Gå til innhold

Fysj a meg!!!


Gjest Vimsa83
 Share

Anbefalte innlegg

Tror at 1600-1700kcal er litt i minste laget, men hvis du svinger mellom det og 2000 tror jeg du går fint ned. Jeg har en "hjelper " i hodet. Han lager hodepine når jeg ligger for lavt i kcal. Før var jeg sint på han, for jeg ville rase ned og når jeg er inne i en god periode kan jeg spise lite eller leve på pulver for den saks skyld. Men han sier i fra. Og å gå m hodepine orker jeg jo ikke. Nå jobber jeg med å høre på hva han sier, og spise, men self ikke godterier el!

 

Nei det er mange problemstillinger som andre ikke kan sette seg inn i. Det er jo det fine m dette forumet. Peppra GR litt sist, men det skal de ha :utrolig bra m denne vektklubben!

 

Bra du motiverer deg til å ikke ta kake sammen m venninna. Hvis du har slanke venninner(jeg har bare det) så legg merke til hva de spiser: ofte spier de det sunne, eller så kommer det en komentar om at de har spart inn litt før i dag eller tar seg en ekstra joggetur i kveld. At slanke kan spise "det de vil" er feil. men de har de gode vanene innebygd!

 

Maysa:

Jeg kjenner meg så godt igjen! Jeg sprekker og tenker, nå var du teit... og så fortsetter jeg å "sprekke". jeg prøver å tenke igjennom hva skjedde når jeg "sprakk" og hvorfor fortsatte jeg. Jeg tror at jeg har høye krav til meg selv, og når jeg ikke innfrir blir jeg lei meg og gir opp. Legen min sa engang at skal du slanke deg så må du gjøre det nar du har overskudd for det er en stor jobb. Jeg har alltid vært så glad for de ordra. han forstod at dette er VIRKELIG EN STOR JOBB. At en sprekker en dag eller flere ER HELT NATURLIG! Ikke slå deg selv. Bare våkn opp dagen etter og lat som den dårlige dagen aldri har vært der. OG: DET ER IMPONERENDE AT DU KLARER Å SVØMME I 50 MIN. DU ER FLINK. ROS DEG SELV FOR DET!

 

 

 

SKAL VI VINNE MÅ VI GÅ FOR SEIER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest SuperSlanker

Jeg har gått ned 2,5 kg på 3 måneder, og er fornøyd med det. Jeg er enig at å slanke seg er en kjempejobb, særlig når man er litt store sånn som vi er. GR er presisjonsslanking, det er sikkert. Man må veie og måle, og registrere og ta tiden. Men for meg fungerer det bra. Sydenturen ligger nok litt fram i tid, ettersom jeg regner med å ta av ett kilo i måneden............

 

Jeg var på treningssenter i dag, bare for å komme i gang igjen. Jeg begynte jo så bra, for 3-4 uker siden, men stupte etter et par uker, og trengte en tid på å ta meg inn igjen. Jeg ble besatt av hele treningen, og overdrev i forhold til hvor jeg er kondisjonsmessig. I dag trente jeg spinning i 15 minutter, og tok bussen hjem igjen (regnvær i Stavanger i dag.........). Det høres lite ut, men 15 min spinning er faktisk 1,1 trimpoeng, så det er ikke mer som skal til på en dag. Har følt resten av dagen at det ga meg mye energi. Har tenkt å kjøpe meg en treningssykkel og spinne 15 minutter før frokost hver dag. Det skal visst gi gode resultater.

 

Klart at man legger på seg igjen hvis man ikke har et slags opplegg etter at man har nådd trivselsvekten. Jeg kommer til å fortsette å trene, det er bra for kroppen, uansett. Så sunnt kosthold og trening er nok svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei superslanker!

Vet du hva, mennesker som deg er noen av de jeg beundrer mest! Mulig det er fordi dere ligger noen lysår unna meg! Det er utrolig flott at du klarer å holde motivasjonen oppe når du går ned såpass sakte. Og ideelt sett ville jeg også gjort det på den måten. Tror det er det absolutt sunneste! Men jeg må bare innse at vi er forskjellige og at det ikke funker for meg. Men det var moro å høre om deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei Steg,

jeg er bare nødt til å gjøre det på den måten, det funker for meg. Hvis jeg skal ta ting på øyemål og på slump, så blir det til overdrivelser til slutt.

