Gå til innhold

Ny start


Anbefalte innlegg

Deilig langhelg i Italia :) Vin til hvert måltid og masse sjømat og salater mmmmmm. Tror ikke totalen ble så verst tross alt. Skjønner svellingen nå, vært premenstruell og tirsdag rant alt ut igjen :) snodige greier! Nede på 85,7 igjen og satser på å komme videre ned til 84-tallet igjen i neste uke.

Åh, tenk om jeg kunne nådd under 80 til november, det hadde vært stilig! Men en kilo uken har aldri vært min greie...I beste fall 0,5-0,7kg men det er lov å drømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg gullpakken for 6 mnd for å få mer inspirasjon og ble anbefalt meny 2 (1600kcal) men det har jo ingen effekt... Med daglig forbruk på 1975 før trim så er 1600 litt lite for effekt så jeg prøvde med 1500 om dagen men nada! Ligger og vipper på 85-86kg. Så nå går jeg ned på 1300kcal og tester ut det en periode for jeg orker ikke mer seigpining. Blir litt utfordrende for det er barnebursdag og familieselskap for 7-åringen denne uken, men satser på kyllingpølser og sjokoladebar i barneselskapet og bruke kosemerkene i familieselskapet. Sjokoladeboller gir mye for kaloriene f.eks., popkorn også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk også meny 1600 da jeg startet på kurs for noen år siden, men det er alt for mye for meg. Må ligge på 1200-1400, alt ettersom hvor mye jeg får trent.

 

Bursdager er det jo hele tiden synes jeg. Det er neimen ikke enkelt å motstå alle fristelsene da. Mitt nyeste triks er å ikke ta fat til meg selv, men smaker bare litt på kaken som ligger på datteren min sitt fat. Hun skal som regel sitte på fanget, så da går det veldig greit.

 

Du har ikke tenkt å sette deg på shake/pulver diett igjen? Jeg skal opereres om en uke, og blir sittende en del i ro i tiden etterpå, så da lurte jeg på om jeg skulle ta meg en uke eller to på diett. Det fungerer vel greit når man ikke trener så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk også meny 1600 da jeg startet på kurs for noen år siden, men det er alt for mye for meg. Må ligge på 1200-1400, alt ettersom hvor mye jeg får trent.

 

Bursdager er det jo hele tiden synes jeg. Det er neimen ikke enkelt å motstå alle fristelsene da. Mitt nyeste triks er å ikke ta fat til meg selv, men smaker bare litt på kaken som ligger på datteren min sitt fat. Hun skal som regel sitte på fanget, så da går det veldig greit.

 

Du har ikke tenkt å sette deg på shake/pulver diett igjen? Jeg skal opereres om en uke, og blir sittende en del i ro i tiden etterpå, så da lurte jeg på om jeg skulle ta meg en uke eller to på diett. Det fungerer vel greit når man ikke trener så mye...

 

Lykke til med operasjonen! Jo har tenkt på det men full shake-kur er så beinhardt å komme igang med at jeg har ikke orket ennå... Vanskelig å se familien spise når en sitter der med den tynne suppa :( Nå tester jeg ut å ligge på 1300kcal så ser vi hvordan det går. Hvis det blir ny kick-start shakekur så må jeg ta en pose hver andre time tror jeg for å komme opp i 800-1000kcal og for å ikke være sulten i starten. Men det er jo veldig effektivt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen mening i å sitte og sutte på labben på hyttetur med venner! Da skal det koses, og så kan man heller leve på den kortvarige kosen leeeeeeenge.

 

