Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Fastingen gikk som bare juling! Fikk tømt magen ordentlig og føler meg sååååå mye lettere i kroppen idag. Utrolig deilig å gå fra oppblåst til "flat" mage.

 

Vektmessig gikk jeg fra 63,9 til 63,2 kg. Altså ned 700 gram. Rundt det jeg pleier å gå ned når jeg faster.

 

Utfordringen nå, når det straks er helg og alt, er å prøve å holde den vekta helga igjennom. Det er målet. Så får vi se hvordan det går. Imorgen skal vi bl.a. en tur til Sverige og handle mat til festen neste helg. Og godis... :unsure: Men det jeg spiser av svenskegodis imorgen får bli lørdagskvota. Spiser jeg en halv kilo i bilen på vei hjem, så blir det ikke noe når jeg kommer hjem. *streng pekefinger mot meg selv!*

 

Dagens trim: male videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta 63,5 idag. Hm... Ble litt potetgull og 1 cola til fredagskos igår. <_<

 

Og nå bærer det straks avgårde til Sverige for å handle, mat og snop.

 

Men har startet dagen bra, i det minste. Havregrøt til frokost, en kopp rensete og en neve tørkede tranebær. Sistnevnte noe jeg har fått dilla på i det siste. Ikke helt slankemat, kanskje. Men veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,3 kg idag! :blink::blink:

 

Er det mulig?!

 

Til tross for sunn start igår, så ble ikke resten av dagen sunn. For å si det sånn. Lite vanndrikking også. Mye brus. Og hamburgertallerken til lunsj og chickennuggets med pomme frites til middag. Hurra for smult og fett... <_<

 

Spiste faktisk ikke så mye svenskegodis. Noe ble det jo, men ikke mer enn en vanlig lørdagsdose. Ble rett og slett litt godiskvalm etter å ha besøkt godisbutikken og sett de ENORME mengdene med søtsaker. Hylle opp og hylle ned. Og frenetiske voksne og barn som plukket med seg som om det var deres siste måltid eller noe. Og stanken av syntetiske E'er som lå tungt i hele lokalet. Urghhh! Så var faktisk litt småkvalm hele resten av dagen.

 

Men 800 gram klarte jeg altså likevel å legge på meg. På 24 timer. Ikke verst... <_<

 

Har stuet vekk alt godteriet hjemme nå og skal fortsette å male ferdig en bokhylle idag. Forhåpentligvis en økt med rockeringen senere i dag.

 

Og så er det jo faktisk jobb igjen imorgen. Etter 13 måneders permisjon. Blir litt av en overgang. En helt ny hverdag. Funderer veldig på hva jeg skal spise til lunsj på jobb. Vi får gratis frukt, men siden jeg bare er innleid som vikar (slik som sist, før jeg gikk ut i permisjon) er jeg ikke med i lunsjordningen deres og må betale besøkspris hvis jeg vil spise fra kantina. De har masse god mat der, både sunn og usunn. Det koster 50,- kr (for spis hva du vil, så mye du vil, riktignok), men det er altfor stiv pris å betale for lunsj hver dag, synes jeg. Så jeg må ha med noe. Noe sunt og mettende. Men vet ikke helt hva enda.

 

Så hvis det blir litt stillere på tråden min fremover, så er det fordi jeg er tilbake til jobb og ny hverdag, fra imorgen av! :) Må få nye rutiner på plass. Og måltidene. Og denne siste smult/fett/godtekiloen AV... <_< For det er veiedag imorgen, okke som. Ingen nåde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer stort og har vært kjempeflink! :)

Jeg har 20 kg for mye, som jeg nå skal ta fatt på etter at jeg fødte en gutt 19. juni. Blir veldig motivert av å lese om nedgangen din!! Så mange kilo på noen måneder.. Bøyer meg i støvet!

Lykke til med resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, MammaMei! Og gratulerer med gutten din! Her feirer vi snart 1-årsdag. Tida går så fort, så nyt dagene og permisjonen din! :)

 

Her har vekta skutt litt i været i det siste. Svenskegodis inn og ut av skapene hjemme... <_< Og ikke noe trening på 2 uker. Hverdagen går i ett om dagen.

