Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

blir nok ikke F&S i dag nei, kroppen er helt utslitt, treningen er seint i kveld, ferdig 10 og da tror jeg faktisk jeg koemr til å sove.

Får finne på noe i morgen i stedet.

 

Vel ikke så rart når jeg registrerte inntaket - bare 1000 kcal til nå, får fylle på litt ja, det ble bare grønn salat på ikea...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert et fornuftig valg å la kroppen hvile litt. Du har hatt rådrift på deg selv en stund nå :P

 

Jeg forsøker selv å finne rutiner som jeg klarer å følge også etter endt slanking. Tre ganger i uken kan jeg klare, men sånn trening hver dag blir rett og slett for mye - sliter med å få tid til dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en ny runde på elipsemaskinen i går, og litt situps og litt trening på disse digre armene mine :P

 

Var travelt i går, så jeg slet litt med å komme i mål med nok kalorier - så jeg fikk kost meg med litt nøtter - tror jeg kom ca i mål. Har ikke fått registert dette ennå...

 

I dag skal jeg klare å IKKE spise noe fy-fy til fredagskosen. Være flink slik at jeg kanskje kan kose meg med et glass hvitvin i kveld i stedenfor

 

Ha en strålende kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et glass vin høres godt ut..

 

Jeg driver litt rovdrift på meg selv for tiden - rett og slett for å prøve å få opp formnivået som har sabilisert seg litt i det siste. Ser ut til å hjelpe da - selv om jeg blir sliten. Det viktigste tror jeg er å fokusere på søvn..

Jeg regner 3x per uke i normalperiodene til å være realistisk for meg også - særlig hvis jeg greier å få opp joggeformen, vel vi får se.. Synes aldri jeg har nomalperioder... Enten går det i 110 eller så er det full stopp.. Meg i et nøtteskall det egentlig.

Skal gå en tur med naboen og noen staver i dag - det er nesten blitt rolig-trening for meg nå - og det er deilig!

har bestilt meg nye staver nå - litt luksus må en ha, og mine gamle er tunge teleskopstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gått turen i går - 9 km - rolig - 6,2 km/t fant jeg ut etterpå - så ja formen øker. Hun jeg går med er steinhard men i går så måtte hun hvile i en bakke og jeg måtte ikke. Vel så hade hun drukket fo lite og jeg har gått løypa før, men regner alle tegn på formstigning.

 

I dag har vi vært og båret masse ting på hytta + litt styrketrening i kveld - TP det og.. må gjøre noe med rumpe og lår ....

 

Litt for lite kcal i dag men er ikke sulten - så det blir litt popcorn til kvelds.. Gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen vel ovestått. Har ganske bra. Har ikke vært så flink til å takke nei som jeg burde, har bare tenkt at jeg må bare ha litt... :) Får trøste meg med at jeg har vært aktiv stort sett hele helgen.

 

Har nesten ikke vært nedpå i dag. Har rukket både husvask, skogstur med ungene, dugnad og en deilig kveldstur med en venninne. Har vært en fantastisk dag. Godt med frisk luft for oss kontorrotter :P

 

I neste uker starter GR kurs. Blir spennende å se om jeg trives med spinning. Har ikke gjort det på ca 10 år, og jeg husker at jeg syntes bena holdt på å ramle av... De trøene gikk usedvanlig fort. Har blitt tipset om at jeg må stille på litt mer tyngde, så jeg får prøve det. Er uansett veldig klar for å sette igang igjen.

 

MajaS: er ikke i tvil om at formen din er stigende. Fantastisk og føle seg bedre enn en som en har sett på som bedre trent enn seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 0,4 kg.. Ikke egentlig overrrasket etter forrige ukes stornedgang. Vekta leker jojo for tiden, men trenden er nedover - og formen er økende. 17,2 TP denne uken.. Målet er mer enn 15 så er fornøyd!

Mangler 800 g på delmål til lursstart - men skal ikek gråte over det. Er fornøyd med 9,2 kg nedgang på egenhånd (men med masse motivasjon fra dere her)

 

I kveld begynner jeg på kurs! Spennende hva det kan tilføre. Skal til og med gå sammen med en nabo - litt personlig men veldig spennende. Siden jeg er litt sånn som skal greie alt selv tror jeg det kan være nyttig lærdom å slippe andre inn i denne sfæren min, kanskje til og med mannen i mitt liv skal få litt utfordringer.

