Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Gjest heimen

Bare noen cm til så får jeg igjen bunaden:-)

 

Etter endt kurs har jeg gått ned 5,9 kg og 11 cm rundt midjen.

Håper på litt mer i nedgang på neste kurs nå når jeg har økt til 1900 kcal om dagen.

I dag ble det ingen trimming, men i morgen skal jeg ta meg en skitur mens den minste på 10 år er på trening, ski er innmari bra trening.:-)

 

Synes det er veldig motiverende å lese alt dere skriver.

 

God natt alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar
Gjest juania

mitt inlegg-- har lest hva jeg skrev i går-- mente ikke å si at jeg skal bestemme at vi og alle skal endre tankene da.. huff huff,- satt vel bare og tenkte og skreiv,- at d kan vel være litt greit å ikke bare tenke vekt og mat- vi skal jo leve også-- så for all del- ikke tro at JEG skal bestemme over andre,-- har nok me meg selv og min vekt tenker jeg.-- har bestemt meg for å ikke veie meg før t mandag. og d er ikke værst t å være meg..... håper dere alle får en fin dag- me og uten vekta...... klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg tror ingen tror at du skal bestemme tankene til hverandre. Jeg synes det er greit å høre hva andre tenker og føler. Synes også det er flott å høre på andres erfaringer. Kan jo hende at vi kan bruke noe av det i vårt liv. Så bare slapp av og fortsett med å komme med innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Det er med stor glede jeg leser her nå - fra de første innleggene etter at jeg startet denne tråden i august til innleggene nå den siste tiden - det har skjedd en kjempeutvikling, med dreid fokus til det som jeg mener er det viktigste - ikke kropp alene, men hver og en har mer helhetlig tilnærming til sin hverdag. Hva som betyr noe i livet for den enkelte, kan være ulikt. Vi har ulike behov, men nå ser jeg en dreiing mot kognitivt fokus som omfatter helheten og verdier som betyr mye for oss!! Ære være hver og en av dere som har tillit, tryggeht nok til å vise åpenhet og ærlighet!!! Jeg har fått ny motivasjon etter å ha lest de siste innleggene. Takk skal dere ha, alle sammen!!!

Idag har jeg trimmet en god time, jeg har bakt sjokoladekake (som jeg ikke skal spise mye av!), jeg har laget en stor biff-gryte og nå tror jeg jamen jeg skal ut i solen!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen er vi flinke --og dere skal ha all ære av innputten dere gir her.

Jeg har også fått et bedre forhold til vekta-den styrer meg ikke lenger.

Nå handler det om hverdagen og få den til å bli best mulig.

Idag har jeg hatt besøk av ei venninne og vi har bakt lefser. Vi ler og fjoller og ligger over bakebordet og ler --og glemmer å snu lefsene og det er litt av en herlig dag. Men det blir jo endel lefser av det. Jeg skal gi bort en del til en dme som blir 80 og som er så snill og hjelper meg med veving.

det var en del trim i lefsebakingen og så ble det taco til middag--da styrer jeg inntaket veldig greit.

Kikk--jeg skal finne oppskriften-

det har vært hektisk i 2 dager--og i morgen blir det full guffe.

Skal selge lodd i nesten 4 timer på et kjøpesenter-og det er alltid gøy--skal ha 2 timers pause i mellom-og da blir det frisør. Gleder meg--alltid kjekt å bli stellet med --og så herlig etterpå. Blir liksom noen kilo og år lettere.

gleder meg til lørdag--da har jeg ikke noe på programmet, så det blir fint.

 

Ønsker dere en fin helg,--det er lysere om kveldene og idag har sola varmet godt.

På snarlig gjenhør med oppskrift på brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg. 4-korns bakemel

1 kg. hvetemel

250 gr.store havregryn

2ss havsalt

10 ss- sesamfrø

2 l. lunkent vann

5--(fem) gr. gjær

 

200 gr. hvetemel til utbaking.

Bland det tørre. Rør gjæren ut i det lunkne vannet og bland det hele godt sammen.Sett deigen til heving under lokk i vanlig romtemperatur ca. 8 timer.

Ved utbaking formes 3 emner som legges i store (2l) godt smurte former.

Formene plasseres på nederste rille i kald ovn stekeovn.Ovnen settes på 200 graderC. Brødet hever og steker i en operasjonog er ferdig etter 1,5 time

Når det er kaldt kan det skjæres i tynne skiver.Brødet smuler ikke og kan fryses.uten at skorpen løsner.

Lykke til- pass på å drikke rikelig vann til dette brødet.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Takk for oppskriften mia den skal jeg prøve ved en anledning. I dag kan dere tro jeg har vært sprek. Sto opp kvart på seks og dro på trening. Det var deilig å trene så tidlig. Nesten ingen mennesker å se.

