Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Hallo damer og gode tråd-venner!!!!

 

Jeg er så inponert over dere! her går det så "flæsket disser" og krymper!! Flott jobba! Det er gøy lesing!! Bare fortsett alle sammen!! Dette er grobunn for glede , motivasjon og gode nye holdninger!!!!

 

Jeg sitter med te-kopp og knekkebrød!!! ................................................

hør her ................etter ...........1 1/2 t hard trim!!!! Jeg tror faktisk det er takket være dere flinkinger!!! Takk for gode innspill og god lesing!!!

 

Nå må jeg jobbe litt her, men det skal gå veldig greit!!!

 

PS. Vet dere jeg glemte å veie meg denne mandagen, så nå får jeg hoppe over en uke, men rapporterer på ny mandag!!! Tror jeg har følelse på at vekten står i ro, igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

syns vi er flinke! er ikke så lett, føler meg mange ganger veldig slapp, og da er d godt me noen nøtter... i dag skal vi ha bacon og eggerøre og rundstykke- bra nok-

til helga kommer barnebarnet mitt, gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må jammen med si at dere er dyktige ja..imponert...

 

jeg hadde ned 500g ca å er fornøyd med det og er igang med trimming igjen...gleder meg til i morgen da skal jeg finne på noe gøy...hva .......tja si det men noe skal det bli....+trim yes

 

 

 

kos dere damer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

Helg - det er bare skjønt!!!! Her skal det også være barnebarn, 4 stk. Helt enig med deg, juania , det er såå koselig!! 4-åringen har bestilt pannekaker (gjør alltid det!) mens de eldre synes Taco kan smake godt fredagskvelden!!! Taco blir det (m karbonadedeig) og så får vi vel steke pannekaker som lunsjrett i morgen :D

 

I natt våknet jeg kl 04 - umulig å sove igjen - så etter utallige forsøk på det uten hell, stod jeg opp og trente 1 1/2 t!!!! Slå den! Tror jeg må legge meg med barna i kveld :)

 

Matinntaket har vært så som så tidligere denne uken, men de to siste dagene har det gått riktig bra, tror jeg. I kveld skal jeg nyte og kose meg med Taco også!!!

.......men prøve å stå over godisen!!!

 

Ha en fin fredagskveld og riktig god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen og tid for innekos i mørke novemberkvelden--

Det blir ei travel helg--med basar i kveld og tur til Finnøy i morgen i den nye tunnellen--

Barnebarn her også--2 gutter på overnatting-8 åringen er en ivrig strikker--og vi har terpet strikking i 7 mnd..før han endelig greide å strikke skikkelig--han strikket en lue på rundpinne i vår og nå har han strikket et langt skjerf som går i bølgedaler--men det skal bli en julegave til noen--

så da blir det vel avfelling og ferdiggjørelse i morgen kveld.

5 åringen vil også strikke så jeg sier vi får vente til han er 7--det var litt av en tålmodighetsprøve med den eldste. Moro er det likevel-og han er kjempestolt!!

Det er hektiske dager--og matstellet går greit-

skal ta en tur på trimsykkelen nå så er dagens trim unnagjort..

 

Ha ei fin helg--og husk veiing på mandag-

men viktigst er det å trimme og spise mest mulig sunt og passe mengder.

Fikk en pose twist idag og en konfekteske for en uke siden + en stor pose julemarsipan--

har ryddet i et kleskap og lagt gotteriet der.--De kan jo være gode å ha i julen-tenk det frister ikke så mye nå--og jeg er kjempeglad for det--

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

:= 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)16.11.09 87,5 kg- livvidde 88cm

Resultat - 15,6 kg og -23 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg har en kjempe nyhet til dere og det er at jeg stopper all slanking hehe....må bare spise sundt ofte og trene høres kjent ut??

 

jeg fant ut i går at jeg er gravid med min 4 helt tidlig men jeg blir jo helt yr ikke rart kroppen ikke har vært helt ilage..hehe

jeg har til og med hormon spiral er litt komisk dette..mannen min ble kjempe happy.

kos dere alle mann og ha en flott helg...

 

stikker jo innom innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blir jo litt misunnelig--hørtes så kjekt ut--og jeg følte meg litt gravid selv av bare glede for deg--

men jeg er for gammel:-(

 

Da jeg fikk min første spiste jeg sundt og var aktiv og jeg endte opp med mindre kilo enn da jeg ble gravid--

Det går an å spise riktig og godt--jeg ønsker deg all mulig lykke og hell--

 

skal bli moro å høre hvordan det går med deg--og den lille--vi er her i tykt og tynt og LLLLLLLLLLLLLLLenge-lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nyhet!!! GRATULERER maysa!!!! Jeg er så glad på dine vegne!!! Håper du deler livet ditt med oss i fremtiden også!!! Dette her er jo rene vitamininnsprøytningen på oss alle sammen!!! Lykke til!!!!

 

Her ligger tre langflate på gulvet med lego!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott nyhet å få...

 

For sent for min del, men da får en glede seg over barnebarna som "strømmer på"

 

Var på julebord i går - forsynte meg forsiktig av julematen, koste meg med multekrem og slo til med 3 biter twist - sjåfør og der for munkholm og vann - ble nok kosemerker ellers;)

 

Henter de tre eldste på 4, 5 1/2 og 9 snart for en god tur ut i aktivitet med kjeks og saft og fantasier mens pappa er syk og mamma på skolen.

 

 

Lykke til, Maysa og god helg til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag tok jeg en test til egentlig for og se om den var kommet opp til 2-3 uker, men den viste ikke gravid...så jeg må til legen på mandag og sjekke meg der tenker jeg.

men uansett så har jeg da funnet ut at jeg vil ha en til for nå er jeg i baby modus....

men håper jo at jeg er gravid...

