Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei toam. Det virker da som du er motivert, og vet hva du bør gjøre av mat og trim. Det er jo en meget god begynnelse :)

 

Vet ikke om det er sjokolade eller annet godt du sjesser på når du blir rastløs, men grønnsaker kan også være godt å putte i munnen for å ha noe å knaske på :)

 

Da er dagens trim unnagjort, kom en regnskur under turen med hunden, men da var vi over halvveis, så ingen grunn til å snu. Ble passe våt, men turen ble helt topp og tørre klær ventet hjemme :D

 

Tid for å planlegge morgendagens mat, og så skal jeg se om jeg finner en god film å kose meg med. Har nettopp laget meg en kopp te, jasmine te, gjør godt etter regnskyllet :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent hjemme ikveld.har vært barnevakt og det er alltid morsomt å oppleve de 3 guttene på 3, 7 og 10. Var med den på 7 på fotballtrening og hadde minstemann med. Da var ballen god å ha med seg og vi 2 spilte og sprang og koste oss. Det ble det jammen et trimpoeng av også.

 

Matmessig bra idag og ingen utskeielser. Det ble det igår men det var under kontroll da jeg var i forening.

 

I morgen spiser jeg middag ute. Da håper jeg å finne fisk, men ser etter magreste mulige løsningen.

 

Ny giv i morgen, håper på fint vær og brukbar temperatur..

 

Vi jobber videre mot felles mål--ei sprek bestemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du hadde en koselig tid med barnebarn, det er artig det :D

 

Du står virkelig på, og tenker før du handler, akkurat det er ikke helt enkelt bestandig :)

 

Mat og trim går sin gang her, men har ikke vært de helt store utfordringene heller. Nydelig vær idag, kunne gå i t-skjorte på turen, mye bedre enn å komme hjem nesten ferdigdusjet :D

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det er flere på tråden, kjekt med aktivitet og føler at jeg må skjerpe meg og skrive litt hver dag. Det hjelper meg å holde fokus. Har vært på tur i dag med forening og det ble kot laks til middag. Fikk servert rømmesalat og det var godt. Isbergsalat blaandet med rømme. Tror det må ha vært seterrømme for den var skamgod.

 

Det går fint å lage det samme med kesam og det skal jeg prøve til fisk neste gang..Takket nei til smeltet smør og de andre hadde kaffe og softis, og jeg som var mett av middagen koste meg med kaffe. Stolt hønemor her!!

 

Har ca 9000 skritt idag og har nå ryddet i klesskapet etter jeg kom hjem. Sender masse klær som jeg ikke bruker til Frelsesarmeen som besørger det videre --tror det var et av landene i gamle Russland.

De fortalte at vi kunne pakke i gamle kofferter for de bruker dem som skap, til oppbevaring av klær og andre eiendeler. Tenk så godt vi har det, jeg blir neste skamfull når jeg hører de fortelle hvordan de har det. I morgen skal jeg pakke pledd og ulltepper som vi ikke bruker.

 

I morgen håper jeg på grillvær, skal være i hagen og rydde. Tenkte mine gamle foreldre kunne komme på besøk, men far har ikke krefter i beina og tror han snart gir opp. Håper jeg kan lure han ut en tur.

 

Ha ei fin natt og ny god dag i morgen..

Vi stormer videre framover. Kjenner jeg har blitt litt bedre i form og det er herlig. Dette er rette veien--aktivitet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser på datoen har jeg vært medlem her en stund, men ikke i noen gruppe. Gikk 5 kurs på 2 år uten å gå ned mer enn 3 kg. Men er helt avhening av dagbok for å styre inntaket. Er en rastløs person som har lett for å ty til noe å putte i munnen.

 

I går kveld dro jeg på SATS, 25 min på tredemølle 190 kca, og 20 min med hard styrketrening. Har kjøpt boken til Yngvar Andersen med treningsopplegg, og har tenkt å føle den nå gjenom sommeren. Der er det trening for både ute,hjemme og treningsstudio. Jeg så på Puls at det virket for de som var med der. Tilbudpris for 149 kroner.Men ryggen er ikke god så noe redusert ble det nok. Har også vært medlem av vektklubb på VG i 6 år, men nå gidder jeg ikke å betale mer. Har gått opp 6 kg på de årene.

Fikk ikke veid meg denne uken da jeg må bytte batteri i vekten. Så statistikken kommer senere.

 

Ha en fin tirsdag.

Du er jo kjempeflink. Dette skal gå bra!

