Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Ligger rett ut på sofaen, vondt i hele kroppen..så det ble ikke no jobb eller jente treff på meg i dag.. Så må senke kcal inntaket til ca 1300, nå som det ikke blir noe trening..

 

Hvordan ble resultatet i dag juni72? Er spent jeg også..

Og hvordan går det med deg panki, når har du "veie dag" ?

 

Klem fra en sofa sliter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjiipt å høre at du har blitt syk storesøster, men du får pleie kroppen etter beste evne og så håper jeg du er raskt på beina igjen.

 

Juni72, så flink du er som klarer å ta deg selv i nakken og gå ut selvom andre ting frister.

 

Jeg har veiedag på mandag og vekta i går viste 83,9, som er 1,1kg ned:-) Det betyr 12,1 kg ned totalt. Er selvfølgelig veldig fornøyd.

 

Forrige uke gikk som en drøm matmessig, bortsett fra lørdagen hvor jeg stranda i godteskåla til ungene etter at de hadde lagt seg..... Men det ser ut til å ha gått bra likevel. Antakelig på grunn av iherdig trening hver dag denne uka:-)

 

Denne uka har også startet bra. Har enormt med energi og treningslyst. Måtte det vare leeenge;-)

 

Nå skal jeg på jobb, før et par nattevakter kaller i slutten av uka:-)

Ha en flott uke alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du er syk, storesøster! God bedring, håper du snart blir frisk og rask igjen.

Kjedelig også at det ikke ble noe av jentekvelden...men den tar dere vel igjen så snart du er på beina igjen?! Går litt i surr i menyene til GR, er du en meny lavere enn meg, siden du skal holde deg til 1300...mulig du bør sørge for at kroppen har greit med næring nå som den skal jobbe ekstra for å få deg frisk?

 

Har ikke rukket å skrive resultatet mitt her før nå - det ble likt med deg, panki, 1,1kg! 86,6 (nytt tall, herlig!) lyste mot meg i morges, og jamen var det ikke 1 cm inn i livet også :D

Jeg vet at jeg har gjort den jobben jeg skulle, så sånn sett er det en forventet belønning - gøy å se at det fungerer!

 

Hadde egentlig tenkt å ha treningsfri i dag, siden hofta mi krangler litt i tillegg til korsryggen...men den korte lufteturen ble til 5km, lavere fart men likevel 1,8TP - torsdag må bli hviledag siden jeg har avtalt en økt i morgen og regner med å få gått litt i fjellet både lørdag og søndag, kanskje lurt å ikke presse den stakkars kroppen for langt (men skal det ikke være sunt å gå mye?)...dumt å måtte bremse litt på treningsiveren, er sjeldent motivert for mye aktivitet - høres ut som du også er skikkelig i siget, panki, det er moro!

 

Lure valg, lure valg - motivasjon gir resultater :)

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba jenter, minus 1,1 er jo knallbra!!

Jeg kjenner jeg blir glad for at dere lykkes :)

vet jo at bak det resultatet så ligger det mye mentalt og fysisk arbeid..det er itj nokka som kjem av sæ sjøl..trønder jente æ sjø :D

 

Det ble 1500 kcal i går, litt for mye når kroppen er helt i ro, det ble for mye druer og mandariner..men trøster meg med at det er hverfall sunn og riktig mat..har hatt ( ja, jeg skriver har hatt, ikke er..siden jeg jobber med hva jeg forteller meg selv..det sitter jo mellom ørene..) tendenser til å trøstespise når jeg har vært syk, deppa, stressa, o.l..lett å synes synd på seg selv da..men trøsten er jo kortvarig..etter sjokolade,is, kaker o.l så har jeg følt meg bare værre.." eat shit, feel like shit" har jeg lest ett eller annet sted

 

Formen er heldigvis litt bedre i dag, men det er fremdeles sofaen og senga som er mine arena.

 

Keep up the good work jenter, jeg kommer snart sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Håper formen er stigende storesøster og at avslutningen på uka blir bra:-). Og gratulerer til Juni72 med fin nedgang:-).

