Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Det er travle tider her i gården også, og som deg panki så opplever jeg hvor viktig planlegging er !!

Jeg hadde kaffe selskap i går, og i siste liten så kom jeg på at gløgg med rødvin er koslig å servere med pepperkaker og andre julekaker.. det som var litt dumt var at dette var jo ikke planlagt, så i går gikk frimerkene mine for denne uka.. :D

Men klarte å holde meg unna kaker og sjokolade/masipan som jeg hadde satt frem på bordet, så alt i alt er jeg veldig fornøyd !!

 

I dag så er det jule avslutning på jobben, med kaker o.l.. Planen er å spise frukt og drikke vann..jeg skal hjem å spise middag først, slik at jeg ikke er sulten.. vet av erfaring at hvis sulten gnager så er det VELDIG vanskelig å stå i mot.

 

Du har helt rett Panki, vi må nok venne oss til at ved utskeielser og ferieturer så må vi akseptere en liten vektoppgang, og så får vi hente oss inn med engang etterpå. Eller så må vi trene mer..

 

Jeg er nok i samme bås som juni72 fortia når det gjelder dørstokkmila til treningssenteret.. Strever med å motivere meg til å dra dit.. og syns det er så utrolig hektisk fortida, så trening kommer laangt ned på lista..Men har avtalt med ei venninne om at vi skal dra på puls step på søndagen, og da MÅ jeg.. Det blir gåturer og snø måkking fortida her i Trøndelag :)

 

Ha en flott torsdag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila mi har blitt ufattelig kort.... Trener 5-7 dager i uka og er helt bitt av basillen, så får det heller være at jeg får det travelt resten av dagen:-)

 

I dag har jeg fått plass på latinomaraton på lørdag!!!! Hadde egentlig infunnet meg med at jeg ikke fikk det til med hensyn til jobb og familie, men jammen dukket det ikke opp en avbestillt plass som ropte på meg!!! Så på lørdag skal det danses i 4 timer før det bærer avsted på jobb. Og det beste av alt er at det er med min kjære sin velsignelse!!!! Han syntes tilogmed at jeg fortjente det!!!

 

Så nå gleder jeg meg som en liten unge:-). Ha en flott dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi har det omtrent like travelt alle mann (kvinner) her inne, og at det bare er Panki som ikke har noen dørstokkmil :D Jeg har hittil klart å klore meg fast i "berre gjer det"-tanken, og kommer meg dermed avgårde med bare LITT motstandsfølelse. I dag trodde jeg virkelig ikke det kom til å bli til noe, etter en arbeidsdag som varte og rakk, altfor sulten og sliten når jeg kom hjem, pakking til Londonturen, logistikk i forbindelse med hundepassere etc etc. Så kjente jeg at jo, jeg FORTJENER og TRENGER den turen!Så jeg fikk med to bikkjer og en mann (mine egne alle sammen :) ). Pakket på meg masse klær - nå har nemlig minusgradene begynt å bite skikkelig - og gikk ut i et fantastisk snøvær! Det var kjempekoselig! Tempoet var tilpasset hundenes behov for snusing og skvetting, men de var bare med en stund. Når jeg gikk alene kunne jeg lange ut, og jammen ble det fire små intervaller med jogging i snøføyka også! Jeg får så innmari vondt foran på skinnleggen så snart jeg prøver meg på jogging - noen som har noe tips mot det? Uansett - jeg innkasserte 2,5 p på turen, så jeger storfornøyd og føler meg skikkelig forfrisket. Hurra! Snart snakker vi om dørstokkilometer i stedet for dørstokkmil :D

 

God helg til dere alle - med fortsatt full motivasjon OG realitetsorientering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jamen unna med førjulsplanlegging, dørstokkmilbekjempelse (snart -kilometer) og realitetsorientering - og det fungerer virkelig! Det er veldig gøy og motiverende å lese om hvor flinke dere er, jenter!! :D

 

Ja, det er desember, måneden med de desidert største etegilde-fristelsene rundt hvert et hjørne - men med bedre oversikt, kunnskaper og god planlegging føler jeg at jeg virkelig kan kose meg med de lure valgene jeg tar (og da kan det bli både ribbe, pinnekjøtt, dessert og kaker - men i MODERATE mengder og KUN ÉN PORSJON). I stedet for å sluke maten, for så å skynde meg og ta enda mer på tallerkenen, nyter jeg hver bit og tygger så sakte jeg klarer å huske på - og så rekker faktisk magen å bli mett og jeg klarer å motstå fristelsen å ta "bare litt til"...så enkelt, men så lett har det aldri vært før! Moro!

(Mental note to self: Jeg vil jo allerhelst stappe i meg alt mulig lekkert i gedigne mengder, men det har jeg bestemt meg for at jeg IKKE skal lenger, så da gjør jeg ikke det, dermed basta!)

