Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Enna..... Du er tøff i trynet nå????? :huh: Helt frem til sommeren????

 

Sitter her svart av dårlig samvittighet........ Biff til middag idag. Forsåvidt greit - spesialiteten til min elskede mann. Men han lager en champignon- greie full av creme fraiche (vet ikke hvordan man får sånn fancy ^ over a'en......) en skikkelig feit greie...... + rødvin i norgesglass x ???? I tillegg hadde 13-åringen kjøpt potetgull. Det har jeg ALDRI i hus, men når det først er her..... + at hun hadde sjokolade... :(

Og vi som booket billetter til Hellas-tur idag...... Det betyr bikini det ladies...... :o Vi har et vennepar som skal gifte seg der til sommeren, så jeg har all grunn til å skulle "ta meg bra ut". Men på den annen side...... Det er jo bruden som skal skinne... Da er det ikke så nøye med meg heldigvis..... ;)

 

Æsj.... Dere ser greia? Dårlig kveld i kveld.

 

Faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

VI gjør dette sammen, Bam Bam... Det går så bra!!! :D Crème fraîche (du må sette ^ først og så a... da kommer a-en under, hvertfall på min mac.) er da ikke sååååå ille. Biff er grei mat og litt saus er nyyydelig. Rødvin er antioksidanter og "frukt" ;) . Dette er helgemat - ikke hverdagsmat... Så slå deg sammen med meg. 0 snacks fram til sommeren og 0 godteri fram til - en gang... Klart du skal skinne ved siden av bruden! :lol: Og jeg tipper at hun ikke er like trent som deg :P ??? Det er laaaang tid til sommeren, så de få grammene/kilogrammene du måtte ha igjen de kan du få vekk til da! Vi er over på HV på den tiden! Husker du da du stod opp i otta og jogget ute??? tenk så deilig det blir fra april og utover... og tenk hva du kan gjøre nedi sydens (holdt på å skrive syndens...) land. DU kan løpe på stranden! DET er trening for legger og rumpe, det! Oh yes, baby... mannen din kommer ikke til å slippe deg et sekund! :lol::rolleyes:

I morgen er det søndag og ny dag, du er frisk og glad etter en deilig kveld med elskeden... B)

Mandag er det hverdag og alt er som det skal! NYT helgene!!! Vi er mye vakrere når vi stråler av kjærlighet enn når vi går som tynne, lett nevrotiske kvinner som ikke tør se ned av frykt for at det skal bli antydning til dobbelthake eller som bare kan vise seg i en positur :P ! Tror du de er lykkelige?? Nei! Le og elsk!! Elsk deg selv også, forresten!! Det er noe veldig mange av oss her inne på de forskjellige linkene kunne arbeide mer med!

Jeg sitter og ser på kattene mine - de har ikke alle de nykkene vi damer (og sikkert en del menn) sliter med! De hopper og danser, spiser og sover... (og river ned ting!) Se på "Simon´s cat" på youtube! Glitrende bra tegninger. Ha på litt lyd...

Optimista... vi snakkes etter karaten din i morra, tipper du knuser meg på matta når som helst! Og forøvrig - en sydentur for damer med livsstilsendring på planen... hmmm :)

ok, ladies. G´natt

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Her er det snakk om flotte damer som drar seg avgårde på trening etter litt utskeielser, SÅ FLINKE DERE ER til å ta dere sammen!!

 

Jeg føler meg litt i vimeland, det blir litt for mye mat pr dag, synes 1300 kcal er lite. Jeg holder meg fortsatt unna godteri, potetgull, kaker osv. Det er jo bra, men det blir for mye middag og lunch + vin da... Jeg ser at det er mye kcal i vin, jeg må få det banket inn i knollen.

 

Sukk. Peppes pizza og rødvin på menyen i går er ikke smarte valg.

 

Jeg må stramme meg litt inn, få tilbake gledefokuset. Akkurat nå er i litt sånn farlig gi faen følelse, har vært sørpe forkjølet denne uken og også syke barn, så det er nok med på å lage litt "syte" stemning hos meg.

 

Jeg får dra meg opp etter håret, brette opp ermene og sette stålfokus.

Vekt denne uken = 59,9. Dvs ingen oppgang og ingen nedgang.

 

Velkommen til deg også Anna Lovinda! Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simsalabim....du er kjempeflink som holder deg unna kaker, snacks og godter!! Ja det ER mye energi i vin, dessverre. Det virker som du er kommet inn i en litt dårlig steam.... Det er nå du bare må sette deg ned, eller enda bedre gå en tur og tenke gjennom hvorfor du startet på GR-kurs. Så må du bestemme deg for om du syns det er verdt "slitet", deretter bestemme deg for at dette klarer du... Hardt og grusomt og tungt, men vi er her sammen med deg og vi har erfart det ( og EFARER det hele tiden...) at det kommer store bølger av motstand. Du kan jo kompromisse litt... Spis 150-200 kcal mer pr døgn og heller bruk litt lenger tid.... Så anbefaler jeg nok at du kutter ned liiiiiitt på vinen du sparer en del energi der....