Synes du er flink jeg, du er kjapt tilbake der du var før helgen.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge, godt med skryt :) Har endelig funnet motivasjonen igjen til en kick-start med pulver. Det er beinhardt mens det står på men så utrolig effektivt ( i mitt tilfelle i hvertfall) Går greit på jobb men middagen hjemme er fristende så har gitt Mannen beskjed om å ikke beregne middag til meg de neste to ukene. Og så tar jeg en pose når jeg er sulten så selv om det er 5-6 poser om dagen som er "riktig" så gjør det ikke noe om jeg tar en hver andre time f.eks. Kommer uansett ikke over 1000kcal i døgnet og det viktigste er å holde seg unna karbohydratene så kroppen kommer i ketose, da svir en fett så det suser. Vet nå også at de første 3 dagene er ille, så glir det av seg selv og man er ikke sulten eller fysen i det hele tatt. Vel, nå vet dere det også så nå kan jeg jo ikke skulke ;) Spent på resultatet denne gang. Sist gikk jeg ned 5kg på to uker og opp en etterpå så totalt 4kg på en "kur" men da spiste jeg litt innimellom og ødela litt for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge, godt med skryt :) Har endelig funnet motivasjonen igjen til en kick-start med pulver. Det er beinhardt mens det står på men så utrolig effektivt ( i mitt tilfelle i hvertfall) Går greit på jobb men middagen hjemme er fristende så har gitt Mannen beskjed om å ikke beregne middag til meg de neste to ukene. Og så tar jeg en pose når jeg er sulten så selv om det er 5-6 poser om dagen som er "riktig" så gjør det ikke noe om jeg tar en hver andre time f.eks. Kommer uansett ikke over 1000kcal i døgnet og det viktigste er å holde seg unna karbohydratene så kroppen kommer i ketose, da svir en fett så det suser. Vet nå også at de første 3 dagene er ille, så glir det av seg selv og man er ikke sulten eller fysen i det hele tatt. Vel, nå vet dere det også så nå kan jeg jo ikke skulke ;) Spent på resultatet denne gang. Sist gikk jeg ned 5kg på to uker og opp en etterpå så totalt 4kg på en "kur" men da spiste jeg litt innimellom og ødela litt for meg selv.

 

Lykke til med en slik diett! Blir spennende å høre om kossen det går og resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

Har fulgt litt med på dere her inne, dere står jammen på :D .

Jeg sliter litt med å få resultater, men holder nå på så godt jeg kan med trening og skjerpings i kostholdet.

 

For noen år tilbake tok jeg en pulverkur og gikk ned masse, 10 kg, var steinflink. Nå er 5 av kiloene tilbake. Den gang brukte jeg Easylife, men lurer på om jeg skal prøve en annen pulverkur nå for å få en kickstart. :P Så Koala, hvilken pulverkur bruker du? Kjenner igjen opplegget med ketose, det funker godt det dersom man holder ut de første tøffe dagene :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

Har fulgt litt med på dere her inne, dere står jammen på :D .

Jeg sliter litt med å få resultater, men holder nå på så godt jeg kan med trening og skjerpings i kostholdet.

 

For noen år tilbake tok jeg en pulverkur og gikk ned masse, 10 kg, var steinflink. Nå er 5 av kiloene tilbake. Den gang brukte jeg Easylife, men lurer på om jeg skal prøve en annen pulverkur nå for å få en kickstart. :P Så Koala, hvilken pulverkur bruker du? Kjenner igjen opplegget med ketose, det funker godt det dersom man holder ut de første tøffe dagene :D:P

 

Jeg bruker Allevo for det synes jeg smaker godt :) Men tror mye av qluet for suksess er å ha et sunt magert kosthold i"bunn". Jeg har brukt GR lenge og ser at det er veldig lite som skal til før jeg ikke går ned i vekt og har ligget stabilt på samme vekt i halvannet år til tross for iherdig innsats og kick-start for meg betyr å riste seg løs fra en vektterskel og tikke seg videre nedover. Stabiliseringen går greit av seg selv. Mitt vektproblem henger sammen med mine tre svangerskap, har gått opp mye i alle tre og gått ned nesten alt men så ble jeg gravid igjen før matchvekt og har derfor akkumulert 10kg ekstra. Har lett gått ned de første 10-15kg men så måtte jeg slite meg videre nedover. Nå er jeg 3-4kg unna der jeg var før siste svangerskap og altså 14-15kg unna før-barn vekten. Nå skal vi ikke ha flere barn så denne gang er det permanent nedgang og det kjennes litt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Masse lykke til med ny kick-start, Koala :) Det funket jo supert for å riste deg ut av forrige platå, så ingen grunn til at det ikke skal funke like bra nå som du har motivasjonen på plass! Heia heia :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D

 

Helt enig, man må ha et sunt kosthold i bunn. Min vekthistorie er mer knyttet til stressperioder hvor jeg faller ut av de gode vanene en periode, legger på meg en kilo eller to, så tar jeg meg inn igjen, uten å gå ned, og så kommer en ny dårlig periode. Eller en ferie... og sånn blir det kilo uttav :P

 

Har også hatt lange periode på GR og masse trening, hvor det går fryktelig sakte ned, selv om jeg er veldig flink. For noen år siden var jeg helt desperat etter å ha forsøkt å gå ned lenge og prøvde da pulver et par uker. Det var utrolig tøft men kiloene rant av. Den nedgangen holdt jeg vedlike et par år.