Bare tenk på oss og så blir det liksom litt skriftig her på tråden.. Vi får nok både opp og nedturer. Vi skal bli så fine så.!! Vi er jo fine nå også-men vil bli sprekere! :lol:

 

Selv om resultatet har variert, tror jeg du skal se at denne gangen får du nedgang. Vi planlegger morgendagen og sammen er vi gode!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett mia, sammen er vi gode :)

 

Ned 1,2 herlig :D

 

Driver og motiverer meg for at det kan stoppe opp mot slutten, men for hvert jump blir det mindre å slåss med. Ny uke hvor mat og trim må være i fokus. Har siden jeg startet prøvd å ha meny og trim, slik at gjennomsnitt kalorier spist minus gjennomsnitt kalorier forbrent pr dag blir ca 1000. For hver kg ned, forbrenner jeg færre kalorier ved samme type trim, så tror jeg snart må endre på noe, lavere meny eller mer trim. Får se de neste dagene hvordan det ligger an med netto kalorier.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en bestemor på snart 60, begynte på seniorkurs igår.

 

Jeg har som mange andre gått ned og opp, ned og opp og siste gang ned for 2 år siden. 20 kg. forsvant og nå er 17 kommet på.

Jeg greide å stoppe før jeg kom opp i det som var min høyeste vekt noen gang. Takker fornuften som slo inn og fikk meg på kurs.

Jeg er nå 100, 7 kg ved starten og har som mål å bli 80 kg.

 

Noen bestemødre som vil henge seg på. Vi kan hjelpe hverandre i opp-og nedturer og motivere hverandre og melde vekt og trim..

 

Jeg står på videre, 2 dager som er fullt brukbare-har kjøpt skritteller og idag har jeg like under 10000!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ei besta på 67 og har 9 barnebarn i alle aldre (1-28) og følte at vekta blei for tung til å springe omkapp med de i leken. Begynte på kurs 8. mai og har som mål å miste 20 kg i løpet av året. Startvekt 92.4 kg og i går 6.6 veiedag 88.9 kg (etter et ukeopphold på Rhodos forrige uke). Det vanskeligste er å begynne med styrketrening, men min mann oppmuntrer til gymnastikk og det hjelper litt. En tur i skogen (vi bor på landet), stavgang 40 min. pr, dag og 20 min. sykling går bra, men det blir ikke 10.000 skritt hver dag nei. Håper nå på motivasjon til å fullføre dette prosjektet, og med god hjelp av forumet vil jeg kanskje nå målet. Sebedilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett mia, sammen er vi gode :)

 

Ned 1,2 herlig :D

 

Driver og motiverer meg for at det kan stoppe opp mot slutten, men for hvert jump blir det mindre å slåss med. Ny uke hvor mat og trim må være i fokus. Har siden jeg startet prøvd å ha meny og trim, slik at gjennomsnitt kalorier spist minus gjennomsnitt kalorier forbrent pr dag blir ca 1000. For hver kg ned, forbrenner jeg færre kalorier ved samme type trim, så tror jeg snart må endre på noe, lavere meny eller mer trim. Får se de neste dagene hvordan det ligger an med netto kalorier.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

 

Du verden så flink du er--hvordan greier du det? Skjønner ikke helt det der med forbrent kalorier pr.dag er 1000 , men det er seint på kvelden så i morgen er hodet klarere. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ei besta på 67 og har 9 barnebarn i alle aldre (1-28) og følte at vekta blei for tung til å springe omkapp med de i leken. Begynte på kurs 8. mai og har som mål å miste 20 kg i løpet av året. Startvekt 92.4 kg og i går 6.6 veiedag 88.9 kg (etter et ukeopphold på Rhodos forrige uke). Det vanskeligste er å begynne med styrketrening, men min mann oppmuntrer til gymnastikk og det hjelper litt. En tur i skogen (vi bor på landet), stavgang 40 min. pr, dag og 20 min. sykling går bra, men det blir ikke 10.000 skritt hver dag nei. Håper nå på motivasjon til å fullføre dette prosjektet, og med god hjelp av forumet vil jeg kanskje nå målet. Sebedilla

 

Heia besta!

Så fint du blir med oss. Du har jo klart 3,5 kg allerede :rolleyes:

Så bra!

Godt å ha en mann som drar deg med.

Vi skal dra hverandre opp og synes vi nå er en fin gjeng her på tråden.. Kommer det dårlige dager -så må vi inn og si fra så kan vi hjelpe hverandre. Står foran en sommer med utallige runde bursdager, og det blir min utfordring i sommer. Men det skal gå bra og nå er torsdag over og ny dag i morgen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dagsrapport kommer her!! :rolleyes:

 

Det har vært en fin dag idag, ca .15 grader og oppholdsvær.

