Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg på fjelltur igjen. Denne gangen har jeg fått med meg en gjeng fra jobb. Turen er mye kortere enn sist, vi bruker ca 3-4t t/r. Gode trimpoeng og hyggelig å gjøre slikt i lag med kollegaer. Artig at så mange ville bli med.

 

Eller er jeg litt støl i kroppen etter gårdagens styrketrening. Jeg kjenner at det er et par uker siden sist jeg var på forrige bodypump-time, kroppen forfaller visst raskt.

 

Jeg lurer av og til på om jeg spiser nok fett. Jeg velger alltid pålegg og middag av den magreste sorten, bortsett fra makrell/laks/fetfisk til middag 1 dag i uka og til pålegg flere dager i uka. Jeg spiser magreste type yoghurt, kun lett ost, ekstra lett melk, ikke smør, ikke majones. Maten stekes uten fett. Jeg spiser omega3/tran hver dag, det er jo også litt fett i de fleste matvarer-så helt fettfritt er kostholdet ikke.

Spiser dere helt allminnelige matvarer eller velger dere eks magre karbonader ol.?

 

Jeg vurderer å bestille meg en legetime for generell helsesjekk. Jeg har tidligere hatt litt høyt kolesterol og litt høyt blodtrykk. Skulle likt å se om dette har forandret seg. Jeg er nesten aldri syk og derfor nesten aldri hos legen- så det føles litt unødvendig å dra til legen kun for dette!?

 

HURRA nå er det kveldsmattid! Dette er nesten høydepunktet på dagen. Jeg burde kanskje venne meg av med kveldsspisingen? Jeg ble litt glad da jeg leste at det spiller liten rolle NÅR man spiser så lenge det er regelmessig og rimelig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Pandora

Så flott med disse fjellturene dine da - det er også mitt mål. Å kunne legge ut på lange vandringer uten å måtte stoppe for å få igjen pusten annehver meter.

Har en mann som elsker å gå i fjellet - og det gjør i grunnen jeg også. Bare at jeg de siste åra ikke har orka:p

Så da har det bare blitt sånne små og puslete turer. Dette skal det nå bli en endring på. Litt mer trening må jeg ha. Men til høsten håper jeg å kunne trå til på en litt mer krevende tur.

 

Jeg velger også magre varianter. Ekstra lettmelk, mager ost, karbonadedeig, kylling og magert svinekjøtt. Men med en fetfiskmiddag i uka - makrell/laks pålegg hver dag + tran og steking i litt olje så regner jeg med at jeg får nok fett.

Og nyt du ditt kveldsmåltid med god samvittighet!

 

Klem fra Pandora - som ønsker deg en trivelig sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg har også vært litt usikker på dette med å spise fett nok....hm...nok fett ;). Tok det opp med kurslederen min da jeg gikk på kurs og hun mente at jeg fikk i meg det som var nødvendig. Jeg tar tran hver dag, prøver å spise litt feit fisk inniblant, bruker bittelitt olje av og til når jeg steker og ellers velger jeg alltid så magert som mulig (kjøttdeig, yoghurt, melk). Men jeg spiser skillig ost for jeg synes lettost er litt gummiaktig. Dessuten er det ikke så ofte jeg spiser ost. Men jeg spiser avokado og lettmajones av og til, samt nøtter hver dag. Pleier å være nøye med å veie eller ta skjestørrelser som jeg vet hva veier.

 

Kveldsmat må man ha! Ofte spiser vi middag ganske seint så bytter ofte om på kvelds og middag. Heldigvis, som du sier, spiller det visst ikke så stor rolle når på dagen inntaket er, bare det er litt jevnt og trutt. Jeg må ha igjen kalorier til kvelden, ellers er jeg så redd for at jeg bare vil spise tullemat!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

jeg tok en skikkelig sjekk hos legen før jeg begynte å slanke meg. alle verdiene var normale, bortsett fra B12, og jeg begynte med tilskudd. tenkte jeg også skulle ta en sjekk når jeg er i mål. litt fordi han da kan se hvor flink jeg har vært også. kolesterolet var litt i øvre normalområdet og jeg håper det har gått litt ned. ja, ja...

