Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gjest monicabebe

Og gøy å se at det er aktivitet her. Trenger jo noen for å holde fokus. Jeg har jo gått i halvannet¨år uten kurs, og på den tiden har jeg gått opp og ned bare et par kilo. Så har vært stabil. Men har hele tiden hatt lyst til å komme ned 5 kilo til. Og så har jeg lavt stoffskifte som har gjort nedgangen vanskelig. Men nå tror jeg at vi har funnet riktig dose med Levaxin, så da er det normalisert for nå. Og dermed er det enklere å gå ned. Sååååå da bretter vi opp ermene!

 

Jeg synes i grunn det er lett å holde fokus når jeg først kommer i siget, men det er i startfasen jeg mest trenger hjelp. Så takk for at dere er her, damer!!

 

Så bra at du har gått ned igjen, tjorven. Og til dere andre: Det kommer til å gå nedover. Vi skal klare det sammen!! heia, heia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

OK, da... :-)

Signatur skrevet!

 

Lurer veldig voldsomt hva vekta sier i morgen. Skumle greier...

Og ikke fikk jeg trent i går, bare gikk en tur.

 

Og gratulerer Tjorven med gode resultater, og hei til Snegla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen her,spent på hvordan dette kurset vil gå:)

 

Startvekt er 79.2kg

 

11/10:79.2kg

18/10:

25/10:

1/11:

8/11:

15/11:

22/11:

29/11:

 

 

 

Tenk at det bare er 8 uker til desember og julemåneden:)!!ikke sett julemarsipanen enda ,men har hørt noen har sett den.skal holde meg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen her' date='spent på hvordan dette kurset vil gå:)

 

Startvekt er 79.2kg

 

11/10:79.2kg

18/10:

25/10:

1/11:

8/11:

15/11:

22/11:

29/11:

 

 

 

Tenk at det bare er 8 uker til desember og julemåneden:)!!ikke sett julemarsipanen enda ,men har hørt noen har sett den.skal holde meg unna![/quote']

 

Lykke til! Dette klarer du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå må jeg skrive litt for å se hvordan den ser ut ... Jula er nærmere enn jeg trodde gitt. Så nå gjelder det å stå på. Har lest gjennom mange av innleggene deres nå, og ser at det er mye bra tips. Så nå må jeg bare jobbe for å få med hodet på at dette er noe som skal prioriteres skikkelig. Jeg har det med å klare meg bra helt til det er kveld, og så tenker jeg at men nå har jeg jo vært så flink så ... Skikkelig tullete. Må slutte med det.

 

To innlegg på to dager. Personlig rekord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chele: jepp,jula er nærmere...var i butikken isted og da så jeg JULE MARSIPANEN!har såvidt ryddet vekk hagemøblene nå.SKAL IKKE ha noe før jul! vet jo hvordan det smaker..:)

 

 

frigg:Takk:)

 

 

Sola skinner ,men blåser litt,kanskje gå en tur. Meldt med på utfordring på tv2sporty denne uken,skal gå 5 km.:)

 

Dere kan lese om meg på førsten av denne tråden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er - signaturen er på plass.

Da er det lettere å se hvor flike dere er, og flinke er dere virkelig.

 

Idag har jeg hatt en fridag.

Må prøve å holde meg på snitt på 2,5Tp om dagen.

Ikke like lett, men ellers går jeg ikke ned i vekt.

 

Jula - om 8 uker er det desember - hjelp.

Da må det snart bli en nedgang i vekt her.

Jeg må komme meg nedpå 68 tallet - fort!!

cloetta - Håper du vil dele dine råd med oss.

 

Chele - håper du fortsetter med å være aktiv her ute.

 

God kveld videre og flitt onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,tjorven jeg har ikke så mange råd å komme med,men er bare å spise sundt,og holde seg til de kcal man skal:)

 

Hvordan klarer du å trene så mye hver gang? 2.5p? jeg fikk 1.9 poeng og ble over 1 times trim..puh:) men fristet til gjentagelse.gøy

 

Tørr nesten ikke veie meg de neste dagene,for får mensen snart og da går jeg alltid opp.merker at tante rød er på vei..hehe...:)

pms vet dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Da er det jo lettere å bli "kjent"

 

Jeg har jogget en liten runde og spilt håndball i en time i dag. God trening og deilig å få rørt på seg. Merker jeg er spent på om jeg fortsetter å gå ned denne uka slik som forrige. Har jo opplevd å gjøre "alt rett" uten å gå ned før. Men da var stoffskiftet på tur, og nå er jeg medisinert riktig. Spennende.