 

Vekta igår viste 64,3, mens idag var den 64,1. Dette er vel og merke før dobesøk om morgenen og flere timer før jeg vanligvis har pleid å veie meg. (Har ikke ro på meg til å gjøre bommelom når jeg har dårlig tid om morgenen... :unsure: )

 

Uansett har jeg gått opp. Men jeg har ikke tid eller energi til å ta noe krafttak denne uka. Må få hverdagen til å gå opp først. Jobb, barnepass og forberedelser til fest på lørdag.

 

Men...! Er veldig fornøyd med matløsningen min på dagtid nå, som ser omtrent slik ut:

 

Frokost:

1 porsjon havregrøt

1 glass lettmelk

 

Lunsj:

2 Wasa havre knekkebrød m/snøfrisk

1 Skyr

 

Mellommåltider:

1 knekkebrød m/snøfrisk + frukt

 

Har altså begynt å ta med mat på jobb, istedet for å ty til den overprisede kantina (med altfor mange fristelser). Har med en pakke knekkebrød og pålegg. Og renseteen min. Frukt får vi. Genial løsning! :) Føler dermed at jeg har kontroll på maten mesteparten av dagen.

 

Verre er det når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går så fort, altså! :blink:

 

Blir ikke mye fokus på trening for tida. Prøver å være flink med maten, men det er mest på dagtid på jobb. Hjemme glir det litt ut. Ikke rekker jeg å veie meg om morgenene på tom mage heller, slik jeg pleier. Så jeg tror jeg, i alle fall for en periode, flytter veiedagen min fra mandager til lørdager. Lørdagsmorgener har jeg tid!

 

Vel, imorgen blir det kanskje litt knapt, siden vi skal ha stor hagefest fra ettermiddagen av og utover kvelden. Feiring av poden som blir 1 år og samboer som har bursdag et par dager etter. En slags dobbelfeiring, altså. Det blir kos! :) Og masse mat, kaker og godis... Men det er jeg forberedt på. Det får gå som det går, enkelt og greit.

 

Idag (og i grunn hele helga) skal jeg feire lille karamellen min som blir 1 år - og kjæresten, som er verdens beste! Go' kara mine! :)

 

Så, kommer tilbake med veietall imorgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på tredje og siste bursdagsfeiring-dag her i heimen.

 

Den store festen igår ble alle tiders, med god mat, masse gjester og hyggelig samvær. Familie og venner i en salig blanding! Bursdagsbarnet på 1 gjorde store øyne over både gaver, folk og styr. Men koste seg han óg - og sovna som en stein da kvelden kom.

 

Idag er vi litt sånn dagen derpå her vi voksne, men kan omsider slappe av. Ingen plikter, bare puste ut over vellykket fest. Og knaske på rester etter kaker og godis... :unsure: Har spist mye mer i dag enn i selskapet igår. Så litt redd for vekta imorgen.

 

Men altså, vekt lørdag morgen var 64,0 kg og det var den (merkelig nok) idag også.

 

Gleder meg til å få alle rester ut av huset! Og starte på ny uke med null stress etter jobb. Ingenting som må males, pusses, slipes, settes sammen eller vaskes. En normal uke! Hurra! :D Og hvor treninga skal tas opp igjen. Nå har jeg omsider tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking... Altså, jeg bare skjønner meg ikke på slanking! :blink:

 

Når jeg er noenlunde disiplinert og skeier litt ut i helga med en sjokolade eller to, så spretter jeg 7-800 gram i været. Denne helga har jeg hatt en 3-dagers bursdagsfeiring og spist hva jeg ville; god mat, god drikke, masse brus og godis, tre dager i strekk, og har ikke lagt på meg ett gram. Ikke 100 gram, engang.

 

Og jeg har ikke trent en tøddel. Vært litt i aktivitet, da. Med arrangering av fest, bæring av stoler og bord og forskjellig. Men likevel.

 

64,0 kilo fredag morgen, lørdag, søndag og idag mandag.

Skjønner ikke no', jeg.

 

Slanking er rett og slett ikke til å bli klok på.

 

P.S. Og så tror jeg at jeg bare beholder veiedagen min på mandager likevel. Til tross for at jeg ikke får veid på tom mage, slik som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou!

