Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Sååå bra med ein goe heiegjeng :D

 

Føler faktisk at mot og mannskap er tilbake - og jeg er klar for nye utfordringer.

Ja - vi går på med krum hals kess og kikk. Påsken skal vi "nyte" oss gjennom - med sunne valg og goe turer. For nå kommer våren - og da skal vi blomstre ;)

 

Vi klarer dette - HEIA for oss - for vi fortjener det :rolleyes:

 

mia

 

ja det er helt sikkert så mange år vi har holdt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten status fra mia sitt ståsted ;)

 

En nedgang på 1,1 kg denne uka - og en skikkelig spinningøkt på siste kursdag før påske.

Planen min er å komme under 80 på neste veiedag - det vil si en nedgang på 0.8 - da vil jeg veie 79,9 :P

 

Sol og knallblå himmel hos meg i dag - men med minus 1 føles det ikke helt som sommer da B)

Snø og kaos på veiene i går - heldigvis bart i dag. Men måtte skifte tilbake til piggdekk i går siden vi skulle ut på veiene tidlig morgen. Var speilglatt - så glad vi gjorde det.

Og jeg som satset på full vår nå - har kjøpt inn planter til krukker og kar i hagen. Heldigvis bare sånne som tåler en trøkk da :)

 

Men nå nærmer påskeferien seg for meg også - bare ut denne dagen så er den nesten ei uke fri :rolleyes:

Skal nyte den både i sol og regn jeg - håper på masse fine turer her i lavlandet B)

 

mia

 

Gratulerer med nedgang. Det fortjener du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja der sa du noe M ...... :unsure:

Den hjernen min lever sitt eget liv av og til, som jeg pleier å si. Alt av erfaring og kunnskap blir mirakuløst borte. Men jeg kommer aldri aldri til å gi opp. En dag skal jeg knekke koden.

 

Mitt aller første råd er dette: glem s-(lanke) ordet!

Tenk varig LIVSSTILSENDRING istedet. Ellers vil man bare gå opp igjen. Og det blir vanskeligere med årene, dessverre.

 

Det gjelder å fortsette og kjempe på, og prøve å finne sine metoder.

 

"Hold on be strong"! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen - er over 50 - må ta av ca 30 kg - er lei av å slanke meg - hvordan i alle dager skal jeg få det til? Kjenner kroppen ikke har godt av å være så stor - men lurer virkelig på når jeg skal klare å skru hodet skikkelig på kroppen igjen! :blink:

 

Da er vi to i samme båt. For min del var redningen kurs, og da snakker jeg ikke bare om et kurs. Ja, det koster penger men tenk på alt vi bruker i penger da for å finne en slankekur unnskyld livsstilsendring som virker fort.

Jeg skal gå på kurs til jeg er ferdig og så skal jeg på hold vekten når jeg er ferdig med vanlig kurs. Aner ikke hvor mange det blir, men mandag starter jeg mitt tredje. Har hittil gått ned 10kg på to og jeg er klar for de neste 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Ja enig K, veldig lurt å gå kurs. Tipper de fleste sparer inn de pengene på å spise vanlig sunn mat (og være litt prisbevisst) istedet for godteri og sånn som hvertfall er kjempedyrt. Uansett er det verdt å prioritere helsa si så sant man har muligheten!

 

Hei Dgb. Bra jobba! Og du er jo godt over halvveis.

 

Klart vi skal i mål! (en vakker dag.....)

(kan jo ikke akkurat stikke under en stol at dette er skrekkelig vanskelig da men)

 

JA til varig LIVSSTILSENDRING! :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at tråden er oppe og går igjen. Litt artig med folk på omtrent samme alder.

Jeg føler at jeg har vært litt slapp hittil denne uka. Merker veldig godt at det er lett å skli litt ut hvis du først har smakt litt søtt. Lørdag hadde jeg gitt meg selv lov å spise kake, men det er bare at jeg merker med en gang at søtsuget er der. I går klarte jeg ikke la være å spise is og jeg åt litt av kaka fra lørdag. Da ble jeg forbanna og heiv resten. Hvorfor skal dette sukkermonsteret ta kontroll over hodet? Det er jo der alt ligger. Nå må jeg tvinge meg til ikke å spise. Det er skikkelig vanskelig når lysten er der.

Har dere det på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja Kikk, jeg er veldig sånn at jeg ikke klarer å spise bare litt av noe som er ekstra godt (og usunt) derfor må jeg heller holde meg helt unna.

 

Når det gjelder kaker og søtsaker har jeg faktisk klart meg bra i flere år nå, det er liksom den ultimate utskeielse som jeg tenker jeg bare ikke kan gi etter for, selv ikke i dårlige perioder. Jeg føler sukker er det verste av alt, og det fu..er med hjernen og gjør folk hyper og avhengig.

