Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Så hyggelig at jeg motivere litt.

 

Skal vi si at målet er som i GR kurs, Vi skal ha 7 trimpoeng i uken, vi som har mulighet for å trimme. Betty blue er jo rå til å trimme så her gjelder det å atå på. Jeg har 5 poeng denne uken, så det må bli en langtur idag. Var på spinning i går og styrke på fredag, så jegtrenger å gå av med litt stølhet i baken.

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra en nydelig trimtur i flott vårvær!! Så trivelig å gå tur nå etter at snøen er forsvunnet, og da blemdet 17,6 trimpoeng denne ukatongue.gif. Trodde ikke jeg fikk tid til så mye trim denne uka på grunn av så mye annet som skulle foregå. Men jeg tok lengre treningsøkter de andre dagene i stedet, så da ble resultatet bra likevelbiggrin.gif. Håper vekta er litt "snillere" på onsdag, hadde vært ok med minst 500 gram nedgang da så det monner litt rolleyes.giftongue.gif.Hyggelig å se deg tilbake på tråden Mia - det har bare vært Toam og meg i det siste. Hvor er Sebedilla og Kikk blitt av? Vi får være flinke til å skrive litt vi da, for det er virkelig motiverende å høre litt hvordn det går med dere også.

Ha en super søndag biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter!!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært aktiv på tråden, men er aktiv ellers da!!

 

Men vekta er jeg ikke fornøyd med. Alle turer og påska og gjestebud og andre begivenheter med mye mat og god drikke og snop, gir kroppen mer næring enn nødvendig . :(

Man blir fristet over evne, og mine hender lever sitt eget liv, uten tanke for kalorier. Ikke har jeg hatt tid til registrering eller trimming, men nå bare MÅ JEG TA SKJEA I ANDRE HÅNDA!! Selv om mai blir en ny festmåned. Har litt press da jeg 1. Uke i juni reiser til Italia med deler av familien.

 

Hvordan klarer du så mange trimpoeng Betty Blue, du er jo supereffektiv? Sulle gjerne fått litt av din energi. Selv om jeg sitter i veven flere timer daglig og bruker armene i harnisken (styrketrening) og beina går raskt, blir det ikke registrert. Skal prøve å bli flinkere neste uke, da våren kanskje kommer hit på nordvestlandet (men våknet til nysnø og kulde i går), og sykkelen kan taes ned fra låven.

 

Ha ei fin uke alle sammen, vi er både flinke og gode på mange måter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

En stund siden jeg var her og. De siste ukene har ikke vært serlig bra. Motivasjonen har ikke vært helt tilstedeværende og da er det lett å legge på seg igjen, og jeg som var så gått igang :huh:

Og det er akkurat det som har skjedd. Gikk opp til 99,6, men i dag veide jeg 98,8. Må ta meg sammen nå. Blir nok vanskelig denne uka for vi reiser til Dublin på torsdag. Da orker jeg ikke å tenke for mye på vekta, men jeg kan ha det litt i bakhodet ihvertfall.

Skal være mere aktiv på forumet. Det er viktig

Ha en fin start på uka alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere er tilbake På tråden Sebedilla og Kikksmile.gif. Blir litt mere aktivt når en er flere. Vektoppgang og liten motivasjon i perioder kjenner jeg ( og sikkert de andre også) godt til. Men etter en liten tur ute av kurs kommer vi alltid inn på riktig spor igjen! Vi gir oss ikke så lett tongue.gifbiggrin.gif. Mai er en måned som kan by på litt ekstra utfordring da det er en del ekstra fridager. Og slike dager er min største last. Har litt for lett for å unne meg litt ekstra da, bl.a et glass vin eller to og da følger det gjerne med litt snop wub.gif. Det blir også konfirmasjonsselskap i mai + 14 dager i syden! Så her er det bare å skjerpe seg litt ekstra i forkant av disse begivenhetenelaugh.gif. Er spent på vekta på onsdag og krysser fingre. Lykke til med veiinga alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter. Bare to dager igjen nå før vi drar til Dublin. I går kan jeg ikke skryte av at jeg var så veldig flink. Hva er i veien med meg? Jeg vet jo at jeg ikke skal ha det, men alikevel spiser jeg. I dag skal jeg ha en bra dag.Forstår ikke at ting kan være så vanskelig når det i perioder er enkelt.