 

Jeg har nå brukt flere kvelder på å lese gjennom hele denne tråden (er enda ikke helt ferdig :P), og jeg må si at jeg er så imponert over deg når det gjelder slankinken! Det er måten du hele tiden klarer å balansere slanking med et normalt liv, dvs barnebursdager, venner på besøk osv. Det at du tør å ta høyde for slikt og LAR deg selv kose deg selv om du slanker deg. Og heller tenker at det kan du rette opp senere, du tar deg i nakken dagen etter og tenker at "selv om jeg skeiet ut i går er jeg ikke ferdig med slankinken enda!"

 

Det er slik det skal være. Det skal ta tid, og man skal enda leve. Du har inspirert meg mye etter at jeg selv begynte her i våres. Jeg skal ned mellom 11-13 kg, og er nå ca halvveis. Jeg er dødsfornøyd, og syns ikke det har vært noe problem å slanke meg (med innlagt kos!). Dette er nok mest fordi jeg tenker at jeg vil heller gjøre dette NÅ, enn å holde på å slite med de samme kg i mange år, og fordi at jeg virkelig VIL. Og det ER mulig selv om man koser seg, hvis man tar høyde for det i kaloriregnskapet. Og dytter ræva si ut på trening ;)

 

Nå håper jeg inderlig at du klarer målet ditt på 60 kg, kanskje til og med innen 14 oktober. Da har du brukt et år på disse kg, akkurat som planlagt! Jeg skal følge deg hele veien, og "stjele" inspirasjon fra din historie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Sunnyside! :)

 

Ja, jeg har altså troen på det å ta tak med det samme, når man har skeiet ut. Tror det er det beste for både kropp og sinn.

 

Her har omsider restegodis-bonanzaen de siste dagene begynt å vises på vekta igjen. Det kom jo selvsagt når jeg var tilbake på jobb etter helga og satt stille hele dagen. <_< Så nå er jeg på 64,4 kg. Men merkelig nok depper jeg ikke. For jeg har begynt å ta tak nå. Og vet det vil vises på vekta om noen dager.

 

Har altså sittet og spist godis og kakerester både mandag og tirsdag etter jobb. Ble ikke noe trening mandag, som planlagt. Men tirsdag (igår) tok jeg litt tak. Droppet busstur hjem fra jobb og gikk. Det som egentlig er halve motbakketuren min. Så det ble biten med alle oppoverbakkene hjem. Og så mageøvelsene mine igjen, på kvelden. 60 stk. Har ikke tatt de på evigheter.

 

Idag sto jeg opp ekstra tidlig og gikk motbakketuren min nedover-biten, på vei til jobb. Har lastet ned en ny app på mobilen som heter SportyPal, for å sjekke distanse, fart og cirka kalorier forbrent. Man plotter inn høyde og vekt, kjønn og alder (men sistnevnte fikk jeg ikke til). Så velger jeg Walking og setter igang!

 

Imorges var første testtur med den på. Men glemte selvsagt å trykke start før jeg var kommet et godt stykke på vei. Typisk! Så tid og distanse ble feil. Men farten ble i alle fall 6,65 km i timen, noe som vel er bra...(?) Syntes i alle fall at jeg hadde god fart der jeg langet ut.

 

Og det var sååååå deilig å starte arbeidsdagen med en slik kvikk tur på morgenkvisten! :) Merket absolutt forskjell og kjente meg mer våken i kroppen enn ellers, til å være så tidlig på dag.

 

Skal se om jeg ikke får tid til motbakketuren hjem igjen også idag. Men da skal jeg huske å slå på SportyPal'en med det samme jeg starter! B) Er litt nysgjerrig på distanse bl.a.

 

Og heldigvis begynner det å bli tomt for godteri og kakerester hjemme. Puh! På tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en halv motbakketur hjem fra jobb igår også. Med SportyPal'en slått ...! ;) Og den viste ganske riktig at èn vei var 3,3 km. Akkurat slik jeg hadde regnet ut en gang for lenge siden. Så 6,6 km totalt. Stigningen er visstnok på ca. 100 meter, fra start til slutt. Og gjennomsnittshastigheten min lå på 5,63 km i timen. I oppoverbakke.

