Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Denne uka har jeg bestemt at jeg ikke skal kjede eventuelle lesere av tråden min med vekttallene mine, hver dag. Det går så opp og ned, mellom de samme tallene, hele tiden. Zzzzzzzzz! Må jo være dødskjedelig å lese om. Så jeg skal bare rapportere tall denne uka hvis det er helt nye tall, fant jeg ut. Når jeg faktisk kommer meg noe videre. (Men jeg klarer nok ikke å la være å veie meg hver dag likevel, sånn for meg selv... :rolleyes: )

 

Gårsdagen gikk rimelig greit kostmessig. Trente ingenting, men fikk overnattingsgjester litt sånn på sparket på kvelden, så det ble 2 timers intensiv husvask/rydding/oppredning av senger rett etter jobb. (Noen gadd visst ikke ta husvasken sin i helga. Hm...!) Ble rimelig svett av det, i alle fall.

 

Og vet ikke om det var den intensive husvasken eller det faktum at jeg fikk magen på gli igjen igår, eller begge deler, men idag er i alle fall alle grammene jeg la på meg i helga borte vekk! :blink: Måtte veie flere ganger for å være sikker på at jeg så riktig. (Akkurat som igår, da jeg også trodde jeg så syner.) Men ja. Poff! Borte.

 

Så så mye svinger det her i gården. Men får se om jeg kommer meg noe videre nå da.

 

Dagens trim: joggetur ikveld, ukas første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt tall, nytt tall! :o 62,6...!??! :D:blink::D

 

Holy macaroni!

 

Enda et jumbosteg ned på kort tid...? 900 gram mandag og nå 800 gram tirsdag. Totalt 1,7 kilo ned på 48 timer!? Er det mulig da?

 

Vel, gjorde som planlagt igår. Hentet poden hos bestemor etter jobb og vi trillet halv motbakketur hjemover i finværet. Og etter at han hadde lagt seg senere på kvelden, ut på planlagt joggetur. Det føltes litt tyngre, men gikk greit. Løp på samme tid som sist. Verken mer eller mindre. Kom hjem, dusjet og tok mageøvelser. Og that's it. Havnet på 1100 kalorier igår, litt lite ettersom jeg trente, men-men. (Havnet på 1500 kalorier mandag.)

 

Men likkavæl da...? 62,6?? Tar det veldig med en klype salt her og har ingen som helst forventninger om å holde det resten av uka. Klok av skade.

 

Idag er det treningsfri. Litt rockering, kanskje. Men ellers bare slappe av og nyte det 62-tallet så lenge det varer! ;) Må jo innrømme at jeg merker det på klærne nå. Og magen blir flatere og flatere. Snart er det no more mummy tummy! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen rockering igår, men en uforutsett bursdagsfeiring på sparket istedet. :blink: Spiste curry chicken til middag, 2 (små) sjokolademuffins, to never potetgull og drakk litt Cola.

 

Var derfor mildt sagt überspent på vekta imorges. Forventet i alle fall ikke noe mer nedgang. Håpet på stabil, men regnet med oppgang. Men vekta viste faktisk stabil! :) Eksakt samme vekt som i går. Helt utrolig! Særlig ettersom jeg ikke trente en tøddel igår. (Annet enn mageøvelsene mine, da.)

 

Så utrolig deilig! Da kom jeg meg gjennom den utfordringen, på strak arm. Og jeg koste meg virkelig, med det jeg spiste. Nøt hver eneste bit! Porsjonerte middagen, spiste mindre enn de andre, fordi jeg visste det var dessert/snop etterpå. Tok litt av alt. (Kanskje bortsett fra muffinsene, der kunne jeg holdt meg til 1 istedet for 2.)

 

Og nå begynner det å synke inn her, det 62-tallet. Jeg er slank! Og jeg er faktisk innenfor vektbeltet mitt nå. Der jeg vil være for å holde vekten. Vil tillate meg alt opp til 63. Men ikke over. Så alt mellom 60-62,9 er lov. Og JEG ER DER NÅ! :o Jeg er på en måte i mål. Djeeezez!

 

Nå har jeg ikke klart å holde det helt til en offisiell veiedag enda, da. Men likevel. Krysser fingrene alt jeg kan her!

 

Merker det som sagt godt på alle klærne mine nå. Særlig buksene. På mandag merket jeg at olabuksa mi, som jeg kjøpte da jeg var i øvre skikt av 60-tallet, sagget i ræva. Og igår merket jeg til min store forskekkelse at den nyeste slankisbuksa i str. 38, som jeg kjøpte da jeg var på midten av 60-tallet, jommen også sagget i ræva!

