Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Aner ikke hva det ble i går,var borte en god del av dagen så fikk ikke skrevet opp noe,pluss at vi fikk servering der vi var.

I dag ble det kluss med frokosten,glemte faktisk å veie å måle,jaja,litt fjern i hodet kanskje? Skylder på fibrotåka.

begynner på ny frisk i morgen,får bare tenke meg godt om i dag.har jo faktisk en ganske god føling på hva maten er i kalorier,men det er jo fort gjort å lure seg sjøl også. Skal til Kiel på søndag,så da blir det jo heller ikke så enkelt å veie maten,haha.

Tirsdag er vi hjemme igjen å kan skrive.I mellomtiden,så får jeg ha en godt øyemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag begynte jeg på et nytt GR kurs, på formiddagen. Dvs at de fleste var godt voksne damer, og ei som jobber skift og har fri den formiddagen. Kom vel fram til at jeg ofte spiste for lite og at jeg skal bytte ut brød med knekkebrød. Spise lite og ofte og fortsette med trening. Men måtte holde meg på snitt av 1500 kcal. Noen dager mer og noen dager mindre. Da lurer jeg kroppen litt. Skal dele tipsene med dere etterhvert som de dukker opp.

 

Og så har jeg bestilt 10 timer med personlig trener (har jeg kanskje fortalt før) Har hatt 2 gratis og to betalte nå, og det kjennes. Må ha denne timen en dag i uken jeg ikke har annen trening. Ellers blir det for tøft. Det ble 5,7 TP denne uken.

 

Startet uken bra med ca 10000 skritt pr dag, men det har dabbet av etter hvert. :(/> I dag her jeg vært barnevakt for en 3 åring, og i morgen skal jeg kjøre til sørlandet og 4-5 timer i bilen er ikke bra, hverken for ryggen min eller for trimpoengene. Får gå en tur med hunden deres når jeg kommer fram.

Og så er problemet med å holdet fokuset når jeg ikke er hjemme og bestemmer maten selv. Dere kjenner problemet.

 

Skal rapportere over helgen, kommer hjem igjen mandag ettermiddag.

 

Så ønsker jeg dere alle en fin helg. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

So bra Toam, då kan du "oppdatere" oss av og til, og kanskje vi kan få litt tips av og til :)

 

I går ble det ingen tp, og inntatt bare 1087 kcal, det er nok for lite, men eg kan jo ikkje spise bare for å spise heller, føler eg :unsure: Men eg burde kanskje ha gjort det <_<

 

Men no er det helg, og i dag blir det kafètur med venninner, og då blir det kyllingsalat uten dressing til lunsj.

 

Når eg får servert maten ute, synes eg det kan være litt vanskelig å "sjå" kor mange kcal det er, har dokke noen tips om det? Spesielt om eg er på Kinarestaurant. Skulle vært oppgitt kcal på kvar rett på alle menyer, det hadde vært saker det :D

 

Ha ivertfall en fin lørdag alle dokke kjekke og flinke damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer. :D

 

Da er jeg tilbake. Jeg har ikke kuttet ut, måtte bare legge alt på is en ukes tid. De siste dagene har vært noe hektiske. Min mor ble akutt lagt inn på sykehuset, var styggdårlig, og i flere døgn trodde ingen hun ville stå det over. Vi var der hele tiden, og da ble det så som så med matinntak. Avdelingen foret oss med kaffe og kjeks, ut over det ble det sykehuskioskmat, dvs boller, donuts, pølser, osv. Ikke akkurat sunn og nærende kost. De stundene jeg var hjemme og sov var det liksom ikke tid til å lage mat, søvnen var viktigst, så da ble det temmelig lettvint over hele linjen. Så all form for registrering var bare å glemme. Min mor overlevde krisen mot alle odds, så nå er det bare å begynne på igjen, med registrering. Hvor mye jeg har lagt på meg denne uken tør jeg ikke tenke på, og jeg kommer heller ikke til å se på vekten før det har gått noen dager, og kroppen har fått normalisert seg igjen. :huh:

 

Radiogaga, du kommenterte at jeg skriver opp selv når kaloriinntaket går over stokk og stein. Hehe, jeg satte også på meg skylapper før, og kuttet ut registreringen når jeg visste det ble for mye. Jeg ville ikke vite hvor mye jeg egentlig hev innpå. :angry: Men da jeg bestemte meg for at NÅ er det JEG som har kontrollen, bestemte jeg meg også for at absolutt alt skal noteres og offentliggjøres. Det blir en form for spisesperre med det presset over seg. :)

 

Toam, så flott at du har begynt på kurs. :) Er enig med Radiogaga at tips mottas med takk. Det kan være nyttig for oss alle, det. :)

 

Pus 52, håper du har det fint på tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på kurs igjen og vekten var ned 400 gram.

