Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

testet catslide igej (for andre gang på 3 måneder eller noe sånt) supergod styrketrening selv om jeg ikke greier alle øvelsene - ENNÅ....

Har rapportert dagens TP til HermineH ;) Ikke så mange i dag - men det kommmer.. satser på sykkel til toget i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HermineH

Er det ikke herlig å ha fokus på trening en uke, MajaS?

 

Jeg synes iallefall det og tenker at jeg tidligere har gått allermest ned de ukene og uka etter jeg har trent mye. Trening kan jo være så mangt.... man MÅ jo ikke på et helsestudio for å forbrenne kalorier - men for meg er det en hjelp. Tenkte jeg skulle kommentere det du skrev om at du ikke hadde fått trent så mye i dag.... du hadde vel 4-5 trimpoeng!!!! DET ER MYE!!! Du må ikke se deg blind på hvor flink du er nå da, MajaS - og at du er sliten når du peiser på som det her det er neimen ikke rart:-) Jeg ser det blir tøff konkurranse denne uken - så jeg har også klart å komme meg på trening i dag. Denne uken skal jeg prioritere å trene med ett eller annet hver dag, men har mine tvil til om det holder til seier i vår beskjedne konkurranse.... Du og Monken er jo helt "gale":-)

 

Men du å godt det er!!!!!!!

 

Tjo ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er mer enn fornøyd med 4,3 - hadde bare planene klare for enda mer hehehe. Jeg er ikke overtreningsflink - har normalt sett mellom 10 og 15 TP i uka, det er ikke veldig mye.

Vel fikk ikke syklet i dag. Unnskyldningen var at det var meldt masse regn på mårran, og jeg har langt hår så det er veldig upraktisk.. haha. Vel litt sant og, det er mest nedover når jeg reiser til jobb så jeg sliper normalt sett å dusje, holder med å skifte. Jaja, det blir staver og Friskis&Svettis i dag.

 

Jeg får ikke trent på studio fordi det blir for tungvindt - F&S her i bygda har trening i forskjellige gymsaler (og nå på sommeren ute på ei grasslette) - mange innen gangavstand - og så øver jeg på å initiere meg selv. Mye lettere å trene når jeg er andre steder når jeg er vant til å ta på treningsbuksa og bare sette i gang.

Dessuten er jeg blitt helt avhengig av å være ute. Masse luft og renske hodet, trenger det.

 

Uansett I morgen blir det treningsfri. Skal på middag hos en på jobben, reiser rett etter jobb.

 

Ellers spiser jeg for mye denne uka også men mugveing viser at det går rette veien så jeg tror ikke jeg skal ha så veldig forkus på det akkuat nå - bare jeg spiser rett. Dror jeg må ligge over 1600 når jeg trener mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Du må iallefall ikke ligge under 1600 kcal Maja!

 

Sett opp en kalender med faste treningspunkter til deg selv og gubben? Det har vi gjort her hjemme, og selv om den ikke er helt oppe og går enda siden jeg ikke begynner jobb før neste uke, så er det i det minste satt av tid til MEG! Jeg gleder meg til å ta fatt.

 

Angående rockering, så dro jeg i gang en tråd for noen år siden som het Rockeringen. Det var mye blåmerker ute og gikk en stund, men jaggu gjorde det sitt for livvidden. Anbefales å ta et kvarter foran TVn :=)

 

Ha en strålende dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og min kjære hadde faste dager (dvs annenhver dag)- men så falt han på sykekog og knakk antakelig et par ribbein - så han har tatt det veldig med ro fram til nå så jeg har hatt litt friere tøyler i sommer.

Vel Prøver å komme igang igjen med småtrening inne når han er ute. har både stepbrett, ergometersykkel og corebar og catslidematter - med tilhørende DVD'er - og mye støv rundt de samme..

Kankje jeg skal invester i rockering også.. vel får komme i gang med det andre først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente mye rockering og hoppetau før, men nå klarer jeg det ikke! Jeg får ikke den ringen til å gå rundt midjen i det hele tatt! Jeg trener det på Wii, men der er det bare bevegelsesmønsteret på beina som er avgjørende..

 

Er det en spisiell type rockering som brukes for voksne, særlig med en ganske voksent liv-vidde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..I dag skal jeg spise midag hos en kollega rett etter jobb så det blir ikke trening - og tror det er bra..

Er sliten og mør i hele kroppen... Den timen jeg gikk med staver i går består stortsett av bakker (opp og nedover da) - og F&S foregår ute - hopp og sprett og tjohei er hardt på gressunderlag. veldig bra for kjernemusklatur antar jeg. begynner til og med å få tak på rumpe og bak-lår muskler - og de bruker jeg ikke mye - de er veldig svake.

