Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Helgen ellers gikk sånn tålelig bra. Oppkast på minsten natt til søndag, og da sover mor dårlig... Ble litt cheeze doodles, men ellers klarte jeg meg fint :)

 

Så kjekt at du koste deg i helgen! Herlig med lange gåturer i fjellet.

 

Ble naturlignok ikke særlig mye trim på meg i helgen, men fikk meg en lang spasertur i dag tidlig når vi gikk til bhg :-)

 

Forrige uke gikk ganske greit, klarte 0,3 kg forrige uke. Og som du ofte skriver ned er ned.. Ja må si meg fornøyd med det. Har to kilo igjen til målsetningen min før ferien. skal holde hardt, men jeg har ikke gitt opp ennå.. :P

 

Bare fortsette å stå på og holde seg unna de store fristelsene. Synes det er litt vanskelig når vi skal lage mat fra grunnen å beregne kaloriinnholdet. Jeg må si at jeg gidder ikke å veie opp alt får så å foreta en beregning totalt sett.. osv. Da får jeg bare ta litt på "gefylen"

 

Tenkte jeg skulle forsøke meg en times tid på elipsemaskinen i kveld. Greit å starte uken med godt med trim, så er jeg liksom i gang.

 

ha en strålende dag!

 

PS - håper det er greit at jeg sniker meg inn og rapporterer på din link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Majanne

Hei Monken! Det er bra du kommer og rapporterer hos meg! jeg kaller det motivasjon. Jeg har aldri greidd å holde motivasjonen så lenge alene!!

 

0,3 ned er bra!!! Tenk i disse så er det innbakt noen små utskeielser også!!

 

Stakkers liten - oppkast er ikke gøy for noen!!

 

Jeg veier heller ikke alt - men har enkelte oppskrifter jeg har beregnet innholdet på ved å legge inn i et program som heter Mat På Data (Kan lastes ned på matportalen.no, Har jeg nevnt at jeg er ekte nerd!! hihi) - og særlig når det gjelder middag så beregner jeg min del på øyemålet. Det hender jeg kontrollmåler litt, men det stemmer bra.. Vil ikke måle og veie maten foran ungene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

 

Mine unger er ikke så gamle ennå, men jeg ønsker ikke å holde på med veiing når de blir større og selv har begynt å få fokus på vekten. Da satser jeg på å ha kommet i mål ;)

 

Jeg føler og at det er viktig med motivasjon her. Hadde det ikke vært for dere her inne hadde jeg sikkert stappet i meg mye mer snacks enn når jeg vet at jeg skal avgi rapport. Litt flaut om jeg stadig går oppover i vekt når jeg egentlig vil at den skal gå nedover...

 

Vi får snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Egentlig veid meg en dag for tidlig, men føler at ting skjer - så jeg gikk på vekta og 96,8!!!

jeg hadde jo oppgang på 500 g forrige uke så teller ikke med den, ;-) men ned 1,1 kg på to uker, det er 5,8 tilsammen. jeg er ikke vant til sånn fart! JIPIIII. Vel det hjelper vel med en nedstressing på fjellet og 16,9 trimpoeng (Kanskje litt mer, har ikke regnet ekstra for å bære bæremeis på 4 timer tur da).

 

Nå ble jeg mer enn glad!!

 

Vel en liten demper i festen , var på shopping med mann og barn i går, og ungene fikk pølse og pommesfrite (fy fy jada, men det er ikke ofte) og plutselig oppdaget jeg at jeg satt og spiste maten av tallerkenen deres... Ekkel oljedynket pommes frites. Gammel dame vond å vende..

 

Ref sabotører. Sykkelen min stod i garasjen og min kjære har med garasjeåpneren på jobb - så jeg fikk ikke syklet til toget i dag. Kjenner jeg er ganske sliten etter helgens turer og gårdagens treningsøkt men tar ferie fra torsdag så dette er litt siste innspurt..