 

Treningsmessig er jeg bare sånn ca i rute, så lenge det er mange hektiske dager i løpet av en uke er minimumsmålet 7TP - og da har jeg ikke dårlig samvittighet for at det "bare" ble det, men desto viktigere å få til flest dager med maks 1600 kcal (så da går det "sport" i å klare det:)). Nå har jeg fått nye brodder i hus, så da har jeg ingen unnskyldning for ikke å gå tur på glatta (gårsdagens forferdelige underkjølt regn på snø og is er heldigvis smeltet bort - så i dag ble det en kjapp gange på 45 min!).

 

Klesskapet begynner å bli mer og mer interessant! Jeg vet at jeg fortsatt har noe klær fra en "tynnere" periode som ennå ikke passer - men i går brukte jeg en olabukse som jeg tok bilde av i mai i år, hvor flesket da tøt ut over linningen fordi jeg kun fikk igjen knappen med et nødsskrik...den satt pent som bare det :) (men var slitt på innsiden av låret...og revnet dessverre på kvelden da jeg kom hjem...jeg som tenkte jeg slapp å kjøpe ny "mellomstørrelse", pytt, pytt!). Beltet kan jeg nå stramme inn enda et hakk (tre hakk siden oktober, hurra!). Jobben jeg har gjort og som har gitt meg disse flotte resultatene er jamen meg den beste julegaven jeg kan gi meg selv!

(Vil helst ikke ta gledene på forskudd, men av og til tenker jeg litt på hvor gøy det skal bli å måtte klesshoppe til meg selv neste sommer når jeg har nådd hovedmålet mitt!)

 

Nå står helgen for døren...det blir kakebaking, litt rydding og jobbing og så julebord (uten alkohol denne gang, det gjør det mye lettere!) i dag, i morgen står det juleverksted og pinnekjøttaften med gode venner på planen og søndag er hittil erklært tur&hviledag.

 

Ha en fortreffelig helg, alle sammen!

Dere må kose dere masse: Panki på latinomaraton (spreka!), Vivaebelle i London (jeg vil også!), storesøster med pulsstep på søndag (koselig å trene sammen med god venninne - og hvordan gikk det med gårsdagens juleavslutning på jobben, forresten?), Henna - blir det hyttetur på deg, kanskje? (kos deg med familien og ut på turer med hunden!) og ellers alle andre som leser og koser seg her inne - det er bare å henge med oss om du vil :D

 

Vi sludres vel i løpet av helgen når vi har tid, alle sammen - ellers lykke til med å ta gode valg - målet for desember er enten stillstand eller NED i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å titte innom tråden din Juni for jeg kan formelig føle hvor engergisk og motivert du er. Du er kjempe flink :D Jeg sliter litt mer for tiden. Det er jo desember og fristelsene står virkelig i kø. Det er kaker og julemiddager og MYE godt. Jeg forsøker så godt jeg kan, men nå må jeg virkelig skjerpe meg hvis jeg skal holde desemberutfordringen min (som jeg selv startet uff uff).

 

Jeg har tenkt mye på om jeg skal ta et nettkurs etter jul og få av de siste 3.4 kiloene. Har ikke bestemt meg enda for jeg føler det er litt mye penger. Men jeg VET at når jeg først har betalt så mye så går jeg inn for det med iver og lyst og klarer å nå målet mitt. Hadde så lyst å klare det til i mars for da er det 1 år siden jeg startet og da VIL jeg være i mål. Akkurat nå føler jeg at jeg kanskje trenger litt press som et nettkurs vil gi meg. Denne våren vil jeg være i min beste form og nådd idealvekten min. Sydenturen til meg og mor er utsatt til mars så da hadde det vært en skikkelig gullerot.

 

Nei nok sutring, dette er jo luksusproblemer :) Egentlig.

I helgen skal jeg ikke på hytta men bare være hjemme og kose meg. Det er et pyton vær så det blir nok en tur på treningssenteret. Har vært to ganger denne uken og vært kjempeflink å trene styrke. Nå kjenner jeg at jeg kan presse meg litt og det er utrolig deilig etterpå. Skal pakke inn alle julegavene jeg har kjøpt (ja jeg er ferdig hurra ), skrive julekort, ikke bake noenting, rydde og vaske litt til jul kanskje. Men det beste er at jeg slipper å stresse til byen og gå i butikker når det er så mye folk.

 

Ha en riktig fin helg alle flinke slankedamer. Kos dere, men med måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle dere flotte jenter, ønsker dere en riktig god helg !!

 

Heldigvis så blir dette en helg uten de ALT for store utfordringene, det blir julegave shopping, litt huslige forbredelser til selve julehelgen og tid til både gå turer og puls step

 

Og juni72: det gikk utrolig bra på jule avsluttningen på jobb i går, kun 1300 kcal, og det var planen ( siden det er så som så med TP uka her..) Det er bare såå godt når de trange klærne passer, hurra for deg og din innsatsvilje juni72 :D

 

Er litt i tenkeboksen for tiden.. Treningsenteret hvor jeg er medlem skal begynne ett samarbeid med Grete Roede, med først kurs også trening etterpå : Grete Roede aktiv.

