Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Ønsker alle en god helg.:)

 

Helgen har ikke startet så bra for oss,vi savner en katt.Den har vært borte siden igårtidlig,og er mulig påkjørt,vi har lett og ropt.:) snufs. er jo ikke et år engang,håper han snart kommer.

blir så glad i disse dyrene!

 

Skal prøve å ikke spise for mye mat i helgen,pleier å bli litt over kcal grensen..sukk.får heller ta en ekstra gåtur.

 

Gratulerer med fin nedgang monicabee,så flink du er .1.6kg på under to uker er flotters!

 

9.8 trimpoeng er supert snegla. her har det blitt bare 5 men skal prøve å få trent litt i helgen.kanskje en litt lengre gåtur.:D

 

hei og hopp til dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Chele - Jo, det ser ut som en fin plan du har lagd deg så den skulle du klare å gjennomføre

Istedenfor chips kan du kjøpe Snack a Jack, så får du det salte, også. Flere smaker. Jeg ville nok heller satset på en Nutriletbar, istedenfor bamsemoms, for bamsemoms er sånn en ikke klarer å stopp, når en begynner :) Veldig godt... farlig ogdt og masse kcal.

 

Monicabebe - gratulere med fin nedgang, igjen. Moro når noen får det til. Husk at vist du spiser for lite, for mange dager, går det ut over forbrenningen din og da legger du på deg når du spiser nok, igjen. Vist en ligger på 1100 i flere dager og så øker til 1800, i helgene, for å få gjennomsnittet, vil jeg tro det blir litt kræsj??

Ser ut som du har en fin plan for helga, også.

 

Jeg ligger to dager på 1600 og en dag på 1800, som regel for å forvirre kroppen, men jeg trener jo mye enkelte dager, også, så jeg vet ikke hva jeg egentlig skal gjøre. Ser ikke ut som det blir no nedgang på meg på mandag.

 

Selv har jeg ikke lagt noen store planer for helga. Skal ut å spise i dag, så da spiser jeg heller litt mindre til frokost og lunsj. Har trent 4 TP i dag, så har litt å gå på der, også.

Meldt fint vær i helga så da bare må jeg ut og gå noen lengre turer. 2 til 3 timer. Kanskje dans i morgen, om jeg orker. Langt å reise.

Som nevnt over så spiser jeg at de store Snack a Jack med ost, godt og bruker lant tid på en, så 2 er nok. kjøpte noe nytt, for meg, i dag, Polly - Småsulten med nøtter og bær, bare 142 kcal per pose, så den blir jeg vel prøven i helga.

Jeg har, også, veiing på mandag.

 

God kveld, lørdag og, helg til dere som ikke titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Cloetta: Så synd med katten din. Håper virkelig den kommer tilbake. Jeg vet hvor glad man blir i katter. Har en katt selv, og han er mer enn en katt for oss. Vi hadde ha før barna, så han er nesten som den førstefødte, hehe. Krysser virkelig fingrene for dere!

 

Takk for gode tilbakemeldinger på vektnedgangen min!

 

Tjorven45: Det høres ut som en god plan for helgen!

 

For noen dager siden leste jeg en artikkel om at det var gjort studier på folk som telte kalorier. I den ene gruppen lå de på 1600 kalorier(husker ikke eksakt tall) hver dag, og i den andre gruppen spiste de ca 500 kalorier to dager i uka, og så tok de igjen kaloriene de resterende dagene. Overraskende nok så gikk gruppa som spsie 500 kalorier et par ganger i uak mer ned enn den andre gruppa. Så konklusjonen av studiene var at man kunne "spare" til helgen uten at det gjorde noe. Jeg finner ikke igjen denne artikkelen...husker jo ikke hvor jeg leste den. Men da tenker jeg at det ikke er så farlig om man varierer litt på dagene, så lenge det blir gjennomsnittlig nok.

 

snegla: Du har vært veldig flink til å trene må jeg si! Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen!