Forrige uke hadde jeg 5,9 TP og 59150 skritt.Det ble mange timer i bil på lørdag og ikke lett å får til trim og riktig kosthold når er er på besøk hos noen. Kjørte hjem på mandag så det ble ikke mange skrittene da heller

 

Dagens fokus på kurset var å stadig kontrollveie mat og føre dagbok. Fikk eksempler på hvor fort det var å spise litt for mye hele tiden og vips så hadde vi fått i oss 500 kcal for mye den dagen.

Og så snakket vi om hetetokter og overgangsalder. Når jeg var på mamografi hørte jeg at sukker trigger hetetoktene. Og så skal vi være forsiktig for kreftceller elsker sukker. Så det er bare å holde seg unna. :)/>

 

Fa-mol: Det er umulig å tenke mat og registrering når noen blir syke. Godt det gikk bra og at du kan få tilbake hverdagen din. Kjeks spising tar jo livet av kroppen. :(/>

 

Ha en fin uke, Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Veldig bra Toam med fin nedgang :) Eg er so enig med deg Fa-mol, vi MÅ bare legge vekk skylappene, heretter skal ALT registreres. Eg har vore veldig flink med registrering siden vi begynte med rapportering her kvar dag, so det vil eg absolutt fortsette med :) Men det har vært et par dager i helgen at eg ser rett og slett at eg kjem mykje over, og da gir eg rett og slett blaffen i å registrere :huh: Det skal det være slutt på no.....

 

Ellers er eg fornøgd med uka som har gått, i går ble det 1,9 tp og 1068 kcal. Og i dag viste vekta en nedgang med 0,5 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig har det ikke rukket å bli i morgen allerede. Da får jo dagens registrering bli gårdagens. :)

 

Så flott nedgang, Toam og Radiogaga! Dere er virkelig inspirerende! :D Tommelen opp og klapp på skulderen!!!

 

Den opplysningen om at kreftceller elsker sukker var skremmende, :blink: og burde virkelig være en motivasjonsfaktor for alle her inne på GR.

 

Jeg reiser bort onsdag, torsdag og fredag. Da blir det dels hotellmat og dels kantinemat. Det blir ingen registrering av kalorier, og lite mulighet til å gå noe særlig disse dagene. Så utfordringen for meg blir å holde meg i skinnet matmessig sett. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan. :)

 

Tirsdagens tall: tp 1,7, skritt 12570, kal 1808.

 

Jeg melder meg igjen på lørdag. Ha en flott uke fortsatt, damer. Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen startet bra med trening 1,9TP

Skritt 8252, Men så kom jeg på møtet i går kveld og der ble det servert kringle, Sånn helt fersk hvetekringle. Og jeg tok 2 stykker. Svake menneske.

 

Da ble det 1850 kcal inntak. Det jevner seg vel ut i løpet av uken håper jeg.

 

Ellers synes jeg det går greit med å følge GR opplegget så langt. Anbefalt å bytte ut brød med knekkebrød. Greit nok, men jeg har så mye godt brød i fryseren så jeg tar litt av hvert.

Hundre ting å ordne i dag, og så skal jeg ta en styrketrenigsøkt når butikkrunden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :)

 

I går ble det inntatt 1445 kcal og en skikkelig trimdag :) Først hadde eg en time med styrketrening, etterpå var det tur med bikkjene mine og på kvelden var det en times svømmetur :) Resultat ble 6 TP :D Blir nok ikkje daglegdags dette, men var liksom so godt i siget.....