Kjenner at det hadde kanskje vært midt i blinken for meg.. for selv om det har gått bra med maten uten noen form for kurs, så strever jeg jo litt med denne treningen.. Og ikke minst kan jeg da treffe flere som kanskje trenger å komme igang med trening.. Kurset er jo litt dyrt da, men tenker at det kan bli en julegave til meg selv :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å titte innom tråden din Juni for jeg kan formelig føle hvor engergisk og motivert du er. Du er kjempe flink :) Jeg sliter litt mer for tiden. Det er jo desember og fristelsene står virkelig i kø. Det er kaker og julemiddager og MYE godt. Jeg forsøker så godt jeg kan' date=' men nå må jeg virkelig skjerpe meg hvis jeg skal holde desemberutfordringen min (som jeg selv startet uff uff).

 

Jeg har tenkt mye på om jeg skal ta et nettkurs etter jul og få av de siste 3.4 kiloene. Har ikke bestemt meg enda for jeg føler det er litt mye penger. Men jeg VET at når jeg først har betalt så mye så går jeg inn for det med iver og lyst og klarer å nå målet mitt. Hadde så lyst å klare det til i mars for da er det 1 år siden jeg startet og da VIL jeg være i mål. Akkurat nå føler jeg at jeg kanskje trenger litt press som et nettkurs vil gi meg. Denne våren vil jeg være i min beste form og nådd idealvekten min. Sydenturen til meg og mor er utsatt til mars så da hadde det vært en skikkelig gullerot.

 

Nei nok sutring, dette er jo luksusproblemer :) Egentlig.

I helgen skal jeg ikke på hytta men bare være hjemme og kose meg. Det er et pyton vær så det blir nok en tur på treningssenteret. Har vært to ganger denne uken og vært kjempeflink å trene styrke. Nå kjenner jeg at jeg kan presse meg litt og det er utrolig deilig etterpå. Skal pakke inn alle julegavene jeg har kjøpt (ja jeg er ferdig hurra ), skrive julekort, ikke bake noenting, rydde og vaske litt til jul kanskje. Men det beste er at jeg slipper å stresse til byen og gå i butikker når det er så mye folk.

 

Ha en riktig fin helg alle flinke slankedamer. Kos dere, men med måte:)[/quote']

 

Takk for det, Henna, koselig å vite at tråden jeg våget meg på å starte (og som jeg så for meg kom til å bli en egen liten dagbok for meg selv, fordi det ikke ville bli så mye annen aktivitet her enn mine egne innlegg - så feil jeg (heldigvis!) tok der!) er kilde til inspirasjon og motivasjon - men det er ene og alene TAKKET VÆRE ALLE DERE FLOTTE JENTENE som holder til her inne sammen med meg! Sammen er man mindre alene - og det hjelper så mye å se at det vi gjør sammen fungerer så godt, en utrolig positiv spiral av støtte, pushing og oppmuntring!!

 

Angående "luksusproblemet" ditt...det er bare å gå noen runder i tenkeboksen før du eventuelt velger å ta et kurs til - ser det er flere som nærmer seg HV som kunne tenkt seg å ta et Hold Vekten-kurs, men da må man visst ha gått et kurs tidligere? Uansett hva du ender opp med å gjøre så er det viljen til å gjøre jobben det står på til syvende og sist (hadde vært kjekt med en snarvei rundt all jobbingen!). Du har allerede vært superflink! Husker ikke tall - hvor mye har du gått ned i løpet av nesten et helt år?

 

Så flink du er som alt er ferdig med julegavene...det får bli innkjøp av de fleste neste uke for min del (alltid sent ute der, gitt).

 

Håper du har fått til flere fine turer til treningssenteret!

God søndag :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle dere flotte jenter' date=' ønsker dere en riktig god helg !!

 

Heldigvis så blir dette en helg uten de ALT for store utfordringene, det blir julegave shopping, litt huslige forbredelser til selve julehelgen og tid til både gå turer og puls step

 

Og juni72: det gikk utrolig bra på jule avsluttningen på jobb i går, kun 1300 kcal, og det var planen ( siden det er så som så med TP uka her..) Det er bare såå godt når de trange klærne passer, hurra for deg og din innsatsvilje juni72 :)

 

Er litt i tenkeboksen for tiden.. Treningsenteret hvor jeg er medlem skal begynne ett samarbeid med Grete Roede, med først kurs også trening etterpå : Grete Roede aktiv.