 

Her ble det litt brownie i dag....mm. Men hallen var stengt da jeg skulle trene! Urettferdig. Blir mye på farten denne helgen, så det blir nok greit likevel.

 

Måtte helgen bli super for dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen skinner,men er litt kaldt på morgenkvisten..brr..

 

monicabebe: ja,vi håper vi finner igjen katten.Har lett overalt.har hørt at katter kan løpe til skogs når er skadet.hadde den bare kommet hjem istedet!!

 

Idag har vi ingen planer,muligens litt shopping..Er alltid noe en trenger.

 

kjedelig at hallen var stengt da du skulle trene igår frigg:/

 

ha en fin lørdag alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Cloetta: Så synd at katten ikke er hjemme. Tenker på dere. Nabokatten var borte i to uker en gang, men så kom den tilbake. Og en annen nabo har hentet katten sin langt avgprde fordi noen ringte for å si at de hadde funnet den. Den er så tillitsfull at den sikkert hadde blitt med noen et langt stykke på veien.

 

Frigg: håper du får rørt på deg mye i helgen selv om hallen var stengt. Sånt er veldig irrriterende.

 

Vi skal i bursdag etterpå. Jeg skal ha med begge jentene. Så da er det bare å stålsette seg mot godsakene. Jeg spiser nok en pølse, og står over kaka. Er ikke så glad i kaker uansett, så det går nok bra.

 

I morra skal vi ut å spise og så ut på Jarle Bernoft-konsert i operaen. Jeg tror det blir helt knall!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjæledyr blir som familiemedlem og hard når de bare blir borte, så han han kommet til rette eller dere får et svar om hva som har skjedd.

 

Her har det vært en fin dag i dag, men en god jobbetur/hard gange en time og så ble det tur med venner etterpå, så tilsammen ble det 5,4 TP

Jeg er avhengig av sollys så da blir det bare turer. Men til uka er det meldt regn så da blir det litt mer variert trening.

 

GOd søndag alle.

 

Lykke til i opraen Monicabebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært en hel uke på høstferie, og SOM dere har skravlet - er det mulig?? Har lest og lest om alt dere har skrevet... Skikkelig kjekt - dere er en super gjeng - flinke, flotte damer! Helt umulig å kommentere alt dere har skrevet om..., men jeg må jo skrive et lite innlegg!

 

Virkelig synd med katten din, Minni... Jeg mistet jo katten min i sommer (måtte avlive den, da) og savner den veldig... Får håpe at pusen din dukker opp igjen!

 

Jeg har vært i Riga sammen med gode venner halve høstferien og på hytten med familien resten av høstferien. Har spist og drukket hemningsløst/ nonstop, så nå er det bare å ta seg KRAFTIG sammen! Har gått mye på tur og trasket i Rigas gater, pluss to treninger på treningssenter, så jeg har i alle fall bevegd meg...

 

Jeg er ikke så flink å telle kalorier, men prøver å holde meg på 1600 kalorier. Kommende uke skal jeg i alle fall være kjempestreng... Jeg har spist mye søtt i ferien, så jeg kommer nok til å få sukkerabstinenser, MEN det må jeg bare tåle - etter den søte kløe...osv...

 

Ja, det hadde vært gøy å treffes, Nikkoline. Kanskje til våren en eller annen plass?

 

Ha en fin uke, alle sammen! I morgen er det full rulle på jobben igjen, tilbake til knekkebrød og frukt - skal bli deilig! :-)

 

Kaika,

45 år, 173 cm høy

Startvekt: ca 81 kg i 2005

Nå: 73, 4 kg

Mål: 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaika - Ja, vi er jo damer så skravle kan vi - he he... måtte le litt her, ja :)

 

Føles som en evighet siden du var her så koselig å se deg på plass, igjen. Nei, her kan en ikke være borte borte ei hel uke.

Ja, det er en fin gjeng her inne.

 

Flink du har vært på ferie da.

 

Hvor bor dere da?? Jeg bor på Gjøvik.