 

Men snacks og sånn derimot, der er jeg ikke like konsekvent nei, selv om jeg prøver å holde meg til lettere varianter.

 

Det gjelder å huske og fokusere på hvor bra man føler seg når man spiser riktig, er sunn og vekta går nedover. Digg!!

 

Keep up the good work! :rolleyes:

 

 

 

PS: nå drar vi på langhelg-kjærestetur. Gleder meg vilt og har planen klar for hvilke utskeielser jeg skal tillate meg. Så får vi se om jeg klarer å holde meg til det, det går nok hvertfall bedre enn om jeg ikke hadde hatt noen plan...... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja Kikk, jeg er veldig sånn at jeg ikke klarer å spise bare litt av noe som er ekstra godt (og usunt) derfor må jeg heller holde meg helt unna.

 

Når det gjelder kaker og søtsaker har jeg faktisk klart meg bra i flere år nå, det er liksom den ultimate utskeielse som jeg tenker jeg bare ikke kan gi etter for, selv ikke i dårlige perioder. Jeg føler sukker er det verste av alt, og det fu..er med hjernen og gjør folk hyper og avhengig.

 

Men snacks og sånn derimot, der er jeg ikke like konsekvent nei, selv om jeg prøver å holde meg til lettere varianter.

 

Det gjelder å huske og fokusere på hvor bra man føler seg når man spiser riktig, er sunn og vekta går nedover. Digg!!

 

Keep up the good work! :rolleyes:

 

 

 

PS: nå drar vi på langhelg-kjærestetur. Gleder meg vilt og har planen klar for hvilke utskeielser jeg skal tillate meg. Så får vi se om jeg klarer å holde meg til det, det går nok hvertfall bedre enn om jeg ikke hadde hatt noen plan...... B)

 

så koselig med kjæreste tur. Lurt å ha en plan, men du må kose deg så godt du kan.

Jeg har lett for å stå over snacks. eneste snacksen jeg bryr meg om er gullfisk, heller har jeg ingen problem med å skippe søtsaker men jeg er glad i kaker og rødvin. Rødvin er vel det jeg ryker på.

Kaker er jeg ferdig med for en lang stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Så bra at der er ett fora for oss over 50 år,er 58 år og håper eg kan få henge meg på her. Skal starte på mitt andre kurs 9.mai. Er akkurat ferdig me det første. Vekttap der var 6 kg,ganske fornøgd me det,men håpte nok på litt mer. Har det samme problemet at når eg først prøver meg på søtt så får eg lyst på enda mer. Jobber med å lære meg begrensingens kunst. :mellow: Vanskelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Så bra at der er ett fora for oss over 50 år,er 58 år og håper eg kan få henge meg på her. Skal starte på mitt andre kurs 9.mai. Er akkurat ferdig me det første. Vekttap der var 6 kg,ganske fornøgd me det,men håpte nok på litt mer. Har det samme problemet at når eg først prøver meg på søtt så får eg lyst på enda mer. Jobber med å lære meg begrensingens kunst. :mellow: Vanskelige greier.

 

6 kg er kjempebra.. Tenk hvis du tar 6kg på neste. Da er det 12. Velkommen skal du være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

ja er ganske så fornøgd eg,med nytt kurs nå så skal eg greie 6 til. Det er i alle fall målet mitt. kjenner jo at ting går lettere og at skjøltilliten veks. Var på spinning i 45 min i dag og det gjekk veldig bra.Synst det er kjekt å trene og vert inspirer av dyktige instruktører.Ønsker alle ei kjempefin helg,eg skal jobbe i helga. :rolleyes: Men kan nå vere det samme i grunnen,kaldt og surt er det ute.Stå på alle sammen dette klarer vi :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg på kurs nr 3, og da bør det bli hold vekten kurs etter det. Har 2 uker igjen av nr 2 nå.

Har nettopp vært en times tur med hunden, småkjølig, ikke den fine varmen vi har hatt de siste dagene, men den kommer vel igjen.

 

Ha en fin fredagskveld alle sammen :D

 

Enig i at dette klarer vi, vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg har litt igjen etter kurs 3, men det får jeg ta som start på hold vekten. Innen da er det sommer og ferie, og da er det vel stillstand i brev og innsendinger, tar det via internett.

Men så lenge jeg melder meg på, så vil jeg ikke miste de tilgangenejeg har nå, og det er viktig for meg. :)

 

Enig Kikk, det føles godt å være på rett vei :P

 

Ha en fin lørdag, og vi står på for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

I morgen er det onsdag og eg skal starte på mitt andre kurs,gleder meg til det. Snart sommer og da har eg lyst til å føle meg vel i bikini.Greier eg 6 kg til så begynner målet å nærme seg :rolleyes: Den største utfordringa for meg er at eg går turnus,og det gir meg mange utfordringer.Men det er noko eg må lære meg å leve med. Ønsker alle ei flott veke,stå på. Så når vi målet vårt :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...