Kjenner at det hadde kanskje vært midt i blinken for meg.. for selv om det har gått bra med maten uten noen form for kurs, så strever jeg jo litt med denne treningen.. Og ikke minst kan jeg da treffe flere som kanskje trenger å komme igang med trening.. Kurset er jo litt dyrt da, men tenker at det kan bli en julegave til meg selv :)

 

Klemmer[/quote']

 

Gratulerer med kloke valg på juleavslutningen (hvordan du klarer bare 1300 kcal er meg en gåte - da hadde jeg gnaget på knoken eller no for lengst! :))

 

Høres ut som du har funnet deg årets julegjøregave - GR aktiv, lykke til med veiingen av argumentene "for" og "i mot" kurs (er kanskje tid (men viktig å prioritere) og penger som veier i mot, ellers er det Go for it!?). Jeg får til gåturer, men styrke...vel...greit å ha noe forbedringspotensiale, antageligvis (må jo spare noe til nyttårsforsettet)? :)

 

Håper du har hatt en trivelig helg med juleforberedelser!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at ukas to utfordringer gikk ganske så greit - føler at jeg uten store problemer klarer å velge lurt, holde meg til én porsjon og kose meg med julemat og en smakebit dessert og kake. Ingen godterisprekk hittil, selv om potetgull har fristet litt (gårsdagens godteriskål hadde jeg ingen problemer med å stå over, overraskende nok). Holder meg til Lindt'en min - og den nyyyyter jeg virkelig! I går var det altså pinnekjøtt (fredag ribbe), droppet å dra frem kjøkkenvekten og tok ca 150g kjøtt (tror ikke det var langt unna!), godt med potet og rotmos og litt sjysaus (fra Toro) - hittil har jeg klart å få i pose og sekk, synes jeg. Er fornøyd med å ligge på ca 1900kcal i går totalt sett.

 

Kun tre turdager denne uka, men siden jeg dro til med ei mil en av dagene, ble det totalt 8,1TP. Ikke noe styrketrening eller stretching...der bør jeg få til en skjerpings, så ikke jeg går ned i vekt fordi jeg mister muskelmasse - trenger styrke!

 

Snart halvveis i desember, ikke lenge til vi får vite hvordan Prosjekt Stå Stille Eller Ned I Vekt egentlig har gått! Litt spennende - men liten vits i å stresse med det, i følge flere tråder jeg har lest så kan stress være med på å gi vektøkning...så da må det for all del unngås!

 

 

Så noen andre tankesprang fra tidligere i dag:

 

Jeg har jo strengt tatt ikke holdt på så lenge ennå, hva kan jeg vite nå, egentlig, om hvor motivert jeg vil være om et år, for eksempel? Prøver å tenke så langt frem som jeg kan (uten å ta alle seire på forskudd), hva gjør jeg om/når jeg kommer til det berømte vektplatået eller om/når jeg blir lei av å konstant være "flink" eller påpasselig med hva jeg putter i meg til enhver tid eller om/når jeg møter motgang på personlig plan, blir løsningen min trøstespising for å drukne de vonde følelsene?

 

Det jeg kan håpe på er at jeg innen den tid virkelig har klart å innarbeide de nye, gode vanene slik at jeg ikke faller tilbake til gamle synder i matveien. På en måte er desember med sine fristelser (i matveien) en viktig utfordring, det er ekstra viktig å holde seg til den ene porsjonen (fordi julemat er så ekstremt kaloririkt), men samtidig også kose seg med det som havner på tallerkenen, spise sakte og ha tilgang på det som er "lov" så lenge det er med måte - da kan det bli JA til noe NEI-mat, men med god samvittighet.

 

Ha en super søndag, flinke jenter!

(Har laget min egen spilleliste med julesanger på Spotify, så nå koser jeg meg med virkelig variert julemusikk - gjenstår å se om kjæresten og jentungen har de samme favorittene :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 79,8 kilo i dag, minus 400 gram. Jeg er storfornøyd med å ha gått NED i desember, og da har jeg litt å gå på i jule/nyttårshelgen..

Og det er jo veldig godt å se 7 tallet først da !!

 

Årets julegave til meg selv blir GR Aktiv :)

Så i dag skal jeg melde meg på. Har tenkt endel på det i helgen, og kjenner at det blir riktig for meg. Jeg trenger faktisk ett "spark" bak når det gjelder å komme igang ordentlig med trening !! Så jeg "berre gjer det" juni72.

 

En annen sak er at jeg faktisk ikke lengre føler at jeg slanker meg.. det går forbausende bra med antall kcal og har ikke spist sjokolade/snop på snart 12 uker !!

Så nå trenger jeg en "vitamin innsprøytning" etter jul, jeg skal jo fremdeles holde fokus i mange uker fremover.

 

Uken som kommer blir hektisk.. både på jobb og hjemme..Har handlet de fleste julegavene, men det er litt småtteri som står igjen.

Det skal gå bra med antall kcal, det er ingen planer om de helt store utfordringene, og målet på treningsfronten er minst en halvtimes gåtur hver dag. Dvs 7 TP.