 

Jeg har en oppskrift her (som jeg fikk av ei som brukte den til å lindre plager i forbindelse med overgangsalderen - men jeg merker den hjelper litt på PMS og vann i kroppen) Dobbel porsjon er fin til frokost. jeg gjenoppdaget den i helgen - og den er genial på å holde blodsukker stabilt!!! jeg pleier å fylle i et beger og ta med en teskje... Så kan jeg kjøpe et yoghurtbeger = veldig godt!!

Server gjerne med biola.

 

1 ss fibersund (eller kruskakli eller annen fiber)

1 bs havregryn,

1 bs linfrø,

1 bs Solsikkefrø,

1 bs Sesamfrø,

1 bs Gresskarkjerner,

1 bs loppefrøskall

 

(jeg lager stor porsjon, erstatt 1 bs =1dl, 1 ss = 2 dl og heller det på et glass

463 kcal per 100 g, 19,5 g protein, 15 g karbo (med hvetekli), 32 g fett))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke ser så mye på cm målene (Skulle hatt et egetmål på rumpesig nedover) så begynner alle buksene mine å bli for store...Går til nød en stund til med belte men jippiiiii!

Gidder ikke kjøpe nye riktig ennå, venter jeg litt til så kan jeg gå 2 str ned. Jesss!

 

Var forresten på shopping - skulle bytte et plagg jeg fikk i bursdagsgave fra en stor-størrelsebutikk.

 

Jeg kjøpte en svart dressbukse og en tunikatopp som sitter som et skudd. Er litt i tvil om jeg skal beholde toppen - litt mye penger for noe jeg håper ikke passer om noen måneder men.. Er greitt å kunne se ordentlig ut nå og da. Jeg er ikke kjolemenneske selv om kjoler er enklere til min fasong. Pæææære fasong!

 

Men det var buksa - Første dressbukse som har sett bra ut på meg på kjempelenge. Den ville sett bra ut for 9,2 kg siden også, et nummer eller to større da selvsagt, men fasongen var jummmmm! Jeg hater egentlig dressbukser men fasongen var helt topp. Passe høy i livet, stretch så den kan jeg bruke lenge, jada må også brukes med belte etterhvert men tror den går bra da også..

 

jeg sliter litt med klesskapet for tiden, ting er enten for store eller for små.. og så vil jeg ikke kjøpe så mye nytt ennå. Det blir litt for dyrt.. Vel får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med vekten, men med det resultatet du hadde i forrige uke og totalt vekttap så kan jeg ikke annet enn å si at du sett har vært kjempeflink!!!

 

Jeg er litt som deg ang klærne mine for tiden. Kjøpte litt klær i sommer på megasalg, fikk faktisk topper i str 40-42 som passet, og det var det en stund siden sist...Bukser er noe dritt for tiden, vanskelig å finne noe som sitter fint. Ikke vil jeg bruke for mye penger på klær nå i denne fasen jeg er inne i, men noe må en jo ha som ser brukendes ut pr i dag og... Toppene passer nok en stund til, men jeg gleder meg til neste sommer når jeg forhåpentligvis har kommet i mål - Da skal garderoben fornyes litt mer. Må handle litt på salg også, ellers vil det koste en formue :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt at du har gått ned 9,2 på egenhånd! Veldig bra! Jeg gleder meg til å se hvordan det går med deg når du kommer igang med kurset!

