Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Ikkje så langt, og ikkje så fort. Men framover gjekk da. :(

Eg jogga rolig 1 min og gjekk rolig 2 min + gjekk oppoverbakker. Etter 20 min var smertegrensa mi nådd, så då snudde eg og gjekk rolig heim. Planen var å jogga i nedoverbakkane, men beina mine ville visst ikkje samarbeida heilt med dei nye joggeskoa. Så her sitter eg med beina på bordet, aiai.

Men uansett var da ein utrulig fin tur i skogen. Planen er å alltid snu etter 20 min, og heller sjå kor langt eg kommer på den tida. Til slutt klarer eg kanskje å jogga begge veier.

 

Minni: Gratulerer! Så kjempeflott å gå ned.

Eg trur eg satser på 67 kg til St. Hans. Meir enn det er bonus, mindre eg min eigen feil.

 

Kaika: Eg trener 30 days shred. Dvs. har ikkje vært så flink i da sista då. Eg kjøpte min på play.com. Veldig bra trening synest eg, men så har eg trent lite styrke dei siste åra. Kjenner da godt både når ein trener og etterpå, og så varer da berre i 25 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Dagens trening blei 30 day shred. Merka godt at da har blitt lettare enn før, men fremdeles føler eg litt på at ho Jill- dama er ein smule nazi. :(

 

Dei siste dagane har eg nok lagt litt lågt på kcal, men meiner å huska frå tidligare at eg må da for å gå ned. Så no prøver eg meg litt fram.

Planen framover er jogga/ gå tur 2. kvar dag, og 30 day shred 2. kvar dag. Veit ikkje heilt korleis eg skal gjera det når skulen tar ferie, siden eg er åleina. Får heller ta nokre joggeturar rundt i hagen om kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggeturen i dag blei ein nedtur. Kjente meg så lett i beina, og at kondisjonen har auka fra ein 80- åring til ein 70- åring. Men eg fekk "brannsår" på anklane etter skoene sist gang, og uten comped plaster tok eg da eg hadde. Og da var ingen suksess. Måtte kasta inn håndkle etter 15 min, og da blei ei smertefull tur heim. Innser at da ikkje blir noko ny tur før gnagsåra er heilt borte, er da nokon som har gode råd? :(

 

Får sjå om eg ikkje får kjørt ein runde 30 days i kveld i staden, men skulle så gjerna vært ute på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

åååh,er såå nydelig vær om dagen,så nyter den mest mulig ute.idag blir det luking i blomsterbed og rydde,og trimsykkel. sykler til en tv serie,så går trimmen litt lettere..hihi:-)

Får se om det ikke blir en liten gåtur etterpå.

 

sisee: så flink du er som trimmer da,ja en merker at en blir lettere i beina når en har trimmet en stund. Jeg merker også at det går bedre å trene om dagene:-)

 

ja,husker at Jill var ordentlig streng i den serien så hun er nok det på 30 days shred også;-)

 

snart helg igjen,skjønner ikke hvor uken blir av,går så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, og her er det 0,4 kg på.... :( Synes selv at det har gått bra, men det gikk altså ikke min vei.... Får bare stå på videre!

 

Ellers er det full rulle med oppussing her i huset! De blir kjempefint - men jeg blir helt skrullete av å bo på en byggeplass. Men, i morgen kan jeg vaske og sette møbler og diverse på plass igjen!

 

Var på spinning i går - deilig. Og i dag har jeg bestilt 30 days shred, sånn at jeg får trent litt på hytten i sommer. Nå skal jeg være flink på treningssenteret framover!

 

Sisee: Ondt med gnagsår! Jeg synes at gnagsårplasteret som kan kjøpes på apotek er svært godt. Kanskje du kan prøve et slikt? Beundrer joggeprosjektet ditt - det orker ikke jeg!

 

Minni - du er alltid så positiv! Høres herlig ut med fint sommervær - nå har vi hatt regn et par dager, men det er meldt fint igjen til helgen. Deilig med en trimtur når det er fint vær!

