Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!! Tusen takk til mia og junina for oppmuntring og "drahjelp"!! Nå håper jeg at virus og bakterier er forsvunnet og jeg føler meg mye bedre!! Jeg har gått ned de to kiloene fra jul, i tillegg til en halv kilo til - så det var ikke så galt at det ikke var godt for noe :D

 

Jeg prøvde meg på trening igår, men fikk hosteanfall nesten med det samme, kroppen klarte ikke prestere noe - jeg kikket meg troskyldig rundt og snek (så langt nesten 100kg kan snike) meg vekk samme vei som jeg for noen minutter siden kom rakrygget inn på plass!!!

 

Men altså - nå kjenner jeg formen likevel er i ferd med å vende tilbake og jeg har faktisk ikke lyst på flere småkaker, peanøtter, lakris og sjokolade........i denne omgang.....

 

 

Ha en god helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Vi har satt oss disse mål til 1.juli 2010:

 

Juania 75,0kg. ( må ned 5,6kg.)

Mia53 79,9kg. ( må ned 8,1kg)

Necin 87,0kg. (må ned 12,0 kg)

Livsl 85,0kg (må ned 8,5kg.)

 

 

Flott at det blir litt pes på oss.

 

Kjekt at du er med livsl

og kjekt at du er tilbake du også Necin--

Nå skal det bli helg og jeg kan anbefale noe godt vi hadde sist helg-

 

Wok med marinert kyllingfilet-smakte fortreffelig og 390 kalorier pr.porsjon.

 

Har lagt inn oppskriften under oppskrifter og dato 15.01.10

__________________________________________________________

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg-

11.01.10 87,7 kg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flinke --

 

Det trimmes ser jeg og idag var jeg spent på om det ble noe trim -for det gikk i montering av kofte og sying og plutselig skjedde det noe med symaskinen og det ble fiksing og smøring og mye ekstra arbeid.

ellers nattebesøk av 2 barnebarn og de var kjempeglade da jeg var i kjellerstua og syklet mens de spilte playstation.

de sovnet kl.23 og 6 og 9 år gamle gutter koste seg da vi leste og sang og strøk de over ryggen og de hadde det som små prinser i kveld.

 

Godt å få låne de litt og godt å gi de noe med på veien som de kanskje husker når de blir store..

 

I morgen er det familieselskap -men det skal gå greit. Sunn mat der vi skal gå--men kaker skal jeg ikke ha--kanskje en bit av gulrotkaka--kommer an på hva dagen bringer ellers av matinntak..''

Ser fram til veiing mandag --det må vel gi litt slipp snart på kiloene-har minst 2 trimpoeng hver dag--så jeg er spent----

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har veiedag i dag-- og er så skuffa over meg sjøl--- opp 300 gram- til 80,9-- og enda jeg går en time stav-gang hvær dag- 4 km . er oppgitt-- hva gjør jeg feil nå da tru-- ser på matinntaket, har holdt meg på 1600- 1800 pr dag... sørn heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kan jeg endelig se lysning--87,2 der jeg var beg. av desember.

 

Jeg prøver å fortelle meg at jeg må trimme hver dag--kjenne svetten piple og spise sunt. Jeg er klar over og vet at her er det bare å leve som jeg skal og så får det ta den tiden det tar. Kroppen har det mye bedre når jeg spiser sunt og jeg ser at de siste dagene har vært gode både med søvn, trivsel, mat og trim :-)

Stress, søvnkvalitet og trivsel hører faktisk sammen og det er jo en aha opplevelse.

Helga har gått fint -greide å stoppe etter 3 konfektbiter og 25 gram popcorn på lørdagskveld. Det var en god følelse.

I går var vi selsap og der hadde de gulrot kake (G:R oppskrift)og heistad lettgele. Til middag var det taco og det var også kjekk mat for meg.

 

Kjære deg Juania-

føler med deg--ikke sikkert det er noe galt-men kroppen er en merkelig ting. Det som gjorde at det løsnet litt for meg nå var at jeg sykler mer intens og svetter lenger og så har jeg gått 2 lange turer. Kanskje du skulle legge inn litt variasjon-finnes det en annen trim du kan gjøre for å forandre og vekke kroppen? Jeg har gått ned til under 1600 kal. og hadde 13 trimpoeng --har også en dag under 1470kalorier. Meny 2-

Men vi skal ikke gi oss--vi går videre--hver dag er en ny dag med livstilsendring og vi skal være i bevegelse. Tenker på hverandre ----stå på--ikke verdens undergang--tenk på hva vi har klart!!!

