Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Jaja, Ninni. Noen dager er bare slik :). Selv om det bare er småtterier vi snakker om både du og jeg, så kan det jammen påvirke hvordan en føler seg. Jeg lurer på hvorfor jeg opplever det sånn? Er det redselen for å ende tilbake i gamle vaner og med gammel vekt? Nederlagsfølelse fordi jeg veide mindre og dermed er mindre flink plutselig i egne øyne? Kanskje en kombinasjon og i tillegg kjenner jeg at magen og livet er litt mer polstra enn før påske. Må si jeg likte å være strammere rundt midjen.

 

Vekta mi var heldigvis bittelitt lavere enn i går og jeg fortsetter med en bittelitt strammere linje enn før påske. Lurte litt på om jeg skulle sende en melding til kursleder og be om råd, men det sitter litt langt inne å innrømme at jeg var så sluntrete i påsken. Selv om jeg sikkert må til pers neste uke likevel :D, siden det er rapportering da.

 

I dag har jeg vært forsøkskanin, dvs jeg har vært på screening for å se om jeg kan egne meg til å være med i en studie som omhandle mat, fettstoffer og risiko for å utvikle hjerte-/karssykdommer. Jeg var visst en cm høyere enn jeg trodde (men holder meg til de gode gamle 172 cm inntil videre) og hadde 30.1 % kroppsfett. Det syntes jeg var veldig mye! Jeg har jo en vekt som måler fett- og væskeinnhold så det kom vel ikke som en overraskelse, men jeg trodde kanskje at hjemmevekta ikke var så nøyaktig. Jaja. Ellers veide de meg til omtrent det samme som jeg veier hjemme (når jeg trekker fra klær) og blodtrykket var fint. Jeg synes jo slike studier er veldig spennende. Ulempen er at jeg får være med hvis jeg har en bestemt gentype som har økt risiko for hjerte-/karsykdommer. Når det er sagt, så er det bedre å vite, tenker jeg, og dessuten er det så mye slikt i familien allerede så jeg anser meg for å være i risikogruppe likevel.

 

Ønsker alle en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bare en hurtig gjennomlesning.....fikk ikke lest så mye på tråden din! Men jeg ser ihvertfall at du er innnom et kjent tema- dette med litt opp i vekt....så kommer tjukkefølelsen! Vi er rare....og jeg har filosofert litt over det på Jess sin tråd....

 

Så skal jeg heller ta meg tid til å lese og skrive mere en annen dag....!

 

Ha en fin ettermiddag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en cm høyere enn du trodde er du jo plutselig litt tynnere enn du trodde også da :) Ettersom BMI'n har synki litt mener jeg..hehe :) Hørtes litt spennende ut å være med på noe sånt da. Jeg kunne gjerne tenke meg å målt fettprosenten i alle fall. Men får nå i grunn ikke håpe at du har hjerte-/karsykdomsgen.

 

Hvis du ikke vil innrømme for kurslederen at du skeia ut så grådig kan du jo bare skrive "hvis man TEORETISK sett har gått opp noe kg pga f.eks påsken eller noe lignende, hva gjør man da, sånn i teorien?" :) Skulle gjerne visst det selv nemlig. Jeg går og surrer litt med lavere kcal inntak ofte etter utskeielser. Har prøvd meg med det nå også, ikke mye under men bare litt og det har jo på et vis funka. Veide 58 blank på morran og magen er tilnærmet flat og stram (i alle fall før frokost....). Veide 59,9 etter påsken og har jo bestemt meg for at 60 er maks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være midt i blinken det :-) - som IC242 sier betyr det jo at du på en måte er et kilo eller noe sånt lettere enn du har tenkt...! Neida, du må ikke holde fast på gamle 172- du er 173, ferdig med den! :-)

 

Jeg syns det er veldig vanskelig å holde meg til et så jevnt kaloriinntak som jeg sikkert burde....noen dager blir det litt mer, noen dager litt mindre- og jeg tror egentlig det går greit?

 

Når det gjelder skrekken ved å merke at vekten har økt, kjenner jeg meg veldig godt igjen! Jeg blir fort litt "engstelig" av det....jeg og tror med en gang at nå er jeg tilbake på det gamle sporet....! Men det er vi IKKE :-) det så! Vi får fokusere på at vi har klart å gå ned i vekt- mye mere enn de usle kiloene vi nå evt har gått opp. Så tror jeg bare vi får finne oss i at det er helt umulig å holde koken hele tiden både med trening og spising ...det er bare oss slankere som tror at det er mulig! :-)

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC- den var god!!! Teoretisk sett:D

 

Skrulle- stilig å være kanin. Jeg kunne godt tenke meg til å være et sånt lite dyr, men skjønner godt at det ikke er så hyggelig å akkurat det genet... Jeg har aldri målt fettinnholdet i JESS og ikke står det i varedeklarasjonen heller. Det skulle vel stått et sted?:)

Så du har vokst? Du er mye lettere nå vet du, så kroppen blir vel ikke så ned-trykt?

