Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, god helg til dere begge :)/>/>

 

Nå sitter jeg på bussen som skal bringe meg hjem til Oslo. Meget sliten etter turen over fjellet. Den var snøfull og tildels tåkete. Så til mitt forsøk med annet pulsbelte: skal liksom ha brukt 1780 kalorier på 5 timer og 19 min. skigåing i et gjennomsnittstempo på 10 km/t. Brukte samme belte i fjor med omtrent samme resultat. For to år siden brukte jeg den gamle typen pulsbelte og var da oppe i 3064 kalorier på en tur som tok 2 min. og 20 sek. kortere... Tja, ikke klok på disse pulsbeltene. Spent å se hva du kommer til, Søttan :)/>/>

 

Gratulerer med godt gjennomført Birken!!

 

Når det gjelder pulsklokker, er det kanskje noe å finne om tester av disse på nettet..? Synes begge de du nevner i eksemplet over, høres helt spinnville ut.. Hva med å kjøpe en ny :rolleyes:/> ? Man kødder ikke med kaloriforbruket til disse seriøse damene her :P/> !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

63.4 kg idag. Er drita lei 63-tallet! Nå står mensen for tur, så det blir vel ikke noen stor nedgang den nærmeste uka..

 

Planen for påska er å holde meg til planen. Litt påskegodt hver dag kan inngå i energiregnskapet.

Jepp, litt påskegodt må til! Og kryssord :)

 

60.7. Jo da, kan si at jeg i hele mars har vært rimelig jevn på 60-tallet. Nå som skisesongen er over for min del og jogging/sykling står på programmet fremover, har jeg håp om at 59-tallet vil etablere seg i løpet av april. Lenger ned enn det har jeg ikke tenkt å gå; kjenner meg ok der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

60,5 i dag.

 

Foran ligger en lang påskeferie. Har ingen planer, skal være her i byen. Dvs. planlegger noen joggeturer, samt at jeg skal kjøpe påskekryssord og kose meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn i påsken med 59,2 kg. Lurer på hvordan det bli etterpå....venter besøk fra Norge med alt som hører til av selskapelighet og sosiale hendelser. Gleder meg til alt bortsett fra vekten etterpå :rolleyes:

 

God påske, venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

 

God påske, venner!

Ja, god påske til dere andre også!

 

Må bare få skrive tallet her: 59,9!!!! Vel, jo da, tallet dukket opp etter at jeg hadde jogget en mil i dag. Da jeg stod opp i dag var tallet 60,5. Så jo da, 59,9 er jo ikke akkurat reelet. Men digg å se det for en stakket stund! Nå vet jeg at 59-tallet er oppnåelig. Selv med påskeferie...

 

Ut og spise på Peppes i kveld. "Passe mett" - det er hva jeg skal si til meg selv!

 

Atter god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Håper dere alle har hatt ei god påske! Og gratulerer med såvidt under 60, Charliemor, en milepæl :) !

 

Jeg har hatt ei fin påske - med familie, venner og tre veldig flotte skiturer!

 

Matmessig har påsken vært en katastrofe.. Jeg har ikke klart å begrense inntaket av søtsaker, synes det er ekstra vanskelig når jeg vet at jeg har forbrent 1500 kcal på skitur og er sulten.

 

Konklusjonen min er at jeg vil melde meg på et Ned i vekt kurs igjen på nettet! Jeg går på Hold vekten på nettet, men trenger tettere oppfølging av veilederen min. Så jeg håper hun kan få meg over på et Ned i vekt kurs fortere enn svint!! Fra i morgen skal jeg uansett registrere alt jeg spiser og alt jeg forbrenner.

 

Vekta var 64.5 idag, men gikk 3 mil på ski igår og er skikkelig støl. Vil tro reell vekt er under 64. Trivselsvekta kan fortsatt nås til St.hans!

 

SÅ DET SÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei!

 

Håper dere alle har hatt ei god påske! Og gratulerer med såvidt under 60, Charliemor, en milepæl :)/>/> !

 

Jeg har hatt ei fin påske - med familie, venner og tre veldig flotte skiturer!

 

Matmessig har påsken vært en katastrofe.. Jeg har ikke klart å begrense inntaket av søtsaker, synes det er ekstra vanskelig når jeg vet at jeg har forbrent 1500 kcal på skitur og er sulten.

 

Konklusjonen min er at jeg vil melde meg på et Ned i vekt kurs igjen på nettet! Jeg går på Hold vekten på nettet, men trenger tettere oppfølging av veilederen min. Så jeg håper hun kan få meg over på et Ned i vekt kurs fortere enn svint!! Fra i morgen skal jeg uansett registrere alt jeg spiser og alt jeg forbrenner.