 

Herlig med en trenigsutfordring. Jeg tar meg skikkelig i nakken denne uka - som sagt før det går litt utover hus og heim - men mannen i mitt liv står ved min side og synes det er kjempebra!

 

Så meg i speilet og der er mange kuler på lår og rumpe som er borte - jeg begynner å se en slags fasong igjen - jippi - og flere har kommentert at jeg har gått ned.

 

Jeg prøver å ikke sabotere meg selv med å tenke at "synes de jeg var så feit før" - jeg prøver å heller være stolt og si takk!

 

 

Fredag morgen reiser vi på hytta. har massevis av materialer som skal bæres fra bil og 500 meter opp til selve hytta så tar nok pulsklokka på da ja.

 

Har spist i overkant alle disse hardtreningdagene - men tror kroppen trenger det - da får jeg til og med sove selv om det er under 2 timer siden trening og jeg kjenner at restitusjonen går fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Merker treningen i dag.. å reise seg fra en stol - eller do er en pine - men stølhet = god samvittighet!! JIPPPIIII

 

 

Enig, godt å kjenne at kroppen er brukt! Nesten godt vondt... ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok godt for kroppen å få litt hvile i dag! F&S høres ganske kjekt ut! Er det ofte de har treninger ute hos deg? Tror jeg skal sjekke opp når og hvor de har trening i nærheten av meg.

 

Så bra at folk har begynt å se at du gjør endringer! Jeg pleier å få kommentarer som: "Har du klipt håret?" o.l, jeg. .Gjenre etter at jeg har gått ned 20-30 kg.. En aerobic trener sa en gang at jeg hadde sikkert gått ned mange kilo, uten å vite om det selv.. (siden jeg trente der jevnlig) Ha ha ha.. Jeg hadde slanket meg i ett år, og gått ned 30 kg :-)

 

Hyttetur høres bra ut! Sikkert mange muligheter for litt utradisjonelle TP der også! Kos deg så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F&S har treninger litt omkring i distriktet her jeg bor.. Så de har fflere tider nesten hvre dag. http://Www.friskisvettis.no og så velg sted så får du opp en timeplan.

 

Treningsstudio ville selvsagt vært enda bedre, men jeg liker å slippe å kjøre bil til trening og så er det jo en god del dyrere.

 

hehehe litt av noen kommentarer du får. Ikke så mange som sier noe, de fleste har vel sett at jeg går litt opp og ned så..

 

Så over til helga.

 

torsdag på middag hos kollega ble en mat og alkoholutskeielse .... Litt mye konjakk og single malt.. Var veldig godt på torsdag, men ikke så godt på fredag.. veldig hyggelig ihvertfall. (vel igjen, jeg spiste minst dessert - selv om ikke det sier så mye)

 

Fredag ble det bæring av masse kjøkkendeler og plank til hytta som ligger ca 500 meter opp fra bilveien. God trening - men ble spist opp av mygg - så jeg tok allergitabelett for å motvirke den verste kløen..

Det straffet seg på lørdag.. jeg ble så trøtt at jeg nesten ikke kunne sitte - for da sovnet jeg...:-( Orket ihvartfall ikke noen lang tur. Fikk lekt med ungene, det var godt. Nevnte jeg at det er TV-fri der oppe.

Desverre ble det mengder med sjokolade og potetgull til kvelds... Ikke så mye som før men..

 

Søndag ble jeg heldigvis rastløs igjen, tok minstejenta i bæremeis og fikk gått en fin tur.. de andre gikk en liten tur for å kaste stein i bekken (utrolig hvor mange timer underholdning det er for unger)

 

Det er vanskelig med sånn trening når vi er der oppe - for vi er der jo sammen så jeg vil ikek stikke av så lenge heller - det føles feil, så jeg tar moderat trim og så prøver vi å være mye sammen.

 

Bluemum sier noe det samme - det er vanskelig å rekke over alt - selvsagt må trim prioriteres men der er veldig mye hverdags-tig som faktisk må gjøres også - er en småbarnsmor kan en ikke bare kreve 2 timer for seg selv hver dag heller. jaja den berømte tidsklemma.. Det går bra foreløpig - takket være en toppers mann.

 

Vel utskeielser - men masse trim denne uka - veldig spent på veing i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Endlig var det litt bevegelse på vekten igjen. Ned 0,4 forrige uke :D

 

Fornøyd med resultatet - bare 2 uker igjen til GR kurset begynner nå, skal bli godt å få litt ekstra drahjelp. Merket at når jeg har klart å få av litt på egenhånd er det vanskeliger å "holde seg i selen". Lettere å spise litt ekstra, selv om jeg vet altfor godt at det er jo bare meg selv det går utover.... ;)

 

Vil nok gå opp i vekt på første GR kurs, da jeg veier meg med klær på. Hjemme er det kun truse, minst mulig på kroppen for å få minst mulig på vekten :-)

 

Hadde en sånn passe trimuke forrige uke, og på matveien kunne jeg sikkert vært bedre. Var flink i uken, men helgen tok litt av kan en si..

