Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Dommedag i morgen :unsure:

 

Hadde så håpt på under 65, men med null trening de siste dagene vet jeg jo at det er usannsynlig.

 

Jeg har prøvd å moderert inntaket de siste dagene, men jeg vet jo hvor elendig jeg er til å ta sånt på feelingen...

 

Jeg er i alle fall i bedre form. Kneet er nesten helt bra, og det er magen også. Regner med jeg tar meg en rolig økt i morgen... Haha, rolig liksom... Jeg vet jo selv at uansett hvor rolig jeg planlegger å ta det greier jeg ikke å holde igjen når jeg først er i gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Hehe, ja den intensiteten er ikke ak så lett å styre :P

 

Har ikke blitt trening her på to dager heller, gikk en lten tur før stormen slo til tidligere i kveld da, så fikk litt luft hvertfall. Er kjempetrøtt og skal meget straks i seng, skal prøve å komme meg opp til en økt i morra tidlig, men om stormen fortsetter som værmeldingen så tror jeg ikke det kommer til å skje, og da blir det ingen økt i morgen heller. Da er onnsdag eneste mulighet for denna uka :S men men, får vente å se hva som skjer :)

 

Dommedag i morgen ja.. Har vært ganske flink altså, men vet også hvordan det er med å gå ned når en ikke får trent.. Jaja, ikke så mange timene til svaret kommer nå da ;)

 

Lykke til, til oss begge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ble ingen treningsøkt på morran i dag, stormen herker enda, noe bedre den siste timen har det blitt da. Men den har gitt skikkelig hodebry i hele natt, meget lite søvn, så dette kan bli en spennende dag..

 

72,8 kg i dag, er på rett vei nå! Men gruer meg skikkelig til denne uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra resultat!

 

Henger noe etter jeg <_<

 

65,5 kg i dag. IKKE fornøyd for å si det midlt, men ettersom jeg har vært oppe i 67,8 :blink: for litt over en uke siden, er det vel ikke bedre å forvente...

 

Men herfra skal det kun en vei nå. Så får jeg nok se finere tall jeg også etter hvert!

 

Utfordringen min er øyemålet. Jeg får til å gå ned i vekt når jeg registrerer og veier maten. Men dette lar seg kun gjøre når jeg har rutine på hverdagen og har tid til å sette meg ned å registrere. Og nå er det travle tider og litt utenfor rutine med en del reising.

 

Har du noen gode tips til hvordan jeg skal greie å passe inntaket på en bedre måte? hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

 

Som jeg har nevnt tidligere så registrerer ikke jeg maten, for blir så stressa av det. Men siden du sier du ikker så god på øyemålet, bruk en kopp eller noe når du veier maten, så er det bare å bruke den samme koppen når du ikke registrerer. Kan jo også være smart å ta litt mindre enn du tror du skal ha, siden du jo egentlig vet at du tar litt for mye selv om det ikke ser slik ut.

 

Kommer jeg på flere glupe idéer så skal jeg si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde det vært så enkelt så hadde jeg nok ikke vært overvektig i utgangspunktet ;)

 

Det var nok feil av meg å si at det er øyemålet det er noe galt med... For jeg vet jo egentlig ganske godt hvor mye jeg kan spise og hvor store rasjonene er... Jeg har i hovedsak to problemer:

 

1. Når jeg ikke får veid middagen, eller har en rett jeg ikke vet kaloriinnholdet på, så har jeg en tendens til å spise en liten passe porsjon først, men så kjenne at jeg fortsatt er sulten eller synes det er så godt at jeg bare må spise litt til... litt til... og litt til... Som da nesten har blitt en dobbel porsjon til slutt... (Null selvkontroll)

 

2. Når jeg ikke registrerer maten inn her blir jeg litt for snill med meg selv. "Mer sulten? Jada, det går fint å ta en banan ekstra... Eller litt cottage cheese... En neve mandler... Skal jo tross alt TRENE i dag..." (Null selvkontroll her også)

 

Jeg er rett og slett dårlig til å begrense meg selv. Og når jeg ikke har tid å planlegge måltidene eller dagen, så blir det gjerne sånn... Dette er så teit! Jeg er så teit! Jeg blir fullstendig idiot i gjerningsøyeblikket, får dårlig samvittighet etterpå og må betale prisen i form av null vektnedgang, eller i verste fall vektoppgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

 

Bare innnom en kjapp tur her.. Hvordan går det med selvkontrollen? Jeg har spist mye mat denne helgen så er ganske skeptisk til vekta på onsdag, må trene endel de neste dagene!