 

Jeg likte meg ikke så veldig godt på HV i dag. Jeg vet likssom ikke helt hvorfor. Jeg har ikke problemer med å innrømme at jeg drakk vin og spiste for mye i påska. Det føles mye værre at jeg ikke har klart å få bukt med et eneste av disse grammene etter påske. Jeg må nok ned i inntaket for rykke litt i kroppen. 1900 gjør iallefall ingen forskjell.

Jeg holder 1800 i dag og i morgen. Fredag drar jeg på farten med en venninne-gjeng og det blir vel ikke bare vann i glassene på den turen. Jeg skal iallefall passe maten, og så skal joggeskoene pakkes ned. Kanskje, kanskje???

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig en kjempeutfordring med disse feriene altså, og veldig frustrerende og drive å gå opp igjen så mye hver gang. De samme kiloene om og om igjen............. Ja, ja, ikke noe annet å gjøre enn å trå til igjen det, og så er det jo heldigvis mange uker til sommeren.............

 

Go girls!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, IC, det var det som slo meg også - altså at jeg var blitt slankere :). Nå ja. Jeg drøyer nok tilståelsen for kursleder fram til neste rapportering, men jeg får vel nevne det (må vel ikke skrive tallene?? :)), for jeg vil også gjerne vite hva som er akseptabel fremgangsmåte etterå ha vært litt på galeien (Grattis med å ha kommet deg i normalform igjen forresten, IC). Normalvektige lever da litt på en snei innimellom de også og justerer vel kanskje hvis buksa begynner å stramme. Ellers ser jeg jo fra det dere skriver at det er ganske vanlig å være litt tjukk igjen innimellom.

 

Tror du har, rett, svusj, i dette med at det fokuset vi som har gått ned i vekt har når det gjelder å være så FLINK hele tiden er litt urealistisk. Det er nok helt greit å variere inntak - jeg drømmer om å komme dit at jeg kan spise etter magen uten å gå opp igjen i vekt, og da blir det vel neppe helt likt fra dag til dag, heller. Men foreløpig har ikke den strategien funka så godt for meg, men det var vel mest fordi jeg la fra meg huet da jeg dro til Norge. Skal nok begynne å øve på å telle igjen...men venter til en dag i neste uke nå. Fram til tirsdag skal jeg ha full styring!

 

Nå har jeg kikka litt på nettet etter hva som er akseptabelt fettinhold og jeg berga meg akkurat innenfor. Jaja, det er godt å ha noe å gå på i nedgangstider. Men det kjennes kanske sprøtt ut å ha gått ned nesten 30 kilo og så er det enda igjen 30 % fett? Det er drøyt 20 kilo fett det. rundt 10-13 kilo fett er det helt nødvendig å ha og da er jo resten mest til pynt og polstring.

 

Skjønner at du synes det er litt vanskelig å forholde deg til at påskekosen ikke vil slippe taket, jess. Å kose seg innimellom er viktig her i livet, men jeg synes jo det virker som om du må betale litt ekstra for det og det synes jeg er urettferdig :mad:! Jeg håper at det blir noe greier på å redusere litt på inntaket igjen. Nå trener du jo mye for rida, så du skal se at de slipper disse grammingene. Eller synes jeg at du skal kose deg i helga - og gjerne med mer enn vann i glasset :)!

 

Javisst er det enda lenge til sommeren, kess! Skjønte at du hadde fått litt ekstra å bryne deg på etter påske også. Frustrerende er det, men det er bare å stå på videre!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med meg om dagen. Spiser sunt og trimmer greit. Merker at selv om kiloene er litt gjenstridige så begynner slasken rundt magen å krympe og jeg føler meg generelt mye mer tilpass. Jammen er det godt å være hjemme i egen seng og med egen mat :)!

 

Det er mye jobbing om dagen. Rakk ikke en gang å dra på kampsporten min! Forbereder en plakat til en konferanse vi reiser på i mai, og det er virkelig helt utrolig hvor lang tid det går an å bruke på de minste ting. Gleder meg til å dra avgårde for i år er det flere kjentfolk som skal dra. I tillegg skal helten min være med og det er så koselig, atte. Konferansen er i USA, så jeg er litt spent på maten, men klarte meg greit i fjor så jeg får forsøke å ha en tanke i hodet om at det 'blir mat igjen snart...'. Og joggeskoene skal med!

 

Nå får jeg jobbe litt mer før jeg sykler hjem. Ha en riktig god kveld alle som er innom.