 

Jeg er godt i gang med denne uka både mat og treningsmessig. Har vært og trent 2,5 timer i formiddag. 45 min spinn, 45 min styrke i sal og 50 min latino. En perfekt start på dagen8-). Skal jobbe de to neste nettene, og det krever litt planlegging i forhold til matinntak, og det er ikke alltid at formen tillater trening på ettermiddagene. Men jeg er ved godt mot:-).

 

Ha en fortsatt fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen er litt bedre, storesøster! Noen ganger er sofa/seng-kombinasjonen bare helt nødvendig, la kroppen få bruke energien på å få bort basilluskene. Sesong for øre-hals-nese-problemer nå, dessverre...fort gjort å gå litt for tynnkledd i vekslende vær (solskinn/sur vind/regn/frost) - eller bli smittet av andre som har gjort det.

 

Blir nesten helt matt (men imponert og litt misunnelig) av treningsinnsatsen din, panki, her ligger jeg henslengt på sofaen og tenker på at jeg kanskje skulle gjort som tidligere dager og bare fått på meg fillene og ut døra mens det ennå er lyst...intervall+styrke på treningssenteret ble nemlig avlyst, og siden jeg likevel skulle hjemom etter treningstøy, så....

 

...tror jeg egentlig at dette er direkte konsekvens av å skippe måltidet på jobben. Jeg "skulle bare" i litt for mange timer og brått var det over fem timer siden frokost. Gamle vaner er fortsatt mer innarbeidet enn de nye jeg forsøker å bytte ut de gamle med - har en jobb å gjøre her, gitt! Setter det på erfarings-kontoen, jeg MÅ med andre ord følge opp måltidene mine for ikke å miste treningsgnisten og så tror jeg også at det har vært med på å minske trangen til å fråtse...så jeg MÅ fortsette å spise regelmessig!

 

Lunsj ble omsider rester fra middagen i går + fruktskål, yoghurt (ikke sånn lett-tull...) og mandler...da har jeg fått i meg halvparten av dagsrasjon!

 

Det må bli en tur i butikken etter hvert, dit går jeg i stedet for å ta bilen og siden det er kort vei dit kan det hende jeg legger på en ekstra runde først, vi får se...det er enten dét eller hoppetau/styrkeøvelser og stretching på stuegulvet...noe må gjøres.

 

Mens jeg venter på treningslysten...summen av fem ukers kaloriunderskudd: 27704 skulle (i teorien) tilsi en total nedgang på 3,96kg. Tirsdagens veiing er 3,3kg under startvekt tirsdag i uke 40, med andre ord har jeg kanskje ca 6-700 minus-gram "på vent" i systemet? Blir litt gira av å være såååå nær første delmål, på grensen til utålmodig!

 

Noe helt annet (men snart superaktuelt):

 

Har dere gjort dere noen tanker rundt de forestående julemiddagene, jenter?

Jeg har tatt utfordringen til Henna (med egen, liten vri): å klare å stå på samme vekt etter jula er over (jeg kunne også tenke meg å veie litt mindre enn før jul, om mulig), så derfor må jeg planlegge litt ekstra siden jeg vil ha i pose og sekk, helst :D

 

Regner med det hjelper om jeg "tar bort" medisterkaker og -pølser og pøser på med poteter (én porsjon), rosenkål, rødkål...hva annet av grønnsaker (JA-mat) passer til? Litt saus (én porsjon - ikke TI!) og så det store spørsmålet...hvor stor bit ribbe?? Eller pinnekjøtt, eller kalkun...you know... Viktig å ha riktig øyemål når kjøkkenvekta ikke får plass i fest-veska! Ellers skal jeg lade opp med Lindt sjokolade, den hjelper meg å holde meg på den smaleste sti når det gjelder søtsaker...

 

Snart får jeg nok på meg turtøyet, kjenner jeg er på gli i takt med blodsukkeret (Frukt er jo genialt+hvem var det som anbefalte å alltid spise litt mandler samtidig med frukt? Husker ikke hvor jeg leste det...men godt tips!)