 

Vi får bare stå på de neste ukene før jul, så vil vi nå målene våre. Og så vil vi være fornøyde med oss selv når juleantrekket skal på. Kanskje det hjelper på motivasjonen?

 

cloetta: Man får mange trimpoeng når man gjør ting med høy intensitet. En time håndball gir for eks 3.8 poeng. Eller en times løping i 10 kilometer: 4.5 poeng!

 

Og den julemarsipanen får bare ligge i freed...den skal vi ikke ha!

 

Stå på,jenter. Dere er god motivasjon og inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine turer er med staver og jeg går og litt løping, innimellom, ca 8 km i timen og da blir det poeng i løpet av en time. Og det er masse oppoverbakker.

 

Håndball kastet jeg i 30 år, det er moro og savnet det veldig, men har fått så mye hjuling, så operert en del. Tøff sport.

 

Ja, vi får håpe vi får til målet vårt før jul så kan vi gå inn på "Hold vekten" her ute alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå må jeg skrive litt for å se hvordan den ser ut ... Jula er nærmere enn jeg trodde gitt. Så nå gjelder det å stå på. Har lest gjennom mange av innleggene deres nå' date=' og ser at det er mye bra tips. Så nå må jeg bare jobbe for å få med hodet på at dette er noe som skal prioriteres skikkelig. Jeg har det med å klare meg bra helt til det er kveld, og så tenker jeg at men nå har jeg jo vært så flink så ... Skikkelig tullete. Må slutte med det.

 

To innlegg på to dager. Personlig rekord![/quote']

IKKE SANT.Vi smålurer oss selv og det er sannelig ikke lett å oppdage det.Enig med deg,vi kan ha brukt mat som belønning ubevisst,kanskje og da er det lett å belønne seg etter en dag vi har vært flinke.

 

Jeg har og lett for å spise det lille ekstra som ikke skal inn på kvelden.Nå pusser jeg tenner,bruker tanntråd etter siste måltid,da er d lite fristende å spise og begynne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusjes på av go morgen Norge sendingen' date='trening gir lykke:)

 

Det er vel bare å få på seg joggeskoene og komme seg ut:)

 

 

 

Skal til fjells og svette bort noen gram.

 

Ha en fin dag[/quote']

 

god tur nikkoline:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA! :-)

Kan vi ikke ha som felles mål og flytte inn på "Hold vekten" etter jul? Eller kanskje før jul...farlig tid. Hehe. Elsker julemat.

 

En uke uten noen form for aktivitet og mens oppå der (det er jo tross alt fullmåne), så da var ikke litt oppgang veldig sjokkerende, 68 i dag.

 

Og jenter...den marsipanen er jo egentlig ikke så veldig god en gang...i hvert fall ikke uten en skitur først, eller hva? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Kan slå fast at julemarsipanen er kommet... Men jeg kjøpte lettjogurt, og kun det!! Blir jo ikke noe stas med marsipan tilgjengelig hele året.

 

Jeg har hatt det skikkelig trått denne uken hva angår mat. Hjelpes. Har vært supersulten og gretten i to dager. Har jo spist hva jeg har hatt lyst på i tydeligvis litt for lang tid, så kroppen skrek etter godteri på mandag. Igår endte jeg på 2100 kcal, men jeg tok godt i når jeg registrerte bla middagen. Måtte ut å gå tur for å glemme sulten, men den kom selvsagt tilbake igjen når jeg kom hjem :/

 

 

Kan ikke tro at 1 porsjon spaghetti er 100 gram. Igår ble det 130 gram på meg, det tilsvarer hva da - to spiseskjeer?? Ble helt deppa når jeg så den lille mengden jeg kunne spise he he!

 

Har fått 4,3 poeng denne uken, satser på.. 12..?

 

Klem, Snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Snegla: Det kommer til å gå lettere etterhvert. Og hvis du er veldig sulten kan du prøve å velge veldig magre og lette produkter sånn at du får mer volum på maten. Da stagger du sulten mer. Jeg spiser mye gulrot når jeg er veldig sulten.....

