Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

trimstrams: eg trur at visst du virkelig står på framover så kan du i hvertfall komme ganske nærme målet ditt om 70 kg.. det er berre til å stå på så skal du sjå du greier meir enn du hadde trudd.. :-)

 

så meiner eg å huske at det va ei av dere som hadde drevet på med hagearbeid ein dag, men ikkje funnet det i treningslista.. eg såg at det stod oppført både plante og rake. plante va faktisk meir kcal forbrent enn å vaske bil ;)

 

no skal eg slappe av litt før eg setter av gårde på sykkelen til jobb.. kvir meg.. men eg må berre komme igang med det..

 

lykke til med ny veke alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!

 

idag e da veiedag for meg... huff.. kvir meg! ska på kurs kl 8 i kveld... skummelt syns eg... føle eg har vært SÅ flink, men så føle eg samtidig at eg ikkje har gått ner nåke som helst... blir uansett spennande å sjå!

 

fekk ein gladnyhet fra svigerfar: eg kan få låna crosstraineren hans!! så no ska sambo henta den iløpet av veko :) då kan eg jo trena samtidig som eg ser på tv! åh, da blir så bra!

 

kjedlig på jobb i dag... sjøl om da e masse å gjør... eg skulle jo helst hatt fri kvar dag eg då ;) skikkelig deilig ver ute å alt jo!

 

har bestemt meg for å laga salat med skinka og makaroni te middag i dag! ei på jobben som hadde da med som lunsj i dag, og da såg skikkelig godt ut! :) glede meg!

 

håpe dåke kose dåke og kjeme dåke ut på litt trimpoeng-sanking i løpet av dagen!

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopus: 200 gram ned er bra!! Bra jobbet! Så flink du er som sykler til jobben. Blir vel noen trimpoeng det!

 

Trimstrams: Så heldig du er som skal til syden!! Klart man vil se bra ut i bikini. Men bruk den tiden du trenger på å gå ned. 6 kg på 7 uker går an, vi har troa!!

 

Laila: Er crosstrainer det samme som ellipsemaskin? I så fall er det suuuper trening. Jeg ellipser ca annahver dag, og holder ut lenger og lenger for hver gang. Blir spennende å se!! Spiser salat nesten hver dag til lunsj, enten med kylling eller skinke. Det er utrolig godt, og absolutt ikke mange kalorier. Så er det jo bare å være kreativ og putte hva man vil i salaten! Herlig!!

 

Har gått tur i dag. Steikende sol, og skikkelig koselig å gå tur! Mange folk ute å tusler, leker, soler seg osv.

 

Har bestemt meg for å ikke ha sommerjobb i sommer. Så det vil si 2 måneder på stranda! Men fikk også litt panikk, for jeg er ikke så veldig glad i meg selv i bikini. Hehe.. Men håper å se en grei forandring innen 1 juni. Så ser man jo mye bedre ut når man er brun og..

 

Trente styrke i går, og økte tyngden på vektene. Jaggu er jeg støl i lår, rumpe og armer i dag! Det føles herlig!! Er lårene og rumpa som er mitt største problem. Så fettprosenten må drastisk ned, og muskelmassen må økes. Dritt at man ikke kan velge selv hvor fettet skal tas fra !!

 

Skal ha steinbitfilet til middag i dag. Kjempegodt!

Ha en flott solskinnsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopus: var det tøft å sykle i dag?? Sliten? vondt i rompa?

hm, PLANTE ja, da skal jeg legge hagearbeid inn som det nestegang jeg driver på. Skal snart bytte ut noen av hellene mine + spa opp to røtter.

 

I dag har jeg vært på aerobic, hardt program. (det jeg var på forrige tirsdag) -og etterpå gikk jeg en runde på 40min. 4,3 trimpoeng ble det i dag. Hadde jo en hviledag i går... så da får jeg være flink resten av uka. La inn alt jeg har spist i dag, gjør det ca 1 gang i uka. 1352kcal hittill. tenkte jeg skulle skjære opp litt melon nå.

 

Flinke alle sammen!!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnbue: crosstrainer e vel da samma som elipsemaskin ja! glede meg te å få den i hus! ;)

 

ja.... så va da veiingo i dag... - 0.4 kg... litt mindre enn eg hadde håpa på, men nedgang e nedgang! får vel vær fornøyd med da :)

 

i dag e eg trøøøøøtt! ska komma meg i seng øyeblikk!

