Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Synes det er kjekt å se på dette, jeg:

 

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg-

11.01.10 87,7 kg-

16.02.10 86,3 kg- livvidde 85cm.

 

ca. 17 kg minus--jeg tror det er viktig å fokusere på dette istedet for å henge seg opp i de små hektoen som av og til går opp.

På sikt blir det bra--det tar tid--men det skal jo være livsstilsendring og da skal vi lære å leve med hverdagene som vi gjør nå ++ litt mer aktivitet.

 

Vi skal se framover og tenke positivt, ikke sant dere?

 

Små steg mot bedre helse og hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Endelig et livstegn fra meg!! Det er sannelig på tide for det er jo leeeenge siden jeg skrev litt sist!!!

 

Men fortvil ikke, jeg har ikke falt tilbake til gamle synder...................snarere tvert imot for her blir dama flottere og flotter........jeg har målet i sikte mia!!! Du har jo oversikt og konrollen over målene våre;-)

 

Jeg trimmer og koser meg, jeg merker musklene buler og fasongen begynner å ligne på................tja, jeg vet ikke riktig på hva, men iallefall en helt annen enn for 13 kg siden!!!!! Det her går veien!!!

 

Jeg får stadig positive kommentarer om dagen, og det er ny opplevelse!! Deilig!!!

Ha en super lørdagskveld alle medsøstre der ute!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Ja nå har jeg lest hele tråden og det tok sin tid. Dere har vært fantastisk flinke.

Litt om meg selv: Jeg er snart 49 år, har to gutter (18 og 24) men ingen bestemor enda. Synger i kor og spiller bridge. Til daglig driver jeg en liten matkiosk ute i Gan ikke langt fra Fetsund.

Jeg startet på Easylife 20 januar og har hittil gått ned 12 kg. Jeg vet at mange ikke liker pulverkur, men dette ga meg en skikkelig flying start for meg. Jeg trengte det virkelig for å komme igang. Senere skal jeg over til normal mat. Er nå inne i min nest siste uke på bare kosterstatter og jeg gleder meg til et måltid + kosterstatter. Målet mitt er 12,4 til 9 juli for da reiser jeg på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott kikk og velkommen!! Her ønskes alle velkommen!!! Kjempestas at du trives her hos oss!! Imponert over dine 12 kg!! Hjelpe meg.......det er slik som jeg kan reduseres på et halv år!!!

 

Jeg har ferie nå i en uke og da blir det nok litt for mye av alt godt. Men det er et bevisst valg!! Jeg har oppriktig klart å legge om livsstil, men det betyr altså ikke at jeg skal leve asketisk resten av livet!!! Livet skal og må nytes!!! Da trives vi!!

 

Ha en super dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kos deg på ferie og kom tilbake frisk og uthvilt. Klart livet skal nytes. Vi lever jo bare en gang.

Føler at jeg jukser litt da jeg går kun på kosterstatter, men det er ikke bare lett det heller. Føler at disse ukene har omtrent stått stille, men nå er det snart slutt (bare 1 uke og 2 dager) så kan jeg spise og da går det nok ikke så fort nei. Er dr........lei av pulver og suppe. Dyrt er det også men samtidig har det gitt meg mange fordeler. Jeg er nok blitt mer oppmerksom på hva jeg kommer til å putte i munnen. Jobber jo med mat så jeg hadde lett for å småspise hele tiden. Kommer også til å forandre rødvindrikkinga mi. Den var ikke bra. Ikke det at jeg drakk hver dag. Men de gangene jeg drakk som var hver helg så kunne jeg ikke kose meg med vinen. Drakk jeg et glass så holdt det ikke, jeg måtte liksom ha mer. Da jeg begynte med easylife trodde jeg suget etter vin i helgene skulle bli stort og at jeg ville savne det. Men det er det minste jeg har savnet. Ikke en dag har jeg savnet vinen. Jeg er også blitt flinkere med trening så det er mye jeg kan takke easy life for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint og godt å høre hvordan andre takler livet sitt og nå er det deg det gjelder, kikk!!! Veldig bra at du har klart denne tiden med kun pulver. Det hadde nok ikke gått greit for meg!!! Jeg synes du har all grunn til å være stolt av deg selv.....pulver eller ikke....betyr ingenting....det har ikke noe å gjøre med juksing!!!! Ære være deg for tålmodighet og pågangsmot!!!

 

Du traff meg nettopp ift vin. Nå har jeg vært ute på ski i flere timer og vi sitter og koser oss med velfortjent, (trodde jeg), vinglass!!! Det er da så koselig med litt vin....så jeg tror faktisk ikke jeg kutter den vanen (uvanen) med det første!!!

