Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Det går faktisk an å hente seg inn igjen. nå er det bare å spise riktig og fornuftig--selv om det er konfekt -is og nøtter og divverse innen rekkevidde overalt.

 

Jeg kjenner jeg har det bra og er ikke søtsugen --og det er herlig.

Skal ha et par brødskiver til kvelds og deretter 2 trimpoeng på trimsykkelen..

Gleder meg til den gode følelsen etterpå.

 

Vi har hatt lettsaltet lange med hvit saus idag og det er går veldig godt med ekstra lettmelk i sausen.

 

Jeg er også avhengig av sukkererter og maiskolbe-og jeg føler jeg får mye godt i meg og det dekker mitt behov ser det ut til..

 

starter mitt 4. internettkurs nå den 7.januar hos Fride.

mItt mål er å komme under 80 kg-se 79 tallet iallfall --til 1.juli

Bunaden kommer til å bli for stor--det skal bli herlig--nå kan jeg drømme om spenner til å ha på beltet helt rundt- Høres nesten skremmende ut--men vi må jo ha lov å drømme -og av og til går drømmer i oppfyllelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Egentlig vil jeg ikke tenke på det som kurs--for det handler om å fortsette omleggingen til et bedre liv.

 

Siden 30.des har jeg hattt minst 2 trimpoeng--og det viser også på vekta-

jeg har jo spist endel iskake og konfekt , men jeg har greid å ta meg inn igjen og har nå hatt 2 feilfrie dager. HURRA-----

 

Jeg har fremdelse litt igjen førjeg er nede på det jeg var før jul--men det virker med trimmen.

Vann må også til--ikke nok med kaffe.

Det er viktig å godta det som skjedde med jul og nyttår -både inntak,mosjon og trim. Derfor må vi bare begynne på nytt , vet at jevne dager med mosjon og mat virker og spiser litt ofte for å få forbrenningen igang.

Jeg spiser et eller annet 2.hver time etter råd fra Fride.

 

Det er litt kaldt å gå tur nå så jeg bruker trimsykkelen -det er litt vondt i baken, men det er god følelse etterpå. Har fjernsynet å se på så det går greit,men det er ikke moro å begynne -minuttene går ikke fort -men jeg må bare gjøre det.

 

Nå er det ny dag--kom igjen alle sammen-hvert minste skritt er viktig.

Sol og sommer venter. nå legges grunnlaget for mer kondis.

 

Hvordan går det med deg, Jibber?

 

Ha en fin dag alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt og glad over "å kjenne" dere"!! Så utrolig flinke og glade - med ny giv i 2010! Veldig godt at dere beskriver hvordan vi kan brette opp ermene og fortsette der vi slapp i desember!! Jeg får ny motivasjon av dere!! Takk!!

 

Godt at du trigger meg litt, mia!!! Ja nå har jeg tenkt og vet du - mitt mål før juli er 87kg!!! Hm-m tror det skal være oppnåelig, selv med altfor stor oppgang med to kilo i jula!!! Virkelig føler at jeg har mer å bære på igjen. Dumt!!

 

Nå har jeg fått bihulebetennelse og er slapp og syk - så det blir nok fortsatt leeenge til jeg kan trimme!! Kjempedumt ;(

 

Men jeg må se positivt og optimistisk på dette halvåret og "samarbeidet" med dere alle!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du tenke deg et mål?

Da har vi noe å strekke oss mot--

 

Juania 75' date='0kg.

Mia53 79,9kg. ( må ned 8,1kg)

Necin 87,0kg

 

Noen flere??[/quote']

 

 

Oppdatert pr.7.01.10

Vi har satt oss disse mål til 1.juli 2010:

 

Juania 75,0kg.

Mia53 79,9kg. ( må ned 8,1kg)

Necin 87,0kg. (må ned 12,0 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, alle som en, kom igjen - bli med oss!!! Her setter vi oss mål!!! Offisielle mål - for nå ligger de ute for at alle og enhver skal hjelpe, motivere, bistå og rådgi oss og hverandre!! Bli med da vel!! Dette blir gøy!!

 

Selv skal jeg ned 12 kg altså - inkludert de to som jeg spratt opp i jula!!!

 

 

LYKKE TIL ALLE MANN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men .....jeg må være tålmodig nå til å begynne med - er jo desverre syk med feber og betennelser!!!

 

Kommer garantert sterkere igjen ift å røre på "berget"!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke så greit med vinter--det kommer litt til de fleste.

Er sikker på at du tenker trim og er klar så snart du greie det.

Jeg tenker bevegelse overalt til og med når jeg sitter og ligger -så beveger jeg på tærne. Alt er bedre enn ingen ting--tenker jeg.

