Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Roma er en by jeg kunne tenke meg også. Kansje neste år

 

Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal bestille noen reiser untatt det som allerede er gjort. Jeg har rett og slett ikke viljestyrke til å takke nei til ting som er forbundet med kos. Jeg håper at det skjer en gang i livet mitt, men der er jeg ikke enda og det må jeg bare innse. Jeg skal på 14dagers ferietur til tenerife i juli. Lurer på hvordan det skal gå. Men først er det påsken. den er utfordrende nok bare den. Jeg koser meg hver lørdag nå og det er greit, for jeg går ned, men en gang i uka er nok. Blir det to går jeg opp.

I går var siste gang på kurset og resultatet ble -5,2kg. Jeg er fornøyd med det for jeg har kost meg godt en gang i uka. Mandag starter jeg rett på nytt kurs. Målet er da 5 kg. Nå skal jeg gå på kurs til jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ferier og høytider ........... :wacko:

 

Ja det er utrolig vanskelig å holde et nøyaktig opplegg i ferier og høytider. Nærmest umulig har jeg funnet ut, og hvertfall ikke noe koselig. Så jeg har bestemt meg for å prøve å begrense "skadene" mest mulig og jobbe hardt for å komme meg raskt i gang igjen etterpå, helst med noen superstrenge dager til å begynne med. :unsure:

 

Å ja, Roma er verdt en kg eller to! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

:D Hadde en Flott martnan`s helg. Mye god mat og drikke :blink:

Har ligget i influensa hele uken . Er veldig glad for at jeg ikke fikk influensaen mens vi bar på Røros.

Er ferdig i tenkeboksen med kurs / ikke kurs / nettkurs osv.

I enighet med mannen :wub: min er vi blitt enig om at han skal fungere som Grete Roede "vertinne" for meg. Jeg vet jo hva jeg skal spise og det jeg trenger oppbacking til er kontrollveiing hver uke og det skal mannen ta seg av.

"Kurspengene" skal i stedet gå til nye klær ifm med Kretatur i juni + jeg skal sette av 200 kr pr kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hadde en Flott martnan`s helg. Mye god mat og drikke :blink:

Har ligget i influensa hele uken . Er veldig glad for at jeg ikke fikk influensaen mens vi bar på Røros.

Er ferdig i tenkeboksen med kurs / ikke kurs / nettkurs osv.

I enighet med mannen :wub: min er vi blitt enig om at han skal fungere som Grete Roede "vertinne" for meg. Jeg vet jo hva jeg skal spise og det jeg trenger oppbacking til er kontrollveiing hver uke og det skal mannen ta seg av.

"Kurspengene" skal i stedet gå til nye klær ifm med Kretatur i juni + jeg skal sette av 200 kr pr kg.

 

Jeg hørte av noen andre som også hadde vært i Røros at det hadde vært bra.'

Så flott at mannen din hjelper deg for oppbakking er noe man trenger. Stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god løsning prillarodden. Stå på og lykke til :)

 

Jeg har gått ned 1,5 kilo denne uken, så nå er vekta 92.7. Er fornøyd :)

 

Men til helgen er det hyttetur med kollegaer, da blir det mye god mat og drikke :D

 

Ha en fin uke alle sammen

 

Gratulerer med bra resultat. Gleder meg til jeg er 92,7,men det er nok lenge til.

Kos deg på hyttetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt hvor stille det er blitt på denne tråden. Er det ingen i 50åra her

 

Joda - er her jeg ;)

 

Vært på fjellet ei uke sammen med barn/svigerbarn og barnebarn - 10 stykker totalt - og hatt det kjempegøy B)

Vel - været kunne vært bedre da, men innomhus hadde vi det flott :P

 

Det som er litt kinkig med så masse innevær er måtehold med mat. Må liksom kose oss litt ekstra da - og det gjorde jeg til gagns. Noe som resulterte i en oppgang på 0,7 kg :angry:

 

Så nå holder jeg på å stable staheten på beina - den jeg hadde da vekta sakte men sikker skled nedover. Planen på dette kurset er ned 5 kg. Tror siste veiedag er 30. april - går bort en dag i påsken siden vi har veiedag på mandag. Så jeg planlegger sterkt å møte mai sånn rundt 78 kg ;)

 

