Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er ferien over, og vi begynner på nytt med blanke ark - igjen

 

Har bestemt meg for å begynne på GR kurs i august jeg også. Har sendt mail til kursleder, hvor jeg hører litt om jeg skal ta maxi eller ordinær. Jeg har fortsatt ganske mange kilo som jeg vil ha vekk, og det kan derfor være greit å gå sammen med andre i samme situasjon..

 

Resultatet etter ferien ble 1,1 kg opp. Kjedelig å gå opp, men er egentlig fornøyd med resultatet. Har vært på farten i 3 uker, og har kost meg masse. Is, god grillmat (fisk og koteletter og herlig salat) samt noe godt på kvelden når ungene sov søtt i hytten. Litt av feriefølelsen for meg er noen glass vin på kvelden når ungene har lagt seg.

 

I dag var det påan igjen. - håper å få til noen gode trimpoeng til neste veiing, og å se noe nedgang i neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått ned to kilo i juli? Jeg bøyer meg i støvet! Grattis!

 

Ja, det er sånne kontrollfriker som plutselig ordner med hele oppgaven jeg har fått uten å konferere med meg fordi jeg har somlet litt..... og når somlet attpåtil skyltes at jeg hadde vært ganske syk, ja da banner selv jeg! Folk som har kontroll over livet sitt kaller jeg å ta ansvar. Det er bare positivt!

 

Jeg bor i Vestfold.

 

Ja, jeg tror at det kan være lurt å gjøre noe med skippertakene i livet. Spesielt når det gjelder slanking som du sier. derfor har jeg helt panikk for å være konsekvent. Jeg har slanket meg så mange ganger og gitt opp, det skal jeg IKKE denne gangen. Og da må jeg leve et tilnærmet normalt liv.

 

Ha en fin måned, tenk det er bare noen uker så seiler du forbi meg! Og det er helt greit. Jeg seiler min skute i i flau vind med ustø kurs. Men jeg nyter turen og kommer i havn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monken.

 

Jeg hadde vel trodd det skulle gå den veien med meg og i sommer - men jeg vet at utskeielser har en lei tendens til å komme tilbake en uke eller to etter - så vi får se neste veining. Prøve å trimme masse for tiden mens jeg har tid og overskudd.. Høsten blir lang og slitsom nok som den er.

 

Steg - ja jeg vet hva du mener med å ta sitt eget tempo, jeg må sikkert ta en periode med det også etterhvert. Sånne 'overstyrere' du snakker om finnes det mer enn nok av dem takler jeg ikke heller!!

Veldig fin måte å si det siste der på om å seile sin egen skute - høres litt ut som meg, bare det at kursen kan variere litt..

 

Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Du er superflink og virkelig et eksempel til etterfølgelse:-) Jeg blir veldig motivert av å lese om deg. Synd jeg ikke klarte å være like flink i sommer, men tross alt har jeg ikke ramlet helt utpå! Blir spennende å veie seg på torsdag - håper det holder seg omtrent der jeg var før sommeren - alt mindre enn en kilo opp er jeg strålende fornøyd med. Hvor mange kilo har du igjen før du er i mål, MajaS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine!

 

Hmmm det hårete målet mitt er ned 28 kg til 75 - så da er det 21 igjen...

Har ikke veid det siden jeg var tenåring så vi får se... Er optimist. Er 170 høy - så vi får se hvordan jeg ser ut da :-) Tenk å kunne kjøpe klær i alle butikker....

 

1/4 av veien er gått.

Begynner på GR-aktiv kurs 30. august - håper å ha gått ned tilsammen 10 kg før det, har tidligere hatt ett platå rundt 92 - så kan være greitt å ha nådd det før jeg får ekstra-hjelpen

 

Jeg har ikke satt tidsdsfrister, men herfra tar jeg belønning hver 5. kg :-) Neste belønning er nye klær, tror opprette en egen belønningskonto!!

