Gå til innhold

Fysj a meg!!!


Gjest Vimsa83
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa83

...-Så du ser på det du også :( Det er en kjempebra serie!!! Fikk lyst til å lage noe godt til den jeg også, kanskje litt jordbær. Synes egentlig at utenlandske jordbær smaker D**TT, men kanskje du vet om en type som smaker bra?

 

Du har jo vært veldig flink, og har god grunn til å være stolt!

 

I kveld skal jeg på kurs, er veldig spent. Jeg gikk ned en del forrige uke, men da var jeg ikke på kurs. Etter den turen til Bergen gikk det ikke like bra, men håper at jeg ikke har gått opp en gang til!!!!!!

 

Skal prøve å få meg en joggetur før kurset i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Vimsa83

Det jeg mente med å svette skikkelig var at jeg tror kroppen har godt av å bli skikkelig sliten innimellom, svette skikkelig. Ikke kjør full speed hver dag, absolutt ikke, men å kjøre seg skikkelig kanskje en eller to ganger i uka. Jeg vet hvertfall at jeg trenger å bli skikkelig sliten innimellom.

 

Jeg hadde en del vondt i hodet før, men har ikke hatt det en eneste gang etter at jeg starta å jogge igjen. Det er nok ikke pga frisk luft, for å være ute har jeg alltid likt.

 

Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann hver dag, når jeg trener trenger jeg mer. Det sies jo at folk flest drikker for lite vann, så det stemmer jo med dine observasjoner...

 

Lykke til med hodet, bra du føler deg bedre! Pass på: frisk luft, nok vann, stress, matvaner og vitaminer. Det er det eneste jeg kommer på som kan hjelpe...

 

Ha enstrålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Uæ, veiingn om to dager, gleder meg, og gruer megm er den dagen jeg venter mest på i uken, hehe:)

 

Si ifra hvordan det går da vimsa, er spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Jeg var jo ganske sikker, men synes vekta har vingla litt de siste dagene... Ned 2,2 var det i alle fall :( Hurra!

 

Fant ingen jordbær i butikken, så jeg kjøpte litt annen frukt istedet. Nå skal vi kose oss med frukt og frustrerte fruer, gleder meg!!

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

ja, det er mye, men det var jo på 2 uker, for jeg var ikke der forrige gang... Den første uka gikk jeg ned 3 kilo, og da var jeg fornøyd da... :( Er fornøyd nå også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra vimsa du er flink....jeg hadde gått ned 1,4 etter kursvekta og det er jeg fornøyd med.

syns det er vanskelig nå ...er sååå glad i is om sommeren har spist 3 stk i dag det er fyyyyy emg men er så vanskelig..skal bli flikere med isen også..

lykke til videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Nå er jeg stolt, har vært på kino med tre venninner i dag, og ikke spist noe søtt. de har kastet innpå det ene og det andre, men jeg har holdt meg unna.. Spiste et stykke magerostekake før i dag da, men allikevel, hehe.

 

god natt:) kommer tilbake med veieresultater i morgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vimsa, Maysa... spent på ned39. Det var moro. Gøy å få resultater når en står på. Dere er utrolig flinke. .... Jeg hadde gått opp 1,5. Kjedelig, men jeg visste jo om det. Har snudd nå, går nok litt senere nå, men det er greit bare det går nedover.

Synes jeg var flink i går. Skulle bort på kvelden, spiste mager middag... trøndersodd nam nam, sparte endel "fruktkcal" og endel "melkekcal". Dermed hadde jeg 700kcal til kake og ev. Så tok jeg kake. Is en gang og så stopp. Behagelig for meg når jeg klarer å være litt i forkant å planlegge og å gjennomføre det jeg ha bestemt meg for.

Maysa helt enig i det m is. Jeg synes sommeren er den vanskeigste tiden + november og desember.

Det er så lett å ta litt ekstra vin, lettvint mat, godt pålegg , likør på kvelden og IS. Så jeg planlegger å lage en egen sommertråd for å holde meg selv i nakken.

 

Blir ikke så trofast her inn nå. Deilig å være ute etter lange innedager på jobb. Nyter sola når den er her! Og vips så blir det noen trimp. Også. Har satt meg som mål 14 i uka. Vill legge inn litt ekstra nå før sommeren så jeg har litt gode vaner å flyte på når det er pause på kurset og ferien setter inn.