 

vel vel minus 1,1 oppveier alt!! Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Fantastisk Maja! Du er superflink og har så mange flotte trimpoeng!! Bra jobba! Nå skal jeg la meg inspirere av deg og være flink resten av dagen ;) Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så bra med vektnedgang på over en kilo:-) Det håper jeg på også når jeg skal veies på torsdag - det krever litt jobbing og avslapning. I dag våknet jeg med en skallebank ut av en annen verden, men nå har jeg stått opp, tablettene har virket og jeg inntar en deilig avslappende frokost med min datter (og pc'en!!!) Så nå er jeg klar for jobb. Skal jobbe til kl 20 i kveld, så jeg har ikke veldig dårlig samvittighet for en treg morgen med skallebank altså.

 

Håper du kommer til i garasjen i morgen, MajaS - det er de små dryppene med trim som teller - så din sykle mot jobben strategi er glimrende. Stå på denne uken så får du like bra resultat neste uke:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott resultat MajaS!! Godt når en føler at ting slipper taket. Viktig å fortsette den gode trenden med trening, og du er kjempeflink som sykler til jobben!

 

PS det er lov å skeie ut av og til, og ja gamle vaner er vonde og vende....

 

 

Stå på videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Monken: nå skal det sies, jeg sykler ikke helt til jobben, det er 3 mil og mange veldig sure (vel ikke alle da) menn i 40 årskrisa som sykler samme veien og har det veldig veldig travelt.. Litt stygt sagt men sånn føler jeg det. I stedet for å ta buss så sykler jeg 11 km til toget..

Uttfordringen min nå blir 1 måned(!!!!) ferie, 1 en uke i sydligere strøk fra lørda også norgesferie resten

 

Mye bedre tid til trening.. ja, men det blir vanskeligere å holde vanene og.. Vel Bæremeisen og jeg er gode venner - det samme er sykkelvogna...

 

mål for syden:

Holde meg der jeg er vektmessig

* en gåtur hver dag (skal ha med joggesko i tilfelle..)

* Fornuftig matinntak - skrive (på papir men..)

* Lov med 1-2 glass vin per dag. (moderasjon er vel stikkordet)

* Sjokkis og potetgull er totalt utelukket!!

 

HermineH: Skallebank er ikke noe godt - husk å drikke nok! Ja jeg vet det kommer til å løsne et skred hos deg!! nedstressing er undervurdert i kampen mot kiloene!!

 

Frøken Frue Takk!!

 

Ha en fiiiin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne dagen overstått. Ble ikke noe trening i dag, men jeg svinget meg rundt og fikk vasket litt hus og handlet for resten av uken. Må jo gjøres dette og.

 

Dagen har gått greit, men med lasagne til middag betyr at det ikke er mange kalorier igjen til kvelds :D

 

I morgen tenker jeg at det får bli noe fiskemat slik at mor kan få spise seg ordentlig mett. Disse farsemiddagene som vi ofte tyr til betyr at mor ikke blir ordentlig mett til middag, og da er det lett å falle for farlige fristelser som er overalt.. Mye som skal klaffe i en hektisk hverdag.

 

Satser på å få til litt trening i morgen eller på torsdag. Da får det bli elipsemaskinen igjen. Har begynt å få dreisen på den igjen. De siste to gangene har jeg klart å holde ut en time og det synes jeg er bra!

 

MajaS - 11 km på sykkel for å unngå bussturen er jo strålende! Frustrerende med de veldig trente som bare raser forbi, men til neste sommer er kanskje du en som raser forbi noen andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Ja syklingen er fin avvekslign jeg går (løper litt) mye med staver og selv om det faktisk virker så må en ha variasjon, etter to sykkelturer gikk formen 5 hakk opp.

 

1 time på elipse er jo kjempebra!! jeg sverger til utetrening, men tenker at nå i ferien må jeg komme ordentlig i gang med catslide. Er litt sterk i mage og lår, men rumpe og rygg greier ingenting...

 

I går ble hviledag - så jeg fikk ryddet i ungenes klesskap og snakket (på en måte) litt med mannen i mitt liv hehe. Med trening og andre aktiviteter føler jeg ikke at vi har hatt hjemme'alene' kveld på superlenge - gjorde godt for sjelen.

Er forresten vant til å være utslitt så jeg slet virkelig med å sove, jaja er det ikke det ene..

 

Kalorier kom litt i underkant i går men siden det var treningsfri gjorde det ikke så veldig mye synes jeg.