 

Ha en god onsdag - spis jevnlig, velg fornuftig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Juni 72. Det er superviktig å spise jevnt og trutt. De gangene jeg har drøyd måltider, eller bare spist litt sliter jeg med det resten av dagen i form av søtsug og oksehunger.... Så Det er helt nødvendig å spise ofte. Jeg har ofte/alltid gulerøtter og en eller annen ernæringsbar i veska dersom omstendighetene gjør at måltidsrytmen blir forstyrret:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget ditt juni72, så begynte også jeg å tenke på jule middager..har sjekket ut kcal innholdet i diverse jule middag..og fikk litt av en overraskelse når det gjelder ribba..:D

 

Så her må det planlegges jenter, ellers må vi trene 24/7 i mellomjula :)

 

Jeg har tatt 100 gram av hvert ( og 100 gram er jo ikke mye..)

Rødkål 70 kcal

Surkål 50 kcal

Kalkun, ovnstekt 140 kcal

Pølser og medisterkaker ca 250 kcal

Pinnekjøtt uten fettrand ca. 290 kcal

Familie ribbe ca 440 kcal

 

Så nå har jeg bestemt at her i gården blir det kalkun på nyttårs aften !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett jubel rop fra meg !!

 

Etter at jeg endelig kom meg opp fra sofa/seng tilværelsen, og skulle kle på meg noe annet enn morgenkåpe..så prøvde jeg en dongribukse i morres..

Den dongribuksa fikk jeg IKKE igjen knappen på for 5 uker siden og mage/side fleksket hang utover.. Men NÅ så fikk jeg igjen knappen og valkene har blitt mindre !!

Åhh.. det var bare såå utrolig godt :D og ikke minst tanken på at til våren så er den buksa for stor.. YES !!

 

Ha en fortsatt flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer storesøster, alltid kjekt å komme i klær som har blitt for små. Jeg har nesten tatt av 8 kg siden i vår og kommer opp i alle bukser nå og det er helt herlig. Kan velge å vrake. Noen bukser har jeg rett og slett måtte legge vekk for de ble så slafsete. Når jeg skal kjøpe nye bukser nå er det ikke fordi jeg kommer oppi de men fordi de sitter fint. Stor forskjell der.

 

Dere er skikkelig motiverte for å klare julen skjønner jeg, det er bra . Kalkun er jo det beste også synes jeg. Vi skal jo ha pinnekjøtt, men jeg får bare være forsiktig. Mitt mål er å være den vekten jeg er 1 desember 1 Januar. Så får vi se. Det er i alle fall min plan.

 

Nei har nettopp vært på en lang joggetur i det nydelige høstværet vi har på vestlandet i dag. Nå får jeg hive meg i dusjen og lage middag. I dag blir det fiskegrateng, ikke hjemmelaget engang men grei nok.

 

HA en fin torsdagskveld flinke damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trivelig med aktivitet mellom ørene, i hverdagen og på forumet - jeg blir motivert til å holde koken uansett hvor jeg snur meg! :D

 

Vel, i alle fall motivert til å føyse vekk svake øyeblikk hvor jeg tidligere valgte mat og tv-titting i stedet for å komme meg over dørstokkmila...dagens begynnende hodepine, mathug og tenåringsgruff ble jaget bort på (om)veien til butikken (kjørte bilen i garasjen etter jobb, til butikken skal jeg bruke beina om jeg bare trenger noen få varer! Ny, fin regel :)) I tillegg måtte jeg teste nok en ny "gadget" - en Fitbit-sak (kombinert skritt-, km-, kalori- og etasjeteller, samt søvnovervåker), så da måtte det bli en liten omvei til og fra butikken (1TP).

 

Har husket å spise det som var planlagt i løpet av arbeidsdagen, nå står snart bakt potet for tur (spent på hvor lang tid det egentlig vil ta å få de ferdig i ovnen, håper halvannen time holder - DET GJORDE DET IKKE - MÅTTE 15 MIN I MIKROEN OGSÅ!). Plass til salat og kveldsmat har jeg også - eller kanskje en Lindt-sjokoladebit? (Poteten var svær - det ble med middagen, men innenfor kalorigrensa).