 

Jeg tror faktisk at det er lurt å bruke lang tid når en faktisk skal ta av 35 kg (tenk å bære rundt på alt det du! Det er vel litt på grensen av hva jeg hadde klart å ta på ryggen). Bruker du en tre-fire år på det (det blir jo faktisk det med ett kg i måneden), så merker ikke kroppen det. Og hvis du trener, så får du stram rumpe.

 

Planen framover for trening er slik:

 

Trene 7 trimpoeng i uka til jeg har trent meg opp.

 

Øke på.

 

Øke kalori-inntaket sammen med treningen slik at regnestykket går i null (at når jeg forbrenner mer, så øker jeg tilsvarende i kalori-inntak, slik at regnestykket blir det samme).

 

Jeg tenker slik at neste sommer vil jeg ha gått ned en størrelse i klær, da vil jeg være 44/46, og kan kjøpe klær i vanlige butikker. Nå er jeg 46/48 og må se meg litt mer om for å finne klær.

 

Jeg er fornøyd med kroppen min og aksepterer meg selv slik som jeg er i dag, å gå ned i vekt er bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superslanker!

Har vært ute og gått tur, og da tenkte jeg på deg. Du høres så reflektert ut. Flott å høre at du er fornøyd med deg selv. Det er et viktig utgangspunkt. Jeg er litt ambivalent, liker meg selv godt på endel områder og vet jeg har masse evner, men har aldri klart å akseptere vekta.

 

Rart du må lete etter klær i din str. Synes ikke det m klær er noe problem, bruker nå 46, men var jo oppe i 48 i vinter. Men nå er jo Tønsberg et mekka når det gjelder klesbutikker. Dessuten har jeg kiloa helt jevnt fordelt, kan ha litt med det å gjøre også! Og så elsker jeg klær!

 

Hørte på en lydbok av Frank Beck: Det er meg selv det kommer an på. Den er så bra og kan varmt anbefales. .... handler mye om å finne sin egen vei, sette seg mål og gå for de. Som jeg forstår at du gjør.

 

Ja, det er mye å bære på. Noen ganger har jeg lyst til å fylle en sekk m stein til den veier 40 kilo og be venninna mi å ha den på når vi går tur, det ville liksom blitt litt mer rettferdig!

 

Har du en egen tråd? Skal bli så spennede å følge deg! All lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha mensen nå, og jeg er så fysen på noe søtt!!! Ille. Men klarer å holde meg til de 1900 kcal jeg skal, men hadde 2042 en dag, men det får da bare gå, hadde jobbet 13 timer den dagen og ville unne meg selv litt.

 

Alt vel med dere? Og noen søtsugtips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje lest tråden og sett at jeg synes et godt tips er å ikke spise gjær, det hjelper for meg.

Noe som gir god søtsmak uten særlig kcal er annanas(Skikkelig fettforbrenner vistnok) og nå har jeg akkurat spist en hel mango. 130kcal og den er så søt og god. Ellers er min favoritt yoghurt dream is, smaker som "syndig" is om ikke bedre, m sjokoladebiter.

Lykke til ned39!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv, det hjalp i alle fall meg litt i gang... Tar det ikke lenger nå, men det er visst kjempebra for kroppen (og forbrenninga). Nå har jeg ikke det samme søtsuget som tidligere :) :) :) -og det er sykt deilig, for jeg har alltid vært en sjokoman...(også da jeg var slank).

 

Jogga før frokost i dag også, 30 minutter, utrolig deilig! Kanskje 1600 kalorier er litt lite, men jeg skal ikke spise masse på kvelden mer for å få i meg alt jeg skal! Da tror jeg heller at det er bedre å ha fått i seg litt lite. Prøver jo å få i meg 1900, fordelt jevnt utover hele dagen, men det er ikke alltid det går opp.

