Gå til innhold

Ny start


Anbefalte innlegg

Åh takk, all skryt tas imot med glede for jeg er virkelig ikke så tøff :) og er veldig lei men nå er det siste innspurt før stabilisering mot jul.

 

11.09.12 85,7kg +500g

Midje:71,5 Lår:61 Rumpe:107,5 Bryst:83 Hals:31,5 Hofte:96 Legg:38 Kne:41

17.09.12 87,1kg +1,4kg!

09.10.12 86,3kg -800g

17.10.12 84,7kg -1,6kg

04.11.12 81,6kg -3,1kg

Midje:69,5 Lår:59 Rumpe:105 Bryst:81 Hals:31 Hofte:97 Legg:38 Kne:43,5 -5,5cm

 

 

Som du ser har jeg krympet fint på cm også, men det er 2mnd mellom målingene :) Skal måle igjen før kick-start er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd det før, brukt natrena o.l. men det har en viss bismak. Men noen av de andre damene i klubben er iblant på lavkarbo så de synes helt sikkert ike det gjør noe :) Ei av dem hadde laget creme brulee en gang og sa ingenting før vi begynte å spise og jeg merket ikke noe på smaken så kanskje det du må gjøre med gubben. Stemmer at den var litt kornete pga. sukrinen men det passet bra i brulee'n for den skal jo være litt konsistens i det brunede sukkeret.

 

 

PS. kaken var best samme dag den ble bakt. Virket som om sukrinen kornet seg litt når den ble avkjølt i kjøleskapet så dagen etter var den mer knasete. Men i nøden spiser selv fanden fluer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 3,6 kg på 15 dager!! Så utrolig bra!! Du har ben i nesa som klarer å gjennomføre noe sånt også! En dag skal eg også prøve, og eg håper eg da er like sterk som du er no, Koala :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 3,6 kg på 15 dager!! Så utrolig bra!! Du har ben i nesa som klarer å gjennomføre noe sånt også! En dag skal eg også prøve, og eg håper eg da er like sterk som du er no, Koala :) Stå på!

 

 

Takk! Du klarer det når du er klar, husk EN dag av gangen og de 3-4 første dagene er verst.

 

Nå har jeg begyne å høre på julemusikken på jobb, sitter bare og smiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende og inspirerende, koala!

 

Jeg har hatt et par dager der jeg har minsket sterkt på kaloriene, men fra i dag er det bare poser som gjelder.

 

Jeg er litt usikker på hva jeg har igangsatt og jeg er også usikker på om det er gjennomførbart med tanke på livet forøvrig, men - EN DAG OM GANGEN, som du sier. :D

 

I dag har jeg drukket en shake til frokost for 45 minutter siden, og jeg er allerede gnagende sulten, så dette kan bli interessant... ;)

 

Innen helgen bør det være lettere, så jeg biter tennene sammen (og tar en dag av gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen ligger i å ikke spise så store mengder som før, for magen har jo krympet endel og jeg blir nok fortere mett enn før.

Hei, koala!

Hun på apoteket snakket også om at magen krymper og at man kan "dra nytte av" det etter at kickstarten er ferdig. Well, well tenkte jeg overbærende som en ferdig ekspert gjerne gjør (hadde jo tross alt lest om dette på internettet!), det er vel ikke allverdens krymping på 14 dager...

 

Her tar jeg gjerne grundig feil, altså! Jeg går rett over på normal mat - eller det vil si : Jeg reiser til Kina på konferanse i 4 dager pluss 2 reisedager. Mindre mage og mye vett kunne kanskje bidra til å holde vektnedgangen fra kick-starten. Nå ble jeg litt optimistisk!

 

Hun på apoteket var ikke så stressa på lang pause mellom to vlcd-kurer, så mulig jeg kan ta en uke eller halvannen tidlig i desember.

 

 

Det blir spennende å høre hva din erfaring blir! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koala!

Hun på apoteket snakket også om at magen krymper og at man kan "dra nytte av" det etter at kickstarten er ferdig. Well, well tenkte jeg overbærende som en ferdig ekspert gjerne gjør (hadde jo tross alt lest om dette på internettet!), det er vel ikke allverdens krymping på 14 dager...