 

natta og ha ein fin dag i måro!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va eg kommet meg heim igjen.. va tungt å sykle i dag ja.. ha kjøpt meg sykkelshorts med pute i rompa så da blir eg ikkje så støl.. hehe.. brukte 40 min på jobb og 50 heim igjen.. litt meir oppover bakker heim igjen.. er ikkje ferdig på jobb før halv 11 så er litt mørkt når eg skal heim igjen da, men det går no greit.. uendelig godt no når eg ha vert i dusjen og strekt ut litt.. god følelse.. i dag ha eg fått 3,3 trimpoeng.. skifta dekk på bilen og det la eg inn som vaske bil. blir vel ikkje heilt likt men men.. i måro skal eg gå ein liten fjelltur før eg skal på ettermiddag.. syns me e blitt kjempe flinke alle sammen.. å det e jo kjempe bra for no e det ikkje lenge til sommeren er her..

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod brownies fremme, og jeg klarte ikke motstå fristelsen. Tok et stykke til frokost. Det ble 280 kcal! Som jeg angrer. Men skal trene det bort i dag, i tillegg til den vanlige treningen. Må huske til neste gang: Det er ikke verdt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen.. :)

 

Spent på hvordan den nye uken har startet for dere alle.. Her har det startet veldi bra, så skal prøve fortsette være flink nå.. Blir mest gå-turer på meg, og ikke så veldi mye annen trening.. men.. gåturer er jo bra det også ;)

 

Jeg prøver å komme så nær 70 kg som mulig før avreise, men kjenner at jeg blir ikke kjempeskuffet om det ikke går.. så jeg gjør det beste ut av det, så håper jeg jeg blir mer fornøyd iallefall.. Det største problemet mitt er egentlig lårene.. noen som har noen forslag til å slanke dem? Bortsett fra generell vekt-nedgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så går det ikke an å punkslanke..

Jeg sliter også med lårene. Men det er genene som bestemmer hvor i kroppen det skal forbrennes fett. Så vi må bare minske fettprosenten og håpe at fettet blir tatt fra lårene også etterhvert ;)

Husk at muskler forbrenner fett (igjen: vi velger ikke selv hvor), så det kan være lurt å begynne med styrketrening i tillegg til gåturer osv.

Jeg trener styrke hjemme, så det er helt gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei regnbue.. Er vel egentlig klar over at det ikke går.. he he.. men legger man nok godvilje til, så tror man nesten at man kan velge hvor man vil gå ned.. he he.. Jeg har egentlig alltid vært flink til å trene styrke hjemme.. så har mange gode øvelser.. men har dabbet veldi av med styrketrening de siste ukene.. Skal bli flinkere til det igjen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

punktslanking hadde vært tingen vettu! synd da ikkje går... hehe!

 

i dag har eg spist laks (sånn som e marinert i urter og hvitløk) og potet te middag... DA va godt da!! nammi! :)

 

i kveld ska eg på corepuls... ska bli godt å få trena i dag! kjenne litt på samvittigheten at eg ikkje trena nåke i går, men da får bli... trenge litt pause innimellom og vel? ;)

 

alle hatt ein fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke styrkeøvelser gjør du da trimstrams?! Har prøvd noen øvelser hjemme jeg også, men ender alltid med at jeg ikke tar de eller heller gjør noe annet. Må komme meg ut jeg hvis jeg ska klare å trimme litt ;) Har no kjøpt rokkering og skritteller no :) Så no håper jeg på framgang og kanskje litt konkurranse med meg selv :)

Jeg også sliter med lårene :S Dessverre.. Noen gode treningstips for lår/rompe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksen din hørtes god ut, laila!

Jeg er rett og slett elendig til å lage mat. Sjelden det jeg lager smaker noe godt! Hehe.. Må øve meg litt. Hadde kylling med grønnsaker og brenaise-saus i dag.

Til tross for den store browniesutskeielsen er jeg innenfor anbefalt kalorinivå, og har fortsatt en yoplait yoghurt å gå på, så det får bli kveldsmaten ;)

Trente 2 ganger på elipsemaskin i dag, så har fått 3,5 trimpoeng i dag. Klarte ikke styrketrening, for er fortsatt støl eller mandagen.

