Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Det var så hyggelig å se at dere, mia og jibber var på nett igjen!! Men jibber, stakkars deg - det måtte være en fryktinngydende opplevelse!! Godt du er hjemme. Nå får du bruke tid til å samle nye krefter!! God bedring til deg!!

 

Mia, så godt du kan nyte førjulstiden nå - godt å være tilbake til hverdagen etter sykdom, død og begravelse! Huff, det er ikke lett å være menneske alltid! Håper du får gode og fine dager fremover nå!

 

Jeg bruker fortsatt laaang tid på dette prosjektet mitt, men er faktisk strålende fornøyd 97,8 kg - det betyr ned i vekt siste uke også , til tross for fest, masse mat og kaker i helga!!! Antar grunnen er at jeg stresset i forkant - slik at det da ble underskudd på næring og kalorier!! Ja, ja idag ble jeg uansett årsak glad i vektresultatet!!!

 

Nå blir det masse barnehage- og skoleavslutninger fremover!! Koselig det!!

 

Ha en fin uke alle sammen og alle er fortsatt velkomne til tråden vår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Det må du være godt fornøyd med juania

, bare det går rett vei, må vi se positivt på livet - det vil alltid gå i rykk og napp - det vil alltid komme grå dager hvor vi faktisk opplever at vekten øker, men altså: så lenge nålen viser nedgang får vi være enige om at vi har grunn til å være stolte!!! bra jobb, juania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk ska du ha- ja jeg har som mål å være 80 blank til jul. så da får jeg håpe- og så fikk jeg en god nyhet i dag, jeg skal bli bestemor igjen- min yngste, som var et lite barn for bare litt sia, skal bli mamma,-- hvor blir tiden av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååå mye juania!!! Såå kjempekos!!! Ja tiden flyr - synes selv jeg var 40 år igår.......men det er mange kilo, mange (tre) svigerbarn og 7 barnebarn siden!!!!!! Leeenge siden mao!! Da blir det en fin ventetid for deg utover våren!!! Skikkelig stas!!

 

Jeg har trimmet idag og faktisk igår også, selv om det i blant går både dager og uker mellom hver gang.

 

ha super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, idag har jeg bakt!!! Massevis av kaker!!!! Fant ut at det er jul snart og selv om jeg selv skal være påpasselig, finnes det mange barn, familie, venner som ikke behøver tenke kalorier og da skulle det bare mangle at ikke de skal få kose seg når de er hos oss!!!!

 

Det lukter nydelig og smaker minst like godt!!!!! Det vet jeg!!! Men jeg må ta ansvar for meg selv og være knipen ift kakene!! Det vet jeg og det skal jeg!!! Basta!!!

 

Ha en super førjulsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal dere få en annen lyd i pipa.

Jeg har kommet i mål med julekort og gaver som skal sendes-og vi har vært på familiebesøk i Haugesund.

Kom hjem nå i kveld og kjenner at jeg puster litt lettere idag--

gleder meg til å gå på vekta i morgen. Jeg har ikke vært så usunn akkurat, men det ahr vært mye stress og lite trim og lite vann.

Spent på hvordan det slår ut. Jeg kjennnnner at jeg er roligere idag-har besøkt familie og bare hatt positive folk rundt meg..

Ser at jeg har kontroll nå og da skal det gå fint..

Kjekt å lese om dere alle--

 

og kjekt å lese at det gikk bra med deg Jibber--det er tøft å leve , men du må bare ta tiden til hjelp og tenke litt på deg selv. Ja det sier jeg , vet det er vanskelig-men prøv--

 

Jeg tror nok jeg har gått opp litt i vekt for søndag hadde jeg total sprekk --vi tømte en stor pose julesjokolade, min mann og jeg og jeg spiste dobbelt så fort som han..

Nå er den borte --heldigvis -men så dukket det opp 2 konfektesker i posten idag-

 

ja ja det er ikke det verste. Må bare passe på at jeg har nok mettende mat innabords.. Fortsatt gode juleforberedelser til detre alle..

Juleklem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se deg her igjen mia, og at du har hatt d fint me familien din.. jeg skal i familiebesøk i helga, me alle mine søsken. da skal vi planlegge neste søsken ferie, sist var d roma, er spent på hva vi kommer fram til nå. men først skal jeg nyte nåtiden, får 2 nye barnebarn i 2010. d er stas- . ha en super helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig innevær foreløpig --men nå er det bronsekampen og den må vi jo se.