 

Med trenigsopplegget ditt så vet jeg at det går bra framover!! Er sikker på at du får en positiv overraskelse på torsdag!

Bra vi kan motivere hverandre!!!

 

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningspause i går, men kroppen var veldig sliten - nesten 10 TP på to dager er jeg fornøyd med ja.

Huset trengte en kvinnelig hånd (fikk kommandert mannen litt også da ja hehehehe). Hater husarbeid men liker å ha litt system i syskrinet = skippertak.

Merker det med trening, unger og jobb er det husarbeid og tv-titting det går ut over..

 

Har laget en nøttemiks og beregnet kalorier for dager med lavt inntak - i går holdt jeg på å ende på 1250 (skal ha rundt 1600) så 50 g nøtteblanding gjorde susen.

 

I kveld blir det ny trening jippiii!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, 4, 6 TP i går og. Gikk med staver til og fra trening - og fikk en god treningsøkt ute! Deilig er fornavnet!! Registrer med pulsklokke.

Kjenner at jeg har trent mer kondisjon enn styrke i ferien ja. Der er styrkeøkter innlagt i treningen, og de var tunge.

Deter ikke sånn at jeg er avhengig av trening, men det føles veldig godt når jeg trener nå, ikke bare etterpå :-). Dette tegner til å bli en fin høst.

 

Litt mye mat 1900 kcal - tok en pølse i tillegg til svinefileten til middagen... Det var veldig godt..... OG litt nøtter ekstra på kvelden.

 

Bør kanskje bli flinkere til styrkedelen en gang i blandt hjemme og... har jo kjøpt catslide. Har i hodet mitt hatt en slags plan om at det passer til høsten hvis jeg ikke vil ut en dag - men det ser ut til at jeg får ta tak der og - hvorfor krype i det når en kan hoppe i det. Vel får tenke på det litt - men kjenner at jeg må egentlig bare starte. Skal rapportere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

4,6 trimpoeng er supert! Stå på, MAJAS - det kommer til å bli gøy å komme på kurs å ha klart 10 kilo FØR du begynner! I know - gjorde det i fjor og følte meg som "superkvinnen".

 

Skal vi ha en konkurranse neste uke? Hvem klarer flest trimpoeng fra mandag til søndag?................rapportering daglig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MajaS,

 

Nå har jeg lest igjennom hele tråden din, og sett hvordan du jobber med kontroll og litt hvordan du tenker! Falt litt for kommentaren din etter at du hadde spist hele desserten, men at alle de andre forsynte seg flere ganger. -For kaloriene teller ikke når de andre spiser mer :-)

 

Eller blir jeg med på Trim konkurranse! Er det oppstart mandag 9?

 

Jeg skal også tenke litt på dette med sabotører og støttespillere..

 

Du har forresten vært kjempe flink i sommer! Nedgang i ferien er en seier du kan bygge videre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Trimkonkurranse neste uke kan ALLE være med på:-)

 

Rapportering hos HermineH - "hva er det for noe galt med meg" helst hver kveld.

 

PREMIERING: Til alle: Bedre kondis, lavere vekt, bedre selvtillitt! Og, selvfølgelig heder og ære til vinneren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med trimkonkuranse neste uke. Kjenner at med å begynne på jobb igjen så daler overskuddet.. og det blir vanskelig å få trimpoengene på plass,må bli litt kreativ igjen.

Jeg har gått i alle feller en kan i dag og i går.. Vel nesten, jeg har ennå ikke gått til sjokoladehylla ennå..

Jeg kjenner jeg sover for lite og både i dag og i går ble det mye mer nøtter enn det skulle bli. (Bruker nøtteblanding som mellommåltid når jeg kommer hjem fra jobb før middagen er ferdig) har bevist en gang for alle at nei, jeg har ennå ikke kontroll nok så jeg må tilbake til porsjonsmåling.. Vel Som jeg sa til Frøken Frue, jeg blir sulten av lightbrus på tom mage, og for lite søvn er totalt ødeleggende.. Det skjedde både i går og i dag så jeg har bare meg selv å takke!