 

Storesøster: Gratulerer med romsligere bukse! Det er nesten mer givende enn å se tallene på vekta bli færre...det at valker og omfangsrike kroppsdeler forminskes er en flott belønning og inspirerer til videre flinkhet! Hurra for alle håndfaste bevis på at det fungerer og at vi er på rett vei :)

 

panki: Ja, veldig greit å få den påminnelsen om at jeg trenger jevnlig næringsinntak for både å opprettholde forbrenning og minske trangen til salt, sukker og fett - og hodeløs fråtsing...gamle vaner skal vekk!

 

Henna: Er innstilt på å være flink i jula, ja, men samtidig ikke nekte meg gode smaksopplevelser. Så det blir å smake på litt av hvert, men holde meg til én porsjon og velge riktigst mulig. Klarer jeg i tillegg å få meg en luftetur nesten daglig, så burde det være mulig å oppnå stillstand eller kanskje en liten nedgang? Femte uka mi med moderasjon når det gjelder søtsaker, og siden jeg ikke savner det har jeg heller ikke lyst til å legge opp til mye sånt i jula - frukt og mørk sjokolade bør kunne holde i massevis ved siden av en og annen kakebit (ett stykke!). Husker å ha lest flere steder at det er viktig å ikke fortsette i samme stilen de gangene det blir fest&moro og litt for mye kaloriinntak, men i stedet være flink allerede "dagen derpå"!

 

Ha en fin torsdag med fornuftige valg (Fyser du på noe søtt? Spis frukt+fire mandler!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, no er det helg igjen :D Har ikke den helt store helge følelsen, siden det ble bare tre dager på jobb i uka her..

 

Det blir ei rolig helg, skal få igang kroppen med noen gåturer og ellers bare kose meg med minstemann på 11. Samboern er på hytta, så da styrer jeg helga litt mer som jeg vil

 

Skal kose meg med frimerkene mine, de går som vanlig til rødvin og litt ekstra gode middager. Jeg har faktisk ikke spist noe sjokalde eller annet snop på 5 uker, har jobbet mye med den mentale biten : sier til meg selv at " sjokolade og godteri, det har jeg sluttet med"..og jeg har utrolig nok ikke lyst på det engang.. Vet det kan virke strengt for mange, men for meg så fungerer det å lage nye tanke spor.. Min nye livsstil skal jo også fungere for meg etter våren 2012

 

Panki og juni72 : kos dere "sunt" i helgen, vi er godt i gang med livsstils prosjektet vårt, dette klarer vi :) og juni72 : lykke til med fjelltur, det høres bare helt herlig ut!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Deilig meg helg!!! Har gjort unna 2 nattevakter. Det har gått greit selvom jeg sov veldig dårlig etter den første. Klarte å få skvisa inn en time med trening i går, og jaggu har jeg klart det i dag også. Spinn 60 står på timeplanen kl 17:-).

 

Jeg er imponert over din evne til å stå over all sjokolade og godteri storesøster. Det klarer ikke jeg. Har prøvd tidligere, men har endt opp med gigasprekker etter endt slankekur, og det varer ikke en dag eller en uke men måneder og da kommer kiloene fort på igjen:-(. Derfor driver jeg og øver meg på at litt er nok.... Å ta en eller to små biter og nyte dem klarer jeg, det vanskelige er å ikke ta den neste.... Og dessuten, dette er jo ingen kur men en LIVSSTILSEENDRING. Dette er min nye måte å leve på!!!

 

Juni72: Kos deg på tur (innenfor de sunne grensene:-))

 

Nå er det ut å fylle handlekurven med neste ukes sunne valg!!

 

God helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg nesten som en unge til buffeten på hotellet i går kveld, hadde spist flinkt tidligere på dagen og var ganske så sulten da vi kom opp i åtte-halv ni tiden.