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det finnes mange normalvektige mennesker der ute som er opptatt av å holde den vekta de trives med, også gjennom perioder med høyere inntak og lavere uttak (trening altså...). Har ei venninne som alltid har trent mye og hatt en flott og veltrent kropp. Nå har hun fått beskjed av legen om å ta det HELT med ro pga en skade i det ene benet, og hennes første tanke da var å trappe ned litt på maten. Som hun sa så fint og på rim "det går ikke an å spise som en atlet når man er en sofapotet" :) Men i hennes tilfelle har det også mye med apetitt å gjøre, hun påstår i alle fall at apetitten er dårligere nå som hun ikke får beveget seg...

 

"Problemet" for oss andre eks-feite :) er vel kanskje at vi har vært og fortsatt er veldig glad i kos og mat og dårlig apetitt har vi vel ikke opplevd så mye?? F.eks de som "ikke orker mat i varmen"... "ikke synes det smaker så godt med mat om morran". Jeg er sulten jeg, uansett vær og tid på døgnet så sant det er lenge nok siden sist gang jeg putta på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! likte sofapotetuttrykket til venninna di! Det skal jeg legge meg på minnet. Ja du, her i huset skal det heller ikke stå på apetitten. Spiser helt fint både i varmt vær og når jeg er syk :).

 

Nå har jeg sitti og sett på skjermen uten å gjøre noe siden sista jeg var innom...så nå drar jeg hjem!

 

NATTA! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer litt på dette med klær og 'normal' størrelser og litt sådan :) vet temaet har vært debatert før men da var ikke jeg helt der ennå....

nå som jeg fyker LANGSOMT ned i vekt har jeg ingenting som passer mere, selv t-skjorter ser uformelige ut og alle mine gamle svarte klær ser plutselig utvasket ut (og det er de også :)). før var det viktigste å få tak i store store plagg, romslige og behagelige. men NÅ, selvom jeg stadig er ei STOR jente (men overvekten er veldig jevnt fordelt over hele meg)...nå kjenner jeg at jeg vil ha tøy som sitter stramt på, kanskje ørlite mere plagg med en annen farge en sort, bukser som gjerne må stramme litt og kortere innesvingte jakker....MEN !!! jeg går inn i butikker, kikker og kikker og finner absolutt ingen ting. det er lissom ikke 'meg' !

 

hvordan var det med deg (og dere andre som er ferdig-slanket), skrulle? hadde du også en sådan overgangs-vanskelig-med-nytt-tøy-periode? og er det håp eller er det stadig ett problem (hvis det har vært ett problem da?)

 

ja jeg tar meg til rette på din tråd og stiller spørsmål, men dere på hold-vekten har jo noe annet å bidra med enn vi som stadig er i prosessen...

 

fustrerte kire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du velkommen til å skrive så mye du vil :)! Så nå er du klar for nyinnkjøp, kire. Så herlig å se at du har lyst til å snuse både på farger og litt strammere tøy. Du skal se at det kommer en ny slags kire fram framover nå!

 

Skjønner jeg deg riktig når jeg leser at du er klar for noe nytt men ikke riktig vet hva det skal være fordi du ikke helt vet hvem den nye kire er i klesveien, eller er det det at du ikke helt tør å kle deg som den nye kire? Jeg var nok i en litt annen posisjon fordi jeg hadde så mange klær med stretch som jeg kunne bruke lenge på veien nedover. I tillegg liker jeg olabukser, så når de ble for store så fant jeg noen mindre i butikken. Jeg har også en god del klær på loftet mitt hjemme i Norge som jeg har snoka litt i og der var det mange gamle kjenninger som plutselig passa igjen.

 

Men jeg har også skaffa meg nye og litt annerledes klær. Endelig turte jeg å begynne å bruke litt kortere skjørt (siden jeg fant støvletter jeg kunne få på meg) og det har vært veldig moro! Jeg oppdaga en ny verden av skjørt og hverdagskjoler og syntes det var befriende å kunne finne fram til klær som jeg innerst inne hadde hatt lyst til å bruke men som jeg altså ikke hadde hatt mot til.

 

Hvilken strategi som er lur for deg evt jeg ikke. En ting er at du kan tenke gjennom om det er noen klestyper elleren klesstil som du innerst inne tror er deg og som du enten ikke har hatt mot til å bruke eller at det rett og slett ikke har vært store nok størrelser til å bruke. Og så gå og prøve og se om det kjennes ok ut! Spør om hjelp i butikken! Si at du er usikker og gjerne vil prøve noe nytt. Ofte ser disse damene hva som kan være fint og finner ting du ikke en gang ville prøvd. Du trenger absolutt ikke å kjøpe noe selv om du prøver, kanskje å smake på litt kan være lurt. Dette kan helt klart være en modningsprosess.

 

Siden du har brukt mye svart er det kanskje greit å ta det litt pent med farger i starten, men nå er det heldigvis vår og da er det jo deilig med litt farger da! Men mener å huske at du hadde knallrød dressjakke? Det var vel sprekt? Eller husker jeg feil nå?

