Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Gjest satindoll

huff, ja, den kroppen, ingen logikk bak den. Jeg skjønner ingenting. Har stillstand når jeg er flink, og går ned noen gram når jeg er uflink... Hva skjer?

 

Men, men, det viktigste er å ha holdningen i behold, og stå på. Dette må jo gå bra! Mange her inne har jo gått ned masse, så da må jeg også klare det med dette opplegget.

 

Hvor godt planlegger dere måltidene deres? Jeg pleier å ha klar til forskjellige middager fra kursbok 1, men bestemmer ikke hvilken middag jeg skal ha hvilken dag. Liker å ha valgmuligheten. Kanskje jeg bør endre på dette for å sikre meg resultater?

 

Hjelp, hva gjør dere andre for å få fart på vekta?!

 

klem en frustrert satindoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg planlegger ganske godt. Jeg vet ikke alltid hva jeg skal ha til middag før jeg kommer hjem, men passer på at det er alternativer der. Spiser mye grønnsaker til all slags middagsmat. Jeg har muligens hatt best vektnedgang når jeg har spist ofte (3t mellom) og ikke altfor store måltider. I det siste har jeg spist like mange kcal på kvelden (1-2 måltider) som til middag- fordi jeg har hatt mye igjen fra tidligere på dagen eller har spist veldig magert. Og det kan muligens ha litt å si, vekta står i allefall i ro!

Jeg er veldig nøye med hva jeg spiser, og det er ikke sikkert det skal være noe mål for dere andre. Ser at mange har fin vektreduksjon selv om det er litt utskeielser her og der.

Trim er helt klart bra for vekta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg frustrert. Det regner ute, mannen ligger i senga (jada, det er mest synd i han) og jeg er fryyyyktelig sulten. Jeg har spist middag, så et eple, så en yoghurt, og deretter 2 bananer og 2 knekkebrød! Hærregud- magen sprekker snart, og enda er jeg sulten. Det kan godt hende at det ikke heter sulten, men at det er sug, undertrykte følelser, hormonelt, stress, nevropsykologisk ubalanse eller hva i f de faglærte måtte kalle det. Det spiller faktisk ingen rolle- jeg holder iallefall snart på å spise inventaret i heimen. Jeg gjør nå et forsøk på å skrive av meg frustrasjonen.

Jeg har meldt meg på spinning, og skal straks ned å kjøre det remmer og tøy kan holde- kanskje det kan dempe denne svartens galskapen.

Såhhh! Det gjorde godt, iallefall noen sekunder.

 

Vi sees i mårra, hvis jeg ikke har spist meg ihjel i løpet av kvelden

 

Hilsen en forbannet og frustrert JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest satindoll

argh, det kan være så vanskelig noen ganger! Nå sitter jeg og venter på at middagen skal bli ferdig, og alt jeg har lyst på er sjooookolade!!

 

Men jess, hvis du holder ut, skal jeg love at jeg skal holde ut. Slik kan vi hjelpe hverandre gjennom dette fæle suget. ;) Så kommer vi nærmere målet vi egentlig vet vi vil ha mye mer enn en sjokoladebit her og nå. Prisen for den sjokoladen er for høy å betale, rett og slett.

 

Ha det bra på spinning, jeg kom nettopp hjem etter en time og det var deilig!

 

klem satindoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Jeg syns du er flink jeg. Tenk på at du så langt kun har "skeiet" ut med sunne matvarer, det er jo ikke verdens undergang å spise noen ekstra frukt eller knekkebrød. Jeg vet jo ikke helt, men jeg kan jo tenke meg at i ditt tildligere liv var det ikke akkurat frukt du fråtset i hvis suget kom...;) Jeg kunne ihvertfall putte i meg det utroligste hvis det grusomme suget kom.

