Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Det er så utrolig hvor like vi er og det er nok mange tusen av samme sort. Hjernen sier vi vil ha det det behagelig og den lurer oss så ofte.

 

Ja idag var siste dag på kurs 4 --har bare klart 2,5 kg minus siden 4.januar--men det er da tross alt nedover. Må være glad for det og jeg vet at det skal ingenting til før jeg går tilbake til det gamle livet.

Jeg elsker kaker og baker gjerne --men det er slutt --kan ikke ha det så det er is i fryseboksen nå og hermetisk frukt . Er det selskap så blir det rundstykker til kaffien eller en varmrett. Det går så fint å legge om til dette og det er slik jeg må leve resten av livet. Til mer søtt jeg putter inn --mer vil jeg ha. Og det skal det være slutt på.

 

Nå går jeg alltid forbi kake, kjeks og sjokoladehyllene.

Det har blitt en vane.

Håper jeg greier det videre også.

Nå skal jeg begynne på hold vekten kurset og da skal jeg rapportere en gang i måneden. Dette skal jeg greie.

 

Vi må heie på hverandre --det går mot vår og vi skal bli spreke og fine-

kom igjen kikk, Juania , Necin og dere andre som er med --

 

Vi greier dette-sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Hei

2,5 er jo bra det. Det er bedre å gå sakte ned enn fort når man driver med en slankekur. Så bra at du klarer å gå forbi kakehyllene.

Det finnes enkelte kakeoppskrifter på lavkarbo som du kan lage. Etterhvert skal jeg se om jeg kan finne noen oppskrifter. Ja, det er sant. Jo mer søtt du har i deg jo mer har du lyst på. Hvis man holder seg unna raske karbohydrater(mel, poteter, ris, loff, sukker) er det mye enklere å holde seg unna. Da har man ikke lyst på. Jeg kan ikke huske sist jeg åt noe søtt. Akkurat nå er det jo fordi jeg ikke spiser noe, men jeg husker da jeg gikk på ketolysekur da holdt jeg meg unna alt. Tenkte ikke på det engang. På den kuren er det jo minimalt med karbo. Den passet ikke meg for man måtte spise så mye fett og det hadde jeg litt problemer med. Nei, jeg kommer til å sverge til Grete Roede.

I dag skal jeg hjelpe min bror. Han skal ha en heavymetal fest. Da pynter han et lokale med mange, mange teskjorter med grupper på. Han henger opp masse effekter som har med dette temaet og gjøre. Det pleier å bli skikkelig tøft. Jeg må finne igjen laderen til kameraet mitt slik at jeg kan få tatt blilder og legge ut på facebook. Så kunne dere fått adressen og sett. Skal lage en svær gryterett som jeg skal selge + toast. Håper å tjene litt også.

Klokka 4 skal jeg på trening. Det gjør godt for kropp og sjel. Jeg skulle visst ha gjort litt i heimen også, men jeg er utrolig treg der. Vi må heie på hverandre ja

 

HA EN FLOTT DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva som skjer me meg nå--- har gjort som jeg pleier me mat og trim, og har gått opp 1 kilo på 2 dager!! d går da ikke ann d!! har stressa nå men... og foler meg forkjøla ,- men skjønner ingenting jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid man kan forstå seg på den vekta. Jeg pleier å gå opp i vekt ca 14 dager før jeg skal ha det måntlige. Det med stress har ingen positiv virkning på kroppen. Da binder den seg på en måte og når man er forkjøla blir man veldig tung i kroppen. Vi må bare stå på videre og ikke miste motet. Det gjorde jeg litt igår men jeg tok meg inn i det igjen. Jeg skal prøve å ikke gå på vekta før mandag

Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk-takk for koslige ord-- nå har jeg bakt grove rundstykker, skal prøve å ikke være så hekta på vekt nå i helga,- og prøve å være fornuftig- me måte... ha en fin helg alle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått litt opp og ned det siste og jeg er sliten , stresset og har ikke overkudd til meg selv. det blir en besettelse med vekta og jeg klarer nå å la være å veie meg om kvelden-bare morgen. Til og med en dag denne uka jeg glemte å veie meg og det var utrolig , men det var fordi det var så mange unger på overnatting.

Jeg har jeg bare vært hjemme idag og slappet av og sov middag 2 timer.

ble litt bedre etterpå og ser litt lysere på det nå. Det er da skrekkelig at jeg skal bli så sliten, var så pigg i høst og alt var bare fint.

Det blir nok bedre til våren når snøen går og det blir varmere.