 

Så igår etter jobb måtte jeg teste tilstandene med Selveste Slankebuksa i skapet, den gamle i str. 36. Jeg fikk den på. Og for første gang siden 2004 (!) fikk jeg også kneppet den igjen. Selveste Slankebuksa, altså! :P Men det var fortsatt litt for stramt til at det var behagelig å gå med den for en hel dag. Så 1-2 kilo til, så sitter den helt perfekt!

 

Helt crazy å tenke på... Den buksa har jeg hatt som 'hemmelig' drøm i et helt år nå. Og prøvd på på ulike stadier. Sist høst fikk jeg den ikke over knærne engang og holdt bare på å begynne å grine. Trodde jeg aldri mer skulle klare å skvise meg inn i den og anså den som en tapt sak. At min tid som slank var evig og alltid forbi. Men heldigvis ga jeg ikke opp likevel, men fortsatte, sta som jeg er. Takk gud for stahet! Lenge leve staheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du er så flink Bijou :) Og så er det så motiverende å lese for oss andre :) Har fulgt med tråden din den siste tiden etter vi ble "kolleger" på minus 3 kg trådene, og er imponert over at du har vært så flink over så lang tid. Og nå er du så og si i mål. Så deilig det må være. :) Jeg må bare innrømme en ting: jeg har aldri kommet i mål. Aldri! Har slanket meg sikkert 1000 ganger og hver gang jeg nærmer meg målet så begynner jeg å slappe av. Føler meg ganske fornøyd fordi jeg egentlig er slank og mister motivasjonen til å fortsette. Og vips etter noen måneder er jeg tilbake på start. Tror visst at når jeg først har blitt slank så blir jeg værende der uansett hva jeg spiser. Dumt ikke sant? Derfor er det motiverende for meg å lese om dem som holder ut til de faktisk er i mål. Kan andre greie det så kan jeg også greie det, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missoki: Tusen takk! :) Happydanser med deg!

 

Snupsipups: Så bra at jeg kan være til motivasjon! Jeg tror også det er fort gjort å slakke ned når man nærmer seg målstreken. Absolutt! For "man er jo så nære likevel"... :rolleyes: Eller "så godt som slank"! He he! Mange unskyldninger.

 

Men jeg tror på å holde ut helt frem til mål - og ha noen ekstra kilo å gå på. Det var derfor jeg endret målet mitt fra 63 kg til 60. Så har jeg litt å gå på, i ferier, bursdager etc. Et vektbelte å boltre meg på.

 

Og som sagt: tålmodighet - og bøtter med stahet! Til det kjedsommelige og irriterende. Da kommer man seg i mål til slutt. Tror jeg.

 

Vet sannelig ikke hva som gikk av kroppen min denne uka, men det er akkurat som om alle de kiloene jeg ikke gikk ned i sommer vil av nå. Alle på en gang. For idag viste vekta enda 500 gram ned fra igår. 62,1! :blink: Det vil si 2,2 kilo siden mandag... Nesten litt spooky dette her. Og har prøvd å finne ut hva jeg har gjort annerledes denne uka. Har kommet frem til 3 punkter:

 

- Jogging 3 ganger i uka (andre uka på rad).

- Har en p-pille pause nå (også på andre uka).

- Har vært eksemplarisk hele uka med å spise små måltider ofte. Ingen større, tyngre måltider, men mange små. (Det er jeg sånn passe flink med ellers.)

 

Utover dette kommer jeg ikke på noe som helst hokus-pokus, som kan spille inn. Drikker mye vann, men det er jeg flink til ellers også.

 

Jogget altså igår, så idag er det treningsfri. Skal unne meg litt godt ikveld, vet ikke helt hva enda. Men skal absolutt fortsette med denne "små måltider, ofte"-taktikken, helga igjennom! Hvis det virkelig er det som er cluet.

 

Og veldig spent på veiedag mandag! Jeg kan da ikke gå opp 2,2 kilo igjen på 2 dager, tenker jeg, i det minste. Hø hø! We'll see! B)

 

God helg alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... 61,8 kg. :mellow: Nå begynner jeg jo nesten selv og tro at det er noe galt et sted.

 

Men ble en uplanlagt motbakketur igår likevel. Altså trim på en av fridagene. Og orket ikke gå ut og kjøpe noe fredagskos på kvelden, så da ble det ikke noe. Rett og slett.