Ny dag og ny uke--klem til deg--

 

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

22.12.09 88,1 kg

04.01.10 88,7 kg-

11.01.10 87,7 kg-

18.01.10 87,2 kg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange takk mia- d varmet- d er ikke så lett mange ganger nei.. har tenkt me d på variasjon- vil prøve å variere på maten mere. for d er ihvertfall noe som jeg KAN klare- slik at kroppen blir litt lura avogtil...og trimmen.- vil gå litt lengre, nå når d blir mildere vær... så da får jeg se om d kan hjelpe noe.. klem fra meg her i telemark- masse snø og heldigvis ikke så kaldt lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått bra etter jul, ned nye 500g! Målet vifter i det fjerne............

 

Føler med deg, virkelig, juiana! Vet hvor tøft det kan være å hanbskes med "nederlag", tross iherdig jobbing!! Men om det er noen trøst, kan jeg fortelle deg at plutselig snus tunge tider til lettere og positive tider!! Kroppen vår er er fantastisk instrument, men den går sine egne veier som vi ikke forstår i blant!!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sola skinne, og d er blå himmel,- gikk turen min tidlig idag, for skulle t byn å korrigere brillene mine-- så nå må jeg bare venne meg til di. skal ha vill-ris, lett bernesaus og strimla svinekjøtt t middag idag--- takk for fine ord necin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt småtravelt og det er jo griet så lenge dagen går greit.

 

Reiser til Oslo i 10 dager, men skal prøve å få låne en Pc og skrive en liten hilsen , men jeg tar ikke med meg badevekta.

 

Vil prøve om ikke dette går greit, og blir litt motivert at dette skal jeg fikse.

 

Vi har et mål i sikte og jeg veier meg i morgen tidlig før vi reiser.

Skal kose meg med barn og barnebarn--

 

God helg--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære mia, du må ha en kjempefin tur til oslo sammen me dine- så koslig! selv reiser jeg til drammen på mandag, min datter skal føde... gleder meg veldig. ser etter deg her, nyt tiden, vekta kan du tenke på senere! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke, sunne medmennesker!!!!

 

Idag her jeg trimmet sykkel, rockering og styrke!! Veldig bra!! Veldig svett!! Veldig fornøyd!!

 

Når det er sagt................må jeg legge til det som ikke er sååå veldig bra...igår spiste jeg en svær haug med peanøtter!!! ...og da mener jeg svær, nemlig nesten 300g!!! Så jeg trenger nok å trimme etter det, trimme og trimme og trimme...men jeg klarer ikke mer idag!!!

 

Får se positivt på at jeg tok meg selv i nakken og startet fornuftig idag!!!!

 

Kos deg i Oslo mia og Lykke til med det stor som skal skje deg og din familie, juania!

 

Jeg skal til Oslo i helga! Lille skjønne babyjenten skal døpes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

necin-- kos deg du også!! så koslig! som du ser skal jeg SNART se på ei nyfødt lita tulle---- d er så givende me disse småtrolla.. ha d fint, kos deg me kakene også,- og blås i di peanøttsyndene... d tar du igjen. klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juania - ordene dine varmet!!!!

 

Jeg har hatt to dager, superdager!!! Jeg har spist sunt, trimmet og ikke hatt noe tullspising!!!!

 

Riktig god helg til alle sammen!!! Håper noen nye som er innom tråden vår, kan skrive en linje eller to!!! Det ville vært hyggelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig samvittighet for liten aktivitet etter nyttår.

Startet igjen 12.1 - jula har gitt meg + 1,2 kg - gjort er gjort.

ned igjen 7 hg til første veiing - så det gr rette veien. Utfordringen er at januar måned er litt mye "bursdagsmåned " her hos oss. Vært i års dag i dag hos barnebarn, mange gode kaker. Klarte å være litt;) forsiktig.

Neste helg fyller jeg selv 60 - skal feire uka etter med mange gjester/venner og mye god mat. Dette krever sin stålkvinne - og det er jo ikke jeg, ellers hadde jeg jo ikke vært her- ;)

Har bakt 6 Daimiskaker i helga - skal være dessert i selskapet - klarte - nesten - la være å smake på den deilige eggefløten som blir til iskrem.

