Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Ny dag nye muligheter

sklei rett utpå i går.

Sanket 3,2 TP på sykling men så måtte jeg jo gjøre ferdig baking til bursdag, for min del gir negative TP fordi baking= smaking og så var katta ut av sekken de kunne jeg like godt spise en hel bolle og så en muffin som jeg bakte i går (måtte jo sjekke at de ble spisande .. nei nei nei.. Vel kjenner det i dag - ikke noen god kropp nå nei.

 

Bakte grove rundstykker også - har en kjempegod oppskrift som blir ganske sunne - og som er så gode at selv ungene liker dem. Så nå har jeg noe å 'trøste' meg med. Skal kjøpe inn litt godt pålegg og lage salat i tillegg til det andre bursdagsstyret så blir det vel orden på sakene snart.

 

Er også ganske sliten etter mer trening enn jeg er vant til i det siste så tror det blir hviledag i dag. Må nesten få gått meg en tur, men ikke svett-trening. Lårene mine er ganske støle og møre av syklingen. Satser på sykkel i morgen igjen da så får vi se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har jeg bursdag - 39 - Da har jeg ett år på å komme ned de siste rundt 20 kilo... Jeg skal nemlig feire førti i en buksestørrelse som ikke har passet siden jeg var tenåring...

 

Bare så dere vet det - jeg er løve jeg liker oppmerksomhet hehehehe i passe mengder da..

Joda minstejenta har om to dager - så min bursdag blir nok forbigått i stillhet - jeg har bestilt dream-is og masse bær til dessert!

 

Noen som har forslag til en middag med kyllingfilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Stilig at du også er løve, MajaS - ME TOO! Og ja, klart du skal få oppmerksomhet. Blir stilig å feire 40 som en slank og veltrent løvinne neste år da, du kommer helt sikkert til å klare det!

 

Kyllingfilet middag:

Jeg elsker å spise kyllingfilet som er stekt i (XL) stekepose, jeg - eller leirgryte. Da blåser den seg litt opp og blir supersaftig. Krydre den med hva du vil og putt filetene i posen, lukk den å klipp et lite hull i et hjørne (som kraften ikke renner ut av) Om du vil kan du også ta alle ingrediensene til ratatouille over kyllingen. Squash, paprika, aubergine, tomater, løk og hvitløk med en god dæsj provencekrydder og salt på toppen. Da blir både kylling og grønnsaker deilig og saftige.

 

Kok poteter ved siden av eller kanskje litt deilig fersk pasta? Saus trenger du egentlig ikke, det blir kraft i posen.

 

Håper du får en hyggelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med dagen! Kos deg med kylling og deilig dessert, det er godt med litt påskjønnelse på en sådan dag.

 

Neste høst er du nok fin og slank når du feirer 40 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk Monken!

0 TP på meg igår heller. hentet unger, lagde middag, (kyllingfileten ble stor suksesss, jeg brukte gulrot, paprika løk hvitløk og noe krydderblanding med urter og salt. Jeg har aldri sett minstejenta spise så mye rent kjøtt før.)

Grønnsakene satte så mye smak på kraften!! neste gang skal jeg lage det i en ildfastform med folie over

 

Spiste masse is (jadda jeg skeiet skikkelig ut) med masse blåbær og rips i tillegg. Kjenner sukkeret i kroppen i dag ja.

Vel har startet dagen med hjemmelaget knekkebrød og eple.

 

Dessuten pyntet jeg kaker til minstejentas bursdag, en til barnehagen og to til to selskap til. og ryddet og ordet og da var min dag også gått.. I dag syklet jeg .. Så i kveld blir det TP å rapportere.

 

Nå er det nok litt alt det usunne i kroppen som sitter i og holder litt nede, men jeg er sliten og kjenner faktisk at jeg har trent litt for hardt i det siste.

Når jeg går tur så 'må' jeg bare gå så det svir - og det er bra, men kroppen min tåler ikke det hver dag - ihvertfall ikke når jeg kombinere med styrke. har lest en del om trening - og dette er visstnok et veldig kjent problem. Jeg møtte 'veggen' tidlig i vår på samme måte men da stoppet jeg treningen i flere uker. Nå prøver jeg å bare ta litt lavere intensitet!