 

Vel endte opp på rundt 1900 i dag og i går - så det kunne vært værre (dagen er ikke over ennå), men får ikke trent i morgen - skal ut og shoppe hyttekjøkken - og så er det planlagt utskeielse på middag hos en kollega på kvelden, jeg skal kjøre - så det begrenser inntaket litt og ryktene sier thaimat - det pleier være sunt.

 

Bluemom - jeg har vært inne og lest litt hos deg og! velkommen i klubben!! her er støttespillere, og noen som kan hjelpe til med et spark bak! uten denne klubben ville jeg aldri ha greidd å gå ned noe selv!

 

HermineH - Heder og ære, og en vakker kropp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det fordi at jeg har spist i snitt to måltider om dagen - og den omtalte thaimaten med is til dessert var det sunneste av alt...

 

Ingen trening annen enn at jeg gikk for å hente eldstejenta hjem fra veninnebesøk. IKEA shopping gir vel ikke TP selv om det er utmattende nok hehehehe.

 

Årsaken er ganske klar

* Lite søvn forrige uke (slite med å legge meg om kvelden etter ferien)

Medisin: Ikke lese halve natten på sengen.

* jeg spiser ikke mellom lunsj og middag på normaldager - trodde det skulle gå greitt etter en innkjøring men nei - det fungere ikke!!.

Medisin: Ryvita og smøreost i kontorskuffen innføres herved.. En form for næringsbar de dagene jeg tar tog og sykler-

* For lite trening denne uken (pangstart, men helgen er bortkastet treningsmessig)

Medisin: hermineH's treningskonkurranse som starter i morgen.

 

Veiing i morgen :-(. Antar det skal spore til motivasjon ihvertfall.. Satser på Grønn te og vann utover kvelden for å rense opp litt

 

Forresten: Fikk kjøpt det meste til hyttekjøkkenet Så neste helg går til å bære fra bilen og de 400 metrene til hytta... DET blir TP ihvertfall. Skal ikke innrede riktig ennå, men vi ikke bære benkeplater gjenneom 2 meter snø så får ta det nå.

 

Hmm da føler jeg meg bedre igjen!! Takk og lov for dette forumet. Mye terapi her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

God reflektert Maja. Du ser godt selv hva det er som gjør at du faller utpå og så har du mdisinen klar. Veldig bra!

 

Og IKEA er en utfordring for selv de mest utholdende shoppegale...

 

Denne uka bli myyye bedre enn den forrige!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MajaS, vi var også på IKEA på lørdag. Det burde absolutt vært trimpoeng på IKEA-shopping :-) Vi skulle bare ha ett par småting, og visste akkurat hva vi ville ha, men alikevel, så tok det 4 timer!

 

Søvn er forresten ett stort problem hos meg også, og det har vart siden før ferien. I dag er det ekstra ille, siden jeg skulle ut å reise, men så var billetten feil, og jeg måtte gjøre vendereis fra Gardermoen og gå på kontoret som vanlig. Sto opp klokka 05.20, og var vel ikke i seng før 12.20 i natt.. Det MÅ bli en tidlig kveld i dag! Jeg fikk iallefall ett par uventede trimpoeng i dag, da jeg gikk fra toget til jobb:-)

 

Jeg er klar for trim-utfordringen hor Hermine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oppmuntrende ord Førken Frue og BlueMom!

 

.. Ja søvn- vet jeg må ha fokus på det framover...

Jeg er sånn som måååå lese på sengen - det er min egen persolige kosetid. Må bare bestemme at etter 11 så er lyset av...

 

BlueMum - jeg ville vært helt i koma!! gardemoen 05:20 - vrææææl! Lurt å gå fra togstasjonen!!

 

Det gikk 500 g oppover på vekta denne uka.. Ikke uventet.. Antakelig litt etterslep etter siste ferieuka samt en ikke helt bra uke forrige uke. Dessuten det er mandag, absulutt verste veiedag (den dagen med en rå og brutal sannhet)!!