 

MEN det er nå det er viktig å være standhaftig, og vise kroppen at det er du som bestemmer, og at du har tenkt å ha kontrollen resten av livet. Ikke sant? Stå på, jeg er forresten sikker på at du på sykkeløkten klarte å få ut litt frustrasjon og følte deg veldig mye bedre etterpå:)

 

Synd med Danmarksturen, den hadde dere virkelig fortjent. Får håpe dere får en ny anledning om ikke så altfor lenge.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst og støtte. Ja, gjett hva jeg putta i meg "i gamle dager"...

200gr sjokoladeplate gikk ned på høykant, før jeg fikk lyst på noe salt- og fylte godt etter med potetgull, og da ble jeg jo så tørst at jeg måtte ha masse brus. Eller jeg kunne spise enorme mengder med f.eks pizza. Og deretter ble jeg alltid skikkelig lei meg fordi jeg var et slikt "godte-svin" med manglende kontroll.

 

Det hjalp faktisk litt å gå på trening. Jeg tok ut masse energi, fikk med meg en spinningtime + 1t styrketrening- da roet kroppen seg litt. Og så kunne jeg avslutte dagen med en god porsjon havregrøt og en kopp option-sjokolade. Og kcal-budsjettet holdt faktisk noenlunde.

I dag er det litt bedre, men jeg kjenner det murrer allerede- så jeg frykter det tar seg opp utover dagen. Og Satindoll- jeg skal tenke på deg når suget kommer. Og SKAL stå i mot, jeg lover det. Det skal iallefall ikke inntas noe "nei-greier".

 

Jeg kjenner at det jobber i bakhodet, jeg må lage meg en strategi på hvordan jeg skal stå i mot suget når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

hmmm... er visst omtrent der du er jeg også. Vil spise og grise om dagen! Vi får holde stand så godt vi klarer! Jeg ser du har satt streken ved nei-mat og det er jenta si må jeg si! ;)

 

Ha en riktig flink dag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett dette her, det er vel ingen som har sagt heller.....

 

Det er GRUSOMT når kroppen skriker etter mat, at ikke den la det være ihvertfall!!

 

Du har min fulle støtte, i den grad det er noen hjelp!!

 

 

Og det hjelper faktisk å skrive det av seg, det kan jeg skrive under på!!

 

 

Stå på videre, dette skal vi klare!!

 

 

Trøsteklem fra niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker alle gode venner her inne!

I dag har jeg mala baderomstaket. Greit å ha litt å holde på med, er så vant med liv og røre i huset- og nå er det stille. Jeg fryktet sterkt at den grusomme sulten skulle komme på besøk i kveld, så dagens strategi var å komme den i forkjøpet. Jeg har lagd vafler bestående av 1,5 dl lettmelk, 1 egg, 50gr fullkornshvetemel, 5gr kruskakli og litt søt-stoff- det gikk greit å steke de uten fett. Dette ble 3 tynne plater, og nå har jeg storkosa meg med disse- med lavkcalsyltetøy + 1 ss vaniljekesam. De ble faktisk helt ok- selv om de høres ut som sponplater:-) Og "bare" ca 300kcal inkl tilbehøret.

Så akkurat nå føles det veldig bra. Og så ble mannen veldig glad for et par plater vanlige vafler. Greit å få være snill snill med han som er syk, i går når kroppen var helt hysterisk var jeg små-irritert på det slaktet som lå i senga. Huff for ei hurpe...

Nå begynner pencillinen å virke, så han har vært oppe en tur i dag. Og jeg er i bedre humør- så det ser lovende ut:-)

Jeg har enda en frukt og en yopghurt igjen til sein-kvelds'n.

Nei, nå sommern jammen komme snart. 9gr og regn er litt for kaldt for bærr-arman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det godtesvinet kjenner jeg godt til... når jeg finner frem noe godt i skapet, så må jeg ta meg i å tenke tilbake hvordan jeg var.... først sjokolade, så chips, så brus, så sjokolade igjen, så litt chips - for jeg begynte jo faktisk å bli kvalmen... At det er mulig!! Jeg vil aldri tilbake dit!