 

Jeg får satse på gåturer utenom bursdagsselskapene i helga. Prøvde å holde pulsen litt nede når jeg syklet i dag og det gikk ikke så mye saktere i oppoverbakkene så det er bare å ta litt kontroll :-) God helg alle sammen!!

 

Hmm registrerte mine utskeielser fra i går

 

.. jeg la på litt ekstra siden jeg ikke målte og veide men kom til at jeg er godt under 3000 kalorier. Det hadde jeg ikke trodd.. Det er jo alt for mye men like vel, det kunne vært så mye mye værre - antakelig er det litt bedre siden jeg rundet av oppover - jeg vet jeg ikke spiste 250 g kake!! VIl bare ha det svar på hvitt - til skrekk og advarsel!! Hmm, det kan være at sunne rutiner i bunnen faktisk er til hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Om ei somhadde vært på harrytur og kjøpt sjokolade.

Jeg finner den ikke igjen, men får skrive ned tanken min her. Det er lov å kaste kaker og sjokolade i søpla. Bedre ennå bære det på mage, rumpe og lår! Det er ikke ungene som spiser restene, det er meg.

 

vel vel...

 

Skal prøve å huske den tanken i helga under barnebursdagsfeiring.

Det går nemlig ganske godt når jeg sitter ved kakebordet, da er det så mye å passe på. Det er mye værre etterpå når restene står og frister..

Det er lov å kaste kake i søpla... Det er lov å kaste kake i søpla... Det er lov å kaste kake i søpla.. Det er lov å kaste kake i søpla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg angående at det er lov å kaste ting i søpla. Jeg har og en lei tendens til å heller putte det i gapet...

 

På et kurs jeg gikk på en gang sa kursleder. "Hvorfor bruke seg selv som søppelkasse?" - og i mange tilfeller er det jo det vi gjør. Samme hva det er, reserve av middag, sjokolade, kake, potetgull osv... Føles veldig godt etterpå når en har kasta kveldens rester i bosset. Bedre det enn å sette de i skapet for så å småspise av det dagen etterpå eller utover kvelden...

 

Håper bursdagsfeiringen går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn fredagskos på jobben, og i det siste har jeg slitt med å holde meg unna. I går ble det både is med peanøtter og chips... Er kjedelig når en ikke har noe igjen til kvelden.

 

Jeg tok det igjen med å slite av litt tapet på veggen - og pussing av rester som hang igjen. Godt å få jobbet ut litt av den dårlige samvittigheten. - Neste fredag skal jeg være flink :)

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken: ja det høres ut som god trim og god frustrasjonsjobbing :-). jeg vet alt om fristelser som blir en vane å si ja til.

Dette gjelder også kakerester. vi er så bevist på hva jentene får servert til hverdags at vi servere sjeldent kaker - de vil jo ikke ha noe så kjedelig som kake til lørdagsgodter..

 

Jeg seiret stort over meg selv i dag og i går.

Selv om jeg gjorde siste rest på pynting i går bestemte jeg at nei nå var det nok - og unngikk smaking (det er egentlig umulig å unngå i mitt hode, så det er en seier)

 

Seier nr 2 var i bursdagselskapet. I tillegg til pølser serverte jeg rundstykker og hadde dandert en del pålegg - ost - skinke osv samt tomat, paprika, ruccola sånne enkle ting egentlig. Ikke påsmurt bare satt fram - det var kjempesuksess, til og med ungene ville ha det. jeg spiste bare sånt og ikke kaker eller noe sånt enda jeg hadde sagt at et stykke er lov. Kontroll er å stoppe etter ett!

 

Skal ha barnebursdag i morgen så er spent på om jeg greier det samme da.. Da har jeg veiing på mandag som motivasjon.. Kjennes ut som om at det kanskje løsner litt - håper jeg. jeg har ikke sånn søtsug og jeg springer på do hele tiden.. Håpe håpe, det blir nok smugveiig i morgen tidlig... Akkurat nå er Mannen ute og sykler, har avtalt med meg selv en gåtur ettterpå, litt rolig i kveld, er litt stiv i knærne etter syklingen - må prøve litt restitusjon:-(

 

Ja mye skal i søpla etter selskapet i morgen Og så skal jeg ikke være så lur å fryse ned færdig skjærte kakestykker for at det skal være enkelt hvis en får kaffebesøk. Da er det litt for lett å hente. Skal noe fryses ned skal det være hele kaker.