 

lykke til flinkinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

veide meg i dag, og hadde gått ned til 104,6 ! Det er 5 kg ned siden start. Jeg har øket litt i kalorier til 2200 til dagen. Kommer kanskje til å øke enda mer for ikke å gå for fort ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Kan noen gi meg en liten kjefterunde?

 

Den siste uken har jeg vært så fysen, at jeg har byttet ut noe av fruktrasjonen og det andre mot snop, nesten daglig. Dette resukterte i en vektoppgang på 400 gram, skikkelig sint på meg selv nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Ehhem.. mmm, ehh, tja!! -Sånn, da var det gjort...

 

Over til noe annet: Som du kanskje har lest, viste kursvekta at jeg hadde gått opp 300 gram for 3 uker siden eller noe. Det jeg gjorde da, var å bestemme meg for at det f*en ikke skulle skje på neste veiing!!!!!!!! Jeg bestemte meg, ble litt sint på meg selv, og fikk opp konkurranseviljen igjen..

 

Når jeg av og til koser meg med en liten sjokolade eller is (det hender det jo at jeg gjør...), ser jeg for meg hva den er laget av, og da mister jeg ofte lysten, Ellers begynner jeg å tenke på den gangen jeg hadde gått opp på kursveiinga, og da legger jeg oftest tilbake den sjokoladen... Tror det er lurt å ta seg tid til å stoppe opp og tenke "er det snopet her verdt det? Om 10 minutter er jo kosen med det over uansett..."

 

Annet tips: ta krom...-det funker faktisk :(

 

Også må jeg videreføre Steg sitt råd om å ikke spise gjærprodukter, det funker også!!!

 

Drikk masse vann når du er fysen, noen ganger hjelper det! Eller ta en yoghurt..

 

Snart langhelg, HURRA!!!!

 

 

vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Vet vel egentlig hva jeg burde gjøre, men ikke så lett bestandig. Men håper på bedre resultater neste uke, ble så sint istad at jeg fortet med hjem, skiftet og løp/gikk fort i 25 minutter, bedre enn ingenting.

 

god langhelg dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 39: Det er vel ikke kjefting du trenger. Tenker meg at det å "diagnostisere" problemet er vel så viktig. Det å spise godteri er vel en viktig grunn til at vi har blitt kjent inne her... det er ulike grunner til at en spiser godteri. Men hvis vi skal gjøre noe varig m det tror jeg det lureste er å finne og gjøre noe med årsakene. Hvis du fornekter deg, skal du ha en stålvilje for å leve sånn hele livet. Min årsak er uten tvil at jeg har for mye candida i kroppen. Den skriker etter sukker konstant fordi gjær og sukker må den ha for å overleve. Utrolig mange mennesker opplever at søtsuget blir borte når de går på lavkarbodiett..... men poenget er jo at da spiser man ikke brød ...dermed gjær. Jeg også har gjær som en fast inngrediens i kostholdet mitt. Men jeg minker i alle fall gjærmengden betraktlig med å spise mest knekkebrød, og bake scones. Poenget er at det kan hende ikke hjelper deg i hele tatt, men hvis du prøver noen dager uten gjær så ser du fort om det hjelper, og da får du se hva som betyr mest. jeg har valgt å leve sånn ganske enkelt fordi jeg synes det er helt forferdelig vanskelig å leve med den evige maset etter mer mat og sukker.

Sirkelen m å gjøre feil og så straffe deg selv vil jeg anbefale å bryte. Det bygger ned selvtilliten din. Du er ei flott jente, har et langt liv foran deg har evnen til å ta tak i problemet ditt. Nå har du slanket deg en stund, klart du har lyst på godteri. Men dette klarer du! Lykke til.

Ja, da skal vel vimsa på bølgan blå og jeg sitte å se på.... lykke til i pinsen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg vil si er at visst man gjør slik at mann bytter ut ting for og spise kake eller godt når man vil ned i vekt så går mann opp..man må spise en skive ..en banan eller litt annet ..før man tar kaken eller annet godt dette fordi at når man spiser mat så settes forbrenninga igang så da blir kaken godtet også forbrent ..er sånn det er ...men dt vil ikke si at vi kan frotse i oss..