Vekta har gått opp 0,8 kg. siden beg. av desember , men minus 15 kg. er bra og jeg må jo venne meg til tanken på at jeg er mindre. Ikke lett å komme på det i det hele tatt.

Nå idag tar jeg skriving i dagboka fatt igjen. Her gjelder det å ha fokus--jeg skal iallfall klare meg fint hjemme og så får vi se hva dagen bringer..

Svinesteik til middag og det er heller ikke så verst.

 

Igår kveld hadde jeg flere småkaker og kransekakebit. Litt må vi jo unne oss--etter jul er det full guffe for å komme ned under 80-kjenner tankene protesterer og sier nei, nei , nei --når jeg skriver men det skal vi blir 2 om..

 

Necin , jeg har kjøpt meg juleklær --ikke så dyre --men str. 44 både på topp og skjørt--jeg er fornød med det..

Vel 600 for hele habitten--og det kan jeg leve med-skjørtet kan jeg sy inn i sømmene etterhvert som kroppen minker --så jeg er klar for jul nå--

 

Vi jobber videre --skal på trimsykkelen idag--2-3 uker siden sist--

nå vil jeg kjenne på den gode følelsen når svetten siler--

 

Fin søndag til dere alle!!!

 

Start 103,1 kg 20.05 09

Idag 88,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roen begynner å senke seg over heimen! Det er helt nydelig!!! Har vært tidlig ute med det meste iår og du verden, det blir ikke siste gang!! Det er bare sååå deilig å slippe stress og mas!!

 

Enig, mia - vi skal kunne unne oss litt ekstra i denne måneden, vi også!! Skulle bare mangle - vi vil da slettes ikke bli helt asketer! Nei, er det kos så er det kos - innen rimelighetens grenser, vel og merke!!!

Så flott med nye klæe (og i ¤¤, da!!!) Superdupert!! Du blir flott i juleselskapene, mia!! Gratulerer!! Jeg skal bruke gamle klær - men det positive er at klærne sitter mye penere!!! Jeg synes nesten de bli nye!! Har hatt massevis av "pølseskinn" tidliger, nemlig ;)

 

Ha en fredelig og god søndagsettermiddag, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før.........julen er her!!! Så koselig!!! Idag blir det siste innspurt med pynting og innkjøp!!! Så kan julefreden senke seg!!! Skal avslutte dagen med konsert!! Det gleder jeg meg til!!!

 

Jeg ønsker dere alle en RIKTIG GOD JUL!!!! Nyt høytiden, ikke la vonde, krevende tanker om den fullstendeg "smale linje" prege disse dagene!! Kos dere, men det går sikkert an å kose seg med større bevissthet enn forrrige jul!! (hm-m, går det an å si det slik???? ;) )

 

 

 

Varm klem til dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære alle dere - ja nå skal vi kose oss- nyte julefreden sammen me familien, kose oss me barnebarn, god mat og drikke, flinke har vi vært også- GOD JUL alle bestemødre og alle andre! klemmers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lille julaften, roen har senket seg-alt er klart-

 

Været er snøføyke og skikkelig fint vær å være inne i.

 

Vi koser oss og gleder oss sammen med store og små, gamle og unge.

God jul-alle sammen.

 

Nyt jula og så møtes vi her på tråden igjen etterhvert.

Jeg tar juleferie til mandag--28.des.

 

Juleklem fra meg--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgedagene over og mye selskapeligheter har det vært.

 

Det er greit å si at det har vært fint og hyggelig og mye god mat som det skal

 

være --så da er det å ta hverdagene fatt til det blir nyttårshelg.

ikke enkelt det der -med så mye snadder og godt i skuffer , bokser og skap-

 

Nå vil jeg gå og lage en stor bolle salat--det kan være godt etter masse kjøtt og dill og dall.

 

Fikk en liten halvtime på trimsykkelen igår -men det er det eneste trimmen jeg har gjort i helgen.

 

Ha en fin romjul alle sammen--og på gjenhør over nyttår --med friskt mot og ikke noe anger--gjort er gjort og spist er spist..

Vi ser framover--og takk for denne fine tråden og alt dere har gitt meg i løpet av året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære necin og mia og alle sammen. ja så er vi her igjen da-- har hatt ei fin julefeiring sammen me store og små, har kost meg, men tenkt litt anneledes enn før. har gått opp 300 gram, så d var ikke så ille. d er fortsatt jul. så vi skal nyte dagene, og kose oss sammen me di vi er gla i, ikke sant, og så sees vi her og bacer hverandre opp. vi er flinke, vi står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt mye mat idag-ikke akkurat mat --men litt konfekt og marsipan--

 

så det endte med at jeg greide å skaffe til veie 1,7 trimpoeng idag.