 

Her tar jeg gjerne grundig feil, altså! Jeg går rett over på normal mat - eller det vil si : Jeg reiser til Kina på konferanse i 4 dager pluss 2 reisedager. Mindre mage og mye vett kunne kanskje bidra til å holde vektnedgangen fra kick-starten. Nå ble jeg litt optimistisk!

 

Hun på apoteket var ikke så stressa på lang pause mellom to vlcd-kurer, så mulig jeg kan ta en uke eller halvannen tidlig i desember.

 

 

Det blir spennende å høre hva din erfaring blir! :D

 

Magen er veldig elastisk og krymper/eser ut rimelig raskt for å tilpasse seg. Merker at jeg i starten gjerne ville ha to suppeposer til middag mens jeg nå faktisk er mett etter en selv om sulten før jeg spiser er like stor. Tips, krydre med litt tabasko det gir litt mer smak uten å tilføre salt eller sukker og er med på å øke forbrenningen :) For de suppene er litt tamme, jeg har rørt dem ut kaldt og så i micro eller i varmt vann og brukt stavmikseren etterpå for å unngå klumper.

 

Kina ja, høres spennende ut! Ville vært litt forsiktig med risen men ellers spist mye kjøtt og fisk med saus og grønnsaker. Tenker jeg vil fortsette med lavkarbo nå framover men må lese meg litt opp på det. Men de hjemmelagde knekkebrødene fra Toro er supergode og tenkte jeg skulle lage en helt hjemmelaget variant også etterhvert. Selv om det er mye godt brød er jeg så vant til å være uten nå at knekkis er helt greit :) PS. 4kg på to uker er fasiten min denne gang, og sist var det 3,5kg ned på to uker men da var jeg ikke like strikt hele tiden som nå. Sist gikk jeg opp 1kg etterpå men det forsvant igjen etter 1-2 uker med normal GR kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende og inspirerende, koala!

 

Jeg har hatt et par dager der jeg har minsket sterkt på kaloriene, men fra i dag er det bare poser som gjelder.

 

Jeg er litt usikker på hva jeg har igangsatt og jeg er også usikker på om det er gjennomførbart med tanke på livet forøvrig, men - EN DAG OM GANGEN, som du sier. :D

 

I dag har jeg drukket en shake til frokost for 45 minutter siden, og jeg er allerede gnagende sulten, så dette kan bli interessant... ;)

 

Innen helgen bør det være lettere, så jeg biter tennene sammen (og tar en dag av gangen).

 

 

Bruk fibertablettene, 2stk 1time før måltid, tre ganger om dagen med masse vann til. De metter og "smører" systemet. Ellers kan du ta en pose ekstra eller to i starten om du stadig er sulten. Jeg spiste hver andre time de første dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, ned 4kg på ca.2uker kick-start! Nå innfører jeg enkelte måltider slik at jeg gradvis øker kaloriinntak men vil prøve å holde meg til lavkarbo evt. slow-carb-food.

 

22.10.12 85,5kg Kick-start forberedelse

23.10.12 85,4kg -100g Dag1

24.10.12 84,6kg -800g Dag2

25.10.12 84,0kg -600g Dag3

26.10.12 83,4kg -600g Dag4

27.10.12 83,7kg +300g Dag5

28.10.12 83,9kg +200g Dag6

29.10.12 83,3kg -600g Dag7 ned 2,2kg etter 1.uke

30.10.12 83,8kg +500g Dag8

31.10.12 83,5kg -300g Dag9

01.11.12 82,2kg -1,3kg Dag10 klubbkveld med gresskarsuppe og sukkerfri kake

02.11.12 Vekten virket ikke Dag11

03.11.12 81,9kg -300g Dag12 Innvitert til middag hos venner

04.11.12 81,6kg -300g Dag13

05.11.12 82,2kg +600g Dag14 Sum ned 3,3kg etter 2.uke

06.11.12 81,9kg -300g Dag15 kveldsmat

07.11.12 82kg +100g Dag 16 middag og kvelds vanlig mat

08.11.12 81,5kg -500g Sum ned kick-start 4kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er veldig elastisk og krymper/eser ut rimelig raskt for å tilpasse seg. Merker at jeg i starten gjerne ville ha to suppeposer til middag mens jeg nå faktisk er mett etter en selv om sulten før jeg spiser er like stor. Tips, krydre med litt tabasko det gir litt mer smak uten å tilføre salt eller sukker og er med på å øke forbrenningen :) For de suppene er litt tamme, jeg har rørt dem ut kaldt og så i micro eller i varmt vann og brukt stavmikseren etterpå for å unngå klumper.