 

Da går vi inn i helga, og farsdag på søndag må det jo bakes :huh: Mannen i huset har bestilt kvæfjordkake, so då e det bare å bake den da :o må selvfølgelig smake på den, men må jo prøve å styre meg <_<

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsdagen er over, hadde barn og barnebarn til lunch, serverte suppe og rundstykker og toscakake til kaffen. SÅ var det til pappa på pleiehjemme hvor søsteren hadde satt igjen litt marsipankake, Et lite stykke. Utrolig hvor bra det kan gå om en holder fokus. :)/>

 

Men det har vært lite trim i to dager, lørdag var det Harry-tur og det meste av dagen i bilen, i dag var det matlaging og besøk. Fikk noe problemer med et ben i natt, kunne nesten virke som blodpropp, og jeg tok 10 minutter på trimsykkel for å bevege bena litt. Skal komme meg til legen i morgen tidlig. mange i min familie og slekt har hatt blodpropp så jeg får sjekke om jeg er genetisk arvelig for propp. :(/>

 

Dere har også vært fult opp for dere også ser det ut til. Det her vært stille her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er jeg endelig tilbake med et livstegn fra meg.

Har ikke hatt anledning til å være inne på siden på en stund.Mye som skjer,og så er formen så dårlig.

I dag har jeg og mannen gått oss en formiddagstur,det var friskt og godt å få rørt på skrotten.Har ikke skrittteller som er i orden,så jeg vet ikke hvor mange skritt jeg går om dagene,men får se om jeg ikke skaffer meg en snart.har lånt bort de gode jeg hadde,så da er jeg fri.

Jeg har holdt vekta helt stabilt på 91,1 siden sist jeg veide meg,så det synes jeg er ganske bra gjort når jeg ikke har veid eller fulgt med på inntaket slik som jeg skal.

I dag har jeg veid og skrevet inn alt,så håper jeg på nedgang.

Skal jo til syden om ca 1 måneds tid,så det hadde vært stas med litt nedgang før den tid.

Dere er flinke her inne ser jeg,det hjelper på motivasjonen å se at dere er flinke.

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

I helga har det vært so som so med matinntaket, har ikkje registrert engang. Men det vart ikkje dei store utskeielsene egentlig, bare på søndag da eg spiste kake og 2 vafler. Fikk nesten sjokk då eg såg at ei vaffel var ganske mange kcal :o

 

Ellers vart det 10,7 trimpoeng forrige uke, so greit er jo det. Og vekta i dag viste bare minus 200 g, so nå er eg 89,7 :) Veldig greit å være på 80 talet igjen. Håper bare motivasjonen fortsetter. I går hadde eg en time med styrke på helsestudio, men det ble inntatt bare ca 1000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det hele 1706 kalorier i går,litt mye,jaja.

har i allefall begynt å ta meg sammen å skrive opp,men det er litt lett å glemme å veie opp,så jeg må ta meg sammen å konsentrere meg om det.Vekta ligger framme så kan ikke skylde på det heller.

Det må være deilig å gå under 90 tallet radioraga,det gleder jeg meg til også.

I dag skal jeg være ekstra nøye med maten og skrivinga,så skal jeg vel klare å komme meg nedover jeg også.

Vinteren er ikke min beste årstid,det er litt tungt å være i sprudlehumør,haha,fordi det er så lett å koooooose seg når det er mørkt ute.Da blir jo ikke humøret så lett til sins heller,fordi vekta ikke rikker seg dit jeg vi.

Uansett,nå er det ikke lenge før det blir lysere dager igjen,tiden flyr utrolig fort,nifst,for jeg henger ikke helt med i svingene,det er så vanskelig å henge med,skulle ha gjort så mye,men formen er ikke tilstede.

Gleder meg til gåturer å sol i syden.Gikk tur i går med mannen,det var godt å komme seg ut selv om det ikke var så mye sol å se,men det vart friskt og godt.

Nu er det klesvask osv,så ha en fin dag alle sammen.Skal være super nøye i dag,helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg inn igjen! Blir av og til så frustrert, når jeg får til å logge inn, og lese, men ikke hverken registrere eller skrive på forum. :angry:

Jaja, nå er jeg i hvert fall her, og det er altså gårdagens (tirsdagens) tall jeg legger ut:

Tp 1,5, skritt 11000, kal 1586.