Så forresten noen snøklokker helt inntil husveggen idag--

 

Har laget pizza i kveld, hot pizza i kokeboka og byttet ut noe på min del--mindre ost og mager kjøttpølse og det ble ikke så galt--deigen er jo så god og denne var det litt samalt mel i og det mettet veldig-

 

Ser at når jeg ikke følger de faste måltidene blir det mye vanskeligere å klare dagen. Trenger mest mat før 13.00 og middag blir i 16tiden. Da er det ikke så mye jeg trenger til kvelds for blodsukkeret har holdt seg fint hele dagen..

 

I morgen blir det risengrynsgrøt av ekstra lettmelk og tar av min del før jeg gjør ferdig med litt matfløte til de andre -bruker også splenda som søtstoff.

 

Tenker på kvelds i morgen--det kan bli terteskjell med fyll --høres ikke det godt ut?

 

Da takker jeg for idag--skal se innspurten i skiskytterstafetten og nå er Norge i tet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sprakk jeg litt. Jeg hadde planlagt den sprekken. Jeg spiste hjemmelaget pizza, og drakk en flaske vin. Men jeg skal si det var godt. Vet at jeg kan ha ødelagt mye nå men jeg orker ikke bare å leve på pulver og suppe. I dag skal jeg ha det men det er fordi jeg skal prøve å se hvordan det fungerer dagen etter jeg har skeiet ut.

Står den pizzaoppskriften du lager på disse sidene?

Nei det er ikke bra med stress. Det kan påvirke vektnedgangen.

I dag har sambo bursdag og jeg har laget bløtkake men den skal jeg klare å skippe.

I kveld er det årets metalfest. Håper alt går bra og ikke noe tull. Jeg skal kjøre så jeg regner med å være en aktiv sjåfør i kveld/natt.

Ha en flott lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære dere-- så fint d er at vi kjemper sammen om dette-- d er to skritt fram og ett tbake.-- d går saaaaakte, men d er bedre d- ikke sant-- så kan vi unne oss å kose oss også- vi må d! vi ska jo for søtten leve og!! i kveld har jeg hatt slotspoteter, lettberne-saus, og indrefile... og nå ska jeg snart ta opp is fra frysa, er faktisk ikke så veldig mange kcal i 1 is-kule.... og t mandag, daaa er d ny uke og ny gøts...ha en fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere at vi skal leve og idag har jeg hatt en jæv---- dag. Tror været har litt å si når jeg er så sliten. Har gått rundt meg selv idag og verket og verket og til slutt måtte jeg gi etter og ta 2 paraset. Det hjelper en stund med varmt vann og da jeg våknet måtte jeg i dusjen for å få en start på dagen.

 

sånn er det bare-nå i kveld har jeg fått det litt bedre --har bakt brød og laget Toro Spansk gryte med svinefilet. kokt ris og masse salat og det er da ikke så mye kalorier. Har kverket en halv pose med geletopper som var igjen etter morsdagen-så jeg tror jeg er passelig i rute med kalorier -skal ha en appelsin senere --så får vi se.

 

Akkurat nå er boka mi borte -skal finne oppskriften på hot pizza når den dukker opp.

 

Snøen smelter--det er mildvær på dagtid og det er litt vår i luften--

fuglene flyr rundt utenfor og det er godt å kunne legge ut litt tørt brød og se at de spiser det.

Håper på en bedre dag i morgen-her gjelder det å være optimist og jeg var faktisk ikke på vekta idag tidlig-ny rekord-i morgen tidlig blir det 2 døgn siden og det blir nok en titt i morgen tidlig eller kanskje??

 

Ha en fin OL-kveld-vi tar en tur i det fine været -om det blir det i morgen--

Stå på jenter-vi skal ikke bukke under--vi skal være sjefen i vårt liv- ikke sant??

 

 

Kikk-vi har satt oss mål til 1.julli--har du lyst til det?

vet ikke om jeg klarer det--men har lov å håpe--og det går an å endre det om vi vil-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dl. lunkent vann

1 pk.gjær

1 ts. salt

4 ss olje

4 ss lettmelk

4 dl hvetemel

1 dl kruskakli

31/2 dl fullkornshvete (jeg brukte samalt hvetemel)

 

Fyll:

400 gr karbonade

1 boks hermetiske tomater.

11/2 ss tomatpure

1 ss purreløk

1 chilipepper

1 ts oregano

1/2 ts. hvitløkspepper

1 løk

1 paprika

1dl maiss

200 gr. revet lettere gulost.

 

Heves til dobbelt størrelse

Stek karbonade

ha tomater tomatpure og oregano i en gryte hakk purre og chili og ha det i sausenog la det koke 30 min, smak til med salt og pepper

finhakk løk og paprika og riv osten-

fordel sausen over den utbakte pizzabunnen og ha halvparten av osten over -deretter karbonaden-løk-paprika -mais og oliven. tilslutt resten av osten på toppen.