 

De vafflene hørtes faktisk ikke så værst ut! Det er bedre å ha noe enn ingenting!

 

God bedring til mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har solen såvidt tittet innom. Det er fremdels bare 9 gr, men oppholdsvær/solskvett/9gr er MYE bedre enn ustoppelig sprutregn og 9gr.

Badet er ferdig og den værste lukta er borte. Det er litt av en stank av oljemaling altså!

Mannen er oppe og står igjen, og i kveld kommer 13 åringen hjem fra bestemor- så nå blir det liv i huset igjen.

Jeg skal på trening før jeg henter henne på flyplassen.

Vekta har heldigvis begynt å røre bittelitt på seg igjen etter 2 uker stillstand + opp. Blir vel ikke den helt store nedgangen, men jeg håper i allefall på NED til mandag. Jeg skal bruke disse -hektoene som motivasjon for å være flink i helga. Jeg skulle gjerne ha klart ett kg til før vi drar til syden 10.juli ---selv om det neppe vises noen forskjell.

Jeg føler meg relativt mye slankere enn jeg gjorde i fjor, men er ikke helt bekvem med å sprade rundt i bikini. Jeg får ligge flatt til brunfargen kommer, det føles straks mye bedre når bleikfeita har fått et gyllent skjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær for hard med deg selv nå :)

Når du ligger der og venter på å få et gyllent skjær så får du ta deg en titt omkring på alle de andre. Det er ikke sikkert de er så himla tynne de heller.... Kos deg

Hilsen Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Godt å se at vekta er mer samarbeidsvillig. Du har hatt ei stri tørn med mat og etter det jeg kan skjønne har du kommet deg helskinna igjennom også? Sprading i bikini er det kanskje ikke så mange som er bekvemme med. Jeg pleier å ha en kort kjole som jeg kan slenge på meg hvis jeg må i vertikal posisjon :). Før ville jeg ikke sitte i bikini en gang, bare ligge flatt. Men nå klarer jeg å leve med at det er en liten valk når jeg sitter, nesten alle har jo det, og min er mye mindre enn den var i fjor! Er enig med Terri at du får myse litt rundt der du ligger flat. Folk flest har bare vanlige kropper. Heldigvis tror jeg også vi har en tendens til å overvurdere vår egen betydning når det gjelder hvilket inntrykk vi gjør på andre. Jeg tror jo oppriktig at folk ser på meg og tenker at jeg er feit og bleik og at det er det de vil bruke til å identifisere meg i framtida. Men sannheten er vel som oftest ikke helt slik.

 

Stå på, jente, så skal du se at du har en kilo til før ferien! :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så - du har hatt en tøff tid med vekta du også... Jeg har lagt den for hat jeg, rett og slett!!! Og jeg skjønner ingen ting det innrømmer jeg gjerne :)

 

Men - vi er stae du og jeg! Så vi kommer oss igjennom og lander på bena. Adskillig lettere enn tidligere :)

 

Det høres deilig ut med syden om kort tid... Vi reiser i september vi, og jeg hadde håpet på å være 7 kg lettere enn nå... Ditt mål på 1 kg virker mer realistisk *he he*

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Terryog Skrulle- jeg er nok litt hard med meg selv:-) Og jeg vet om alle disse kroppene, det er faktisk ganske fasinerende å ligge på ei strand og titte litt på alle merksnodige og stilige fasonger. Jammen er vi forskjellige. Sånn sett fremstår jeg vel neppe som noe monster, men det henger og disser litt mer her og der enn jeg setter pris på:-)

Det er godt å ikke lenger være så ekstremt svær, bare "lubben".