 

tror jeg selv får i meg nok fett. bruker litt margarin på skivene, litt olje til stekingen, avocado iblant, nøtter. bruker generelt sett lite lett produkter, men heller ting som er naturlig magert, som skinke, kylling, svin, fisk. kunne sikkert spist mer fet fisk både til middag og som pålegg. hvor mange hjerter får du når du skriver inn i dagboken her på nettet da? jeg pleier ofte å ha 3-5 hjerter. tror det er lettere å holde "dietten" når man spiser nok av det sunne fettet. og så metter det jo mer:)

 

må si igjen at jeg misunner deg disse fjellturene. har så lyst til å gå lange turer, få opp pulsen og bli skikkelig andpusten:) får mer og mer overskudd, og føler ikke at jeg får brukt opp all energien min...

 

synes du skal kose deg med kveldsmaten. jeg begynte å spise kvelds da jeg begynte å slanke meg. før var det mer tilfeldig, men da spiste jeg ofte så mye middag at jeg var mett til langt ut på kvelden. det var nok ikke sunt. og du har jo gått fint ned i vekt så du gjør nok ikke noen store feil, kanskje du ikke gjør noe feil i det hele tatt;)

 

ha en flott kveld

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, gode slankevenner- for mange hyggelige meldinger. Apropos fett, så får jeg veldig få hjerter, kanskje bare 3 i uka (utenom tranpillen). Det er muligens litt lite? Jeg spiser veldig sjelden av det usunne fettet, så jeg skal vurdere å putte på litt ekstra av det sunne fettet. Dette har nok sammenheng med at jeg stort sett alltid velger matvarer/ingredienser med lavt kcal-innhold.

 

Nå har jeg bestemt for meg å bruke sommeren til å øve meg på å spise måltider som ikke er veid. Skal begynne med frokost og lunch- for det er enkle måltider. Må også øve meg litt på middager før ferien starter. Målet i sommer er først og fremst å holde vekta selv om jeg aldri sier nei takk til litt vektnedgang. Skal i hvertfall kose meg og ikke stresse så altfor mye med dette.

Jeg har nådd mitt første og viktigste mål, jeg kan gå på fjellet igjen og føler meg veldig bra. Utrolig artig å gå den turen med kollegaer for noen dager siden,- og ikke være den som peser og sinker følget. Jeg var faktisk i fortroppen:-) :-) Gjett at det var en deilig følelse. Ikke det at det er noen konkurranse altså, men likevel.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble jeg etterhvert helt ekstremt sugen på noe. Kroppen ville ha noe, selv om vi hadde spist sein middag. Jeg prøvde å gi den en kopp option-sjokoladedrikk uten at det hjalp. Deretter fikk den først 1, så 1 til og så enda 1 til av yoghurt dobbel% eple/pære. Uten at det hjalp!!!!!! Jeg holdt fremdeles på å gå på veggen- så jeg trøsket ned en diger banan, enda så mett jeg egentlig var. Så et glass pepsi-max. Og i desperasjon kokte jeg et egg, tenkte at det kanskje hjalp å spise litt proteiner. FY fader for et styr når kroppen slår seg vrang. Jeg klarte ikke å se på tv, ikke å lese aviser, nesten ikke å snakke med mannen- var bare deppa og ukonsentrert. Til slutt gikk jeg og la meg, etter noen timer sovna jeg heldigvis.

Jeg blir utrolig irritert på meg selv kroppen går amokk. Det er no en helvetes abstinens eller hva det nå enn heter på fagspråket.

 

Nå er det heldigvis ny dag med nye muligheter. Solen skinner og vi er begynt å male huset. Litt synd å stå på skyggesiden, men deilig å være ute i godværet.