Har hatt en bra dag i dag tross reising. Hadde med matpakke og en sånn wasa knekkebrød med smøreost.... Den var god, den! Har faktisk kjøpt med meg noen slike. Lett å putte i veska :)/>.

Skal i bursdagslunsj i morgen. Det blir sikkert vin... Med jetlag burde jeg kanskje holde meg unna? Men det blir ingen slankelunsj, tror jeg...

Skal forøvrig veie meg i morgen.

Nå legger jeg meg.

God natt dere i gamlelandet

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok!!!!!!!! :o/>

Makan!!!!! Nok en dag full av utskeielser..... Jeg skammer meg grusomt! :unsure:/>

 

Heretter er det fullt fokus!

Her må det bare strammes inn noe skikkelig! Tilbake til null-toleranse! Tilbake til strenge - Bam-Bam! Fra imorgen må det gjøres som det ble gjort i begynnelsen. Ikke snakk om å slakke litt av i helgene! Særlig fredag og lørdag må skjerpes. Søndager klarer jeg meg stort sett greit, men idag var vi i familiebursdag..... Hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle spise ett kakestykke. Men det var jo så mange kaker der! Jeg hadde jo lyst til å smake på fler enn bare en, liksom. Og det gjorde jeg..... Drakk litt for mye kaffe også. Var kvalm da vi dro hjem..... Æsj......

 

Så Enna - jeg kan jo ikke annet enn å være med deg på null snacks frem til sommeren! Null godteri frem til? Frem til Valentine! <3

 

Simsalabim, så bra at du klarer å holde deg unna alt sånt! Lettere å lure seg selv til mindre porsjoner enn å kutte ut snop. Synes ihvertfall jeg, da. Jeg var iallefall veeeeeeldig nøye med å spise hver 3. time. Om ikke annet, så en liten yoghurt, et stykke rugsprø med en skive ost på, en sånn wasa knekkebrød som Enna sier. Bare det å få tatt toppen av en begynnende sultfølelse. Utrolig effektivt! Men man må også ha noe disiplin. Dette er porsjonen mat - ikke mer. Jeg er veldig flink til dette på hverdagene, det er når helga kommer og jeg er ute av den daglige rutinen at det roter seg til....

Så det er mitt mål fremover - få skikk på helgene!

 

Optimista - jeg venter også i spenning på karate- rapporten din! ;)/>

 

God natt fra meg. Masse lykke til med ny frisk på ny uke damer! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

En passe god treningsøkt unnagjort i dag, og ny venter i morgen. ;) Vin ja - vin = kalorier desverre. Men nyter man ting med måte så går det nok bra! :) Flott at du holder deg unna usunne ting simsalabim, og det er faktisk ikke mye som skal til før en har spist litt mindre kalorier enn det man har forbrent. Og det behøver ikke være en maraton som må gjennomføres - god rask gange i 30 minutter kan gjøre susen det og!

 

Ja det er ikke lett å gå ned i vekt - eller rettere sagt, det er vanskelig å gå fonuftig ned i vekt og holde seg der. Pulverkurer eks - da raser man ned i vekt men man spretter fort opp igjen og! Å endre livsstil er noe man ønsker å gjøre, og som du Enna sier, ja det kan være slitsomt i perioder. Men noen ting av sunne livstilsendringer blir og etter hvert en vane. Man gjør det uten å tenke over det! Men det tar tid. Og vi må alle være tålmodige. Du vil greie det Simsalabim, vi er her for deg, men du må og ville det. ;) Og det tror jeg du vil! Så nå drar jeg deg lett i fletta, husk vann! Alltid vann til alle måltider, og en slurk nå og da mellom måltider. Ikke gøy å være forkjøla, da føler man seg ofte helt ugh, men hold fokus, dra frem humøret og stå på! :)

 

Ny arbeidsdag venter så jeg skal hive meg i køya snart. Enna, lykke til med lunchen i morgen (hmm syns du er alltid på en lunch eller middags samling..hmm - hva driver du egentlig med lurer jeg :P - masse venner har du tydeligvis iallefall :) - et lite glass vin gjør nok ikke noe skade - ta bare 20 ekstra situps hahaha! Nei, vettu så mye som du trener tåler du den vinen! Men vær forsiktig sånn at vekta ikke begynner å gå opp! :unsure:

 

Nei, sov godt ladies! God bedring simsalabim! Og Enna , nyt wasa knekkebrødet, en sånn har jeg alltid med meg! ;)

 

Vi tastes! Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Nå er det nok!!!!!!!! :o/>/>

Makan!!!!! Nok en dag full av utskeielser..... Jeg skammer meg grusomt! :unsure:/>/>

 

Heretter er det fullt fokus!