Prøve å finne midten da, vist vi får til et møte til våren.

 

God mandag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stoppa vekten på 70,9, og det betyr en halv kilo ned på en uke. Det er jeg superfornøyd med. Jeg klarte å gjennomføre planen som jeg satte opp fredag, klippet ikke bamsemums, men hadde melkesjokolade i stedet (og litt for mye...), men jogga en gang og gikk faktisk to turer.

 

Og det føles så bra å være så nær 60-tallet! Er det noen som har tippet 70 på vei nedover som kan si noe inspirerende om å se 6-tallet først igjen? Innbiller meg liksom at det kommer til å bli et magisk øyeblikk...

 

Det jeg ikke skal gjøre denne uka, er å bli så fornøyd med nedgangen at jeg spiser meg opp igjen. Har en tendens til å feire litt mye når det går bra ... Eller: Noe veldig rart med at jeg får litt hetta av det "Dette kan jo ikke gå i lengden, jeg kommer jo til å mislykkes på lenger sikt ... Noe slikt. Veldig rart. Derfor skal jeg være ekstra streng denne uka, registrere kalorier osv, og ha en ambisjon om en gåtur og to joggeturer i løpet av uka. Det holder for meg.

 

God uke alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag og ny uke.:-)

 

Ser nedgang på vekten,så er litt spent på veiedagen imorgen. ble ca 6 trimpoeng forrige uke og det er jeg kjempefornøyd med:)

 

sånn som dere har skravlet i helgen det er bra,ikke vært i skravlehumør i det siste.:)

 

Takk for trøstende ord angående katten.Vi har ikke funnet den enda,har sett overalt. Får bare krysse fingrene for at den kommer igjen.Vet jo at den kan ha blitt påkjørt men ikke funnet katten.:)

 

Idag står trim på planen og også rydding.

 

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

 

Chele - jeg syntes det var fullstendig magisk å skifte fra 70-tallet til 60-tallet, og uansett hvor slapp i viljen jeg kan være ellers - DEN grensa går jeg aldri over igjen, så lenge viljen får bestemme. Sikkert litt dumt å være så opphengt i et tall, men jeg kunne heist flagget likevel, for gleden!

 

Vel, den omtalte svake vilje gjorde helgen litt hard, siden vi feiret bursdag. Men jeg fikk trent og gått lange veier, så vi får håpe summen ikke er helt håpløs.

Jeg prøver også å ligge rundt 1600, men det er vanskelig å variere etter "tunge" treningsdager. Akkurat som du skrev Tjorven - da går jeg ikke ned et gram. Heller andre veien.

 

Klar for ny uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store epledag i dag, gitt!

 

Noen gode raske epleideer? Enkel kveldsmat eller dessert med bare halve epler som bakes i ovnen, helst med et godt dryss kanel og littegrann brunt sukker der kjernen er skåret ut. Eller epleskiver eller eplemos (helst nærmest usøtet) sammen med røkt kjøtt.

 

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 68,8. Ned 1,2 kg. HURRA! Hadde litt spysyke igår, så hjalp vel litt ekstra på he he :)

 

Chele: grattis med flott nedgang!!

 

Jeg spiste litt for mye sjokkis på fredag. Var på besøk hos søskenbarnet og hun har alltid store mengder godter.. (og legger selvsagt ikke på seg en smule tross stort inntak...urettferdig..).

 

Idag skal jeg flytte til Oslo. Har bodd hjemme hos foreldrene mine siden sommeren, og det skal bli SÅ deilig å komme seg vekk igjen! Dere mødre der ute må altså ikke føle dere fornærmet om poden synes dere maser litt.. For det gjør dere, men det er vel som regel godt ment.. :) Far kjører meg ikveld, så blir ikke så nøye med matinntaket idag. 8 timer kjøring krever sitt!

 

Har ellers fått trent godt i helgen, og oppdaget også Snack a Jack. Har alltid trodd det smakte "luft", men kjøpte en småpose med sour cream. 124 kcal kan man tillate seg!