 

Vekta var 64.5 idag, men gikk 3 mil på ski igår og er skikkelig støl. Vil tro reell vekt er under 64. Trivselsvekta kan fortsatt nås til St.hans!

 

SÅ DET SÅ!!

 

BRA, SØTTAN! Stå på! Og et ned i vekt-kurs høres jo smart ut, all den tida vekta di ikke vil være med på opplegget ditt!

 

Det er digg med påske! Og mye digg har det blitt, nesten daglig. Ikke snakk om at vekta viser noe med 59 i morgen! Men skal vel klare å komme ned på 60-tallet, håper jeg. Har for alvor startet joggesesongen igjen nå i påsken med totalt seks turer siden forrige lørdag. Jogging dekker jo over en mengde synder...Det kjipe er at ryggen min, den med skiveutglidning, murrer og sier i fra at den ikke liker å jogge. Satser på at det går greit å jogge videre, at ryggen ikke slår seg totalt vrang med pyton smerter.

 

Er jo deilig med våren nå i Oslo :)/> Bærer bud om alt det fine som ligger foran; 17. mai f.eks.! Skal selvsagt marsjere spillende på Karl Johan også i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, får jeg slenge meg med her? Jeg er 160 høy og veier... tja det får vi se i morgen. Men før påske veide jeg såvidt det var under 60. Jeg går på hold vekten kurs på nett, etter å ha gått kurs og gått ned ca 5 kg. (Denne gang, jeg har gått på flere kurs, og vært jo jo slanker i maaaaange år, gått ned både 5, 10 og 20 kilo "av gangen"). Men jeg vil veldig veldig gjerne nå målet mitt på 58 kg før jeg begynner med stabilisering, og det viser seg å være ganske vanskelig. Denne halen på elefanten er ikke bare bare å bli kvitt. Og det er jo hele tiden noe, feiringer, høytider, plutselige innfall av selvpåførte kosekvelder (som indre stemmer påstår at jeg fortjener, jada den har jeg hørt, mottatt og utført mange ganger) - og jeg mener jo at en viss grad av livsnytelse skal det være. Men som sagt, så vil jeg gjerne nå dette målet mitt HELT. Jeg kan være VELDIG trassig, og kan ha lange perioder hvor jeg nærmest slavisk følger matplaner og treningstider, men når jeg først havner i uføret så har jeg en tendens til å slepe meg litt lenge nede i suppa før jeg kommer igang igjen. Påsken gikk greit, men i går kveld fikk jeg det for meg (igjen) at jeg fortjente en siste feriekvelden kosekveld, med øl og middag, popcorn og sjokolade, ikke bare sånn litt men altfor mye. Jeg er dessverre litt sånn enten/eller, og det er min største utfordring og noe jeg prøver å lære meg, særlig nå med hold vekten kurs og greier, at jeg må begrense meg de gangene jeg viker fra planen min. Jeg må øve meg på å styre de indre stemmene mine, og bestemme meg for hva jeg virkelig vil. Når jeg når målet mitt på 58 kg så er det neste målet å stabilisere, og jeg vil holde meg innenfor et trivelsbelte på to kilo, det vil si at hvis jeg skulle se 60 tallet så blinker den røde varselslampa. Ikke at det er noen reell krise å veie noen kilo mer enn dette, det vet jo dere som er rundt 160. Men jeg har i så mange år måttet ta skippertak og gått ned mellom 5 og 10 kilo, og det vet jeg ikke om jeg har lyst til lenger. Og jeg vet at hvis jeg først sklir ut med et par kilo mer enn planlagt, også enda et par, så blir det fort det som skjer. Så nå er målet mitt at det aldri mer skal være snakk om mer enn et par kilo!!

 

Babler i vei, og mer kan jeg fortelle, men nok for akkurat nå tenker jeg :P I morgen veier jeg meg, så jeg kommer innom igjen med rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei, jenter!

Ja så var jeg i gang igjen. Vekten sniker seg over trivselsgrensen min, så nå er det noen uker med fokus og meny 1 på meg også. Men nå har jeg også vært stabil siden januar i fjor, så jeg er egentlig ganske fornøyd. Jeg går fremdeles på hold vekten, for jeg fikk medalje kort med et halvt år ekstra. :) Nå har jeg bestemt meg for å følge meny 1 i april, mulig helt til 17. mai. Vi får se hvilke resultater som vises. Jeg vet jo av erfaring at kroppen min bruker tid før den slipper noe særlig vekt.