Bare å kaste seg innpå damer. Av og til hjelper det å bli pusja litt ekstra :)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - er her jeg ;)

 

Vært på fjellet ei uke sammen med barn/svigerbarn og barnebarn - 10 stykker totalt - og hatt det kjempegøy B)

Vel - været kunne vært bedre da, men innomhus hadde vi det flott :P

 

Det som er litt kinkig med så masse innevær er måtehold med mat. Må liksom kose oss litt ekstra da - og det gjorde jeg til gagns. Noe som resulterte i en oppgang på 0,7 kg :angry:

 

Så nå holder jeg på å stable staheten på beina - den jeg hadde da vekta sakte men sikker skled nedover. Planen på dette kurset er ned 5 kg. Tror siste veiedag er 30. april - går bort en dag i påsken siden vi har veiedag på mandag. Så jeg planlegger sterkt å møte mai sånn rundt 78 kg ;)

 

Bare å kaste seg innpå damer. Av og til hjelper det å bli pusja litt ekstra :)

 

mia

Vi har samme mål ser jeg. 5kg her og. Har også veiedag mandager så jeg mister også en veiing, men det er bare bra. Har da en uke på å ta inn igjen litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme mål ser jeg. 5kg her og. Har også veiedag mandager så jeg mister også en veiing, men det er bare bra. Har da en uke på å ta inn igjen litt

 

Da starter vi friskt og greit da kikk. Har funnet ut at et med et gjennomsnitt på 0,7 kg har vi klart 5 kg ;)

Ikke så hakkanes gale det - du er med og satser på den?

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja påsken blir en utfordring.

Jeg VET at jeg ikke kommer til å klare å gå ned, men skal satse på stillstand i år og være fornøyd med det.

Så må det bli noen superstrenge dager etterpå for å komme i gang igjen.

 

Heia oss!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter vi friskt og greit da kikk. Har funnet ut at et med et gjennomsnitt på 0,7 kg har vi klart 5 kg ;)

Ikke så hakkanes gale det - du er med og satser på den?

 

mia

 

Ja den er jeg med på. Vil jo gjerne ha 5kg merket. Da har jeg gått ned over 10kg på to kurs og det er jeg veldig fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja påsken blir en utfordring.

Jeg VET at jeg ikke kommer til å klare å gå ned, men skal satse på stillstand i år og være fornøyd med det.

Så må det bli noen superstrenge dager etterpå for å komme i gang igjen.

 

Heia oss!! :P

 

Jeg vet også at jeg ikke klarer å gå ned i påsken. Gleder meg alt til å sitte på hytta å kose meg med vin om kveldene. Det som gjelder her og er stillstand.

Skal være superstreng igjen etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vist blitt littegrann sløve her inne om dagen :)

Men blir vel sånn etterhvert - og travle er vi jo.

 

Måtte bare innom og dele nedgang på 1,5 kg - den er bare superbra :P

Hadde ei flott spinningøkt på mandag også - våger å ta meg helt ut nå. Vet at pusten normaliserer seg ganske rakst - og ikke har jeg særlig problem med gangsperr heller. Jevnlig trening hjelper jammen.

Nå ble det ingen trimtur på meg i går - så i dag er jeg helt nødt til å ta på joggeskoa.

Det er så lett å ødelegge de gode vanene - men nå vil jeg tviholde på dem ;)

 

Vi står på før påsken dokke - og så satser vi på "hold-vekta" i påsken B)

 

Good luck til friske damer fra mia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vist blitt littegrann sløve her inne om dagen :)

Men blir vel sånn etterhvert - og travle er vi jo.

 

Måtte bare innom og dele nedgang på 1,5 kg - den er bare superbra :P

Hadde ei flott spinningøkt på mandag også - våger å ta meg helt ut nå. Vet at pusten normaliserer seg ganske rakst - og ikke har jeg særlig problem med gangsperr heller. Jevnlig trening hjelper jammen.

Nå ble det ingen trimtur på meg i går - så i dag er jeg helt nødt til å ta på joggeskoa.

Det er så lett å ødelegge de gode vanene - men nå vil jeg tviholde på dem ;)

 

Vi står på før påsken dokke - og så satser vi på "hold-vekta" i påsken B)

 

Good luck til friske damer fra mia :)

 

Det var på tide det skjedde noe med denne tråden.