 

Klær er ellers ett yndet tema her hjemme også.. De største klærne er for store, de minste er fremdeles ett stykke unna.. Jeg har en favorittbutikk der de har store størrelser, men ofte er prisene litt høyere enn andre steder. -Derfor forsøker jeg å handle mest mulig på salg. Sist jeg var der, for en drøy uke siden, så skulle jeg egentlig bare ha genser, men da jeg bøyde meg for å hente veska mi, så sprakk søren meg buksa! Ikke i sømmen bak, men på tvers i øvre del av låret, rett under baken! Heldigvis hadde de 70% salg på noen bukser i stretch størrelse 42, og de gikk sånn akkurat (ettersom jeg hadde på meg hold-in-truse!) Endte opp med å kjøpe 3 stykker i forskjellige farger, for de holder iallefall i 10-15 kilo til nedover :-) Billige, fine og i 3 forskjellige nyanser :-) Vanligvis ville de føyd seg inn i listen over "klær kjøpt ett nummer for lite", men jeg vet at denne gangen skal jeg faktisk oppleve at de blir for store til slutt! (Iallefall så snart jeg kommer meg ut av syke-sofa'n.. :-( )

 

Lykke til på kurs MajaS og Monken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte også på kurs i går.

Isj, fordi at det er på kvelden viste vekta 1,3 kg mer enn mårran, så 9,2 har krympet - det blir kursveiing som er offisiell veiing heretter... Jaja, Får tåle det, det er bare tall. Buksen har ihvertfall ikke krympet.

 

Skal gå med ei veninne, sikkert lurt jeg trenger nok å lære mer om å samarbeide - kanskje ta den lærdommen med på hjemmefronten og hehehe.

Har ihvertfall lagt fram kursbøkene - før har det vært kjempeprivat - selv foran min kjære.

 

Er litt avventdende på kurset - må innrømme at jeg allerede har satt flere av deltakerne i bås. Er glad for at det er spinne-kurs så blir det ikke så mye sjelevrenging (det gjør jeg jo her hehehehe)

 

Monken: 40/42 Å en drøm!!! men ja til sommeren! Må nok gå på salg ja. Kjenner at kroppen har tatt et brålangt trinn ned. Ikke gøy med bukser under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde kastet alle de gamle små buksene men jomenn lå der noen bakerst i skapet. Trodde ikke de skulle passe ennå men måtte prøve - og vel passe er jo et relativt begrep - men kan godt brukes i all offentlighet ihvertfall.

det beste er ei bukse jeg kjøpte på Uff en gang fordi den var så tøff - og den passer sikkert - for to år siden. Den går fint på nå :-D

 

Fikk trent masse i går, mannen skulle ut og pilse med jobben så jeg trodde bare jeg måtte nøye meg med litt catslide men så kom han hjem før ventet og da fikk jeg en gå/joggetur også.

Siden det var sent måtte jeg jo gå ekstra fort.... :-)

I dag blir det nok sein jobbing så bra å ha fått unna noe.

Rart egentlig å ha kommet fra modus - der en tvinger seg ut av sofaen et par ganger i uken til "hvordan skal jeg får trent i dag". Antar at alle dager blir ikek så lette men men.

Jippiii. En god dag så langt

 

Monken hvordan er det på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Deilig å finne noe brukt i skapet i en sånn overgangsfase, for det er jo det vi er i nå. Vi skal jo alle bli slanke og lekre vi :)

 

Jeg begynner på GR først i morgen. Grugleder meg. Spent på hvem som skal gå osv, og så føler jeg veldig at jeg trenger det "gruppepresset" som et GR kurs gir. Jeg er jeg er nok alltid litt usikker i nye og ukjente omgivelser. Skal heldigvis gå sammen med en som jeg kjenner, godt å ha et kjent ansikt å forholde seg til.

 

Jeg merker at jeg allerede har begynt å sette meg mål for kurset, får håpe at det svarer til forventningene og at vekttapet blir som jeg håper.

 

I matveien føler jeg at jeg er brukbart i gang, det samme med mosjon. Problemet er nok å holde på de nye gode vanene i helger og når vi har lengre fri...

 

Godt å ta vekttapet over litt tid, da har jeg forhåpentligvis klart å lage meg noen nye vaner jeg også klarer å bevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du sånn til at du kommer til å kjenne mange på kurset? Jeg kjenner ingen andre enn hun jeg går med. Gir pluss og minus. Vekt er så følsomt at det er greitt å ikke kjenne noen liksom litt skam ute og går også.