 

Godt å høre fra deg igjen, Vilde. Jeg har ikke vært redd for at du skulle falle tilbake til gamle synder, men jeg tenker jo ofte på deg. Irriterende at vekta skal sette seg fast. Og litt urettferdig! Tenk at noen bare kjører rett fram helt til de er i mål... Nå skal ikke jeg klage så veldig da, for jeg har bare hatt det sånn et par uker- men det er skikkelig de-motiverende med flat vekt. Ganske mye artigere å rapportere NED. De siste 3 dagene har vekta rørt seg nedover, så jeg håper virkelig den holder seg der til veiedagen i mårra. Tror nesten jeg skal ut å gå meg en tur i kveld etter at brødbaksten er ferdig. Jeg har faktisk bakt 12 brød, tror det er ny rekord.

Vi får feriegjester til uka, en familie med 3 sønner i alderen 13-17 år. Det er alltid trivelig med besøk.

 

Nå ringte det forresten på døra- hei så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh-jeah! Minus 1,1kg- det er jeg veldig fornøyd med. Endelig peker vekt-kurven nedover igjen. Nå er det bare 1,1kg til vekta viser noe med 7-først:-)

Det kan være en motivasjon for å være forsiktig i ferien, slik at det ikke blir laaangt utpå høsten før jeg ser det tallet.

18,2 kg hittil, det er myyyye mer en jeg turde håpe på i januar.

 

I går jogga jeg:-) Jeg har ei rundtløype i skogen på ca 5 km, og jeg jogga omtrent 80% av turen. I de bratteste bakkene gikk jeg.

Jeg er ikke bygd som gaselle og vil aldri bli noen racer med løpinga, egner meg vel mer som traktor. Men jeg forbausa meg selv stort over denne uvanlige aktiviteten, kanskje det ernoe jeg kan gjøre av og til- som en avveksling?

Jeg vet nok hvor jeg har hentet inspirasjon:-) (takk )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så utrolig bra! Gratulerer! Du har vært veldig flink hele veien, og jeg tipper du har det som skal til for å holde deg sjøl litt i øret gjennom ferien. Også har du vært ute og jogga? Kan fint jogge uten å være gaselle, serru. Det er jeg et godt bevis på - der jeg tramper avgårde. Ha ha, kjenner meg igjen i traktorsammenlikningen! Men du er nå i ferd med å bli en veldig liten traktor nå i alle fall :) (Nesten 7-tall, da gitt!). Flink er du!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

18,2 kg!!! Det er utrolig mange kilo, som nå er borte fra kroppen din. Det er kjempeinspirerende å lese om. Da har du ikke mange igjen før du når målet ditt, og selv om vi nå har sommerferie ligger ihvertfall GR-spøkelset i mitt bakhode hele tiden og gjør at jeg er bevisst alt jeg putter i munnen. Litt kos skal man unne seg, men ikke nødvendigvis store utskeielser. Igjen dreier det seg om å leve med maten og rutinene. Det har du fått godt til:) Ett halvt år med livsstilsendring gjør noe med hode og kropp, og jo lenger vi klarer å holde på rutinene, jo større sjanse er det for at det blir en vane vi ikke lenger tenker over.

 

Når jeg kommer så langt tror jeg at jeg endelig skal klare å leve godt med meg selv og ikke lenger tenke på alt jeg går glipp av, men heller tenke på alt godt jeg gjør meg selv;)

 

Og forresten er jeg veldig imponert og litt misunnelig over joggingen din (og Skrulles). Kanskje jeg også skal prøve når jeg har mistet noen kilo til. Akkurat nå føler jeg meg som en elefant, og en elefant på joggetur skaper mange rystelser både her og der;)

 

Ha en flott dag.

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Jess :) jeg håper jeg også kan melde om nedgang til onsdagen :) Kanskje ikke like mye som deg - men alt er bedre enn ingenting!

 

18,2 kg ja... Tenk hvor mye det egentlig er... Det er nesten en hel 6 åring det... Min 6 åring veier 20 kg i hvert fall.