 

I kveld er det Friskis og Svettis utetrening, det er 20 min å gå dit så får litt ekstratrening der og :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en fin dag.

 

Akkurat ferdig med en god treningsøkt. 1 time på elipse og litt styrke :-) Må få strammet litt på disse magemusklene.. Gikk veldig fort inn cm i begynnelsen , men nå vaker jeg mellom 93 og 95 alt etter dagsformen. Tenk at jeg i mine yngre dager var 68 rundt livet!!!!! Drømme - drømme. Det er ikke håp om å komme dit, men det hadde jo vært kjekt at en såg litt nedgang her også...

 

Ja, ja jeg har jo gått inn 15 siden jeg begynte og det er for all del veldig bra, men jeg vil inn mer... Nok syt - det kommer vel omsider her også. Må likevel si at det er velidg motiverende å foreta målinger. Det har jo totalt sett blitt noen ca på disse månedene ;)

 

I dag laget jeg meg en deilig salat til lunch med tunfisk og cottage cheese som kalorimessig tilbehør. Herlig med salat, og det er jo så mye deilig du kan putte i de også. Når jeg spiser salat bruker jeg ikke brød eller knekkebrød for da for jeg mye mer annet innhold.

 

Heia oss som jobber mot kontroll mot kiloene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

S dag startet jeg ferien - jippii. Reiser til portugal på lærdag så regner med en ukes fravær.

Måtte smugveie i dag - føler at ting bare raser og - ja det var noen egstra hekto ned..

skal notere i morgen så jeg har en før og etter ferievekt...

Prøvde bikinien som jeg kjøpte forrige gang jeg gikk ned i vekt - og ja den ser - vel - helt grei ut. den passer veldig bra. Jeg har sjekket målene og nå er det til og med begynt å gå ned i lårene (de er verdens største - og mest gjenstridige..) vel gåtur med en nabo og staver i dag - og forhåpentlig vis noe trening på fredag bør vel gi noe fraspark før ferien..

 

En ting til, målene er de samme som sist jeg gikk ned - men jeg veier mer - håper det betyr at jeg har mere muskler!!

 

HermineH du har laget treningspress :-D men det virker - når jeg trener mer får jeg variert mer - og jeg ser at variasjon var det som skulle til!!! Det er deilig at det løsner litt

 

I dag skal jeg ta med jentene og svigermor på stranda - opplading til ferien hehehe

 

Appropos lår. I går da jeg skulle hjem fra jobb var jeg så sulten at .. Ikke bare magen, men kjente det i lårene... De ble liksom innhule hehehehe vel ikke akkurat men det var helt rart...

 

Var sikkert en kombinasjon av Psyke og lavt blodsukker men veldig rart...

 

 

Monken, enig med salat, putt masse deilig i i stedet for å kaste bort kalorier på brød ved siden!!

 

 

Vel alle sammen, ha en nyyyydelig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monken

Ny uke gjennomført, men ble nok ikke noen nedgang denne uken.. Var vel som fortjent, så vi får skjerpe oss litt frem mot ferien. Blir ny veiing på fredag, for jeg reise på lørdag, og blir uten vekten min i 3 uker.

 

Gleder meg veldig til ferie, men synes det er litt skummelt å være uten kontrollmulighet i så lang tid. Får kanskje ta med meg målebåndet så jeg har noen referanser ;)

 

Nå begynte fellesferien og regnet har kommet på vestlandet.. Jeg skal heldigvis østover og satser på sol og gode badetemperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Da var jeg tilbake fa en uke i sol og varme.

Skriving gikk rett til h... men jeg føkler jeg storr sett hra vært veldig flink. Mye frukt og fisk på menyen, bare en dag med dessert og 1-2 glass vin/portvin om dagen.

 

Det protugisiske kjøkken passet meg helt utmerket, mye grønnsaker og fisk, lite sauser, bare rene smaker, urter som smaksforsterkere. Jada, masse mer olje enn kaloriregnskapet liker men mat helt etter min smak.

 

timesvis i bassenget med unger må ta gi litt uttelling + en god time i treningsrommet på hotellet (burde vært mer, men jeg drakk 1,5 l vann for å holde ut..)