 

Uansett synes jeg at du skal få deg noen klær som passer akkurat der du er nå. Jeg vet at du fortsatt har en del kilo du vil ha av, men du har jammen gått ned mye også! Og med passe klær så ser du helt sikkert alldeles fantastisk ut! Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg har jo et bilde av deg inne i hodet mitt :). Lykke til!

 

Kom gjerne med egne erfaringer dere andre HV'ere!

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for utdypende svar på mine fabuleringer, skrulle.

ja jeg vet jo at vi er forskjellige, kommer fra forskjellige ståsteder, størrelser, stiler og så videre....men det er nå litt interessant å høre hvordan andre opplever overgangen...

jeg har aldri vært plaget med mindreverdkomplekser...dårlig selvfølelse...jeg har selvfølgelig visst at jeg var (er) overvektig MEN jeg har da virkelig alltid synes jeg så godt ut for det :) :) og min vekt hadde jo ikke noe med mitt intelekt å gjøre. jeg var hun i rimelig tøffe sorte klær med ett utall av forskjellige mere eller mindre sprøe smykker (kjøpt/lager selv) og ett vanvittig (ifølge mannen) antall skjerf og tørkleer...ble tøyet for trangt kjøpte jeg bare makan i en større størrelse og svinset videre i livet....MEN det virker lissom ikke den andre veien og det er så rar en følelse. som du skriver så riktig: ..."du er klar for noe nytt men ikke riktig vet hva det skal være fordi du ikke helt vet hvem den nye kire er i klesveien..."

 

jeg tror etter seriøse overveielser at jeg ikke vil lage det til ett problem, det blir på en eller annen måte for dumt, jeg skal ta det veldig langsomt, kle meg 75% sort og resten i farger og så øke på med farger etter hvert...snodig i det hele tatt å skrive om tøy og klesstil...det er lissom ikke meg...

 

jo da, skrulle, jeg har en knallrød jakke - får mange komplimenter når jeg har den på ..."åh du burde bruke mere farger...rødt er lissom din farge...osv! " har også kjøpt en knall rød regn/vinnjakke ting....men har flere ganger måtte gå ut av bilen igjen og gå inn og hente den gamle sorte for jeg har følt meg som en stor vandrende dansk postkasse :)

 

forandringer tar tid !!

 

håper du har en deilig søndag, vet fra datter det er fint vær hos dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret nok også litt stil når jeg gikk nedover i vekt. Det var kanskje mest fordi jeg ble mer opptatt av trening og jeg følte meg vel i litt mer sporty klær. Så i en periode gikk jeg mye i litt vide bukser og sporty t-skjorter, og har blitt helt hekta på hettejakker. Olabukser ble jeg mer glad i etterhvert. Stilen min nå er sporty, hverdagslig og kul. Favorittfargen er for tida knallrosa! Liker godt kombinasjon svart, grått og hvitt og ulike rosafarger. Får mye komplimenter på at jeg kler rosa i alle varianter. Har blitt flinkere når jeg shopper nå til å se min stil, og det blir færre bomkjøp. Klarer å si til meg selv: den toppen var fin, men ikke på meg. :)

 

Før i tjukketida gikk jeg med dressbukser (tynne svarte evt med striper) og mye knallgrønt tilbehør. Klassikeren var svart bukse, svart omslagstopp og en lys grønn topp inni. Jeg hadde en knallgrønn penjakke + mange fargerike skjerf. Nå føler jeg meg absolutt ikke vel i den stilen. Det minner meg om 20 kg for mye!! Spesielt omslagstopper og fargen lysgrønn... Dyp v-utrigning og omslagsgreiene var vel et håp om at det skulle se slankende ut? Skjule bollemagen og F-cupen. Gikk mer pent kledd og mer damete før, nå mer ungdommelig og sporty. Jeg er jo bare 24 år da, så sånnsett burde jeg heller være ung enn middelaldrende i klesstilen synes jeg!

 

Forresten litt feil å si at jeg ikke liker lys grønn lenger, det gjelder nemlig kun for klær. I interiøret har jeg mye lyse grønt, som tallerkener og kopper, duker, pynteting... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes klesomstillingsstrategien din høres smart ut, kire. Litt om senn skal du se at garderoben din forandrer seg - så sant du vil sjøl. Nå er det jo ikke et mål i seg sjøl at den må endre seg. Og det høres veldig stilig ut når du bruker skjerf og smykker (helt i tråd med mitt indre kire-bilde!). Jeg har ofte ønska å være skjerf- og smykkedame fordi jeg synes det kan være stilig og tøft, men får det liksom ikke helt til. Jeg synes svart er fint fortsatt jeg, men kjenner at jeg heller velger litt andre fasonger på det svarte som kommer i hus nå.