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
I går kveld ble jeg etterhvert helt ekstremt sugen på noe. Kroppen ville ha noe' date=' selv om vi hadde spist sein middag. Jeg prøvde å gi den en kopp option-sjokoladedrikk uten at det hjalp. Deretter fikk den først 1, så 1 til og så enda 1 til av yoghurt dobbel% eple/pære. Uten at det hjalp!!!!!! Jeg holdt fremdeles på å gå på veggen- så jeg trøsket ned en diger banan, enda så mett jeg egentlig var. Så et glass pepsi-max. Og i desperasjon kokte jeg et egg, tenkte at det kanskje hjalp å spise litt proteiner. FY fader for et styr når kroppen slår seg vrang. Jeg klarte ikke å se på tv, ikke å lese aviser, nesten ikke å snakke med mannen- var bare deppa og ukonsentrert. Til slutt gikk jeg og la meg, etter noen timer sovna jeg heldigvis.

Jeg blir utrolig irritert på meg selv kroppen går amokk. Det er no en helvetes abstinens eller hva det nå enn heter på fagspråket.

 

Nå er det heldigvis ny dag med nye muligheter. Solen skinner og vi er begynt å male huset. Litt synd å stå på skyggesiden, men deilig å være ute i godværet.

Ha en fin lørdag[/quote']

 

Hva med om du har litt lettis på luringa og en pose med fryste bær. Varmer bæra litt og har over isen. Veldig godt uten at det blir for mange kalorier ;O) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ja, jess, slik er det bare i blant. Jeg har ikke svar på hva som kan gjøres med det store suget. Jeg vet at mange synes det hjelper å finne på noe å gjøre som kan distrahere, men det ser ikke ut til å hjelpe for meg i det hele tatt! Jeg blir ukonsentrert og rastløs (kanskje det er noe spennende i skapet? ...ok kan ta et eple...sitte litt i sofaen...hmmm, eplet hjalp ikke...kanskje kikke litt i kjøleskapet? ...ok enda et glass vann, da. Sofaen igjen... oj, må visst tisse! Hmmm... lettsjokoladedrikk kanskje..? osv osv). For meg er alternativene da: 1) Hive meg på potetgullposen (Men det har jeg faktisk klart å unngå i de siste månedene, før var det nesten alltid første og eneste alternativ). 2) Lage noe sunn mat som smaker mye, selv om det kanskje sprenger matbudsjettet litt (det hender det at jeg gjør en sjelden gang). 3) Fortsette slik til dagen er over, og hvis jeg er riktig flink, legge inn en liten rusletur eller ringe til venner (hender av og til). 4) Variant av 3), men går og legger meg idiotisk tidlig og håper at jeg fris fra lidelsen så fort som mulig. Heldigvis fyser jeg mye sjeldnere enn før jeg la om.

 

Jeg synes det ser ut som om du klarte deg bra, jeg! Det er ikke noe morsomt når det er slik, men det kjennes godt når man har klart å ikke havne med hånda dypt nede i potetgullposen. Håper helga ellers har vært bra og at du har fått malt masse i finværet!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... slike dager er pyton! Jeg prøver å komme meg ut og i bevegelse når jeg har det slik. En skikkelig trimmetur og et stort glass vann hjelper som oftest, men noen ganger er det heeeelt håpløst.

Jeg synes du klarte deg bra jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga heldigvis over. Kroppen har masa noe aldeles forferdelig. Vi har hatt et fryktelig basketak. Jeg har gått tur, malt hus, ringt en venn, spurt publikum og jeg vet ikke hva. Har strevd litt med å få sove fordi kroppen VIL HA MAT&GODIS! Men jeg har ikke gitt etter!!!

Og gjett hva...

Da jeg gikk på vekta i dag hadde jeg gått OPP 0,4 kg! Og jeg er ikke premenstruell.

Hvis jeg hadde spist/drukket det kroppen ville ha så hadde jeg fortjent det, og det har jeg IKKE gjort!

-så jeg fører det på kontoen for "tilgode" :-)

Det var vel min tur denne uka, har på sett og vis venta på det. Hittil har jeg nesten alltid gått ned. Vet jo at mange strever litt innimellom selv om menyen følges til punkt og prikke.

