Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg må si jeg er imponert over treningsviljen din. skulle ønske jeg hadde samme lysten. Jeg er for tiden støttemedlem på Avancia. Helt høl i hue. jeg burde jo se å komme meg dit når jeg betaler for det men jeg eier jo hverken lyst eller motiasjon til å gå dit og da blir det tungt.

Koser du deg i helgene eller er du flink hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så flott nedgang MajaS! Kjekt å sjå resultater av all jobbingen.

 

Hos meg og går det også veldig tregt. Vet at det er langsiktig jobbing som skal til, men innimellom ønsker en bare å være i mål.. Blir frustert over opp og nedgang, men jeg var oppmerksom på at jeg ikke ville få en veldig nedgang på kurset denne gangen, dette da jeg har holdt på med GR opplegget i ca 1år. Likevel blir en skuffet når en så vidt merker det på vekten...

 

Etter oppgang forrige uke har jeg vært superflink. I helgen kom jeg meg gjennom med kun en stk french fries til ungene, og det er jo en seier :D

 

Lørdagskosen ble en latte m/kanel, kiwi, banan og gulrot med gresk dressing. Det er også veldig godt. Jeg har bare fortsatt en stygg uvane med å finne noe annet lettvint og dårlig samvittighet i skapet... Føltes veldig godt etterpå da, når jeg har holdt meg til de sunne tingene og innenfor kalorimengdene.

 

På kurset har vi nevnt at vi må bruke kosemerkene. Hva gjør dere ? Synes det er vanskelig, for om jeg bruker de blir det jo ikke riktig fordeling på de andre tingene i kostholdet ? Ikke alltid like lett dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk: det er det det er snakk om treningsvilje. jeg har greidd å få inn i hodet (for nå) at trening planlegges på lik linje med henting/bringing, søvn, skole, jobb osv. Det var en lang tung vei dit men er der nå. Vet at det kan være lett å falle tilbake men har en nabo som er på veldig samme bølgelengde.

 

Monken:

Ja det er tungt men akkurat nå tenker jeg sånn at ja, dette er hva som er resten av livet. jeg må nok leve på 1900 kcal til hverdags - når jeg har nådd målet kan jeg skeie ut mer. Jeg har ikke noe valg. En tung tanke å svelge men nå har jeg svelget den og lever med den. Tror det er den tanken som kan holde meg stabil også. jeg sliter veldig ihverdagen - må jobbe mer med måltidene nå.

 

Jeg sliter med Kosemerkene, fører utskeielser på dem for tiden ('fant' to karameler i går.. Nå sitter de fast på rompa mi.. :-/ )

Men jeg passer på å finne noe ekstra godt på lørdagskveld uansett om det er popcorn, vin eller hva det nå er jeg har lyst på den dagen.

Lørdagene sliter jeg uansett med å få spist nok så da fyller jeg på på kvelden... Helt feil vet jeg men det fungerer for nå - prøver å holde meg innenfor mine 1900.

Løper som en strikkball på lørdagene for å rekke alt jeg ikke rekker ellers, rydde, shoppe, leke med unger...

Jeg vet at sist lørdag ville ikke gått uten at jeg var kommet i så god form som jeg er i nå.

 

vel ny dag, nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn der fikk jeg ordentlig trening i går igjen - kjente det var lenge siden saltrening. Friskis og svettis kombinerer kondisjon og styrke på en herlig måte.

Kondisen er begynt å bli bra men trenger styrketrening.

Greide ikke helt å ta meg ut i går - torde ikke gi jernet heller fordi jeg gav blod tidlig på dagen, vet ikke om det har mye å si, noen som vet? Var ihvertfall urimelig tørst.