 

Spent på dere andre sine resultat etter en veldig aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken: Kjempebra!!!!!!!

 

.. jeg 'nekter' å registrer mandagsresultatet denne uken, var alt for deprimerende - men opplever også for første gang på flere måneder at ring og klokke strammer pga vann i kroppen. (Vræææææl!)

 

Ønsker at det kan være allergimedisinen - vel, jeg skeiet også ut med godterier, og drakk lite vann så får vel kalle en spade for en spade. Sukker og salt binder vann. PUNKTUM!

 

Joda, Jeg merker at jeg trenger ei hand å holde i nå.. Det er vanskeligere å si nei enn for noen uker siden. Kurssatart om to uker... Spennende!

Jeg er blitt flinkere til å sove igjen nå - så håper det skal gjøre livet litt lettere..

 

TP forrige uke føles veldig bra - tror de kommer til å sette spor framover! Ser at farten når jeg går med stavene går litt opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HermineH har satt opp treningsplan for seg selv - da må jeg vel ta utrfordringen

mandag: Friskis & Svettis - utetrening + stavgang til og fra

tirsdag: Sykle + tog til jobb

onsdag: Sykle + tog til jobb Friskis & Svettis - utetrening + stavgang til og fra

Torsdag: Baking og planlegging av bursdagsfeiring. Hvis kroppen sier ja prøver jeg sykkel og tog til jobb

Fredag: Hvis kroppen sier ja prøver jeg sykkel og tog til jobb vaske og fikse til bursdagsfeiring

Lørdag: familiebursdag m. overnattingsgjester

Søndag: Barnebursdag. Hvis tid prøve uke 1 av http://runningintoshape.com/

 

Denne planen er ambisiøs. F&S er fast innslag. Sykkel mer enn 2 dager er bonustrening!

Jeg har sett på treningsdagboka at torsdag til lørdag er jeg dårlig på trening, må etterhvert ihvertfall få inn en økt i den halvdelen av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så bra, MajaS - planer er godt å ha - de hjelper oss til målet:-) Jeg har allerede overgått meg selv i dag. Mine planer om å gå 30 min med litt jobb ble til 10 min løping og 30 min oppoverbakke på mølla OG en stram opp puls time:-) Ren BONUS - og veldig deilig etterpå. Jeg trenger å kompensere litt pga gårsdagens barnebursdag i heimen. Jeg gjorde noe lurt da..... tidligere bursdager har jeg forsøkt med lav karbo kaker (som stort sett har vært mislykket og arbeidssomme) I går satset jeg på bær! Jeg kjøpte masse bringebær og jordbær. Til de serverte jeg sjokoladesauser til de som spiser det samt is i forskjellige varianter. Min dream yoghurtis fikk ben å gå på..... og jeg klarte meg med mindre kalorier uten at noen reagerte. I tillegg hadde jeg selvfølgelig standard kaka vår og annet snacks - men det gikk ganske bra for meg - det var det viktigste:-) Jeg spiste masse bringebær og jordbær OG noe is - men bare ett lite kakestykke og noen M og 3 seigmenn:-) I snitt spiste jeg, selv når jeg tar hensyn til søndag ca 1650 kcal daglig i forrige uke. Takket være trimmingen i forrige uke burde dette(uke 32) bli en strålende uke!

-

Det skal begynne en konkurranse snart inne på forumet kanskje jeg skulle bli med?

 

Må iallefall veie meg i morgen!''

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MajaS tusen takk for gode ord!

 

Synd at ikke vekten viste resultat etter strålende trimuke. Når du kjenner vannet i kroppen kan det godt tenkes at det bare skyldes opphoping. Jeg merker det selv på kroppen at om jeg har noen dager hvor jeg har vært dårlig på å få i meg nok veske - så går vekten opp :D

 

Satser på at resultatene kommer neste uke i stede ;) Med din innsats kommer uansett resultater snart. Stå på videre

 

Flott ukeplan du har lagt opp.

 

Jeg planlegger trening i morgen og torsdag. Blir nok elipse med litt styrke. Hadde litt styrke i går, og det kjennes på kroppen.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hei MajaS og alle andre her inne på MajaS sin tråd.....

 

MajaS vant i forrige uke en høyst uformell trimkonkurranse på min tråd. Nå har Bollemajen utfordret meg (og alle andre) til en ny uke med trimfokus.

 

Vår lille konkurranse i forrige uke gjorde at flere av oss tok i litt ekstra - kanskje du også vil prøve å skvise litt ekstra trimpoeng ut av denne uken?