 

ViMsA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du forlite kcal en dag kan det være lurt å ta en neve nøtter blandet m tørket frukt. Det er meget sunt og masse kcal. Begriper ikke at folk har vanskelig m å få nok kcal, spiste pesto i går..... hallo en spiseskje over 100kcal. Oliven... sunt men masse kcal, strø noen pinjekjerner over middagen... jeg kan skriv til i morgen. Er det noe jeg er god på så er det det m mye kcal!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid like lett med kcal. Skal ligge på 1900, men ligger noen ganger nede i 1600, og en sjelden gang oppe i 2000.

 

Var flink og trente i pausen på jobb i dag, utrolig slitsomt, men deilig etterpå!

 

Har dere hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

I dag trente jeg spinning i 20 minutter på treningssenteret. Så gikk jeg hjem, så jeg kom litt over 7 trimpoeng denne uken, totalt. Det er greit å komme i gang igjen, skal være sikker på å ikke overdrive denne gangen, men trene meg opp litt av gangen, så jeg ikke stuper. Planen er å trene to ganger på treningssenteret i uken som kommer.

 

Det tar 2 måneder før du begynner å gå ned i vekt når du trener opp musklene. Planen er å bruke målebåndet, for det må jo vises på cm etter hvert.

 

Jeg kan se at jeg har tatt av siden jeg begynte, for en bukse som satt litt stramt sitter nå helt fint og litt løst. Det skal ikke alltid så mye til før en føler seg slank!

 

Steg: jeg må ikke lete etter klær i str. 48, det er ganske bra utvalg, men noen klær har standard bare størrelse opp til 44/46. Så når jeg går ned en størrelse kan jeg ha alle merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt å se at alle her henger så godt med. Har forsøkt å gå ned i vekt før sammen med andre på nettet, men da har alltid noen - eller flesteparten, meg inkludert, falt av lasset etter 3-4 uker :confused:

 

ned39; Jeg spiser frukt med vaniljekesam når jeg kjenner søtsuget, drikker en halvliter vann og forsøker å late som jeg synes det smaker even better than sjokolade :)

 

Skal skrelle en haug gulrøtter nå, kutte dem opp og sette dem i vann i kjøleskapet. Er flinkere å spise frukt og grønnsaker når det er ferdig kuttet opp og klar til å spises!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

 

dere er sååååå flinke til og skrive her....

 

vimsa

tror det at det er i minste laget med 1600 men tror at det viktigste er at du følger menyen på hvor mange skiver,poteter, og kjøtt du skal ha og pålegg og saus selvfølgelig..og på menyen så skal du jo også ha mindre på kvelden... men jeg har samme problemet men ikke de siste dagen men det er fordi jeg har spist kake i bursdag...så sjokolade i går ...meeeeeen i dag skal jeg ikke ha godis ..neeeeeei og jeg har drukket aaalt forlite VANN..altså ingenting på todager ikke bra...er noen dager imellom som ikke nette virker så da virker det jo ikke å skrive...er da man kan si nooooe så tullete har da penn og papir ...skjerp meg...

 

steg

ja det er en STOT JOBB og slanke seg er en av de grunnene for at jeg er sykemeldt men også pga psykiske problemer innimellom fordi jeg har opplevd en del vanskelige ting i oppveksten som mange andre med vektproblemer ...men tror jeg har godt ned litt hehe...

jeg har tid nok til og gå ned lite ..må kunne kose meg litt innimellom og jeg ramler ikke av fordi jeg har hatt noen dager nååå...og det er forskjellen fra forrige gang..

 

superslankerern

syns du er rå dyktig og enig med deg i mange tin..bare det og komme så langt at jeg kan leve etter det...hmmmm

hvorfor tar det 2 mnd å gå ned i vekt når man trener styrke?????????

 

i dag skal jeg trene men har ikke bestemt meg for om jeg skal på trening senteret eller svømme eller kansje begge deler..hmmm men noe skal jeg i hvertfall.

 

løfte: jeg skal skrive alt jeg putter i munnen og ikke spise godis i dag.

 

ha en flott mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig m sanasol at det er kiipt når noen faller av. Jeg gir herved mitt løfte på at hvis jeg ikke klarer mer så skal jeg si i fra. Men det går jo mot sommer, utetid og da skriver jeg nok ikke så ofte.

