Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Så nifst Tjorven, var det noen som fant deg og hjalp deg til sykehuset? Nå håper jeg at du får et skikkelig svar på hvorfor dette skjedde og hvordan du kan unngå det i fremtiden.

 

Ønsker deg masse god bedring.

 

Klem fra meg til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk skal dere ha.

Ja, får håpe de finner ut av det.

 

Takk for svar ang veiing hver dag, også.

 

Ja, enkelte dager er en så sulten. Får liksom ikke nok. Jeg har ikke kontroll på tante Rød, så kanskje det er det som "kommer" her, også.

 

Dere må ha en god fredag og riktig god helg til dere som ikke stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på banen igjen, Tjorven! Går du med målings apparater ennå? Håper du får snarlig svar( bare MAS!), for å gå sånn og vente er verre enn alt!

Det er mange ting en undres over av det man ser og hører, både hva gjelder slanking og trening.

Hva er egentlig riktig?

Disse slankekonkurransene fra USA på TV, hvor kjempe overvektige blir pressa til å ta i noe helt utrolig i forskjellige treningsformer, og en instruktør står og brøler MER MER, hva slags virkning har det på kroppen?? Men kiloene raser av..Vi har lært at man skal ikke presse seg, trene på en passe 80% av makspuls er ok, men ta i mer, hvor man blir rødblå og ikke kan snakke, er veldig skadelig for kroppen.

Så har vi lært at om en trener mye, så må en også spise ganske mye, ellers tror kroppen at det er hungersnød. Men går vi ned i vekt da? Nei,iallefall ikke jeg..Disse Easy Life folka som spiser lite og trener veldig mye, de raser ned i vekt.. Hva skal en tenke tilslutt?

Det er greit med livstils endring, det tror jeg alle vi som har tatt av såpass mye, er helt inne i. Men når de siste kiloene bare henger på, samme hvor mye man trener og spiser riktig, da må en klekke ut en plan. Tror jeg. Er jeg helt på jordet?

Min vekt har stått på samme sted siden ifjor sommer, etter å ha gått ned ca 5 kg på kurs. Jeg trener veldig mye, spiser riktig mat, nogenlunde avpasset etter treningsmengden. Men de siste 5 kg sitter limt på...

GGGRRRRRRR....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på banen igjen, Tjorven! Går du med målings apparater ennå? Håper du får snarlig svar( bare MAS!), for å gå sånn og vente er verre enn alt!

Det er mange ting en undres over av det man ser og hører, både hva gjelder slanking og trening.

Hva er egentlig riktig?

Disse slankekonkurransene fra USA på TV, hvor kjempe overvektige blir pressa til å ta i noe helt utrolig i forskjellige treningsformer, og en instruktør står og brøler MER MER, hva slags virkning har det på kroppen?? Men kiloene raser av..Vi har lært at man skal ikke presse seg, trene på en passe 80% av makspuls er ok, men ta i mer, hvor man blir rødblå og ikke kan snakke, er veldig skadelig for kroppen.

Så har vi lært at om en trener mye, så må en også spise ganske mye, ellers tror kroppen at det er hungersnød. Men går vi ned i vekt da? Nei,iallefall ikke jeg..Disse Easy Life folka som spiser lite og trener veldig mye, de raser ned i vekt.. Hva skal en tenke tilslutt?

Det er greit med livstils endring, det tror jeg alle vi som har tatt av såpass mye, er helt inne i. Men når de siste kiloene bare henger på, samme hvor mye man trener og spiser riktig, da må en klekke ut en plan. Tror jeg. Er jeg helt på jordet?

Min vekt har stått på samme sted siden ifjor sommer, etter å ha gått ned ca 5 kg på kurs. Jeg trener veldig mye, spiser riktig mat, nogenlunde avpasset etter treningsmengden. Men de siste 5 kg sitter limt på...

GGGRRRRRRR....

 

 

Ja jammen er det ikke lett å vite. Men du kan jo og gjøre et forsøk på easy life opplegget. Jeg har ikke satt meg inn i dette, men spiser de vanlig mat, eller er det bare pulver og barer?