 

Ha en flott ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rokkering trur eg at eg skal kjøpe meg og.. ha hørt at det e bra for midjen.. ;) det e der eg sliter.. rompa og lårene e eg fornøyd med men det e no denna magen da... men den e no blitt mindre så det e vel håp :)

 

kjempe flink med denne elipsemaskina du regnbue... :-)

 

eg ha også ete laks i dag.. har kantine på jobb så me får varm mat kver dag, eller brød og rundstykker og masse pålegg.. er mykje godt, men prøver å begrense inntaket..

 

er enig med deg laila at det er lov med ein kviledag inni mellom.. det må eg ha også.. no får eg dra meg ut i anlegget mitt å jobbe litt... jobber på oljeraffineri... så har ein aktiv jobb :-) å det er jo bra..

 

ha ein fin dag videre alle sammmen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle..

 

Laila: På lår og rumpe har jeg kjørt mest knebøy og knebøy med utfall. Også tar jeg noen ganger sånn at jeg ligger på siden, og løfter det ene beinet (om du skjønner hva jeg mener) Det er mest det jeg tar av styrke på rumpe og lår, men så går jeg mye (og prøver jogge litt) og det funker iallefall godt på lårmusklene.. Ellers kjører jeg armhevninger og manualer på armene.. Sit-ups, rette og skrå, på magen, planken, og planken - bare at du løfter deg opp til en side av gangen(ehh.. dårlig på å forklare) og til rygg så, står jeg på knær og hender, og løfter motsatt arm og bein.. I tillegg ligger jeg på magen og løfter armer/bein..

 

Disse styrkeøvelsene har iallefall passet meg veldi bra, og jeg merker egentlig gode resultater.. bare så deprimerende at det er så mye dritt på utsiden av musklene.. :S

 

Har faktisk tenkt å skaffe meg rokkering jeg også.. Har hørt det skal være bra, men vet ikke om jeg tror helt på det.. men skader ikke prøve.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! Dere er jo virkelig i gang med trening da!! Uff, det går ikke så bra for min del.. har vært syk noen dager nå, så energinivået har ikke vært på topp.. har fått ordnet litt i hagen da, og det var jo litt "trening" i hvert fall..

 

Droppet å gå på vekta denne uka.. fikk mensen på søndag, og orket ikke å se noen deprimerende tall.. men, til mandag skal jeg tvinge meg på uansett!!!

Maten går greit om dagen.. selv om det litt for mye pølser (Kylling) i dag.. Noen utfordringer står for tur til helgen, men har bestemt meg for å kose meg skikkelig på fredag, og heller være skikkelig flink på lørdag og søndag! Det skal jeg klare!

 

Keep up the good work jenter!!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut so alle her har hatt en fin og aktiv onsdag.. Jeg også... Sitter nå nydusjet i min lyserosa pysjamas..

 

Regnbue: da er vi nok 2 som har spist sjokoladekake (brownie er jo godt da!!) i dag.. forskjellen er vel at jeg igrunn ikke fikk dårlig samvittighet.. ( og det SKULLE jeg vel egentlig hatt... ) Vi hadde en bursdag på jobben, og han ønsket seg sjokoladekake.. og det er jo koslig å spise sammen med pasientene da.. Med masse sjokoladebiter i, satte den i kjøleskapet så alt stivnet = konfektkake. Tok 2 biter. Det er "slitsomt"når det dukker opp sånne fristelser på jobben, og man "må" spise.. Bursdagsfeiringa var vellykket, kaka gled ned på høykant!!

 

Snopus: Det blir god trim for deg i sommer når du sykler 1,5t hver dag!!! Jeg har bare 5min gåtur , jeg.. Jeg sliter jo også med kun magen.. ja, kanskje rockering hadde vært noe.. men da må jeg stå på verandaen, inne er det for lite plass..

 

Laila: 0,4 ned er jo kjempebra!! Nesten ei pakke margarin!!

 

trimstrams: gåturer er bra det! Da jeg gikk ned alle mine kg gikk jeg jo milevis... Gikk ned en del i beinalårrumpe selv om det var magen jeg ville gå ned.

Tar også flere av de øvelsene dine når jeg er på aerobic. Planken er jo helt jæ...

Har gått mye på et program som vektlegger styrkeøvelser. (25min styrke) Skal antagelig dit i morgen.

 

Rikke: lurte på hvor det var blitt av deg ja!! ikke gi opp !!, bli inspirert av oss her inne, og så er du igang igjen!!