Jeg er nødt for å lage meg en plan for dagen og den må jeg følge.

Frokosten min består som regel av naturell youghurt med 2ss havrekli og litt fun saft. Det metter ganske bra. Jeg må ikke småspise når jeg kommer på jobb. Det er jeg fæl til å gjøre.

Håper ihvertfall at dagen går bra. Rapport kommer i morgen.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovte en rapport og den er slik passe. Spiste nok litt for mye mat på jobben selv om det ikke direkte var usunt. Resten av dagen og kvelden gikk veldig bra. Lagde meg Brits gryte til middag. Den er lett vinn å god.

Nå er det bare en dag igjen før vi skal på tur. Det blir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det går bra for tiden.Ikke mye ned hver uke, men det går sakte nedover.

 

Det går bra med matinntaket. Holder meg på ca 1400 kcal og en brukbar fordeling av fett, protein og karbohydrater. Jeg har aldri vært sørlig glad i hverken frukt eller melk, men et stort eple midt på dagen og litt juice til frokost klarer jeg vanligvis å få i meg.

 

Baker dansk rugbrød så jeg får i meg nok fiber, og det merker jeg er positivt på magen.

 

I går var det bursdag og det ble en full sprekk på kakefronten. Men jeg har ikke kaker hjemme om vi ikke vente gjester.

 

Og jeg hadde 7,9 trimpoeng i løpet av forrige uke.

 

Ha en fin uke og hold fokus.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 85,9 kg

 

Det er 4,8kg ned,

 

Målet er 68kg, ned i 80kg før 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram og det er jeg fornøyd med biggrin.gif. Går veldig bra med matinntak på hverdagene og jeg får et kostholdscore på mellom 8 og 9. Skeier ut litt i helgene men med litt ekstra innsats på trimfronten ser det ut til å gå riktig veg likevel smile.gif Har motivasjonen i orden for tiden så nå er jeg optimist og tror jeg endelig skal lykkes når jeg bruker litt lenger tid enn jeg har gjort ved alle forsøk tidligere. Da har det vært fokus på å kvitte seg med overvekten så raskt som mulig med et kjent resultat wink.gif ! Raskt borte, og like raskt tilbake med litt tillegg !! Tror det er mange som kjenner seg igjen i det angry.gif

Styrketrening med PT etter jobb i dag og det kjennes i muskulatur! I tillegg ble det en lang økt på ellipse = mange trimpoengrolleyes.gifrolleyes.gif

 

Flott at det går riktig veg med deg også Toam - vi får ta tiden til hjelp så lykkes vi til sluttbiggrin.gif.

God tur til Dublin Kikk - du kommer nok tilbake med ny motivasjon til vektendring skal du se smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å lese, og så kjekt at både sebedilla og kikk er tilbake.

Livet er jammen tøft og mange ting som skal skje på selskapsfrinten i mai. Men det er sånn livet er, det som er min kamp er å kunne spise litt mindre av det gode, bare ta små kakestykker istedet for de som jeg pleier. Jeg må skjære selv --ikke be noen andre skjære.. :unsure:

 

Jeg veide meg idag -torsdag og det var ned til 96,0 -ned 600 gram fra forrige uke.

jeg har ikke fått registrert eller trimmet- har vært på sykehuset med min far. Han er fjern og forvirret og fikk antibiotika intravenøst for en betennelse. Han skjønte ikke dette og dro ut venflonen og et dren han har i nakken. Så vi måtte sitte/ligge vakt for at han skulle få i seg antibiotikaen. Jeg fikk fin behandling på sykehuset -fikk god seng og stell så de var veldig fornøyd med hjelpen. Men det var slitsomt, han visste ikke hvor han var, hvorfor han var der osv.

 

Nå er jeg hjemme igjen og denne dagen har jeg fått roet ned litt, har vært i hagen og en handletur til byen. Matmessig har det gått bra, skrittelleren er også i godlage, så jeg er i pluss idag.

 

Jeg er med på å få 7 trimpoeng. Jeg starter i morgen, hageargearbeid idag har jeg ikke registrert --men ny start i morgen. Ja jeg lover godt, det blir ny tur til sykehus--8 mil for han skal til kontroll igjen. Får også svar på vevsprøver så jeg kjenner jeg er urolig i magen..