 

Er spent på resultater/hvordan dere har det juni72, panki og vivaebella. Vi er snart halveis i desember jenter, dette klarer vi :)

 

Ha en flott mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg erfart nok en gang hvor viktig det er å overholde måltidsrutinene og/eller ha hodet med seg når uforutsette ting skjer! Pga stress på jobben ble det ikke tid til å slappe av med lunsj, så fikk i meg en energibar (heldigvis!) mens jeg holdt på. Begynnende hodepine og ulende mage (joda, vet jo innerst inne at jeg ikke dør av sult etter kun noen få timer), vel hjemme så lå det en pose nybakte (gårsdagens) lussekatter, en uåpnet pakke After Eight og kjøleskapet fullt av syv slag julekaker...det fristet veeeeldig å gjøre det enkelt, stappe inn et par lussekatter++, men tenkte på gjærbakst og registrering...er det ikke en del kalorier i hveteprodukter...det vet jeg jo at det er. Valgte gulrot, druer, yoghurt, speltlomper med smøreost og brie i stedet! Stort måltid, men variert og det skal spises sakte (kan evt spare yoghurten til senere om det blir for mye nå).

 

Phuuuh! Den redda jeg bra! :)

 

Storesøster: HURRAA!!! så utrolig moro med nytt tall, gratulerer!! ;D Flott vitamin-julegave også - den fortjener du så absolutt (Yngvar hadde nok blitt svært fornøyd om han visste hvor flinke vi er blitt til å Berre gjere det!), blir spennende å følge med på kurset ditt neste år.

 

Er imponert over stålviljen din når det gjelder søtsaker, 12 uker er kjempebra! Har du en nødplan å ty til hvis/når det skulle glippe eller en plan for sakte tilvenning til "bare litt"?

 

Joiner deg når det gjelder trim denne uka - blir fornøyd hvis jeg klarer 7TP jeg også. Tror det blir mye jobb tilogmed torsdag (og da skal jeg også ut og spise på kvelden), men i helgen skal jeg i alle fall få til noe!

 

Veiedag i morgen, ja - men nettsidene til GR (i følge det siste nyhetsbrevet jeg fikk) skal være nede i morgen og onsdag pga endringer - skal visst komme helt nye og bedre sider (håper ikke trådene forsvinner i samme slengen, altså!). Så oppdatering på hvordan det har gått med oss tirsdags- og onsdagsveiere kommer ikke før tidligst torsdag... :) Blir rart med to dager helt uten GR-forumet...stå på egne ben i to dager...går sikkert fint!

 

En god mandag til alle! Husk gode valg også tirsdag+onsdag selv om ikke "GR ser deg" de dagene! :)

 

Og der var ukas første TP i boks - raskeste turen jeg har klart å gjennomføre til nå: 7km/t (fikk pulsen opp, gitt!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle flinke damer:-)

 

Mandag er veiedag for meg, og denne uka peker pila i riktig retning:-) Dagens vekt er 80,2 kg, det er ned 1,3 siste uke. Er veldig fornøyd med det!! Totalt har jeg gått ned 15,8 kg på snaue 4 mnd. Målene rundt bryst, midje, hofte og ende har krympet 13-15 cm, så forandringen er stor. Midje målet er nå 81,5 cm. Nå kommer de daglige kommentarene om at jeg har blitt slank, og jeg NYTER det!!!

 

Uka som har gått har bydd på flere fristelser og utfordringer, jeg har ikke klart å stå imot alle, men jeg har vært veldig moderat. Neste uke blir enda værre med julelunsj med treningsgjengen, og en 6-åring som skal feires 3 dager til ende.... Jeg skal prøve å fortsette å være moderat og målet for neste uke er stillstand;-)) Det hjelper mye at jeg nå ligger på 1800-2000 kcal/dag, men det er jo like viktig å velge sunt og fornuftig likevel. Og det er nesten vanskeligere å ha muligheten til å skeie ut litt ekstra enn å kjøre den stramme linje hele veien...

Men heldigvis er trening like moro som før, så der er jeg i allefall super disiplinert.

På lørdag var jeg på latinomaraton, dvs 4 timer dans (kun 20 min pause), det var supergøy, og frister til gjentagelse!!! Kroppen kjennes mye bedre ut med litt mer mat innabords:-)

 

Gratulerer så mye til storesøster med det flotte blinkende 79-tallet:-). Jeg gleder meg til det blir min tur.... Keep up the good work!!! Og lykke til på kurs i januar.

 

Juni72: Så utrolig flink du er til å holde hodet kaldt å ta de riktige valgene når fristelsene ligger på rad og rekke!!! Vet jammen ikke om jeg hadde klart det, har bevisst valgt å ikke bake alle 7 slaga. Men jeg har bestemt meg for å bake snickerskake lille julaften. Og den skal jeg virkelig nyte i juledagene.....

 

Vel, vel. Dere får ha en riktig god kveld alle sammen. Vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle flinke damer:-)

 

Mandag er veiedag for meg' date=' og denne uka peker pila i riktig retning:-) Dagens vekt er 80,2 kg, det er ned 1,3 siste uke. Er veldig fornøyd med det!! Totalt har jeg gått ned 15,8 kg på snaue 4 mnd. Målene rundt bryst, midje, hofte og ende har krympet 13-15 cm, så forandringen er stor. Midje målet er nå 81,5 cm. Nå kommer de daglige kommentarene om at jeg har blitt slank, og jeg NYTER det!!!

