Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Jeg har også quiltet litt, men bare små arbeider.

det er veldig moro når arbeidet vokser frem:)

 

men jeg opplevde det som tungt og vanskelig i forhold til symaskinen å lage større arbeider.

Det største jeg laget var vel på 1,2 x 1,2 Gjorde det bare 1 gang.

 

Tenker det er mange som har glede av arbeidene dine:)

 

Denne helga blir det mest bildeinnliming for meg. Jeg ligger litt etter. Alle bilder tatt på fjellet limes inn og oppbevares der oppe.

Selvfølgelig tar jeg med strikketøyet og ei bok. Men som regel rekker jeg ikke alt jeg tenker jeg skal gjøre, tiden der går så alt for fort:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som får glede av dine håndarbeider også! Hva strikker du da?

 

Skjønner godt du syntes det ble tungt med store tepper i symaskinen. Jeg må moderere meg litt, jeg også. Synes bare det er så flott med disse store, hvor mønster og farger kommer så godt frem.

 

Bøker til fjells. Jeg elsker også bøker, men hører helst på lydbøker. Har lest mang en bok til og fra jobben. Nå leser jeg Huset ved moskeen, men det er så mange gode å velge mellom. F.eks. Vidunderbarn, Pinnsvinets eleganse. Giraffens tårer. Fredagsstrikkeklubben - alle så flotte. Har du lest noen av dem? Har du noen gode å anbefale?

 

God helg og god bursdag. Husk: I bursdagshelger skal man bare kose seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og fridag og strålende vakkert vær:) Må - Ut På Tur! Det trenger jeg visst også etter å ha hilst på Vekten i dag morgest :confused: Tilbake til utgangspunktet, kan jeg vel trygt si. 68,4 kg :eek: Det er en størrelse større enn de fleste klærne jeg har. Nå må jeg ta meg sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noen av de bøkene du nevner. Skal notere dem!

 

Min yngste datter pleier å "fore" meg med bøker. Hun leser dem først og så anbefaler, eller ikke, hun.

Virkelig greit!

 

har jeg foreslått: Lykke i Piemonte? av Klaus Hagerup og hans kone Bibbi?

En nytelse og en inspirasjon til reise i Piemonte og til å drikke vin fra det samme distriktet!!!

(Noen av vinene fra det området er heller dyre!!!)(Barolo og Barbaresco)

Jeg planlegger tur dit sommeren 2011!

 

Mine hånd-arbeider:

jeg strikker "all verdens". Barneklær, leggings, voksne gensere + + +

I tillegg tover jeg ull, til sitteunderlag. det er virkelig kreativt. jeg strikker ikke og så tover. jeg tover direkte, bare ull, med tovenål, grønnsåpe og varmt vann.

det som er mest moro er å lage selve mønsteret, med farget ull og nål. da fryder jeg meg!!!

Disse underlagene er prima både på snø, i fiskebåt og på fjell - gir alltid varm rumpe:D

 

Ellers broderer jeg også, for tiden engelsk broderi.

Men da skal jeg ha ro i hele meg, for det krever stille konsentrasjon.

Må medgi at det nok er mer enn et halvt år siden sist. Men det kommer, om enn ikke så brått!

 

Nå er det kveld. Mannen og jeg har sett langrenn og har feiret min første kontroll på sykehuset. Som du skjønner av ordet -feirer - så var det fint!!! - med et glass vin fra Rioja.

 

Sov godt!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kontroll-prøven. Det ble jeg så glad for å høre. Høres ut som du og Mannen har det skikkelig godt sammen!!

 

Takk for boktips også. Den skal jeg spørre etter på biblioteket.

 

De ull-sittefiltene dine er antagelig veldig lekre. Høres ut som små kunsstykker! Jeg sitter på et straight, koksgrått strikket/tovet ull-underlag i bilen - et som moren min har laget - og det priser jeg hver dag :-)

 

Lunchen (og før det middagen) høres nydelig ut. Godt og sunt, som du sier, og sikkert lekkert å se på også. Stekte du alt i ovnen? Jeg er ikke så god på kjøkkenet, men jeg kunne tenke meg å prøve det samme. Og så mye deilig tilbehør...Mmmm Jeg er begynt å tro på at fett og fløte ikke er så farlig - at vi faktisk trenger det. Det både metter og gir god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stekte alt i stekepanne med litt olje: først løken litt, så alt det andre oppi etterhvert som jeg ble ferdig med å kutte.

Så litt vann m grønnsakbuljongterning og til slutt fløte.

 

Veeeeldig lettvint, når man har et greit lokk oppå.

 

jeg tror noe fett er bra, flere prosesser skjer jo nettopp i fett.

Det er overdrivelse som er feil. Det gjelder vel så mangt:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften :o. Den skal jeg prøve. Men det blir ikke før i neste uke, for nå skal jeg Ut På Tur igjen. Reiser i morgen og er tilbake mandag. Da blir det hotellivets gleder og bugnende matbord til bekymring :eek: Skal prøve å øke vanninntaket - der er jeg altfor dårlig :mad: Tar med pc-en og stikker innom siden her hvis det gir seg en mulighet :)

Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og lykke til med det du driver med!

 

Jeg har hatt en vidunderlig formiddag.

Lå i sengen til halv ti, sov ikke, lå bare og nøt varmen og tanken på livets goder:)

 

Nå er jeg klar for trening på Spenst. Etterpå skal jeg besøke min mor. Da serverer hun meg middag kl.13.00 !!!!