 

IC, jeg kjenner meg så godt igjen i det du sier at den gamle klesstilen din minner vel mye om det å være 20 kilo tyngre. Det er nok en av grunnene til at de siste alt for store yndlingsklærne omsider gikk til gjenbruk i går. Selv om jeg fortstt synes de er fine og ikke egentlig er så ute av smaken min heller, så er jeg mentalt helt ferdig med dem. Synes den nåværende klesstilen din høres kjempetøff ut. Rosa er fint det (Synes jeg omsider...du må huske at jeg var i min beste ungdom på åttitallet og ble nok litt overdynga med rosa da), men dessverre ikke spesielt kledelig på meg.

 

Jeg er også blitt flinkere til å tenke at jeg ikke trenger å kjøpe noe bare fordi det passer, noe som jeg gjorde mye av før. Nå tenker jeg etter om det egentlig er en fin farge eller fasong, og ikke minst tenker jeg om dette egentlig er noe jeg har i skapet fra før :). Har en tendens til å plukke på det samme når jeg er på handel... Det var mye omslagsklær her også og dype V-utringinger. Det skjuler vel ikke, men jeg synes nå likevel at det er en stil som gjør gode ting for store kropper (og store pupper). Men jeg er enig i at det kanskje er litt vel voksen stil for unge jenter. Jeg merker også at jeg liker å bruke mer sporty klær til hverdags nå, akkurat som om jeg føler at jeg har lov til det fordi jeg er mye mer sporty enn før? Noen dager sier dagsformen hestehale og olabukser eller sporty klær og andre dager sier den at jeg værsågod får ta på meg kjole eller skjørt. Herlig å kjenne at begge deler er meg!

 

Nå skal jeg ut i hagen og arbeide litt. Det er fint vær og ganske deilig selv om det er litt skarp vind. Tar meg nok en tur innom seinere!

 

Riktig god søndag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesstilen nå er noe helt annet enn for 38 kg siden, ja.

 

Før: Bukser i stretch og høyt liv med strikk... Skjørt som var helt rette eller litt innsvinget ved knærne og lengde til midt på leggen eller til ankelen. Overdeler som store telt uten innsving eller liv, mye t-skjorter og pikétrøyer. Gjerne dyp V-utringning for å gi inntrykk av hals. Skjerf og store smykker, kule sko for å trekke oppmerksomheten bort fra resten. Mye svart og jordfarger. Lite detaljer. Sjeldent sminke, mørke "hornbriller", ryggsekk, hår til livet.

 

Nå: Bukser med lave liv og baklommer for å gi inntrykk av rumpe. Skjørt til knærne, litt smalere nederst. Overdeler som er innsvinget, kroppsnære eller med markert liv. Utringning som fremhever skulderpartiet. Lite skjerf, alle typer smykker, sko med litt høyde for å fremheve fine ben. Mye detaljer, vester, farger, belter, vesker, linser og myk make-up, hår til skuldrene.

 

Det er en helt annen opplevelse å handle klær når du kan velge HVA SOM HELST, og jeg står aldri mer og gråter i prøverommet og er redd for at noen skal oppdage det. Jeg behøver aldri psyke meg opp i flere uker før jeg går alene og prøver tøy, fordi det er altfor pinlig å gå med en venninne. Jeg trenger ikke lenger kjøpe klær i vanskelig tilgjengelige spesialbutikker, til overpriser, som er i håpløse snitt/farger/stoffer.

 

Dessuten kan jeg kjøpe lekkert undertøy!!

 

Jeg er så takknemlig.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine beskrivelser, NinniR! Nå kan jeg se deg enda litt tydeligere, både fylle ut bildet jeg har begynt å danne meg av deg etter at jeg har blitt litt bedre kjent, og se hvordan du så totalt har funnet den nye NinniR i prosessen nedover. Stil er selvfølgelig veldig individuelt, men det er vel ikke tvil om at det er lettere å våge å hente fram den stilen som egentlig er inni oss etter hvert som vekta går ned. Jeg synes du høres skikkelig flott ut i ny-stilen i alle fall! Og jeg kan godt skjønne at du er takknemlig. Det er et ufattelig privilegium å kunne velge akkurat de klærne man vil. De eneste begrensningene nå er vel i grunnen om det vi prøver egentlig har spesielt god fasong til akkurat vår kropp og om det er den stilen vi ønsker (og kronasje, selvfølgelig :)!). Jeg har også grått i prøverommet mang en gang - det har vært mange vanskelige og nedbrytende handlerunder oppigjennom.

