Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Så bra, Cloetta!

 

Ettersom høstferien står for døren (og der er det uendelig mye mat og ingen veiing, får prøve å holde meg i skinnet) måtte jeg kontrollveie i dag, og da var det 67,4 i stedet for 68,8 på onsdag! Og etter hjemkomst i dag, 21 TP denne uken. Klar for en uke i sus og dus :-)

 

God ferie til alle andre høstferierende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Kos deg masse i høstferien Frigg,og gratulerer med nedgang:)

 

 

Bare kort innom her,skal ordne litt idag,meldt meg på nytt internettkurs som starter om ca 2uker.;) Mål på det kurset er 3-4 kg:)

 

God helg folkens..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frigg - gratulere med fint vekttap.

 

Jeg har vært hos ernæringsfysiolog i dag, og skal ta det litt med ro med tanken på vektnedgang. Etter at kroppen har vært "underernært" i over ett år. Skal jeg nå "glemme" slanking. Men prøve å spise mer til hvert måltid.

Når jeg har trent så mye jeg har gjort i perioder har jeg spist alt for lite. Blir ikke lett å glemme. Å uansett har jeg problemer med å få i meg nok mat, så får se hvordan det går.

Spise mer er ikke lett... men skal prøve å øke i frokost og lunsjen. Å innføre kveldsmat og noen mellommåltider.

 

Dere som skal ha ferie må ha en fin og ferie og alle sammen en god helg.

 

Jeg er sykmeldt så skal begynne med yoga og vanngym til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang, Frigg! Du er superflink - og kos deg i høsteferien - jeg må nok vente en uke til før det er høstferie. i mellomtiden nyter jeg helgen.

 

Kjekt at du koste deg på tur, Minn,i og vel overstått 40-årsfeiring! Er jo helt ok at vekten står stille - får samle krefter til mer nedgang når du begynner på neste kurs!

 

Jeg hadde veiedag på torsdag, og den sto stille denne uken, også. Det synes jeg egentlig er helt ok. jeg vet at jeg har kost meg for mye i helgene i det siste med god mat, vin og snop... og da står vekten stille. Nytter ikke at jeg er knallflink i ukedagene og tre ganger på trening i uken. MEN, jeg har gått inn i cm - har fått flere kommentarer i det siste om at jeg må ha slanket meg, og jeg merker det på klærne. Nå bruker jeg 40 både i bukse og topp, og en del klær er faktisk litt store :-) He, he...

 

Tjorven - nå må du være flink og følge ernæringsfysiologens råd. Jeg synes kanskje at du trimmer nesten i meste laget...? Du må sikkert øve deg på å slappe av... ;) Du må jo være kjempefornøyd med det du har oppnådd :-)

 

Ha en fin helg, damer! Jeg har vært på zumba i dag - nå er det gulvvask og litt skolearbeid som står for døren. Min kjære er i England i helgen og ungdommene mine er ute - så mor dispnerer tiden selv - herlig! (...og bruker den på gulvvask og skolearbeid...øh..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

God søndag:) her lukter det vaffler nå,gubben steker,lukter så godt,skal ha besøk idag,og da blir det vafler på menyen,nam:)

 

Er blitt forkjølet,humøret er ikke helt på topp.

 

Kaika: stillstand er bedre enn oppgang,er helt sikker på at du går nedover i vekt når du er på skjerpings igjen. Blitt mye mat her i det siste også,så gleder meg nesten til å begynne på kurs nå. Få av noen kg før jul!

 

Tjorven:Lykke til med å følge ernæringsfysiologens råd,dette klarer du:) uffda kjedelig at du er sykemeldt,god bedring.

 

nikkoline:hei på deg!

 

kos dere idag,psst ble trimpoeng igår også en halv times forfriskende gåtur:)0.8p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaika - Du har rett, jeg trener for mye og spiser for lite.

 

Coletta - Vafler hørtes herlig ut.

God bedring.