Det var likevel overhodet ikke verdt prisen...jeg skulle jo ikke overspise (som jeg ellers ville gjort) og forsynte meg flinkt av store deler grønnsaker og salat, kalkun og roastbiff og en liten dæsj aioli, kjæresten forsynte seg to ganger og ble stappmett så han ikke orket dessert og yngstemann orket ikke mer enn en halv tallerken og ville ikke engang ha dessert...ingen spiste dessert utenom meg som tok en liten bit brie, en kjeks og noen grønne druer...argh! Orker ikke engang tenke på hvor mange middager jeg kunne slengt sammen på hotellrommets kjøkken til samme pris...æsj...liker ikke å sløse med verken mat eller penger...

 

I kveld tror jeg faktisk det blir pizza på oss, så lenge jeg kan bestille en stor salat ved siden av og holde meg til maks to biter, tåka ligger skummelt tykk mellom oss og nærmeste matforretning og dårlig planlegging i går førte til kun medbrakt lunsjmat og godsaker (men det ble lure valg - frukt og vaniljekesam er søtt og godt som erstatning for godis og kaloririke kaker :D).

 

Jeg har også med meg et arsenal Lindt mørk sjokolade som vanlig. Det jeg har (overraskende nok!) funnet ut fungerer så bra med Lindt er at den typen jeg synes er best (m sea salt) har ganske lik sjokoladekonsistens som melkesjokolade...sånn sett koser jeg meg med sjokoladen OG har tatt et bedre valg (god samvittighet) og kan tilogmed spise en bit eller to innenfor 1600 kalorier (fordi den metter mer uten fullt så mye sukker).

(Jeg har tidligere ikke hatt problemer med å tømme 200g Freia i ett jafs...har sånn sett spist melkesjokolade for et helt liv, minst.)

 

Snart må vi få på oss filler og ut i det hvite som er en blanding av frost og tåke, blir spennende å se hvor langt det er forsvarlig å gå på stiene oppover i fjellet. Et alternativ er å gå opp skibakken! Er det for håpløst å få til noen god, sammenhengende tur, drar jeg på meg refleksvesten jeg tok med hjemmefra og tråkker et stykke bortover bilveien...håper jeg slipper å måtte det, men ut må jeg.

 

Det ble en veldig rask tur på ca 4,5 km i går før vi reiste, måtte bare få luftet meg før en lang biltur...blir så gåen i baken av å sitte lenge i bil...1,8TP bare der!

 

Storesøster og panki: kos dere i helgen dere også - ta i bruk alt dere kan om lure

valg :) det krever viljestyrke å holde seg unna de største fristelsene i godteriverdenen...man må bare finne den rette balansen mellom fornuft og fråtsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min første helg uten registrering av mat og drikke siden begynnelsen av oktober over...det blir spennende å se på tirsdag om jeg har klart å velge riktigst mulig matvarer og overholde porsjonsstørrelser uten mulighet til å veie måltidene, samt å kose meg med måte og delta i selskapeligheter... Jeg TROR det har gått ganske greit, men resultatet vil vise seg på veiedagen tirsdag.

 

Kjenner det godt i knærne at jeg har vært på fjelltur! Det ble vandring i fjellet både i går og i dag, 2 km rett opp ca 300 høydemeter + litt ekstra :D I følge RunKeeper og GR registrering tilsvarer det 5TP per dag, dvs 19,3TP denne uka! Har nesten gått 4 mil totalt denne uka - antageligvis blir det ikke mulig å gjenta bragden hver uke fremover, men deilig å kjenne forbedring i kondisjonen...

 

Henna: Lindt sjokolade finner jeg i Meny-butikkene, står sammen med Freia sine 70/80% sjokolader...det er mange ulike smaksvarianter, min favoritt er smakstilsatt Sea Salt. Jeg klarer ikke (har ikke prøvd) å spise en hel plate av den, sikkert fordi jeg i utgangspunktet har vært en melkesjokoladefanatiker...i stedet nyter jeg 1-2 biter som lørdagskos, eller jeg kan unne meg 1 ti-grams bit en kveld jeg har lyst på noe ekstra (og har "plass" til det innenfor 1600 kcal). Egentlig ingen god forklaring på hvorfor det fungerer for meg...men det gjør nå engang det - jeg har flere plater liggende synlig på benken, men har ennå ikke (bank i bordet) gått på noen sprekk.