Det er kaldt ute og stille dager inne--men jeg ser at jeg trives bedre når jeg trimmer. Fikk treningsball eller hva det nå heter til jul og det er deilig å ligge og trimme litt på den.

 

I morgen er det siste dag i dette året.

jeg lover jeg skal ha 2 trimpoeng i morgen. siste innspurt og klar for et nytt spennende år.

 

Jeg melder meg her når det er gjort.

God natt.

 

Noen flere som skal gjøre en innsats i morgen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mål med dagens trim --minst 2 trimpoeng--på trimsykkel i ull undertøy og skjerf rundt halsen.

det var en herlig følelse da svetten silte.

Klar for en fin avslutning av 2009--

 

ønsker dere alle et godt nytt år

 

Vi kjemper videre--dette skal vi greie også i 2010.

Gleder meg til å høre fra dere om hvordan det har gått med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt fokus her også --har gått opp 2 kg..????

 

Hallo--hva skjer--putter inn litt mye iskake--ellers ikke så mye småkaker og nøtter--men det har jo gått inn endel konfekt og trimm har det ikke vært før nå de siste 3 dager--

 

Har syklet 32 min 22km/pr t. idag også-(fikk gjort det før selskapet)

tilsvarer nær 2 trimpoeng--så det kjennes deilig ut.

 

skal i bursdag til min far--84 år idag--og der er det 4 kaker + lefse--

skal spise et brødmåltid nå-og middag i kveld--taco--så får vi se--

 

Snakkes etterhvert og friskt mot alle sammen--

koser meg nå med flott nyttårskonsert!

 

Godt år 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resutatet ble ikke så ille-men med 2 trimpoeng hver dag i en uke nå-så har jeg stoppet på 88,7 idag. Var nede i 86,8 2.juledag --men så begynte det å gå andre veien-opp til 89,7

Jula er overstått -jeg har hatt det fint , kost meg mye og det ble til tider litt mye kos. Nå er det hverdag igjen og det er godt det også-

Har endel småkaker igjen , de kan fryses og jeg ser at når jeg holder de jevne måltidene mine 2.hvertime så er jeg ikke sugen på så mye søtt.

 

er spent på å høre hvordan dere andre har hatt og kom igjen nå--

nå går det mot vår og sol og sommer og mye uteliv.

 

vi legger grunnlaget nå-finn fram gløden-vi prøver om vi kan klare 2 trimpoeng hver dag--noen som blir med??

 

Nå ryddes julen ut her og har satt en brøddeig som skal stå til heving i 8 timer og bare 5 gram gjær -skal sette fart på magen-sier de.

oppskrift deles om noen ønsker det-

 

Ha en fin dag-

 

 

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg- livvidde 86cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer- jeg hadde gått opp 300 gram i jula- til 80,6- men d var som venta. men nå er d nytt år, me masse gode forsetter i kostholdet, vi står på vi jenter! solong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere alle!! ....og med nytt mot - om motivasjon ikke er helt på topp enda - starter jeg 2010 med 2 kg opp!! Jeg var utrolig flink første del av høytiden - men så skar alt seg og jeg høvlet innpå alt jeg kom over - derfor var det ikke uventet den vektoppgangen!!

 

Idag starter mitt nye liv igjen - og jeg håper det ikke går altfor lang tid før jeg igjen kan være glad og fornøyd!!

Er det ikke slik at kilo som har kommet raskt og konsentrert på noen dager, forsvinner raskere enn vanlig også????????????

 

Jeg har ikke ett eneste trimpoeng på over to uker - og er IKKE stolt av det!!

 

Alle gamle på tråden, velkommen til nytt år - og alle som ønsker det av dere nye - hjertelig velkommen til å dele sorger og gleder med oss andre - bestemødre eller ikke (det spiller ingen rolle om du er ung og kanskje nyforelsket eller går i giftetanker - alle er velkomne hit)!!!

 

LYKKE TIL FOR OSS ALLE!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

necin- di to kg går du fort ned igjen! nå er d nytt åt me nye muligheter- sjøl vil jeg ha som mål å komme ned til 75 kg til juli- trur dette blir bra for oss alle! ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...