 

var på vekta i morges før jeg skulle dra till mamma og da fikk jeg et nytt tal hihi 113 visteseg jippi...det gjorde at jeg fikk det lille puffe til og ombestemme meg ...rdmer lett ..jeg hadde tenkt til og koooose meg masse denne helgen når jeg er hoss mamma,,men jeg skal være flink og spise riktig litt ekstra kos blir det nok uansett men men...

 

HA EN STRÅLENDE HELG :::VI SKRIVES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis
Ned 39: Det er vel ikke kjefting du trenger. Tenker meg at det å "diagnostisere" problemet er vel så viktig. Det å spise godteri er vel en viktig grunn til at vi har blitt kjent inne her... det er ulike grunner til at en spiser godteri. Men hvis vi skal gjøre noe varig m det tror jeg det lureste er å finne og gjøre noe med årsakene. Hvis du fornekter deg' date=' skal du ha en stålvilje for å leve sånn hele livet. Min årsak er uten tvil at jeg har for mye candida i kroppen. Den skriker etter sukker konstant fordi gjær og sukker må den ha for å overleve. Utrolig mange mennesker opplever at søtsuget blir borte når de går på lavkarbodiett..... men poenget er jo at da spiser man ikke brød ...dermed gjær. Jeg også har gjær som en fast inngrediens i kostholdet mitt. Men jeg minker i alle fall gjærmengden betraktlig med å spise mest knekkebrød, og bake scones. Poenget er at det kan hende ikke hjelper deg i hele tatt, men hvis du prøver noen dager uten gjær så ser du fort om det hjelper, og da får du se hva som betyr mest. jeg har valgt å leve sånn ganske enkelt fordi jeg synes det er helt forferdelig vanskelig å leve med den evige maset etter mer mat og sukker.

Sirkelen m å gjøre feil og så straffe deg selv vil jeg anbefale å bryte. Det bygger ned selvtilliten din. Du er ei flott jente, har et langt liv foran deg har evnen til å ta tak i problemet ditt. Nå har du slanket deg en stund, klart du har lyst på godteri. Men dette klarer du! Lykke til.

Ja, da skal vel vimsa på bølgan blå og jeg sitte å se på.... lykke til i pinsen alle sammen![/quote']

Tusen takk steg, en flott oppmuntring!!! dette skal vi klare sammen,

 

kos dere masse, nå stikekr jeg på hytta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sittet til nå på teassen og kosa oss m reker . Det er bare så herlig å sitte ute og nyte sommerkvelden. Reiser ikke på hytta før i morgen, men blir kanskje helt til onsdag...... så da blir selv jeg stille.....

 

Mest til meg selv: ( lov å lese for andre inntr.)_

- På hytta skal jeg: sørge for å ha knekkebrød, farris,frukt,annanas i boks, kom gjerne m forslag kalorifattig som kan ha i skap. For når jeg går på butikken for å kjøpe noe sunt ender jeg ofte m noe usunt fordi disse sommerbutikkene har dårligere utvalg og dermed blir det andre for fristende.

- dermed neste: Jeg forbereder meg på å gå i butikken, spiser gjerne et epel el mens jeg går til så jeg er litt mett. SE ETTER DET JEG SKAL HA alt det jeg ikke skal ha er der i morgen også.. jeg kan heller kjøpe det da!(ha, ha der lurte jeg meg selv teknikk!)

- Jeg har det bedre på hytta når jeg spiser sundt. Både fordi slik mat funker bedre for hele kroppen og fordi jeg blir fornøyd med meg selv.

- Jeg går ned til stranda og lekeplasser m ungene ofte fordi det er sunt for meg.

- Jeg skal ta kontakt m venninner og gå turer m de, alene og m familien. En ekstra tur om dagen er ca en is????

- Denne helgas jobb:1. sjekke hva de forskjellige butikkene har av lettis. Er det den lengst unna som har, går jeg heller dit enn til den nærmeste og kjøper vanlig. kinderegg:tur og is. 2.Sjekk kcal innhold på is. 3. tren på mengder.