 

Slurver vel mye med skriving av hva jeg spiser - vet sjøl at det skyldes at jeg kanskje ikke spiser helt riktig og da er det vanskelig å se det på trykk.

 

Men - får telle de små seirene, morgengym hver dag - i alle fall i uka - og stort sett minst 30 minutter tur ut hver kveld.

Har ikke fått lest alt som er skjedd siden sist eg var innom her, men håper dere alle har det bra og at alt går rette veien.

 

Klem til alle flotte kvinner herinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg igjen, livsl!!! Jeg ser du ikke har fått lest hva som har skjedd herinne i det siste....da kan jeg fortelle deg at jeg gikk på 2kg i jula!!!....om det er noen trøst! Men vi er klare for et krafttak nå utover våren, vi og alle våre venner derute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp hilsen fra oslo

og jeg savner å være dere-her på tråden. Prøver å leve et liv som jeg må gjøre resten av kklivet og sier til meg selv at jeg kan ikke dra Pcen med meg overalt.

 

Det er koselig å være her -sammen med barn og barnebarn.

det har vært litt aktivitet og barnebarnet på 7 , han hadde fått keeperhansker til dagen sin og da var det oss 2 som dro i ballbingen med fotballen mandag. Han hadde planlagt alt og farmor skulle springe etter ballen og han måtte jo stå i mål for han hadde hansker. Jeg var glad og sprang og trente i over 30 min og det var trimpoeng det ja. Det var jo snø og glatt -men det gikk i bestemortempo og det er bevegelse uansett og med ekstra bøyning og slikt ble det bra.

matmessig har det gått fint --hadde litt sjokolade søndag men ikke mer enn 3 litt store konfekter. Jeg får ikke gått på vekten før i neste uke -regner med å være hjemme på mandag kveld. Skal på fotballkamp på søndag på Telenor arena

Man U's B-lag som trenes av Solskjær spiller mot Stabekk. Det skal bli kult, sier 7 åringen som gleder seg til å ha oss med.

Da må dere ha en fin helg, og så er jeg på plass i neste uke,

 

Stå på -alle sammen --det går mot vår--februar i neste uke og nå må vi henge i -det skal bli resulteter av det og det er vi som er sjefen i livet vårt, ikke maten!!!

 

Husk å trimme --i morgen skal jeg gå en lang tur og nå går jeg på steppemaskinen --Ha det på badet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt gøy å forstå gjennom det jeg leser, at det er flere enn meg som blir litt avhengig av denne PC'en!! Det er så trivelig og spennende å se om det er noe nytt her på tråden!!! Og det er det jo heldigvis ofte!!!

 

Snart februar og det merkes. Dagene har blitt lysere allerede!! Det er godt!!

 

Jeg har ikke fått trent idag, men litt rockering og en rask gå-tur har det blitt!! All aktivitet monner!! Jeg får heller svette litt en annen dag!!

 

Fint å lese at du har det så bra i Oslo, mia!!! Kos deg!!

 

Ha det fint alle som leser dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag og helg,. har besøk av datter og barnebarn,, veldig koslig,- men blir nok litt ekstra kcalorier tenker jeg, men kan ikke være helt paranoid på d heller.. og så er jeg så spent om dagen da, datter nr 2 har termin i dag. er spennende. vet at d er ei jente,. nå har vi spist her, hjemmelagd hamburger, og groft GR hamburgerbrød.. men blir vel noe is nå tenker jeg. håper dere ale har d bare bra, og koser dere i helga . klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen og nok en gang er vi takknemlige for at kjøringen -8 timer gikk fint. Det er ikke en selvfølge og jeg tenker mange ganger på hvordan det kan gå an at noen treffes i fronten --det er nifst , men jeg er glad hver gang det er over. Jeg storkoser meg på reise og kunne reist rundt omkring i mange dager, bare vi to -for vi har det så kjekt i bilen--prater litt, stopper og spiser middag og en tissepause i ny og ne. undrer oss over hvor fint det er mange steder og ser naturen og fjell og vann og gårder og litt av hvert.

 

Det skal bli spennede å veie meg --men jeg drøyer det til torsdag når jeg har veiing på kurset. Det har gått bra og jeg er spent på om jeg kommer under 87--

etter mat og slikt så skal det være under.

 

Ha det fint alle sammen-og til deg Juania--det er spennede dager for deg..

lykke til med det som skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...