 

Da er det helg og ser fram til at kulden skal slippe litt slik at jeg orker å gå ut på tur. Synes det er for kaldt til at det skal være koselig.

 

Nå har jeg laget fiskekaker og det var godt. Spiste 3-4 stk-de er stekt i soft soya smør --men skitt på--jeg skal leve og det må ta den tiden det trenger.

 

Det blir trimsykkelen om en liten halvtime--greit å trimme til tv-

 

Ha en fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff necin d var leit- skjønner åssen du kan ha d nå- selv har jeg vært veldig slapp i et par dager- pga ny migrenemedisin- litt bivirkninger tror jeg-. men er bedre nå- har baka grove hamburgerbrød,- ei god oppskrift fra "folkekokkene" ha en fin kveld jenter- vi høres her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag og veiedag.. d var ikke som jeg hadde håpet på -- vekta sto på d samme som sist mandag, 80,6-- så da får jeg bare håpe d blir et anna tall neste mandag. ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det fortsatt kaldt etter vår målestokk-10 men det er en kald havtrekk og litt vind så det er faktisk mye kaldere.

 

Veiedag idag og det var ned 1 kg.

Det er jeg fornøyd med etter iherdig sykling med silende svette 35 min hver dag siden romjulen. Det er bare for meg å fortsette å være aktiv.

 

Juania--jeg har en følelse av at det du trener ikke virker før etter en uke. forrige ukes trim får jeg ikke glede av før neste veiing- føles slik for meg--så da kan du glede deg og fortsette å være aktiv--kursleder sa til meg at du må svette for at det skal være effekt..??

 

Jeg er idag ferdig med en 15 dagers sterk antibiotikakur etter å ha hatt flåttinfeksjon i 5 mnd.

Var heldig og fikk den øverst på ryggen så det eneste jeg har kjent er kløe og trøtthet. Fikk utslett og ytre ring var nå før kuren startet over 20 cm.

Spent på om jeg vil merke endring når medisinen går ut av kroppen.

Trodde jeg ikke skulle orke å trene , men jeg sa til meg selv at jeg måtte prøve og jammen meg holdt det. Lett for meg å finne noe å skylde på for å unngå å trene, men jeg er litt stolt nå da.

Da blir det 1 times gange i dag --skal gå 6km. og kle meg godt. Nå kommer sola og jeg skal låne en bok på biblioteket som heter -La meg synge deg stille sanger.

Har dere lest den?

Da må der ha en fin dag--spent å høre om Necin er bedre.

 

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg-

11.01.10 87,7 kg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen er du flink til å gå, mia, i kulda,- har kjøpt meg gå-staver, så jeg kan få litt fart på trimmen, pleier å å gå ca 50 min, 4 km-- uansett-- vi er flinke da! og vi støtter hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist og idag mistet jeg fotfestet.

Jeg har vært på besøk og ble satt ut av rytmen idag.

Skulle til lunsj midt på dagen og var forberedt på det. Men det endte med kaffe da vi kom og vi skulle få middag om et par timer -jeg ba om knekkebrød-(veldig gode venner) og da middagen ble servert en time etterpå og kaffe og 2 kaker etter nok en og en halv time--Marsipankake og sjokoladekake- da mistet jeg fatningen.

Det ble mye kake og jeg koste meg-det var kjempegodt. Har vært med min mann til kontroll på sykehuset idag og det ble en del kjøring. Jeg greide meg resten av dagen til vi kom hjem i kveld. Hadde bare et lite eple tidligere i kveld så jeg skulle bare ha en maiskolbe og litt brød slik at forbrenningen ble holdt ved like. Det ble litt mer en litt brød-

Ikke sikkert det er så veldig mye for mye --men den totale kolapsen er skremmende. Jeg er ufattelig skremt. Hvor er viljen min--fornuften-og jeg var jo mett--etter middagen--hvorfor tok jeg så mye kake???? Det ble sikkert 800 kalorier.

Jo jeg ser nå at jeg drakk altfor lite vann under reisen--og da jeg kom fram til våre venner også ved kaffebordet da vi kom--ved middagbordet og ved kaffebordet igjen.

Tenk om jeg hadde drukket et par glass vann før jeg satte meg til bords.