 

Hvordan det har gått i helgen. På den ene siden bra. Fulgt ca antall kcal, og vært flink. Gikk tom lang tur på lørdags kvelden. Men i går deppa jeg så fælt. Og jeg har spurt meg selv om hvorfor. Ikke mensen, ikke noen egentlige grunner. Men lurer på om når man lever på lavt kcal inntak over en periode og trener mye om kroppen blir litt tappa?? Noen som har erfaringer m det?

Heldigvis begynte jeg ikke å stappe i meg noe for å trøste. Så i dag er det fit for fight, mangler 200gram på ti kilo!

 

Sanasol... kan jo være av intr. for andre også. Jeg mener at du peker på noe viktig m det å falle av lasset. Jeg har også slanket meg så mange ganger men gir opp etter en stund. Noen ganger skulle jeg ønske at det var et fengsel noen kunne putte meg inn i når jeg går ut av slankeperioden og inn i ete-periode. Ser at det er mange her inne som sliter m det samme. Har noen erfaringer m hva man gjør for å hente seg inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lett å falle av, derfor er jeg så glad jeg går på kurs! Føler meg forpliktet, og vil jo gjerne gå ned på kurset. Hurra!!!

 

Vaniljekesam med frukt er fryktelig nydeilig, nam:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå trenger jeg hjelp jeg klarer ikke og ta meg helt inn igjen nå har jeg sittet her og spist en masse dream is ...aaarg og fikk så lyst på skikkelig feit mat i dag og spiste det ...har spist 2500 kcal i dag..

jeg føler at jeg er på vei til og ramle av..men jeg vil ikke ...kurset er egentlig slutt og det er gentlig greit vi har en gang eller to igjen som vi tar ekstra....men syns egentlig ikke at selve kurset er til noe veeeldig hjelp..meeeen kjære tid jeg blir galen ....har så lyst på alt det forbudene ...

 

vimsa kom og hent meg og rist meg hverså snill!!!!!!!!

 

kan noen få tankene mine på rett kjøl nåååå hver sååååå snill og spark meg motiver meg..

 

har trent litt i dag da svømt 30 min

 

 

snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg kjempe godt igjen maysa!!! det er ikke lett, men tenk på dette

1. Vil du gå opp det du har gått ned?

2. Vil du kunne føle deg mer komfortabel med deg sel?'

3. Vil du ha en bedre helse?

 

det er mange slike spørsmål, må tenke sånn selv når jeg er fysen, da fungrere det ofte å gå og legge seg for meg!!!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å sette deg ned og spørre eg selv hvorfor du vil spise. Du har jo sagt noe om at du har det tøft. kanskje du trenger å sette deg ned å kjenne på følelsene dine, gråte en stund.

 

Deretter gjør du følgende: Sett deg ned og skriv bare positive ting om deg selv. En gang hadde jeg med to av barna mine på helsestasjon. Den minste var en uke. Den andre fire år. Så spurte helsesøster fireåringen: hva kan den lille da? Hvorpå han selvsagt svarte : Ingenting. Og jeg var helt enig. Så begynte hun å ramse opp, han kunne spise, sove, si i fra at han var sulten, kunne se,.... Jo, mye er selvsagt, men ta deg en tur på en institusjon for utviklingshemmede. Da blir det ikke så selvfølgelig lenger.

 

Liste til maysa:

-Du tar tak i ditt problem, for det første gar du på kurs, for det andre bruker du dette forumet flittig - OG NÅ NÅR DET BUTTER I MOT SÅ TAR DU ALLIKEVEL KONTAKT: DET VIL SI AT DU KAN TA TAK I PROBLEMENE DINE.

- Du har en kjærest som elsker deg.

- du går i svømmehallen selv om du er overvektig

-du er flink til å gi andre komplimenter og se andre

- du er ærlig

- du har respekt for deg selv

-

-

-

her fortsetter du selv og jeg vet lista blir lang.

 

Flott at du skal svømme.

