Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

God tur Betty blue. Kos deg i varmen.

 

Her går det helt på trynet med inntaket. Bra helt til ca kl 21. Så går gubben til sengs. Han skal opp og vekke hanen. Da starter raidet i kjøleskapet. Tv titting alene er farlig. Synd jeg er b-menneske. Får ikke sove så tidlig. Må skru sammen hodrt litt annerledes.

 

Spent på vekten på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå so deilig Betty Blue, å kunne tilbringe vinteren i varmere strøk :) Kos deg masse og husk at alkoholen er det masse kcal i :rolleyes:;)

 

Helga mi har vore fin, men har rett og slett ikkje gidda å registrere noken ting, so ser jo då at det blir litt utskeielser, so heretter skal ALT registreres i helga også. Nesten litt galt at man må få maten ned på papiret for at man tar tak, men det er noke med det, når man ser det svart på kvitt so.....

 

I dag blir det full skjerpings, so er spent på vekta i morgen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov dårlig i natt så jeg har sittet i flere timer her nå, lagd dagsmenyer og så er det bare å legge inn hele dagsmenyen. Har flere å velge i, div luncher og middager.

 

Jeg ser at vekten går oppover for hver uke. så 1500 kcal tror jeg er for mye for meg. Må prøve med litt variasjon. 1200 en dag og 1500 en dag. Da går ikke kroppen på sparebluss.

Trening senere i dag. Må legge inn 1 time bevegelse hver dag. Og nå som snøen kommer så blir det nok mest treningsstudio for meg.

 

Vi snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Har blitt dårlig med registrering her dei siste dagane. I går var eg vekke, so då gjekk det i kafèmat ;) Toam, det samme har eg erfart, at 1600 kcal er rett og slett for mykje. Det går best om eg ligger mellom 1200 og 1500. Var på vekta i dag og fikk nesten sjokk..... minus 1,6 siden forrige uke, so no er eg 88,2. Merkelig det med tankene, det første eg tenkte på at her må vekta være noe galt med :blink: Men den stakkars vekta får jo skylda for alt :unsure: Eg har jo vært sikker på at vekta må være feil når eg har gått opp også. Har til og med tenkt tanken å kjøpe ny :rolleyes: Men har brukt den samme vekta heile tida, so...... tok til og med en firepakning med mel å veide, og joda, vekta var riktig den :P

Motivasjonen min ble ivertfall godt styrka, so her må vi bare stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra radiogaga. Slikt er veldig inspirerende. Jeg veide meg på GR kurs i dag og det var ned 600 gram på to uker, 1 kg tilsammen. Bedre enn opp :)/>

 

På grunn av dårlig søvn forrige natten var det ingen trening på med på formiddagen. Men så meldte den dårlige samvittigheten seg og jeg tok en tur på vanngymmen. Og skal si jeg merket det i dag når jeg hadde time med personlig trener i ettermiddag. Var stiv og hadde vondt både her og der :D/> , Når vi var ferdig sa hun at jeg burde gå hjem og hvile, legge meg eller godstolen. Og jeg var ikke vond å be.

 

Det blir dårlig med skritt på meg, men det blir bra med TP. Skal summere i slutten av uken. Nå må jeg lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille,

 

Jeg har gått ned 300 gram siste uke. Det ble 5,4 TP, pga forkjølelse ble det ikke trening i helgen så der røkt muligheten for å oppnå 7 TP i forrige uke. Har fremdeles rennende nese, og med underkjølt regn på veien så gikk jeg ikke på GR kurs i formiddag.

 

Ha en fin uke og hold fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer.

 

Toam og Radiogaga, så flott nedgang dere har! Det gleder meg. (her skulle det vært et stort smilefjes, men får ikke til å legge det inn.)

 

Nei da, jeg har ikke hoppet av lasset, selv om det kan virke slik. Det har bare vært ekstremt hektisk. Jeg tror jeg fortalte tidligere at min mor var alvorlig syk, og at ingen trodde hun ville stå det over. Vel, det gjorde hun, og er nå på en opptreningsavdeling. Hun er noe dement, så da hun forsto hvor syk hun hadde vært, slo angsten til. Likeså ble forvirringen enda verre da hun ble flyttet for opptrening, og da hun fikk beskjed om at hun ikke kan flytte hjem igjen, men må på pleiehjem, gjorde ikke det saken noe bedre. Så det har vært mange lange dager sammen med henne for å greie å få henne så mentalt på beina som det lar seg gjøre.

 

I tillegg har kameraten og jeg bestilt oss tur til varmere breddegrader i desember. Vi reiser i morgen, og kommer hjem den 22. desember. Så alt som skulle forberedes til jul, kaker, mat, gaver, pynting osv måtte gjøres i november. Med andre ord, det har vært råhektisk, og registrering av mat og mosjon har blitt rasjonalisert bort. Det har rett og slett ikke blitt tid. Dessuten ville det nok vært ganske bedrøvelige registreringer. Må innrømme at det har blitt mye pølse i brød, ferdigsmurte bagetter, og ferdigpizza de siste ukene. Har vært så sliten at bare tanken på å skulle tenke fornuftig og lage skikkelig mat ble en ekstra byrde. Det kjennes etter hvert på bukselinningen, ja. Har ikke våget å gå på vekten, det får vente til vi kommer hjem igjen.