 

Ha en fin kveld!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at da begynner å slita på tolmodigheten min nå. Denne veka blei da ned 100 gr. Så på 5 uker har eg gått ned 300 gr.... Kva er då poenget?

Har gått inn 1 cm i midjen då så kroppen er i forandring, men akkurat no føler eg at eg ikkje får så mykje igjen for arbeidet. Og bikinisesongen nærmar seg. (Ikkje at eg egentlig bryr meg så mykje, eg sprader rundt i bikini med den kroppen eg har.)

 

I dag kl. 8.30 var da +12,5 grader her og sol. Så då kan me vel rekna med at da vert ein nydelig dag. Planen er ein rask handletur og så husvask. I kveld blir da fest, og resten av helga går vel med til å synast synd på meg sjøl. :(

 

Kaika: Eg pleier å bruka dei compeed gnagsårplastera, men no er eg tipsa om sportstape. Trur eg må tape eit par plasser som skoa trykker litt endå og.

 

Finaværet har fått meg til å grubla over korleis det kommer til å gå med trening i varmen. Da kan fort bli ein prøvelse. Blir vel til å trena tidlig morgen eller på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

vond rygg:-/

isj,typisk etter den fine treningen igår,fikk jeg vond rygg idag,så idag blir det treningsfri. Slapper av i skyggen. fint vær og varmt.Håper det blir slik i helgen også.

 

Huff,Kaika,kjedelig at du har gått opp i vekt,men ikke gi deg. er du sikker på at du spiser nok? Jeg kan spise 5 måltider pr dag, pluss frukt og grønt og er ikke sulten da. Sliter litt med å få i meg alt!!(ca 1600 kcal) prøver å være så positiv som mulig..hehe;-))

 

supert at det går bra med opp pussingen,det er gøy da. kan tenke meg at det blir fint hos dere. Kos deg masse i helgen:-)

 

sisee: grattis med 100 gram ned, det er jo bedre enn stillstand.300 gram er jo flotters da.bedre å gå sakte ned en fort ned...så det så..hehe. enig med deg,det er ikke lett å trene i varmen,men hvis du går tur prøv å ta en liten pause i skyggen,da går det bedre:-)) god helg til deg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni: Uffdå, håpar ryggen din er bedre no. :D

 

Eg har nytt været i helga. Var på ein liten fest på fredagen, og lørdagen blei stort sett tilbragt på terassen til gode venner. I dag var det båttur og grilling i øyane som stod på programmet. Da har ikkje vært noko trim eller registrering av mat i helga, men eg har i alle fall ikkje spist for mykje, heller for lite. Er veldig plaga med sår hals og generelt litt uggen, men håpar da skal bedra seg dei neste dagane.

 

Håpa alle har hatt ei fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

10/5:80.8 med klær.:-(

18/5: 81kg, + 200 gram, men har mensen og da går jeg alltid opp .

25/5: 79.6kg ned 1.2kg...juhu..

31/5:79 kg..ned 600 gram.juhu....

7/6:.78.9kg ned 100 gram:-)

'14/6:

21/6:

28/6:

 

 

Ikke så mye ned sist uke,men får brette opp armene og fortsette. Sist uke fikk jeg nesten 5 trimpoeng så er kjempefornøyd. skal måle meg idag også,og se om jeg har gått ned i cm.

mannen min sier jeg har blitt tynnere i ansiktet:-)

 

imorgen skal vi på båttur så det blir en utfordring angående mat .:-)

 

god bedring sisee,kjedelig at du har blitt syk. håper du blir fort frisk.

 

ryggen min er bra igjen nå.

ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Gratulere med vektnedgangen Minni.

 

Jeg har gått ned et kilo siden torsdag veier nå 78,2 men vet dere nå har jeg bestemt meg for at vekta skal videre ned.Jeg vil se 72 tallet før sommeren.

Har kommet igang med fjellklatringen min og det har innvirkning på vekta.

 

Nå har jeg kuttet ut alt søtt,og kjenner at energien stiger,utrolig hvor trett jeg blir av søtmat.