 

Lykke til Monken DU har jo gjort en kjempejobb til nå så bare husk at fortsatt så er det du som må gjøre jobben selv om du får masse støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Bor sånn til at jeg ikke kjenner mange. Bor i utkanten av Bergen, men man vet jo aldri hvem en møter på kurs.... Hun jeg skal gå med er en kollega, og det er godt å "backe" hverandre opp på gode og dårlige dager. Godt med noen som er i samme båt.

 

Føler samtidig at dette forumet er enda bedre, for enkelte ganger er det greit å være litt anonym også, om du skjønner. Ikke alltid like kjekt å brette ut ALT for de en kjenner. Jeg føler at aktiv kurs er riktig for meg. Tiden som småbarnsforeldre er dyrebar, så trening mens en er på kurs er som å slå to fluer i en smekk :)

 

Hva med deg. Tenker du å gå flere kurs nå, eller skal du bare ta dette ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag viste vektnedgang på 500g. Fornøyd med nedgang, men skjønner at dette vil ta laaaang tid. Har egentlig lyst å gå ned minst 10 kg til jul, så vi får vel ble litt flinkere på treningsfronten tenker jeg.

 

I dag er det kursstart! JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg går på kurs med kommer nok innom og etterhvert - så helt anonym er jeg ikke lengre.

Jeg kommer nok til å ta flere kurs men skal være litt selektiv - liker jeg ikke dette kurset så finner jeg et annet. Når jeg utvider radiusen min litt så finnes det mange innen 30 min kjøring.

 

Forumet er det som holder meg på linje men trenger litt gruppepress også nå etterhvert som vinter og mørketid nærmer seg - og så som du sier når en har små unger så er det godt å kunne slå to fluer i en smekk!! Jeg synes veldig mye tid går til trening for tiden, prøver å ta det etter ungenes sengetid men da går tiden bort fra mannen i mitt liv og husarbeid..

 

Det er trenigen som presser vekten ned for meg!

Jeg ønsker også 10 kg før jul men antar at 7-8 er mer realistisk. Vi får se. Får nye staver i posten i dag så i kveld blir det langtur (9 km er langt nok for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det med kurs og anonymitet. De kursene jeg har tatt starter alltid med anonymitet info. Man skal for eksempel ikke fortelle hvem som går på kurs til andre. Flere av de jeg har gått på kurs med tidligere bor i samme område som meg, og jeg treffer dem i marka, på trening med ungene og i andre sammenhenger, og jeg har til og med fått spørsmål om hvordan jeg kjenner disse damene ;-)

 

Ønsker både MajaS og Monken lykke til på kurs! Håper dere får en bra instruktør og fine grupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med en møte-dag på fredag på jobb. Dagen startet bre - fikk til og med lurt til en ordentlig lunsj for å være forberedt.

Skal legge til at jeg er forkjøla og hoster på andre uka.

 

Så var det møter hele ettermiddagene - med bare kaffe - og en vannkaraffel på 8 personer, vel føltes greitt da - men da jeg kom ut derfra og satt på toget til der jeg skulle sykle hjem fra så kjentes det ut som om at jeg hadde feber. vel, krøp til korset fikk en Ibux (jeg tar neste aldri medisin men var seriøst svimmel) Spiste en nutrilettbar og syklet hjem (Veldig stolt av det selv om jeg ikke vet om det egentlig var lurt).

 

Fikk 30 min på øret før vi skulle til naboen på middag - masse skalldyr - jum sundt og godt!... Hadde planlagt å ta litt vin og fulgte planen men dro hjem tidlig for jeg var fortsatt übertrøtt.

 

Så var det gårdagen - jeg har aldri vært så trøtt i mitt liv - men fikk ikke sove.. Det var bare 2-3 glass vin på fredag - så ikke derfor. Takket være min kjære fikk jeg sove 12 timer i natt - og formen begynner å bli bedre. Tenker å gå en tur i ettermiddag for å få ut litt slagg - men vet ikke om det er kroppen som prøver å si at jeg skal ta en dag eller to rolig.

 

Selvsagt kompenserte jeg feil med alt for lite mat i går - og litt for mye kosemerker på kvelden. Sånn går det når en begynner på kurs blæææh, kun egenforskylt. Får se hva vekta sier i morgen.