Jeg ønsker dere alle en fin ny uke:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hmmm...kjedelig når vi er flinke og får den teite vekta midt i fleisen, spesielt kjipt nå når du har bevist at viljen er sterkere enn legemet. Ikke fortjent i det hele tatt, men du skal se at neste uke er de dumme gramma borte. Kroppen må jo gi seg, den, selv om den stritter i mot akkurat nå. De fleste av oss må nok finne oss i at det går bittelitt opp eller står stille innimellom. Du er ståldame og holder stand, vel! ;)

 

Ha en riktig god og sunn uke!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg kjenner meg igjen i det du skriver, jada, vi har alle sånne dager! Og vet du hva? Jeg gir etter og jeg da, hvor er viljestyrken når man trenger den må jeg spørre da.....!! På Fredag bare heiv jeg innpå med smågodt, var skikkelig fysen! Og det gjorde jeg uten å ha det minste fnugg av dårlig samvittighet! Vi er jo rare iblant da, det er sikkert og visst! :-)

 

 

Ønsker deg en flott uke- niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. På kurset i kveld viste det seg at jeg hadde gått ned 0,3kg. Jeg veide meg da jeg kom hjem og det stemte!?!? Hvordan kan et menneske gå ned 0,7kg i løpet av dagen? Jeg trodde jo man var lettest på mårran. Jeg har ikke engang vært på do, så dette skjønner jeg lita av.

Men, jeg takker og bukker:-)

 

Nå er jeg ferdig med kurs 2. Oppsummeringen så langt er 17,4kg ned på 23 uker. Det hadde jeg aldri trodd i jula 07, da jeg besluttet å gi meg selv denne nyttårsgaven.

Jeg skal fortsette på egenhånd de siste 8-10 kg. Jeg har tro på at det skal gå bra, jeg har jo dere her inne å støtte meg på. I sommer blir det nok litt annerledes med mat & trim. Og da er det godt å stresse ned denne slankingen litt, i allefall de ukene jeg har ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott å høre at du har klart å gå ned så mye. Gratulerer. Stå på gjennom sommeren.

Jeg gleder meg til jeg virkelig kjenner det på klærne og ser det godt i speilet. Så langt -5,5. Det er en start.

Jeg lar meg inspirerer av ditt resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Dette var jo utrolig flott! Kanskje kroppen din har sluppet vann idag? Eller kanskje den rett og slett ga opp for stålviljen til jess ;)?

 

Jeg har starta et nytt prosjekt med veiing hver morgen for å se om det er en forskjell i hvilken dag i uka jeg er lettest. Kanskje jeg skulle utvide med kveldsmålinger og se hvor ofte det skjer at kroppen er lettere på kvelden? ;)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott å høre at du har klart å gå ned så mye. Gratulerer. Stå på gjennom sommeren.

Jeg gleder meg til jeg virkelig kjenner det på klærne og ser det godt i speilet. Så langt -5' date='5. Det er en start.

Jeg lar meg inspirerer av ditt resultat![/quote']

 

Så artig å høre, jeg- inspirere deg!??? I såfall en stor ære:-)

5,5kg er en veldig bra start. Det nå du begynner å merke det! Og det er ikke langt igjen til 10kg. Da merker du det veeeldig godt:-)

Jeg har jo hatt mine inspiratorer her inne i hele denne perioden, og uten vektklubben tror jeg ikke det hadde gått. Og så har jeg jo enda rundt 8-10kg igjen. Jeg er ikke slank enda, selv om det er stor forskjell- og jeg føler bedre og bedre. Jeg prøvde faktisk ei bukse i dag som jeg kjøpte da jeg var på mitt "romsligste". Og gjett, den DATT av. Jeg måtte faktisk gjøre øvelsen flere ganger, for det var utrolig artig.

Hvis jeg skal gi deg 1 råd så må det være å fortsette, fortsette, fortsette...(det ble kanskje 3 råd?)