Har fått gjort en del hagearbeid og nå i kveld styrketrening, litt rokkering og arm og beinøvelser samt magetrening.

 

Har vært en god dag matmessig.Har igjen litt yoghurt og det bør jeg få i meg før leggetid.Mitt daglige hvile kaloribehov er 1554 og derfor tør jeg ikke gå under der. Da kan forbrenningen gå ned og det vil jeg ikke.

 

Da bestemmer jeg nå at det blir trimsykkel i morgen tidlig

--det skal jeg klare:D og rapport kommer i løpet av morgendagen. Det gjelder å legge til noen nye vaner..

:rolleyes:

Dette skal bli min --2-3 dager i uka på trimsykkel om morgenen , hva synes dere om det?

 

Dette greier jeg hvis jeg vil og DETTE VIL JEG !!!

 

Sova godt!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag!! :) Nye muligheter. :rolleyes:

 

Ja det holdt hardt å komme på trimsykkelen. Hadde lyst å hoppe over, men så vant tanken på det jeg skrev igår kveld.

Tenk så flaut å måtte melde meg i dag og ikke utføre det jeg bestemte igår kveld.

 

JEG VANT OVER MEG SELV :rolleyes:

 

Syklet i 16 min til måleren viste 204 kalorier forbrukt.. Ble svett og god og så var det frokost etterpå.

 

I dag blir det taco, der har jeg kontroll på inntaket og kan fråtse i masse grønt..

 

Ha en fin dag--det skal bli mer aktivitet senere idag. Det blir regn idag men noe kan gjøres likevel..

 

Mot i brystet-vett i pannen så går det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett mia, sammen er vi gode :)

 

Ned 1,2 herlig :D

 

Driver og motiverer meg for at det kan stoppe opp mot slutten, men for hvert jump blir det mindre å slåss med. Ny uke hvor mat og trim må være i fokus. Har siden jeg startet prøvd å ha meny og trim, slik at gjennomsnitt kalorier spist minus gjennomsnitt kalorier forbrent pr dag blir ca 1000. For hver kg ned, forbrenner jeg færre kalorier ved samme type trim, så tror jeg snart må endre på noe, lavere meny eller mer trim. Får se de neste dagene hvordan det ligger an med netto kalorier.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

 

Hei igjen!

Tenker litt på det med gjennomsnitt forbrent..

Tar du bare med det du trimmer eller er all hverdagsaktivtet med?

Skrittteller viser jo kalorier forbrent--hvordan beregner du?

Takknemlig om litt hjelp!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredags ettermiddag :)

 

Jeg tar bare med det som trimpoeng viser av forbrukt kalorier. Du finner det under registrering, totalen står rett under den som viser trimpoeng hittil denne uken. Et trimpoeng tilsvarer 200 kalorier, så du kan regne det ut på den måten også. Og gjennomsnitt av kalorier spist står under resultater. Regner med at hverdagsaktiviteten er lagt til grunn ang. valg av meny.

Jeg hadde holdt på en del uker før jeg begynte å tenke/se på det. Det gikk rimelig jevnt nedover, så tenkte at det nivået kunne passe for meg. Men tror det er veldig individuelt, så for deg kan det kanskje passe med en annen gjennomsnitts netto. Jeg har hatt uker hvor jeg har lagt nærmere 900, og andre uker med ca 1100 i netto.

 

Da har jeg byttet litt om, og spist kveldsmaten, nettopp kommet hjem. Vil gå tur nå, og så ta middagen som fredagskveldskos :)

 

Så flott med trimsykkelen, og det er så god følelse når en får gjennomført planer, kjenner godt til det :D

 

Hei sebedilla, du er virkelig kommet godt igang, kjempebra :D

 

Ha en super kveld

 

Vi står på, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret.

Jeg ser nå at jeg har fått fram meny 3 som min meny. Jeg har brukt meny 2 hele tiden og da jeg var på vekta idag var det ingen bevegelse.. Skal holde meg unna vekta til mandag så får jeg se da.Da kan jeg bytte meny på mandag i tilfelle kursleder er enig..

 

I kveld har jeg kost meg med vaniljeis--hadde så lite til middag--taco av karbonade oog masse salat. Dermed ble det noe til overs og det synes jeg er greit siden det er fredag.