 

Men ikveld blir det. Hjemmelagd pizza og litt kveldssnop står på plakaten. Nå har jeg vært flink heeeeele uka, så nå kan jeg unne meg noe, med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så flink du er! Jeg blir så glad for deg når jeg leser! Vi har samme vektmål så jeg blir så glad for å høre du har kommet i mål! Du er utrolig flink og det er en bragd du har oppnådd!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnyside & Jqulin: Tusen takk! :) Ja, den kroppen er merkelig. Iblant virker den helt ulogisk, men kanskje (hvis man tenker seg om) så er det muligens logisk likevel, det den finner på.

 

Fikk i alle fall nok av utfordringer igår. Ikke noe trim, men en bytur, med alle dens fristelser... :rolleyes: Men klarte å holde meg noenlunde i skinnet. Ble mye gåing, i det minste. Og var innom en matbutikk og fylte opp veska med Skyr og en liten smoothie, som jeg spiste underveis. Istedet for å ty til baguetter, cookies og annet snask på min vei. Og det funket! Eneste jeg sprakk på var 1 liten lakrisstang.

 

Så var det hjem og hjemmelagd pizza på kvelden. Spiste 2 velutvalgte stykker og drakk litt cola. Til kveldskos ble det ca. 50 gram sjokolade, 2-3 never potetgull og 2 bamsemumser. Koste meg leeeeenge med det! Følte at jeg hadde kontroll, samtidig som jeg ikke forsaket så altfor mye. Jeg fikk jo det jeg ville ha. Jeg bare kontrollerte mengden på det og hindret meg selv i å forsyne meg automatisk og uten å tenke.

 

Måtte jo hoppe på vekta idag og sjekke utskeielsen og den viste stabil! :D Stabil, stabil, stabil! Jeg mestret lørdagsutfordringen med glans! Så altså 61,8 kg idag også. Helt utrolig, men veldig, veldig deilig!

 

Og må forresten fortelle om en klesopptur igår. Skulle bl.a. på åpningen av en kunstutstiling, som jeg fikk vite om litt på sparket. Men da jeg kom til byen oppdaget jeg at blusen min var full av Prim-søl etter frokost med poden. Stor synlig flekk. Krise light... Og ikke var jeg så himla fornøyd med antrekket jeg hadde komponert sånn litt i hurten og sturten før jeg dro hjemmefra heller. Så jeg stakk innom H&M i håp om å finne en billig og grei kjole og bytte til, til kunstutstillingen.

 

Og jeg gjorde et vågalt valg. Et jeg bare kunne ha drømt om for 1 år siden. (Eller 2 år siden også, før jeg ble gravid og veide 65-67 kg.) Jeg gikk for en enkel sort tubekjole, som satt som klistret! Tok med både str M og S inn i prøverommet, med bange anelser. "Kan jeg bruke sånne kjoler da...?" Str. M satt fint, om enn litt posete rundt magen og her og der. Et safe valg, for å gjemme bort siste rest av mamma-magen. Men str. S satt enda finere! Helt wow-faktor. Og beviste helt tydelig at, "ja, du har klart å bli kvitt alle håndtakene dine, rumpa er fin og spretten og lårene begynner sannelig å bli definerte og snasne etter jogginga de óg. drit i at mamma-magen ikke er helt paddeflat, det er det bare du som henger deg opp i!"

 

Så da ble det sort, åletrang tubekjole i strørrelse S! :P Weeeee!

 

Og samboer var heeeeelt enig i valget mitt da jeg kom hjem senere på ettermiddagen og viste meg frem! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne noe spesielle slankeuka over. Resultatene mine viser 10 trimpoeng og 1420 kalorier i gjennomsnitt. Lenge siden det har vært så perfekt... ;) Så får morgendagen avgjøre hvor mye det ble i total nedgang på vekta.

 

Måtte kansellere den tredje og siste joggeturen idag pga. muskelsmerter i ryggen. Ett eller annet inni der, under høyre skulderblad, som har slått total knute på seg. Muligens etter jogginga på torsdag, for da var jeg slapp med å strekke ordentlig ut. Og fredag kom smertene. Tok derfor bare en gåtur idag, istedet for løping, for å slippe unødige belastninger. Men tok en ekstra lang tur, på 8 km. Og da jeg kom hjem, svett og godt oppvarma i kroppen, prøvde jeg å strekke ut elendigheta i ryggen. Men det virket nesten som om det bare gjorde vondt verre, for resten av dagen har jeg bare måtte ligge på sofaen med enda mer intense smerter. :mellow: Men satser på at det er sånn at det må bli vondere før det blir bra igjen. Den utstrekkingen idag må jo ha gjort noe bedre, på sikt...? Det bare kjennes ikke sånn ut her og nå. Auch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og det holdt helt "til mål", gitt! :) 61,9 kilo imorges. Det er hele 2,4 kilo (!) ned den siste uka! Smått forvirrende, men veldig letta over at det omsider løsnet.

