Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Veide meg idag istedetfor imorgen, er fremdeles 65,7, så jeg har iallfall ikke gått opp iløpet av ferien.. Men heller ikke ned! Var syk hele uken før jeg reiste, og har derfor ikke trent på 3 uker..(!!!!!!!!!!). Merker at midjemålet trolig har økt, men tør ikke måle meg..enda.. :-(

 

Men, koste meg glugg ihjel i Italia, og har spist enorme mengder biff, pasta, ost og vin..

 

Dere holder koken, jeg blir helt imponert! Skal føre inn mat igjen fra imorgen av, er fremdeles i feriemodus, selv om jeg må skrive oppgave denne uken..usj..

 

Men nå skal jeg ut å sykle! Håper ikke kondisen har gått helt ned :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Hei til alle herlige jenter her inne.

 

Gledet meg til å fortelle til dere at her går det nedover,ikke så veldig mye,men det går nedover,det er det viktigste.Håper det kan være til motivasjon for oss alle til å fortsette,vi ser at det nytter.

 

Snegla jeg er virkelig imponert over deg som har ferie klarer å holde vekta.Du vil kanskje gi oss noen ogde råd som etterhvert trenger å høre hvordan det gjøres.For å stå i ro er det jeg kommer til å være super fornøyd med i ferien.Italia høres spennende ut,skulle så gjerne hatt meg en tur dit,spist god mat,drukket vin,fått litt sol og italiensk musikk.Ikke minst gått rundt og samlet inntrykk,kanskje engang....;)

 

 

Sisee,jo det nytter,herlig belønning å få kommentar i den retningen:)

 

 

Minni 100 gram,det trenger ikke å bety så mye,det er bare å stå på så kommer resultatet etter hvert.Jeg går ofte opp i vekt før mensen det er helt naturlig.Kan gi et kilo i pluss,det må vi ta høyde for så vi ikke blir fustrerte.Jeg er imponert over din stå på vilje,du gir deg ikke og det kommer til å gi resultater:)

 

Kaika, du har jo trent masse.Kan du fortelle litt om 30 days shred? Hvor har du bestillt den?Takk for at du forteller og minner oss på hvordan det lett kan gå,først kontroll så pytt pytt og så er vi lei etterpå? Skal vi ikke innarbeide oss til å få den kontrollen som stopper før det som ligger på det "skumle" fatet?Det vi skal holde oss langt unna?:)

 

Jeg er nå inne i en lettere periode,har klart og kutte ut godterier og tullmat.Det er så deilig for det forferdelige suget er nå borte.Jeg spiser omtrent ikke sukker og føler meg avgiftet.Men vet hvor lett det er å falle tilbake så dette er ingen garanti,absolutt ikke.

 

Jeg veier nå 77,8 det er -400 gram rett før mensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Snegla. velkommen hjem fra Italia,fint å høre at du hadde en fint tur.også all den gode maten da,namnam:-)

 

 

Nikkoline. grattis med nedgang-400 gram er kjempebra. :-) ja, er litt skuffet over 100 gram opp og håper å gå ned mer denne uken. skal på siste veiedag mandag,så full skjerpings nå.

 

hva spiser dere hvis dere er sultne på noe søtt og som ikke har mange kcal? tar imot tips med takk!

 

huff,mensen kom igår da,så ikke helt iform om dagen,men SKAL trene alikevel denne gangen.Ingen unnskyldinger nei.

 

ble ergosykkel igår 30 min og aerobic idag 30 min,så fått 2.4 poeng til nå.håper å klare 7. da tror jeg kursleder blir fornøyd.kun klart 3-4 poeng hittil i uken. men må passe litt på også for får fort vondt i ryggen hvis jeg trener for mye:-(

 

sol idag så fint å sitte ute og få litt farge:-) snart sommerferie.juhu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt uken kjempebra med step/styrketrening i går. Sanket inn 2 trimpoeng - bare åtte igjen! Tror jeg tar en tur på spinning, etterpå...

 

Herlig å få kommentarerer på at vekten går nedover, Sisee!

 

Gratulerer med å holde vekten i ferien, Snegla. Det skal jeg prøve på i år... Vanligvis legger jeg på meg tre-fire kilo om sommeren... Kanskje 30 days shred kan hjelpe meg? Den har jeg bestilt på play.com, men den har ikke kommet ennå. Var ikke dyr og fri frakt. Det er 20 min trening som skal gjennomføres hver dag. Skal visst være bra! Får se... Jeg skal være på hytten i tre uker. Planen min er å gå en liten tur på ca 40 minutter hver dag (til øyens høyeste punkt), og styrketrening etterpå. Høres bra ut?