Forhåpentligvis går det bra og jeg skal prøve ¨å få et trimpoeng når vi kommer hjem..

Vi kan mye og vi skal holde fokus, selv om det går sakte.

 

Lyjkke til alle sammen med det dere skal ut på. Mye spennende som skal skje.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å lese, og så kjekt at både sebedilla og kikk er tilbake.

Livet er jammen tøft og mange ting som skal skje på selskapsfrinten i mai. Men det er sånn livet er, det som er min kamp er å kunne spise litt mindre av det gode, bare ta små kakestykker istedet for de som jeg pleier. Jeg må skjære selv --ikke be noen andre skjære.. :unsure:/>

 

Jeg veide meg idag -torsdag og det var ned til 96,0 -ned 600 gram fra forrige uke.

jeg har ikke fått registrert eller trimmet- har vært på sykehuset med min far. Han er fjern og forvirret og fikk antibiotika intravenøst for en betennelse. Han skjønte ikke dette og dro ut venflonen og et dren han har i nakken. Så vi måtte sitte/ligge vakt for at han skulle få i seg antibiotikaen. Jeg fikk fin behandling på sykehuset -fikk god seng og stell så de var veldig fornøyd med hjelpen. Men det var slitsomt, han visste ikke hvor han var, hvorfor han var der osv.

 

Nå er jeg hjemme igjen og denne dagen har jeg fått roet ned litt, har vært i hagen og en handletur til byen. Matmessig har det gått bra, skrittelleren er også i godlage, så jeg er i pluss idag.

 

Jeg er med på å få 7 trimpoeng. Jeg starter i morgen, hageargearbeid idag har jeg ikke registrert --men ny start i morgen. Ja jeg lover godt, det blir ny tur til sykehus--8 mil for han skal til kontroll igjen. Får også svar på vevsprøver så jeg kjenner jeg er urolig i magen..

Forhåpentligvis går det bra og jeg skal prøve ¨å få et trimpoeng når vi kommer hjem..

Vi kan mye og vi skal holde fokus, selv om det går sakte.

 

Lyjkke til alle sammen med det dere skal ut på. Mye spennende som skal skje.. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld og nå må jeg melde meg før jeg finner på noe tull.

Har nettopp spist gryterett med strimlet svinekjøtt og svinekjøttdeig. Masse salat, så idag har jeg hatt en god dag.

Det gikk fint med far på sykehuset og nå har jeg fått en reaksjon på en hektisk uke med kjøring fram og tilbake til sykehus 4 dager. :rolleyes: :rolleyes:

 

Fint vær her i sør og håper det blir fint i morgen også..

Ha en fin helg, alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt med syke gamle foreldre, nesten verre enn med syke barn.For foreldre kan en jo ikke bestemme over, selv om en ofte kunne ønske det. Jeg har begge mine på nesten 85, dårlig helse. Heldigvis bor de i Lørenskog og har kort vei til sykehus og lege. Men de kan nesten ikke stå på bena så det er en prøvelse av og til.

 

Det går bra med trimpoeng denne uken. ligger ann til nesten 10 poeng, men må se om jeg får til den turen i ettermiddag som jeg har planlagt. Godt jeg har dere så jeg har noe å strekke meg etter. Må jo følge opp når det var jeg som foreslo det. :D

 

Jeg skal på et møte på hotell ved Gardemoen i hele dag, og så blir det spennende å se hvordan jeg klarer med med hotell-lunch. <_<

 

Ha en fin søndag, og hold fokus. Skritt telleren er på og så er det bare å benytte de mulighetene som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med søndagsturen, og da ble resultatet 19,9 trimpoeng denne uka smile.gif. Har fått laget nytt styrketreningsprogram og tror faktisk jeg oppdaget noen nye muskler som ikke har vært mye i bruk fra før laugh.giflaugh.gif. Det verker i muskulaturen, men det blir vel bedre etter hvert. Matmessig har helga gått ganske bra så nå synes jeg at jeg har et brukbart opplegg. Får besøk av tre venninner i morgen så da blir det et lite kakestykke, men jeg drar litt tidlig fra jobb slik at jeg rekker å gjennomføre en treningsøkt før kaffebesøket wink.gif.