Ja, det er lett å ødelegg gode vaner som er laget når man ikke følger opp. Vet alt om det.

Jeg lurer på hvordan det blir etter påsken når en del av det man har øvet inn forsvinner? Håper ikke det blir altfor vanskelig å hente seg inn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også - allikevel har jeg klart det kunststykke å skeie ut noe drabelig disse dagene :angry:

Fy søren - jeg er skikkelig sur på meg selv.

 

Men det hjelper ikke å å være sur og gi opp. Her må det en skikkelig snuoperasjon til - og den er nå offisielt i gang.

Så resten av uka og helga står i sunnhetens tegn - ingen rom for utskeielser :unsure:

 

Dette kan jeg klare - må bare være positiv ;)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også - allikevel har jeg klart det kunststykke å skeie ut noe drabelig disse dagene :angry:

Fy søren - jeg er skikkelig sur på meg selv.

 

Men det hjelper ikke å å være sur og gi opp. Her må det en skikkelig snuoperasjon til - og den er nå offisielt i gang.

Så resten av uka og helga står i sunnhetens tegn - ingen rom for utskeielser :unsure:

 

Dette kan jeg klare - må bare være positiv ;)

 

mia

 

dette klarer du. du har en heiagjeng i ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette klarer du. du har en heiagjeng i ryggen

 

Hjelper med heiagjeng :)

Har klart å komme tilbake på den smale sti - men fy søren så smal den føles for øyeblikket :huh:

 

Forrige uke var det tøffeste hittil siden jeg startet opp dette prosjektet mitt. Kan ikke skylde på noe spesielt heller - det ble bare så innihampen tungt å velge riktig :mellow:

Føler meg litt på hæla enda da - men får bare klore meg fast ;)

 

Nå er det kurs og veiing i dag. Etter min morgenvekt har jeg gått opp 0,4 kg. Og da er det bare å sette et punktum for ei rufsete uke - stille med blanke ark og gå på med krum hals.

Så som dere ser så trenger jeg en heiagjeng ;)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper med heiagjeng :)

Har klart å komme tilbake på den smale sti - men fy søren så smal den føles for øyeblikket :huh:

 

Forrige uke var det tøffeste hittil siden jeg startet opp dette prosjektet mitt. Kan ikke skylde på noe spesielt heller - det ble bare så innihampen tungt å velge riktig :mellow:

Føler meg litt på hæla enda da - men får bare klore meg fast ;)

 

Nå er det kurs og veiing i dag. Etter min morgenvekt har jeg gått opp 0,4 kg. Og da er det bare å sette et punktum for ei rufsete uke - stille med blanke ark og gå på med krum hals.

Så som dere ser så trenger jeg en heiagjeng ;)

 

mia

 

Jada, her er vi. Godt gjort at du klarer å hanke deg inn igjen. Ikke alltid like lett å ta riktige valg, men stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå bra med ein goe heiegjeng :D

 

Føler faktisk at mot og mannskap er tilbake - og jeg er klar for nye utfordringer.

Ja - vi går på med krum hals kess og kikk. Påsken skal vi "nyte" oss gjennom - med sunne valg og goe turer. For nå kommer våren - og da skal vi blomstre ;)

 

Vi klarer dette - HEIA for oss - for vi fortjener det :rolleyes:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten status fra mia sitt ståsted ;)

 

En nedgang på 1,1 kg denne uka - og en skikkelig spinningøkt på siste kursdag før påske.

Planen min er å komme under 80 på neste veiedag - det vil si en nedgang på 0.8 - da vil jeg veie 79,9 :P

 

Sol og knallblå himmel hos meg i dag - men med minus 1 føles det ikke helt som sommer da B)

Snø og kaos på veiene i går - heldigvis bart i dag. Men måtte skifte tilbake til piggdekk i går siden vi skulle ut på veiene tidlig morgen. Var speilglatt - så glad vi gjorde det.

Og jeg som satset på full vår nå - har kjøpt inn planter til krukker og kar i hagen. Heldigvis bare sånne som tåler en trøkk da :)

 

Men nå nærmer påskeferien seg for meg også - bare ut denne dagen så er den nesten ei uke fri :rolleyes:

Skal nyte den både i sol og regn jeg - håper på masse fine turer her i lavlandet B)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...