 

Sommerens platå ramlet av, med et dundrende brak!

 

Det betyr også at jeg jommen har klart denne trådens mål også: ned 20 kg på 1 år! Og det er ikke hmmm? lenger heller. But I did it! Jeg klarte det på under 1 år også! Jeg har gått fra 82,2 til 61,9 på ca. 10 måneder. Nå har jeg gått ned 20,3 kg! JIPPI! :D

 

Er jommen ikke sikker på hva denne ukas mål skal bli. Tør nesten ikke håpe på noe som helst mer nedgang med det første, men stabilisering? Kroppen må jo ha fått litt hikke og trenge litt tid på seg til å skjønne hva som skjedde? Men jeg har jo lyst til å komme ned på 60-tallet. Det endelige tallet. Så det er fortsatt målet, de neste ukene.

 

Men litt spent på hva denne nye uka bringer. Opp, ned eller stabil...? Skal prøve å fortsette med jogging 3 ganger (litt avhengig av hva den pokkers ryggen sier, fortsatt veldig vondt her). Men i alle fall små måltider ofte! Det var ikke så vanskelig som fryktet. Faktisk.

 

Imens tar jeg en imaginær vill jubeldans her og ruser meg på 61-tallet! :D Jeg kom meg av det helsikes platået! Yeahhh! No more 63 og 64! Og hoppet jommen meg over 62 i samme slengen også.

 

Lily'n min hoppet elegant over den solparasollen også! B) Nå er det snart touch-down på sandstranda!

 

2hIobew.png

 

Ha en strålende uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Henna! :)

 

Kostholdet går fin-fint, men spørs hvordan det blir med trim denne uka. Ryggen holder på å ta livet av meg her... :mellow: Mistenkte at det ikke ble noe jogging idag (noe det ikke blir), så tok en halv motbakketur igår. Med resultat at ryggen bare ble enda verre. Så litt unntakstilstand her nå og smådeppa. Har innmari lyst til jogge og beholde den gode driven jeg var inne i. Men må vel bare innse at det kroppen trenger mest nå, er hvile.

 

Heldigvis stabil på vekta idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri jeg skulle si dette noen gang, men nå begynner jeg nesten å få treningsabstinenser... :blink:

 

Ga ryggen fri igår. (Var på jobb, da.) Men ikke noe gåturer eller noe. Bare sitte stille mesteparten av dagen. Og sakte men sikkert blir ryggen bedre. Fra j***vlig vondt, til moderat vondt og i perioder nesten ikke vondt.

 

Skal prøve meg på en joggetur light idag. :rolleyes: Får se hvordan det går.

 

Vekta er fortsatt noenlunde stabil, med 61,8 idag. Pjuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten fikk overtalt meg til å droppe joggetur igår og minnet meg på at selv om smertene i ryggen nå så og si er helt borte, så betyr jo ikke det nødvendigvis at det er helt ferdig helet. Et poeng.

 

Men idag må jeg bare!

 

Kostholdet går fortsatt fint, ligger på 1200-kalorier i snitt så langt denne uka. Må holde det der så lenge det ikke blir noen trimpoeng. Og fortsatt stabil på vekta.

 

Men...! Jeg har en stor, saftig, syndig bekjennelse å komme med. :unsure: Jeg er blitt helt hekta på iskaffe igjen! Iiiiiik! Av typen "må ha det hver morgen! MÅ!" Så nå har jeg faktisk tyllet i meg iskaffe hver bidige morgen på jobb i snart 2 uker! :blink:

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å stoppe. Jeg vil jo egentlig ikke stoppe... :rolleyes: Det er akkurat som om alt faller på plass om morgenen med den ene iskaffen og dagen kan liksom begynne, i riktig ende.