 

Var i byen på lørdag fordi jeg trenger shorts. Den eneste jeg har er en avklippa olabukse fra nittitallet og som endelig har begynt å passe igjen. Problemet er at den var veldig høy og smal i livet og så veldig tidlig 90-talls ut! Modifiserte den i går ved å ta av linninga. Da ble den egentlig ganske fin! Men i alle fall: Trengte shorts og det er jeg neimen ikke sikker på om jeg har kjøpt siden midten av 80-tallet! Selv om jeg har gått ned mye så er ikke lårselvtilliten spesielt stor. Endte omsider med en 'shorts' som gikk til midt på leggen. Fin grålilla kombatshorts, syntes jeg. Kom hjem og mannen min nikka og sa den var fin, viste fram rumpa min fint, mente han. Men det var vel ikke akkurat shorts, da? Og da slo det meg at det var det jo ikke! Hadde jeg ikke tenkt på en gang :)! Prøvde en som gikk til midt på låret også, men var for feig. Har et helt annet forhold til lårkorte skjørt, tror det er fordi de ikke viser tjukkelsen på låra. Har tenkt å gå tilbake til midt-på-låret-shorts-butikken denne uka og se en gang til. Dessuten hadde de et kult brunaktig skjørt, men det hadde litt sterke orangerøde farger i seg og ikke noen topp som passa, så sa ville jeg ikke kjøpe. Men fant en topp hjemme da jeg rydda som kanskje passer til, så tar med meg toppen og sjekker. Ellers kjøpte jeg to nye BHer (ja, det er moro med lekkert undertøy, NinniR!) - en ny svart helt lik en jeg har fra før og en turkis. De jeg kjøpte for ett år siden har blitt altfor store rundt brystkassa.

 

Ellers var helga kjempefin! Jeg har ikke skrevet matinntak denne helga så dermed trent på å bruke huet. Vi hadde ganske fint vær selv om det var surt. På lørdag var jeg da i byen og koste meg etter yogatimen min. Helten min og jeg har hatt 29-måneders feiring denne helga og har mimra og kost oss fælt. På kvelden gikk vi på indisk restaurant. Deilig, men kanskje ikke de kaloriene jeg trengte akkurat nå. I går sykla vi en runde på ukjente veier. Nå er det så vakkert ute! Vi så de første andungene i går og det er stas. Enda bedre er at vi har et rødstrupepar i hekken i hagen. Der er det hektisk mathentingsaktivitet om dagen - foreldrene smetter stadig inn og ut av hekken. Inni hører vi de små krypene skrike etter mer mat. Gleder meg til de kommer ut og skal fly!

 

Nei, nå skal jeg på jobben! Her regner det i dag så jeg gleder meg ikke så veldig til å sette meg på sykkelen. Men på jobben er det tørre klær, så det er ikke så galt egentlig. Riktig god uke til alle som er innom!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig artig å lese det dere skriver om klær. Det er jo som en helt ny verden åpner seg når man plutselig kan gå i "vanlige" butikker og se på alle slags klær, og slippe å gråte i prøverommet som du sier Skrulle. Det er jo så mye fint, og det trenger ikke være dyrt heller.

 

Jeg prøver å ikke ta helt av da, for jeg har jo fortsatt noen kg igjen, men det er klart man merker over 40 kg, og noe av det gamle er rett og slett bare telt, og helt ubrukelig. Farger har jeg aldri vært redd for, selv ikke da jeg var på det tjukkeste, men det er klart at ALT ser jo bedre ut nå, og tenk hvordan det skal bli når jeg når målet og blir "som før" igjen, åååå det skal bli herlig!!:)

 

29-måneders-jubileum høres bra ut Skrulle! Det er viktig å feire og kose seg også, og ikke ALLTID bare tenke på de hersens kaloriene..............

 

Stå på i vårsola jenter!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som svinset syngende forbi...

Morsomt å se dere beskriver dere selv i klesveien. Jeg har vist tatt sesongferie her inne, så jeg får ikke fulgt helt med. .. men det var morsomt. Sier jo litt mer om hvem vi er. Skal jeg også fylle ut litt da? Joda, dressjakker liker jeg godt. De er lange, innsvinga ofte med en sånn del bakpå ryggen m knapper på og i sort, brun, rosa, off hvite, off hvite m gyllent mønster, storblomstrete i svart og hvit....og en rød Gerry Veber jakke som jeg elsker. Ellers er jeg like variabel som jeg er av natur;fra formell og kontoraktig, ser vel ut som en bankansatt. .... til de dagerene folk ser på meg at jeg er kunstner. Jeg går ikke i typisk kunstnerklær, men lage frakker og alt som flagrer ligger mitt hjerte rett ved. Men etter jeg fikk barn og to skulle festes i barnesete, håret( som er 50cm mørkt) hadde satt seg fast i to seler før jeg i det hele tatt hadde satt meg i mitt eget sete... ja så ble det så deilig med sportsjakker, korte tette og full kontroll:) ikke mer flagring... ellers har jeg et utall hvite klær. Jeg bare elsker hvitt. Og mens de fleste pakker vekk sine hvite plagg om vinteren så ville nok folk si: er det hu som alltid har hvit genser? I bukseveien er jeg nok litt mer kjedelig: olabukser og svarte glatte til pent. Men jeg friker til med noen av det kreative slaget innimellom.

Her er det vår, hagen får seg en omgang, alt som skal gjøres SYNES... men jeg er snart erklært frisk(medisinfrisk) så nå er det fullt kjør igjen! Flott du holder koken. Jek kommer innom, men det blir nok redusert fremover.