 

!![/quote']

 

Wow..gratulerer såå mye panki med ned 1,3 kilo i ei en desember uke og med totalt 15,8 :)

Jeg er veldig imponert over innsatsen og ståpå viljen din. Det du har oppnådd er til stor motivasjon for meg og sikkert mange andre her inne. Lykke til med resten av desember, dette klarer du :)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er visst nettsidene i alle fall inne på forumet oppe og går nå i disse morgentimene - jeg har to andre motivasjonssider (RunKeeper og Fitbit) hvor jeg også registrerer vekt og mål hver tirsdag og da kunne jeg ikke annet enn å sjekke GR-sidene også :)

 

Dagens vekt gjør meg nesten stum av (positiv) overraskelse: 82kg! Det er ned 1,1kg og overhodet ikke forventet! Målebåndet viste ca 0,5 cm ned til 101...har laaaangt igjen til din sivsmale midje, panki! Gratulerer så mye med flott nedgang på deg også, skikkelig moro :)

 

I følge min Fitbit-side så når jeg målet mitt 18. juli - men den startet med å si at jeg ville nå målet i oktober-november (for 4,6kg siden), så litt av moroa er å se hvor snart den vil si at målet nås i juni neste år, jeg har bare 8kg igjen til hovedmålet!!!

 

Siden jeg for enhver pris må unngå å havne i jojo-fella igjen (dette er livsstilsendring og endringen skal hovedsakelig skje mellom ørene mine), er det viktig å holde fokuset oppe hele tiden fremover...liker egentlig ikke å bruke ordet slanking om denne prosessen selv om målet er å gå mye ned i vekt og størrelse - sikkert fordi jeg har "misbrukt" ordet før i alle de halvhjertede forsøkene tidligere. Jeg skal ALDRI tilbake til 94kg - eller 89,9kg for den saks skyld!!!

 

(Og om/når jeg når et vektplatå - skal jeg tilbake til dette innlegget og repetere for meg selv: Jeg skal ALDRI tilbake til 94kg - eller 89,9kg for den saks skyld!!!)

 

Fremad marsj mot 2012 (men først nyte desember i moderat form - kun én porsjon!)

 

Lykke til i dag til dere andre som har tirsdag som veiedag!

Ha en fin tirsdag, allihopa! Gode valg!

 

panki: trykk på den grønne linken "Vektklubben diskusjonsforum >" øverst på siden (bak blå mappe-symbol) - der finner du en link som heter "Endre signatur", det du skriver der dukker opp under en strek nederst på alle innleggene dine. Du kan endre der så mye du vil, men den har begrensninger på antall smilefjes (det får du evt beskjed om hvis du har for mange av dem). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da ble det litt nytt å lære seg - og ikke minst vente på at gammel registrering dukker opp igjen (på forsiden lover de at det skal det) - noe virker absolutt som forbedringer, men savner de gamle fargene inntil videre (er jo vanedyr som så mange andre...). <_<

 

Ok, til det som er viktigst - prosessen frem mot en ny livsstil:

Disse tre dagene uten GR-forumet og mulighet til å registrere måltidene har vært interessante. Litt ekstra interessant siden det samtidig har vært ekstremt hektisk med jobb (hjemmekontor i dag, heldigvis - mye å gjøre allikevel, men færre avbrytelser). Konklusjon: jeg MÅ ha måltidene ferdig planlagt/laget om jeg skal greie å opprettholde gode måltidsrutiner de dagene det er ekstra stress i jobbsammenheng. Kroppen har virkelig reagert (negativt) på at det har blitt få måltider og feil type mat (men egentlig litt lite totalt, likevel), våknet i natt til et voldsomt mageknip (gikk nesten tvekroket inn på badet) og nesten likedan i morges. Ikke bra! :blink:

 

Pga travle dager har gåturene mine praktisk talt regnet bort...begredelig desembervær! Håper på en liten lufterunde disse tre dagene i helgen - og har planer om å sette opp en skikkelig treningsuke neste uke (ispedd julegavehandling - jeg har fortsatt kun kjøpt én gave...heldigvis skal jeg ikke kjøpe så mange - ikke må jeg sende noen med posten heller).

 

Hvordan har det gått med dere andre i løpet av de GR-frie dagene? Storesøster, panki, Henna, Vivaebella og alle andre - hva er status quo nest siste uka før jul - og hva synes dere om de nye sidene (flere vanedyr, anyone?) :):wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye nytt ja.. Er vanedyr, så jeg savner litt den gamle layouten, men blir vel vant med det nye også etterhvert :)

 

Jeg har kjent litt på usikkerheten om jeg har spist nok eller for mye nå som sidene har vært nede, jeg har jo ikke vært her inne å registert hva jeg har puttet i munnen.. men har ikke hatt noen utskeielser, så det har nok gått bra.