 

Fikk vel 6,2 trimpoeng i dag. 40min gåtur + 2,5 t hagearbeid. la det inn som PLANTE nå da. fikk ca 5p. Og det fortjente jeg nok også.-) fikk spadd opp de 2 røttene mine. Fy pøten så lange og seige røtter!! Og så spadde jeg opp endel løker og vårblomser hos naboen min som døde for 3 uker siden, dattra skal legge gressplen. (redde det som reddes kan!!! Laila hadde masse blomster, så det er flere som har vært å gravd. Ho hadde likt selv at blomstene kommer til nytte hos andre. Og så savner jeg ho så innmari, så det er fint med minner.

 

Tror jeg skal smøre meg et par knekkebrød. "middagen" ble bare salat med vannmelon oppi i dag. Får skjerpe meg i morgen. Jeg KAN lage mat, men det er ikke alltid jeg gidder. Mer fristendes å være ute!!

 

Ha en fin kveld alle sammen klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Er vel rimelig ny her, er ei jente på 23 år, har 2 barn.. gikk opp veldig mye ved graviditetene mine, men har aldri vært lita..

Det siste året har jeg vært plaget av depresjon, og det har ført til at vekta gikk opp litt igjen..

Fra Juni 2006 - september 2006 gikk jeg ned fra 103 kg - 88 kg, men så ble jeg i dårlig form , mye syk, både psykisk og fysisk så nå for 2 uker siden var vekta 97.9 kg, da bestemte jeg meg for at nå må jeg ta meg sammen, og jeg begynte på et bedre liv..

så på ei uke så gikk jeg ned fra 97.9- 95.9 og er spent på hva vekta sier i morgen ;) da har det gått 2 uker siden oppstart av et bedre liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei folkens..

Nå nærmer det seg helg, og jeg kjenner jeg er klar for å møte den :) Skal i 50 årslag fredag.. så da blir det jo litt utskeielser, men skal prøve velge den sunneste maten, så håper jeg jeg ikke tar for stor skade av det laget..

 

Har vært på vekta omtrent hver dag nå.. hehe.. det er faktisk min beste motivasjon, så vil fortsette å bruke den.. Går jeg ned, blir jeg superglad og føler jeg gjør ting riktig, står jeg rolig eller går opp, så er jeg bare enda mer fokusert på det jeg egentlig skal gjøre de neste dagene.. så jeg kommer til å fortsette å bruke vekten daglig.. ;) men merker også at er det en dag som jeg ikke får veid meg, så spiller ikke det noen rolle liksom..

 

Regner med jeg går litt opp i helgen.. pleier det.. men bare det ikke blir så veldi mye,så skal jeg være storfornøyd.. Til nå har jeg tatt av 900 gr denne uken, og håper veldi jeg klarer holde meg helt rolig der.. he he

 

også lurer jeg på.. sa noen av dere at dere brukte rokkering? KJenner du at den tar liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimstrams: 50årslag kan være en utfordring. Men man er jo ikke ofte i slike selskap, så lov å kose seg litt ;)

Helt fantastisk med 900 gram hittil denne uken! Og vi er jo bare litt over halvveis i uka! Supert!

Men pass på å ikke bli for opphengt i å veie deg hver dag. Hos meg så varierer vekten mye fra dag til dag osv. Men høres ut som du har kontroll på det, så da er det jo greit :)

Rokkering har jeg ikke prøvd på sikkert 10 år! Det hadde vært gøy å prøve igjen, og man blir jo sliten av det også. Men det er vel som med all annen trening, at det ikke punktslanker. Så om man får en penere midje vet jeg neimen ikke.

 

Har akkurat spist en stoooor kyllingsalat. Hadde 2 skiver ost oppi i dag da, meget godt. Nå må jeg nesten putte noen kyllingfileter i ovnen, så jeg får kyllingsalat til helgen også.

 

Leste et sted at man helst skal holde på med moderat kardiotrening i 1,5 timer for å få mest ut av fettforbrenningen. Så nå har jeg gjort om treningsopplegget mitt litt. Tidligere har jeg bare trent på ellipsemaskin når det har passet meg, og da gjerne i 45 min eller så..

Og så styrketrening fast på mandag, onsdag og fredag. Men nå skal jeg trene kardio kun tirsdag, torsdag og lørdag, og da i 1,5 timer av gangen. Håper dette setter fart på prosessen :)

 

Så er jo planen å klare å gå tur så ofte som mulig :)

 

Har alle en bra dag? Bare 1 dag igjen til helg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 gr til no er jo kjempe bra det trimstrams.. da er det jo lov å kose seg litt i helga.. :-)

eg skal jobbe natt heile helga så da skal eg ta med meg litt gullerøtter og lignende i stedet for snop.. så trur denne helga skal gå bra på matfronten.. får ikkje trent noke særlig da i og med at lørdag og søndag jobber er fra 7 om kvelden til 7 om morningen.. så da blir det kun til til å sove å ete litt i mellom ;) men kan jo hende eg får dratt meg litt tidligere opp av senga å gått meg ein tur eine dagen i hvetfall.. må prøve på det..