 

Snakkes snart! (Hvertfall tirsdag kveld, kanskje før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bare innnom en kjapp tur her.. Hvordan går det med selvkontrollen? Jeg har spist mye mat denne helgen så er ganske skeptisk til vekta på onsdag, må trene endel de neste dagene!

 

Snakkes snart! (Hvertfall tirsdag kveld, kanskje før)

 

Huff, det går IKKE bra... Er på nippet til å gi opp nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

SKJERP DEG!!!!!!!!!

 

Du får ikke gi opp nå! For å være skikkelig egoistisk så skal jeg si at du bare kan ikke etterlate meg her alene for jeg klarer det ikke uten deg!!!

 

Matmessig har det gått skeis for meg denna helgen også, ikke lett å være på reisefot, kurs og hjem til foreldre.. MEN jeg gir ikke opp! Og det skal ikke du heller, så sånn er det med den saken :D

 

Men når dette er sakt, så skjønner jeg jo godt at motivasjonen og vilja kan srtitte i mot og man har lyst til å gi opp, for er innom den ganske mange ganger selv jeg..

 

Jeg bare orker ikke å gå så tung og "feit" lenger, så derfor må jeg bare bite tenna sammen og komme meg oer det og vidre så jeg kan bli den jeg vil være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil skjerpe meg. Og jeg er jo motivert. Men det ser ikke ut til å hjelpe... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv...

 

Jeg mister kontrollen rett og slett. Hver morgen er jeg supermotivert klar for kamp og ny fresh. Men på ettermiddagen har sulten tatt overhånd. Jeg blir irritert og grinete. Til slutt gir jeg etter og går på kjøkkenet og finner noe å spise på. Så får jeg dårlig samvittighet og føler meg helt forferdelig. Vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det...

 

Jeg vil jo ikke gi opp... Men jeg vet ikke hvordan jeg skal fortsette heller... Jeg er i ferd med å gi meg selv opp... Jeg er jo helt håpløs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Dette høres ikke bra ut Nickii :unsure: Men hva spiser du til frokost og lunsj? Det lønner seg å sise større posjoner og mer grønnsaker til lunsj, for da blir du mindre sulten både på ettermidagen og kvelden :) Bedre for forbrenningen er det også. Frokost er jeg kjempedårlig på, men har blitt flikere til å spise "middags"posjon til lunsj, og de dagene jeg får ti det så går resten av dagen sååååå mye bedre! :D Kanskje det er noe du kan prøve også?

 

God trøsteklem til deg :) Vi skal få deg gjennom dette sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 2 knekkebrød med magert pålegg både til frokost og lunsj, spiser også 1-2 frukt i løpet av formiddagen. Er da skrubbsulten til middag og føler meg aldri mett...

 

Jeg burde vel kanskje øke på lunsjen littegranne... Og fylle på med mer grønt...

 

Det er bra du er her og støtter meg! Gir meg litt pågangsmot :)

 

Kan du ikke fortelle meg litt om hva du spiser og til hvilke tidspunkt? Kanskje jeg kan hente litt inspirasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nå skal jeg avgårde på tog g fly og bilkjøring, det er stor utfordring i matveien! MEn skal skrive litt ang måltidene mine i morgen jeg, for da har jeg tid til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeei! Sier som Mia123: du får ikke lov å gi opp Nickii!

 

Leser litt her og der på tråder og ser at du sliter litt akkurat nå. Men det løsner! Før eller siden løsner det. Det gjelder bare å være tålmodig og ta ett museskritt av gangen. (For oss som ikke klarer å rase ned 1-2 kilo i uka, hver uke.)

 

Vi vil jo ikke se ut som vi gjør nå. Det er derfor vi biter tenna sammen og prøver. Igjen og igjen. Og kjemper oss nedover bitteliten bit for bitteliten bit.

 

Og vedr. måltider. Har du prøvd havregrøt til frokost, lunsj eller kvelds? Det synes jeg metter ganske mye, lenge. Pluss at det er veldig lite kalorier.

 

Grønnsakssupper og fisk til middag er også såpass lite kalorier at du kan spe på med ekstra mellommåltider de dagene du føler deg ekstra sulten. Da kan du ta en ekstra Skyr, banan eller noe.

 

Tvi, tvi, Nickii! You can do it! :)

 

Jeg har absolutt troen på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei..

 

Her har det skjedd litt uforutsette ting.. Jeg kjørte av veien her oppe i natt på vei hjem og bilen gikk rundt hvertfall 3 ganger. Har liggi på akuttrommet på sykestua for oppsevervasjon siden jeg var alene i bilen kan de ikke utelukke at jeg besvimte.. Det blir INGEN trening på meg den neste uken, i tillegg er jeg sykemeldt frem til hverfall søndag. Kroppen er ganske så forslått og vond, men ellers bra så heldig har jeg vært!