 

Jeg har meldt meg på GR aktiv og starter med det 9 januar, gleder meg faktisk til å få inspirasjon til å trene mer !!

 

Snart kommer utfordringene i kø jenter .. julaften, 1 og 2 juledag, diverse familie/kaffe selskaper i mellom jula og nyttårsaften.. Phuu.. Har dere planen klar ??

Det har ikke jeg, men har bestemt meg for at jeg MÅ ha en plan på hva og hvor mye jeg skal tillate meg, så det blir helgens oppgave

 

God helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Helt enig at det vil nok ta tid å bli venn med den nye layouten.... Men er glad for at det finnes hjelpemidler som dette....

 

Denne uka har vært en stooor katastrofe. Det ene har fulgt det andre inn i det store svarte hullet litt under midt i fjeset..... Det har vært julelunsjer og bursdagsfeiringer i fleng og viljestyrken har helt klart vært på ferie. Men fra i morra er det på igjen med registrering av smitt og smule. Jammen godt jeg har dere akkurat nå :huh:

 

Helga har gått med til planlegging og ordning til bursdager, siste selskap er i morra og jeg tror jeg har kontroll :rolleyes: Slik det ser ut nå så skal jeg klare å smette inn trening mellom 12-14, da rekker jeg akkurat å dusje før gjestene kommer kl 15 :P. Jeg har noen ekstra kalorier å forbrenne etter de siste dagenes utskeielser så det er bare "å gjere det".

 

Gruer meg til veiing på mandag, men jeg trenger det nok for å finne fokus igjen... Vi snakkes :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! :D

 

vekta viste 78,8 kilo i morres, ned 1,1 kio !! Jeg er storfornøyd med at jeg har gått NED i vekt i desember, men er jo også realist..de store utfordringene gjenstår..

Jeg har vært nøye med å tilpasse kcal i forhold til gå turene..ja, det har kun blitt gå turer denne uka, det har ikke vært noe særlig med høy puls..men har nå kommet meg ut i frisk luft og fått rørt på meg.

 

Her i gården er julegavene kjøpt inn, og i dag skal også juletreet på plass i garasjen.

Kjenner det er godt at det ikke blir noe stress de siste dagene, jeg skal ha fri lillejulaften og i mellom jula, gleder meg veeldig til å nyte jula med samboer, ungene og resten av familien. Og da skal jeg ta meg tid til laange gåturer :)

 

Ha en fin 4 advent jenter, er spent på å høre hvordan det er med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...selv om jeg ikke alltid visste hva jeg skulle skrive der, så savner jeg "tittelfeltet" nå - hvor ellers passer det å skrive "Hei på en søndag!"?

 

Begynner uansett å få litt mer taket på de nye sidene, blir spennende å se om vi gratismedlemmer blir prioritert med å få tilbake gammel registrering av vekt, mål og mat. Alt innenfor Min mat og Mine måltider er mer eller mindre med, en og annen ingrediens har ramlet ut, men er lett å legge inn igjen.

 

Denne uka har vært styrete, med enormt mye jobbpress (måtte avlyse restaurantbesøket tidligere i uka) og særdeles lite trim (kun 2 usle TP!!!). Jeg har vært nokså flink med kaloriinntak, men kjenner at selv om jeg ikke har gått på noen sprekk så har det vært hardt å holde samme nivå på planleggingssiden. Heldigvis ser neste uke bedre ut (i alle fall på papiret), i alle fall skal jeg prioritere å få gått turene mine, de har jeg savnet veldig. Kjente på lufta og lyset ute i dag at jeg gjerne skulle gått en rask times tur - men her står dessverre huset (snart) på hodet etter hvert som tidspunkt for gjestebud nærmer seg...akkurat nå prokrastinerer jeg (har vondt i magen og er kvalm pga stress) og leser i forumet i stedet...

 

Gratulerer med flott nedgang, storesøster! Fantastisk moro å klare nedgang i desember, jeg tror du klarer deg fint også de to neste ukene og kan være stolt av tallet du får på vekta 1. januar :)

 

Panki: du henter deg raskt inn igjen etter en uke fylt av selskapeligheter, gjort er gjort og spist er spist, dropp dårlig samvittighet - du har erkjent at det har gått litt over styr, men noe stålkontroll må gå tapt når det er mye som skjer. Det er viktigst å ikke fortsette i samme stil etterpå! Nå er det vel bare hverdager frem til lørdagen neste uke, som hos oss? Da er det all verdens muligheter til å fortsette med bare gode valg - det har jeg i alle fall tenkt til å gjøre! Gleder meg til ribbe på julaften, siden jeg har vært superflink de andre gangene jeg har spist julemiddag, tror jeg jamen jeg skal unne meg en ekstra liten ribbebit den dagen (står jeg opp tidlig skal jeg alltids rekke en lynrask gåtur for å kompensere for den).