Det er råbra :)

 

Jogging ja... Jeg får ikke jogge på ankelen min jeg nå (som om jeg klarer å skade den mer enn den er liksom...) men jeg kommer sterkere tilbake igjen når den er operert :)

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Du er et lysende eksempel på at dette går an - og nå vil jeg også videre nedover.

Har innsett at jeg må legge inn et ekstra gir - det nytter ikke å "leke" seg fram til resultater. Så resten av sommeren skal jeg "slanke" meg.

Hadde vært så utrolig deilig å nå overvekt før Kreta-turen i september. Da må jeg gå ned en halv kilo i uka - tøft , men det er mulig...............

 

Hadde noen flotte fjellturer i Hardanger - men kondisjonen er ikke helt der den bør være. Så nå lurer jeg på å legge inn små økter med jogging på mine trimturer. Trenger jo ikke jogge så langt til å begynne med. Egentlig kan jeg ikke fordra å jogge - men det har kanskje noe med størrelsen å gjøre. Så jeg tror jeg skal forsøke. Er nok ingen gaselle jeg heller - men en elg løper ganske elegant den også:)

 

Ha en tivelig sommer jess - og riktig god tur til sydligere breddegrader. På med bikinien og nyt sol og varme og livet:cool:

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2neA, hvis du er innom her. Utrolig artig å se din kommentar om at du puster meg i nakken inne på rapporteringstråden. Riktig fin ånde du har, så du må gjerne puste mer. Jeg skal tilogmed takle at du farer forbi- ingenting jeg vil mer her i verden enn at du og jeg og alle andre her inne skal nå våre mål. Du er kjempeflink, over 18 kg på 163- må være en kjempeforskjell:-)

Har du noen tråd her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått trent noe de 2 siste dagene. I går verka hodet litt og i dag måtte jeg på et par møter. I mårra skal jeg lure meg ut en liten tur selv om vi får besøk. Det er en barndomsvenn av mannen m/fam, så de kan vel kose seg uten meg en time eller to.

I dag har jeg kjøpt neper. De var veldig gode og det er lenge siden jeg har spist slike. Og så hadde butikken omsider fått inn ferske bunt-gulrøtter. Det har vært litt dårlig utvalg i det siste.

I går skrøt jeg landsdelen min opp i skyene. I dag er det ikke fullt så vakkert. Det piss-regner og skyene henger rett over hustakene, tempen er ca 10 grader. Da hender det at jeg lengter sørover- skal innrømme det. Vi har ikke altfor mange dager med over 15 grader i løpet av ett år-sukk. Men så skal jeg jo til syden og da skal det vel bli varmt nok. Jeg er antakelig vekselvarm, mannen min skjønner ikke alltid hvorfor jeg absolutt vil til syden- for der bæser og syter jeg innimellom fordi det er for varmt:-) Kanskje det blir litt lettere med litt mindre vinterisolasjon?

 

I dag glemte jeg å spise frokost! Det ble litt stress da jeg skulle dra på jobb, og klokka 10 merka jeg at jeg var litt uggen. Fikk litt flash-back til mitt gamle liv...Det skal ikke bli noen vane altså!

 

I dag spiste vi (fullkorns)pasta til middag. Jeg laget meg en egen pastasaus av Bonduelle "chili-bean-mix". En liten kartong på ca 400gr, 54kcal. Anbefales. Finnes i flere varianter.

Jeg har en ide' om at jeg skal spise litt mer erter og bønner i mitt nye liv, og i en slik pastasaus trenger jeg ikke kjøtt. Fylte oppi litt sterk dolmio-saus + babymais og sopp. Resten av familien fikk det samme, med kjøttdeig og vanlig mais oppi.

 

I morgen blir det krevende matmessig. Ungdommene har bestil hjembakt pizza + brownies til vi får besøk. Kaka skal jeg nok stå i mot, men pizza er av de tingene jeg takler dårlig. Jeg klarer ikke å spise bare 1-2 biter, så jeg lager meg vanligvis noe annet. Med det sømmer seg ikke helt når vi har besøk. Kanskje jeg kan spise noe annet rett før middag, og servere en salat som tilbehør? Jeg må lage meg en plan.