Her må det bare strammes inn noe skikkelig! Tilbake til null-toleranse! Tilbake til strenge - Bam-Bam! Fra imorgen må det gjøres som det ble gjort i begynnelsen. Ikke snakk om å slakke litt av i helgene! Særlig fredag og lørdag må skjerpes. Søndager klarer jeg meg stort sett greit, men idag var vi i familiebursdag..... Hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle spise ett kakestykke. Men det var jo så mange kaker der! Jeg hadde jo lyst til å smake på fler enn bare en, liksom. Og det gjorde jeg..... Drakk litt for mye kaffe også. Var kvalm da vi dro hjem..... Æsj......

 

Så Enna - jeg kan jo ikke annet enn å være med deg på null snacks frem til sommeren! Null godteri frem til? Frem til Valentine! <3

 

Simsalabim, så bra at du klarer å holde deg unna alt sånt! Lettere å lure seg selv til mindre porsjoner enn å kutte ut snop. Synes ihvertfall jeg, da. Jeg var iallefall veeeeeeldig nøye med å spise hver 3. time. Om ikke annet, så en liten yoghurt, et stykke rugsprø med en skive ost på, en sånn wasa knekkebrød som Enna sier. Bare det å få tatt toppen av en begynnende sultfølelse. Utrolig effektivt! Men man må også ha noe disiplin. Dette er porsjonen mat - ikke mer. Jeg er veldig flink til dette på hverdagene, det er når helga kommer og jeg er ute av den daglige rutinen at det roter seg til....

Så det er mitt mål fremover - få skikk på helgene!

 

Optimista - jeg venter også i spenning på karate- rapporten din! ;)/>/>

 

God natt fra meg. Masse lykke til med ny frisk på ny uke damer! :)/>/>

 

Bam-Bam - strafferunde(r!!) på deg nå! Hva velger du, situps, spinning, løping i skauen med Enna eller bli smitta av Simsalabim? Hmm?! Vel gjort er gjort og spist er spist og i morgen er en ny uke, så nå må du stå på!! Jeg drar deg i fletta nå! :)

 

Og ja du skal få karate rapport fra meg i morgen! Det kan bli underholdende - som jeg sier, intet problem å komme ned i spagaten - verre å komme seg opp... :P

natta! :) og en god klem til deg Bam Bam, du var ærlig og fortalte om kakesprekken og det står det virkelig respekt av! Men husk jeg holder deg i fletta nå!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam-Bam - strafferunde(r!!) på deg nå! Hva velger du, situps, spinning, løping i skauen med Enna eller bli smitta av Simsalabim? Hmm?! Vel gjort er gjort og spist er spist og i morgen er en ny uke, så nå må du stå på!! Jeg drar deg i fletta nå! :)/>/>

 

Og ja du skal få karate rapport fra meg i morgen! Det kan bli underholdende - som jeg sier, intet problem å komme ned i spagaten - verre å komme seg opp... :P/>/>

natta! :)/>/> og en god klem til deg Bam Bam, du var ærlig og fortalte om kakesprekken og det står det virkelig respekt av! Men husk jeg holder deg i fletta nå!!! :)/>/>

 

AUUUUUU! Ikke dra så hardt!!! :o/>

Ser jo ut som en asiater her! Øya er så stramme og smale at jeg knapt ser noen ting, jo!!!! :o/>

Lover å legge inn noen push ups imorgen etter kondisjonstreninga!

Vet ikke om ryggen tåler mølla enda, men hvis ikke - da blir det elipsemaskinen. Og det hardt!!! Kors på halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goood morgen!!!

Supert Bam-Bam! Supert (og jeg slipper forsiktig taket på hestehalen din....sånn ja nå ser du mer normal ut i fjeset...) Det der forresten eer den nye versjonen av facelifting - GR -facelifting-metoden haha!

 

Var på vekta i dag og måtte øg prøve den sorte (lille hihi) levisbuksa mi - som forøvrig er nyvasket... Den var faktsik litt småløs rundt lår og rund liv kunne jeg knappe igjen uten å holde pusten - og vekta viste 69,8. De få hundre grammene jeg hadde lagt på meg i julen er snart pling borte! :) Burde kommet meg nærmere 69 tallet, men 69 tall er 69 tall sa hu Enna, og Enna er sjef...:)

 

Lykke til med veiing i dag ladies! :) vi tastes!

Ha en super mandag! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...

Gikk på vekta i dag og er litt sur. I følge den har jeg siden uka førjul gåttopp 1,2 kg... Vel vel... Det har nok skjedd etternyttår! Detnytter ikkeå gråte over spist mat, så jeg kjører på. Har nettopp løpt en svært rolig tur... Jogget er nok bedre ord. Kjenner jetlag, så tenkte at kroppen kunne få det litt lettere et par dager.

Ok, uansett vekt - jeg har strammet inn og er nå på god vei til å komme i godt gjenge igjen.

 

See you around.