 

400 g er flott, Nikkoline! Tenk så mye det blir etterhvert hvis du forsetter sånn!

 

100 g er ikke mye på, Minni! Men, surt likevel....

 

Stå på, dere! Jeg elsker å lese det dere skriver. Det gir mye inspisrasjon!

 

Tenk, nå er det nesten sommerferie for min del. Jeg er jo lærer, vet dere. Skal smake godt med ferie!

 

Ha en fin kveld! Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at da går bra med dere! :)

 

Minni: Eg har gått opp heile 500 gr i forbindelse med mensen, så du ser nok forskjell neste veka.

 

Snegla: Eg har såå lyst til å reisa til Italia, kor var du der? Da er lov å kosa seg når ein er på tur, viss da ikkje blir kvar mnd. ;)

 

Dagens trim blei 1 time bak plenklipparen. Phu! Svær, gammel hage som går opp og ned med humper og hull. Skulle hatt ein omgang med 30 days shred og, kanskje eg skulle gjort da no når eg har varma opp alt. Vatn har eg i alle fall ikkje problem med å få i meg, drasser rundt på imsdalflaska over alt. Vips er 0,7 l borte.

I neste veka begynner ferien for ungane, så då blir da vanskelig å få jogga. Reknar med dei stikker til venner innimellom, så då får eg vera flink og komma meg ut ein tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk og sukk,sovnet på sofaen i ettermiddag så sitter her lysvåken og filosoferer.

 

Mener det samme,flott at folk skriver,det gir inspirasjon både bonanger og når det går bra,gir det noe ettrvirkninger og skaper "ringer"i vannet.

 

Det er jo holdningsendring som vi strever etter,uten å endre holdning til uvaner kan det umulig skje endring.Jeg har kommet til et punkt hvor jeg tenker at jeg må ta valg som er godt for min kropp, ikke bare munnen.Jeg er lei av jojo slanking og vil ha en stabil nedgang og bli der.Alt er så mye bedre når vekta peker ned,humør selvtillit alt er bedre så hvorfor ikke avstå fra noe så sløvdyssende som sukker?

 

Må være ærlig i spørsmål om hva vi skal spise når vi har sukkersug,det eneste som funker perfekt er å avstå nesten helt fra sukker da forsvinner suget.Er dere enige,eller???Når søtsuget er helt borte kan jeg en sjelden gang spise litt søtt uten å få sug.Litt brutalt og vanskelig å innøve.Det funket perfekt for meg frem til jul hvor jeg av gammel vane dyttet innpå og da var det gjort,siden da stoppet den jevne vektnedgangen.Ser ut som om jeg har kjempet meg tilbake,aldri i livet om jeg skal ha det slik i gjen.Det er mye bedre å kjempe i mot enn å falle tilbake:)

 

Ellers så vil jeg anbefale sunne valg som en liten kokosbolle,mellom 50- 100 kcal,saft is, youghurt is o.l kan tas av melke og frukt rasjonen,noen har så lite kcal rundt 80 og kjempe gode som f.eksice kiss, alpen bar har lite kcal,en stk er mellommåltid,jeg deler i biter og har til kaffen ut over dagen.Bixit bar er ikke så verst,megabite sjokolade er godt alternativ.Hvorfor er ikke jeg slank som har fanget opp så mange gode valg????

Tørrfisk og tørket kjøtt er mettende og godt snacks.

 

Nei jeg har ingen grunn eller unnskyldning for det fins så masse jeg kan spise.H va med "ja" youghurten? Jeg har brukt den så mye nå at den er blitt bedre enn de med sukker:)

 

Nå har jeg kommet med mange ideer,håper dere har mange flere for i ferietiden er det viktig å ha sunne ideer å ta av:)

 

Dere er fantastiks motiverende måtte denne tråden vare leeenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det sol,varmt og flott,fuglene synger og livet er herlig.

 

Jeg kjenner bukselinningen er blitt mer behagelig.To små skiver med super rugbrød er spist.Utrolig godt med mager prim på den ene skiva.Tror jeg må på butikken å kjøpe magrere ost,er oste elsker.Kaffe og et stort glass vann deilig start på dagen:)

 

Lunsjen er planlagt: et ekxtrem polarbrød.Lager den med litt lettost,skinke og salat, en bit ost,krydder o.l så varmer jeg den i mokro.Fikk ideen på ny etter og ha lest inne på vg s vektblogg der en mann som har gått sinnsykt mye ned i vek,t la ut mattips.