 

Ja gjør jeg alt dette da går helga som smurt. Ikke mer av det du hadde i kaffen i kveld frue....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Kom nettopp hjem fra dagens joggetur, eller det ble egentlig en gå- og joggetur, for jeg orka ikke jogge hele veien i dag. Kanskje fordi jeg ikke hadde spist noe først (men det har jeg jo prøvd før også, og da har det gått helt fint..), eller kanskje fordi jeg har den uka i måneden nå, eller kanskje jeg bare ikke hadde dagen min i dag... -Fornøyd er jeg uansett, jogge 10 minutter og rask gange 20 minutter en lørdagsmorgen er jo ikke værst det heller :(

 

 

 

Om du skulle finne på å ta deg ett eller to kakestykker i pinsen, ikke la det ødelegge. Det er så fort gjort å tenke "Nå har jeg jo ødelagt denne dagen eller helgen, så nå kan jeg liksågodt stappe innpå litt mer..." Men nei, man kan ikke "liksågodt" det.. Alle kmmer til å spise usunne ting en gang i mellom, og det gjør ikke så mye, bare man klarer å ikke gjøre det samme dagen etter!

 

Jeg spiste en sjokolade i går. For å være helt ærlig spiste jeg to... Og da kvelden kom, tenkte jeg akkurat det: "Nå kan jeg liksågodt spise litt mer", men jeg gjorde det heldigvis ikke. Glem det du har spist (om det er usunt), og start med blanke ark rett etter du har spist det.. Og husk å drikke masse vann!

 

Jeg synes vi alle som er her er råflinke! Det er visst noen som har falt litt av undervegs, men flere av oss er jo her ennå. Det hjelper i alle fall meg :D Tenk om vi ikke hadde starta slankinga ennå, om vi fortsatt hadde holdt på sånn som før, spise feil og sånt... -Vi er flinke som har kommet godt i gang alle sammen!!!

 

Høres ut som du har planene klare for helgen, Steg. Lykke til, du er kjempeflink!!!

 

Vimsa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg ikke spist så bra ..fikk meg et tilbakeslag i går..bilen min blei knust , heldigvis ble ingen skada, men bilen er jeg lei meg for ..hadde ikke full kasko så får derfor ikke noe igjen ..trist.. alt er bånn i bøtta har ikke drukket vann i dag meen spist en stooor sjokolade og vi skal grille i kveld da skal jeg klare meg ...kjøpt kylling spyd og skal ha salat.

men men

livet består av oppganger og nedganger er bare så mye vanskligere og være sterkt i nedgangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Det var jo kjempeleit med bilen din! Utrolig bra at ingen ble skadet da! Så fint at du skal spise sunt i kveld, da gjør det ikke så mye med den sjokoladen, glem at du spiste den du...

 

Ha en fin grill-kveld!

 

Har vært ute på sjøen til nå, nå skal vi ut å spille badmington :(

 

Vimsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badminton er veldig gøy syns jeg..håper du koser deg en masse..varsikkert kjempe deilig på sjøen i dag.

 

så skal vi se hva jeg skal gjøre i dagf og i morra..lurer på og dra hjem..er så sliten.

 

lykke til alle sammen i denne helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Så utrolig kjedelig med bilen maysa, hadde en ulykke selv med min her om dagen, naboen kjørte på meg, flott:S

 

Håper alt ordner seg for deg, kjedelig når sånne ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

08. mai veide jeg 99,5 kilo, hadde et midjemål på 100,5 cm, og et brystmål på 113 (har gått ned 11 cm over brystet, HURRA).

 

15. mai: 98,7 kilo midje 100

22. mai: 98,0 kilo midje 99

29. mai: 97,5 kilo midje 98,5

05. juni: 97,0 kilo midje 98

12. juni: 96,5 kilo midje 97,5

19. juni: 96,0 kilo midje 97

26. juni: 95,0 kilo midje 96,5

3. juli: 94,5 midje 96

 

Hvis jeg kan nå dette, er jeg lykkelig! Fant ut at det er greit å ha litt mål på veien, en halv kilo i uken burde være realistisk, håper jeg iallefall. Håper fler vil sett opp noen mål med meg, så kan vi hjelpe hverandre litt. Motiverende er det og:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Her kommer mine mål for de nærmeste ukene. Uke 19 veide jeg 113,1, og målene fremover er:

 

uke 20: 112,9 (har skeia ut litt i dag..)

uke 21: 112,0

uke 22: 111,4

uke 23: 111,0

uke 24: 110,5

uke 25: 109,5

uke 26: 108,5

uke 27: 108,0

uke 28: 107,5

uke 29: 107,0

uke 30: 105,0

 

uke 40: 97,0 :(

 

Vel, vi får jo se. Noen uker går jeg ned mer enn andre, så tviler på at dette kommer til å stemme..

 

Jeg rå-gleder meg til å være på tosifret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...