 

Denne gangen er jeg veldig interessert i å jobbe med kosthold og trening og gå ned på den måten. Trives veldig godt med det. Men jeg går så utrolig tregt ned. :o Har derfor lyst å få en kickstart med pulver og så jobbe videre. Men tror jeg må vente noen uker får jeg går igang, er litt vel hektisk på jobben nå.

 

Det er ikke mange uker igjen til jul nå...vi får bruke tiden så godt vi kan til å kvitte oss med noen kilo :D:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bra koala! Jeg har tenkt litt på pulvkur nå da jeg ikke får trent noe særlig, men jeg skal en del ut å reise, og da er det ikke så lett med de pulvergreiene. Men å kjøre pulver/bar kur i helgene funker veldig bra for min del, så kanskje jeg skal gjøre det noen helger fremover for å få litt mer nedgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bra koala! Jeg har tenkt litt på pulvkur nå da jeg ikke får trent noe særlig, men jeg skal en del ut å reise, og da er det ikke så lett med de pulvergreiene. Men å kjøre pulver/bar kur i helgene funker veldig bra for min del, så kanskje jeg skal gjøre det noen helger fremover for å få litt mer nedgang...

 

Sikkert lurt, alt må ligge til rette for å orke denne hestekuren og reiser, middagsbesøk, bursdager osv ødelegger. Men enig, som supplement funker det også fint, gjerne som et kjapt mellommåltid på tur.

 

I går var jeg supergod, var sulten når jeg la meg men sovnet greit likevel og nå er det alt dag to. Vet at det snart snur og da blir det lettere.

22.10.12 85,5kg Kick-start forberedelse

23.10.12 85,4kg -100g Dag1

24.10.12 84,6kg -800g Dag2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skumma gjennom tråden din no, Koala :)

 

Eg lurer på, siden eg såg dere skrev om brødskiver til barn og det, ka serverer dere til barna deres? Eg skulle gjerne latt vere å smøre så mange brødskiver/polarbrød til jentungen! Er jo kun det det går i, til frokost, nistepakke og kvelds! + frukt og yoghurt. Ho er MEGET kresen på grønnsaker, og eg har prøvd flere ganger å få ho til å spise, men det eneste ho liker av grønnsaker er agurk og søt paprika. Av frukter liker ho kun kiwi og epler. Tips til meg?? :)

 

Oi oi, Koala, ned 800 gr på dag 2?! Blir nesten frista til å prøve eg og!! Men eg har nettopp funnet ut at eg må spise mer enn ka eg gjør, for å holde oppe forbrenninga, og for å ikkje gå på sparebluss, og siden eg trener mye.. Så blir vel ikkje aktuelt for meg enda.. Kanskje en gang når eg kjem på et platå :)

 

Men Nickii, spiser du ikkje NOE når du har sånne shake og barer-helg?? Ikkje engang lørdagskvelds?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nickii, spiser du ikkje NOE når du har sånne shake og barer-helg?? Ikkje engang lørdagskvelds?? :)

 

Spiser ikke noe annet nei, for da blir det fort noe ekstra. Jeg er stort sett veldig flink på hverdagene, og går ned i vekt fra mandag til fredag, men har en tendens til å sabotere meg selv i helgene, og ender opp med stillstand på vekta. Hvis jeg ikke har lov å spise noe annet er det mye lettere å holde seg på matta i helgene og vektnedgangen kan fortsette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skumma gjennom tråden din no, Koala :)

 

Eg lurer på, siden eg såg dere skrev om brødskiver til barn og det, ka serverer dere til barna deres? Eg skulle gjerne latt vere å smøre så mange brødskiver/polarbrød til jentungen! Er jo kun det det går i, til frokost, nistepakke og kvelds! + frukt og yoghurt. Ho er MEGET kresen på grønnsaker, og eg har prøvd flere ganger å få ho til å spise, men det eneste ho liker av grønnsaker er agurk og søt paprika. Av frukter liker ho kun kiwi og epler. Tips til meg?? :)