 

Det blir nok lite trim på meg denne uka stor kontrast til forrige uke,men det gjør ikke noe.Tar ny runde med trening til uka.

 

Gleder meg til ny veiedag på mandag,vil så gjerne se et nytt kilotall!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoeng? Nei, det har jeg ikke sett.

 

Nikkoline: Rart du skreiv om søtsug og vaner akkurat no. Eg satt faktisk ein kveld og tenkte over før og nå. Før var da godteri etter ungane var i seng, gjerna litt brus og. Og om da ikkje var godteri i hus, gjekk da i kokesjokolade og da eg måtte finna. Boller i frysen blei tint i hemmelighet osv.

Men no sitter eg stort sett med vannflaska mi. Sparer gjerna litt av fruktrasjonen min til kvelden, og koser meg med fersk annanas eller kiwi. Ellers har eg bygd med opp ein lite lager av sukkerfrie drops, og tar litt om eg virkelig skal kosa meg. I frysen er da eplejuice fryst i ispinneformer, men dei elsker ungane så da er ikkje så ofta mor får. Eg har også tenkt å kjøpa vanlige ispinner til å stikka i yogurtbeger, og frysa. Sommaren kjem med jordbær og vaniljekesam, og fram til dess går da i cottage cheese med rørte bær på. Nam!

 

I dag har eg gjort noko veldig kjekt. I fjor kjøpte eg meg nye bukser rett før eg bestemte meg for prosjekt "Lekker kropp". Og da seier seg jo sjølv at smal passform ikkje er smal lenger når da er - 12 kg på kroppen. Så i dag bråbestemte eg meg, og rota fram symaskina. Og no sitter jeansen som støpt på kroppen, og kjem til bli min nye favoritt. ;)

4 cm inn er virkelig ein oppmuntring for kropp og sjel.

 

Så gjennstår da og sjå om eg klarer å sy om dei andre og, blir litt meir arbeid der ser eg.

 

Stå på jenter, men ikkje gløym å sett pris på dei herlige junikveldane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å sy inn buksene, Sisee! 12 kilo er mye av. Du har vært knallflink!

 

Ang søtsug, så er det definitivt lettere for meg å la være, enn å moderere meg. Jeg spiser gjerne en saftis (Henning Olsen sin friskis har bare ca 80 kalorier - det er ikke så verst?).

 

Jeg hadde veiedag i da. Ned 100 g :-) Ja, ja, bedre enn ingenting! I går sanket jeg hele tre trimpoeng. Først tur med klassen, så i går kveld tredemølle og styrketrening. Superfornøyd med det.

 

Jeg går sommeren i møte 73,9 kg - ikke så verst det, tenker jeg. Håper å klare å komme ned i 73 kilo før jeg reiser på ferie, OG klare å holde meg der til høsten. Så skal jeg ta de siste tre kiloene!

 

Føler meg så glad i dag. Har mye å glede meg over. Vi har slitt veldig med eldstedatteren vår på 17 år, men nå ser det ut som om det roer seg. Stemningen er god hjemme, og begge jentene har vært flinke på eksamen, og har gode karakterkort. Jeg har en snill mann, som jeg er veldig glad - snart har vi 18 års bryllupsdag.

 

Sånn har jeg det i dag :-)

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Som det blåser ute,men sola skinner og det er varmt.har fått rødfarge:))

 

sisee: ja ,er det ikke typisk at en skal gå opp når en har mensen,jeg har gått opp mer nå. huff,også jeg som skal på veiedag mandag..jaja.

pleier å gå opp minst en kg...sukk.

gratulerer med at du har sydd inn buksene:-) gøy!

 

Takk for alle tips til mellommåltider og søtsug tar imot alt. Ja yoghurten er god,men ikke prøvd så mange av de.nå har jeg prøvd forskjellige skyr varianter og nå er den god.før likte jeg ikke skyr.

 

Nå har jeg sommerferie fra den ene vaskejobben min,det er godt. enda 2 ganger å vaske på den andre,tar det som trim jeg. Ble trim idag også 0.5 trimpoeng.

 

kaika: så deilig at du snart har ferie da,håper du får en flotters ferie på hytta.Vi har bestemt oss for en tur til københavn liker oss godt der. 73.9kg før ferie er flott. ikke lett å holde vekten om sommeren kaika men dette skal vi klare.

vi får sende motivasjonstanker til hverandre ..hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

nikkoline: er sikker på at du har gått ned i vekt så flink som du er til å spise og trimme.

krysser fingrene.