 

vekta har jeg ingen anelse på akkurat nå...skal bli flinkere igjen med maten nå...har bare ikke vært så mye som har fristet i det siste.

 

lykke til alle sammen og kjempe god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skogstrollet

Hei igjen og kjappt innom:) Her i skogsbrynet går livet sin vante gang og beina mine blir bedre. Vekta kryper nedover, i dag viste den 87,8 kg, og jeg har begynnt å jobbe noen dager i uka. Gratulerer til dere flinke mennesker og en stor gratulasjon til Maysa.

Ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ned 900 gram dnne uka, så er fornøyd. enda jeg tror jeg har fått urinveisinfeksjon- er d noen her som har et kjærringråd for d? tar så lang tid å få legetime.

så dumt av meg,- satt ute på kafe,. skulle visst bedre, uten teppe på stolen. men d var så fint vær i kragerø i helga. har kosa meg me barnebarnet mitt i helga, var hos oss mens mamman var på byn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det har jeg drikk masse kamille te og sett deg over en bøtte med kamillle tamp rett opp ii .....

også disse kjente bærene som akkurat nåå står stille for meg...hmmmmm..aaaahhhh tranebær juice var det...jeg brukte selv kamille te....så skal du drikke appelsin juice som gir syre og syrner bakterie floraen og drikke masse van så du får renset.....du kan gå på apoteket og kjøpe sticks til og sjekke en urinveis innfeksjon.....kan være greit og sjekke om du blir gående og om du får vondt i flanken så skynd deg til legen for forrige gang fikk jeg nemmlig nyrebekken betenelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd!!! Glad!!! Sprek!!! Godt humør!!! Sunn mat!!! .........alt utfra egen målestokk!!! Jeg er så mye lettere og i så mye bedre form og har så mye bedre humør!!!

 

Dette er oppsumert resultat etter vel tre måneder med min nye livsstil!!! Og det beste av alt - jeg har for en gang skyld brukt tid og vært fornøyd med at TTT - nemlig at Ting Tar Tid!!!

 

Jeg har en ny og helt ekstrem tro på at jeg skal klare det denne gangen - å finne meg sjæl!!! Så god følelse!!!

 

Mine gode venner - mye av dette er takket være dere og positiv bestemor-tråd!!!

 

Tusen takk!!! Men vi er ikke ferdige, men bare i begynnelsen på våre nye liv!!!

 

Klem til dere og all mulig LYKKE TIL!!!(Jan Fredrik Karlsen's replikk;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morro å lese- du ga meg inspirasjon! jeg gikk ned 900 gram denne uka, og ble så fornøyd at jeg satte meg i godstolen i gårkveld,- på en MANDAG,- og fikk i meg 100 gram vaniljeis og 100 gram cashevnøtter.........og såg på den amerikanske "slankekrigen" på tv........

idag skal jeg ha ovnsbakt laks og salat til middag...... ha en fin dag jenter- vi prates her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager med null skriving og registrering og en lørdag på reis og i 50 års dag, er jeg nå klar for å berette:

 

Jeg hadde den "beste og fullt kontrollert lørdag i 50 års dag"

Jeg spiste en del av nesten alle kakene. Men jeg tok mindre stykker og bstemte meg ved bordet at dette skal jeg kooooose meg med. Det skal bli lenge til neste gang. Og jeg var fornøyd og søndag var jeg tilbake til vanlig rutine.

 

Trimmen har ikke vært så stor -men jeg har vært i aktivitet og fartet rundt og vet ikke egentlig hva dagene har gått med til.

 

Resultat ble +200 gram denne uka som gikk.

Jeg velger å si at det er nesten på stedet likt-men jeg har startet på ny frisk denne uka. I går var vi på farten og det var sykehus igjen og det blir det også på fredag. Det er viktig å leve og det er viktig å spise sunt.

 

Jeg har bakt lefser og laget julesylte med nesten ikke noe fett-av tynnribbe-

Lettvint og kjempegod. Smakte på en liten bit uten fett.

Jeg tenker litt jul nå-og jeg kjenner at jeg ikke har lyst på noe særlig småkaker.

Men jeg skal lage, og da er det en fin mulighet til å prøve å tenke hvordan jeg skal oppføre meg når jeg setter de på bordet. Kanskje det kan være lurt å ha et fat frukt også samtidig. En fromasjkake av lettgele og mager yoghurt smaker også godt. Jo det finnes muligheter--tror dette skal bli bra jeg.

 

Må snart tenke julekjole, Necin- det skal bli moro!!

 

Da er vi i gang med neste uke..Dagens trim blir sykling-og rydding i kjelleren--

Tar fram skritt-telleren igjen og nå har jeg en bukse som sitter tett i livet.

Min manns svarte dongribukse som er for trang til han--

den likte jeg kan dere tro!!!!

 

Vi jobber trøstig videre mot nye mål--glemte å måle livvidden idag--da fiksr vi resten på mandag-

 

egentlig litt merkelig--for inni hodet mitt er jeg ennå STOOOR--jeg burde jo føle meg 15 kg. mindre men blir ennå overrasket når jeg ser meg i speilet og sier :: Du verden hvor slank du er..

 

:= 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)24.11.09 87,7 kg- livvidde 88cm

Resultat - 15,4 kg og -23 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,9 kg også denne uken.

Nesen skummel - første uke -1,8 kg, alle andre uker -0,9 kg. Tilsammen nå 5,4 kg. på 6 uker.

Jeg er stolt av meg selv:

 

Gleder meg også å lese om der andre sine suksesser.

God uke, damer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...