 

ke e kardiotrening????

 

eg ha nett vert på treningsstudio no å hatt spinning og styrketrening, så no skal eg sette meg ut på terassen med ein kyllingsalat tenkte eg.. nam nam..

 

lykke til i helga alle sammen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei! Og takk for tilbakemeldinger begge to! Jeg er veldi fornøyd med vektnedgang til nå.. men føler jeg nå er der jeg har pleid være.. Sist mandag veide jeg nok mye pga pizza sent på kvelden søndag.. så vil jo være naturlig at jeg går ned litt lettere denne uken når jeg får tilbake rutinene..

 

Jeg er veldi obs å ikke bli for opphengt i vekten.. Og mener selv det går bra.. Veier meg ofte.. Gjør det! Men synes ikke det skader meg.. om du skjønner.. Jeg er klar over at vekten svinger og stopper opp osv, så jeg blir ikke deppa pga vekta som er midt i uka.. Får jeg nedturer, så er det pga mandagsvekta liksom.. Da jeg skal registrere..

Så synes ikke det er noe problem..

 

Nå har jeg gått laaaaangt... Vært ute og gått i to timer.. har blitt litt over 1 mil tror jeg, så fortjente en is på veien :) men.. nå skal jeg gå å spise litt..

 

Lykke til over helga, folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne gele-oppskriften her inne på forumet, så jeg bare kopierte den. Skal prøve den i helgen!

 

1 pakke gelatinplater (10-pakning)

0,8 liter vann

0,2 liter funlight-saft (f.eks. bringebær)

 

Dette er en veldig enkel oppskrift:

 

Først legger du gelatinplatene i vannbad i en bolle kaldt vann i 5 minutter. Mens de trekker i vannet varmer du opp vann- og saftblandingen i en kjele på middels varme. Dette skal ikke koke, bare rett under kokepunktet.

 

Hvor mye saft og vann du har i er opp til deg, men blandingen burde generelt være litt sterkere enn når du lager deg saft til drikking. Samlet mengde vann og saft burde være ca. en liter for 1 pakke gelatinplater. F.eks. 0,8l vann og 0,2l saft.

 

Når gelatinen har fått badet seg litt og saftblandingen er varm, løfter du gelatinplatene fra vannbadet og oppi den varme saftblandingen. Rør platene ut til de oppløses.

 

Saft-gelatinblandingen helles i en bolle og settes den i kjøleskapet i et par timer, og voilà! 1 liter géle med totalt 15 kcal kalorier.

 

 

Nå har jeg prøvd den selv (hun jeg kopierte fra ;P), et par tips til:

- Hvis du vil ha den ferdig litt fort så sett den først i kaldt vannbad til den blir kald nok til at du kan putte den i fryseren. Den blir fortere stiv i fryser enn kjøleskap. Etter en stund er den ferdig, og da kan den settes over i kjøleskap.

 

- Hvis butikken din kun selger gelatinpulver så er 1 pose med gelatinpulver samme mengde som 1 pose med gelatinplater. Jeg blandet pulveret ut i gryta når saftblandingen var blitt lunka, også rørte jeg det ut og lot det "svelle" i noen minutter, før jeg så varmet saften videre opp til under kokepunktet.

 

En annen på det forumet skrev at hun skulle bruke 7,5 dl vann og 2,5 dl saft. Dette for å få litt mer smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det va jo kjempe godt tips regnbue.. det trur eg eg skal prøve ein dag.. :) va jo kjempe lite kcal da.. no skal eg sjå home and away.. er heilt avhengig av den serien.. hehe.. har sete ute å solt meg litt no, kjempe deilig vær her på vestlandet..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiik, da har jeg trent, og er så sinnsykt sliten! Men det føles herlig :)

Innbakt laksefilet til middag i dag. Har begynt å følge oppskrifter. Må jo lære meg å kokkelere.

 

Ja vet! Geleen inneholer svært få kalorier! Den skal lages i morgen, og sikkert på lørdag også om den faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...