----

Gått en tur med stavene - 'bare' 2,9 TP i flg pulsklokka deilig har ikke slitt meg ut denne turen og kjenner at jeg fikk myket opp knær som har vært veike etter sykling..

http:runningintoshape.com testet uke1 (2 ganger). hade ikke problemer med den, tenker å prøve å følge opp. er faktisk så sterk at jeg tror 2 dager i uken holder. Burde fokusere mer på styrke men det er så deilig å gjøre noe ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble 0 TP og 1/2 stykke sjokoladekake i dag.

 

Kjenner det enda i knærne fra syklingen så jeg tror jeg må revurdere den treningen. Begrense til en gang i uken eller noe sånt, vel skal prøve igjen i morgen. Et lite paradoks - selv etter gårdagens gå/joggetur så var knærne mye bedre en etter syklingen..

Antar jeg har gjort sånn med sykling som jeg pleier å gjøre, kaste meg ut på dypt vann og tror at jeg greier alt med en gang...

Er sliten fra gårddagens trening i dag, men det er litt godt sliten. Digger stavene mine.

 

Forresten, har kastet alle resternede muffins og boller (har noen i fryseren fra før da) men ikke bløtkaken, den frister ikke så mye - men må manne meg opp og kaste, selv om svigermor har laget en fin sommerfuglkake) og sjokoladekaken som ikke er tatt av gikk også i fryseren - men det er umulig å hente ett og ett stykke så den blir ikke så farlig håper jeg.

 

Greide å takke nei til pizza til kvelds i går også - ingen av oss orket matlaging, men jeg tok litt rester av den ovnsstekte kyllingen, litt brød, og masse grønn salat m paprika og tomat nam!! og like mye kalorier som en 5 krone størrelse av pizzaen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg gikk på vekta denne morgenen trodde jeg ikke det jeg så, ned 2,5 fra forrige veiing. Etter to uker oppgang er jeg gått det dobbelte ned!!!!!!! Helt utrolig Nå er det bare noen hekto til neste delmål som var ned 10 kg før 30. august.

 

jeg mååååå jo bare ha full fokus denne uka

 

Smiiiiiile!

 

(Ettertanke: ekstra trening hjelper ja. jeg har aldri før gått så mye ned på en uke på en ordinær slankekur når en ser bort fra første eller andre uke selv om jeg vet det er mye vann så er det nok noe slagg innimellom og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du fortjent etter all den treningen og alle kakene du har stått over :-)! -Og pizza'n også! Veldig bra resultat!

 

Det beste med å være her inne er å dele opp og nedturer med hverandre! Det å se at noen gjør det bra når man har en dårlig uke er faktisk veldig motiverende! Jeg håper du får like bra uttelling neste uke :-)

 

Når det gjelder syklingen din, så kan vondt i knærne komme av feil teknikk. Ta en kikk på retningen på knærne mens du sykler. Det beste er å ha knærne pekende rett frem. Hvis du har knærne pekende innover mot midten, så er det den teknikken som gir størst belastning på knærne. (Det er bedre å la de peke moderat utover) Når du tråkker ned (fremover), forsøk å tråkke med helen først. Sjekk også at du har setet høyt nok, slik at du slipper å ha knærne lenger frem enn tærne. .

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet jeg har setet for langt ned.. Skal stadig heise det opp, men så glemmer jeg det til neste gang. Det med tær og hæl og knær visste jeg ikke. Skal ha fokus på det i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel som med alt annet og ikke starte for hardt, heller ta i litt etterhvert.

Litt bedre teknikk og roe ned pittellitt i starten så. Det som er bra er at jeg kjenner ingenting i knærne i dag - men så var det Friskis&Svettis - første innetrening i går.. Ser at formen min (eller viljen) er bedre enn hos mange slanke hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Takk bollemajen!

 

Har nok ligget litt lavt på kaloriinntaket noen dager + lite søvn gjorde meg veldig svak i går, var sulten HELE dagen!! Skeiet litt ut med småspising - fant noen rester i jentenes lørdagsgodter - greide å bare smake ihvertafall og det gikk ganske greitt på kaloritelleren.

Kjennes uansett på kroppen i dag.

Det som reddet meg var oppskrifte på Hot Pølserisotto På GR sine sider. jeg laget den uten chili - har ei jente med veldig følsomme smaksløker (Kresen med andre ord) - og litt ekstra pølser gulrot og ris av samme grunn. jeg brukte noe urtesalt til smak i stedet for chili, så det ble mye salt - anbelfales ikke dagen før veiing, da må en bruke fond i stedet for buljong ihvertfall.