 

Oi oi, Koala, ned 800 gr på dag 2?! Blir nesten frista til å prøve eg og!! Men eg har nettopp funnet ut at eg må spise mer enn ka eg gjør, for å holde oppe forbrenninga, og for å ikkje gå på sparebluss, og siden eg trener mye.. Så blir vel ikkje aktuelt for meg enda.. Kanskje en gang når eg kjem på et platå :)

 

Men Nickii, spiser du ikkje NOE når du har sånne shake og barer-helg?? Ikkje engang lørdagskvelds?? :)

 

 

Det blir mye brød/polarbrød her også men lompe/lefse med smør, røkt laks el. spekeskinke/fenalår er populært og grei variasjon. Ellers putter jeg gjerne middagsrester i matpakken dagen derpå, taco-salat (bare blander alle restene og legger lefse/skjell for seg selv), pai, kjøttkake, fiskekake, omelett osv. På turdag får de med pinnebrød og/eller pølse. Pinnebrøddeigen lager jeg opp stort og deler i små knyttnevestore biter og fryser på brett så kan de ligge i plastpose i frysen til det er tur. Tar opp en om morgenen og er akkurat tint til turen begynner :) Som variasjon kan det bli knekkebrød, yoghurt med korn (puffet hvete grov, grov cheerios, havregryn el. havrefras) og en sjelden gang nudler og varmt vann på termos. De får IKKE lov å spise nudlene tørre slik mange i klassen gjør... Men, nå er det mest Mannen som lager matpakkene her i huset. Vet ikke helt hvordan det gikk til men begynte med en gang blant og nå lager han dem fast kvelden før og legger i kjøleskapet. Eldstejenta på 9 lager som oftest selv (da får hun velge selv men under litt "veiledning") Så jeg lager bare når han ikke er hjemme eller jobber kveld osv. Men han er god på variasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt, alt må ligge til rette for å orke denne hestekuren og reiser, middagsbesøk, bursdager osv ødelegger. Men enig, som supplement funker det også fint, gjerne som et kjapt mellommåltid på tur.

 

I går var jeg supergod, var sulten når jeg la meg men sovnet greit likevel og nå er det alt dag to. Vet at det snart snur og da blir det lettere.

22.10.12 85,5kg Kick-start forberedelse

23.10.12 85,4kg -100g Dag1

24.10.12 84,6kg -800g Dag2

 

Kjenner at alle krefter går til å holde fokus borte fra mat og sult og det er litt slitsomt så igår kveld tok jeg et langt avslappende bad og sovnet nesten i karet :) Har dere forresten lagt merke til hvor mye mat-reklame det er på tv? Frøs litt i går og derfor deilig med et bad, smeltet nesten i søvn i sengen etterpå, men det er normalt i starten nå som glykogenlagrene nesten er tomme. Når fettforbrenningen tar over øker temperaturen og energinivået igjen. Vektnedgangen til nå er mest vann for glykogen binder vann i musklene og når det brukes opp vil vannet "renne ut". Det er også derfor det er vanlig å gå opp en kilo når en begynner å spise mat igjen.

 

22.10.12 85,5kg Kick-start forberedelse

23.10.12 85,4kg -100g Dag1

24.10.12 84,6kg -800g Dag2

25.10.12 84,0kg -600g Dag3 Sum 1,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke noe annet nei, for da blir det fort noe ekstra. Jeg er stort sett veldig flink på hverdagene, og går ned i vekt fra mandag til fredag, men har en tendens til å sabotere meg selv i helgene, og ender opp med stillstand på vekta. Hvis jeg ikke har lov å spise noe annet er det mye lettere å holde seg på matta i helgene og vektnedgangen kan fortsette :)

 

Da er du iallfall kjempeflink!! Eg og kunne godt tenkt meg å klare det.... men eg vil ikkje miste kosen med jentungen når vi spiser taco og ser på tv fredagskvelden, og heller ikkje lørdagskveldsen med mannen når ungene er i seng.... huff.. Men eg tenkte eg sku prøve det ei helg, en gang eg kommer på et platå. Det må jo kunne funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...