Forøvrig SUPERMEGA hurramegrundt og strak shukahara eller hvordan det skrives for nedgang, Optimista. Godt at noen holder seg i skinnet. Stå på.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Enna - you never walk alone! Vi skal hjelpe deg videre! :) innen to-tre uker skal 1,2 kilo være historie! Husk at kroppene våre skal nå "lære seg" å ha en annen vekt. Husker ikke hvem som fortalte meg det, men kroppen har en merkelig måte å jobbe seg til (som oftes opp :angry: ) til vekta den har hatt over lang tid. Så vi kan på ingen måte hvile for lenge på våre laurbær! Men du er flink Enna, du står pokker meg på - respect! :) Og en knallmotivator er du og!

 

Nei ladies, vi fortsetter, vi er på rett vei! Og alle skal komme i mål! ALLE!

 

Stor klem til dere alle, og en ekstra god bamseklem til deg Enna! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle dere herlige damer.

Her kommer en hilsen fra meg...

Lunsjen i dag gikk ganske bra. Vanskelig å vite hvor mye energi som gikk inn, men jeg stoppet før jeg ble sprekkmett og er godt fornøyd med egen innsats... to glass hvitvin regnes ikke ( ;) )

Middag her hjemme ble torsk i hermetiske tomater med masse løk, så DET var hvertfall magert!!!

 

Nå er jeg meget trøtt og søvnig og skal snart gå og legge meg til tross for at det er tidlig, men øynene går litt i kryss B) .

 

Ha det riktig bra, kjære dere... er bare SÅÅÅÅÅ glad for at dere er her!!!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil ha litt alene-tid, jeg nå......

Nå er jeg lei. Setter meg i en krok for å dø alene. Skjønner?

Føler ikke at jeg får gjort noe fornuftig på trening pga den hel******** ryggen. Et vanvittig mas på jobben om dagen. Null energi til å være ovapå og positiv.

Tar en Haksnes noen dager, jeg jenter. Kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil ha litt alene-tid, jeg nå......

Nå er jeg lei. Setter meg i en krok for å dø alene. Skjønner?

Føler ikke at jeg får gjort noe fornuftig på trening pga den hel******** ryggen. Et vanvittig mas på jobben om dagen. Null energi til å være ovapå og positiv.

Tar en Haksnes noen dager, jeg jenter. Kommer tilbake.

 

Du skal få alenetid... Og jeg tenker på deg. Det eneste jeg ber deg om er å bevege deg noe hver dag...pga ryggen ikke for TRENING i hardtreningsøyemed. Vi ses om ikke altfor lenge... Bra du fulgte fjellvettregelen og sa fra hvor du går....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! :)/>

Bam-Bam, ta deg noen hviledager - titt gjerne innom her og få inspirasjon, selv om du ikke skriver noe. Vi venter på deg! klem

 

Bare raskt innom her, på jobb og det koker, men har jo lovet å komme med statusrapport.... karate kid haha! Jeg tok meg 35 minutter på mølla først - litt oppvarming, så en time karate trening. Mye teknikk, sperring av slag, spark men ikke så "brultalt" som kickboksing kan man si - vel ikke enda da. Men kjenner det meget godt i underermene etter å ha sparret slag. Knallgøy. Så var det spark da - takk høyere makter at det er de samme sparkene jeg lærte på kickboksing, men her skulle man sparke høyere... og mye som en seigmann er jeg jo ikke... men det må sies jeg var ikke den som hadde stivest kropp i flokken... kjenner det godt i hamstringen i dag ja, og armer.. Masse konsentrasjon. Og det som var gøy var at man måtte fjerne alle tanker utenfor treningssalen - ja det heter noe på japansk men husker ikke - dojo eller noe sånt. Og japansk vil jeg lære etter hvert visst - for alle komandonene skal gå på det språket...så tenk deg dette, når jeg sliter å slå i rett rekkefølge i kickboksing med norsk kommando hvordan skal det gå med japansk kommando.....hehe

 

nei, dette blir gøy!! ha en super dag ladies.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir glitrende bra, Optimista :P . Gleder meg virkelig til videre rapporter :D .

Litt rotete spisedag bak meg, men avsluttet med 8 km på mølla. Tror jeg trenger liiit mat og en stor kopp med te før jeg legger meg.

Håper dere har det bra der hjemme i Norge.

Simsalabim, du er der? Haksnes... Tenker på deg og håper du har det bra der du er. Håper du kommer tilbake til oss.

Bam Bam har lovlig fravær. Optimista og jeg er her....

Ok Ladies. Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Optimista: Du er rå på trening!

 

Enna: Du hadde et bra middagsvalg i går, en rotete matdag gjør ingenting i den store helhet og så flink du var med å avrunde med bra trening!

 

Bam-Bam: Det er ikke lov å dø alene i en krok, men det er lov å ta en pause. Ryggvondt er bare vondt, kjenner til dette!

 

Simsalabim?: Tja, hvor er jeg? Har spist for lite i dag, stress har gjort at jeg ennå ikke har fått meg middag. Jeg må fikse noe bra ellers ender det med dårlige valg... Ingen middag, men 2 glass vin... Huff, ikke bra valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ladies.