 

nå om sommeren har jeg mer vanskelig for å slanke meg,lett for å småspise:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Ned 600 gr!!! ;)

No håpar eg at da løsner for meg, for ein lettelse. Så no satsar eg på at eg klarer å vera flink i ferien og. Blir mindre jogging siden ungane skal vera heima, men eg får heller finna på noko anna lurt. Onsdag startar slaraffenlivet. :)

 

 

Vekt: 67,8 kg (-600 gr)

Midje: 79,5 cm (-1 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så FLINKE!! Gratulerer med nedgang og trimpoeng! Jeg begynte godt på mandag, siden har det gått nedover. Må bare innfinne meg med at jeg har tatt litt sommerferie fra prosjekt "bikinikropp" (den burde jo vært på plass nå), men velger å nyte livet og titte innom her innimellom for det :) Jeg blir så glad av å se at det går bra med dere alle!

 

Var på dagstur til Bergen igår som motivator for en venninne som skulle på jobbintervju. Hadde føttene plantet på bergensk landjord i omtrent 3 timer, men rakk å drikke en (sunn) smoothie ;) (og masse usunt på vei hjem igjen hehe..)

 

Sisee: Jeg var i Perugia og Roma, samt en snarvisitt innom Ravenna, San-Marino og Rimini (de to sistnevnte et sant turisthelvete). Vil gjerne dra lenger sør ved en senere anledning:) Gratulerer med 12 kg nedgang! Det er superbra! Du har all grunn til å være stolt og fornøyd! Kjekt å kunne sy inn buksene!

 

Nikkoline: Takk for supergode og "lette" snacktips! Kommer godt med for meg som ikke akkurat er på slankern om dagen, men som må passe på litt likevel.. Kjekt at du deler de med oss! Det eneste som ser ut til å funke for meg også, er å kutte ut sukkeret. Når jeg først begynner å spise godter igjen, blir det som om jeg gir litt f, for da har jeg allerede sprukket.. Det er som du sier; bedre å kjempe mot enn å falle tilbake i gamle spor!

 

Kaika: Herlig med sommerferie, ikke alltid dumt å være lærer... :-) Treningsplanen din høres veldig fornuftig ut. Det er som regel svært lovlig å ha en plan og ikke ta spontanferie (som meg) uten noen innlagt trening. Kjekt å høre du har det fint om dagen, ingenting er bedre enn at livet smilet!

 

Minni: Ikke verst med en jobb som sparer kalorier! Selv blir jeg vel litt kontorrotte når jeg er ferdig utdannet, men har heldivis valgt et yrke jeg vet jeg kommer til å trives i! Har faktisk lurt litt på å skrive om fedme og overvekt i hovedoppgaven, men vi får se.. Uansett veldig samfunnsaktuelt ;-)

 

 

Ha en fortsatt flott aften dere damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Jeg er en av de som sitter og følger med på kronprinsesse victorias bryllup i Stockholm idag:-)Er spent på hvilken kjole hun har på seg. tenkte følge med på nrk fra kl 14 tror jeg, ser nyhetskanalen nå.

 

Skulle nok ha trent på trimsykkelen idag men lysten er ikke der,angående trim. Er så lat idag atte,men har bakt brød idag da og ryddet litt. får heller trene imorgen.:-))

 

snegla: krysser fingrene or venninen din og håper at hun får jobben!!

 

ehm bikini kropp ja,den burde nok ha vært på plass nå.:-)) jeg håper å gå ned noen kg til i sommer men ikke så lett. tror det er siste kursdag nå på mandag.spent på om jeg har gått ned.

 

bestemt meg for kurs pause i ferien men begynner på kurs to hos samme kursleder i august.

 

ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gledet meg over kongebryllup er fulgt med på så mye.Hjertet mitt er grepet av noe hardt og ekkelt.

 

Kjæledyret vårt hunden Nikko er død,14 år i lag så ikke så rart,er jo et familiemedlem.

 

Har ikke fulgt dietten i går,det er litt synd for jeg har ellers så bra uke.I dag var det tilbake på sporet.

 

Skal nå spise kyllingmiddag laget etter Roede metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om hunden din. Skjønner godt at du er lei deg, Nikkoline! Jeg har selv en katt, som jeg er veldig glad i.

 

Fulgte ikke med på bryllupet i går - var på farten nesten hele dagen. Jeg og min kjære hadde 18 års bryllupsdag i går!!