 

Nå er det natta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss med gjestene. Vi har nydelig vær, jeg og mannen har tatt oss et par feriedager i forbindelse med besøket. Veldig hyggelig å være turistguide i egen by. Nesten som å være turist selv.

Matmessig går det også bra. Jeg fant tilogmed plass til en fruktis og et glass vin i går. Ungdommene ville ha hjembakt pizza og her ordnet jeg "tilfeldigvis" noen vegetar-pitapizza og salat i tillegg. Magert, og så vakte det ikke oppsikt, alle kunne ta det de ville ha.

Vi hadde laaang frokost ute på terassen i dag. Jeg hadde laget til et STORT fat med oppkuttede neper, gulrøtter, sukkererter, agurk, blomkål, knutekål, jordbær og plommer. Gjett at det gikk unna! Det føles ikke ut som jeg er "på slanker'n" når jeg kan sitte å gomle i lag med alle de andre:-)

 

I dag er det akkurat ei uke til vi reiser til syden. Det blir veldig deilig med sammenhengede fri, og forhåpentligvis fint vær flere dager i strekk:-)

Jeg skal ta med meg et par knekkebrødpakker og magerost. Finner det sikkert i butikkene der, men greit å ha noe å starte med. Er mer spent på middagene, det er nok vanskelig å anslå kcal i maten der. Jeg psyker meg opp på at jeg sikkert vil gå litt opp i vekt i ferien, i såfall skal jeg jobbe hardt og aktivt for å få det bort igjen fortere enn svint når jeg er tilbake. Jeg skal unngå unødvendige ting, men gode middager og vin hører med til ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Her koser vi oss også med måltider ute i finværet, mye frukt og grønnsaker og annen deilig mat. Synes du var veldig flink til å inkludere gjestene i din sunne verden, og jeg er sikker på at de var fornøyde. Tror de fleste blir glade for å få sunne alternativer servert, det har iallefall jeg erfart.

 

Når vi lager pizza hjemme ( hver fredag;)) så baker jeg grove bunner, og lager forskjellig fyll, kutter opp grønnsaker, slik at hver og en kan komponere sin egen pizza. Det fungerer veldig bra, og selv mann og barn putter litt andre ingredienser på pizzaen nå enn før, selv om de fremdeles kan velge hva de vil. Kjempelurt syns jeg. Og så har jeg funnet ut at pizza er mer enn bare ost;)

 

Her stråler solen, og vi har 27 grader, så det var godt med en liten forumprat.

 

Ha en fortsatt fin dag, og fortsett med å overføre dine gode rutiner på andre:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt deg lenge via tråden din, har hatt en liten "kamp" med deg uke for uke. Synes det er utrolig inspirerende å lese om hvordan du takler utfordringene hverdagene ( og festdagene) byr på. Jeg startet en uke før deg, så jeg har enda litt igjen før jeg evt. kan krype opp ved siden av deg. Men pass på, jeg jobber hardt for å klare det (he he). Akkurat nå er jeg på hytta, og utfordringene står i kø.(cider, sjokolade, chips, puh unnskylder meg med at jeg øver meg på å bare ta litt. Så langt har det blitt en håndfull m&ms, en halv boks sider.... )Har ikke vekt her, vet ikke om det er bra eller ei? Er litt for avhengig av den hjemme. Det er utrolig deilig å ha klart å kvitte seg med 18 kg. Er selvsagt ikke slank enda, sier seg selv med 163 cm og 72,9kg men du og du av og til så føler jeg meg slank. Det er så deilig å kjøpe klær i størrelse 40-42, å se seg i speilet uten å vemmes. Ja i dag hadde jeg til og med badedrakt på i full offentlighet og det var helt greit. Gleder meg til å følge deg videre Jess. Sommerhilsen fra 2neA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...