 

Helgen blir en utfordring treningsmessig- skal være 'alenemor' og minstejenta vil ikke passes av andre ennå så det blir lite trening. Vel får vel endelig satt i gang med litt kjellerstyrke etter sengetid men det skal holde hardt for å komme opp på mine 15 TP før mandag. Får se. Vi går jo til og fra butikken og kan jo ta en liten skogstur - om det ikke blir TP så merker jo kroppen det :-D

 

Ha en kjempefin helg alle sammen! Stå på og nyt de små forbedringene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Har ikke vært så aktiv her siste dagene. Er inne å leser, men har ikke hatt overskudd til å skrive selv...

 

Ting går relativt bra for tiden. Vært litt småsyk, og syke unger. Var hjemme med sykt barn i går, og da ble potetgullposen veldig fristende. Visste at den ville bli et problem når jenten ville ha den i butikken, og jeg klarte heller ikke å motstå fristelsen når den ble åpnet.

 

Spiste en del, men kom totaltsett i boks kalorimessig likevel i går. Straffen ble at jeg fikk spist mindre av det som jeg egentlig burde spist. Gikk også utover vekten på kursdagen, men ned 0,8 kg er jo uansett bra!

 

Morgenvekten viste 1,3 - og det var det jeg også registerte i slankekrigen.

 

Ser frem mot neste veiing, da skal jeg ikke stappe i meg potetgull på veiedagen :)

 

Fikk et godt sparkt i ræven etter oppgang i forrige uke, og er nå i modus på at dette skal jeg klare!

 

Tungt med trening når en er alene med unger. - men som du skriver MajaS - all bevegelse er jo bra for kroppen. Disse små elsker jo å være ute, og det er veldig bra.

 

I helgen er det meldt fint vær - og det blir deilig. Får nyte finværet nå før høsten og vinteren setter inn for alvor. Jeg tar muligens med meg minstejenten på bading i morgen. Var der i forrige uke med en av de største jentene - og det var fantastisk med litt alenetid.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 nedgang det er jo bra - potetgull eller ikke!

Det viktigste var vel at du greide å stoppe og kontollere inntaket! Sånn for en gang i blant er det jo summen kalorier som teller bare det ikke blir så veldig ofte. Jeg var i sjokoladeskuffen på onsdag :-(

 

Jeg registrere kursvekten men vet jeg kan trekke fra ca 1,2 kg til morgenvekten - og da føler jeg meg mye flinkere med en gang..

 

Ja med syke barn og småsyk selv så er det vanskeligeere med en gang - men det er vel sånne tider vi skal lære oss å takle og! SYnes du var kjempeflink! Bading hørtes deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greit med sånne "dårlige" helger, om jeg kan kalle det det - er at det er alltids en ny dag i morra.

 

Jeg tenker også at vi trenger sånne dårlige dager for å klare oss igjennom livets utfordringer. Nøkkelen er å komme tilbake til de gode rutinene.

 

Har selv vært oppi chips skålen i helgen, men jeg håper, håper at det ikke vil få for store konsekvenser.

 

 

Lykke lykke til med veiing i morgen :)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er tilbake med kontroll nå men må revurdere hva jeg kan gjøre for å unngå svalestupet fra fredag kveld...

Jeg tømte sjokoladeskuffa (heldigvis ikke veldig mye der) og restene av is fra fryseboksen.

Jeg gikk så langt at jeg hentet en kake fra fryseboksen for å begynne opptining - der greide jeg heldigvis å snu..

 

Vel det straffer seg nå for kjenner meg forstatt ordentlig urven i kroppen. Nesten som i bakrus. Vanne begynner å slippe taket så får se skadeomfanget i kveld på veiing....

 

Jeg vet at jeg har vært veldig trøtt i uka som gikk - har nok trent litt feil - en gå/løpetur morgenen etter spinning - vel kroppen får nok ikke restiutsjon nok til å ta seg inn igjen så fort - så god form er jeg ikke. og så trente jeg hardt bare noen timer etter å ha gitt blod - og for å kompensere drakk jeg også Pepsi Max - da kommer søtsuget vet jeg jo.