 

Ønsker alle en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang snegla,så flink du er:-)

 

ja,er visst epledagen idag,tenkte slå til med en eplekake da vi har litt epler liggende. ellers er tilslørte bondepiker supergodt,mmm.:)men det er ikke akkurat "slankemat"..hehe..:)

 

Takk for gode tips frigg:)

 

puh,fått unna litt idag,nå står trimsnart for tur. heldigvis er mensen over for denne gang og vekten på vei ned igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang Snegla og Chele! Superbra jobbet!

 

I dag har jeg vært flink. Det var myyye godterier på pauserommet på jobb og jeg klarte å si nei! Hadde skikkelig lyst på (både karameller og sjokolade), men klarte å si nei. Denne uken skal jeg være superduperflink, altså!

 

Nå skal jeg snart skifte - skal på aerobic kl. 18 og styrketrening etterpå - gleder meg! Jeg elsker å trene!

 

Ha en fin kveld - her øøøøser det noe så salig ned. Jeg bor i Bergen, så jeg er vant til det, men i dag regner det seriøst mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ett eple om dagen og det blir det vel til i dag, også.

Men eple i skiver dyppet i vaniljeyoghurt med kanel i er veldig godt, så spiser det omtrent hver dag. Dobbelt 0% yoghurt.

Nei, Snack a Jack smaker ikke papp, veldig god den grønne i små poser og med ost i de store pakkene.

 

Idag viste vekta 69,5 kg og det er 200 gram mindre enn forrige uka. Så det går jo nedover. Jeg lå på 69,6 kg i flere måneder, men da jeg trente så mye som jeg gjorde og spiste for lite gikk jeg faktisk opp mer enn en kilo nesten over natten. Så jeg må trene mindre.

 

Å bikke under 70 kg var helt himmels, orgasmisk -he he- som jeg sier når noe er ubeskrivelig godt :) Jeg hoppet rundt på badegulvet og for gjennom hele huset. Men da jeg gikk opp igjen, for noen uker siden ble jeg bare så deppa og følte meg så tykk og jeg klarte ikke noen, osv. Som chele sier, vi er jo ekspert på å trykke oss ned.

Vi er vår værste fiende. Men vi må snu dette. Skal vi si det slik.

 

"Ikke si til deg selv, det du ikke vil si til andre"

 

Ingen sier til ei venninne at hun er dum, at hun ikke får til noe, at hun er feit... osv.

Men Chele - du har jo også fin nedgang, så du har vilje av stål. Du er målrettet og trener litt ekstra for da kan en kose seg litt ekstra, også. Flink er du og husk min setning, over her.

 

Jeg bruker å premiere meg med et nytt klesplagg, for da kan en jo ikke gå opp, igjen. Kanskje bare ei ny truse, må jo ikke være noe dyrt. Må ikke være i form av gotteri, mat...

 

Snegla - gratulere så mye med vektnedgang. Misunner deg... jeg gleder meg så til 68 tallet, men det tar vist sin tid.

 

Kaika - denne gangen klarer du det. Blir her og vi skal sammen komme oss gjennom disse håpløshetene våre. Du er jo snart på 69 kg nå. Gi det noen uker og du er der. Du står imot gotteskåla, det er i hvertfall viljestyrke og målrettet.

 

Jeg synes dere er så flinke alle sammen. Dere sliter med søthunger, sult og masse tunge stunder, men dere går ned i vekt og trener og står på.

 

Idag har jeg vært veldig lat. Orke ikke ut å gå, ikke dra på verken vanngym eller dans. Sliten i dag.

 

God kveld og riktig fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Hei jenter!

 

Så flinke dere har vært med nedgang chele, tjorven og snegla. HUrra!!! Og velkommen til Oslo, snegla. Jeg bor jo der....eller nå lyver jeg. Bor rett på utsiden, på Gjelleråsen.

 

Og jammen er du flink som står imot den godteskåla, kaika! Dette går veien! Må si jeg misunner deg den ferien...hørtes fantastisk ut!