 

Men kaloriforbrenningen er jeg jommen ikke sikker på... :blink: SportyPal'en viste 127 kalorier forbrent. Men hvis jeg plotter inn de samme tallene her på GreteRoede, altså samme aktivitet (gange) og samme tid og fart, så får jeg ca. 200 kalorier forbrent. Og da har jeg ikke tatt med at jeg gikk deler av turen i oppoverbakke engang.

 

Hvordan kan det variere så mye...? Her på GreteRoede har jeg riktignok plottet inn høyde, vekt, kjønn og alder. Alder fikk jeg ikke lagt inn på SportyPal. Men likevel, da.

 

Det mest korrekte er vel å bruke en pulsklokke. Men det har jeg ikke. Ønsker meg det, men får vente til neste lønn eller noe.

 

Anyway... Vekta idag viste uansett at jeg hadde gått ned en halv kilo fra igår! :P Så det funker å bevege seg! No shit Sherlock... B)

 

Ned til 63,9 idag, altså. 63 igjen! Herrrrrlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ganske klassisk Bijou-dag igår, som forløp seg omtrent slik:

 

- frukt til frokost (rakk ikke annet)

- sunn dag på jobb, med Skyr, havre knekkebrød m/Snøfrisk og frukt

- masse vann og rensete hele dagen

- halv motbakketur hjem, så svetten silte (gikk på ny pers!)

- fisk med salat og litt ris til middag

- mageøvelser på kvelden

- en halv pose potetgull til kveldskos... <_<

 

Litt sånn både-og, med andre ord. Veldig typisk meg for tida. Flink mesteparten av dagen, skeie ut på kvelden, midt i uka. Helt unødvendig.

 

Vekta var likevel snill og viste 63,8 idag.

 

Jeg antar det er slik som dette jeg kan holde på når jeg vil holde vekten. Men jeg er ikke der enda! Note to self.

 

Nå som helga står for døra er jeg litt usikker med tanke på godis og belønning imorgen. Jeg har jo snopet absolutt hele denne uka, hver dag. Så egentlig fortjener jeg ikke noe på lørdag. Men det blir vel fort noe i hus likevel, som sambo kjøper inn, til seg selv. Og så går jeg og sikler på det. Såpass kjenner jeg meg selv.

 

Jeg har veldig lyst til å redusere inntaket, i det minste. Så jeg tror det får bli planen. Ikke fråtse, men kontrollere. Og fortsette å trene! Det er gull verdt i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Da tusler jeg inn igjen med bøyd hode i reneste walk of shame her... :(

 

Helgas kalde fakta viste 64,5 kg imorges. Opp 500 gram fra forrige mandag. (Og opp 700 gram fra fredag.) Pfffffffffft!

 

Det ble en helg med masse sol, masse god mat, godis, brus og full kosepakke. Jeg er bare altfor glad i kos, rett og slett! Og har en selvdisiplin lik null for tida. Ikke ble det noe av den planlagte trimmen heller, for jeg var altfor opptatt med å kozeschmoze meg... <_<

 

Jeg tror jeg rett og slett er blitt for slank. For slank til å orke å ta siste innspurt. En farlig hvilepute! For jeg vil jo de siste par-tre kiloene til ned. Vil, vil! Men da får jeg jaggu skjerpe meg også. 64 kilo kan gå an for en periode. Men 64 kan fort bli 65 ser jeg. Og 65 vil jeg ikke veie! Så jeg må lenger ned, for å ha litt å gå på.

 

Så jeg får bare prøve igjen. Igjen og igjen og igjen. Til det går.

 

Har bedt samboer om å hjelpe meg litt denne uka. Ikke noe godteri-innkjøp i ukedagene. Det gikk han med på. Frukt og kesam istedet. Trenger den drahjelpen jeg kan få hjemme nå. For det er hjemme-tiden som er verst, særlig kveldene. Det er da jeg sprekker, ikke på jobb.

 

Og så må jeg fortsette å gå de halve motbakketurene mine, til og fra jobb.