.... og hvis du synes dette ble en smule navlebeskuende :) så er jeg enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at dere deler av dere sjøl, kess og steg! Du må jo merke enorm forskjell i klærne, kess, og selv om det enda er noen kilo til du er helt ferdig så kan jeg se for meg at du kan kose deg langt mer på handletur enn tidligere. Klær må vi jo ha på veien nedover også! Det er fint å høre at du bruker farger- himmel, det gir da så mye ekstra til fremtoningen! Jeg er dessverre ikke så flink på den fronten, men jobber med saken.

 

Navlebesku i vei du, steg! Jeg synes bra det er fint jeg! Da blir vi jo enda litt bedre kjent! Det du skriver stemmer med inntrykket jeg har fått og det er ganske moro å se. Halvmeteren med mørkt hår du...det høres nydelig ut! Forstår jeg deg rett når jeg leser at du er frisk-frisk? Eller at sykdommen di en under kontroll og at du fungerer så godt at du kan regnes som frisk snart? Uansett er dette fantastiske nyheter! Kom innom når det passer. Er visst ikke så flink til å snuse rundt her sjøl for tida. Blir mye jobbing og så kjenner jeg at jeg vil være ute! Hadde vært fint om laptopen hadde god nok kontrast til at jeg kunne bruke den ute :).

 

I dag veide jeg mindre enn på lenge og er tilbake på 70-tallet (70.3). En utrolig lettelse!...spesielt fordi det er rapporteringsdag til kursleder. Det vil si at jeg er innenfor det området jeg vil være, selv om det er enda en kilo mer enn da jeg dro til Norge. Har foreslått for kursleder at jeg skal holde meg rundt 1800 fram til jeg reiser til Florida om ei uke og så ser vi hvordan jeg ligger an etter det.

 

Nå skal jeg sykle på jobben! Ønsker alle en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye herlig lesning om klær. Jeg har vært så utrolig lite interessert i klær og vet jo helt klart hva det kommer av. Det var ikke så gøy å handle klær a'la lagerfrakker fra Stormøllen. Rart de ikke har montert tørkerull til tåreflommene i prøverommene! Eller lurespeil? Jeg trodde faktisk lenge at det var lurespeil, jeg kjente ikke helt igjen ho som var blitt så stor.

 

Jeg får også kommentarer på at jeg har skiftet stil. Jeg vet ikke helt om det stemmer, det er vel mer at jeg får kroppen min inn i de klærne jeg forsåvidt hele tiden har likt.

Jeg må bare si det, jeg elsker mine sorte støvletter. Husker du da vi drømte om de? :)

Jeg har handlet ekstremt mye tur&fritidsklær. Det finnes utrolig mye fint, så bankkortet har gått varmt mange ganger dette året.

Jeg har også skiftet fra sort/grått til fargerikt. Jeg trives forsåvidt i sort, men ikke bare det. Og så visste jeg ikke at jeg kunne bruke innsvingete topper. De satt ikke pent på mine 100kg!:)

 

Jeg ser du har vært på shorts-jakt. Jeg investerte i 3 nye shortser i fjor sommer og det var herlig. Jeg 'plages' ikke så mye med lårene, men trives litt mindre i veldig korte skjørt. Har en formening om at jeg har litt rare knær og føler at de blir veldig synlige i korte skjørt.

Hørte jeg noen som nevnte navlen? Fordelen med å titte så masse inn der er at vi allefall oppdager hvis vi får navle-lo :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig at også navlen får litt oppmerksomhet :) Den er sikkert glad i å få komme frem etter noen år gjemt mellom valkene våre! :)

 

 

Gratulerer med å være tilbake på matchvekta Skrulle! Da vet du til en annen gang at det GÅR AN å skeie ut, så lenge man henter seg inn igjen i rimelig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

JA, JESS! Jeg husker veldig godt at vi fabulerte om støvletter! Jeg har tre par og jeg bruker dem faktisk ganske mye selv om jeg mest går i jogge- og sykkelsko for tida. Jeg simpelthen elsker å bruke støvletter :)! Har ett par med myke såler som jeg kan bruke på laben uten at det klikker og klakker på tregulvet. Jeg har også kjøpt en del tøy de siste par månedene og faktisk hatt litt dårlig samvittighet. Noen som er litt tullete for når jeg kikker etter så er det faktisk ganske tomt i skapet etter jevnlige storryddinger. Det eneste jeg har virkelig mye av er topper uten arm og med kort arm. Men de er jo kjøpt oppigjennom mange år og er stort sett ganske ensarta og kjedelige. Og de blir da *aldri* utslitt! Hvordan er det mulig??? Nå har jeg begynt å prøve å finne topper som er litt mer særpregede...og da føler jeg at jeg kan forsvare det :). Her kommer ikke en vanlig topp inn i hus med mindre jeg virkelig trenger det!...altså at det er en farge jeg må ha for at det skal passe med noe annet, for eksempel...