Hviss du har venner rundt deg som du ser dette virker på også over tid, så hvorfor ikke prøve det du og. Du har jo prøvet nå i ett år uten å lykkes. Jeg heier på deg:)

 

En slitsom dag på jobben, men nå endelig helg. Det blir treningssenteret på meg på lørdag og egentrening søndag. Har allerede startet helgen med sjokolade og marsipan, så nå er kosemerkene brukt opp, greit å blir ferdige med de, hihi.

Føler at jeg har kontroll og det føles så bra, er spent på mandagsveiingen.

 

Ha en fin fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk skal dere ha.

Ja, får håpe de finner ut av det.

 

Takk for svar ang veiing hver dag, også.

 

Ja, enkelte dager er en så sulten. Får liksom ikke nok. Jeg har ikke kontroll på tante Rød, så kanskje det er det som "kommer" her, også.

 

Dere må ha en god fredag og riktig god helg til dere som ikke stikker innom.

 

 

Tjorven: Ang. veiing hver dag. Jeg har det som vane å veie meg hver morgen, jeg synes det er motiverende enten den ene eller andre veien. Dvs dersom den viser nedgang vet jeg at jeg gjør noe riktig, dersom den viser oppgang tenker jeg igjennom dagen før for å prøve å finne årsaken.

 

For meg blir dette det riktigeste, men hviss du går på vekten flere ganger i løpet av dagen og kvelden så skjønner jeg ikke helt vitsen. Det vil jo bare å bli frustrert av. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to klubb venner som har tatt av Veldig mange kg med Easy Life, på under ett år. Skal ta en nærmere prat med dem om opplegget. Vet de begynner med noe pulveropplegg, men det kan vel ikke være hele tiden. For tygge mat må man ha!

Hva går det ekspresskurset du nevnte ut på, Tjorven, det var på GR, tror jeg?

Føler meg helt moden for noe ekspress, lyn, skikkelig tiltak opplegg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Da var det endelig tid for fredagskoma i sofaen. Måtte gi meg litt før tida i dag på jobb, gitt. Har vært en i overkant travel arbeidsuke. Men nå er det helg og minimalt med planer bortsett fra konsert på søndag. Skal prøve å få til en skitur i løpet av helga. Skal visst bli kaldt på søndag, så kanskje satse på en tur i morgen?

 

Hehe, Bronze, jeg har også tatt ut litt av fredagskosen allerede: 2 kokosboller her sammen med en kopp kaffe. Men nå er det tid for middag snart: ovnsbakt laks på en seng av spinat (er det ikke det det står i kokebøkene?) er jo supersunt og veldig godt med litt creme fraiche til.

 

Nei, ikke godt å si hvorfor det stopper helt opp med vektnedgang, sekstito. Men når en har gått ned 15-20 kilo allerede er det jo ikke like mye å ta av lenger heller? Jeg gikk jo over på hold-vektenkurs nå rett før jul fordi jeg ble så stressa av at jeg ikke gikk ned noe særlig mer. Men har vel en strategi på å gi det fram til sommeren og se da. Hvis jeg ikke har gått ned noe mer da, så får jeg prøve å være fornøyd med der jeg er da. Er vel generelt skeptisk til sånne pulverkurer. Tror det fort går på igjen. Men høres unektelig fristende ut.Ha en fortsatt god fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Høres skikkelig skummelt ut med hjertetrøbbelet, Tjorven.

 

Dette har ikke sammenheng med deg i det hele tatt, men jeg er blitt skikkelig skremt av alle i 40-årene rundt omkring som plutselig får problemer med hjertet.

Og hvordan skal man vite hvor mye man skal ta i når man trener i denne alderen om man skal hele tiden være redd for at hjertet slår seg vrang? 80% av maks puls, jeg vet ikke når jeg har 80% av makspuls på spinning f.eks. Men har vurdert å kjøpe meg en pulsklokke. Vet ikke om det kommer frem av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Høres skikkelig skummelt ut med hjertetrøbbelet, Tjorven.

 

Dette har ikke sammenheng med deg i det hele tatt, men jeg er blitt skikkelig skremt av alle i 40-årene rundt omkring som plutselig får problemer med hjertet.