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Turen til Dublin var fin. Ble nok litt mye vin og mat. Maten var ikke den store så det ble ikke mengder av den, men det er jo som kjent ikke det beste med alkohol når man er på slanking. Jeg orker ikke tenke slanking når jeg er på tur, men jeg må ta meg mer sammen når hverdagen kommer enn det jeg har gjort, så nå er det full skjerpings frm til neste tur som er 17-19 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 700 gram biggrin.gif Nådde ikke første delmål men er likevel kjempefornøyd! Har hatt nedgang i flere uker nå så lell om det ikke har gått så fort har det gått riktig veg smile.gif Får en del utfordringer utover i mai men det får jeg takle som best jeg kan. Etter de 14 dagene i syden i mai tror jeg alt blir ved det "normale" i lang tid så da har jeg mulighet til å korrigere kursen igjenrolleyes.gif.Håper vekta er snill med dere også denne uka!

Ha en fin første mai-dagbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var ikke snill mot meg i dag. 200 gram opp og det er ubetydelig. Kanskje bare vann,men jeg så jo 86 tallet igjen.

 

Kjenner jeg er litt lei akkurat nå. Formen er dårlig selv om jeg trener 3 ganger i uken. Mulig jeg trener for dårlig. (iflg min mann)

 

Kan ikke gi opp, men bunaden passer selv om jeg ser ut som en budeie.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,1kg

 

Det er 4,2kg ned,

 

Målet er 68kg, ned i 80kg før 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing denne uka ble 96,3 . Det er litt opp og litt ned om en annen.. :unsure:

 

Tenk om jeg greier å snu tankene mine og bare få et trimpoeng hver dag så vil jeg gå nedover og ikke vakle fram og tilbake. Det sitter i hodet, og å få til endringen er ikke lett.

Jeg startet med å registrere vekta den 20.05.12 og kanskje lurere å fokusere på at det er nå 4,3 kg.ned fra ifjor. :D Hurra :D

 

Bunaden 17.mai? Ja den passer,, men skulle hatt den litt løsere i livet. Det kan fikses, jeg finner fram rokkeringen om en stund og litt hver dag kan ikke gjøre det verre. Hvis jeg får den til å ligge imellom valkene. Ikke fortvil,toam.Vi er jo fine og det finnes jo bare 1 av oss i verden, vi er unike og gode å ta i. Det blir bedre når varmen kommer og vi lever mer ute.

Og du,betty blue har fått gang på slankingen, trimmer og er så flink. Du tar pusten fra meg , men det er fordi du imponerer meg. Jeg skal nok komme i siget ettterhvert. Ser ut som om jeg må varrmes opp først og det skjer rundt 17.mai. :)

Kikk, ja vi kjemper videre. Ikke lett å konsentrere seg om alt. Vi skal bli i bedre form når varmen kommer, neste uke er det lovet varmere. Gleder meg til lange varme kvelder. :)

Trenger det nå, vinteren har vært slitsom , nå blir det Sol, sol og atter sol. Vi lever i håpet.

Har hatt fisk til middag, lettsaltet og passe mengde av alt, ligger godt an, bare jeg greier å styre unna kaker som er i kjelleren. Det skal jeg greie:-)jeg vil, og så kan jeg kose meg med jordbær med vaniljekesam og litt vaniljesaus.

 

Ha en fin helg alle sammen. Vi er flinke og får til mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne gikk ned ca 30 kg uten å trimme noe særlig. Men hun kuttet ut sukker. Ikke kaker, vaniljesaus eller lignende. Hvorfor vaniljesaus når du kan bruke mager vaniljekesam. Bær med splenda i stedet for sukker og mager vaniljekesam er nydelig. Bare tenk at dere ikke tåler sukker. Svigerinnen min sier at det hjelper.

 

Problemet er jo når en blir servert. Men det går ann å ta et "blondestykke" som min kursleder sa. I siste styremøte i en forening jeg er medlem av sa 2 klart i fra at de gikk på GR kurs og tok ingen ting. Ei anna vet jeg lever på lavkarbo så hun tok ingen ting. VI KAN TA EGNE VALG.