 

Idag har jeg vært på tur med ei venninen og det ble nesten 3 timer og 6 TP.

Så ble da noen poeng - takket være de siste 2 dagene.

Etterpå var det middag hos mor og far og det ble fårikål - nam nam ;)

Etter nesten 2 uker i senga og så to så hektiske dager, så er jeg jammen stiv i kveld.

 

Dere må ha en fin uke, både på jobb og ferie, med mat, veiing og trening.

 

God mandag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven:du er jo snart i mål jo,så flink du er:) Jeg har 5 kg igjen til målet,men disse skal av på neste kurs som starter neste uke:)

 

Formen er bedre idag,men merket at jeg var sliten etter besøk,så det ble nesten rett i seng..snufs Hadde nå en koselig dag.

 

Idag skal jeg bare slappe av og rydde litt,og ellers ta det med ro.;)

 

ha en fin mandag og ny uke,og god høstferie til dere som har det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjente, og nye "fjes" ;)

 

Jeg har vært travelt opptatt med skolestart med en fin gjeng 1. klasseelever, og dette + studiet har tatt mye tid og energi. Jeg har trent brukbart, men spist dårlig. Nå er det høstferie, så lesing av spes.ped-pensum og trening står på planen. Satser på en roligere periode fremover, med et bedre trenings-og matfokus :D

 

Skal prøve å holde meg unna søtsaker alle dager bortsett fra fre og lør, og trening fem dager i uka :)

 

Håper alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloetta - Takk skal du ha. Du må gi oss noen gode råd fra kurset når du starter.

 

Hvor mange kcal ligger dere på om dagen og hvor mye poeng trener dere, sånn ca?? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal ligge etter besøket hos ernæringsfysolog... Hun ville ikke gi meg noen råd ang vektnedgang. Bare hvor mye jeg skulle spise av kcal for å ligge på vekten jeg hadde.

 

Jeg har gått opp 1 kg siste uka, så litt deppa, kan du si...

Jeg var aktiv i helga og er støl i låra i dag.

Etter bare ei til to uker uten trening så blir jeg støl med en gang. Har jeg mistet så mye muskelatur på denne tiden...

 

Nei, dette har ikke vært noen god dag. Ikke trent heller. Ble nesten 11 TP i helga og i morgen blir det en del, også. Men vanskelig å ikke ut å jogge i dag...

 

God tirsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh,for en strålande morgon..hehe..

 

Deilig å våkne til en solskinnsdag idag,og formen er også mye bedre,godt:)Drakk masse varmt og det hjalp!

 

Idag står ergosykling på trimplanen,tar det forsiktig idag siden jeg har vært syk,men tenkte prøve på aerobic imorgen /eller gåtur.

 

Ha en fin dag folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en trenigsdag.

Tur som ga 4,4 TP

og dans i kveld som jeg setter til 4,2 TP

8,6 TP på en dag er mer enn det du - Cloetta har som mål på ei uke...

Hvor mange kcal spiser du om dagen da??

1300??

 

Hvor lenge driver du Zumba når det bare blir 1 TP??

 

Jeg er bare nysjerrig for å se hvor mye jeg må spise får å gå ned... jeg har i dag klart bare 1600 kcal og forbrent 1722, mer ut enn inn og så har en forbrenning når en sitter i ro, også da....

 

GOd onsdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: jeg har som mål 7-8 trimpoeng pr uke..men øver meg opp til 10:)

 

Jeg trente zumba 25 min-1p,og det er jeg fornøyd med.har jo vært syk og da vil jeg ikke trene så hardt i starten:)

 

nei,jeg spiser 1600 kcal pr dag,1300 kcal blir for lite for meg.går ned da også,jeg trener ikke hver dag,må ha pause innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

 

 

Har vært på fjellet en times tur.

 

 

Tørker og vasker meg frem mot en vaskefri helg.På jobb får vi vårruller i dag,men jeg har stekt reinkjøtt og grønnsaker.