 

Desverre en dag med utskeielser på heimturen men litt stress med trøtte unger, trøtt pappa og mamma, og bagasje og hjem klokka 2 på natta og ingen ordentlig mat på flyplassen da blir jeg utrolig søtsjuk... Vel di dag er jeg i gang igjen... Og vekta i morgest viste mer enn siste dag før ferien men mindre enn forrige veing..

 

Anyway, er allerede i gang med skriveing og i kveld blir det enten kino med min kjære eller så blir det trening....

 

Monken - og HermineH god ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Du har vært kjempeflink! Poenget må være at man er flinkere enn man ville ha vært om man ikke var på slankern :D Og det har du til de grader vært synes jeg.

 

Well done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

takk frøken frue

 

Tingen er at jeg ikke føler jeg har ofret noe heller... 1 glass vin til maten er nok i varmen, har drukekt uendelige mengder vann, og så valgte vi å spise middag på 'ordentlige' steder - da blir en mer mett og fornøyd..

 

I morgen er det trening!! ((Når jeg har skrevet det ned så må jeg!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

godt jeg kan inspirer andre.

Var veldig veldig tungt!! var veldig sliten og slet med og sovne og slevsagt akkurat i natt måtte minstejenta (snart 3) våkne klokka 3 og 'stå opp nå?? Stort smil, og noen småblunder fikk vi men 6 måtte vi opp..

 

Og vel dagen idag ble ikke helt som planglagt.. Særlig ikke når min bedre halvdel bestemte seg for at det var på tide å finne fram tax-free godteriet.

vel enden på visa.. vel.. jeg hadde ikke motstandskraft.. 2100 kcal i dag.. vel ny trening i morgen..

 

Skjønner bare ikke hvorfor jeg skulle være så trøtt - jeg var det i går også, og har sovet ekstra i dag fikk noen timer etter at min bedre halvdel stod opp - jeg har egentlig vært helt utenfor etter at vi kom hjem natt til søndag, tror det er det samme som feiler lillejenta...

 

Ellers er jeg i feriemodus, den største jobben er å få alle måltidene på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Drakk masse farris i går og sov 13 timer i natt - er ett nytt og bedre menneske bokstavelig talt.. Tror jeg er litt lettere å har i hus ja... har ikke vært veldig smilende og blid de siste dagene. Lurer på aom faktisk salt/væskebalanse har fått en liten smell i varmen.. Da jeg fant en flaske farris gik kden bare rett ned - kroppen ville ha ja!! har nesten drukket 3 liter i dag og i går.

 

vel i dag har jeg spist litt for lite, en isabella lakris-is dekket lunsjen :-/ Du verden det var godt... og jeg var god og mett etterpå. Fikk svømt 500 meter og lekt masse med ungene i utebassengene i dag. Og enda skal jeg på trening i kveld. Nå er jeg i siget igjen!! Må bare huske å spise!!!

 

En fin dag til dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

vel i går ble kaloriinntaket alt for lavt.. merket det da jeg skulle sove.. Lå på ca 1200, vel summen på to dager ble vel mer akseptabelt da.. har startet mye bedre i dag med ordentlig frolkost og lunsj.

 

Fikk trent i går og, 3,4 tp - ikke værst det nei.. Håper på tur i kveld men får antakellig besøk så da blir det noek en rolig tur.

 

Jeg smugveide og vekta var veldig hyggelig.. vel har feriemage ennå så antar at jeg har en del væsketap så tar ikke feiringen på forskudd.

Neste offiselle veing er søndag, reiser på familieferie på mandag. Heldivis er det et sted et er fint å gå masse turer selv om det sikkert blir noe sosialt rundt matbord og vinflasker.. Dessuten er der god pc-tilgang så skal nok få rapportert..

 

er der andre som er her inen for tiden - føler meg veldig alene på 20-30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Tusenfryd med mann og barn i dag.

Gikk veldig bra der - og må jo få 100 vis av trimpoeng aav all vandringen med minstejenta på skuldrene..... men totalt tom i systedmet da jeg kom hjem og amok i godteskuffen.. vel greidde å stoppe på rundt 2000 i dag. Avslutter dagen med husarbeid og klibrød for å ikke gjøre vondt værre..

 

Hadde med eple og hjemmelaget knekkebrød men glemte å spise.. Note to self: det fører til katastrofe..