 

I dag har jeg tålelig kontroll over dagens festmeny, rømmegrøt og spekemat er ikke ekstrem verstingmat (sammenlignet med mye annet denne måneden)...mye salatgodt og frukt til, så blir det bra. Med fruktsalat, vaniljekesam og Lindt m sea salt er desserten også i havn for min del, de andre kan kose seg med julekakene - jeg velger meg kanskje én bit (har siklet litt på Sarah Bernard'ene, men hittil greid å la det være).

 

Veiing først til tirsdag - har tid til å hente meg inn igjen i løpet av mandagen også! Fortsatt fokus på veien frem mot 1. januar, neste delmål og hovedmålet (som ny GR-funksjon sier jeg kan klare å nå i april (!)) Jeg har uansett juni som hovedmål - et hav av tid :)

 

Ha en fin søndag - og fjerde advent, jenter!

Gode valg - berre gjer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ørliten tur innom for å melde fra at jeg fortsatt henger med - men her er det så mye å lese seg opp på fra de siste dagene, og dessuten alt det nye med sidene her. Surrer en del foreløpig, men som dere andre satser jeg på at det går seg til. Så langt har jeg ikke funnet ut hvordan man lager overskrift en gang :blink:

 

Vekta viste -0,3 siden avreise til London, og det bør jeg vel være fornøyd med siden kroppen gikk helt i sjokk pga den langhelga... gikk opp 1,6 kg eller hva det var, til tross for to solide trimøkter på hotellet, nøkternhet i mat og drikkeveien osv. Jeg gir meg IKKE og føler at jeg har klart å reise meg å gå med ganske lette sted i riktig retning etter at jeg kom hjem.

 

Som sagt, jeg skal oppdatere meg på dere andre i løpet av dagen, håper jeg. NÅ: Zumba i heimen før jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for jul og nyttår

 

Siden jeg har lyktes før med å planlegge hvordan jeg skal møte utfordringer, så bruker jeg samme strategien nå også :)

Og så blir planen mye mer forpliktende når jeg har delt den med dere her inne..

 

Det blir kun bruk av frimerker på julaften, 2 juledag og nyttårsaften. De andre dagene blir det ca 1400-1500 kcal og innsamling av trimpoeng !!

 

Og frimerkene skal gå til kun 1 porsjon middag (og mere grønnsaker/salat enn ribbe/pinnekjøtt) og det blir kun en liten dessert på julaften og nyttårsaften. Og noen få glass rødvin/øl.

 

Det aller viktigste er at jeg skal fortsette med å holde meg vekk fra sjokolade/snop, for det har jeg faktisk kuttet ut :)

 

Det er også det som er planen for mitt "nye liv" : jeg har valgt bort sjokoladen !! He he.. kjenner meg nesten som en sjokoholiker... eller sjokoman.. Må bare holde meg unna det, ellers blir det totalt sprekk.. Forstår godt at det ikke fungerer for mange å holde seg helt vekk, men jeg koser meg med vin istedet, for det klarer jeg heldigvis å regulere :)

 

Ha en flott snart julaften uke jenter :) Stå på og gjør gode valg :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og allerede 3,2TP :) Det blir alt for tidlig mørkt nå, så spesielt mye dagslys fikk jeg ikke nyte på gåturen min, men deilig å endelig komme meg ut en tur! Det skal bli flere slike dager denne uka, det er min plan foreløpig.

 

I morgen blir det spennende å se hvordan det går med desemberutfordringen, har ikke vært på vekta siden tirsdag - og det ble kun 2TP totalt forrige uke, forventer enten stillstand eller kanskje til og med litt opp?

 

Det er uansett ingen vei tilbake, jeg er fortsatt motivert av å se tre hakk inn på beltespennen og at det nærmer seg behov for en god del nye klær (luksusproblem!). Jeg skal Berre gjere det! videre frem mot hovedmålet - og videre med ny livsstil :)

 

Nyttårsforsett 2012: skjerpe meg med styrketreningen (og fortsette med gode valg)!

 

Godt å høre dere også er i rute, jenter (tross litt ekstra fristelser her og der - men sånt hører julen til) - stå på, heia oss!! :D :D

 

Vivaebella: tror det ikke lenger er noe overskriftsfelt, har i alle fall ikke funnet noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Dette er ikke en veiedag jeg har sett fram i mot, men jeg har gjort det... Ukas resultat er 1,8kg opp til 82kg. Men gjort er gjort og spist er spist :angry:

 

Det er den første store sprekken på drøyt 4 mnd. Så det eneste jeg kan gjøre er å ta sats på ny, finne fokus og motivasjonen igjen. Dagen i dag har gått bra, og jeg er snart klar for første av tre nattevakter med veska full av hjemmelagde sunne matpakker :). Heldigvis er det hverdager fram til fredag så jeg har masse tid til å komme i det sunne siget før jula virkelig braker løs.....

 

Ha en strålende kveld og uke mine støttende venner :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...