 

Det blir tøft å ikke ty til mat/snakcs o.l når jeg ikke får gjort noen ting.. Meget begrenset hva jeg får lov til av å se skjerm og lesing også.. Gosh som jeg kommer til å kjede meg..

 

Jeg har en sånn en lys lapskausblanding, fryst, som jeg "steker" opp endel av, bruker hverken smørr eller ojle da.. Også varmer jeg den i microen på jobb til lunsj, metter, greit lite kalorier, får i deg grønnsaker og er godt! Kan evt bruke noe saus til innimellom. Har du mulighet til å varme mat på jobb? Jeg har også tatt med meg wraps, bruker de grove, har da forskjellig med salat, raspa gulerot, løk, evt kyllingkjøtt. Har det i en boks, varmer wrapen og legger det andre på etterpå :)

 

Nå skal jeg legge meg nedpå litt, kommer tilbake senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, huff!

 

Er i alle fall bra du ikke ble alvorlig skadet!

 

Jeg har mulighet å varme opp når jeg ikke er ute å reiser i alle fall. Den lapskausblandingen, er det kun grønnsaker i den, ikke noe kjøtt?

 

Wraps er jo kjempegodt, og fylt med grønnsaker og litt kylling eller skinke kanskje, blir det helt sikkert mer mettende enn to knekkebrød.

 

 

 

Jeg veide 65,6 i dag, så en hekto opp fra forrige uke. Irriterende når jeg var nede i 65 blank før helgen. Men som vanlig greier jeg å sabotere meg selv så til de grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeei! Sier som Mia123: du får ikke lov å gi opp Nickii!

 

Leser litt her og der på tråder og ser at du sliter litt akkurat nå. Men det løsner! Før eller siden løsner det. Det gjelder bare å være tålmodig og ta ett museskritt av gangen. (For oss som ikke klarer å rase ned 1-2 kilo i uka, hver uke.)

 

Vi vil jo ikke se ut som vi gjør nå. Det er derfor vi biter tenna sammen og prøver. Igjen og igjen. Og kjemper oss nedover bitteliten bit for bitteliten bit.

 

Og vedr. måltider. Har du prøvd havregrøt til frokost, lunsj eller kvelds? Det synes jeg metter ganske mye, lenge. Pluss at det er veldig lite kalorier.

 

Grønnsakssupper og fisk til middag er også såpass lite kalorier at du kan spe på med ekstra mellommåltider de dagene du føler deg ekstra sulten. Da kan du ta en ekstra Skyr, banan eller noe.

 

Tvi, tvi, Nickii! You can do it! :)

 

Jeg har absolutt troen på deg!

 

Tusen takk for oppmuntringen. Har prøvd å spise havregrøt til frokost, men jeg synes det er så tungvindt å lage det på hverdager... Vet ikke om det er like bra med sånne lettkokte sorter..?

 

Jeg hadde vært fornøyd om jeg kunne gått nedover med museskritt, men jeg greier ikke det en gang. Sliter som bare det med å ikke gå opp i vekt. Det var jo så innmari lett i høst! Nå er alt bare håpløst!

 

Men å gi meg, det kan jeg vel ikke? Som du sier... Vil jo ikke se ut som jeg gjør nå. Jeg tok en grundig titt på meg selv i speilet og konkluderte med at jeg absolutt ikke kan si meg fornøyd. Så jeg må jo bare forsøke å fortsette. Selv om det føles aldri så håpløst når man mangler selvkontroll og viljestyrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så innmari lei av å gå rundt med dårlig samvittighet og være deppa fordi jeg ikke greide å kontrollere matinntaket, så jeg bestemte meg for å spise mer med vilje, eller med min egen tillatelse... Jeg har spist større måltider til frokost og lunsj og spist så mye middag og kvelds jeg har hatt lyst på. Men ikke spist noe veldig usunt da. Det har vært veldig godt med noen dager uten den konstante dårlige samvittigheten.

 

Men jeg tenkte i morges at det var på tide med en vektkontroll for å sjekke skadeomfanget. Var jo 65,6 på tirsdag, så forventet vel over 66 og fryktet over 67...

 

Så forbauselsen min var mildt sagt stor da vekta stoppet på 64,8 i dag. Hvordan kan det ha seg? Lite mageinnhold og lite vann i kroppen? Men likevel, under 65!?! Dette er særdeles mystisk! Så nå skal jeg fortsette noen dager til i samme stil, så får vi se hva som skjer i neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja, sikkert mange som hadde begynt å prate om sparemodus, jeg har mer troen på at forandring må til, mnoen perioder spise mer, amndre mindre og ikke minst huske på hormonene vi har i kroppen, og det å gå rundt med dårlig samvittghet er ikke bra!!