 

Godt vi kan utveksle litt om hverdagen vår - om hvordan det går....med og uten vin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, for det gjør seg ikke gratis med tanke på pulveret. Jeg kommer nok til å kose meg med vin jeg også, men akkurat i denne fase nr 1 som jeg kaller det må jeg være skjerpa hele tiden.

Nå skal jeg snart reise på trening. I dag har jeg ikke akkurat lyst, men jeg vet at da er det viktig å komme seg avgårde. Jeg har blitt kjent med en annen jente på kurset, så vi drar hverandre av gårde. Hadde det ikke vært for den plikten at jeg skal møte henne hadde jeg sikkert ikke reist. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg virkelig gleder meg til jeg skal på trening. Trodde jeg var der nå for jeg kjente det i forrige uke at jeg hadde lyst å dra, men der tok jeg nok litt feil.

Her på østlandet er det ikke annet enn snø og kulde. Skikkelig ufyselig.

Ja det er sant at det er godt å kunne ha noen å snakke med når det gjelder alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg falt litt av lasset. Ikke det at jeg har falt tilbake til gamle synder , men har ikke hatt overskudd til noe. Har hatt over en uke uten trim utenom det daglige og jeg føler at jeg har vært borti noe som tatt piften av meg. Nå har jeg besøk av 3 barnebarn som har vinterferie og det blir unger hele uka. Nå har de nettopp sovnet, de er fulle av tanker og når alle 3 skal ligge i senga vår , blir vi forvist til barnerommet. Men det er jo koselig med de små som

6-8 år.

Jeg har fått et avslappet forhold til vekta nå-endelig vil jeg si og idag glemte jeg å veie meg. Har vært på hyttebesøk i helgen og det det har blitt ganske greit med reker og eplepai til kaffen. Greide faktisk å porsjonere det ganske bra.

Reker og tilbehør er jo salt mat og derfor er det gjerne greit å vente til det salte er ute av kroppen.

I morgen skal vi ut i snøen med ungene og da kan vi jo bruke de kreftene vi vil.

Ser fram mort våren og isfrie fortau, det er vanskelig å gå tur og jeg er ikke skimenneske. Har brukket håndlettet for noen år siden og kjenner jeg har blitt forsiktig på glatta.

 

Da har endeligNordtug fått gullmedalje -det var flott å se at han fikk det til igjen.

Vi er imponert..'

 

Da skal jeg prøve å finne igjen motivasjonen--det var så stille her på tråden så jeg mistet gløden-

 

Ha en fin uke--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Reker hørtes fantastisk godt ut. Jeg gleder meg til jeg kan spise noe. Det blir deilig med våren, men det virker så fjernt unna. Nå har de jo meldt kulde i 3 uker til. Jeg er så lei denne kulda.

Går det an å glemme å veie seg? Skulle ønske det skjedde meg. Jeg er altfor opphengt i vekta. Jeg er kansje blitt litt flinkere da. I starten fløy jeg på vekta 2 ganger om dagen, men nå tar jeg hver morgen. Tror ikke det er bra heller for idag hadde jeg gått opp 400g og det skal jo være umulig når jeg bare går på kosterstatter. Mister litt motet merker jeg. Jeg smakte 1 ts gryterett igår. Jeg kan vel ikke gå opp på det? Jeg følte meg tung i kroppen idag kansje det var det. I morgen er det kursdag og jeg tror ikke jeg har gått ned noe denne uka. Uff og jeg som hadde håpet på 1,5 kg denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kjære damer- hygglig å se at d er liv i tråden,. d er bra, for d er lett å "glemme" å være flink å sunn- er så godt me mat og kos og sjokolade og vin- men bra at vi støtter hverandre her,- så får d bli noen hg ned- den rette veien helst d-- ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

ja det er fint man har en tråd man kan støtte hverandre i medgang og motgang. Det som kansje ihvertfall for min del er at det er så lett å si at man skal skrive inn når det er motgang og så gjør man det ikke likevel. Man mister liksom piffen litt og da er det lett å falle ut. Hvis man derimot bestemmer at man skal skrive på tråden hver dag uansett. Selvfølgelig skal man på ferie er det jo ikke enkelt, men da kan man gi beskjed om det på forhånd. Noen som blir med på det? Da tror jeg man kan føle litt forpliktelse, og det er noe og enhver kunne trenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra korøvelse. I kveld fikk vi utlevert to nye sanger. To kjedelige sanger. Dirigenten er altfor seriøs. Han er kjempeflink og dirigerer to andre kor, men jeg kunne tenkt meg litt mer artige sanger men, men.