 

 

kroppen min er "stiv" av vann. Vi hadde jubileumsfest på jobb i går, med vietnamesisk mat. den inneholder et krydder som jeg av erfaring vet samler vann.

Men det smaker nydelig, så jeg var "nødt" til å spise!

Derfor får vekta hvile et par dager :o

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, og et tilbakeblikk på helgen gir bare positive vibrer. Et utrolig bra hotell i Choice-kjeden, med så lekker mat - de profilerer seg med økologisk kosthold. Sosialt sett ble også helgen topp. Fredag tenkte jeg kost og kalorier, men så la jeg bort sånn ideer, og bestemte meg for bare å nyte.

 

Tenkte nok at dette skulle vise utslag på Vekten, men det var bare 400 g. opp. Det var det verdt. Nå er det full diett igjen. Så nå tror jeg kiloene skal rase av - igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he! optimister er bra!!!

 

Datteren min har begynt med Eurodiett. Hun må jo velge selv, men jeg liker det ikke helt, det er barer, omeletter, supper etc. Kun 4 måltider om gangen og ikke noe frukt foreløpig.

Hun er kjempesulten. Håper det holder, men jeg hadde strevd.

 

jeg skal i syforening i kveld. Hun jeg skal til, serverer ofte fiskesuppe. Jeg håper på det!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får forresten tilsendt middagstips fra GR hver dag. Mange gode ideer.

 

Men det forundrer meg at de bruker masse ferdigprodukter, som suppeposer og pannekakemix.

De inneholder alltid mye salt. Det er jo ikke bra.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos fysioterapeut i dag.

hun var ikke fornøyd med treningen min. Hun sa den har skylda for alle vondtene mine, især spinningen.

 

Jeg får ikke lov til å gjøre det inntil videre.

hun syntes det hadde vært nok å starte fullt i jobb i febr, ikke starte trening samtidig:(

 

jeg får lov til å gå på styrketrening, men bare på apparater og med øvelser som ikke gjør vondt.

I tillegg skal hun hjelpe meg med noen av de verste muskelknyttingene.

 

...får bare være lydig, da... og nå som jeg var kommet i gang!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på MR for leggen tidlig i dag.

Blir så "ergerlig" for at de ikke vil si noe om hva de ser, sånn straks. Aner jo ikke om de KAN se noe allerede med en gang. Men jeg skulle så gjerne visst noe ....

 

Min moder mener det har med hofta å gjøre, at det ikke er noe galt med leggen.

godt det finnes vismenn:D

 

(dårlig samvittighet) Hun er et av de mest positive mennesker som finnes, hun finner alltid noe godt å si i alle situasjoner;)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er bare innom en snartur for å se om jeg fortsatt er med...

 

kokko - be om å få utskrift av epikrisen hos legen din. Det er din kropp, og du skal derfor være best informert. Har også reagert på at du har vært usedvanlig aktiv i din situasjon, og jeg synes de rådene du har fått høres veldig fornuftige ut.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omsorg, Markise.

jeg er ikke så modig at jeg tør be om noe slikt.

 

Tenker at leger vet best.

Han ringte meg forresten og sa at de ikke kunne se noe galt i leggen.

 

men hva er det da, for det er jo vondt!

 

Jeg tror jeg vil spørre fysioterapeuten, jeg skal begynne med behandling der i morgen.

 

Nå i vinterferien hørte jeg virkelig på henne angående "å gjøre for mye"

Jeg var på flere skiturer, men bare så langt som jeg kjente var ok. det er vanskelig å si fra til andre på turen, at nå er det langt nok for meg. Men jeg greide det, godt hjulpet av Mannen.

Han vil så gjerne få meg frisk, så han sier: skynd deg LANGSOMT.

Nydelig med en slik mann!! Han har sett når jeg har grått i dusjen etter trening, vi trodde begge det var til det beste.

Sånn feil kan man ta!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem i dag, fant jeg forresten 2 - to - tilbud i all posten, på å teste ut slankepiller, SELVFØLGELIG til sterkt redusert pris!

 

Garantert 10 kg ned på 8 uker!!!

 

haaaa

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysio i dag.

Røff behandling, håper det hjelper i rumpe/bakrelår-delen.

 

Det som er i selve hofta, må mykes opp - og det må jeg bl.a. gjøre hjemme - hver dag:D

 

Jeg håper inderlig jeg klarer å gjøre det, ta meg selv i nakken og så tenke på alternativet.

jeg blir jo ikke bedre i det som er slitt, men jeg kan skape sirkulasjon og dermed mindre smerte.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokko - for en utrolig deilg følgelse jeg fikk da jeg leste og forsto hvor god tid vi EGENTLIG har på oss for å få bort disse 4 kg før 20. februar. Det var en riktig glad-nyhet!

 

Du har det ikke bare hyggelig med all denne treningen din. Måtte du bare bli fort bra. Du står på 100 %, og det må vel til!

 

Ellers er det lenge siden jeg har vært inne på tråden. Takk for at du drar meg med deg oppover på siden. Akurat nå reiser jeg mye igjen. Kom hjem fra Nord-Norge i forgårs, og reiser til Tyskland i morgen.

 

Og Mannen min blir alene igjen. Han er søt og klager ikke. Likevel får jeg litt dårlig samvittighet. Nå er det 2 mndr hvor jeg fyker omkring. Etter det blir det full konsentrasjon om han - så her kommer alt i tur og orden.

 

Ønsker god helg, og er tilbake i neste uke. Da blir det vel litt av en lidelseshistorie å berette - med tysk mat og mye vin. Slankingen begynner etter hjemkomst.

Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...