Dette krever 100 prosent fokus hele veien,ingen utsjeielser og stå på vilje.Nå skal jeg stikke til fjells:)

 

Neste veiedag ser jeg 77 tallet også er det raka vegen ned.

14.6 skal veie 77,0

21.6 på76,3

28.6- 75,3

5.7- 74,3

12.7 73,3

19.7- 72,3

26.7 71.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera med nedgang til både Nikkoline og Minni. Stå på!

 

Nikkoline: Er da skikkelig fjellklatring du driv med? Det har er alltid hatt lyst til å prøva. Må vera utrulig god trim, styrketrening og smidighet da.

 

Fekk meg ein topptur i formiddag. 30 min opp og 30 min ned. Prøvde å jogga mest mulig på flaten når eg skulle opp, og fekk god driv ned igjen. Men siden eg fremdeles sliter med gnagsår, måtte eg roa meg ned.

Uansett ein herlig tur i sola. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med vektnedgang, Minni og Nikkoline! Jeg og vil!!

 

Har bestemt meg for å klare minst 7 trimpoeng denne uken. Begynte bra i går med step/ styrke og sanket inn 2,1 poeng. var på tur i skogen både klørdag og søndag, så jeg er i støtet med trening igjen. Etter en vår med mye ondt i ryggen, har keg kommet litt ut av det med trening. Men, det ble jo mye aktivitet i forrige uke med maling, da!

 

Kjekt å høre gra deg, Nikkoline! Fjellklatring høres jo gøy ut. Flott at du jogger Sisee!

 

I dag avspaserer jeg og holder på å fylle reolen med bøker og diverse, pluss at jeg skal henge opp bilder og gardiner etter oppussingen! Full rulle, altså!

 

Ha en strålende dag, og mager uke!

 

kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

 

Sitter her og tenker og det har faktisk gått opp for meg at jeg faktisk kan nå målet mitt til sommerferien.

 

Det er så dumt å kaste bort tiden med å være på vei så lenge når målet er 10 kg unna.Folk klarer å gå ned 30 -40 kilo på 5 kurs,så dette oppleves meningnsløst.

 

Jeg har bestemt meg for at 7 kilo skal være borte til sommeren,men nå skal jeg faktisk gjennomføre ,ikke bare gå etter gammel vane 1 kg ned og ett opp,da kommer jeg til å gi opp.

 

Må faktisk forstå at jeg ikke kan lure vekta,spiser jeg for mye så legger jeg på meg.Så enkelt er det.

 

Leste en blogg hvor en mann hadde regnet ut at han kom til å være tilbake på 100 kilo på 20 år bare ved daglig å drikke et glass melk ,over sin bestemte kalorimengde.Det får meg til å tenke at å tro at jeg kan lurespise og holde vekta faktisk ikke er mulig,derfor drar jeg hodet ut av sanda og tvinger meg til å ta et valg.Det er enkelt valg,for jeg vil jo ned i vekt:)

 

Fjellklatring med tau osv.høres flott ut,men min fjellklatring betyr at jeg klatrer i ganske bratte fjellområder,går sjelden til topps så kan ikke kalle det for topptur heller:)

Når det lir ut på sommeren skal jeg av og til helt opp.

 

Tusen takk for oppmuntringen,dere er fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg føler meg heilt tom i dag. Ikkje misforstå' date=' eg har mykje energi, men eg må ha MAT! Spiser som vanlig, men da er ikkje nok. Trur eg er må "fylle opp" på eit eller anna vis. Spiste akkurat to skiver, men er lika sulten etterpå. Har jo vært flink i helga og holdt meg på rett sida av streken, men da virker som om kroppen min trenger ein dag med fleire kcal. Normalt sett kommer eg kanskje opp i 2000 kcal på lørdagen, men ikkje denne helga. Låg vel på rundt 1400- 1500. Er da da som er problemet tru? Planen er å spisa godt med middag i dag, siden den er uten poteter/ris/pasta. Men da er jo så leeeenge til...

Knasker grønnsaker, men da er ikkje da eg er sugen på. Skjønner ikkje heilt kva kroppen vil ha.... Irriterande!