 

I farsdagsselskap i kveld ble det servert dessert i porsjonsskåler, ostekake, mørk sjokolade og Twist - jeg lot halve porsjonen dessert være igjen, tok en liten bit ostekake, en halv bit mørk sjokolade og + én favorittbit Kokos. Melkesjokoladesmaken var velkjent (nyyydelig) og jeg VET jeg fortsatt har null problemer med å stappe i meg på tvers...men jeg har bestemt meg for å ikke gjøre det - jeg har kontroll over maten, ikke omvendt! Basta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne veiedagen viste vekta brått 82,1 kg. Det vil si fantastiske 1,8 kg ned siste uke, totalt 13,9 kg ned:-). De siste 2 ukene har jeg virkelig lagt meg i selen, og har trent hver eneste dag. Har over 20 trimpoeng hver av ukene, så jeg regner med at det er årsaken. Men uansett gir jo dette fornyet energi og motivasjon til å holde koken videre:-)

 

Helga har vært super, jeg har virkelig fått gjort masse. Så det er bare å flyte videre på bølgen av frisk energi og arbeidslyst. Måtte det vare evig!!!!

 

På onsdag skal jeg på jentekveld med en gjeng som treffes 4-5 ganger i året. De har jeg ikke sett siden dette prosjektet startet, så jeg er spent på reaksjonene deres.... Har ikke engang nevnt at jeg "er på slanker`n".

 

Lykke til på veiedagen i morgen Juni72, med så mye "fjellvandring" Må det bli nedgang på deg også!!!

 

Ha en flott dag og en super uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig spent på vekta i morres, har jo hatt en uke med veldig lite trening. Men har holdt antall kcal ca 1300-1400 ( jeg lå meg så lavt, siden det ikke ble noe særlig med trimpoeng)

 

Og jammen viste ikke vekta 80,6 kilo !!

Det var veldig godt, ikke minst fordi jeg slet litt med motivasjonen i går.. Syntes litt synd på meg sjøl, var trøtt og sliten,ikke hadde jeg fått trent noe i uka som var.. og i går var sjokolade/snop suget der.. Men jeg "sto han av" som nordleningene sier, og holdt meg unna fristelser !!

 

Så nå er motivasjone tilbake, det blir puls step rett etter jobb.

Nå er del mål 1 på 79 kilo snart i boks jenter :)

 

84.83.82.81.80.79.78.77.76.75.74.73.72.71.70

:D.............. :).............................................:)

.........................1...................2......................

 

Spent på dine resultat juni72

 

Klemmer fra en happy storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig moro å lese om resultatene deres - kjempebra! :D 1,8kg er fantastisk nedgang - og 1kg tross sykdom...snakk om innsats som inspirerer! Håper jeg kan melde om hyggelige tall i morgen jeg også, enten i cm eller gram (gjerne begge deler).

 

Skulle aller helst holdt koken med gåtur i dag også, liker ikke å skylde på at jeg er sliten etter jobb eller at alt turtøyet er på vask...mulig det også kan være søvnunderskudd som har tatt tur-piffen fra meg i dag...men i dag sitter bakenden fastlimt i sofaen, hmmm...trøstespiser i alle fall ikke (positivt!).

 

Registrering av mat er igjen på plass, selv om ikke alt er like godt planlagt denne uka (kom visst litt brått hjem fra fjellet)...får nytt kjøleskap i løpet av uka, det gleder jeg meg veldig til - da skal det bli enda mer orden i matvarene og måltidsplanleggingen!