 

Og jeg løser spaghetti-krisen(den lille mengden) med å ha masse blomkål eller brokkoli under sausen. Da holder det med hundre gram kokt pasta.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kcal ligger dere på, når dere blir så sultne da??

Jeg føler meg mett hele tidne. Men jeg bruker en potet på 100 gram og 500 gram grønnsaker til fisk, kylling ol.

det er masse mat.

 

Ingers SuperRugbrød

metter veldig - kjøpes på Rimi, Ica i hvertfall.

Dobbelt 0 % yoghurt bruker jeg kornblandin på 12 gram og kanel. godt og mektig.

 

Har litt dårlig tid i kveld så kommer tilbake til dette.

Nutrilettbar bruker jeg innimellom når jeg har trent masse.

Maskinpan spiser jeg ikke - aldri.

 

I dag har jeg trent 5,5TP.

 

God torsdag alle sammen og lykke til med å få vekk sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven45: Jeg ligger på meny2, 1600 kcal. Vet fra tidligere erfaring at suget går over etterhvert, har også hatt følelsen av å være mett hele tiden og har slitt med å komme opp til 1600 kcal. Håper det skjer snart he he :)

 

Monicabebe: Spiser kun lettprodukter og de siste dagene; veldig mye kålrot...Kålrot og gulrøtter til den store gullmedaljen..

 

Fikk middag hos en venninne igår, med KOS sjokopudding til dessert.. Unnet meg den siden jeg syklet til henne 8,5 km hver vei. Fått 7,3 TP denne uken.

 

Nå skal jeg på biblioteket, må være litt flink siden jeg skal levere hovedoppgave om 3 mnd.. :/ Sitter allerede å lurer på hva jeg skal ha til lunch :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her inne.

 

 

Hvor har det blitt av Kaika?:)

 

Min lille jentegjeng som treffes hver man el tirs,har som oppgave å beregne og notere kalorimengde denne uka.Jeg og ei til har funnet ut at stillstanden på vekta kan skyldes at vi har spist altfor lite.

 

Jeg hadde kun 1000 kcal etter middag,da ble jeg overrasket og forsto hvorfor jeg er så sulten.og mine tidligere besøk hos kursleder har vist at jeg ikke går ned om jeg spiser for lite.Nå regner jeg ut at jeg kommer opp mot 1600.

 

Trenger ny jakke min bergans er fra 15 kilo tyngre og i str.large.Kan nok bruke str.m men vil være så tynn at jeg kan velge å vrake.Derfor blir det ingen jakke før om minst 5 kilo ned.

 

Ja kan vi ikke gå over på hold vekten etter jul? Det høres flott ut.Men det er jo selvsagt en individuell sak hvor fort folk går ned.

 

Jeg ønsker å pusje meg og pusjes til mer fortgang.Har et stort ønske om å bli ferdig.Pusjebevis og ny mestringsbevis:Har vært to gang og løpt intervall opp det fjellet jeg hittil bare har gått opp.Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

 

Sånn som dere har skravlet på tråden siden jeg var her sist:) mye å lese.

 

Puh,hatt travle dager ,men nå roer det seg,snart nærmer det seg helg også.

 

Igår kveld var vi på Jonas Fjeld konsert her i Drammen og den var kjempebra publikum koste seg selvfølgelig sang han noen av sine mest kjente sanger bla engler i snøen min favoritt:)

 

Ellers har jeg vært på jobb idag,vasket,så ble mange kcal borte idaghehe.

 

Jeg spiser 1600 kcal pr dag,og det er mye vet nesten ikke hvordan jeg skal få i meg alt. Ikke trent siden tirsdag men imorgen blir det trim igjen.

 

Har fått mensen og da går vekten alltid opp så spent om vekten har gått ned når den er ferdig pleier alltid gå en kg opp

 

mener kaika er på høstferie..tror det står på en eller annen side her på tråden,nikkoline

 

tjorven: jepp,ingers superrugbrød som er å få kjøpt er god.pleier å bake ingers rugbrød:-)

best med hjemmelaget.

ha en fin kveld folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo Cloetta - var inne en tur i ettermiddag og da så jeg at det var lenge siden du hadde skrevet her og du bruker jo å skrive hver dag, ja, noen ganger flere ganger om dagen - så savnet deg, jeg :)

 

Ja, det er fort gjort å spise for lite, og, ja, da går en ikke ned i vekt heller. Så det er mye å passe på. Jeg gikk med pulsklokke på meg i 2 dager forrige uke for å se hvor mye jeg forbrant når jeg var ganske rolig, og det ble så mye at jeg må spise minst 1600 kcal da, også, og ettersom jeg innimellom trener så mye, så bør jeg ligge på 2200 de dagene, så det er ikke så lett, og det er mye mat.