Fremdeles under 1600 kalorier og over 2 trimpoeng idag. Hadde besøk av en ung alenemor som trengte søvn, og dermed dro jeg på tur med vogna og den lille. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trim på deg, og så å kombinere en hjelpende hånd med trim, genialt :D

 

Begynte å regne under turen vår, men måtte jo fullføre. Ut på tur, aldri sur :)

 

Middag idag ble får ytrefilet som var marinert, go'helg pakke fra Kiwi, nydelig. Og brukte del av frukten som kveldskos. Så en oppskrift på vg nett for litt siden, splittet og grillet banan. Har endret noe, tar den bl.a. i stekovnen. Og idag brukte jeg litt philadelphia ost med melkesjokolade, i stedenfor vanlig melkesjokolade, bare halvparten av kaloriene. Sløyfer også nøtter, og istedenfor krem eller is, brukte jeg mager vaniljekesam. Riktig nydelig fredagskos :)

 

Tid for tv og forhåpentligvis en god film

 

Nyt kvelden

 

Og vi står på videre, for i mål skal vi, vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ikke kjent med framgangsmåten på forumet, for jeg prøve å sende et innlegg tidligere i dag, men får prøve igjen, må vel ha det inn med teskje. :unsure:

Dagens trimming har gått bra, men er gangsperr i lårene så øvelsene fra bok om fysisk aktivitet øvelse 1 kunne ikke gjennomføres, får prøve igjen i morgen da.

Siden vi fikk gjester og middagen ble kl. 20 ble det lenge mellom

lunsj og middag, og ingen kvelds da det snart er sengetid. Hva gjør dere da???? Bare i underkant av 1100 kcal istedenfor 1600.

Har jo spist forlite hele uka!!! Ha en fin helg alle bestemødre!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trim for deg også sebedilla, du står på, supert :)

 

Dager med sen middag, da bytter jeg rekkefølge og tar kveldsmaten på ettermiddagen. Tror det kan være litt lurt å få i seg all maten. Men nå er jeg av dem som ikke har noe problemer med det, og heller ikke går rundt og er konstant mett. I går kveld kunne jeg ha spist fingertuppene, hadde heldigvis litt melk igjen av kvota, så den varmet jeg litt, hadde i en ts kakao og noen suketter, det gjorde susen :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god helg. jeg hadde litt problemer med å finne dere igjen, men nå er jeg her.Jeg har vært på 45 min spinnig i dag og tok 15 stryketrening når jeg først var på SATS. Det ga 2 trimpoeng, og det trengte jeg da det ikke ble noen i går. Har 6,3 poeng nå og da skal jeg klare det 7. i morgen.

 

Kjempefin oversikt som enkelte har Vektnedgang og BMI som en graf. Hvordan får dere det til?

Lovet en oppdatering

 

4.6. vekt 88,1 BMI 28,8

 

Målet er under 70 kg, men delmålet er 80kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er å trimme, jeg synes det er motiverende å lese og jeg blir inspirert av dere. Tusen takk :)

 

 

Seint på natt nå-men har barnebarn på overnatting og hatt gjester. Derfor ikke noe rapport før nå.

Har bare 0,8 trimpoeng idag. Det ble ikke mer tid til meg og min trim.

Har klart meg fint matmessig, ca. 1600 kalorier.

Var på kinarestaurant og der spiste jeg biff og ris og masse grønnsaker og fisket opp alt dette fra sausen som ble liggende igjen.

 

Det har gått i ett idag, men er fornøyd fordi jeg fikk det til å klaffe. Til gjestene ble det is til kaffien og da hadde jeg en litt stor kule. Hadde laget lettgele igår som jeg spiste og det mettet faktisk så mye at jeg ble mett.

 

Ha en fin søndag --da blir det tur. Barnebarnet er glad i å gå tur så da tar vi det i søndag formiddag. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei toam, bra trim. Og du er på full fart ned mot nye tall, artig. :D

 

Ang. den som viser nedgang vekt, så finner du den på ticker.factory.com

Der reg. du trivselsvekt osv. Du vil få en link du må ta vare på, og lage passord slik at du kan komme inn og endre etterhvert som vekta går ned. Det er noen koder som kommer fram der, som du kan kopiere og lime inn under profilen, endre signatur. Du er sikkert flinkere med data enn meg, jeg måtte få hjelp av sønnen. Fikk bare fram teksten med kodene, ikke selve bildet.

 

Koselig med besøk av barnebarn mia. Tenker dere har hatt det fint på tur idag. Har ikke blitt dvd trim på meg på flere dager, men heldigvis så har jeg hund som gjøre at vi kommer oss på tur. Idag til og med i fin sol, sånn mot kveldingen, var ikke så bra vær i formiddag.