I dag har jeg spist gaske bra, syns jeg. Jeg har fått i meg nok energi, godt fordelt på karb, prot og fett, bra med vann og har også hatt en tur på mølla i motbakke. Gikk tur-retur butikken, det ble omtrent 5 km, og hjemturen med tung sekk. Føles ganske godt... fint å være ute!

Ja det var dagens skryt. Så til lysten... har VEEEELDIG lyst på noe søtt, men har tenkt at det skal jeg ikke. Så derfor sa jeg det til dere. Jeg har jo godtestopp.... har spist tre appelsiner i dag (De var bare såååå gode!) så det får være søtt nok.

Merker at hverdagsaktiviteten er høyere her siden jeg ikke har bil. Da jeg gå!

 

Håper dere har hatt en fin dag (her er det tidlig kveld, nå...)

Hmmm kom på en ting... Jeg har som nyttårsforsett å trene mer styrke. Hittil har det bare blitt litt for mage, rygg og bryst... må sette inn støtet der, snart.... :huh: Ikke inspirert! :mellow:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies....

dårlig samvittighet, meget dårlig samvittighet.... sukk... tror vi aller er i en dårlig periode nå jeg.... sukk... kurs med jobben, og jeg spiste godt (men sunt syns nå jeg) til lunch - så tok jeg en "Enna" med nøtter som mellom måltid.... så middag og dessert!! søtt og godt men det ble ikke godt når jeg satt der og så alle kaloriene... siden jeg kjørte ble det heldigvis ikke vin på meg, det ble vann... er så forbaskade irritert på meg selv at jeg ikke greide å være moderat og fornuftig til måltidene - loff - pokker hvorfor i all verden trøkke i seg loff til lunch eksempelvis?? fikk heller ikke trene for kurset varte til en halvtime før middag..

jaja Enna, jeg lurer på hva slags straff du skal tildele meg jeg.... sukk

det var dagens lille erkjennelse fra meg. er sur på meg selv nå.

Håper dere har hatt en bra dag, iallefall bedre enn min og flinkere enn meg :(

Vel som jeg sier spist er spist... får ta meg selv i nakken i morgen.. gud så irritert jeg er på meg selv!!!

Natta ladies :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på dette... Treningsstudioene er fulle av "forsetter-mennesker" og butikkene er omtrent tomme for sunn mat ;) ... det varer ut februar, så daler det. Vi begynte forsettet vårt FØR jul (noen i mai!!!) og har jevnt over vært veldig flinke. OM vi nå sliter litt noen dager/uker med litt mye mat, litt feil mat og totalt sett ikke går ned så mye ... det gjør kanskje ikke noe. Vi lærer jo faktisk litt av det! Om vi ikke går ned i vekt på en uke, men heller ikke går nevneverdig opp, så ser vi at - hmm sånn kan man jo leve! Et par dager med utskeielser i forbindelse med diverse hendelser(.... og DE VIL KOMME OM VI VIL DET ELLER EI!!!!) SÅ er jo kunsten å stramme inn FØR ting kommer ut av kontroll...

For meg er det viktigste at jeg er åpen om det, ikke setter på skylapper, men tvert i mot går på vekten selv om det ikke er offisiell veiedag...

I går skrøt jeg jo uhemmet av meg selv B)/> ... og endte opp med å spise to tørkede ananasringer og en bit tørket papaya... hurraaaaa for den som har selvkontroll!!! <_</>

Neste uke kommer min verste uke i året... tre bursdager innad i kjernefamilien (og en i den påfølgende uken)... og jeg har jo lært opp mine unger til å like de kakene JEG liker, ikke sant.... :rolleyes:/> JADDA dette blir interessant... men jeg er jo på godtestopp, ikke sant.... :blink:/> lenge leve livet, vi vet aldri hvor det ender... :P/>

 

ok mine vakre Ladies.

VI står på UANSETT. Går ting litt i ball så gjør de det, da... vi er jo heldigvis mennesker og ikke maskiner.

 

Og når det gjelder straff, Optimista... har faktisk brukt litt tankeenergi på det, også... du har liksom vært ganske flink hele tiden, du... og trening for deg er ikke noe VELDIG ork i det daglige, men jeg vil gjerne at du løper 500 med 1 km/t mer enn du pleier! Alt ettersom du da løper på 8, 9, 10 , 11 eller 12 km/t (eller fortere) bruker du et sted mellom ca 4-2,5 minutter på strekningen. Klar... ferdig.... gå!!!!! (Du gir meg styrkeutfordringer, så da gi jeg deg kondisutfordring.... rett skal være rett!) HVIS du av en eller annen grunn ikke klarer å løpe fort... så setter du bare opp bakken med ytterligere 1% enn der du har den på det høyeste når du jogger på 8 km/t på en vanlig intervalltrening - RAPPORT INNLEVERES NÅR STRAFFEN ER UTFØRT! (Og er straffen for lett - doble den!!)

 

HA en glitrende torsdag!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen!

Takk Enna for kloke ord så tidlig på en torsdag. ;)/> Fikk meg til å smile så det var en fin start.

