Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Cloetta - Gratulere med flott vektnedgang. Ja, det gir motivasjon og er på en måte en rus når en får til å gå ned. Flott treningsinsats, også, ser jeg :D Du er flink.

 

Kaika - Grautlere du, også, med mesten 1 kg nedgang.

 

I dag har jeg vært ute å gått en litt hard tur med staver og det ga 2,6 TP. Prøve å holde meg på det mest mulig, har jo ligget på veldig mye.

OG det ser ut som 1600 kcal om dagen funker for dere så fra i går ble det, det må meg, også.

Da jeg gikk på kurs for 1 år siden, lå jeg på det og i løpet av de 7 ukene gikk jeg ned nesten 5 kg, så ikke så mye, men da trente jeg ikke noe, omtrent...

Så jeg er spent på hvordan dette blir, nå. Gikk jo opp til nesten 71 kg de 2 ukene jeg var sengeliggende, så nå er det skjerpings!!!!!!!!

Så takk alle her som er med på å motivere meg, og som kommer med råd og hjelp. Særlig du Cloetta - takk.

 

God dag videre og flott fredag og helg til dere som reiser bort og god ferie til dere som skal på ferie. Riga hørtes jo bare helt herlig ut - ikke misunnelig jeg - nei da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Takk,Tjorven:)jepp,gøy å endelig gå ned,håper bare det fortsetter slik:) har enda 4.3 kg igjen!

 

Stavgang høres ut som bra trim,har staver i skapet,men ikke begynt å bruke de enda.;)

 

Tenkte gå en tur imorgen(kanskje med staver),håper det ikke blåser så mye på morgenkvisten da.er sol,men blåser mye:/

 

Kaika:grattis med nedgang,du er flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Dere har veiedag på torsdager da som jeg skjønner. Jeg startet jo på tirsdagen jeg, men veide faktisk 1 kilo mindre i dag enn på tirsdag morgen. HURRA!!

 

Så da er dagens vekt 61.5

 

Flott nedgang for mange av dere. Gratulerer med godt arbeid!!

 

Jeg løp en time i skogen i går, så i dag har jeg hatt treningsfri. Skal ta løpeturen i morra tidlig når jeg leverer ungene i barnehagen. Har høstferie denne uka, så da kan jeg trene på dagen. Deilig!!

 

God ferie til dere som skal reise bort. Og god helg til alle sammen.l

Jeg gruer meg litt til helgen, for det er da jeg sliter mest med å spise rett, men skal jobbe hardt med saken! Skal på fårikål-middag til ei venninne på lørdag kveld. Skal stå over desserten sånn at det ikke blir så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forskjellige veiedager.

Lettere med positiv vektnedgang i slutten av uke enn i starten,

så det er flere som sliter med å holde fokuset i helga ;)

Men vi er noen, var i hvertfall noen, som veier seg på mandag.

 

Stavgang er en nesten like bra som jogging, når det gjelder kcal forbrenning.

Jeg har brukt staver i snart 10 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoi,god fredag og helg:) Fint vær idag så idag blir det gåtur,og kanskje ergosykling også.

 

Idag står rydding på planen og også kanskje baking.lets see.

 

Jepp,er som tjorven sier at vi har forskjellige veiedager her,både mandag, onsdag og torsdag,og kanskje fredag også?;)

Tror ingen har på tirsdager.

 

God helg,og god høstferie til dere som skal starte nå.Håper dere som har HAtt høstferie denne uken har kost dere masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn dagens gåtur unnagjort.er så fint vær idag.blå himmel og flotte høstfarger.Ble litt over en halv time(rask),prøve på litt mer trim senere.;)

 

ut på tur folkens,særlig hvis dere har tid og været er bra!:D

 

skal ta kaffen ute idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

å ja, da er jeg med. Tenkte at alle veide seg på torsdager. Har hatt veiedag både mandag og fredager før, og er litt usikker på hva jeg vil ha. Fredager kanskje? Da er det i allefall en uke til neste gang. Og jeg har som sagt gått ned en kilo de første dagene. Håper det varer. Og så er den store bøygen å komme under 60 kilo. Det vil helst ikke kroppen min nå etter barna. Men skal nok få det til!!

 

Jeg har vært ute på løpetur idag.Eller det ble mer jogging i dag. Var litt tng i beina, så jeg tok det rolig. Men godt å røre på seg.

 

I kveld skal jeg bruke noen av frimerkene mine på bamsemums. jeg klipper dem i små biter og bruker gooood tid på å spise. Da får jeg døyvet det verste søtsuget. Og så sparer jeg litt frimerker til i morgen. Da skal jeg spise fårikål hos en venninne. Får satse på mest mulig kål og ikke så mye kjøtt og poteter sånn at det ikke blir så usunt!

 

ønsker dere en fin-fin fredag og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monicabebe:så flink du har vært som har gått ned..1 kg på noen dager:) fredager er også en fin veiedag.Jeg har også hatt fredager som veiedag før,men byttet til torsdag.