En av de viktigse grunnene til at Cato Sahl Pedersen nådde sydpolen var i følge han selv at når han ble sliten fokuserte han på et tak med stavene av gangen. Ta en time av gangen og ROS deg selv for at du klarte den timen, så tar du neste.

Jeg er spent på å høre videre.

 

Vimsa... hvordan står det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk begge to.

 

 

måtte smile..tusen takk steg og var akkurat det jeg trengte nå og få et positivt innputt..hjelper ikke på meg og tenke på bedre helse nye klær og alt annet sånt..sånt blåser jeg i er nok derfor jeg kan gå i bikini på stranda selv om jeg er overvektig osv...men gleder meg til og klare og tenke på meg selv som fin.og tenke at dette klarer jeg og at andre syns at det jeg gjør er bra så klarer jeg og ta tak igjen..

ja jeg er mye flinkere til og se og hjelpe andre og skyve meg selv vekk det er en ting jeg jobber med.

det er bra og se andre og det er jeg veeeldig glad for at jeg gjør ellers hadde jeg ikke passet i helsevesenet. men for og hjelpe andtre så må jeg ta vare på meg selv det har jeg endelig skjønt.

 

og nå tenker jeg at jeg skal på kurset i kveld ..lurte på og droppe det..har ikke lyst og gå på den vekta derborte....

 

har blitt noe sjokolade i dag men ikke masse og nå er det stopp...jeg skal klare og kontrolere følelsene mine ...skal ha mellom måltidet mitt nå og en ananas bit mmmmmm.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så utrolig fasinert over dere som er så reflektert.Alt virker så gjennomtengt,og det er til slik en trøst for mange.Når det gjelder følelser og kontroll så er vel vi damer eksperter,spesielt våre egne følelser.Og vi har bestandig kontroll på alt utad!Men jeg har ihvertfall lært meg at det må ut på det ene eller andre viset.Gråt,sinne,glede,kjærlighet Ja altmå ut ,jeg gråter og ler om hverandre enkelte dager,jeg er øm og kjærlig samtididg som jeg er sint,men etterpå så er det litt lettere å tenke konstuktive tanker og få alt samlet igjen.Det er bare et lite innspill fra meg om hvordan jeg har det i perioder ikke en fasit på hvordan andre skal løse det.Hjertelig lykke til videre,det ordner seg for snille jenter vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat den uken det har vært tøft det er så veldig viktig å dra på kurset. Kanskje du har gått opp, kanskje ned, uansett så er det motiverende og du får støtte!

 

dette kommer vi oss gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg dro på kurset og vekta viste opp 500g men jeg hadde akkurat trent drukket 1,5-2 liter vann og spist middag..så håper at det mest var det ...for som sagt så har jeg ikke vært flink men vekta viste helt stille fra forrige uke her hjemme i dag på morningen..men nå er jeg klar ikke på grunn av kurset...

 

jeg tror jeg begynner på nettkurs for det som er her blir litt for hektisk for meg tror jeg.

 

også har jeg jo dere da ....jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på dere her jeg, har lest igjennom hele tråden og er kjempe imponert over dere alle sammen!

Selv startet jeg i midten av januar, veide da 108 kg, nå veier jeg 105. Jeg har ikke vært så slavisk med maten, har heller lagt vekt på å spise mer sunt. Begynte samtidig å trene på Elixia, og trener nå 3-4 ganger i uka.

Merker resultater på kroppen, selv om jeg ikke merker det særlig på vekta.. :)

 

Men nå har jeg begynt å registrere alt jeg spiser, for å få litt oversikt over hvor mye kalorier jeg får i meg. Skal ligge på 1800-1900 kalorier, og har nesten problemer med å få de i meg!

 

Jeg kan ikke unne meg en sjokolade innimellom, for jeg er sjokoman og da faller jeg tilbake på den "må ha sjokolade hver eneste kveld".

 

Jeg har lurt litt på om grunnen til at jeg går så lite ned er fordi jeg har begynt å trene? Jeg trener for det meste spinning, tredemølle, ellipse maskin og aerobic. Litt styrke, men kun med kroppen som "motvekt", ikke noe vekter.

Noen som har erfaringer med dette?

 

Ellers vil jeg bare si at dere virker som en flott gjeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...