Noen uker går det veldig bra, andre uker litt mindre bra- men etter uker og måneder her inne blir det gode resultat. Jeg skal nok være her inne til langt utpå høsten en gang.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har starta et nytt prosjekt med veiing hver morgen for å se om det er en forskjell i hvilken dag i uka jeg er lettest. Kanskje jeg skulle utvide med kveldsmålinger og se hvor ofte det skjer at kroppen er lettere på kvelden? ;)

 

- skrulle

 

Ja, forskjellig vi driver med:-) Litt sprøtt å drive med sånt, men det hjelper til å holde fokus.

For tiden leser jeg mye om ulike fett-typer. Jeg vet nok om dette til å kunne leve lenge i landet, men jeg har liksom behov for å holde meg i ånde.

Gjett, Skrulle... I dag har jeg vært på Shopping: kjøpt en shorts, en topp, en sommerjakke + en soft-gel-jakke. Billig var det også!!! Litt andre priser når jeg kan handle i vanlige butikker. Str. 44 i shorts passa fint. Jakkene var L og M. Det er veldig lenge siden jeg har brukt slike str. Ikke det at 44 er så veldig lite da, men det er jo litt mer normalt enn 48-50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Morro med nye klær da gitt! Du har vel ikke kjøpt så mye den siste tida, og selv om det gjerne sitter en på skuldra og hvisker at det er lurt å vente til vi er i havn, så trenger vi både å ha klær siden de vi har har blitt litt slamsete rundt kroppen (Hipp hurraa!) og fordi det er herlig og nødvendig å føle seg fin underveis også (Hipp hipp hurraaa!). Helt nede i M på jakke er hyggelig og motiverende. Og 44 er faktisk ikke gampesvært selv om vi innerst inne selvfølgelig drømmer om 30-tallet – i alle fall gjør jeg det selv om jeg tror at 40 kommer til å bli det småeste jeg kan få til. Nå er det bare å sette på de nye klærne og være fin! ;)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Du er så flink å komme innom tråden min, og det setter jeg veldig stor pris på;)

 

Jeg styrer en del med de her klærne jeg også. Før jeg startet på kurset hadde jeg ryddet gjennom hele klesskapet og laget forskjellige bunker med hva som passet, nesten passet og ikke passet i det hele tatt. Det var bare totalt 5 plagg som passet ( ikke mange akkurat ), noen klær som nesten passet og veldig mange som ikke passet:(

 

Nå har jeg måttet lagt bort noen som før var passe :)(tror kanskje jeg må kaste de), og kommet inn i en del av de som var nesten passe. Resten må jeg nok vente ennå en stund med. Men det er skikkelig deilig å passe inn i klær man ikke har brukt på lenge, og det føles som nytt. Jeg skal unne meg ett plagg eller to når jeg har kommet en del lenger, men foreløpig holder det med stablene i skapet som venter på meg.

 

Og jeg gleder meg veldig til den følelsen du må ha hatt når du kan kjøpe "normale" størrelser. Det gir en slags lykkerus og er et håndfast bevis på at du har gjort en kjempeinnsats med kroppen din. Vel fortjent Jess, du har virkelig vært kjempeflink:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Nå skjønner jeg ingenting. På kurset i kveld viste det seg at jeg hadde gått ned 0' date='3kg. Jeg veide meg da jeg kom hjem og det stemte!?!? Hvordan kan et menneske gå ned 0,7kg i løpet av dagen? Jeg trodde jo man var lettest på mårran. Jeg har ikke engang vært på do, så dette skjønner jeg lita av.

Men, jeg takker og bukker:-)

 

Nå er jeg ferdig med kurs 2. Oppsummeringen så langt er 17,4kg ned på 23 uker. Det hadde jeg aldri trodd i jula 07, da jeg besluttet å gi meg selv denne nyttårsgaven.