 

Så ukas mål: komme meg til helsike ned fra 64-tallet og tilbake til 63! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er skikkelig på kosekjøret bruker jeg å klare å roe nervene med en god kopp te på kvelden, peppermynte eller red hibbiscus! Det gir meg litt følsen av noe ekstra selv om det ikke er faktisk fykos. Å ikke noe walk of shame, ta heller en rask gåtur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pep-talk Stairway og Missoki! Det trenger jeg! :)

 

En god favoritt-te har jeg allerede i skapet, både hjemme og på jobb. Men den siste tiden har ikke det vært på langt nær nok til å dempe sukkersuget på kveldene. Da har bare the real thing vært bra nok. (= sjokkis!)

 

Men... det var forrige uke! Nå er det ny uke! B)

 

Og denne uken har jeg ta-tara-taaa! kjøpt meg joggesko! :) Har ønsket meg det lenge (har ikke hatt noen etter at jeg kastet de gamle utslitte i våres), men ikke tatt meg råd til det. Men igår ble jeg delvis sponset og stakk sporenstreks og kjøpte meg et par.

 

Målet er å komme igang med jogging igjen. Rett og slett. Enda jeg har et ytterst komplisert elsk/hat-forhold til det, for å si det mildt. (Flink til å løpe i perioder, men hater det likevel, hele veien fra start til slutt.) Fant ut at motbakketurer ikke er nok, i min nye hektiske hverdag som småbarnsmor... Dessuten "spiser" de av samværstiden med sønnen min, mellom jobb og hans leggetid. Noe jeg får litt dårlig samvittghet for. Så jeg må trene etter at han har lagt seg. Og da vil jeg trene noe som er kjapt og effektivt og som jeg ikke behøver å dra til noe treningsstudio for. Ergo jogging.

 

Så får vi se hvor lenge jeg holder ut denne gangen. ;)

 

Var veldig gira da jeg kom hjem med de nye skoene igår og hadde tenkt å ta en liten prøvetur. Men etter jobb, handletur, barnetid, leggetid og middag for de voksne, sovnet både jeg og samboer anføttes i sofaen i går kveld, før vi fortumlet våknet i 22-tida og så bare gikk og la oss igjen, for natta. Minuset = fikk ikke trent. Plusset = ikke noe godterispising den kvelden, pluss at vi fikk nok søvn! B)

 

Prøver igjen idag!

 

Og ser på kalenderen at det er den 14. idag og at jeg skulle ha fulgt slanketrenden min og tilføyd et nytt slanketall ett eller annet sted under 63,1 kg i signaturen min. Men den gang ei. Vekta sa 64,4 kg idag.

 

Drit og dra! Tror jeg bare må lage meg en ny layout på den signaturen. ;) For det er jo egentlig ikke tallene på vekta her og nå som er så demotiverende (jeg har tross alt gått ned fra 82 kg til 64!), men progresjonen i sommer. Som jeg ser nå har vært lik null... Hmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR JOGGA!! :D

 

Og ikke nok med det, jeg gikk motbakketuren min idag også. En halv tur til jobb og den andre halvdelen hjem fra jobb.

 

Så hjem og spise middag og legge gullklumpen, før jeg snørte på meg de nye joggeskoene og la ivei. Tok en lett runde, på drøye 5 kilometer. Ingen vits i å overdrive på første forsøk. Varmet opp med 5-7 minutter rask gange før jeg skrudde opp tempoet (og musikken) og la ivei som en gaselle... eller noe! ;)

 

Uansett, jeg klarte å løpe lenger enn sist! Altså for 1 år siden. Men da var jeg 20 kilo tyngre også. Nå var kroppen merkbart lettere og mer medgjørlig. Og kondisen var ikke så verst, altså. Jevnlige motbakketurer det siste året har hjulpet. Men jeg turde ikke ta i sånn helt ut. Det har jeg brent meg på før. Er så ivrig de første dagene og ukene og sprinter avgårde, til jeg løper på meg en eller annen kneskade. Det har jeg ikke tenkt til nå.

 

Men SportyPal'en min klokket inn 5,15 km på 36 minutter. Med gjennomsnittsfart på 8,43 km/timen. Vet jo ikke helt hvor nøyaktig den er, men vet ihvertfall at jeg kan klare det igjen en annen dag! :)

 

Og da er jeg oppe i 3,2 trimpoeng idag totalt. Fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessss! Ned en halv kilo fra igår, til 63,9! Me like! :)

 

Resultatet etter 1 motbakketur, 1 joggetur, mageøvelser og null snop igår.