7.50 kjørte jeg sambo på jobb og klokka 9 var jeg hos frisør. Dro så hjem og dro ut fra klesskapet klær jeg skal ha med til Kiel. Er midt i pakkinga nå. Jeg måtte flire for meg selv mens jeg prøvde klær. Nå hadde jeg nesten problemer med å finne en bukse som satt bra. De jeg ville ha var for store. Tenk det. Jeg fant da en til slutt. Selv om den er litt slitt får det ikke hjelpe. Jeg kan ikke drive å kjøpe så mye nye klær da jeg har planer om å bli enda mindre. Moro var det. Nå skal jeg smøre med noen baguetter til de andre som skal være med på tur. Gleder meg til bufeen i kveld. Motivasjonen er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er motivert og trener så tidlig på morgenen.

Det er jo herlig ettterpå og da er du jo ferdig med det for dagen

 

Jeg har hatt en hektisk og så kom det nysnø i tillegg så det var vanskelig å ta seg fram midt i snøkaoset.

 

snart vår -det kan vel ikke være så mye igjen av vinteren nå.

Som barnebarnet på 6 sa idag: hvordan er det plass til all snøen oppe i himmelen?

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40
Godt å høre at du er motivert og trener så tidlig på morgenen.

Det er jo herlig ettterpå og da er du jo ferdig med det for dagen

 

Jeg har hatt en hektisk og så kom det nysnø i tillegg så det var vanskelig å ta seg fram midt i snøkaoset.

 

snart vår -det kan vel ikke være så mye igjen av vinteren nå.

Som barnebarnet på 6 sa idag: hvordan er det plass til all snøen oppe i himmelen?

Ha en fin helg alle sammen!

Har du hørt ;) som barn kan si det!!! Fantastisk nydelig!!!

Ha en fin søndag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimen
Godt å høre at du er motivert og trener så tidlig på morgenen.

Det er jo herlig ettterpå og da er du jo ferdig med det for dagen

 

Jeg har hatt en hektisk og så kom det nysnø i tillegg så det var vanskelig å ta seg fram midt i snøkaoset.

 

snart vår -det kan vel ikke være så mye igjen av vinteren nå.

Som barnebarnet på 6 sa idag: hvordan er det plass til all snøen oppe i himmelen?

Ha en fin helg alle sammen!

 

Ja det er ett gått spørsmål:-)

 

Jeg venter også på våren og det kan se ut som at den er kommet til oslo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiing i dag og det endte på 84,9-

Har startet på hold vekten kurs og ser at det går an å leve sånn -hadde ca 1900 kalorier på lørdag og søndag hadde jeg 1300 og da hadde jeg også en pannekake med kremfyll og bjørnebærsyltetøy med lite sukker.

Ser at når søvn og livskvaliteten er ok så er det mye lettere å være avslappet i kroppen og da fungerer det godt.

I dag er det mandag og ny uke --necin-vil du at vi ikke skal skrive om kalorier og sånt?

 

Det er viktig for meg --men jeg kan jo åpne en egen tråd på hold vekten om du synes det er bedre?

Jeg gleder meg til ny uke, kjekt med helg -men også kjekt med hverdagen hvor vi kan fylle inn det vi vil. Synes helg er litt annerledes -da er familien og venner og kos og hygge som er det viktigste. Gikk tur igår og så på isen i elva i sentrum og der var isen som en isbre mellom 1 og 2 meter i høyden. Fantastisk.

Ha en fin uke --

___________________________________

 

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

08.03.10 84,9 kg-liv 85cm. så langt: minus 18,2kg.

__________________________

mitt mål : 01.07.10 79,9kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ett gått spørsmål:-)

 

Jeg venter også på våren og det kan se ut som at den er kommet til oslo:-)

 

Så kjekt du er innom oss--kjekt å følge deg videre--lykke til--

Jeg har gått 4 kurs og går nå hold vekten -men håper jeg skal klare 5 kg. til

 

Snart tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---men nå har jeg meldt meg på internettkurs, og håper jeg kan klare det...står og stamper med nesten 20 kg for mye, å det er sååå tungt, min alder er 62 år og da er vel kiloene som asfalt???Lykke til dere som står på ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---men nå har jeg meldt meg på internettkurs' date=' og håper jeg kan klare det...står og stamper med nesten 20 kg for mye, å det er sååå tungt, min alder er 62 år og da er vel kiloene som asfalt???Lykke til dere som står på ....[/quote']

 

Jeg er snart 58--ikke gi deg.

Det går fint an --jeg begynte 20 mai i fjor og du ser -minus 18--

Bruk kurset-og still spørsmål og bruk oss på tråden -vi skal hjelpe deg.

Viktigst er vann og trim og sunn mat--det er mye mat når du spiser grønnsaker og frukt og yoghurt i tillegg til måltidene. Hvis du drikker vann til måltidene får du hele melkekvoten til yoghurt og sånt.

viktig med godt brød og hvis du baker det brødet jeg la inn oppskrift på lenger oppe på denne siden så holder du deg stabil med blodsukkeret og mett hele tiden.

 

Dette skal gå bra--heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer godt igang med målet ditt.

 

Nå er jeg på plass igjen etter en skikkelig heisatur til Kiel. Det ble nok mange sprekker men jeg får bite tenna sammen og fortsette. Skjønner ikke at jeg ikke kan klare å skjerpe meg selv om jeg er på tur.