Jeg skal fortsette på egenhånd de siste 8-10 kg. Jeg har tro på at det skal gå bra, jeg har jo dere her inne å støtte meg på. I sommer blir det nok litt annerledes med mat & trim. Og da er det godt å stresse ned denne slankingen litt, i allefall de ukene jeg har ferie.[/quote']

 

Både med ned o,3 denne uken og 17,4 totalt. Nå nermer du deg 20 kilos grensen ;)

 

Det er litt merkelig det med kroppen vår, med tanke på at du har gått ned 0,7 kg i løpet av dagen. men jeg tror det kan være hormonelt selv om du ikke er premenstruelll. det kan også være psykisk. Du kjempet hardt i helgen og da du oppdaget at du trodde du hadde gått opp, så innfant du deg med det, og da ga kroppen etter. Jeg vet ikke, men dette kan være en forklaring.

 

jeg beklager at det er en stund siden jeg har vært innom deg, men jeg har hatt litt annet å tenke på, som du har sett på tråden min. Og jeg vil takke så mye for hilsen der inne.

 

Du sier du vil fortsette på egenhånd nå, og det tror jeg kommer til å gå bra. Ingenting i denne livsstilsendringen har vært viktigere for meg enn vektklubben og diskusjonsforumet her. Og når jeg har klart det klarer nok du det også.

 

Som sagt tidligere så kommer jeg til å vente på deg på HV forumet. For jeg vet du kommer dit en dag. Og jeg kommer nok til å bli værende inn på der lenge. For der jeg tidligere var avhengig av andre ting, har jeg nå blitt avhengig av forumet her inne. Det er så inmmari godt å komme inn her å få "luftet" seg, både når det gjelder positive og negative ting.

 

Jeg vil ønske deg masse lykke til videre, så håper jeg du får en fortsatt flott og sunn uke :)

 

Stor klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fullført kurs 2, og med slikt bra resultat:)

 

Bra du skal vere her inne dine neste -8-10 kg, vi trenger ei slik som deg her inne, du er så flink å motivere og hjelpe andre, og det setter alle så stor pris på. Det gjør iallfall eg! Du har vert utrolig god støtte for meg, husker spesielt det ene du skrev en gang, at om eg gir opp denne gangen, må eg kjempe alt på nytt igjen. Og det er så sant! Eg vil jo ned i vekt, eg må bare stå på og ikke gi opp, og når man er så lei, så lei, av å stå bomfast på samme vekttall, hopper det 2 kg av:) Det gjorde det iallfall for meg forrige uka, og eg er så glad så glad!

 

I helga skal eg i 30årsdag og kose meg, blir nok litt mer kosemerker enn lovlig, men på fest bryr eg meg ikke så mye. Drikker bacardi, med sukkerfri brus, så det blir ikke mye om og gjøre.

 

God helg, Jess, håper du har finere vær enn eg har her... Kl.16.00 er eg ferdig på jobb, langhelg! Skal ikke på jobb igjen før tirsdag!! Herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange hyggelige besøk, Nyaco, Skrulle, GladDUerigang og Smallgirl:-)

Veldig fint å ha slike trivelig venner her inne.

Kroppen har vært snill noen dager, lite masing og fornøyd med næringstilførselen. Og du himmel og hav, så mye enklere det er når den samarbeider:-) Tenk at den slår seg til ro med noen knekkebrød og et eple!?!

Jeg nyter stillheten og tar sats til neste anfall- for det kommer nok.

 

Jeg opplevde noe små-komisk for noen dager siden. Jeg var på et arrangement, og var kledt i "pent antrekk". Ei jeg kjenner litt kom bort og sa til meg at jeg kledte veldig godt å pynte meg for da så jeg faktisk litt slankere ut. Jeg hadde veldig lyst til å si til henne at det kunne ha sammenheng med at jeg var gått ned 17kg, men jeg ville ikke sette henne i forlegenhet- så jeg bare smilte og sa tusen takk!

 

Nå er det bare noen dager til jeg skal på storbyferie i lag med mannen min. Jeg skal ta det som det faller seg. Matmessig skal jeg velge lettest varianter og styre unna desserter og kaker, men det blir nok deilige middager og mange vinglass. Ikke hverdag at vi to drar på slike turer akkurat.