 

Jeg ser det er flere av de gamle som er aktive her inne, det er hyggelig. (Jeg følger også med på blogger B) )Og det er bare hyggelig med nye "fjes" Solskinnsbolla, velkommen skal du være!

 

Nytt med meg er at jeg har begynt å sykle, og skal sykle Birken til sommeren. Meldte meg på i et anfall av lett sinnsykdom og hjernesvikt... Men det er gøy å ha et mål å trene mot! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Solskinnsbolla: VELKOMMEN hit! Skulle nesste tru det var jeg som skrev innlegget; kjenner meg veldig godt igjen.

 

Dette må å spise noe "fordi jeg fortjener det"... Det var slik jeg en gang i tiden for alvor gikk opp i vekt. Hadde født min sønn med div. handikap, var alenemor, jo visst fortjente jeg å kose meg med noe godt. Og vekta gikk opp og opp. Heldigvis ikke lenger enn 72, men syntes det var ille nok. Vil ikke tilbake dit. Derfor enig med deg at mer enn et par kg utglidning, nei det vil jeg ikke ha!

 

Har forresten ikke vært på vekta i dag.. Lover å krabbe meg dit i morgen.

 

Kristepine: DIGG med Birken!!!!! Sykler du fredag eller lørdagen? Jeg er som alltid (vel, alltid og alltid...) der på lørdagen. Vi kunne jo piske hverandre over fjellet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg skal sykle lørdagen, men er helt useedet så jeg starter sikkert sent. Men kult å ha noen å "jakte" på! :P Har vel også en liten følelse av at du sykler fortere enn meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg skal sykle lørdagen, men er helt useedet så jeg starter sikkert sent. Men kult å ha noen å "jakte" på! :P/> Har vel også en liten følelse av at du sykler fortere enn meg... :)/>

Vel, akkurat det gjenstår å se! Du kan jo evt. seede deg via et annet ritt, hvis du ønsker. Selv konkurrerer jeg jo først og fremst mot meg selv. Perset i fjor, i strålende vær. Ligger vel an til regn og py igjen i år da :) Men du verden så fine bilder det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vel, akkurat det gjenstår å se! Du kan jo evt. seede deg via et annet ritt, hvis du ønsker. Selv konkurrerer jeg jo først og fremst mot meg selv. Perset i fjor, i strålende vær. Ligger vel an til regn og py igjen i år da :)/> Men du verden så fine bilder det blir!

 

Jeg har foreløpig en avtale med meg selv at det er lov å ikke stille hvis været er helt forjævlig. 4 grader, striregn og løype som består av gjørme er ikke min ide om en fin tur over fjellet. Jeg og sykkelen min trives best med litt hardt og tørt underlag. :) Jeg tror jeg skal konkurrere mot din tid fra det første året du deltok! Kan ikke det være realistisk? Eller var det året som besto av gjørme-tygging og striregn? Jeg er usikker på om jeg får med meg noe seede-ritt innimellom familie og ferier og slikt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har foreløpig en avtale med meg selv at det er lov å ikke stille hvis været er helt forjævlig. 4 grader, striregn og løype som består av gjørme er ikke min ide om en fin tur over fjellet. Jeg og sykkelen min trives best med litt hardt og tørt underlag. :)/> Jeg tror jeg skal konkurrere mot din tid fra det første året du deltok! Kan ikke det være realistisk? Eller var det året som besto av gjørme-tygging og striregn? Jeg er usikker på om jeg får med meg noe seede-ritt innimellom familie og ferier og slikt... :)/>

Jeg har to ganger syklet på fredagen og to ganger på lørdagen. Alle ganger drittvær, bortsett fra i 2012. Første året syklet jeg på 7:16. Der har du en tid å slå :) Andre året 6:00, så 5:33 og 5:09. Skal være meget fornøyd med tid ala i fjor nå i år. Selvsagt vil været ha noe å si, ikke gitt jeg klarer sykle på litt over fem timer hvis det striregner og er veldig kaldt, noe det var første gang jeg stilte. Husker enda hvordan jeg strevde med å bytte trøye på Sjusjøen; glidlåsen ville ikke ned, hendene skalv og tenna klapra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg har to ganger syklet på fredagen og to ganger på lørdagen. Alle ganger drittvær, bortsett fra i 2012. Første året syklet jeg på 7:16. Der har du en tid å slå :)/> Andre året 6:00, så 5:33 og 5:09. Skal være meget fornøyd med tid ala i fjor nå i år. Selvsagt vil været ha noe å si, ikke gitt jeg klarer sykle på litt over fem timer hvis det striregner og er veldig kaldt, noe det var første gang jeg stilte. Husker enda hvordan jeg strevde med å bytte trøye på Sjusjøen; glidlåsen ville ikke ned, hendene skalv og tenna klapra.