 

Idag har det også blitt litt trim aerobic,en halv time..puh...fått ca 5 trimpoeng denne uken.satser på en gåtur imorgen hvis det er bra vær:)

 

nydelig vær idag også,men blåser litt.går fint å sitte ute.kos dere idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredags- og lørdagskosen for meg er en halv nurtiletbar med caramel og toffe, som søtt. Salt, da bruker jeg Snack a Jacks, enten en liten pose som gir 124 kcal eller de store som er 47 kcal, 3 av dem. Da blir det ca 250 kcal i gotteposen.

 

I dag har jeg vært ute på en times tur i sola. Det var godt å ga 2,5 TP.

Går hadde jeg lang ot hard tur sammen med min sønn og det ble 2 timer som ga nesten 5 TP.

SÅ blitt ei fin treningsuke, selv om jeg ikke har vært i form.

Men redd får å bli "lat" og legge på meg, igjen.

Har jo lagt på meg de to ukene mens jeg var mest sengeliggende.

 

Riktig god søndag, alle sammen.

Håper den blir aktiv og med god mat, i passe mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange gode forslag her ,kjempebra! tar det med.;)

 

Jeg kan tipse om allevos bar med toffee(karamell),den er kjempegod.tar den som mellommåltid.

 

Er skikkelig slapp idag,skylder på været,hehe...men skal bli sol igjen imorgen da. Blir ingen trim på meg idag,vond fot,så tar det med ro..sånn går det når man trener..:D

 

her lutker det fårikål idag,gubben skal ha jeg tar en porsjon risgrøt..nam.

 

kos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Vel tilbake etter en ukes latskap - skal bli spennende å se hva vekten synes om det! Men kanskje er du litt som jeg, Tjorven? Når jeg stresser og trener for mye har jeg åpenbart ikke samme forbrenning som når jeg slapper av. Dermed er jeg ikke SÅ voldsomt bekymret for veiing, bare litt. Hehe.

 

Kjekt å se at dere har vært aktive hele uken - velkommen til Monica, gratulerer til alle med nedgang. Håper foten blir raskt god igjen, Cloetta! Skal prøve chipsene til Frisk og Flott, er ikke så veldig glad i de i pose.

 

Selv sitter jeg og planlegger fest for gemalen - lurer på om Cecilia Samatins retter i Mofongo kan være bra utgangspunkt? Har noen av dere prøvd dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe
Hei' date=' alle sammen!

 

Vel tilbake etter en ukes latskap - skal bli spennende å se hva vekten synes om det! Men kanskje er du litt som jeg, Tjorven? Når jeg stresser og trener for mye har jeg åpenbart ikke samme forbrenning som når jeg slapper av. Dermed er jeg ikke SÅ voldsomt bekymret for veiing, bare litt. Hehe.

 

Kjekt å se at dere har vært aktive hele uken - velkommen til Monica, gratulerer til alle med nedgang. Håper foten blir raskt god igjen, Cloetta! Skal prøve chipsene til Frisk og Flott, er ikke så veldig glad i de i pose.

 

Selv sitter jeg og planlegger fest for gemalen - lurer på om Cecilia Samatins retter i Mofongo kan være bra utgangspunkt? Har noen av dere prøvd dem?[/quote']

 

Så gøy med festplanlegging. Har ikke prøvd oppskriftene, så kan ikke gi noen tips, dessverre. Men det høres spennende ut. Kroppen orker ofte ikke gå ned dersom man stresser, så sånn aett kan de jo hende at latskapen ikke er så ille. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Bare lurer på om du gjør noe smart for å ha samme skrift under innleggene dine hver gang. Eller om du kopierer for hver gang. Har vært vant med forum der man kan ha ha avatarer og skrift og bilder på profilene sine. men ikke funnet det ut her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om du gjør noe smart for å ha samme skrift under innleggene dine hver gang. Eller om du kopierer for hver gang. Har vært vant med forum der man kan ha ha avatarer og skrift og bilder på profilene sine. men ikke funnet det ut her!

 

Du trykker på DISKUSJON over ny i vektklubben osv og så blir det vel lagre signatur på siden du kommer inn på. Legg inn det du vil ha og så blir det så fint. Du kan selv velge om du skal ha med signaturen under her. Jeg har så mye i min så tar den ikke med hver gang.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en fridag fra treningen men det ble 21,4 TP

selv om jeg ikke har vært i form, så veldig fornøyd.

 

I dag har det bare regnet, så da ble det litt lettere å holde seg inne.

Noen venner lurte på om jeg skulle være med ut, men meldt fint igjen i morgen,

så da tar jeg heller turen da.

Har en avtale så går dit.

 

God mandag, og veiing for dere som skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monicabee: Ser at Tjorven allerede har svart,så bare å gjøre som det står der!;)

 

Imorgen er det kursstart,spent på hvordan dette kurset vil gå..ser snart et nytt tall.gøy!så er allerede igang:)

 

Skal ha veiedag på tirsdager fremover!

 

håper alle har hatt en fin helg,har bare slappet av,ikke det beste været igår da,ble bare avslapping da.Idag blir det zumbatrening!!

 

ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Cloetta og Tjorven for fine hilsninger.

 

 

 

Så er det mandag og liksom oppgjøretstime.Skal på vekta i kveld.