 

Jeg er veldig redd for at vekta skal gjøre et kjempehopp i sommer, så jeg må nok passe godt på. Har ikke så veldig lyst å slanke bort mange kilo på nytt, men jeg kan nok takle stillstand eller bittelitt økning i selve ferieukene.

 

Jeg vet at jeg har mat-registrering i vektklubben + alle dere flotte damer her inne, og da har jeg egentlig alt jeg trenger for å klare dette prosjektet.

Så- takk for at dere finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er jeg jammen spent på resultatet. Jeg hadde min siste kurskveld forrige mandag, og etter det har jeg gått opp litt hver eneste dag!Får håpe det bare er kroppen som samler på noe, for det er ikke noe som skulle tilsi vektøkning. Alt telles og veies og registreres, og jeg har liten endring i treningsmønsteret. Kanskje det ligger i GR-konseptet at man automatisk skal øke litt i vekt når kursene er over?:-)

 

I helga skal jeg kose meg i heimen. Huset trenger litt vedlikehold, både på renholdsfronten og mht malinga utvendig. Været er bra og vi nyter sommeren.

Og så er det bare et par dager til jeg og mannen reiser på kosetur til Køben. Yngstejenta skal til bestemor og den andre skal vel danse på bordet i heimen når katta er borte? Det ville vel iallefall jeg gjort hvis jeg var henne, men hun er heldigvis litt roligere enn jeg var på hennes alder:-) (Bra hun ikke leser dette)

 

Jeg er inne i en fase der jeg tenker litt på om jeg skal øke matrasjonen bittelitt frem mot ferien. Er nemlig redd for å sprekke helt i syden:-)

Hvis jeg trapper opp 100kcal pr dag i 2 uker vil jeg fremdeles være på underskudd, men risikoen for å flippe helt ut blir kanskje mindre hvis jeg er mer "mett og fornøyd". Jeg er jo så vant å veie, telle og registrere alt inn her at jeg blir stressa ut når jeg ikke har vekt og mål på ting. Jeg skal prøve å planlegge litt før jeg drar. Is og kaker klarer jeg meg uten, værre er det med seine middager og vin til. Jeg kan ikke være på sydentur og leve KUN på salat og vann altså!

 

Mitt neste vektmål er 79,4kg. Da går jeg over fra overvekt til lett overvekt. Det skal jeg ha i bakhodet når kroppen maser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei, her er jeg.

Det ble ikke noen tur til København i går. Mannen min har fått halsbetennelse og masse feber, så vi måtte kansellere i siste sekund. Litt trist, siden dette skulle være vår første skikkelige tur uten barn på 18 år. Har kun vært borte fra de 2 helger, og noen netter hist og pist. Og aller mest synd i han som både har vondt i halsen OG i samvittigheten- fordi han "spolerte" turen for oss.

Ja, ja- det kan vel skje værre ting enn dette. Godt vi hadde reiseforsikring:-)

 

Så St-Hans-aften ble tilbragt på treningssenteret. Spinning + styrketrening + steppern-så i dag ble det 5 trimpoeng!:-) Mye jeg måtte ha ut! Mannen ligger i senga og vil helst være i fred, og yngstedatter er reist til bestemor.

 

Jeg gikk OPP 0,3 kg denne uka. Vekta har gått litt opp hele denne uka uten at jeg vet hvorfor, så jeg er faktisk fornøyd med at det endte med KUN +300gr.

Jeg skal prøve minst ei uke til med samme plan før jeg får "hetta". Jeg gikk kun ned 0,3 forrige uke, så det vil si statusQ siste 2 uker. Jeg har før plagdes litt med enkelte tall i inntil 3 uker før det har gått nedover. Kanskje jeg henger på en vektterskel, jeg var ca 82 kg ganske lenge før vekta tok helt laus og økte til 100.

 

Skulle gjerne ønske at det var noe med selve vekta, at jeg bare kunne smøre den med olje...-men så vel er det nok ikke.

No skit, den der mystiske kroppen. Hadde vært enklere hvis 1 + 1 alltid ble 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...