I kveld fikk jeg kommentar for vekttapet mitt og det var hyggelig. I ettermiddag spiste jeg noen reker og litt røkelaks. Utrolig godt. Håper ikke det ødelegger altfor mye. I morgen er det veiing nr 5. Tenk bare 1 uke før jeg kan spise et måltid med god samvittighet.

Nå skal jeg krype til køys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger så sårt litt tilbakemelding og det var litt småstille en liten periode.

 

Nå har jeg hatt en fin dag matmessig idag og kjenner at jeg har lyst å prøve meg på litt mer bevegelse i morgen. Har vært ut e og måket snø i dag for brøytetraktoren kom ikke og vi har en lang bratt bakke vi må opp. Hadde 3 barnebarn som hjalp til på sitt vis og koste seg i snøen.

 

skal veie meg i morgen tidlig--for å ha noe å gå ut fra-har nok gått opp litt de siste ukene, men ser at jeg faller ut av rytmen når det er hektisk rundt ørene.

Nå har vi 2 gutter på 7 og 9 år denne natten, sånn er det når det er vinterferie og vi kan hjelpe til. De vil jo ikke hjem igjen-men i morgen tror jeg vi får fri--.

 

Nå er det leggetid--ha en fin natt og på gjenhør i morgen--

skal finne fram den motivasjonen jeg hadde før..

Har iallfall lært en hel del om meg selv og jeg gjør ekstra runder og reiser meg og henter ting mye rasker og tenker trim hele tiden--

 

Kjekt at det er flere her nå--snakkes snart alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Reker hørtes fantastisk godt ut. Jeg gleder meg til jeg kan spise noe. Det blir deilig med våren' date=' men det virker så fjernt unna. Nå har de jo meldt kulde i 3 uker til. Jeg er så lei denne kulda.

Går det an å glemme å veie seg? Skulle ønske det skjedde meg. Jeg er altfor opphengt i vekta. Jeg er kansje blitt litt flinkere da. I starten fløy jeg på vekta 2 ganger om dagen, men nå tar jeg hver morgen. Tror ikke det er bra heller for idag hadde jeg gått opp 400g og det skal jo være umulig når jeg bare går på kosterstatter. Mister litt motet merker jeg. Jeg smakte 1 ts gryterett igår. Jeg kan vel ikke gå opp på det? Jeg følte meg tung i kroppen idag kansje det var det. I morgen er det kursdag og jeg tror ikke jeg har gått ned noe denne uka. Uff og jeg som hadde håpet på 1,5 kg denne uka.[/quote']

 

Kikk-vet du hva-jeg har vær så sykt opptatt av vekta helt siden 20.mai--men tror jeg klarer det litt bedre nå-

det nytter ikke for meg å love å veie meg bare en gang i uka for det greier jeg ikke--foreløpig. Dette må jeg jobbe med--og kanskje jeg skal ta det som et mål--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå skal vi ha slutt på at det står stille på tråden. Vi trenger dette alle sammen både i medgang og motgang. Føler man at man ikke orker mer eller at man mister motivasjon så gå inn her og skriv noen ord om hvordan man har det. FOR MOTGANG VIL ALLTID DUKKE OPP, men heldigvis kommer medgang også. Akkurat nå føler jeg at jeg er skikkelig gira så jeg kommer sikkert til å være her to ganger pr dag, men jeg vet at det vil dabbe av så jeg skal ihvertfall inn her en gang om dagen. Føler nå at ting står litt stille, men jeg tror at det vil rette seg etter hvert. Har tatt litt ekstra i denne uken når det gjelder trim så jeg håper kansje at jeg har fått litt mer muskelmasse og at jeg har gått ned mer enn et fettprosent. Det har jeg nemlig gjort de andre ukene. Denne uka har jeg følt trim som ork men jeg vet at jeg må. Trim hjelper på hele formen. Jeg har ikke vondt noe sted om dagen. Før var jeg ofte stiv i leddene når jeg stod opp, men det er borte. Dette tror jeg er takke være styrketrening. Tror kansje jeg skal legge inn en øvelse for ryggen for jeg har litt vondt enkelte ganger, ellers så er jeg som sagt i topp form.

Jeg har kun vondt når jeg føler meg stressa og ikke tror jeg blir ferdig med ting til avtalt tid. Jeg driver jo med catering og da blir jeg ofte stående i en stilling og derfor får jeg litt vondt, men det går fort over. Jeg anbefaler virkelig styrke til de som ikke driver med det. Det holder ikke med å gå tur.