 

Huttetu! Nettopp en slik opplevelse jeg ikke ønsker!

 

Min foreløpige plan er å ta med meg mellomtidene dine fra bloggen og måle meg mot dem. :) Praktisk for meg at du har "gått opp løypa"! Jeg er veldig spent på hvordan kroppen reagerer på alle oppoverbakkene. Jeg vet jo i hodet mitt at det er like mye oppover som nedover, men på løypeprofilen ser jeg bare oppover... Husbonden har funnet en runde i nærheten av oss på litt over fem mil som har ca samme stigningsprosent. Vi prøver vel den et par ganger i løpet av sommeren. Hvordan foreslår du ellers at forberedelser bør gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Huttetu! Nettopp en slik opplevelse jeg ikke ønsker!

 

Min foreløpige plan er å ta med meg mellomtidene dine fra bloggen og måle meg mot dem. :)/> Praktisk for meg at du har "gått opp løypa"! Jeg er veldig spent på hvordan kroppen reagerer på alle oppoverbakkene. Jeg vet jo i hodet mitt at det er like mye oppover som nedover, men på løypeprofilen ser jeg bare oppover... Husbonden har funnet en runde i nærheten av oss på litt over fem mil som har ca samme stigningsprosent. Vi prøver vel den et par ganger i løpet av sommeren. Hvordan foreslår du ellers at forberedelser bør gjøres?

Vel, jeg har en runde her i Oslomarka som er drøye fem mil. Den inneholder noen saftige oppoverbakker (fra Sørkedalen skole mot Kikut, om du er kjent der). Det er kun Rosinbakken som kan måle seg med disse bakkene. Og Rosinbakken er kun en km lang! Jeg tenkte også første gang at Birken kun var en eneste bratt oppoverbakke; ser slik ut på profilen. Men den er altså ikke så ille som den ser ut!

 

Mine forberedelser er å sykle min faste markatur så mange ganger som mulig i løpet av sommeren, type en gang i uka - eller blir gjerne knapt nok det ettersom jeg er borte på ferie av og til. Vet at jeg bruker doble tiden på Birken i forhold til markaturen. Slik sett har jeg en god pekepin på formen frem mot Birken og vet hva jeg kan forvente av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så gøy at dere skal sykle Birken! Jeg hadde et par somre med mye sykling for noen år siden, og samboern syklet birken. Jeg var med som sjåfør og materialforvalter, og koste meg med den gode stemninga B) Været har vært både fint og dårlig, og betyr nok litt for opplevelsen :rolleyes: Uansett sporty, og en uforglemmelig opplevelse! Når man kommer i mål må det være en stooor seier uansett!

 

Ble lettet over å se bittelitt nedgang i dag, litt nærmere målet. Gleder meg til å kunne begynne å øke litt, men må ligge på meny 1 iallefall et par uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Så gøy at dere skal sykle Birken! Jeg hadde et par somre med mye sykling for noen år siden, og samboern syklet birken. Jeg var med som sjåfør og materialforvalter, og koste meg med den gode stemninga B)/> Været har vært både fint og dårlig, og betyr nok litt for opplevelsen :rolleyes:/> Uansett sporty, og en uforglemmelig opplevelse! Når man kommer i mål må det være en stooor seier uansett!

 

Ble lettet over å se bittelitt nedgang i dag, litt nærmere målet. Gleder meg til å kunne begynne å øke litt, men må ligge på meny 1 iallefall et par uker til.

Digg med nedgang! Hva viser vekta di i dag? Min kommer her noe senere; glemte veie meg i trøttheten i dag tidlig...

 

Sjåfør er digg å ha på Birken, om der sykles eller går på ski. Selv har jeg de siste årene benyttet Ola Tollefsen bussreiser i mangel på egen sjåfør. Møter da opp på Lysaker rundt 3:30 og blir fraktet til start samt plukket opp etter endt ritt/renn. Kan anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

61,2 kg her. Liker selvsagt ikke å se 61 først etter en lengre periode med 60 komma noe. Trøster meg med at mensen nettopp har ankommet, og at 60-tallet vil være på plass i løpet av et par dager :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vel, jeg har en runde her i Oslomarka som er drøye fem mil. Den inneholder noen saftige oppoverbakker (fra Sørkedalen skole mot Kikut, om du er kjent der). Det er kun Rosinbakken som kan måle seg med disse bakkene. Og Rosinbakken er kun en km lang! Jeg tenkte også første gang at Birken kun var en eneste bratt oppoverbakke; ser slik ut på profilen. Men den er altså ikke så ille som den ser ut!