 

Lørdagen gikk noe bedre. Bakte GR's havrekjeks - kjempegode synes både barn og voksne! Ikke så søte som dem en kjøper i butikken.

Fulgte ikke GR måltidene -var rett og slett litt kvalm men tror jeg var sånn nogenlunde på plass. Litt mågodt med jentene til barnetv - men barnetv'godt på lørdag har jeg satt som lovlig - innen rimelighetens grenser.

 

Jeg greide 14,1 TP denne uka - selv om jeg var 'alenemor' i helga og ikke fikk trent noe fredag eller lørdag. Skulle egentlig gå en tur på lørdag- med 3 åring i bæremeis - men treåring vil *gå selv*.. Hehehehe. Vel antar hun er litt lik mora mhp trass!

Hun gikk 2 km hver vei... Og det er IKKE flatt terreng så bøyer meg i støvet. Jeg fikk nå litt TP for bærte henne på armen og nakken der det er bilvei.

 

Vel vel. Er dypt bekymret for veiing og at jeg må finne ut hvordan jeg kunne slippe taket så til de grader, mengden var ikke bra - men heller ikke ekstrem..

Skal ihvertfall sove mer og la kroppen restituere seg bedre framover!

 

Takk for gode ord både Kikk, Koala og Monken!

Sånne utskeielser kan ikke bagatelliseres men en må se framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 0,2 - vel det får jeg være fornøyd med.

Kjenner ennå at krioppen ikke er seg selv - det var tungt på spinning i dag, etter andre sang vile jeg egntlig bare hjem.. Greidde å ta meg sammen og stå løpet ut - og fikk en god treningsøkt... Håper bare denn veggen som jeg driver å dytter på flytter seg...

Vel de gode nyhetene er at jeg er tilbake til å ikke være sulten og har en fin måltidsrytme igjen.. Skal trene litt lettere hvis jeg rekker i morgen, først seminar på jobben så foreldremøte på skolen - må se hvor seint det blir først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes måte du henter deg inn på etter en dårlig helg er imponerende! Jeg er veldig glad for at du snudde ved opptining av kake :-)

 

Ser også at du har holdt på de gode treningsvanenen dine hele veien. Det kan nok bli litt i meste laget hvis du kjører deg selv så hardt hver dag. Selv toppidrettsutøvere har en hviledag i uka.. Ta kroppens signaler på alvor. Har du noen som kan hjelpe deg med å sette opp ett litt mer naynsert treningsprogram? Jeg er ikke så flink der selv, og for tiden er drømmen bare å bli frisk nok til å komme igang igjen med noe som helst av trening..

 

Håper du får en fin uke, og jeg synes forresten 0,2 ned er veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med nedgang MajaS!!!

 

Tung i kroppen kjenner jeg til nå.. Sliter veldig med motivasjonen for tiden :) Synes det er kjekt med spinningkurs, men savner likevel tid til å prate for å få litt motivasjon og drahjelp...

 

forsøker å dra meg opp etter hårene og si at dette fungerer, jeg må bare gi det litt tid. Siste som jeg nå gjorde var at jeg korrigerte målsetningsvekten min her på vektklubben til en vekt jeg håper å nå til jul. Det gjør til at det ser ut som at vektmålet er mer oppnåelig. Ellers er det usedvanlig langt frem, og det kan også være demotiverende.

 

Har slitt med å få til trening denne uken, men i går fikk jeg tvunget inn litt - og det var deilig når jeg først var i gang :)

 

Ja, ja nok syt for i dag.

 

I kveld skal jeg på klubb. Blir spennende å se hva jeg får servert der. Håper det er noen sunne alternativer også. En ny utfordring i hverdagen, men satser på at jeg klarer å styre mine lyster :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som du - bare jeg er motivert helt til det kommer til at jeg skal spise, da er det så godt med litt ekstra.. Er tung og trøtt i kroppen.