 

Toam, hvordan går det med benet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, synes dokke er flinke alle sammen, og det at vi registrerer her inne viser jo at motivasjonen er der, sjøl om den kan ligge litt langt inne av og til so backer vi kvarandre opp :)

 

Det blir flott for deg Pus52 og få komme ned til varmen, det er slikt som burde vært på blå resept ;)

 

Fa-mol, eg har også hatt samme problemene, får ofte beskjed om at eg ikkje kan svare i forum før eg er logget inn. Men eg er jo logget inn, so då må eg bare logge ut og inn igjen, og då har det gått fint.

 

Ellers, i går ble det svømming på meg, og dermed 2,3 tp og inntak 1208 kcal. Eg ser det at eg må ligge mellom 1100-1400 for å greie å gå ned. Går eg opp i 1600 over fleire dager, ja då viser vekta feil vei. Synes det er litt rart, siden eg forbruker ganske mange kcal i løpet av dagen, men..... det er vel kanskje slik med oss i overgangsalderen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går eg opp i 1600 over fleire dager, ja då viser vekta feil vei.

 

Jeg har også lagt merke til det samme, Radiogaga. Jeg har vært sliten og lei en periode, og ikke orket stresse så voldsomt med kaloritellingen. :( Men det ligger i bakhodet, så selv om jeg har spist mer enn jeg burde, har det ikke blitt så mye som det ellers ville ha blitt. :) Og det er jo bra! De siste par dagene har det imidlertid gått bedre. Håper det varer. :D

 

Tipset med å logge ut, og så logge inn igjen var smart, det skal jeg forsøke neste gang jeg får problemer.

 

Tp 2,6, skritt 10757, kal 1369.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So bra Fa-mol :) Eg lurer på korleis du får til å legge ut bare en liten del av det som andre skriver, og svare på akkurat det :)

 

Ellers ble det 0 tp på meg i går og inntatt 1240 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på korleis du får til å legge ut bare en liten del av det som andre skriver, og svare på akkurat det :)/>

 

Hehe, det spekulerte jeg også på en gang, og spurte om det samme. :D Klikk på den røde Svar-knappen under det innlegget du vil svare på. Da kommer det opp mellom to klammeparenteser. Slett det du evt. synes er unødvendig i innlegget. Så skriver du ditt innlegg under på vanlig vis.

 

(Måtte gjøre det for å få til å skrive hvordan. :rolleyes: )

 

Dagens noteringer: tp 1,1, skritt 8925, kal 1785. Jaja, det er sannelig ikke like enkelt bestandig å holde seg under 1600, når jeg noterer alt om kvelden. :( Bør vel bli flinkere til å notere underveis, eller planlegge og legge inn alt på forhånd, så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er sannelig ikke like enkelt bestandig å holde seg under 1600, når jeg noterer alt om kvelden. :(/> Bør vel bli flinkere til å notere underveis, eller planlegge og legge inn alt på forhånd, så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. :blink:/>

 

 

Yes, klarte det, takk skal du ha :) Under frokosten sitter eg og registrerer alt gjennom dagen, om eg veit kva vi skal ha til middag da..... ;) då blir det lettere å følge med synes eg, og lunsjen min lager eg samtidig med frukosten, for den skal eg jo ha med meg på jobb ;) I dag består lunsjen min av kjedelige 2 brødskiver med leverpostei og agurk og en Persimmon til mellommåltid, har faktisk fått litt dilla på den frukten, den er stor og mindre kcal i enn banan :)

 

I går ble det svømming igjen, 2,3 tp og 1438 kcal spist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer!Som dere sikkert har sett har det vært lite aktivitet på forumet fra min side sad.gif Den siste tiden har vært litt spesiell i og med at jeg avslutter min yrkesaktive karriere. Det har vært vanskelig å fokusere på vektnedgang da det hender så mye rundt meg. Men jeg har forsøkt litt og da jeg veide meg på torsdag ser jeg at vekta er stabil. Så selv om det ikke er nedgang er det i vertfall ikke oppwink.gifJeg har pakket kofferten og drar nå til varmere strøk for vinteren, og kommer ikke hjem før til våren. Jeg får ikke tilgang på vekt mens jeg er borte, men håper på mange lange turer skal virke positivt slik at jeg ser nedgang når jeg kommer hjem smile.gif Jeg kommer til å titte innom på forumet en gang i blant, og forhåpentligvis er det fortsatt liv i tråden når jeg kommer hjem.Lykke til videre alle sammen, og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...