 

Mener jo ikke at man skal gå rundt sulten, da får man spise mer av de sunne tingene, men også viktig å kjenne etter om man faktisk er sulten eller bare føler for å spise noe.. Vet jo at vi ser ganske likt på det her da :) Er glad det endelig løsner litt for deg :D

 

Så er dt jo slik, at man kan faktisk spise uendelig mye mat, om man spiser de riktige varene :) Det har det ikke blitt på meg disse dagene, sliter med å fåi meg mat, erikke sulten og orker hvertfall ikke lage noe, så har blitt micromiddag så tablettene ar noe å jobbe i..

 

Skal innrømme at jeg har spist en melkesjokolade delt på disse dagene, men har gjemt unna de to appelsinsjokolaene jeg fikk av mamma ;) De skal overrekkes til en god venn av meg i morgen så han kan ha de i forvaring til påska kommer :D

 

Tilbake til et gammelt innlegg, ja det er bare grønnsaker, ikke no kjøtt i den lyse fryste lapskausblandingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Denne uka har vært nokså fæl, matmessig har det gått greit, dvs har ikke overspist hvertfall, men har jo bare sovet i kortere perioder og ellers gått i svime resten, spasert mellom sofa og seng og ikke hatt matlyst i det hele tatt..

 

Skal begynne så vidt med litt lettere trening kommende uke, håper at kroppen tåler det. Så kommer jeg hvertfall litt i gang igjen.. Skal prøve å drikke litt mere te igjen jeg, det har hjulpet på mye før :)

 

Håper du har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin helg. Ikke akkurat slankehelg da... Men det var ikke meningen heller.

 

Jeg kjenner at jeg har lagt på meg. Hele kroppen er liksom dvaskere. Spesielt magen. Føles heslig! Jeg har sagt så mange mandager nå at jeg begynner på ny frisk og er i gang igjen, så jeg vet ikke om jeg orker å si det igjen... Det varer jo bare noen dager allikevel, så er jeg fullstendig ute å kjøre igjen.

 

Så nå skal jeg bare si at jeg tar en dag av gangen, så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,7 i dag <_<

Mensen på tur, så da er det vel ikke helt krise...

 

Jeg innser at jeg har vært en elendig slankepartner for deg her i det siste... Det beklager jeg. :( Fy søren så plagsomt det er med sånne som bare syter og klager og ikke gjør noe med det. De er jo patetiske. Så enkelt som det er å bare ta grep, hva?

 

Håpløse mennesker altså! Det nytter ikke uansett hvor mye oppmuntring man gir, eller kjeft. Håpløse er, og blir de! :rolleyes:

 

Og på dette tidspunktet hadde jeg normalt sett kommet med lovnader om bot og bedring. At jeg var kampklar og ved godt mot. Men siden jeg vet hvor raskt det kan snu, så lar jeg være, og sier heller at jeg skal fortsette med en dag av gangen ;) Det er jo tross alt bare tirsdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg har ikke vært noe bedre slankepartner jeg i det siste.. Men må si jeg liker instillingen din nå, eller hva skal jeg si, måten du takler det på da. Ta en dag av gangen, også får vi gjøre det beste ut av det :D

 

Og ja det er jo så bare så enkelt som å bare ta grep, og akkurat like vanskelig som det.. :rolleyes:

 

Ser ut som du må ta deg av mitt mål med å komme til 64kg til påske ;) jaja :P

 

Skal ta mål i morgen om jeg husker det, jeg har vært på jobb disse to dagene, og faktisk fått trent litt i dag (mest traska på mølla da men) men er så utrolig svimete enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66,1 i dag. Jeg veksler mellom å synes badevekta er frekk og innse at jeg har fortjent det etter helgens matorgier...

 

Mandag og tirsdag har vært to gode dager. Både kostholdsmessig og aktivitetsmessig. Energien har vært god. I natt fikk jeg litt lite søvn, og det merkes i dag. Satser på at jeg kommer meg i seng tidligere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,5 i dag. Er vel noen naturlige variasjoner bare...

 

De fire første dagene av denne uken har gått veldig bra! Kontrollert inntak og tre gode treningsøkter. Energinivået er stigende og optimismen på full fart oppover.

 

Men det gjenstår å se om dette er tilstrekkelig for å oppnå resultater...

 

Og det vil nok muligens ta et par uker før jeg virkelig ser hvilken effekt det vil ha. Om det vil ha noen i det hele tatt da...

 

Uansett har jeg det i alle fall mye bedre nå enn på lenge. Jeg føler at magen ikke er fullt så stor og oppblåst, har mer energi og treningslysten er tilbake igjen. Måtte det bare vare lenge lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...