Og hvordan skal man vite hvor mye man skal ta i når man trener i denne alderen om man skal hele tiden være redd for at hjertet slår seg vrang? 80% av maks puls, jeg vet ikke når jeg har 80% av makspuls på spinning f.eks. Men har vurdert å kjøpe meg en pulsklokke. Vet ikke om det kommer frem av den?

 

Er lurt med pulsklokke, og ja du vil kunne se pulsen din hele tiden på klokken. Maxpulsen finner du ved å ta 220-alder også må du bare berene 80% av dette igjen. Jeg brukte pulsklokke i 2 år og var veldig inspirert av den. Men plutselig fikk jeg doble hjerteslag så pulsklokken gikk helt amokk, jeg ble alvorlig bekymret og fikk testet alt ut via hjertemåler 1 døgn og til hjertespesialist med ultralyd osv. Svaret var altså at mitt andre ekstraslag på hjerte var så kraftig at det også slo ut på pulsklokken med andre ord: jeg kan ikke bruke pulsklokke lengre. Men ingenting var farlig, kun kraftige hjerteslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to klubb venner som har tatt av Veldig mange kg med Easy Life, på under ett år. Skal ta en nærmere prat med dem om opplegget. Vet de begynner med noe pulveropplegg, men det kan vel ikke være hele tiden. For tygge mat må man ha!

Hva går det ekspresskurset du nevnte ut på, Tjorven, det var på GR, tror jeg?

Føler meg helt moden for noe ekspress, lyn, skikkelig tiltak opplegg nå!

 

 

Jeg har lest litt om easy life nå og ser at det starter med pulverkur slik at du får en rask vektnedgang i starten. Dette mener de skal gi deg pågangsmot til å drive på videre, også forsto jeg det slik at Pulverkuren inneholder alt vi trenger av vitaminer osv osv, en bra sammensetning av alt, og skal gi god metthetsfølelse, vanlig mat kommer etterhvert, kankje litt etter litt. Tror ikke det er farlig/negativt å erstatte 1 måltid til dagen med en shake eller bar. I tillegg til trening er sikkert dette noe å se nærmere på sekstito:) Du kan google dette så finner du masse info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg slutten på min maraton trim uke, puh! masse dans i tillegg til det andre, hver dag! Pols kurs ikveld + imorgen formiddag ( ganske vrient!, der må øves mye før det sitter) og avslutning imorgen kveld med dansefest. Neste uke blir rene hvilehjemmet i forhold...

Kan ikke melde meg på Easy Life, da må jeg slutte med alt det andre en er inne i, begge deler hadde garantert tatt pipen på meg. Helt. Men skal snoke litt mer opp om det der kostholdet, tror en må ta et røsk for å få det til å bevege seg. Skal lese på Google, takk for tipset, Bronze!

Ang makspuls, så har vi testa oss via sykkel på senteret. Sykla til pulsen nådde et stadium hvor en ikke orka mer, der var den. Det der med 220 - alder er ofte altfor lite. Det er veldig individuelt, og genetisk, fikk vi vite. Vi bruker senterets pulsklokker, og leser de av gjennom spinnig timen på storskjerm foran oss, det er morsomt og føles veldig riktig når du ligger der du skal.Det skjer jo forskjellige ting i kroppen ved de forskjellige puls soner, fint å vite om det også. God natt til dere, sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Godt dere er i sving. Flinke er dere.

Jeg kom meg ut i snøføyka idag så det ble 3,4 TP. Vet ikke helt om det blir helt riktig, for så går hjerte sakte og så går det fort...

Ja, det er mye styr i 40 årene, så godt en snart er 50 år, for det ser ut som 50 åringene er fulle av energi og friske som bare det.

Legen ringte i dag og ville jeg skulle ta det litt med ro, både med trening og jobbsøking. Bare være sykemeldt og gå rolige turer. Hørtes kjedelig ut. Merker at jeg har mer energi i dag.

 

Ja, Eva - samme vekta her i hele høst, også. Ekspresskurs er 4 veiinger istedenfor 8. Så det er bare for å få litt hjelp med å komme igang igjen med de siste kiloene.