 

P.s. Da er ikkje 200 gr sjokoladen i skapet, den ligger trygt. :D Lura på kor lenge den blir liggande der??[/quote']

Har opplevd nettopp det samme som du beskriver,sulten av brødmat,uten å forandre så mye på menyen så har jeg innført litt mer fett.Jeg blir mett av matfløte og litt margarin.Nå spiser jeg litt mer av det og litt mindre karbohydrater.Det her gjelder middag.Også tar jeg to skiver brød ser at de er litt tykkere men veier de ikke de dagene med mer trening.Tror vi må prøve oss frem hva som funker for hver og en.Proteiner gjør meg mett,så jeg prøver å spise mye laks og kyllingfilet til midddager og salater.Vann er super viktig som påfyll og forhindrer slapphet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med 30 days i dag. Er fremdeles på level 1, men no begynner eg å bli litt lei dei samme øvelsane. Kikka gjennom level 2 etterpå, og eg kommer nok til å bli på level 1 nokre dager til. Hjelpes!

Eg har heilt slutta å registrera mat, men føler jo at eg har noko lunde kontroll. Eg merka jo mens eg registrerte, at eg hadde gode vaner. Prøver å vera forsiktig med middag som er min store svakhet, men kutter kvelds om da blei for mykje. Spiser eg mykje til middag, er eg uansett ikkje sulten til kvelds.

 

I morgen er da skuleavslutning med grilling. Heldigvis skal me ha med mat sjølv, så eg har full kontroll på kva eg spiser. Planen er spyd med svin, grønnsaker og kyllingpølser, og rissalat til. Vatn til meg, og så blir da vel litt brus og knask til ungane.

 

P.s. Trur eg har drukke nærmare 3 liter dei siste dagane. Trena i varmen er tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så flott at du tar kontrollen Sisee.Når grillfesten er planlagt og sunn mat er med i denne planen går det nok bra.

 

Jeg vil også lage planer og ikke minst holde meg til dem.I går kveld var jeg veldig urolig ang mat,men fant ut at det dreide seg mer om suget etter noe enn at egentlig var så veldig sulten,det ble en halv osteskive ekstra.Får leve med det.

 

I går var husarbeid på plakaten,det ble ikke annen trening.I dag må jeg vel atter til fjells eller ta en sykkeltur på min nye sykkel.

 

Ha en flott dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag - og jeg er ett kilo ned!! Juhuuu! Nå er jeg 74 kg og 81cm i midjemål. Da er det bare å forsette! Der er jeg jo helt håplæs: ett kilo ned en uke og opp det samme neste uke... Jeg staser på å klare å se 73-tallet neste uke!

 

Jeg har bestilt 30 days shred, som jeg skal ha med meg på hytten i ferien. Har ikke fått den , enda, så jeg er litt spent. I kveld blir det tur med venninne - og litt maling :-)

 

Mye mager grillmat - så det er ikke den største utfordringen i sommer, det synes jeg er alkohol... Er SÅ glad i en øl og et glass vin...

 

Lykke til, alle sammen :-) Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei,nå er jeg her igjen.Har hatt en kjempefin tur til Kiel. Men må si jeg er litt skuffet over servicen,nå ordner de ikke sengene engang,kun kaster søppel og nye håndkler..ellers er det ok service der.hadde med meg skritt teller på turen og igår gikk vi over 12000 skritt,så det var jo gøy.

 

Koste meg med god mat og drikke,så nå er det full skjerpings her igjen.Bare en uke igjen av kurset,ferdig neste mandag. Da har jeg meldt meg på internett kurs. Håper å gå ned iallefall en kg til på dette kurset.

 

Gratulerer med nedgangen kaika,kjempebra.Jeg visste du ville klare dette:-)

 

nikkoline: husarbeid er også trim,du rører mye på deg. :-)gratulerer med flott nedgang:-)

 

Sisee:fint å høre at du fortsatt driver med 30 days,det høres hardt ut.puh..trener du hver dag? håper du hadde en fin dag idag med grilling og avslutning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gr.... igjen...

i følge kalkulatoren spiser eg da eg skal, men eg mistenker at da egentlig er for mykje for min kropp. Eg skal redusera litt på kcal dei neste to vekene, og sjå om da har noko innvirkning. Viss ikkje må eg gå opp på kcal i staden.