Straffen min... :o/> okey... :mellow:/> skal rapportere løpinga jeg .... du er streng... :P/> Men dette skal jeg gjøre! Når jeg er så dum å trøkke i meg tomme kalorier så....

 

Ha en super dag ladies! Optimista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfin dag...

Jeg hadde en riktig så fin dag i går.... på de fleste områder, faktisk. Vi fikk overnattingsgjester.. to gutter fra en annen internasjonal skole i et annet land. De er her for å spille basketball. Artig og litt "skummelt". Har ikke gjort det før. Tenker på de familiene som åpner opp for en elev for et helt år. Det kan være helt fantastisk eller totalt krise... Ja, ja.

Vel jeg lagde en kyllingrett etter oppskrift fra Trines matblogg (eller noe slikt) - ikke direkte slankekost, men heller ikke usunn på noen måte. Egentlig veldig sunn. Det var et par dl hvitvin i sausen. Det er ingen krise for vi var 7 stykker som skulle dele på den (og jeg tok kanskje 2 ss...) men den vinen som var igjen i flaska... 5,5 dl med en nyyyydelig chablis (hi-hi, jeg hadde ingen annen hvitvin...) skulle den liksom bare stå der den, da? Nei! Gubben og jeg delte den - dvs jeg tror jeg tok brorparten B) .

Vel det kunne blitt med dette og fortsatt vært helt ok, men Enna var ikke der. Hun åpnet en flaske RØDVIN også. Tok ikke så mye av den riktignok, men det var nøtter i skapet! Du milde skaper!

TIl mitt forsvar så tok jeg ikke av Nidars julemarsipanposen som av en eller annen grunn ble åpnet, jeg tok IKKE av potetgullposen - jeg har jo skrevet at jeg har godte- og snacksstopp... men det hjelper ikke så himla mye når jeg i steden spiser 300 g med pistasjenøtter (minst!) + de hersens cashewnøttene... Nå er det tomt for cashew og pistasjenøttene blir sikkert spist opp i helgen (ikke av meg!)... tørket frukt er det en stund til jeg kjøper - i det hele tatt, dette GÅR ikke lenger!

Ingen treningsstraff du gir meg kan bøte på dette, Optimista. Den eneste straffen er at jeg må gå ned et par kg som jeg har gått ned før! Gikk på vekten i dag for å se med egne øyne og den stoppet på 69,9 kg og jeg veide 67,8 mandag før julaften! Og de drittkilogrammene har kommet nå de siste to ukene!!!! :angry: Ja da, ja da... mange sier at fort på er fort av, men det er ikke nødvendigvis sant for dette handler BARE om hvordan jeg tar det! Hvis jeg ikke snur nå - i dette øyeblikket - ja så er jeg rett tilbake på 75 kg før jeg vet ordet av det. Kroppen vil tilbake som du sa, Optimista.

Så nå er det kampen for tilværelsen begynner. Nå kjenner jeg at det er vanskelig!

Jeg må grave dypt i meg selv for å finne grunnen til at jeg startet på endringsprosessen. Jeg må ta fram den vakre kjolen jeg kjøpte på salg og bare rett og slett (og kanskje bokstavlig talt ;) ) bite i det sure eplet og notere ned nitidig hva jeg spiser, planlegge og ikke tillate utskeielser. Trene er jo ikke et problem for meg. Jeg liker det, men du verden så lang løpetur jeg skal ta hvis jeg skal forbrenne energien til 500 g nøtter :P !

Hurra for meg og min uendelige surring! Jeg vet jeg er i grenseland håpløs, men jeg får tenke på det som lærdom! Og tenk: For mye mat inn gir vektøkning, det hadde jeg aldri trodd.... :rolleyes:

JADDA!!!

Fredag er en fin dag å ta seg sammen på, ingen fristelser, ingen ting som tilsier at det hadde vært godt med vin... :blink: Ha-ha.

Ladies - vi tastes og tastes... håper dere er mer fornuftige enn meg, men om dere ikke er det - inrøm det, tenk over det - så kommer vi sterkere tilbake :) . (Jeg innledet og avsluttet positivt, det står det respekt av! :lol: Glad i dere!)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste med dere, er å oppdage at det finnes flere som meg der ute!!! :D

Den skammen man føler over utskeielser og manglende selvdisiplin..... HerreGud - hvor deilig er det ikke å se at man ikke er alene her i verden!!!

Jeg tror det må være noe av det beste med denne tråden og dere fantastiske damer - jeg er ikke en udugelig møkkakjerring! Det finns flere som meg de ute! ( Når dette leses vil dere tro at jeg synes dere er noen udugelige møkkakjerringer, men misforstå meg rett - det er ikke det jeg mener!) men alle er ikke bare superslanke og vellykkede! Det finnes andre enn meg som sliter.... Det finnes andre enn meg som overspiser... Det finnes andre enn meg som skeier ut..... Det finnes andre enn meg som mister kontroll og all fornuft...

Hvorfor tror man at man er den eneste i hele verden som er så svak???