Men roer det litt ned, nå. Kanskje det er løsningen. Ikke tenke så mye på disse kiloene, noen uker, så kanskje en da går ned. Eller kanskje vi skal ligge på 69 talelt, Eva ;)

Du verden så mye fin informasjon du får av de trenernt deres. Fint du deler det med oss. For vi får jo høre at vi skal ta 220- alder og så % ut fra det. Jeg ligger jo alt for høyt da. Kommer fort opp i 170 og har ikke problmer med å klare 189, men ligger nok ikke der så lenge. Men har en snitt på 145 når jeg trener hard. Idag var det vare 125 i snitt og jeg skal helst ligge på 115 sier pulsklokka, og max på 155.... Så godt å høre det du sier.

 

Easy Life er pulver, barer og suppe de første ukene. Hadde en arbeidskollega som gikk på det og du verden som han gikk ned. Lå på ca 800 kcal om dagen og trente hver dag. Men da han begynte å spise mat, igjen, gikk han oppover igjen. Spiser en for lite, går det jo ut over forbrenningen.

Nei, det er ikke lett å vite hva en skal gjøre.

Skal en følge vekta eller klesstr?? Når det gjelder klær er jeg jo i mål.

Nei, ikke lett dette.

 

God lørdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. maxpuls. Kari Jaqeson hadde ett innlegg nylig i frokostTV ang. dette emnet. Hun sa at nå i de nyere tid var forsket på at for kvinner ble det ikke riktig å ta 220-alder for å finne max puls. Hun hadde ett helt annet regnestykke på det. Jeg klarer ikke å ta igjen dette regnestykket, men vi finner det nok om vi googler det eller leter på Tv-2 sine nettsider:)

 

Jeg er mest utholden når jeg trener i hjertesonen, der hvor hjertet trives best, da lyser det et hjerte på pulsklokken og jeg kan være der lenge. Tror det er mellom 120-130 sånn ca. Men det er jo viktig å komme opp i topp puls en liten stund noen ganger under en treningsøkt.

 

Jeg har hatt en fantaskti start på dagen med 60 minutter step-time som er trim for kropp og hodet:) også har jeg baket brytebrød som ble veldig godt med litt bremykt oppå:)

 

En fin lørdag til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tur innom mellom dansinga..startet kl 10-13 med mer pols fra igår. Begynner å få til en del,men merker at læring går saktere når en blir eldre, en må øve mer før det sitter. Ikveld er det fest med 75 stk, og fint gammeldansorkester som spiller. Har akkurat lest en morsom bok " Gutta på Kur" Finn Bjelke og Kim Bjørnqvist har gått hos G.R! Anbefales. Lånt på bibliotek.

God helg!, snakkes til mandag-hvis ikke all luft har gått ut av denne ballongen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, det var to flinke damer.

Ja, gammeldans er veldig morsomt, også, men det er få i mine klubber som kan det. Synd. FOr jeg glemmer jo alt jeg kan innen det. I Pols kan en få opp pulsen, skikkelig, også. Mye hopp der. God kveld med dansen

Ja, du kan med god samvittighet da noen dager fri fra treningen etter denne uka - Eva.

 

Her er det en rolig helg. I dag har jeg bare måkt litt snø, igjen, det laver jo ned her. Vasket litt klær og støvsugd.

Håper jeg er i bedre form i morgen til en liten tur. Skulle gått på butikken i dag, ca 20 min hver vei. Men er så svimmel så får holde meg inne.

 

God kveld og flott søndag til dere som titter innom. Ja, til dere andre, også, men dere ser det jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hallo folkens - må innom her en tur i dag også! Skal på konsert i kveld sammen med gubben snart, men litt skriverier må jeg ta meg tid til.

 

Ble en rolig skitur på meg i går på 1 time. Hadde egentlig tenkt å gå lenger, men det stoppet liksom litt opp etter en stund i motbakke. Høres nesten ut som du har fått sånn kropp som jeg har, Tjorven. Hvordan i all verden skal du klare å ta det med ro du som er så glad i å bevege deg ???

 

Jeg har laget meg et syrom i huset på et av de fraflyttede barnerommene i helga. Har et lite engleprosjekt på gang når jeg er ferdig med gardiner og puter som burde vært ferdige for lengst... Var på resteutsalg hos en møbeltapetserer i går og stappet en pose full av stoffremser. Mye glitter og stas. Kan bli gøy!