Men eg blir jo så sulten. :D

Ikkje har eg gått inn på måla heller, faktisk gått ut enkelte plasser. Jaja, da er vel ikkje noko meir å gjera enn å svetta vidare.

 

I helga er da forballcup både lørdag og søndag, så da skal bli interessant med maten. Eg får bruka ettermiddagen i dag til å laga fristande nister til meg og ungane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang er i alle fall rette veien, Sisee! Stå på videre, så kommer nok resultatene.

 

Så kjekt at du koste deg i Kiel, Minni! Der har jeg aldri vært. Du fikk i alle fall gått mye!

 

I går sanket jeg 2,2 trimpoeng - gikk lang tur med god venninne! Har altså 4,5 poeng hitill denne uken. Seinere i dag skal jeg på spinning og få noen flere, målet mitt er å klare 7 trimpoeng, denne uken! Og 10 neste uke!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi gir ikke opp selv om vekta står.Kroppen kan bestemme litt selv,og det er gjerne at den ikke vil ned i vekt.Trening og byggig av muskler kan bety stillstand så det er ikke grunn til å fortvile.;)

 

 

Jeg er spent på min veiedag,har ikke veid maten og håper det slår ut riktig vei for meg.Nå skal jeg ut å jogge og springe litt i bakker.

 

Har 14 trimpoeng og her blir det flere,godt å kjenne at kroppen har lyst å trene igjen etter en lat vinter.

 

Jeg er ikke tilhenger av mensuke har en tendens til å sture litt og er mer sugen på alt tull og vas.Har ikke kjøpt noe godterier men jeg legger på meg av litt for mye mat og,sukk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helga over. I går hadde eg "fridag", men klarte å halda meg i skinnet for da. I dag blei visst fridag da og. Fotballcup heila helga, og eg har vært vakt. Stressande, og ikkje lett å få tid til å spisa då. Så eg har nok ikkje fått i meg nok mat, men overlever nok. Stresset får vera trim nok, sjølv om ein tur i sola lokkar veldig.

 

P.s. Fekk kommentarar på kor tynn eg hadde blitt i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ble det 8,7 trimpoeng på meg, denne uken! Det er jeg kjempefornøyd med. Neste uke er målet å klare 10 trimpoeng.

 

Vi hadde gjester i går og jeg gikk på en kjempesprekk!!! Vi hadde reker og krabbe, og det i seg selv er ikke så ille. Hadde spisingen av mat under kontroll, men satt altså og jumset i meg chips og sjokolade hele kvelden... Er det mulig å være så teit? Skylte chipsen ned med rødvin...

 

Uææææ! Glad for at jeg har vært flink å trimme denne uken.... Vel, jeg har altså fått mensen, så det gjør meg sugen på noe godt...

 

Fint at du trimmer og står på, Nikkoline! Dette klarer vi!Ha en kjempefin uke!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

10/5:80.8 med klær.:-(

18/5: 81kg, + 200 gram, men har mensen og da går jeg alltid opp .

25/5: 79.6kg ned 1.2kg...juhu..

31/5:79 kg..ned 600 gram.juhu....

7/6:.78.9kg ned 100 gram

'14/6:79kg opp 100 gram.jaja..:-/

21/6:

28/6:

 

 

huff,gått opp 100 gram,ergelig men er full skjerpings nå denne siste uke på kurs.synes jeg selv har vært flink da.men ble lite trim sist uke,fikk nå rørt mye på meg på turen. kun 2 trimpoeng sist uke så ikke så mye å skryte av,men skal trene mer denne uken.

 

mensen er noen dager forsinket,men hender at den er det,da går vekten alltid opp.:-( skal ikke på veiing idag men SKAL neste mandag det er siste dagen:-) meldt meg på nytt kurs i høst. mulig det blir internett kurs i sommer!!

 

ha en fin mandag og ny uke folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...