 

Treningsplan:

Mandag - hviledag/stretching HVILEDAG+LITT HOPPETAU OG STRIKK

Tirsdag - gåtur/intervall? HVERDAGSTRIM 0,6TP

Onsdag - gåtur/styrke TREDEMØLLE+ROMASKIN

Torsdag - styrke/stretching/kort gåtur KORT TUR

Fredag - romaskin+styrke30 min KORT TUR

Lørdag - kort gåtur/stretching - et eller annet aktivt før fest på kvelden!!! MORGENTUR!

Søndag - langtur? KORT TUR

Totalt: 7,9TP denne uka...litt i minste laget, samtidig som litt er bedre enn ingenting!

 

Prøver meg på den, jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg virkelig slitt med å holde meg på matta...magen uler etter fôr og jeg prøver så godt jeg kan å stritte imot, den har fått sine 1600 kcal og må være fornøyd med det! Merkelig bakvendt å føle meg mer sulten på en hviledag enn dager jeg har flydd opp og ned fjellsider (ok, litt høyere inntak ble det strengt tatt de to dagene) eller feks forrige intervall-mandag... Nå ble det til sist en gulrot som jeg tygger sakte, sakte...sammen med et glass vann håper jeg å stagge den verste klagingen innenfra frem mot leggetid.

 

Hvis sultfølelsen betyr at kroppen går i sparemodus og den kjappe Toro-suppa og Beef Jerky med litt høyt saltinnhold holder på vannet...ja da blir det liten endring å spore på vekta i morgen tidlig...well, well...skal ikke gi meg nå som buksene er ledigere og beltet strammet inn et hakk.

 

"Første delmål er snart innen rekkevidde"-mantraet gjentas mens jeg fremdeles tygger gulrot!

 

Straks god natt - jeg bestemmer over maten! (selv om det holder hardt noen ganger...sukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jamenmeg gå på vekta tre ganger i morges - den viste 85,3 kg!! Og målebåndet: 101,5 cm - det er 3 cm inn siden forrige tirsdag! Det er dessverre ikke nok plass til alle smilefjesene jeg ville satt inn her :D

 

Nå er jeg superfornøyd med å ha stålsatt meg i går kveld også, selv om det var skikkelig vanskelig - men gulrota og vannglasset hjalp i hvert fall.

 

Ikke flere hviledager denne uka - nå er det fremover og nedover! :)

 

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jamenmeg gå på vekta tre ganger i morges - den viste 85' date='3 kg!! Og målebåndet: 101,5 cm - det er 3 cm inn siden forrige tirsdag! Det er dessverre ikke nok plass til alle smilefjesene jeg ville satt inn her :D

 

Nå er jeg superfornøyd med å ha stålsatt meg i går kveld også, selv om det var skikkelig vanskelig - men gulrota og vannglasset hjalp i hvert fall.

 

Ikke flere hviledager denne uka - nå er det fremover og nedover! :)

 

Hurra![/quote']

 

Jøss, du er jo på delmål 1 jo :) Gratulererer klemmer fra meg, dette var ordentlig artig !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann juni72 og panki :D

 

Nå syns jeg at vi må rose oss selv, for her går det virkelig unna for alle sammen !!

For selv om vi kan streve litt innimellom så går det faktisk rett vei :)

 

Panki har gått ned en masse kilo, juni72 er på første delmål og jeg har første del mål på nyttårsaften rett rundt hjørnet.

 

Har dere tenkt igjennom hva det er som gjør at gangen her så lykkes vi ? Det har jeg, og for min del så handler det om erkjennelsen av at dette tar TID og at de ENDRINGENE jeg gjør skal være for ALLTID. Så gjentar " det sitter mellom ørene"

 

Jeg har allerde 4,4 trimpoeng etter 2 dager, det ble puls step og gåtur i går og i morres så tok jeg på meg joggesko og gikk til jobb.. og da må jeg jo også gå tilbake..Det tar bare en halvtime til jobb, men til sammen blir det 1 time

Noe å tenke på.. hvis jeg bestemmer meg for at jeg skal gå jobb så ofte jeg kan ( det hender seg jeg må ha bil siden jeg har noen eksterne møter) så blir det ett bra bidrag til livsstil endrings prosjektet!

 

Keep up the good work, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...