Skal si du var flink på restaurant, imponert, for det er jo ofte sausen som er virkelig god. Men er du som meg, veldig glad i grønnsaker, så koste du deg sikkert med det du spiste. :)

Jeg tok opp litt jordbær fra frysa idag, og koste meg med det og mager vaniljekesam, smakte nyyydelig. Og hadde kjøtt eller mest grønnsaksuppe til middag, litt strimlet svinekjøtt, kjøttbuljong og masse grønnsaker og litt forskjellig krydder. Var nydelig det også. Fant ut at jeg hadde litt torskerogn, så det vil jeg ha i morgen. Lørdagskvelden koste jeg meg med litt blåskjellmix, er glad i sjømat :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det ny uke og nye muligheter

 

Veiedag her hos meg og resultatet ble 0,5 ned. :rolleyes:

Ikke de store sprell, men rette veien går det. Kom jo på i rykk og napp og da må det av i rykk og napp.

Greide bare 7 trimpoeng, men det var et mål i seg selv og det er gjennomført.

 

Nytt mål denne uka må bli 10000skritt pr. dag. Hadde 59000 denne uka og det er ikke så mye som skal til for å nå det.

Grilling igår og hadde biff i fryseren fra i vinter. Smakte godt og med ris og salat som tilbehør. I stedet for dressing og saus brukte jeg 1 ss. potetsalat, dermed fikk jeg den smaken også. Tror ingen la merke til at jeg er på ny kurs i matveien..

 

Gamle foreldre på besøk og da lagde jeg vafler med lettmelk og diasukker og uten fett. "Fry" lettspray til stekingen og det gikk bra. Alle spiste og var fornøyd. Hadde 1 vaffelplate, liten og den veide bare 59 gram så det var en flott dag matmessig også.

Idag blir det rester av biffen, stekte poteter i ovn, grønnsaksalat og bernaise uten smør. Kjempegodt..

:rolleyes:

Ha en fin dag alle sammen. Sola skinner og ut skal jeg snart..

 

Midje -5cm

Bryst-5cm

Lår -3cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ikke kjent med framgangsmåten på forumet, for jeg prøve å sende et innlegg tidligere i dag, men får prøve igjen, må vel ha det inn med teskje. :unsure:

Dagens trimming har gått bra, men er gangsperr i lårene så øvelsene fra bok om fysisk aktivitet øvelse 1 kunne ikke gjennomføres, får prøve igjen i morgen da.

Siden vi fikk gjester og middagen ble kl. 20 ble det lenge mellom

lunsj og middag, og ingen kvelds da det snart er sengetid. Hva gjør dere da???? Bare i underkant av 1100 kcal istedenfor 1600.

Har jo spist forlite hele uka!!! Ha en fin helg alle bestemødre!! :rolleyes:

 

Enig med deg at det ble lite kalorier. Vanskelig å huske alt når du har det travelt og opptatt med å forberede middag. Mellommåltidene er viktige for de holder forbrenningen igang. Kanskje vi bare må bli flinkere å si at nå spiser jeg litt , annet får vente et kvarter.

Viktig å skrive ned , jeg har alltid en liten notisbok i veska slik at jeg får skrevet det ned underveis. Ofte når kvelden kommer har jeg for lite og da må jeg få innpå resten..

 

Stå på, vi er så gode og vet vi kan når vi vil. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god helg. jeg hadde litt problemer med å finne dere igjen, men nå er jeg her.Jeg har vært på 45 min spinnig i dag og tok 15 stryketrening når jeg først var på SATS. Det ga 2 trimpoeng, og det trengte jeg da det ikke ble noen i går. Har 6,3 poeng nå og da skal jeg klare det 7. i morgen.

 

Kjempefin oversikt som enkelte har Vektnedgang og BMI som en graf. Hvordan får dere det til?

Lovet en oppdatering

 

4.6. vekt 88,1 BMI 28,8

 

Målet er under 70 kg, men delmålet er 80kg.

Yes! Dette går veien! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en god dag unnagjort :lol:

 

Har over 10000skritt idag og det har vært en aktiv dag. Har fått ryddet og lagt bark i bed og ellers gått en rask 30min tur slik at jeg fikk et trimpoeng.

 

Jeg baker brød selv og har ikke det minste søthunger. Jeg er kjempeheldig. Alle godterihyller går jeg glatt forbi, kommer ikke på at det kan være noe jeg skal handle.

 

Men har tenkt å kjøpe popcorn å ha i skapet slik at jeg kan poppe det til helgen. Skal visst være det "beste" å spise.

 

Da er morgendagen også planlagt, stekt fisk. Skal avsted til barnebarna og det blir litt fotball og tur og det er aktivitet og det er bra. God natt til alle på forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...