 

Kina ja, høres spennende ut! Ville vært litt forsiktig med risen men ellers spist mye kjøtt og fisk med saus og grønnsaker. Tenker jeg vil fortsette med lavkarbo nå framover men må lese meg litt opp på det. Men de hjemmelagde knekkebrødene fra Toro er supergode og tenkte jeg skulle lage en helt hjemmelaget variant også etterhvert. Selv om det er mye godt brød er jeg så vant til å være uten nå at knekkis er helt greit :) PS. 4kg på to uker er fasiten min denne gang, og sist var det 3,5kg ned på to uker men da var jeg ikke like strikt hele tiden som nå. Sist gikk jeg opp 1kg etterpå men det forsvant igjen etter 1-2 uker med normal GR kost.

4 kilo - fantastisk! Da var det verdt slitet! :D

Takk for mange og grundige svar - det var masse nyttig info - tusen takk!

 

 

Jeg spiser nok generelt mindre karbohydrater nå etter livsstilsendringen. Jeg er dødsglad i alt av hvetebakst, spaghetti, ris, men merker at litt for mye av dette gjør at jeg binder MYE vann og blir lite energisk. Egentlig blir jeg sur av sukker, men utrolig nok så "glemmer" jeg det i perioder....

 

Lavkarbo-kost passer meg ypperlig så lenge jeg får beholde knekkebrødene mine! Jeg spiser knekkebrød til frokost, lunch, mellommåltid og kvelds.... elsker knekkebrød!

 

Mon tro om jeg skulle prøve å bake Toro sine. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er egentlig mer en brødskiveperson enn en knekkebrødperson, og jeg spiser vanligvis knekkebrød maks en gang om dagen. Til tross for dette, må jeg på det varmeste anbefale GR hjemmelagde knekkebrød:

Hjemmelaget knekkebrød

 

De er utrolig gode! Og det verste er at samboeren også synes det..:P Jeg har bakt de bare en gang, men må snart i gang med ny runde. Jeg ble faktisk oppfordret. Helt utrolig. Selv jeg spiser knekkebrød til flere av dagens måltider nå. Verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all oppmuntring underveis og nå, hadde vært mye vanskeligere uten for kjipere å gå på en smell når en vet at noen følger med :)

 

Jeg elsker også brød! Men mye godt knekkebrød også, en periode var jeg hekta på ryvita musliknekke som er litt søtt og litt salt, mmmm. Men skal definitivt prøve GR sitt knekkebrød, takk for tipset!

 

Igår hadde jeg suppe som vanlig og litt pizza grandiosa men kveldsen ble ferskt speltbrød med rekesalat... Ikke helt etter planen men følte jeg fortjente det (høres det kjent ut eller?) Men tross det massive måltidet kom totalen ikke over 1600kcal så det er ikke så galt selv om det er mer enn dobbelt av hva kroppen har vært vant til siste 2 ukene. Sålenge det er enkeltstående sak går det greit, har IKKE tenkt å la de to ukenes innsats gå føyken! Vekta i morges var fremdeles på 81,5 og jeg satser på å jobbe meg ned under 80 til jul (der skrev jeg faktisk 90 først, så opphengt er hjerne i det gamle tallet...) Tenker allerede på en ny runde med shakes i februar men da for å ta siste kneika før jeg er i mål på 70kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all oppmuntring underveis og nå, hadde vært mye vanskeligere uten for kjipere å gå på en smell når en vet at noen følger med :)

 

Jeg elsker også brød! Men mye godt knekkebrød også, en periode var jeg hekta på ryvita musliknekke som er litt søtt og litt salt, mmmm. Men skal definitivt prøve GR sitt knekkebrød, takk for tipset!