Den ble kjempegod og det føltes som om at jeg helte i meg 3000 kalorier - men det var det jo ikke, bare masse smak. Den skal gjentas!! Anbefales til alle som fyser på litt junk en dag.

Var på et møte i går kveld - og der står alltid sjokolade og frukt framme, men det er faktisk ikke noe offer å hoppe rett på frukten når den er delikat skjært opp..

 

Ha en fin dag alle sammen.

I dag blir det trening - enten F&S eller en gå/joggetur... Får se..

 

Er det noen av dere som har prøvd seg på denne: http://hundredpushups.com/

vel, jeg fullførte uke 4 eller noe sånt før jeg falt av lasset første gang - men denne gav resultater!! Og de fine overarmene jeg hadde ei stund...

Det er lov å ta programmet på knærne også. jeg greier bare 2-3 strake nå så jeg må øve litt... tror jeg skal ta en forsiktiv versjon nå etterhvert. Muskler forbrenner fett - jeg vil forbrenne fett så jeg må ha muskler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem så jeg får gått ut..

Har meldt meg på tråden mosjonsutfordringen september 2010 - det i tillegg til HermineH's superbe utfordringer bør vel få enda mer fokus på trening.

 

Målene jeg har satt opp for september er 10 strake pushups på en gang, følge carlis joggeprogram så jeg kommer til 5 km ila 9 uker (runningintoshape.com) og 70 TP.

 

Er tung i kroppen i dag - en forkjølelse er på vei og har spist alt for mye salt i dag og i går... Håper en tur ut fikser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er klar for å løpe?! Høres bra ut! Jeg skal sjekke ut den mosjonsutfordringen jeg også!

 

Ikke ta i for hardt i dag, da. La kroppen få komme seg litt :-) Men med mindre man ikke har feber, så er det ikke så farlig å trene, så kos deg på turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluemum:

Jeg har aldri kunnet jogge noe særlig. Joda har prøvd men brent meg ut på et par uker. Denne utfordringen starter litt rolig (vel jeg er ute en time og tar programmet 3 ganger foreløpig, selv om jeg ikke kan løpe så mye har jeg utholdenheten ihvertfall) :-) deilig i dag - 3,8 TP. Skal følge hennes tempo selv om det virker litt rolig foreløpig. er redd det baller på seg etterhvert.

 

veiingen høres veldig lovende ut men så flink du er så har du fortjent hvert gram!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake på rett kjøl igjen. Føler jeg har hatt en god uke, og holdt meg til riktig mat og ikke noe utskeielser på kvelden.

 

Nå er jeg akkurat ferdig med å bake 3 porsjoner med skinkesnurrer til middag i morgen. De falt i smak hos mannen, så får håpe ungene liker det også.

 

Laget opp mange slik at jeg kan fryse ned til enkle middager i travle uker.

 

Hadde meg en økt på elipsemaskinen i går samt litt styrke.

 

I dag ble det tur til butikken i øs pøs regnvær for å handle ingredienser til middag.

 

Føler meg veldig klar for GR kurs nå. Blir godt å komme igang neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har kommet langt Monken!! Elipsemaskin har jeg ikke prøvd siden jeg var medlem på Sats for leeenge siden men husker den som veldig effektiv!! Gleder meg til kurs jeg også. Skal gå med en veninne, er litt spent siden jeg som sagt er veldig 2 år i hodet på 'klare selv' biten. Nå kommer jeg snart til et punkt der jeg faktisk må sette mann og noen venner på hjelper-listen.

 

Hmm kansje jeg skulle prøve skinkesnurrer en dag.. Ene jenta mi kommer ikke til å spise det, men lager en form for ostesmørbrød til henne da..

Hmm.

Skal på Ikea i dag for å handle resten av kjøkkendelene og så er det Friskis&Svettis i kveld hvis jeg orker. Er VELDIG mør i kroppen i dag. Jukseveing på morgenen viser at jeg har tatt inn masse vann :-( Vel vel, husker det fra tidligere at når jeg kommer til et punkt - rundt et platå så går vekta opp og ned et par kg i løpet av en dag eller to.. Gjennomsnittet går ned da og til slutt slipper det taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...