 

I dag har vi vært i barnedåp og fredag var det blåtur med jobben. Så - det har blitt vel mange kalorier i helgen! Pytt, pytt... Får skjerpe meg neste uke.

 

Klarte dessverre ikke 10 trimpoeng denne uken, men det ble 8,2 - ganske bra det. Satser på 10 trimpoeng i kommende uke!

 

Stå på, alle sammen! Selv om vi ikke har bikinikroppen helt på plass, så går det i alle fall fremover! Jeg bryr meg i alle fall ikke - jeg går i bikini når været er fint :-) )og når jeg er på stranden eller i hagen - sprader ikke rundt i gaten, heller...)

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

må innom med vekt idag klarte ikke vente..:-)))

 

10/5:80.8 med klær.:-(

18/5: 81kg, + 200 gram, men har mensen og da går jeg alltid opp .

25/5: 79.6kg ned 1.2kg...juhu..

31/5:79 kg..ned 600 gram.juhu....

7/6:.78.9kg ned 100 gram

'14/6:79kg opp 100 gram.jaja..:-/

21/6:78.5 kg ned 500 gram.

28/6:

 

 

jippi,gått ned 500 gram. tilsammen 2.5kg!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

trøsteklem til Nikkoline,så trist å høre at hunden din er død. en blir så glad i dyrene.

 

kaika: 8.2 trimpoeng er jo kjempebra da..flotters,ganske nærme 10 trimpoeng:-))

 

igår var vi på besøk,og gikk en tur langs mjøsa,er så fint nå atte. ble 45 min rolig gåtur og et trimpoeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, fullstendig av sporet hva angår mat her.. Usj usj!

Men imorgen reiser jeg med den transsibirske jernbane, så får vi se om jeg mister noen kg på turen hehe. Har hamstret rett i koppen idag iallefall.. :P

 

Ses om en mnd!

 

Vær flinke og stå på! Heier på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, Snegla! Høres fantastiske ut! Skal vel holde hardt å gå ned i ferien? Men, lykke til!!

 

Grattis med 500 gram ned - det er jo strålende, Minni! Flink du er!

 

Har vært på skoleavslutning med minstejenta i dag. Hun er ferdig med 10. klasse. Snitter, brus og kaker... Vel, må være flink resten av uken!

 

Lykke til, alle sammen :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Idag blir det grillmat og drikke,ikke særlig sundt,men kjempegodt.bestemt meg for å være litt flink da. fint vær også.sol og blå himmel:-)

 

blitt litt luking i blomsterbed idag,det behøvdes,så tar det som trim. puh..

 

snegla: GOD TUR!!!!!!!!!!!!!! Kos deg masse. håper du stikker innom siden her:-)

 

takk,kaika.mmm,så mye god mat da,ikke lett å holde seg unna. Lov av og til. :-)

 

kos dere masse ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og jeg glemte å veie meg! Er litt ute av hvilken dag det er - i dag er det nemlig den første dagen i sommerferien min!!! Jippi!

 

I går var det grillings med naboene. Koste oss med bål osv. Fast tradisjon i gaten her jeg bor. 12 året vi er med... Ble nok litt vin og sjokolade, ja. Denne uken har jeg IKKE vært flink med maten, men men... Får bare stå på videre. Har sanket 4,3 trompoeng sa langt denne uken, og i kveld skal jeg på trening, så da blir det to poeng til.

 

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid - trim det også!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

kaika:

så flink du er til å trimme om dagen,du sanker jo inn trimpoeng som bare det:-)!!

 

har bare fått 2 trimpoeng denne uken,men har også luket i blomsterbed og gjort husarbeid,så er jo trim det også.

trodde ikke jeg skulle trene idag,men fikk motivasjon av kaika:-)) hun er jo såå flink om dagen.

 

dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må trimma litt i kveld kjenner eg, har ikkje vært flink denne veka heller. I går storkoste me oss med grilling og bål. Var ganske flink egentlig, og spiste mykje kjøtt og lite tilbehør. Grilla lammekoteletter som ikkje er da sunnaste kanskje, men knallgodt.

I dag skeia eg ut med cola på kafé, men litt må eg kosa meg når skattepengane er kommet. Brukte ein heil del og på shopping med eldstejenta. Mange nye sommeklær til ho, og ny ransel. :)

Kjenner eg er skikkelig sugen på ein joggetur, så eg trur eg må testa ut om jentene kan vera åleina heima. Problemet er at dei er ganske så oppfinnsomme, så da er ikkje godt å sei kva dei kan finna på. Er som regel bare småting, men da er ting dei veit ikkje er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...