 

Jeg glemte å si at både jeg, og et par andre jeg kjenner som også synes den oppskriften er kjempegod, vi baker den mengden ut på TRE bakeplater i stedet for to. Da blir det tynnere og bedre knekkebrød. Smakssak, men generelt liker jeg også å spise flere ting av noe lite enn få av noe stort. To tynne brødskiver i stedet for en tjukk osv, psykologisk veldig riktig effekt på hodet mitt :P Men pass i så fall på stekingen ekstra godt mot slutten, og bruk kanskje litt lavere temperatur. Jeg brant mine sånn delvis, og bare halvparten var ok å spise. Ikke for det, samboer synes den brente smaken også var god, så jeg tror alt kommer til å gå med til slutt ;)

 

Håper ellers du klarer å stabilisere like fint denne gangen som sist. Lykke til, håper du kommer deg gjennom helgen sånn relativt velberget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg! Tøft koala!! Jeg begynner å få mer og mer motivasjon til en sånn kur jeg også. Jeg tror ikke jeg greier å gå ned så mye som deg, men jeg går jo veldig sakte ned uansett, og greier jeg kanskje 2,5 kg på et par uker er jo det veldig bra! Jeg har lyst å komme meg ned til godt under 60 før jul, så da må jeg stå på litt...

 

Jeg tror kanskje jeg må begynne kuren på en fredag, så får jeg liksom helgen på meg å komme meg littegrann... Var det 3-4 dager du sa det tok før energien begynte å komme tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke diss deg selv, du klarer gå ned like mye er jeg sikker på. Første dagene mister man mye vann når glykogenlagrene tømmes så det går minst to kilo på 1. uken. Glykogenlagrene tømmes iløpet av 3-4dager og disse er verst mhp. sultfølelsen men videre kan de neste 3-4 dagene være litt tunge og bøssete som Slippe sier. Fysisk aktivitet føles tungt og tankevirksomheten er litt fjern her kan man ha lyst på noe å tygge på selv om en ikke egentlig er sulten. Bruk sukkerfrie pastiller og tyggis, fibertabletter og masse vann, te og kaffe og sukkerfri saft for variasjon. Jeg synes helgene var verst for på jobb kunne jeg holde meg på pulten og bare helle i meg shaken i garderoben. Men når det så løsner kjennes kroppen varm og god og en er nesten litt giret, kunne rydde og vaske som en gal hjemme uten å bli sliten istedetfor å sløve på sofaenom kvelden. Første gangen spiste jeg litt grønt og knekkebrød mens denne gang holdt jeg meg strengt til shakene og det er nok det enkleste selv om det er hardt i starten. Men veiingen hver morgen var en stor motivasjonsfaktor :)

Ikke tenkt så langt fram, ta en dag av gangen og gled deg over resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det så løsner kjennes kroppen varm og god og en er nesten litt giret, kunne rydde og vaske som en gal hjemme uten å bli sliten istedetfor å sløve på sofaenom kvelden.

 

Okey!! NÅ snakker vi! Bare å holde ut, skjønner jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant å ikke rase nedover hver dag ;) men stabilisering har også sin verdi og idag var jeg tilbake på 81,7kg igjen så hvis jeg når 80-tallet innen advent er jeg godt fornøyd. Tidligere har jeg statistisk sett gått ned mellom 0,5-0,7 kg per uke på GR kost og dersom jeg holder dette nå også kan jeg klare å komme ned 3-4kg innen julaften og kanskje se 77-tallet?

Utfordringen nå er å ikke tenke så mye på "prosjektet" men samtidig planlegge hva jeg spiser hvilket er en balansegang... Må ikke gå lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, må innrømme at det er litt mer kjedelig å ikke gå ned hver eneste dag som jeg gjorde i kick-start... Men jeg ligger nå og tipper rundt på 81,X og sålenge det ikke går opp igjen må jeg være fornøyd. Kalorimessig ligger jeg på 12-1500 med gjennomsnitt på ca.1300 så det bør gå nedover etterhvert når kroppen har omstilt seg litt igjen. Det er jo ikke så rart at det faktisk tar litt tid for det er jo en kjempepåkjenning kroppen min har vært gjennom. Men må nok fremdeles bare ta en dag av gangen :)

Stå på videre Slippe, snart er din runde over og da kan du konsentrere deg om å stabilisere. Det er litt kjedeligere men så er det jo ikke meningen at en skal ha dette her som hobby resten av livet heller da, for SÅ gøy er det jo ikke å registrere på grete roede selv om det er mange trivelige damer her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjedeligere men så er det jo ikke meningen at en skal ha dette her som hobby resten av livet heller da, for SÅ gøy er det jo ikke å registrere på grete roede selv om det er mange trivelige damer her ;)

:mellow: Skal vi ikke?? :mellow:

 

Jeg må innrømme at jeg hadde savnet dette web-fellesskapet om jeg hadde kuttet denne navlestrengen i dag, ja. Det er nå noe trygt over det! ;)

 

koala, har du klart å holde vekten siden kickoff'en?? Steike, så bra!!