I dag synes jeg dagen er tung. Ble skikkelig forkjølet på turen også selv om vi hadde fint vær hele tiden. Skal på trim klokka 4. Da skal jeg svette skikkelig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juania

kjære damer-- først sier jeg gratulerer me dagen alle sammen-- her er d ftnt vær, sola skinner- den vekta mi har limt seg fast på 80,6- for tredje uke på rad- men kan ikke bli deppa av d- for har d så greit for tia, selv om kroppen verker- og er plaga me en veldig " være så sliten" for tia, så nå vil jeg prøve vitaminer- men ellers alt ok. vi pratas!--- nå må jeg vaske ut litt støv her-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Du verden så hyggelig det er å se at det er flere nye her!!Alle er hjertelig velkomne!!! Gøy at vi blir flere som har fokus på sunn mat, trim og ny livsstil!!! Det er bra fokus å ha og motivasjonen holdes lettere ved like når vi puffer hverandre i riktig retning!!!

Jeg har også stått på stedet hvil i flere uker nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter- håper alt står bra til me der- her e d blå himmel og sol- så fint vår -vær. klarte å la være å gå på vekta i dag.... er for hekta på den.. men prøver så godt jeg kan å spise sundt.- i går hadde jeg GR fiske-suppe t middag. idag ska je ha...hmhmhm egg og bacon..... hmhmhm måååå ha d....

men ellers står tallet 8o,6 som limt fast på vekta, d har d gjort i 3 uker nå... enda jeg går en time hvær dag- me staver tilogmed... jaja.- da blir jeg vel helt i skyene når den pila går litt ned da... ha en fin dag jenter-- vi gir ikke opp dette, gjør vi vel- tenk på sommern....i nye klær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Så flink du er juania!!! Og det er så godt å komme ut på denne tiden når sola skinner og vi blir litt varme i kinnene!!! Jeg har trent inne i dag tidlig, etterpå har jeg laget knekkebrød, - DE ER SKIKKELIG SUNNE OG ORDENTLIG GODE. Lik den oppskriften som var på GR-web'en!! Anbefales!!! Jeg skal ut en tur i sola nå - med vekta som også står rolig i flere uker - for plutselig å gjøre nyy sprang nedover!!! Moro!!!

Jeg har kommet inn i systemet så godt at det går av seg selv, - derfor ikke noen telling, mia, men så klart du må jo selvfølgelig sette fokus på det som er viktig for deg!!! Da blir det best for oss alle, hvis vi er åpne og ærlige!!! Fatt mot alle damer og stå på utover våren. Dette går kjempebra!!!!!

 

Ha en superfin dag med våren like om hjørnet! (her er det da vår idag, forresten!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på det med trim og vekta som ikke rikker seg.

En eller annen kursleder har sagt at hvis du holder på med samme trim over lang tid , så må du endre noe for kroppen reagerer ikke lenger like mye på det. Så hvis man finner på noe annet skal det liksom løsne--

 

Verdt å prøve?

 

Har spist 80 gram marsipan-i kveld-ser at jeg er litt skuffet og mister motivasjonen når jeg ikke skriver og holder kontroll.

 

Skitt au--har også bakt knekkebrød denne uka--og necin de er bare snadder-

Ny dag i morgen--

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Necin40

Vet du, det tror jeg du har helt rett i mia - jeg tror kanskje det er feilen for min del - at jeg ikke varierer trim-opplegg, men foretar meg det samme hele tiden!!! Takk for konstruktivt innspill!!!

 

Jeg har nettopp spist og kost meg med knekkebrød!! Fantatisk gode!!! Men for samvittighetens skyld, måtte jeg ta en liten skive med fet fisk på først - jeg synes nemlig ikke det er så godt på knekkebrød eller skonrokker!!

 

Jeg har gått ned to størrelser i bukser!!! Dette går veien!!!

 

Ha en superfin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Gratulerer med to størrelser. Det må være veldig motiverenes. Kan du skrive opp oppskriften på knekkebrød? Er veldig glad i knekkebrød særlig havre men det er vel ikke akkurat det sunneste.

I går var jeg på kurs og denne uka hadde jeg gått opp 200g. Visste at jeg hadde gått opp. Trodde kansje det hadde vært mer så jeg er vel alt i alt fornøyd. I går snakket jeg med kursleder at jeg hadde en litt dalende motivasjon og da kom hun med et ganske lurt forslag, tror jeg. Jeg skulle skrive opp det jeg skulle spise før jeg spiste det og da kunne det hende jeg ikke spiste det. Uansett hva det var. Det hørtes jo ganske lurt ut. Men selvfølgelig det hadde jeg jo glemt idag. I dag har jeg spist 3 havre med røkelaks. Var på en skikkelig treningsøkt igår. 45 minutter spinning og 1 time med sirkeltrening. Da var jeg ganske pumpa. Vi hadde sirkeltrening som endel av kurset.

Mia har nok rett i det hun sier om trening. Man må variere for å lure kroppen, ellers vil kroppen bli altfor vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...