Stekes 220gr. i 20-25 min.

del i 8 biter -kal pr.bit er 390kal.

pr.100 gr.140kal.

håper det smaker-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen gikk bra og det endte med ol-gull til Northug, hurra!

det ble en biltur i dag med gamle foreldre og vi var på kafe og drakk kaffe.

Det var bar dessertbord der til kaffen og da fikk de andre dessert men s jeg spiste en nutrilett som jeg hadde i veska.

 

God følelse og har i tillegg trimmet på pilatesball og svingt noen runder på rokkeringen. Så litt mer aktiv idag , faktisk og 1505 kalorier.

Godt fornøyd idag..

 

håper dere andre også har hatt det fint..

 

i gode og mindre gode dager møtes vi her på tråden --idag er min dag god:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

god morgen--- sånn er min mandagsmorgen-vekta bom fast, d samme som forrige uke- 80,6-......grrr !!!Men du Mia- d var en fin pitza-oppskrift, den skriver jeg av.--

ha en fin dag ale sammen, både di som meg som står bom fast, og di som er så heldige at di kan smile når di går av vekta i dag.. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vekt idag var 85,2.

 

Juania --målet er i sikte--det er nesten 20 uker til 1.juli--og tenk med bare litt nedgang så er du nærmere målet..

Necin er vel snart tilbake--spent på hvordan det går med henne..

Og kikk--hvor blir du av ?

Her henger vi sammen i tykt og tynt--det er når det butter imot vi trenger ekstra trøst og motivasjon.

 

Da begynner jeg å øyne at jeg kan klare målet til 1.juli-

det er bare 300 gram ned hver uke--og det kan jeg klare nå som det går mot vår.

Har brukt rokkeringen de siste dagen , selv om det er bare 5 min så gjør det litt det også-

I tillegg har jeg vært utrolig full i tarmene-så nå har jeg bakt et kjempegodt brød som smører tarmene og tømmer de.

Brød med bare 5 gram gjær og skal heves i 8 timer.

Gi beskjed om dere vil ha oppskriften.

 

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg-

11.01.10 87,7 kg-

16.02.10 86,3 kg- livvidde 85cm.

24.02.10 85,8kg-

01.03.10 85,2kg--glemte å måle livvidden-(ble så glad for nedgang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen--- sånn er min mandagsmorgen-vekta bom fast' date=' d samme som forrige uke- 80,6-......grrr !!!Men du Mia- d var en fin pitza-oppskrift, den skriver jeg av.--

ha en fin dag ale sammen, både di som meg som står bom fast, og di som er så heldige at di kan smile når di går av vekta i dag.. klem[/quote']

 

jeg har hatt det sånn mange gange, og da tenker jeg at dette må jeg lære av-for når jeg slapper av for stress g mas og koser meg med mitt håndarbeid eller roer ned på andre måter så kommer det nedgang. Kroppen greier ikke takle alt og har nok med å henge etter i travle tider om den ikke skal minke i vekt samtidig. Det samme sa kurslederen min da jeg gikk kurs for noen år siden.

 

prøv å slappe av og gjøre noe bare for deg selv.

jeg har avspenningsøvelser og det gjør godt for kroppen.

 

Ha en fin dag og kos deg. Sola skinner her i sørvest og jammen vil jeg finne på noe nå. Er bedre i skrotten idag og kom vektnedgangen.

 

klem til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

takk kjære deg-- nå blir jeg mere motivert igjen-- har gåt turen min på en time.- har spist groft og frukt idag. og skal ha blomkålsuppe til middag.- ha en fin dag jenter- håper dere også har sol idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Jeg har hatt en gedigen sprekk i helga og er skikkelig skuffet og oppgitt på meg selv. Merker at det er litt vanskelig å hente seg inn igjen. Jeg må bare skjerpe meg helt og holdent. Fatter ikke at jeg kan være så svak. Jeg har jo også begynt med et måltid igjen og da vil kroppen fylle seg igjen og jeg kan nok regne med en oppgang på 2kg. Merker at noe av motivasjonen forsvinner, men jeg mååå skjerpe meg.