Mia: Jeg er helt enig med deg når det gjelder vekten. Jeg klarer heller ikke bare å veie meg en gang. I begynnelsen fløy jeg på vekta hver gang jeg var på do og det var ikke få ganger i starten. Men nå veier jeg meg hver morgen. Det er jo en fremgang. Skal prøve å ikke veie meg i helgene for det blir feil for min del. Jeg sover jo lenger i helgene og da blir vekta feil for den viser mindre jo lenger jeg sover. Det er mitt mål når det gjelder vektfronten. Dette ble litt langt innlegg men jeg føler meg så glad i dag. Føler meg i toppform. Skal på trening, kurs og veiing idag så jeg kommer sterkt igjen.

Ha en strålende dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig at du er så gira,- jeg var også sånn ibegynnelsen--og har vært i fornøyd de meste av tiden.det er nettopp i motgang at vi trenger hverandre og det skal vi bli flinkere til. Og det er da du trenger rask tilbakemelding--

Har vært inne på flere tråder , men glemmer hvem jeg har vært inne på. så derfor vil jeg prøve å holde meg her --det forplikter mer.

Og det er jo ikke alltid jeg har tid å sitte lenge ved pcen.

Dagen idag har gått fint og vi har endelig ungefri noen timer. Neste nattegjest kommer i 20 tiden, gutt på 9 og han er glad i sport så vi skal kose oss med stafetten i kveld.

Skal kutte opp grønnsaker og har laget dipp av yoghurt naturell og holidaydip

Det blir kveldskosen i dag.

Har også en del vondter og det har vært verre i det siste, så jeg må igang igjen med trim --det er smertelindring i svette--

 

Faktisk greide jeg å trimme 20 min igår kveld etter at jeg hadde lest innlegget ditt.--takk igjen--!!!!!!!!!!

 

Nå blir det kveldsmat-og så blir det trimsykkel før ol-kvelden tar til.

Ha en fin kveld-

 

jo jeg veide meg 85,8kg-ned 0,5 kg.

________________________________________

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg-

11.01.10 87,7 kg-

16.02.10 86,3 kg- livvidde 85cm.

24.02.10 85,8kg-

 

minus 17,3 hittil--

 

oppdatering:

30 min trimsykkel--hurra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg føler meg litt deppa. Har vært på kurs og det var så og si ingen nedgang, men det er i morgen jeg veier meg så jeg håper at det er mer nedgang i morgen tidlig. Jeg hadde også gått ned bare 2%i fettprosent. Det synes jeg var lite i forhold til innsatsen jeg har gjort siste uka.

Fint at jeg har greid å motivere deg til å trene og gratulerer med ned. Har akkurat sett Norge få sølv. Fantastisk av Nortug

Nå skal jeg legge meg for jeg er sliten og trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir deppa og stressa over dette så kan det hende at kroppen binder væske og holder det du har gått ned.

 

Vanskelig for meg å si så mye om kuren din men den hørtes helt vanskelig ut med ikke noe å spise.

 

Da er det bare å starte med friske ark i morgen tidlig.

Ikke gi deg--du skal bare fokusere på det du har klart. og tenk alternativet!!

Da hadde det kanskje gått andre veien.

 

Vi snakkes --alle her på tråden støtter deg--kom igjen, alle --det går mot vår!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære alle her på tråden. nå har jeg lest gjennom di siste- og jammen er vi veldig like me d me vekt og motivasjonen som gjømmer seg vekk mange ganger... idag torte jeg ikke å veie meg.- for har vært i sverige og ikke bare kjøpå kjøtt, men sjokolade også..... men prøver å gå en tur på en time hvær dag, når d ikke er for kaldt, da har jeg unnskyldning for å være inne- opp i sofaen me ei god bok... ha en fin dag jenter- i mårra vil jeg veie meg- men er nervøs på d,- går så sakte nedover,-- opp og ned osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for oppmuntringen, men det var som jeg hadde fryktet. Bare 0,2 ned og det er ikke moro. I kursopplegget loves det mer så ikke vet jeg. Jeg hadde jo gått inn 7,5 cm på kroppen da så det er jo bra. Får håpe det retter seg til neste torsdag. Tenk nå er det bare en uke til uten mat. Det er ikke noe vanskelig det med maten. Var verre i starten men nå går det greit. Gleder og gruer meg til jeg skal begynne å spise. Ja jeg skal fokusere på det jeg har klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...