 

HAHAHA, lurespeil fordi den tjukke dama der inne ikke passer med det indre bildet. Vet ikke egentlig om jeg skal le eller gråte av den, egentlig. For det høres jo bare altfor kjent ut. Men prøverom er da virkelig roten til alt ondt. Nå er jeg normalvektig, riktignok med noen bulker her og der, men i et trangt prøverom er jeg fortstt ikke noe vakkert syn. Og nå har jeg begynt å lure på om det er bare slik det er og at man må være ekstremt glatt og slank for at det skal se ok ut der inne. Det er noe med vinkelen jeg må se på meg sjøl fra i speilet... skrått blikk ned i speilet gir et perspektiv med en enorm overkropp og rumpe/lår...og så smalner det av til ingenting langt der nede. I tillegg er lyset sterkt og viser at jeg har skummamelkfarga hud, cellulitter, små bloduttredelser på lårene...osv osv osv. Det er jo til å bli litt molefonken av. Nei, da er det å velge et rom slik at jeg kan se inn i spilet på motstående prøverom hvis jeg ikke har lyst til å svinse ut foran storspeilet. Da blir alt så meget bedre! Eller gå på butikker som er mindre opptatt av å spare plass slik at de har romslige prøverom.

 

Jeg har også litt rare knær, jeg har nemlig ganske store knokler (knærne klinker sammen når jeg ligger på siden... er det normalt?) og fortsatt en del flesk på innsiden og baksiden av kneet og det gjør at jeg helst ikke vil korte meg i det hele tatt, selv om det ser adskillig bedre ut med strømpebukse. Men innimellom må det til og det er jo deilig med shorts og skjørt når det er varmt og fint. Men jeg har enda ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe shorts eller om jeg skal vente til jeg kommer til Florida. Innbiller meg at det er en del billigere der, men det er ikke sikkert det gjelder for slike klær som jeg vil ha. Olabukser skal jeg i alle fall kjøpe!

 

Ja, ble ikke dette et navlebeskuende innlegg så langt, så vet ikke jeg! Joda, å navle litt må til av og til. Å kjenne på de små og relativt ubetydelige tingene her i livet er en del av livet det også! Den fysiske navlen min har nok i altfor mange år bare vært en liten sprekk i en stor bolledeig...men nå ser den mer oval ut i en liten bolledeig. Og navlelo har jeg aldri hørt om at jenter har? Med mindre man har litt god hårvekst på magen altså. De mener at hårene og måten de vokser på påvirker om vi har navlelo og i hvor stor grad.

 

Det er deilig å være på matchvekt igjen, IC :)! Nå ligger jeg og vaker på 70 pluss minus litt og det er nok der jeg har lyst til å være. Magen er, om ikke akkurat vaskebrett, så i alle fall mindre deigete enn etter påske og jeg føler den lettheten i kroppen som jeg hadde er tilbake. Tror nok forøvrig det handler like mye om at jeg spiser relativt lurt og trimmer igjen som de ekstra kiloene. Det var godt å se at jeg kan hente meg inn igjen på HV også. Jeg har jo svart belte i å skeie ut på veien nedover og var litt spent på åssen det skulle bli å ta av i stabiliseringsfasen.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg skravler fælt her inne i dag, noe som er litt rampete siden det er jobbedag. Vi har 1. mai-fri på mandag her i UK. Menmen, siden jeg er student og stort sett har avskrevet dagen likevel, så koser jeg meg litt her før jeg skal jobbe et par timer. Det har vært hektiske dager. Plakaten som jeg skal presentere på konferanse i Florida om ei uke er ferdig. HURRRAA!! skrulla er i tidenes beste rute :). Jobber vanligvis tett opptil tidsfrister (Ja, leverte den endelige selvangivelsen i går klokka 22.41). Nå skal jeg bare finjustere litt på plakaten min og så skal vi skrive den ut på tirsdag. Vi har stoooor skriver på laben!

 

I dag skal jeg møte en gjeng andre doktorgradsstudenter på ølfestival. Er ikke så mye med de andre både fordi jeg ikke bor i den byen universitet er, fordi jeg er eldre enn de fleste og fordi liker meg godt i mitt eget lille liv. Men det er trivelige folk som det er morsomt å ta en øl med, så det blir sikkert bra. Været er litt surt, men ser ikke ut som om det blir regn, og jeg satser på å kle meg veldig godt for jeg fryser lett og hater å fryse. Jeg er veldig glad i øl og drikker det nesten aldri etter at jeg la om livsstilen. I dag skal jeg ikke telle ølkalorier, men satser på å spise rimelig fornuftig. Jeg skal nemlig smake på alle de sortene som jeg har lyst på :)! NAMM! Tipper det blir en del 'half-pints' i dag.

 

Ha en riktig god dag alle som er innom! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...