 

Sier hun som spiste rosinbolle i bilen i går. :) Ha en fin helg.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Tror nok det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å trimme en masse, men jeg tror kanskje det kan være til hjelp med å stramme opp kroppen smile.gif Spesielt for oss som er godt voksne - det er ikke like enkelt som da en var ung når det gjelder å få "løsskinnet" på plasslaugh.gif. Og i tillegg merker jeg at jeg er blitt mye sterkere i ben og armer. Men vi må jo gjøre det som passer oss best og jeg som er alene hele uka har ganske god tid til å trimme. Mine foreldre lever ikke så jeg har heller ingen som behøver min hjelp slik som flere av dere har. Derfor er det lett for meg å gjennomføre en trimøkt etter jobb. Min mann liker også å trimme, så når han kommer hjem til helgen prioriterer vi en tur i treningsstudioet, og så blir det en lang gåtur på søndagene.Men så kommer "minuset" - på grunn av at jeg trimmer så mye har jeg en uvane med å unne meg litt for mye ekstra i helgene! Er kjempeflink i løpet av uka, men dessverre ikke i helgadry.gif. Derfor blir ikke vektnedgangen så stor som den kunne blitt tongue.giftongue.gif (Dumme meg)

Ha en fin helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Betty Blue at det er bra å trene. Muskelmassen svinner sakte bort om vi ikke gjør noe aktivt for å holde den ved like. Jeg trener 2 - 4 ganger i uken det meste av året, uten at det synes på vekten. Men det merkes på formen. :)/>

 

Etter noen ukers ferie uten styrketrening er det nesten som å begynne fra start. Men det kommer seg fort.

 

Mitt poeng er at om man ikke har mulighet for å trene så er 80% mat og 20% trening. Så da er det enda viktigere å være flink med maten.

 

Jeg er hjemme igjen etter 2 dager hos datteren. Hun går tur flere ganger pr dag. og har mer enn 10000 skritt hver eneste dag. Men slankere har hun ikke blitt.

Og hun dro meg med på tur. Selv jeg fikk mer enn 10000 skritt på lørdag. Men inntaket av Twist og vafler rettet nok opp det som ble forbrent. Har ikke vært der siden jul, så jeg bare koste meg og så får jeg ta det igjen når jeg kom hjem. :D/>

 

God søndag kveld, og lykke til på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å greie over 10 000 skritt Toam, og da gjør de heller ikke så mye om det blir noen ekstra godsaker rolleyes.gif. Og litt kos må man unne seg. Jeg tenker litt som så at jeg sikkert hadde spist de ekstra kaloriene likevel så da er det et ekstra pluss med litt trim!i

Her ble det 19,8 trimpoeng denne uka, men kommende uke byr på noen utfordringer. Starter morgendagen med hotellopphold i 2 dager, så blir det bursdagsfeiring på fredag og konfirmasjon på søndag! Skal forsøke å finne rom for litt trening innimellom dette, men kommer nok til å slite med særlig vektnedgang resten av mai for etter konfirmmasjonen blir det (som jeg har nevnt tidligere)14 dagers sydenopphold smile.gif Blir vel snarere opp enn ned da wub.gif Men så kommer det dager etter dette, og da gjelder det å finne tilbake til gode vaner igjenbiggrin.gif. Har planer om å være litt strengere med meg selv i helgene etter ferieturen så det er mulig å få litt fortgang i vektreduksjonen. Hadde vært kjekt å kvitte seg med en del kilo før sommeren er over.

Ha en fin uke, og lykke til på vekta smile.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

 

ja jeg kjenner meg igjen--flink med mat og litt trim og vips så glemmer jeg bort at jeg skal ned i vekt.

Det er da merkelig , men nå skal jeg bare sende dere en liten hilsen og så skal jeg ha noen minutter på ellipsemaskinen. Alt er bedre enn ingenting.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

 

Kan ikke skryte av at jeg har vært særlig aktiv her i det siste, men det skyldes at motivasjonen ikke var helt på topp. Føler det begynner å forandre seg litt igjen så nå er det bare å brette opp arma og fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må melde om en god dag idag- har feiet bort vintergrusen i bakken vår og fått 1 trimpoeng med ellipsemaskin, steppemaskin og pilatesball. Hurra! :D

 

Har et mål om å skrive i dagboka og registrere mat.

Planlegging av hva jeg skal spise må til.

Jeg jobber med saken, må jo få det til en dag..

 

Rapporterer i morgen når jeg har veiet meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...