 

Vel vel, får jobbe videre uansett... Kjedelig men håper bare ikke det er et platå jeg skimter. Har ligget lenge rundt 95 før så er litt redd for det. Vel - trimutfordringen denne uken kan kanskje få hull på byllen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Er dere i gang, damer???????????? Bluemum og MajaS har takket ja til trimutfordringen jeg hadde i forrige uke. Jeg kan trøste dere med at jeg er igang!!!!! Har faktisk fått 3,8 TP i dag. Mulig jeg "sniker" meg til en gåtur i kveld også - så dere får bare stå på:-)

 

Slo meg plutselig at skilpadden ofte vinner over haren - kanskje jeg skal roe meg litt?

 

Denne uken SKAL jeg iallefall ned i vekt - bare så synd at jeg ikke får veid meg før 2 september når jeg skal til PT - ja ja, kroppen vil vel merke det og nyte veien nedover tenker jeg.

 

TJo ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet 11 km til toget i dag - skal sykle hjem og trene i kveld- så får pangstart.. :-D

Glad det meldte regneværet uteble selvv om jeg har lovt meg selv at det ikke skal være noen hindring. Værre i morgen antar jeg. Vi får se.

Leverer i barnehagen og på SFO om morran denne uken, da går vi men tar det ikke som TP - noe hverdagsaktivitet må jeg ha..

Føler meg mye bedre enn i går ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg som var så fornøyd med en gåtur fra toget i dag; 0,5 TP! Det må bli stavgang på meg i kveld! Og litt styrke og morro på Wii'en! Bare synd jeg er så trøtt etter en altfor tidlig morgen! Jeg skal nok klare å henge med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens rapport viste ingen bevegelse siste uke. Så jeg får bare si ikke opp er bra.

 

var som forvektet, så her er det nok bare å brette opp ermene og fortsette.

 

Har gått veldig tregt i det siste, og med dere supertrimmere her inne detter jeg nesten litt i do... Jeg har ikke ork eller mulighet til så mye trim som enkelte av dere. Ca 10 trimpoeng i uken så føler jeg at jeg må være fornøyd.

 

Nå har jeg fått tak i rockering. Er foreløpig på innkjøring, redd for ende opp med mange blåkuler som enkelte har gjort. Går heldigvis bedre . - nå får jeg i alle fall til noen runder før ringen ramler ned. Er ganske tungt, merker jeg blir anpusten bare etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på GR kurs. Endte opp med GR aktiv med spinning. Har trent spinning før, men det er nesten 10 år siden.. Blir veldig spennende!

 

Håper på litt ekstra motivasjon når jeg begynner på kurs!!

 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim må en ta så mye som en får til!!

For meg handler konkurransen om å la trening få fokus noen dager!

Det viktigste er fokusen. Hos meg går det utover mannen som må legge unger - og tilbringe timer alene hjemme, TV tid og husarbeid.

Mannen Klager ikke - tvert i mot han oppmutrer - men i dag er det hans tur å trimme..

Jeg skal også begynne på GR aktiv med spinning - mange år siden sist - lurer på om jeg får på den buksa jeg kjøpte da...

 

Rockering er kjempebra - jeg kjøpte en vanlig tynn en men får den ikke til..

jeg har gått med staver i et par år nå, men merker at det å sykle har på en måte gitt et kick til kondisen. Hvilepulsen har gått ned til rundt 50 nå (!!!!) var på nesten 60. Er spent på hva spinning kan gjøre for meg.

 

Tok enordentlig kveldsmat eter trening i går - siden jeg har trent 1300 kcal - var så sliten forrige uke - og tror faktisk at kroppen trenger litt hjelp etter et krafttak - så det ble speilegg - og mere kalorier.. Men det føles bra i dag (og smugveiing viser at 500 g opp kanskje var falsk alarm - håpe-håpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...