 

Vel ny dag i morge, nye muligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Majanne

Mange utskeielser - men også mye trening.

 

Kommer tilbake i morgen med status!

 

Noe nytt ellers? Gleder meg til å lese over tråder - men nå er det helt andre utskeilerser som venter... En uke med barn men uten mann - vel nå er jeg tilbake og ungene sover.. Jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lørdagsgodteriet til ungene hmm der var mye rester som er borte nå :-(

Vel har startet på ny frisk igjen i dag, må huske å skrive. Har hatt mann og barn med på en fin skogstur, og utrolig hvordan en sånn tur tar knekken på alt som heter godtesug...

 

 

Skal sjekke med pulsklokka mhp trimpoeng. Gikk ikke langt og ikke fort, men bæremeis på ryggen drar nå litt opp... Det skal sies at selv om unger gjør et det bir mindre trening så blir det noen andre muligheter.. Jeg jobgget noen hundre meter med lillejenta på ryggen - uten å bli helt ødelagt - det var hun som ba om nåde ... så ja formen er på rett vei.. Håper jeg er på rett spor igjen. Ny veiedag er mandag - siden jeg starter kurs mandag (om 4 uker) En jukseveiing viser at jeg antakelig kan betille massasjetime (min belønning for 95), får se i morgen hvilke skader lørdagen har gjort..

 

En fiiiin dag til dere alle!! Dere har vært i bakhodet mitt til hvert eneste kaffe og kakeselskap, hver eneste neitakk til is hver eneste sjokoladebit som fikk ligge igjen kan jeg også takke dere for!!

Der har vært veldig mange jatakk også, men moderasjon, moderasjon, moderasjon og masse TP (15 sist uke - bare telt dem jeg har fått med pulsklokke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så fant jeg deg altså. Har kanskje skrevet her før? Men jeg så nå hvorfor jeg i tilfelle ikke har skrevet. Jeg har nemlig litt angst for kontrollfriker. Jeg går greit sammen med de aller fleste mennesker, men jeg kan klikke litt på kontrollfriker. Men da handler det om at de tar styring i mitt liv og det gjør jo uansett ikke du;) så da går nok det bra. Du har kanskje lest deg til det på tråden min, men jeg er kunstner, frilanser og har ikke alltid oversikt! Men jeg har kontroll på hovedsakene, mann, barn, faste måltider, betale regninger, rent hus, bra vedlikehold... men atelieet mitt( hm, der ville nok du hatt det litt annerledes;) )

 

Skal lese litt mer om deg. Hvor i landet bor du?

 

Litt morsomt for den samme førtiårsplanen hadde jeg også. Da jeg fylte 39 var jeg på sporet av å nå målet. Så ble jeg syk, gikk opp ti kilo og vips kom 40årsdagen.... men nå er jeg førti under fedmegrensen og når målet mitt før jeg er femti...:D

 

Så flott at forumet har hjulpet deg i ferien. Det er virkelig den beste hjelpen jeg har fått noe gang til slanking. Jeg har gått mange kurs, men jeg har best hjelp av dette forumet.

 

Skal bli gøy å følges utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nå ut som om at du har bra kontroll!!

Jeg får nok litt samme følelse for superflinke husmødre med fokus på egen og naboens plen som du har på kontrollfriker - heldigvis på dette forumet så er det ikke sånne ting en ser her.

 

Dette forumet har vært helt utrolig motivasjon!

 

Er nok ingen kontrollfrik egentlig - men har alltid veldig mye (rart) som foregår i hodet mitt - er litt nerd - så må lage litt strukturer og rammer rundt meg selv for å få hverdagen til å gå opp. Oppdaget at dagene ikke gikk av selv selv lengre da jeg ble mamma til to nydelige jenter på 7 og 3..

 

Jeg er opprinnelig nordlending men bor i Drammens regionen og pendler til Oslo.

 

Er dårlig på husarbeid og veldikehold (ser ut til at du har bra kontroll der ), er generelt sett veldig makelig og veldig god på skippertak, derfor jeg må ta kontroll - for dette kan ikke være skippertak, dette er resten av livet mitt.

 

Hvor holder du til i verden? Står sikkert i tråden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...