Skummelt for min vekt er fri for batteri så har ingen peiling på hvordan det har gått.He he litt spennende og.

 

I går kom snøen og jeg gikk min første fjelltur i hvitkledd terreng.I dag er det meste forsvunnet.

 

Har fri fra jobb så det er bare å få sving på armene hjemme,masse klær å styre med.Etterpå blir det siste treningsøkt før veiing.

 

Ha en fin dag,dere er herlige alle ihop:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Ser at det er startet en "ny" tråd her med de gamle kjente og noen nye... Jeg gikk på vekten idag.. Den viste 10 kg mer enn hva målet jeg satte meg i juni skulle være for oktober...! SKRIK! 70 KG! Oh my. Det er jo nesten startvekten min. Tydeligvis må jeg spise MINDRE og trene MER. Så nå skal jeg sporenstreks ut å bevege meg de anbefalte 30 minuttene, før jeg spiser en knøttliten porsjon havregrøt... Aiaiaiai.

 

Oppdatering på midjemål etc følger... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake snegla,vi får stå på så blir det resultater, - ja trene spise sunt-gjenta så blir det resultater:)

 

bennep,morgenvekta er best,men den kan og være i endring utfra hva vi spiser,mens o.l

 

Hvis vi spiser og drikker inntil 3-4 timer før veietid,og omtrent samme mat og drikke blir endringene mer stabile.

 

 

Tenk om vi kunne ha møttes til våren/sommeren et sted,hadde vært såååå gøy å møtt dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en veldig hektisk jobbperiode er det roligere igjen, så da blir det mer tid til det jeg satte meg fore for etterhvert utrolig lenge siden: Komme meg ned til vekt før graviditet, 68,5. Utrolig så vanskelig det skal være. Men nå er jeg jo her igjen i hvert fall, så da kan jo mye skje!

 

Jeg hadde bra framdrift en stund, men nå har det vært høstferie og mye sjoko og potetgull noen dager, så nå er jeg på 71,4 plutselig, etter at jeg lå på 70,7 en stund. Under tre kg igjen. Målet var å få det av i løpet av oktober, men det tror jeg skal holde hardt nå. Men vil gjerne komme meg på 60-tallet nå i løpet av oktober. Det tror jeg burde la seg gjøre. 1,4 kg på tre uker. Høres det realistisk ut? Hm. Skal i hvert fall bruke tid på å registrere nå i ukene framover. Og så er det jo alltids den treninga. Men fint å se at så mange av dere holder koken! Og så er det heldigvis fremdeles en stund igjen til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere nikkoline,snegla, og chele:) lykke til med å gå videre ned i vekt,dette klarer dere:)

 

Har fått gjort en masse idag og har også trent zumba på morgenen,40 min.puh:)

1.6p! Håper på 7-8 denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke veie seg om morgenen? Tar man kveldsveiing blir målene feil på grunn av inntaket på dagen? :)

 

Jeg veier faktisk mindre etter en dag på jobben og før middag enn jeg gjør om morgenen.

Men jeg bruker vekta jeg har på morgenen nå som jeg ikke går på kurs.

For på kurs er det jo bestandig på ettermidaggen, kveld.

 

Jg beundrer dere som klarer å være så flinke når dere går internettkurs. Da kan en jo jukse og drive...

Hvordan er hjelpa dere får da??

 

På kurs blir en jo veid og så får alle på kurset vite hvor mye du har gått ned, eller opp, så opp kan en jo ikke gå..

Så gis det råd og veiledning og ellers i uka har en mail-kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så glad og fornøyd i dag. Jeg gikk jo opp en kilo forrige veiing men i dag har den gått ned igjen så da ble det 69,7 kg, igjen. Rart en skal være så glad for å komme nedpå den vekta som jeg har ligget på så lenge. Men ble livredd da jeg hadde gått opp.

Denne uka har jeg ligget på ca 1800 kcal og trent ca 2,5 Tp om dagen, så det ser ut som kan være en fin ordning for meg. Men om jeg nå har løst koden eller ikke, får vi jo se neste uke.

Har på 2 måneder gått ned 5 cm i livet, selv om jeg ikke har gått noe ned i vekt. Gått ned i cm alle steder, så veldig fornøyd. Så jeg blir da strammere, selv om jeg ikke synes det.

 

I dag gikk jeg nedpå jobben en tur og tok en runde etterpå og det ble tilsammen 4,2 TP, så fin start på uka. Men skal ikke trene så mye da....

 

Håper flere kan legge inn signatur under diskusjon. Fortelle litt om seg selv, startsvekt, høyde ol, så se alle hvordan det går og har gått og kommet til å gå. Letter å se og gi ro til dere da.

begynner å blir så mange "gamle" og "nye" her og de "gamle" skrivet jo ikke noe om seg selv. Så sett det i signatur så vet vi "nye" litt om dere, også.

Føler meg ikke som ny da, ettersom jeg har vært veldig aktiv på denne tråden siden cloetta lagde den under minni. Ettersom minni hadde en tråd før, så må jo mange av dere "gamle" ha gått ned noen kilo, også???

 

God kveld alle sammen og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...