 

Må vel bare bestemme meg for å bli strengere

 

Så fra i dag og frem til mandag er "min ekstra strenge periode"

 

Gikk ned 400 gram denne uka,har et kilo som neste mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 400 gram ned nikkoline:)

 

 

Snart veiedag,så da drar jeg opp denne listen.spent på nedgang:)

Lager ny liste fra neste uke da jeg starter på kurs:)

 

Har vært mye god mat de siste uken så ikke lett å slanke seg da,men denne uken har jeg vært flink,så kryss fingrene:)

 

25/8: startvekt 78.7kg

1/9:79.1kg + 0.4kg

8/9:78.5kg -0.6kg

15/9:79.5 +1(pga mensen)

22/9:79.5 stillstand 0

29/9:79.7kg

6/10:

13/10:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Tenkte å slenge meg med her jeg. Ikke første gang jeg er her inne, men har slitt litt med motivasjonen min de siste månedene. Gikk på flere kurs i 2010 og har holdt meg ganske så stabil etter det. Klarte å bli kvitt gravidkiloene etter siste barn, sånn at jeg hadde gått opp 26 i graviditeten og gått ned 27 i etterkant.

 

Men nå er jeg klar til å prøve å bli kvitt de siste 5-6 kiloene som jeg ikke har orket å ta tak i til nå.

 

Jeg trener en del. Spiller håndball og løper. Løp blant annet halvmaraton for et par uker siden. Det var andre gangen i mitt liv. Slitsomt, men moro!

 

Eller er jeg 1.60m høy, 33 år, lærer og jente:-)

 

Startvekten min var nå: 62.5 kilo

Mål: 57 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline - Gratulere med nok en uke med fin nedgang. Det sies at det beste er å gå ned ca 500ram i uka, for da går en ikke opp, igjen. Selvsagt er det tregt, men på sikt er det nok det beste.

 

Monicabebe - Velkommen skal du være. Ikke mange menn her... Eller ingen menn her.. Håper du blir aktiv her ute.

 

Uavhengig av andre sier så legger jeg meg på ca 1600 kcal nå fremover. Så får jeg se om det går bedre enn 1900 og så skal jeg prøve å ikke trene så mye.

Idag ble det er herlig tur på 2,4 TP - 1 Time med staver det.

 

God og fin torsdag på dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi,nedgang:) er såå fornøyd med nedgangen idag,0.7kg! Følt meg litt sulten,men klart å la være å spise over 1600 kcal,så det er jeg fornøyd med!

 

ikke fått trent mer enn en gang,men er fornøyd med det jeg har trent,skal prøve på mer idag,kanskje styrke:)

 

25/8: startvekt 78.7kg

1/9:79.1kg + 0.4kg

8/9:78.5kg -0.6kg

15/9:79.5 +1(pga mensen)

22/9:79.5 stillstand 0

29/9:79.7kg

6/10:79kg -0.7kg

13/10:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang, Minni og Nikkoline - supert! Dere har vært kjempeflinke!

 

Jeg har også gått ned: 0,9 kg til 73,4 kg - det er jeg superfornøyd med! Har jo vært stillstand i noen uker nå, så godt å gå ned litt. Føler meg ok!

 

Velkommen til deg, Monicabebe. Jeg er 45 år, 173 høy oger også lærer... :-)

 

Høres ut som en god plan å ikke trene så mye, Tjorven :-) Slapp litt av, også - det har vi godt av :-) Det er jeg veldig god på, altså, he, he.. Jeg teller ikke kalorier så voldsomt, men ligger på ca 1600 for dagen, tror jeg. trener ca tre ganger i uken på helsestudio, det blir sikkert 7-8 TP, noen uker blir det fire ganger - alt etter hvor travelt jeg har dey.

 

Neste uke blir det høstferie! Jeg og min kjære (pluss tre andre par) reiser til Riga for å kose oss noen dager - skal bli kjekt!

 

I kveld blir det zumba! Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...