Vil gjerne ha brødoppskriften. Det er godt med hjemmelaget brød. Jada jeg hadde satt meg et mål på 10 kg frem til1juli. Hadde egentlig satt litt mer, men jeg tror og håper at det er mer realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Hei! Nå må dere ikke misforstå meg! Jeg har lest de siste innleggene med stor glede - ikke fordi jeg er glad for nedturer og vektoppganger, men fordi jeg tolker at flere av dere har kommet inn i en sunn fase. Med det mener jeg sunt ift at det er normalt å gi slipp på det fanatiske tunnelsynet hvor kun vekt, trim og slanking gjelder! Jeg er nemlig ganske sikker på at for at vi skal lykkes med varig livsstilsendring, må vi la hverdagen være slik vi ønsker å ha den om 10år - og for min del er ikke det 100%fokus på kropp og slanking. Jeg er som jeg har skrevet noen ganger tidligere ganske fornøyd med meg selv i så måte. Denne gangen har jeg i 7-8mnd. klart å legge om livsstil uten å bli hysterisk, lei meg eller hoppende glad over kun hva vekten forteller meg. Dette har faktisk resultert i en jevn nedgang over tid - jeg kan stå på stedet hvil i mange uker for så å gjøre et rykk nedover. Om vekten øker noen hundre gram - ser jeg ikke på det med nederlag, men fortsetter i god tro på at jeg uansett er på rett vei!! Og altså etter alle disse manedene har jeg gått ned 13 kg - og er megafornøyd. Tidligere slankeopplegg for min del - har vært ned 10 kilo eller mer på 6uker -hm-m, ikke sunt!!!! Jeg går bare opp desto mer når jeg slutter kuren!!! Nå ingen kur mer, men varig endring. Jeg teller ikke kalorier, jeg teller ikke trimminutter, men jeg har fått en sunnere livsstil "inn i blodet! Kjempegodt!! Og jeg koser meg når jeg trimmer, for jeg gjør det når jeg har lyst!!! Håper jeg ikke virker negativ, for jeg føler meg opplagt og positiv!! Har funnet min løsning for kiloene!!! Målet som jeg har satt mot sommeren, det nås!!! Det vet jeg!!

 

Klem til dere alle gode "tråd-vennene"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så sant det du skriver. Vi skal leve sånn som dette resten av livet -med bare litt mer kalorier.

Jeg skal nå prøve å holde denne vekten--og det skal gå greit.

Viktig å lære forskjell på helg og hverdag og det går fint når jeg lærer at det går an å smake --ikke spise til det står i halsen.

Kunsten er å ta det litt rolig--ikke hive meg over maten. tror at når jeg er mett -føler jeg meg tryggere og jeg ser klar sammenheng med min mor og tante som proppet i oss for å være snille og gi oss mye godt. de er vokst opp i små kår og fattigdom og etterhvert som årene gikk og de fikk bedre råd, så skulle det ikke stå på maten. Min tante er enorm stor og kan ikke gå og er helt ødelagt i kroppen av tyngden og har de sykdommer som følger med. Jeg vil ikke ha de sykdommene og ikke være stor og eneste måten er å gjøre endringer i livvstilen en gang for alltid--dette skal jeg klare og det som jeg tenker på er å late som om jeg har f.eks.diabetes og må leve sunt, for ellers får jeg sykdommen -den er i familien.

Det finnes så mye god og sunn mat , for ikke å snakke om alt det gode brød vi kan få kjøpe idag--

 

Jeg ønsker dere en fin uke og kos dere -snart vår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fin lesing her. Fint å høre på erfaringer det kan jo være nyttig for alle og ta med seg. Jeg har slitt med dårlig savittighet fordi jeg har vært så svak i forhold til det jeg lovte meg selv. Jeg er virkelig kjempeskuffa, men det må jeg slutte med. Får jo ikke gjort noe med det. Igår var jeg på korøvelse og da ble jeg vinket bort til to damer og de spurte meg: Hva er det som har skjedd? Du ser så trist ut. Tenk det synes at jeg er så skuffet på meg selv.

Jeg er helt enig med at det finnes så mye sunn mat som smaker utrolig godt. Er glad jeg liker salater og grønnsaker. Det er en fordel når man skal spise sunt. Hadde ikke du en fin brødoppskrift MIa?

I dag skal jeg opp til lokalet jeg leier og møte et par som skal gifte seg. Håper de vil ha bryllupet der. Vi trenger ekstra innkomkst hvis vi skal få igjen noe av penga vi har betalt i leieutgifter.

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

trur vi må prøve å endre tankene våres litt-- vi er jo godt voksne damer- vi skal ikke sulte oss, vi skal prøve å ha et subdt kosthold resten av vårt liv- samtidig som vi skal kose oss sammen me familie og andre,- og være fornøyde me oss selv-- er ikke så lett akkurat d da men...selv har vekta mi vært veldig mye fram og tbake,- men vil såklart aller helst gå ned di siste 5 kilo også,- men d ser ut til at d kan ta tid,- for jeg er glad i god mat, i sjokolade og kos,.. men samtidig har jeg også lært å lage sunnere mat, hjemmelagd, og går en tur hvær dag, i en time, me gåstaver- d er lettere, pluss at d forbrenner mye kcal... så nå vil heg prøve å få et lettere forhold til vekta, har flydd på den 2-3 ganger om dagen, helt villt.... men som sagt vil jeg fremdeles prøve å være flink!!! vi har bare en kropp, men vil prøve å ikke stresse så fælt,- men tenke at dette jeg gjør nå- skal vare!! klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...