 

Min elskede har en egen evne til "å lure" meg.... Han ringer meg 1 time før jeg skal gå fra jobb - og da egentlig rett på trening. På en fredag...... Frister med barnefri, god mat og god rødvin.... Hvor henter man da motivasjonen til å si : "Nei! Vet du- jeg skal trene først - du kan hente meg kl. 17.30"

Det skjer ikke i min verden!

I min verden roper jeg ut : " Ja! Ja! Kom og redd meg fra den grusomme treninga! Jeg vil mye heller sulle rundt hele ettermiddagen med deg å drikke rødvin og spise god mat, min elskede!"

 

Og det skjer igjen og igjen....

Uka er altfor kort......

Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag går greit. Så kommer fredag hvor jeg stadig blir "overtalt" av min elskede til å dra rett hjem uten trening. Lørdag sover vi lenge. Kaffe servert på senga. Sløv dag. Ofte god middag med god vin eller på besøk hos venner med alle de "farer" det innebærer.

Søndag befinner jeg meg ofte i et vakum. Har ikke planlagt nok for denne dagen. Ingen middag. Masse dårlig samvittighet for de to siste dagers nederlag.....

Mange løfter til seg selv om full skjerpings fra mandag - og ja - det funker helt til fredagen igjen... Men det er tross alt bare 4 av ukas 7 dager....

Og vi på denne tråden som er altfor glad i vin.... Med et par glass vin, ja da forsvinner iallefall min styrke til å stå imot sjokolade, snacks og tilsvarende. Da gjelder det ikke å ha noe i hus. Verre er det hvis i er på besøk hos noen.... Det er da jeg skammer meg verre enn verst... Ikke der og da, men når jeg tenker på det etterpå.... Jeg blir nesten mannevond! Vil ikke dele med noen! Stapper i trynet.... Helt grusomt! Men jeg kjenner ikke begrepet å begrense meg. Det er enten eller med meg.... Jeg er enten fullstendig avholden i forhold til snop, eller så farer alle hemninger.... :unsure:

 

Vel.... Dette var kveldens hjertesukk fra meg. ( Bør vel heller kalle det oppgulp fra meg?)Neppe veldig oppmuntrende for noen av dere. :( Kan bare ikke holde meg unna når jeg er inne her og leser. Dere er så herlige, og jeg er så glad i dere! Må bare prate med dere! :P

 

Hadde egentlig mye fornuftig å si... Som til deg, Enna. Min eldste datter var utvekslingselev i USA det 2. året hun gikk på videregående. En familie med 5 barn som hadde plass til en til! Hun hadde et fantastisk år! Etter det har hun vært tilbake på besøk to ganger - den siste gangen med sønnen sin. De inviterer henne som en selvfølge når det skjer store begivenheter i familien! Sønnen hennes har "besteforeldre" og "oldeforeldre" der som er minst like opptatt av han som jeg er! De sender hjemmestrikka pledd og gensere til bursdager og jul. Hun har virkelig fått en familie nr. 2!

Jeg føler fortsatt en enorm ydmykhet for disse menneskene som tok imot det kjæreste jeg har med åpne armer og tok vare på henne og ga henne så masse et helt år av hennes liv!

Det jeg egentlig vil si med dette, er at da hun var borte, tok jeg og min daværende mann imot en gutt fra slummen i Kenya i 6 mnd. Det var virkelig en opplevelse jeg ikke ville vært foruten!!! Det hadde sine utfordringer, ja - men du verden så like vi er til tross for at vi kommer fra ulike kår!

Angrer ikke enn dag på at vi gjorde det!

Det fascinerer meg det at vi mennesker til syvende og sist er så like. Vi drømmer alle om de samme, grunnleggende ting. :)

 

Nok skravling fra meg ikveld. Nok vin?

Ny dag i morgen. Ingen trening, men invitert i hyggelig lag med gode venner for så ut på by'n. Blir nok litt vin i morgen også. Aller først skal jeg jo treffe gjengen hvor vi skal planlegge utdrikningslaget til ho som skal gifte seg til sommeren! To glass vin, så går nok den planlegginga bra! B)

 

Skulle ønske jeg hadde noe sjokolade liggende nå.....

 

Det jeg egentlig skulle fortelle dere, det var jo at jeg jeg kjøpt boka til han Puls-Yngvar + at jeg har lest en del på nettet av han. Meget fornuftig fyr, spør du meg! Tror jeg skal prøve ut hans opplegg en periode. ( kan ikke begynne enda da, for hele opplegget skar seg allerede idag..... ) Bam- Bam i et nøtteskall....

 

Vel, nok surr og rot for ikveld. Ha en god natt alle sammen.

Som Enna så fint sa det : Vi tastes og tastes!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bam Bam og dere andre.