 

Har lovt meg selv at jeg skal prøve å få inn litt ekstra søvn denne uken - skal ha større fokus på det enn trening - og så skal jeg har noe fri i høstferien - så håper å få energipåfyll. Skal besøke broren min og en liten tur på hytta...

 

Monken: du ser jo at det virker - selv om det går lit sakte til tider! Husk dette er en øvelse på en dag av gangen - og du et at det kommer lettere perioder. bare tenk på bikinien du skal ha til sommeren - og alle de nye klærne du må ha til jul!!

 

Ta og send en mail til kurslederen din og se om hun kan komme med noen ord? Jeg har heldigvis en turveninne som går på kurs med meg.

Kanskje der er noen andre på kurset ditt du kan avtale en turdag med?

 

Ja det blir mye tyngre uten trening - selv om det ikke kjennes sånn ut før en kommer i gang!

 

Alle mulige gode tanker og masse motivasjon sendes vestover - over fjellene til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært tung og slapp og sliten og sur i mange mange dager så gikk mjeg en langttur i går kveld. Stjerneklart og jeg kjente at kroppen fungerte igjen. Det var deilig! Nå kjenner jeg at jeg er tilbake.. Nu går alt så meeeget bedre.. Så lenge det varer - hehehe.

 

Monken - hvordan går det med deg? Tøffe dager har vi alle men det går over!

 

Nådde ikke 89,9 på morgenen i dag, lå på 90,7 (og sikekrt 1,2 kg mer på kveldsveing)

 

Setter nedste mål skal være 85 til jul. så får vi se om det er høyt eller lavt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ting ser lysere ut her også. Fikk tatt meg en lunchtur på jobben både i går og i dag. Og det var fantastisk - godt når en har fått beveget seg for oss kontorrotter ;)

 

I går kveld når jeg var på party hadde vertinnen bakt kake, men jeg stod imot fristelsen. Hadde egentlig ikke veldig lyst på og valgte derfor noen gulrøtter i stedenfor. Stolt for det!

 

Hadde vektnedgang på 0,7 kg i morges - til tross for mensen - og det må jeg si meg fornøyd med. Har forsøkt å korrigere litt på kaloriinntaktet, og det kan se ut som at det hjelper litt.

 

Det er nok lurt å sette forventningene litt ned og forhåpentlig klare det. Jeg merker at jeg blir demotivert om jeg tenker jeg skal få til noe når jeg ikke klare å oppnå det.. Jeg har målsetning om å se 70-tallet til jul, og det er ikke helt urealistisk - om jeg ikke treffer på en skikkelig terskel da :(

 

Ha en strålende dag!

 

 

I kveld er det spinning igjen, og det blir kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..for akkurat nå tviler jeg litt på meg selv.. Lett å se hva andre kan gjøre - men vanskeligere å ta tak i seg selv...

 

Og jeg ser at du er ordenlig flink for tiden - det er da resultatene kommer!!

 

Jeg er 'flink' for det aller meste men så sliter jeg med sånne en gang eller to i uken at jeg bare mister kontrollen over meg selv - og da er det å tømmme godteskuffer eller en diger posjon av noe vanlig mat (men som også er full av energi). Vel, i går skjedde det igjen. heldigvis så stoppet det seg selv når jmåtte hente eldstejenta og jeg fikk en pause. Tror faktisk på at kroppen er litt overanstrengt - så skal gå litt ned under 15 TP per uke en liten periode nå. Skal ihvertfall kaste litt sånn fristelser som ligger i fryser og skap som jeg et at ingen andre enn jeg husker er der.

 

Jeg kjenner meg selv og vet at dette er en dårlig vane jeg bare må rykke opp med roten - har vært her før.. Det er kroppens - og psykens egen reaksjon på vektnedgangen - og viser vel bare egentlig at jeg faktisk har greidd å gå ned en del - 13 kg faktisk - når jeg bruker morgenvekten - og det er jeg glad for.