Per nå har jeg 1151 kcal, men det er jo noen timer til natta men.... og jeg er stort sett mett hele tiden.

 

Takk for tilbakemeldig på antall kcal. Ja, dette er en fin tråd. Den beste, garantert. Fin gjeng her inne.

Takk skal dere ha.

 

Ja, jeg har fått mange store klær, men det er jo egentlig ett luksusproblem. Jeg bruker de og samtidlig kan jeg kløpe nye klær - herlig :)

 

Snegla - ja, når en har trent så mye kan en kose seg med dessert. Det er lov. 8,5 TP er jo masse forbrente kcal. Flott og da må det inn flere kcal også, ellers blir det ingen nedgang i vekt, da heller.

 

God fredag alle sammen og god helt til dere som ikke kommer å ser om oss :D

Fint vær meldt her på østlandet så da blir det ut å gå fine turer. Kos dere og så får vi håp Kaika snart hilser på oss igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det fredag, og denne helga skal jeg ha en målsetning om å gjøre mye riktig. Vanligvis er jeg veldig middels god på helg, det har lett for å skli ut, og så forsvinner ukas gode innsats i øl og potetgull ... Så derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å sette meg noen konkrete mål så det ikke skal skje denne helga.

 

1) En joggetur (min 30 min) og en gåtur (min 1 time) fra fredag til søndag.

2) Ingen utskeielser fredag og bare en liten bolle eller liknende på søndag. Lørdag litt lørdagsgodt. Kanskje oppklippet bamsemums (syns det virker litt makabert, men ok, var det ikke det en eller annen annen her inne gjorde?)

3) Sunne middager, og veie tilbehøret

 

Høres ikke det ut som noe som er gjennomførbart? Har jo veiedag på mandag, og vil veldig gjerne se noe annet enn 71,4 da!

 

Lykke til med helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Hei jenter!

Da har det vært veiedag for meg. Nedgang denne uken: -600 gram. Er fornøyd med det! Har da gått ned 1.6 kilo på under to uker. Hurra!

 

Jeg ligger på meny 1:1400 kalorier. Og det er litt opp og ned fra dag til dag om jeg er sulten eller ikke. men spiser under 1400 none dager og litt mer andre dager. Det gjør jo ingenting, for man skal holde seg på gjennomsnittet i løpet av en uke. Noen ganger er det enklere å "spare" litt i ukene og ta igjen i helgen.

 

Det er jeg som klipper opp bamsemums, chele, hehe. Og det funker for meg. Da lager jeg en skål med min kvote og holder meg til den. Ellers er det altfor lett å ta en til og en til og en til....

 

Ellers er planen et par løpeturer denne helgen. Og på søndag skal vi ut å spise. Håper på å finne noe sunt på menyen. Vet ikke hvor vi skal enda, for det er noen andre som bestemmer hvor vi skal.

 

Ønsker dere en flott helg. Vi skal klare å holde fokus. Det er jo en veldig go belønning om vi klarer det!

 

God fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredag og helgens utfordringer står i kø. Jeg har en tendens til å tenke på både fredag, lørdag og søndag som helg hva angår matinntak, og det er jo halve uken det.. Lurt som monicabebe gjorde her å klippe opp bamsemums, hvor enn makabert det er he he.. :) Skal jo ikke veldig mye til for å få altfor mye i en smågodtpose. Har jo vært veldig mye i media om det i det siste, og man klarer jo ikke dekke bunnen engang selv med 12-15 godteriting. Synet bedras med de store posene!

 

Jeg har brukt endel frimerker på den KOS puddingen jeg hadde på tirsdag, så tenkte å kose meg med en liten pakke nox/fox imorgen :)

 

Ellers har jeg vært på zumba idag, samt 15 minutt styrke pluss at jeg syklet frem og tilbake til trening. Har fått 9,8 TP så langt :D

 

Gratulerer med kjempeflott nedgang monicabebe! Jeg skal veie meg på mandag, NEKTER å se 70 tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...