 

Idag skal jeg bare jobbe halv dag, så jeg fant ut at da passer det ypperlig med en fastedag. Få vekk siste rest av snop-rusk og godteri-rask i kroppen og nullstille helt.

 

Nå skal 64- og 63-tallet til pers! Jeg vil videre ned! VIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedag unnagjort og kroppen føles mye bedre! :) Nesten så jeg vurderer å ha 1 fastedag fast hver uke. Det justerer mye i kroppen føler jeg. (Så lenge jeg passer på å drikke nok, vel og merke.) Men jeg blir ganske lei av å ikke få tygge etter en sånn dag, merker jeg. Og så bobler liksom magen helt over på en slik dag, så det passer ikke helt å være på jobb hele dagen... særlig ikke når man sitter i åpent landskap! :rolleyes:

 

Uansett, vekta viste 63,4 idag og det er faktisk ned totalt 1,1 kilo siden mandag, det! :) Spørs om det rekker helga over, men vi prøver.

 

Dagens trim: joggetur! Til tross for at jeg fortsatt er støl etter tirsdagens prøvetur. Må prøve å få løsnet opp lårmusklene igjen. Føler meg like myk som Knerten... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten fikk jaggu knirket seg avgårde! B)

 

Ble en halv motbakketur hjem etter jobb, i håp om å myke opp og forberede musklene litt. Og etter poden hadde lagt seg; joggetur og mageøvelser.

 

Var innmari støl og sliten i går så det holdt nesten på å ikke bli noe av noe. Så derfor såååå stolt etterpå! :D Ga med selv litt ekstra tid på den joggeturen og brukte et par minutter ekstra enn sist. Men den SportyPal'en, altså... Den er en raring. Denne gangen sa den at jeg hadde jogget 5,43 km (i motsetning til tirsdagens 5,15 km) og med høyere gjennomsnittshastighet. Men det kan jo ikke stemme, da jeg løp eksakt samme rute og var tyngre i kroppen igår. Men så styrer den etter GPS, da. Og det er jo ikke alltid så nøyaktig. Vel, vel. Jeg fikk uansett jogga - og svetta som en gris!

 

Idag viste vekta litt opp fra igår med 63,6 kg. Men det skyldes nok utelukkende mat i tarmsystemet igjen etter fastingen. For jeg var flink med kostholdet igår (ca. 1200 kcal) og trimmen, så det er i alle fall ikke der det ligger, for en gangs skyld! ;)

 

Idag er det så og si treningsfri. Eneste planen er å børste støv av rockeringen og ta 20 minutter med den.

 

Planen for helga er å ikke ha noen plan og love meg selv ting jeg ikke klarer å holde uansett. Så jeg tenker vi sier at vi får bare se hvordan det går! ;) Men jeg er veldig keen på beholde 63-tallet nå, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe rockering, gitt. Prøver igjen idag.

 

Men det ble til gjengjeld en fredag med kontroll på inntaket. Ikke verst! ;) Fredagsutskeielsene mine ble 1 iskaffe på morgenen og 1 glass Baileys på kvelden, til en film. Ingenting annet. Yay!

 

Og vekta var fornøyd. Ned igjen til 63,4. Jippi! Starte en lørdags morgen uten å ha gått noe opp fra kvelden før! :)

 

Føler meg i siget idag også og skal prøve å beholde kontrollen. Det føles jo bare så innmari godt! Å unne seg litt, men ikke miste hodet fullstendig. Det trenger jeg å øve på!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sånn passe kontroll, med melkesjokolade, popcorn og 2 hjemmelagde sitronmuffins igår. <_< Og litt opp på vekta idag.

 

Pokkern de sitronmuffinsene, altså! De kunne jeg spart meg for.

 

Vel, vel. Har gjort bot og bedring idag, med ny joggetur, ukas tredje. (Jeg måtte selvfølgelig ut og løpe på sommerens varmeste dag med høyest luftfuktighet. Svetten siiiiiiler! :blink: ) Og morer meg litt over de kårni tallene på SportyPal'en:

 

Tirsdag: 5,15 km - 8,43 km/h - 36,38 min.

Torsdag: 5,43 km - 8,59 km/h - 37,58 min.

Søndag: 5,61 km - 9,53 km/h - 35,19 min.