 

Mine forberedelser er å sykle min faste markatur så mange ganger som mulig i løpet av sommeren, type en gang i uka - eller blir gjerne knapt nok det ettersom jeg er borte på ferie av og til. Vet at jeg bruker doble tiden på Birken i forhold til markaturen. Slik sett har jeg en god pekepin på formen frem mot Birken og vet hva jeg kan forvente av meg selv.

 

Da skal vi satse på den runden vår også så mange ganger som mulig. Må bare heve styret mitt litt... Henger litt for mye på armene slik det er nå. Selv om det faktisk ikke er noe problem i oppoverbakker, så kanskje jeg bare skal konsentrere meg om dem! :-)

 

Ellers går Meny 1 veldig greit må jeg si. Man kommer fort inn i sakene igjen! Merker på fordøyelse og humør en klar forbedring allerede, så jeg har nok vært lenger fra det gode kostholdet enn jeg har vært klar over. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Charliemor, i dag veide jeg 59,2. Men jeg vet at når tanta setter igang ordentlig (på vei nå) så er det 1 kilo i pluss. Så jeg kjenner til det du snakker om <_< Det går fort ned igjen B)

Målet mitt er 58. Jeg er "fornøyd" nå, men det er viktig for meg å krysse målstreken helt, akkurat som å fullføre Birken!! Jeg er vel i Rosinbakken nå, sånn sett :P

Deretter stabilisere og holde meg innenfor trivselsbelte 58-59,9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Charliemor, i dag veide jeg 59,2. Men jeg vet at når tanta setter igang ordentlig (på vei nå) så er det 1 kilo i pluss. Så jeg kjenner til det du snakker om <_</>/>/> Det går fort ned igjen B)/>/>/>

Målet mitt er 58. Jeg er "fornøyd" nå, men det er viktig for meg å krysse målstreken helt, akkurat som å fullføre Birken!! Jeg er vel i Rosinbakken nå, sånn sett :P/>/>/>

Deretter stabilisere og holde meg innenfor trivselsbelte 58-59,9 :)/>/>/>

Bra skrevet, Solskinnsbolla! Heier på deg - og resten av oss her inne!

 

Kanskje også du skal sykke Birken til høsten?? Hadde jpo vært veldig kult med flere enn to fra dette forumet. Kanskje vi kunne under "klubb" skrive "For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg er så enig i at det er viktig med full fokus helt til målstreken. Det er mange som gir seg litt tidlig og tenker at de går ned den siste biten "etter hvert", men i stedet går man bare opp igjen uten å ha nådd målet i det hele tatt. Det må være surt. Fint bilde på situasjonen å bruke Birken! :) De siste to kiloene er standhaftige å få av, så Rosinbakken er vel ganske perfekt visualisering i så måte. :)

 

Jeg har egentlig veiedag på mandager, men jeg mått smugtitte litt i dag. Vekta viste 59 blank, det vil si 1,2 ned siden mandag. Deilig at vannet og grumset er ute av kroppen! Nå er det den virkelige jobben begynner på de siste to kilo. Det vil si at jeg er i Rosinbakken jeg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hehe, det hadde vært en fin klubb det, Charliemor :lol: Jeg er glad i å sykle, men Birken blir det ikke, dessverre. Men om dere oppretter en klubb - så hadde det jo vært gøy å stille opp på Lillehammer og ta dere i mot!! :D

Jeg liker å jogge (men er ingen langdistanseløper), gå raske turer, og elsker Zumbaaa. Litt styrketrening blir det også et par ganger i uka, det begynner å synes litt nå, veldig morro B) Har en energibunt av en hund på ett år, som krever det som er igjen av fritid. Gleder meg til all snøen blir borte så jeg kan løpe med henne i skogen.

 

Så digg med et skikkelig vektnedrykk, Kristepine! Tenk om jeg også kunne gått på vekta i morgen, gå ned 1,2 kg og - VIPS - være i mål! :lol: Nå er det to ting som gjør at dette ikke kommer til å skje - tanta har kommet, og i helgen skal jeg på ELGFEST, faktisk :rolleyes: Nå er det så lenge siden jeg har unnet meg å være 100 % deltakende på fest at det skal jeg være. Skal både drikke rødvin og spise middag og bare kose meg! Men potetgullet skal få stå. Den viktiste biten blir å holde seg til planen igjen på søndag. Men det skal jeg greie :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...