 

I såfall så er du velkommen til å rapportere på HermineH sin tråd under 20-30 kilo:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel antar at jeg står på et platå nå der kroppen lever sitt eget liv. Jeg får bare nyte vide bukser og ta meg selv i nakken !

Trimplan er fulgt til nå, men har ikke gått over heller.

Greide å gjennomføre morgenens sykle til toget - selv om det regnet!! Det var det jeg visste det var bare unnskyldinger for meg selv før.. Vel det kom ikke 10 cm regn i dag da!

Hmm lørdag. tror ikke jeg rekker noe trening.. Huset fult av familie og gjester så.. Skal ha det i bakhodet, må sikkert en tur på butikken da sykle elelr gå ihvertfall.

 

God ide med bær til barnebursdagen... Light kaker er veldig ofte ikke så gode, det må en bare innse. En må bare øve på passe porsjoner!!

 

Jeg pleier å lage en veldig tyktflytende smoothie, kanskje havrevafler og sånn ihverfall som et lettere alternativ.. tenke tenke..

 

En ting til, jeg tenkte litt etter gårdagens innlegg jeg kan ikke vente på at kurset starter opp for å få ei hand å holde i. Jeg må ta kontroll selv - selv om jeg er takknemmelig for all støtte så er det bare jeg som kan holde meg på beina..

Det er jo det denne prosessen handler om for meg.

Nå er jeg igang igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de treningsmengdene du hadde i forrige uke, så kan noe av årsaken til dårlig resultat være stive muskler.. Musklene samler opp slagg og vann når de er stive, og det veier alltids litt ekstra! I lengden så vil muskler veie mer enn fett, men det er kanskje litt tidlig med den forklaringen..? -Eller kanskje ikke? Du har holdt på en stund med F&S, skjønner jeg?

 

Jeg er mektig imponert over TP-resultatet ditt i forrige uke, så gratulerer så mye! Det er bare å ta seg selv i kragen og gjennomføre neste uke med kontroll i matveien og trim i kroppen! -Og kontroll er du bra på :-)

Håper du får en positiv overraskelse neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bluemum, jeg vet det om muskler og væskeoppsamling - ja jeg har trent en del F&S før men det ble mye bæring i helga. og musklene fikk ikke tid til å restituere seg i mellom hver gå-økt denne uka. Jeg er nok veldig avhengig av hvile også:-(

 

Jeg så det på pulsklokka på mandag, hvilepulsen lå langt over normalt... ja vi får se neste veiing selv om det blir bursdagsfeiring både lørdag og søndag...

Jada pølsebursdag, men jeg serverer kalkunpølse i tillegg til den vanlige og så servere jeg salat og rundstykker/pålegg - det er treårsdag så jeg har bedt foreldre med ungene.. tro det blir rundstykker (grove) i stedet for vafler. da kan alt gjøres på forhånd.

 

Vel syklet i (22 km tilsammen) dag og skal gjøre det i morgen - har merket at det får ut vann fra kroppen - jeg har digre lår så antar jeg får litt blodgjennomstrømming på nye steder hehe.

vel rapportere TP denne uka også selv om det blir mindre enn forrige uke :-) tror egentlig at kroppen min trenger litt lavere tempo - så tar jeg heller et skippertak nå og da og får bygget opp formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel får begyne med gårdagen, bakte muffins (Søte, fete sådanne) i går til lillegullets bursdag. jeg greide å ikke smake på muffinsene - men du og du så god den røra er... :-( . Jeg smakte masse på bringebærene jeg hadde i da - det hjalp.

 

Vel har skjerpet litt inn på kaloriene ellers så registrerte det som en muffin - og kan leve med det.

Det som var værre var at det var 7 karameller igjen siden forrige helg - da jeg gikk tur med ungene tok jeg med noen for oppmuntring på hjemturen ("alle som går selv får..") - bare det at vi glemte å spise dem, de lå fortsatt i jakkelommen.. Ikke nå lengre nei, nå ligger de på rompa mi. Vel gjor er gjort og spist er spist. Ligger fortsatt under 1900. Så vidt - helt utrolig.

 

I dag har jeg syklet til toget (igjen) - 1,1 mil hver vei så det blir TP. Jeg vet ikke om jeg rekker annen trening i dag - må få unna resten av bakingen i dag så jeg får melet ut av huset før helga - svigerinnen min har ekstrem glutenintoleranse. Får se hva jeg rekker - jeg er ikke sånn supereffektiv husmor som sagt - ting tar tid!

Men men 3,1 TP fra syklingen kan jeg leve med.

 

Frøken frue

Limesjokoladekaka ser god ut ja, skal prøve den en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...