 

Jeg løper altså den eksakt samme ruta lenger og lenger, fortere og fortere(?). Yeah, right...! ;) Stoler ikke helt på avstanden, med andre ord. Men stoler på minuttene og at jeg muligens løper ruta fortere nå, for det kjennes slik ut også, fysisk. Er uansett veldig glad for at jeg kom meg ut og løp hele 3 ganger denne oppstartsuka. Stølheten forsvant etter tur nr. 2 også. Heldigvis...

 

Og nå: rockering! Prøver atter en gang. At det skal være så vanskelig å få børstet støv av den igjen, altså... Pjuuuuuuh!

 

Men etterpå skal jeg unne meg resten av søndagen i solstolen som premie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, offisiell veiedag - og jeg er offisielt pisse-sur! :angry:

 

64,3 viste vekta idag. Opp 900 gram siden lørdag morgen og mitt hardt arbeidende 63,4.

 

#@§*%@£*%!!!

 

Og denne gangen er jeg ekstra sur, siden jeg synes jeg hadde en ganske kontrollert helg, tross alt. Synes jeg har forsaket en god del og stått imot mange fristelser underveis.

 

Det som ble helgeutskeielsene mine:

 

Fredag: 1 iskaffe, 1 glass Baileys

Lørdag 100 gram melkesjokolade, 1/2 pose popcorn + 2 sitronmuffins

Søndag: 2 sitronmuffins

 

Det kunne vært så mye, mye verre. Dette er en kosehelg-light i Bijou-målestokk.

 

Og ellers har jeg altså bare spist sunn mat. Små måltider, ofte. GR-pai til middag lørdag, blomkål-og brokkolisuppe søndag. Og drukket masse vann!

 

I tillegg har jeg altså jogget og tatt en økt med rockering (fikk endelig børstet støv av den). Så jeg har ikke sittet på rumpa.

 

Jeg bare skjønner det ikke... :( Det er akkurat som om kroppen humrer og sier "ja, ja, du må gjerne slite deg ned en hel kilo tilbake til 63-tallet på ukedagene, men det er 64 du SKAL veie! basta bom". Og ved ukeslutt spretter den opp alt jeg har arbeidet meg ned.

 

Dette er nå 10. uka jeg er rykket tilbake til "start"! Tiende! :angry:

 

Eneste formildende faktorer jeg kan komme på som forklarer opp nesten en hel kilo siden lørdag er at jeg ikke har fått vært ordentlig på do siden fredag. Og at kanskje, muligens jogginga forårsaker at noe fett går over til muskler og derfor veier mer...? Ha'kke peiling.

 

Dritt-start på uka ble det i alle fall.

 

Men får bare fortsette opplegget mitt. Og jogginga. Nå er det jo 5 ukedager igjen og vet jeg klarer de fint. Og sikkert går den kiloen ned igjen. Men hva hjelper det, hadde jeg nær sagt, når jeg mest sannsynlig går den opp igjen neste helg... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du går ikke opp til helga igjen. Kjenner det på meg ;) Muskler veier mer en fett, og nå har du nettopp satt i gang med et mye høyere aktivitetsnivå, helt normalt at du stagnerer litt da. MEN muskler tar mindre plass en fett, så mål cm dine også og ikke bare se tallet på vekta. Men jeg er hellig overbevist om at viss du fortsetter med det aktivitetsnivået du har lagt deg på vil kiloene snart slippe de og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Missoki! :)

 

Det er bra noen har tro på meg... ;) Må jo innrømme at det svikter litt her selv, i perioder. Men som sagt, nekter å gi opp. Kan jo ikke det !

 

Og ja, endringer har skjedd i det siste. Mer trening. Og det må jo vises, før eller siden. Så jeg setter hardt mot hardt og skal prøve å fortsette med 3 jogge-økter i uka. Pluss mer rockering. Rocket 20 minutter uten problemer igår, selv om det var ukevis siden sist.

 

Og sjekket igår med målebåndet og har gått ned 1 cm i livet. Ikke mye, men litt. Men føler meg jo slankere, jevnt over, så noe skjer sikkert. Det bare vises ikke på vekta. <_<

 

God uke til deg! Og igjen, takk for at du har tro på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...