 

Jeg skal bikke 60 kilo, og det er min magiske grense. Har sett 59-tallet et par ganger før sommeren, men gikk jo opp igjen i løpet av sommeren. Men det var DIGG å se det tallet. Jeg er liten da(1.60), så det er vel det sammme som for dere som vil under 70. Sånne terskeler er bare så fantastiske å komme over. Jeg har bestemt meg for at det SKAL gå.

 

Frigg....det gjør jo egentlig ikke noe at man går litt over matgrensa dersom man trener mer...så det har helt sikkert gått bra.

 

Jeg har vært uggen i magen i nesten en uke, med litt små pauser, så jeg driver med doflying hver dag. Slitsomt...og så føler jeg meg så oppblåst. Har mensen også(eller skulle hatt). Har spiral, og da får jeg så og si ikke. Men merker det på kroppen. Blir så tung.

 

I morra er det håndballtrening. Det er deilig for da får jeg svidd av en del kalorier. Og håper, håper, håper å kunne se 59-tallet i løpet av noen uker nå.

 

Det eneste jeg nå må passe meg for, er å spise for lite, Har det med å bli litt giret og "høy" på det sunne livet, og da kanjeg raskt bikke over til å spise for lite. Og som flere av dere sier: da går man jo ikke ned!

 

Stå på denne uka, damer...Vi SKAL nå målet, og denne uka har vi muligheten til å komme enda nærmere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Det er jo flere som har opplevd overgangen mellom 7 og 6-tallet, og det er veldig inspirerende å lese om. Virkelig. Veldig glad for å ha dere her!

 

Tre år har jeg foreløpig brukt på å komme tilbake til normalvekt etter svangerskap... Men nå skal de siste kiloene til pers. og veldig for å komme meg over på hold vekten over jul. God dag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11/10:79.2kg

18/10:78.5kg 0.7kg

25/10:

1/11:

8/11:

15/11:

22/11:

29/11:

 

Har gått ned i vekt denne uken,ned 0.7kg,et skritt nærmere målet!!

ble trim igår også ergosykling 30 min.:)

 

Har enda en gladnyhet å komme med:katten vår har kommet hjem.Han kom hjem igårkveld,men er skadet(ble påkjørt torsdag),har brukket lårbenet og fått et sår,brukt 5 dager på å komme hjem! stakkars pus.nå er han hos dyrlegen og skal opereres idag! både glad og trist på samme tid!

 

Gratulerer med nedgang chele og tjorven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Åååååå, stakkars lille pusen!! Da er det jo ikke noen rart at han har brukt lang tid. Håper virkelig det går bra med han etter operasjonen. Krysser fingrene for den lille pelsen.

 

Gratulerer så mye med nedgangen. Det er jo superbra!!

 

I kveld skal jeg trene håndball. Satser på at det blir en god økt med løping og litt styrke!

 

Ønsker dere en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloetta - gratulere med veldig bra vektnedgang. Du ligger på 1600 kcal nå eller??

Ja, det er godt pus fant veien hjem, men trist at den er skadet. Håper det går bra med den. Katter har jo ni liv, sies det :)

 

Idag jeg jeg trent med noen av kjendisene våre. Trond Nagell Dahl fra Beat for beat, han krølle. Hans kone Ingvild og Knut Anders Sørum, de to siste synger i "Kom skal vi danse" på TV2 for tiden.

Jeg har tatt både styrke og kondis i dag, elipsemaskin, og dette ble 5,1 TP. Så nå kan jeg kose meg når jeg skal ut å spise i kveld .

 

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven:takk:-)jepp,ligger på 1600 kcal. idag blir det trimfri er litt sliten idag,men imorgen er det trim igjen.

 

Ja,det var godt å få katten hjem.jeg tror nesten denne har ni liv altså.:) Nå er den hos dyrlegen og blir operert,de må amputere benet som er skadet,men klarer seg fint med 3 ben,er litt lettere nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...