 

Vel, som dere ser - det er nok bare en gjenstridig forkjølelse og alt for lite vann på fredag - men synes fælt synd i meg selv. Ønsker nesten å få feber så forkjølelse får brent ut litt fortere. Minstejenta har akkurat samme symptomer spm meg - trøtt, giddalaus og forkjølet.

En liten tur i ettermiddagssolen så jeg får mine 15 TP denne uka så skal vi se at jeg føler meg litt bedre.

 

Vel det hjalp å få ut litt nå så vi får se an morgendagen.

Har litt å gå på så kan avspasere noen timer fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har vært en strålende helg. Har hatt med meg alle ungene på hyttetur sammen med en kollega, og vi har kost oss masse. Ungene lekte veldig fint sammen, og det var fantastisk vær.

 

Hadde egentlig planer om å plukke blåbær, men tror vinteren hadde tatt knekken på en del - for det var helt rensket!!

 

Var på kurs på torsdag, og det var godt å komme i gang. Går på aktiv m/spinning og det var tungt. Kjente godt at jeg trenger å gjøre noe med kondisjonen. Er ikke vant til den type trening, og jeg var jo utslitt etter oppvarmingen... Kom meg igjennom, og ser frem til neste gang og litt formstigning :)

 

Hyttetur med unger har ikke vært noen suksess i matveien:( Ble nok litt for mye kalorier både på fredag og lørdag, men i dag er jeg tilbake der jeg skal være. Når en ikke begynner dagen riktig blir allting bare tull. Pizza til middag, og toro lapper til kvelds - det bare må gå galt det.

 

I dag var det tilbake til ryvita knekkebrød med brunost og leverpostei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig kommet meg ut på tur i dag. t Tungmen du og du det hjalp på humør og dagsform. dessuten er jeg en liten styrketrening fra 15 TP denne uken. Pushups og knebøy og utfall og rumpeløft i 15 min skal jeg klare.

Jeg trener med pulsklokke og får ganske mye færre TP av den enn av GR sin TP kalulator - men for å være mest mulig ærlig mot meg selv så fører jeg TP fra den.

Håper det betyr at jeg er i mye bedre form enn GR forutsetter... hehehehe

 

vel vel, spinning med GR i morgen, spennende!!

 

Monken

 

Høres ut som en hærlig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig flinke innspillere og samarbeidspartnere her.

 

Tror det er hva kontroll handler om for meg, å finne ut hvor skoen trykker og prøve å jobbe med det. Da må en ha en slags dagbok - veldig privat men samtidig veldig åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt misunnelig.. Trening..! Snakket med legen igjen i dag, og han mente at minst ett par uker til uten trening er å anbefale..

 

Men det er godt å lese at du holder koken og blir super sprek! -enda sprekere enn oss andre GR-kalkulator-brukere :-) Jeg gleder meg til å holde forsøke å holde følge med deg når jeg kommer i gang igjen! Virker som forkjølelsen din ga seg raskt også? Tror nok man tåler mer når man er i bedre form :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen er her ennå men den har satt seg mer i hodet enn i kroppen. Ja kjenner at når jeg ikke lar den ta overhånd så greier en jo det meste. vel når jeg ser på ukeloggen så har forkjølelsen vel tatt litt overhånd til tider..

Litt godt å være i en periode der jeg faktisk gjør det jeg kan for å få til trening - og ikke leter etter unnskyldninger for å slippe. (selvskryt, men deilig)

 

Litt spent på hvordan det skal gå på spinning i dag..... Er fortsatt tett og tørr i halsen

Må nok uansett ta en hjemmedag i morgen med minstejenta, hun er også 'bare' forkjølt men helt utslitt etter en normal dag. Da får vi heller avspasere litt og bygge litt immunforsvar.

 

Jeg vet du kommer mye sterkere tilbake BlueMum. Du virker usannsynlig sterk til å trene - jeg har brukt laaang tid på å bygge opp en grunnform nå. men HermineH's trenigsutfordring satte litt fart i sakene ja!

 

 

Ukens utfordring: ta vare på dere selv alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...