 

Dette må jeg øve meg på--drikke et stort glass vann før hvert måltid--

det er mitt forsett denne uka--

Vann før måltidet--vann før måltidet--vann før måltidet. Det er når jeg er ute at det skjærer seg. Har vannflaske i bilen-men jeg tok den ikke med meg inn til våre venner. Det må jeg gjøre --heller bære vannflaska overalt... Det var ikke sult--men suuuuug . For lang tid mellom frokost og neste måltid er også noe av årsaken. Jeg trodde vi skulle få lunsj kl.1130 og da hadde jeg bare en yoghurt mellom frokost kl.7 og lunsj--

 

ja ja dette er en lærepenge--det må være noen dager hvor ikke alt går som planlagt-og de er de som jeg må lære å takle.

Takk for at du gidder lese dette-og at jeg får ut min frustrasjon-og nå kommer jeg på at jeg hadde dårlig søvn også i natt--ikke uthvilt.

Ny dag i morgen --og nå går jeg til sengs--God natt -

 

Da er det første dag uten trimpoeng også på over 14 dager- i morgen kommer det en ny fin dag --det er meldt mildere vær og jeg skal jammen meg gå 6 km. og så sender jeg mannen min hjem og så kan han lage middag!!!!

 

Dette skal jeg gjøre når det blir onsdag--jeg skal bare gå --og så kan jeg jo sykle om kvelden også--doble trimpoeng --jeg skal utfordre meg selv..

Dere får resultatet i morgen kveld--hurra for forsøket og hurra for X trimpoeng i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia-- d er jo morsomt å lese da-- sjøl om d var kjempeille for deg-- så sitter jeg her og humrer og ler av dine forfatter-evner-- unnskyld at jeg ler-- men d var morsom lesing- ha en kjempefin dag, uten kaker og laaaang gåtur, og en mann på kjøkkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hjalp meg å få det ut, for dagen i dag har vært bedre.

 

1 times gange er utført, og middagen var klar da jeg kom hjem, så da er det bare trimsykkelen igjen. Det blir om en times tid.

 

Takk juania for at jeg får respons--synes det er bra at det er lov å få det ut!

 

Nå er det snart tid for en yoghurt med litt kornblanding og en frukt.

 

Ha en fin kveld:-)

 

kl.1930 sykling avlyst i kveld-p.g a- min niese har lokket meg med på spinning i morgen kl.9.00 --hei hå--hvordan skal det gå? 587 år og min første spinningtime--?? Ja jeg sa ja for å hjelpe henne og ikke minst meg selv-en utfordring som skal overvinnes---setter meg laaaaaaaangt bak så ingen ser meg--ha ha.

 

referat i morgen hvis jeg greier å sitte ved pc'en--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 45 min spinning idag--i bestemortempo 1.dag. Måtte se hvor lang timen var og hvor mye jeg hadde av krefter.

Skal være med på mandag også -tar en time om gangen. Det er mosjon iallfall, ser at styrken i mine knær ikke var til å skryte av--så det må jeg trene på å få opp. Ja det høres ut som om det er en lett oppgave når jeg skriver her, men jeg er vel som de fleste-et ork å komme i gang med trim , men kjempefornøyd etterpå.

Hadde veiedag på kurset idag, men ikke et gram var jeg gått ned, 300 gram opp siden mandag -ja sånn er livet -opp og ned-

 

Da er det bare å fortsette, håper på bedre tider etter hvert.

Det må være utrolig mange tomme fettceller som sitter og venter på påfyll.

 

Jeg skal ikke tilbake til 90-tallet, jeg skal til 70 tallet --underveis mot målet!!

 

Fint du er der Juania--

vi kunne vært flere--

lurer på hvordan det går med de andre som har vært innom oss--og Jibber selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var den dagen på hell, hadde bursdag i dag, var ute og åt på kafe me samboer og minstejenta. som er gravid, og jeg har så vansklig for å forstå d, fordi jeg trur ho er lita enda, men d er ho ikke, ho blir snart 20, og er samboer... gleder meg veldig da, men først er d datter nr2 som skal ha sin vesle om 14 dager, så d skjer mye nå, og d er veldig veldig bra, liker meg best da. nå skal jeg se på slankekrigen, amerikansk, morro og motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du tenke deg et mål?

Da har vi noe å strekke oss mot--

 

Juania 75' date='0kg.

Mia53 79,9kg.

Necin 87,0kg

 

Noen flere??[/quote']

+ 1,2 kg i jula. Glad det ikke ble mer.

85 kg. til 1.juli - det vil si at jeg skal ned 8,5 kg. Det må jeg vel kunne klare - når alt smøret og alle kokesjokoladen er fortært.

Skal på konferanse på hotell hele helga - og deretter rett på stor bursdagsmiddag hos svigerdatter - får gjøre mitt best - kan ikke mer.

 

Hyggelig å treffe dere igjen, folkens.

Nytt år - nye muligheter.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...