Fantastisk Bam Bam å ha en elskede og gode venner! Jeg har ikke så mye fornuftig å si, kanskje... Har et forslag, da.... Tren mand-torsdag ... Varier med diverse treningsformer (eller gjør som meg.... Jeg løper stort sett hver dag og "fortrenger" skikkelig styrketrening.... :P;) ). Søndagen var i gamledager dagen med stor middag osv... Nå har jo de fleste god middag på lørdag... Gjør vel ikke noe om søndagen blir enkel??? Når det gjelder vin... Ja, det ER masse energi, men godt... Og det er en viktig del av ditt liv.... Vi skal ikke forandre personlighet.... Bare litt innstilling.... Så kan du ikke nyte de glassene med vin og heller arbeide LITT med den sjokoladetrangen... Jeg vet det går. Du er en "ikke-kake-spiser", ikke sant? Begynn å tenke på deg selv som "en-ikke-sjokoladespiser".... Plutselig finner du ut at du KAN si nei ;) . Even under the influence of wine... :).

 

Litt positivt å berette herfra, da... Jeg klarte å la være å spise snacks i går. Løp 8 km på mølla i varierende motbakker. Drakk vin, da... Og masse vann!

I kveld skal jeg til venner på vin og snacks... Får se om jeg kan følge mine egne råd, da... :rolleyes:

 

Står bra til Optinista og Simsalabim?

Sier det igjen og igjen: Vi står sammen om dette ..... Vi holder ut sammen (reine ekteskapet, spør dere meg... Sammen i "gode og onde dager" dager.... :P )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Damer, jeg ser dere har liv som meg. Fyllt av oppturer og små nedturer. Det er godt å lese fra dere :wub:/>

 

Jeg må ta ett valg. Nettkurset mitt er ferdig på mandag, jeg har pr i dag gått ned fra 63.3 til 59.6 på dette kurset. Det er ned 3,7kg på 8 uker (med høytid som jul og nyttår). Ned 300 gram siste uke. Ingen stor bragd, men jeg bør jo være fornøyd. Jeg meldte meg på her fordi vekten bare steg og steg og jeg tenkte jeg måtte stoppe den utviklingen. Mitt første pri mål var å ikke legge på meg gjennom julen og hvis jeg gikk litt ned, ville det være bonus.

 

Ja, da ble bonusen min minus 3,7 kg :)/>

 

Det koster mye for kurset (tror jeg betalte ca 2300 for kurset og mener å huske at kurs nr 2 kostet litt mindre). Den man får fra kurset er jo ikke så mye mer enn det man får automatisk på feks vektklubb.no for ca 2000 kr mindre Man får en liten mail hver uke som er delvis skrevet beregnet på hvem som helst og noen linjer som svar på hva du selv rapporterte inn.

 

Fordelen med å gå på kurs, er at jeg er bevisst på at jeg rapporterer til et levende menneske og dermed registrerer og bevisstgjør meg mer gjennom rapporten jeg sender inn.

 

Jeg har bl.a blitt mer bevisst på mengde mat. Jeg har mer fokus rundt frukt, melkeprodukter og grønnsaker enn jeg hadde før. Jeg har jo alltid VISST hva som er sundt, men har feks lært nå at et glass juice blir beregnet som frukt og frukt er sundt, selv om jeg har vært litt "redd" for å spise frukt pga fruktsukkeret og jeg har vokst opp med at juice var til helgefrokost.

 

Jeg er litt usikker hva jeg gjør nå. Bør jeg fortsette på nettkurs for å holde bevisstgjøringen i sjakk eller bør jeg ta ansvar for egen kunnskap? Jeg er jo en svak sjel og vin glir lett ned og denne uken har jeg til og med spist 5 sjokoladebiter, det er første gang siden oppstart. Samtidig kjenner jeg på at jeg er lei av registrering og tiden det tar. Alt dette innebærer at jeg bør melde meg inn igjen, er man litt lei er grensen for å skli ut blitt for slakk.

 

Fordelen med å ikke melde meg på kurs er å spare penger, pengene kunne jeg feks brukt på et treningstudio og uansett burde jeg kunne ta meg sammen og klare selv og forholde meg til den kunnskapen jeg allerede har. Det er jo ikke veldig personlig relatert opplegget jeg får på nettkurs.

 

Jeg er usikker.

 

Da har jeg brukt litt tid på middagsoppsett og drar nå ut for å handle inn alle ingredienser:

 

I dag blir det: Torsk på grønnsakseng http://www.greteroede.no/1681567.o2.html

 

Søndag: Kyllinglasagne. http://www.greteroede.no/1681517.o2.html

 

Mandag:Skinke og makaroni grateng. http://www.greteroede.no/1681248.o2.html

 

Tirsdag: Kjøttkaker med ertestuing. http://www.greteroede.no/1681495.o2.html

 

Onsdag: Pannekaker til barna, noe raskt til voksne

 

Torsdag: Sitronkylling med grove grønnsaker. http://www.greteroede.no/1681273.o2.html

 

Fredag: Indisk kyllingsuppe. http://www.greteroede.no/1681533.o2.html

 

Jeg ønsker dere en fortsatt god helg!

 

Klem fra Simsalabim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...