 

Vel Monken godt å se at jeg kan være til støtte!! jeg må bare snu meg selv litt også så skal vi bli hotte babes på stranda til sommeren! (Eller noe sånt)

jeg vet at kommer jeg over denne kneiken så blir det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maja

 

Jeg ser at du sliter litt og det er jo trist. Det er tydelig at litt av motivasjonen er borte enten du vil eller ikke.. Det er da det begynner å bli vanskelig. Sånn har jeg fått det hver gang jeg har holdt på og så har jeg bare gitt opp. Det er jo dette som er feil.

Selvfølgelig vil vi komme dit etter vi har holdt på en stund, men da må vi bite tenna sammen og prøve å føre en samtale med oss selv. Vi må vise at det er vi som har kontrollen over kroppen og ikke la hjernen få bestemme. Jeg føler meg gang på gang fanget i min egen kropp. Dette er litt vanskelig å forklare med ord så jeg håper det ikke virker dumt.

Det er godt at du skriver "denne kneika kommer vi over" for det er jo det som er sant. Jeg håper virkelig at du klarer det fort.

 

klem fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk for støtte Kikk, det er denne kneiken som har knekt meg før, men denne gangen skal det ikke bli sånn. Jeg har bestemt at dette er et livsstids-livsstilsprosjekt. Som jeg sa til Koala - jeg ser litt på dette som en kronisk sykdom såom må behandles hvis jeg skal merke bedring.

 

Heldigvis har jeg Høstferie nå - og med mer hvile så får jeg mer plass til meg selv - og da er det lettere å holde kontroll i svake øyeblikk. Jeg vet jo at det bare er jeg som kan stoppe meg selv!

 

Utfordringen nå blir 3 dager på hytta. Kveldsgodtet er aldri langt unna. Skal kjøpe masse masse gulrot seleri og salat så jeg har masse å knaske på. Fikk dessuten en kasse norske epler som jeg skal ta med en del av - godt for hele familien!! Vin er jeg blitt vant til å si neitakk til så det skal gå greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er vel noe alle og enhver sliter med enten det er det ene eller andre i livet. Men når det kommer til dette med vektreduksjon så er det jammen ikke lett enkelte ganger. Man omgir seg jo med fristelser overalt! Det er jo nesten som en alkholiker skulle slutte å drikke mens han jobbet på Vinmonpolet. Ingenting er vel verre enn nettopp høytider og ferier. Her gjelder det å ha stålkontroll hvis man ønsker å avstå helt fra alt som er nei-mat. Men det er nesten umulig har jeg funnet ut, og jeg opplever å ha et særdeles trist liv hvis jeg aldri kan smake litt av nei-maten. Da er det mye lettere å gå på en ordentlig smell og kaste nedpå sykt mye av det usunne i et svakt øyeblikk. Vit at vi alle har masse opp-og nedturer hele tiden og at du ikke er alene. Men jeg er sikker på at du greier dette og jeg ønsker deg en sunn og god hyttetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra hyttetur

Sånn matmessig midt på treet, litt utskeielser på kveldene - og treingsmessig på lavmål. Men men. Har fått en god tur i kveld da!

Jeg skulle bruke helga til å hvile ut og ta meg inn og det har jeg oppnådd.

 

Nå har jeg satt et absolutt mål

Ikke smake godterier eller noen annen snacks før lørdag kl 18 denne uka. Dette vil si null-null-null toleranse for småspising - selv om det nøtter eller noe annet sundt som er lett å måle og veie..

 

Dette skal hode hardt, skal i barnebursdag og på overnattingsbesøk med ungene men vel vel det blir lite trening og ujevne måltider. Skal dette gå så må jeg ta kontrollen tilbake holde stand.

 

Vel Takk for størtte, jeg føler jeg er tilbake på rett vei. Litt lite trening denne uka antakelig - men får ta de mulighetene jeg får. Satser på mer enn 10 TP uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...