 

Ha en fortsatt fin helg - det som er igjen av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er bare så sliten for tiden så det er ikke noe problem å holde seg i ro. Orker nesten ikke lette verken armer eller bein.

Blir jo litt deppa av dette, også, da.

 

Men imorgen er det fult program.

Så da må jeg bare komme meg ut døra.

Men ingen trening.

 

God mandag alle sammen og lykke til med veiinga.

Jeg har bare gått enda mer opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Tjorven. Nå synes jeg du skal konsentrere deg om å bli frisk. Det er en god del viktigere enn vekta, tross alt. :)

 

Jeg har hatt min søndagsløpetur, men da jeg kom hjem ble jeg slått i hodet av en migrene - så jeg har ligget strøken mesteparten av dagen. Jeg er heller ikke vant til å være så stillesittende, men jeg prøver å jage vekk eventuell dårlig samvittighet og tvinge meg til å slappe av.

 

Det blir en spennende veiing i morgen. Bortsett fra løpeturen i dag har jeg sittet fast i godstolen, og har ikke vært så flink med maten heller. Men resten av uka har vært bra. Så vet jeg ikke hvor mye tante rød ødelegger heller.

 

Vi får sjangle oss gjennom morgendagens veiing og måling - det går nok bra.

 

Kanskje vi skal prøve å ha en felles ukemålsetning for å bryte ned delmålene i enda mindre delmål, eller noe vi trenger å bli flinkere til? Foreksempel drikke nok vann eller gå x antall skritt e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indigo rapporterer - uke 5

Kilo: Hverken opp eller ned. 74,7

Cm: Også stillestående.

TP: 13

 

Jeg er egentlig kjempefornøyd. Jeg hadde fryktet oppgang.

 

Delmål for uke 6: Gubben har fylt kjøkkenskuffen med sjokolade og marsipan og karameller, så jeg skal sørge for å ha ferdigkuttede gulrøtter på bordet som snacks for å ikke fristes av godteriet.

Dessuten skal jeg drikke mere vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Dere hadde rett!! Vann har samlet seg i kroppen da jeg var syk, veiet meg på fredag, og vektnedgang på 5 dager var 1,5 kg. Vekten var 67,4, høyde 160. Mål er 62. Jeg er kjempefornøyd. Men tør ikke gå på vekten i dag da jeg er redd det har kommet litt på igjen i helgen...

Synes det er kjempeinteressant med den pulsen osv. og har nå regnet ut ifølge utregningen at min makspuls er 179 og 80% av det skal da ligger rundt 143. Må vi ligge rundt 80% for å få fremgang? Jeg skjønner jo at det er veldig individuellt, men allikavel er det jo en pekepinn.

Største problemet vedr. spisingen min er jo om kvelden, og jeg har funnet noe godt som kan kompensere: frosne bær(opptint da) og litt vaniljekesam eller tine vaniljeyoughurt "ja".

Det er supergodt og nesten ingen kalorier. Kjøper poser med frosne bær, ca. 40 kalorier pr. 100gram så man kan spise ganske mye. Det er kjempegodt å kose seg med om kvelden oppi en skål og det virker også som det er ganske mye mat sånn psykologisk. Det får iallefall vekk mitt søtsug. Blåbær, skogsbær etc.

 

Enig i det, Tjorven, at det er viktigere å bli frisk enn å tenke på kiloene, men skjønner jo at det er vanskelig. Vi blir jo så opphengt i den vekten..

 

Synes det er veldig gøy å lese alle innleggene her. Er spent på Tenerife-damen som har levd i sus og dus en uke, jeg synes personlig det er lett for å fortsette litt i samme stilen når man kommer hjem fra ferie. Men det har jo litt med min selvdisiplin å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bytter til yoghurt naturell og tar 1 spiseskje havregryn eller firkorn oppi, får du en supergod og sunn frokost (eller mellommåltid). Av og til bruker jeg frosne (tinte) bær, av og til knepper jeg en banan eller jeg kutter opp frisk frukt i biter.