 

Jeg gleder meg til å komme bort en stund. Det skal bli godt å få tatt grep på maten igjen, og vi får heldigvis rørt oss mye. Så jeg håper noe av elendigheten (les: vektoppgangen) fra de siste ukene forsvinner. Jeg har ikke mobil med nettilgang, og heller ikke tilgang til vekt. Det kommer derfor ikke noen nye oppdateringer fra meg før i mellomjulen. Men da er jeg på plass igjen, med daglige rapporteringer.

 

Ønsker dere en flott adventstid!

Vi tastes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det går sakte, men det går rett vei. Ned 0,3 kg siste uke. Bedre enn opp i disse bake og kosetider.

 

Har vært dårlig med dagbok siste tiden, og det blir nok ikke bedre før etter jul. Men jeg holder fokus og har lang erfaring nå så jeg vet når jeg gjør noe galt. Og sammensetningen blir nok ofte gal hos meg. Kanskje litt lite grønnsaker og melkeprodukter og for mye karbohydrater.

 

I morgon, i morgon, men ikkje i dag... Fin sang det.

 

Har meldt meg på et nytt GR kurs over jul. Ser at det hjelper, jeg holder fokuset når jeg vet at jeg skal veies, og så betaler jeg så mye for det at jeg synes jeg må få noe igjen for det. :rolleyes:/> Har gått ned 2,9 kg på 7 uker. 400 gram i snitt.

 

Har et mål om å komme under 80 før 1. mai, Det er nesten 9 kg på 19 uker. og det er ca 0,5kg på uke. Og går jeg så sakte ned så har jeg kanskje en mulighet for å klare å det. og ikke gå opp igjen med en gang.

 

Ha en fin adventstid og en fin julefeiring. Bevege oss mye og ikke bare sitte ved gotteskålen og se på TV. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

GODT NYTT ÅR. HÅPER DERE HAR HATT EN FIN JULEFEIRING.

 

Vekten har gått feil vei de siste ukene, så nå må det strammes inn skikkelig her. Opp igjen alt jeg hadde gått ned på GR kurset. :(/>/>

 

Trenger deres støtte utover nå, og håper at noen av dere er tilbake i neste uke når den virkelig hverdagen begynner.

 

 

Sjekker opp på mandag om noen har kommet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen, og godt nytt år alle sammen :rolleyes: Har hatt en fin jul med masse besøk og god mat :lol: har ikke vært på vekta på lenge, den står jo der på badet, og føler at den regelrett ler av meg. Tørr nesten ikke å gå opp på den for eg veit jo at det har gått skikkelig galt i løpet av den siste mnd.

 

Men men, i morgen må eg bare manne meg opp og ...... vi høres ivertfall i morgen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, damer. :)

 

Da er jeg også tilbake, med flere kilo å dra på enn det som egentlig var meningen. :(

 

Så nå er det tilbake til registrering av mat og vekt og midjemål, og rapportering daglig av trimpoeng, skritt og kalorier inntatt. :)

 

Spiste ganske mye ganske sent i går, så jeg skal veie meg i morgen tidlig. Tror det blir en mer realistisk vekt enn om jeg gjorde det i morges, da jeg ennå følte meg mett etter gårdagens sene måltid. :huh:

 

Denne gang skal jeg ikke sette meg noen mål som for eksempel "10 kilo til påske". Det har jeg prøvd før, og det gikk ikke. Jeg er lei av å føle at jeg ikke strekker til, og ikke når slike "enkle" mål. Denne gang skal jeg ha små delmål, nemlig å gå ned 5 kilo før neste 5-kilos delmål. Tror det vil lykkes meg bedre. :rolleyes:

 

Da er vi i gang igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var invitert bort på "julerestemiddag" i dag, og synes jeg greide meg kjempebra. Forsynte meg med litt av det meste, og spiste sakte og rolig. Og det hjalp, det ble ikke så mange kalorier som jeg hadde fryktet. :) Derimot ble det svært få trimpoeng og skritt. Men likevel, jeg er fornøyd! :D

Dagens registrering: tp 0,6, skritt 3900, kal 1412.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

God morgen damer :) Ja, då var vekta unnagjort, opp 1,4 noe som eg er gledelig overraska over. Trudde virkelig det ville ha vært meir :rolleyes: Men nå er det også her begynt med full registrering. I går ble det inntatt 1354 kal og 7809 skritt, ingen trimpoeng. Har fått meg nytt fitbitarmband til Jul, so no er jakten på 10000 skritt daglig igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sprettkaldt og glatt ute, så jeg våger meg ikke ut for å gå noen trimtur. I morgen skal jeg rydde vekk alt som henger på tredemøllen, og ta den i bruk igjen. Snedig hvor fint slike trimapparater egner seg som klesstativ, du ... :rolleyes:

 

Dagens registrering: tp 1,8, skritt 4251, kal 1610.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

So flink du er Fa-mol. Her ble det over 1 times tur, men det var bikkjekaldt.... det ble ivertfall 2,4 trimpoeng og 13479 skritt. Det ble ikke loggført mat, men tror nok det kom over 2000 siden det ble "litt" nøttespising på kvelden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

So flink du er Fa-mol. Her ble det over 1 times tur, men det var bikkjekaldt.... det ble ivertfall 2,4 trimpoeng og 13479 skritt. Det ble ikke loggført mat, men tror nok det kom over 2000 siden det ble "litt" nøttespising på kvelden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Radiogaga. Jeg må få returnere rosen: jeg er skikkelig imponert over det antallet skritt du oppnår! :D

 

I dag ble det ikke noen tredemølle"tur". Har hatt hodepine hele dagen, og ikke rørt meg mer enn det jeg måtte for å komme meg ut og handle. Får sastse på mer bevegelse i morgen. ;)

 

Dagens resultater: tp 0,8, skritt 3276, kal 1392.

 

Ønsker dere alle en flott helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen har ikke vært helt på topp her etter jul, ikke teller jeg skritt eller TP og ikke er jeg flink med dagboken. Men jeg har trent 3 ganger denne uken og det blir ca 6 TP.

 

Men i morgen begynner jeg på et nytt kurs og da må jeg ta meg sammen. Det er flaut å gå på vekten og ikke har nedgang. Og jeg må ned 10 kg før 1.mai. Det er 17 uker. Dvs ca 600 gram i uken. :lol:/>/> :lol:/>/> Du snakker om å være optimist.

 

Men uten et reelt mål er det bare et ønske, så her må fokus settes inn for fullt.

 

Jeg skal dele med dere hva vi snakker om på kurset, Da får jeg det jo gjentatt det selv og kanskje det hjelper :)/>/>

 

Ønsker dere en fin søndagskveld og så hører dere fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, du er ikke alene om å slite med motivasjonen! :( Alt for ofte lurer jeg på om det egentlig er verd det, alt dette slitet for å få av noen kilo. Men så tar fornuften overhånd til slutt: det er jo ikke primært for å ta av, men for å endre livsstil og bli litt sprekere, jeg holder på med dette. Spesielt når jeg er sammen med barnebarna kjenner jeg på det. :P

 

Så flott at du vil dele fra kurset. Jeg burde nok ha tatt et kurs selv, for å få hjelp til å holde fokus. Men jeg har ikke råd. Så all hjelp mottas med stor takk! :D

 

De siste dagene har jeg vært borte, så da ble det ingen registrering. Men det har vært alt for lite bevegelse, og litt for mye mat. Likevel viste vekten i morges at jeg har gått ned 300 gram. O jubel! Må jo si det var ganske motiverende, når jeg trodde at jeg ikke hadde gått noe ned, og håpet at det ikke var noe opp. :D

 

Dagens registrering: tp 1,2, skritt 3797, kal 1320.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke kurskveld for meg på mandag. Har slitt mye med ryggen lenge nå og på mandag orket jeg ikke å sitte mer og meldte avbud. Egentlig har ikke jeg heller råd til kurs, men fikk litt penger for en jobb jeg gjorde og prioriterte dette. Tror det får bli med disse to, ett før og ett etter jul.

 

Mandag var jeg på vanlig trening. 15 min på sykkel og 20 min med stryketrening.

Tirsdag var det et foredrag på Senioruniversitetet som jeg ville høre og på kvelden var det øvelse i korpset. :)/> Pussig for tidligere hadde jeg rukket en treningsrunde mellom disse aktivitetene. Rart hvordan livet endret seg når en ble pensjonist.

 

I dag skal jeg ta litt husarbeid, og så skal jeg ta en treningsøkt etter lunch. Imorgen er det siste time med Personlig trener. Det har jeg ikke råd til å fortsette med, men det var at desperat forsøk på å både komme i bedre form og kanskje få rette litt på ryggproblemene. Men det siste får kiropraktoren heller ta seg av. Og litt har jeg lært av disse PT timene.

 

Skritt teller har jeg et mer avslappet forhold til nå. Men skal trene 3-4 ganger i uken og huske på hverdagsaktiviteten. Og et sunt kosthold. Så får vi håpe det holder.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Seier som Fa-mol, skikkelig møkkadag i går :angry: Fitbiten min var tom for batteri, var på jobb og deretter korøving og når eg kom heim var både mannen min og eg skikkelig søthungrige, so dermed ble det fortært en stor pose twist :o kjenner at motivasjonen virkelig har reist bort. Håper ikkje det blir for lang tid, den er hjertelig velkommen tilbake <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...