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mente ikke kutte brått... Men etterhvert vil det bli mer naturlig med månedlige oppdateringer på hold-vekten forumet og så etterhvert fader det ut av seg selv. Tenkte det samme om gravid/ammende forumet men nå når jeg er innom iblant er det helt uinteressant å lese om svangerskap og amming og vektøkning/nedgang, merkelig nok så er det et avslutten kapittel for min del. :)

Men det er godt med venner, også virtuelle!

 

Ja men i helga var jeg i 50 årslag i Danmark og det var ikke det at jeg spiste så mye men drikke derimot... og lite vann, uregelmessige måltider,frukt og søte kjeks på farten, huff huff. Så i morges spratt vekta opp på 83,2 og opp 1,5kg men får håpe det meste er vann og snart borte igjen. Jeg vet hva jeg har å gjøre i hvertfall :) To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg er helt enig med deg, bare så det er sagt.

 

Jeg ser jo at det ikke er allverdens fres over HV-forumet, og da blir det ikke så spennende å titte innom daglig. Må satse på at alle dere kommer over etterhvert, så blir det bra! :D :D

 

Utskeielser gir umiddelbare utslag på vekta, og det er vel det vi må venne oss til uten å få helt nedtur. Kjenner jeg er ekstremt opptatt av desimaltall på vekten nå, men må prøve å komme ut av det når jeg skal over på "normalen" - hva nå det egentlig er... :D

 

koala, hvordan begynte du å innføre vanlig mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vi gjør og da blir det andre boller! Og jepp, det er nok lurt å ikke veie hver dag men litt vanskelig å legge av seg, dog idag var det ned til 82,9 fra 83,2 så jeg ser at noe av vannet har rent ut i hvertfall :)

 

Jeg ville spise middag med familien igjen for jentene lurte litt på hvorfor jeg bare spiste suppe... Så ville jeg gjerne ha tilbake lunsjfellesskapet på jobb. Frokost var viktigst i helgene og iblant for å vise jentene at jeg spiste vanlig igjen. Kveldsmaten/kosen er nok min utfordring. Så ofte tar jeg shake om morgenen, både kick-start og de med melk (helst det for å dekke inn melkekvoten), lunsj prøver jeg å holde meg til knekkebrød/salat uten brød/suppe uten brød/evt. 1-2skiver grovt brød med sunt el.magert pålegg. Middag kan jeg gjerne ha kjøtt/fisk og grønnsaker og dropper potet, evt. bittelitt ris/pasta. Er forsiktig med frukten men tar litt el. juice og kvelds blir gjerne hjemmebakt knekkebrød, musli, havregrøt el. musliknekkebrød fra Ryvita. Iblant er jeg så mett etter middag at det ikke blir noe særlig kvelds og det er helt greit. Ligger på 12-1400kcal om dagen og når kroppen har stabilisert seg litt kommer det til å føre meg sakte men sikkert videre nedover. Har lagt meg på lett lavkarbo selv om jeg ikke kan så mye om det, prøver å unngå sukker da det gjør meg dårligere i MS'n synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, det hv-forumet skal vi da få skikk på, bare vi blir flere der inne :D/> Ikke så lenge til, det! Vi er da jammen på vei, alle sammen, synes jeg. Og jeg liker veldig godt å ha dere virtuelle venner, jeg altså, så jeg er IKKE klar for å fade ut herfra selv om jeg etter hvert flytter over til annet forum enn 20-30. Kan jo være vi blir mer sporadiske etter hvert, men om ikke annet vil jeg tro vi samles til felles dyst og innstramming etter hver sommer- og juleferie ;)/>

 

Og små utskeielser som gir store utslag, det er vel bare noe vi må venne oss til. For sånn er det for meg også, selv uten vlcd-kur. En kveldsmat med tre vaffelplater gir fort nesten to kilo opp dagen etter, helt vanvittig hvor mye vann kroppen klarer å binde til fint hvetemel når den først får sjansen. Håper det forsvinner fort, koala :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...