 

Gratulerer med 1,5 kilo, det er jo fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en uke! Havna på 32 trimpoeng tilslutt.Siste dag,lørdag, var det 3 timers kurs på formiddag, og masse dans om kvelden. Det rare er at gikta ikke har tatt noe skade av det, tenkte at man måtte ta fram voltaren, men neida, ikke noe værre enn vanlig. Har ligget på ca 2000 kal i inntak p dag, og drukket Veldig mye vann. Vekta idag?? Den sto på 70,8 , altså 1,6 kg opp på en uke! Kan nok være mye vann, var veldig tørst i hele går, gikk og fylte glass hele tiden. Ikke "festens" skyld,der er bare alkoholfritt. Måtte jo flire, for har nok tenkt at NÅ! blir det sikkert minst halvannen kilo ned, med all den trimmen. Får jo bare se hva som skjer utover i uka da. Snakka med flere andre " slankere" som har gått ned 15-20 kg, de sa at de hadde opplevd sånne langvarige stopp underveis, hvor de nesten hadde gitt opp. Kroppen husker den vekta man har stått på i lange perioder av sitt liv, og setter på alle bremser der. Det tror jeg på! Det er nok 20-30 år siden jeg har veid under 70, kanskje det er en ekstra stor kneik som ligger der. Flere har sagt at de har brukt en metode hvor en dag bare består av kun litt råkost og frukt, og neste vanlig tillatt kalorimengde, for å lure kroppen.

Men de fleste har ligget på maks ca 1400 kal p dag, pluss vanlig trening, under det meste av reduksjonsfasen. Og flere sier at de ikke noterer en ting, de spiser det de vet de skal, og motsatt, ferdig med det. ( Strukturerte folk) En blir nok veldig opphengt når en skriver opp alt som går inn, og all trim. Kanskje en heller burde ha et syrom, som du Cirkus, og heller lage noe morsomt med hendene når en har lyst til å plyndre skuffene...

 

Flott med ned 1,5 kg Minus6!! Gratulerer til deg! Vi gleder oss med dere, vet hvor morsomt det er! ( Selv om en står på Holdeplassen akkurat nå, så har en jo gått ned veldig mange kilo før) Er så flott å være med i denne gjengen, og høre alles erfaringer, på godt og vondt. God mandag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag som viser -0,6 kg og jeg er så fornøyd, da jeg føler det har vært en ok uke, har unnet meg litt gotterier i helgen og spist sundt ellers og trent 4-5 timer variert.

 

Gratulerer til deg Minus 6kg kjempebra:) ps Tenerifedamen har mye selvdisiplin:)

 

Nå gjelder det om å stå på videre damer, tenk at om noen måneder skal vi i lettere og mindre klær, da vil vi ikke at ting skal henge på oss mer. Nei ut å trene og spise sundt så er vi i mål alle sammen.

 

Sektstito: det er nok vann hos deg som veier idag, imorgen eller onsdag er nok mer korrekt vekt, lykke til:)

 

Tjorven: Håper du føler deg bedre, tenk på helsen din og slapp litt av nå, kanskje kroppen trenger det. Du kan regulerer det med litt mindre å spise.

 

Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Resultatet for siste uke på meg er 78,5. Opp fra forrige uke, men 0,5 ned siden begynnelsen av januar. Jaja, det er sant, Sekstito, det her går ikke særlig fort. Minner meg på noe pianolærerinnen min, som jeg hadde når jeg var barn, fortalte meg. Når man lærer et nytt stykke, vil man etter en stund nesten alltid oppleve at det står litt stille. Hun sammenlignet det med en trapp. Man må liksom være på et visst nivå en stund før man kan gå videre til neste. Synes det er et fint bilde. Noen trappetrinn er bare litt lengre enn andre.

 

Tjorven, det du fortalte om det som hendte deg, fikk meg til å tenke på historien som Ketil Bjørnstad fortalte til TV2 for en stund siden. Fant et par lenker på nettet om saken. Vet jo ikke om disse er aktuelle for deg, men her er de i hvert fall:

Fra TV2 og bokanmeldelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

God morgen.

 

(Lurer på om jeg heller skal prøve meg på denne varianten):

 

 

 

" Det viser seg at det ikke er så lett å gå ned i vekt.

I år skal jeg heller konsentrere meg om å bli høyere"

 

 

 

Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...