 

Men det kan jo ikke fortsette heller, i lengden. Men så er det også den eneste utskeielsen jeg tillater meg i hverdagen. Hm! Dilemma. Eller nei... Jo! Dilemma! Aaaaarrghh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta di har jo rast ned i den perioden du har drukket iskaffe, så det kan da ikke være så ille? Kanskje kosen iskaffen gir deg gjør at du greier deg uten annen kos. Og du blir vel sikkert lei av det etter en stund. ;)

 

Håper du kom deg på joggetur og at det går bra med ryggen din. :)

 

Ønsker deg en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Snupsipups! :)

 

Ryggen min er endelig friskmeldt! :D Tok en joggetur igår og det gikk strålende. Ikke vondt noe sted. Så jeg gira på etterhvert og synes jommen kondisen var blitt bedre til og med, etter 1 ukes pause. Men jeg er altså igang igjen. Deilig! Ikke så mye som støl engang idag. Så full fres fremover!

 

Ja, den iskaffen... Ble jo en idag også. Sukk! Og nesten panikk på morgenkvisten da de var utsolgt på favoritten min, mocca, og jeg måtte ta til takke med latte istedet. *gisp!*

 

Men til tross for at jeg gikk ned masse i vekt forrige uke, så har det jo stått stille på vekta denne uka. (Stabil idag også.) Så kanskje en årsak til det, annet enn bare treningspause... ;) Så nå er det skjerpings og nedtrapping. No more iskaffe junkie! Planen er kun 2 stk neste uke, en på mandag og en på fredag. Så får jeg drikke te eller noe annet de andre dagene. Ærlig talt, altså! Nå har jeg klart meg uten iskaffe i ett helt slankeår, så da kan jeg ikke skli ut igjen nå.

 

Treningsfri idag, men satser på ny joggetur igjen imorgen.

 

God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Du er så flink!! Men jeg tenker som så at du godt kan kose deg med den kaffen, du holder deg jo innenfor grensa fordi :) Men blir du ikke veldig sulten med 1200 kalorier pr dag? Høres så veldig lite ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Snarttobarnsmor!

 

På ukedagene synes jeg ikke 1200 kalorier om dagen er noe problem. Jeg har en veldig stillesittende kontorjobb. Og har nå trent opp magen til å spise mindre, men oftere. Og så hadde jeg treningsfri mesteparten av uka. Kaloriinntaket i helgene er det verre med... :rolleyes: Så det jevner seg nok ut iløpet av en uke.

 

Og igår hadde jeg likegodt en lørdag på en fredag. Sjokkis, brus, potetgull and you name it. Ups! :unsure:

 

Vekta holdt på å bikke opp igjen til 62 blank idag, men fikk roet seg endelig på 61,9. Yikes! Så da ble det rett ut på joggetur før frokost idag.

 

Samboeren og jeg har fikset barnevakt idag og skal på fest, så det blir nok ikke mindre kalorier idag/kveld. Bursdag med tapas og masse godt drikke hjemme hos en kompis av meg. Så satser på en joggetur igjen imorgen. Ellers går jo denne helga helt galt.

 

Vel, vi får se på mandag! *krysser fingrene!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiiik! 62,9 på vekta idag! :blink:

 

Resultatet av altfor hyggelig bytur/bursdagsfest igår. Det ble "full pakke", med usunn lunsj, brus som tørstedrikke, minimalt med vann, så tapas-middag, masse vin, dessert etc. etc.

 

Kom hjem utpå morgenkvisten og har fått sovet ut litt. Formen er faktisk ikke så dårlig (samboern er det verre med... hi hi!), så nå blir det straks ut på joggetur.

 

Stikkord for dagen: VANN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ha veiedag akkurat idag...? :(

 

Ja, ja. Hele 63,3 kg viste den teite vekta idag. Opp 1,4 kilo siden fredag. Er det mulig? Og enda mer opp fra igår. Enda jeg trente og all ting.

 

Jogget 5 km igår, så hentet poden etter overnattingsbesøk, så trillet vi hjem 3,3 km. Alle motbakkene hjem. Svettet 2 liter, minst. Drakk masse vann hele dagen. Og eneste jeg skeiet ut med var et par ruter melkesjokolade.

 

Men kroppen er litt på bærtur, virker det som. (Jeg trente jo både lørdag og søndag, jo!) Men stinn i magen og fikk mensen. Syklusen min er litt ute å kjøre nå, etter en p-pille stans forrige måned, så på'n igjen. Kroppen vet ikke hvor i syklusen den er lenger. Ikke jeg heller.

 

Så får bare fortsette med de riktige tingene og se det an utover uka.

 

Ukas mål: komme vekk fra 63! That's for sure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...