Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Så kjekt å høre fra deg Linnis :) Håper du har hatt en herlig helg sålangt.

 

Her har vi hatt bursdagsfeiring for min bedre halvdel.. :) Jeg laget en ny type oreokake med brownie-bunn og oreokrem (http://trinesmatblogg.no/2013/10/25/brownie-med-oreokrem/).

Ehm den var EKSTREMT mektig OG EKSTREMT GOD!!! ^_^ Jeg lagte visst en god del for mye, og jeg har bare ikke godt av å ha liggende slike rester hos meg... Jeg tør nesten ikke å tenke på hva vekta vil vise neste gang..! Aiai, tenker det er sunt å kose seg skikkelig av og til og så er det tilbake til de sunne og gode hverdagsvanene. Gidder ikke å ha dårlig samvittighet :)

 

Håper vi begge klarer å ta mange gode og sunne valg til uka!! ;)

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I dag viste vekta 64,1, fornøyd med det etter kakeutskeielsene i helga!! Nå har jeg meldt meg inn på treningsstudio, og så skal kjæresten min og jeg ta klatrekurs så er spent på om det faller i smak :) :) Målet er å bli mer aktiv, har blitt litt lite trening i det siste..

 

Ha en fortsatt flott uke, så snakkes vi! :)

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I dag viste vekta 64,1, fornøyd med det etter kakeutskeielsene i helga!! Nå har jeg meldt meg inn på treningsstudio, og så skal kjæresten min og jeg ta klatrekurs så er spent på om det faller i smak :)/> :)/> Målet er å bli mer aktiv, har blitt litt lite trening i det siste..

 

Ha en fortsatt flott uke, så snakkes vi! :)/>

 

Klemklem

 

 

Hei!

Bra anonym!! Supert at du klarer å skeie skikkelig ut og "drite i det" og gå videre! Jeg er ikke så flink alltid, og gnager med dårlig samvittighet.....

 

65,7 i dag, og selv om det var opp og jeg ikke liker det, var det bedre enn fryktet etter tre dager på det flotteste hotellet i mils omkrets!! :rolleyes: Jeg har funnet ut at så lenge jeg holder meg under 66 kg så skal jeg være fornøyd, nå så lenge....MEN det vil jo si at jeg MÅ gå ned litt for å klare det i jula! For da blir det dagevis med mye godt, og usunt, og sikkert ikke nok trening....

 

Håper du finner glede i treningen, det har virkelig jeg gjort! Og jeg todde aldri jeg skulle komme til å si det :P I dag er det tabata igjen, så jeg regner med å være stiv og støl i morgen! ;)

 

Fin dag til deg!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Så bra at du finner glede i treningen!! Jeg håper å komme dit jeg også, men har ikke kommet i gang enda. Mulig jeg prøver meg på en pilates-time i kveld :D Ser de har tabata her også, kanskje jeg må prøve det!? Får se :)

 

Ellers går det nokså fint her, har fri i dag :) Sneik meg på vekta og den viste 64,0. Så er på stedet hvil, men det er helt ok.

 

Fortsatt fin uke til deg :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

65,7 i dag, og selv om det var opp og jeg ikke liker det, var det bedre enn fryktet etter tre dager på det flotteste hotellet i mils omkrets!! :rolleyes:/> Jeg har funnet ut at så lenge jeg holder meg under 66 kg så skal jeg være fornøyd, nå så lenge....MEN det vil jo si at jeg MÅ gå ned litt for å klare det i jula! For da blir det dagevis med mye godt, og usunt, og sikkert ikke nok trening....

 

 

Jeg heier på deg!!!

 

Jeg fant forresten plutselig et hefte som jeg har fått fra grete roede: Lettere Jul med tips, råd og oppskrifter. Har du det? Synes det stod mye nyttig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg!!!

 

Jeg fant forresten plutselig et hefte som jeg har fått fra grete roede: Lettere Jul med tips, råd og oppskrifter. Har du det? Synes det stod mye nyttig der :)/>

 

Takk for gode ord! :)

 

Ne det hefte har jeg ikke..... Skulle gjerne hatt det! :) Kanskje det kan bestilles her inne, må sjekke :)

 

Tabata bør du absolutt prøve, det er så raskt og effektivt! :) Jeg ser faktisk nå at mukslene i overarmene mine begynner å bli synlige! Ikke det at det er tabataen som gjør det, men kanskje det er totalen... Gøy er det uansett! :)

 

I dag viste vekta meg at dersom jeg jobber hardt nok får jeg resultat: 64,7 i dag, og det er en hel kilo siden forrige uke! HURRA!! Så nå blir fokuset å fortsette de gode rutinene, og ikke tenke som jeg gjør for mye for tiden: "når har du vært så flink, nå kan du kose deg litt......" For da uteblir resultatene for min del!

 

Ha en flott onsdag min venn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat!!! Kjempebra jobba!! :D

 

Og tydelig at du gjør noe riktig når du se muskler! Her begynner de å bli litt slakke, så jeg har en jobb med å komme i form igjen :mellow: Men det skal jeg klare!

 

I kveld er det venninnekveld på Big Horn, det gleder jeg meg til!

 

Ha en fortsatt fin uke, snart helg! :D Håper forresten du får tak i det juleheftet :)

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Håper du har hatt en god helg, og en god start på uken! :)

 

Etter fest i helgen og påfølgende dagen derpå med all slags usunn mat hadde jeg forventet et grusomt tall i dag... Så feil kan en ta! 64,2 og ganske fornøyd på morgenkvisten! :D Tror nok en real innstramming i straten på uka, og gode treninger var nøkkelen.... :)

 

Spent på å høre fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så herlig!!! Kjekt å få lønn for strevet :)

Vekta mi viste 65,4 til min store forskrekkelse, men jeg har besøk av tanta så jeg velger å tro at dette er litt av årsaken til oppgang. Klart det kan jo også ha vært pga. hyppige middags-sammenkomster den siste uka + 1 stor sjokoladeutskeielse som jeg allerede har fortrengt. Jadda.

Nå er det fullt fokus igjen!! Satser på bedre resultat neste uke :)

 

Blir spennende å se neste uke! :D

 

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

 

Hvordan har det gått siden sist? :)

Jeg er fremdeles på 65-tallet... Hmf :( Tenker jeg begynner å registrere litt igjen, for jeg vil holde på trivselvekta :) Easy come, easy go?! :P Klatrekurs til helga, gleder meg!

 

Novemberklem herifra ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1. desember 2013

 

Hei!!

 

Her var det ikke mye liv, men jeg prøver meg likevel ;)

Hvordan går det med deg linnis (og solskinnsbolla) ? Jeg har vært på stedet hvil de siste ukene og er enda på 65 tallet. Planen min er å gå ned litt nå i adventstida og holde meg stabil gjennom jula. Har fått gang på trening igjen nå, så det hjelper på (løping og klatring :D).

 

Ha en nydelig 1. søndag i advent ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Beklager at jeg har vært fraværende i det siste.... Travle tider med advent, reising i jobben og eksamen.... :blink:

 

Vekten denne uken viste 64,5, så jeg er stort sett stabil. Svinger mellom 64 og 65 for tiden, men har bestemt meg for å holde fokus på stabilisering til over nyttår. Trener godt, og prøver å spise sunt, men orker ikke "slanking" oppi alt nå. Så om jeg klarer å ligge på omtrent samme vekta når januar kommer skal jeg være fornøyd.

 

Imponert over at du satser på nedgang nå før jul! Det står det respekt av! Heier på deg! :)

 

Håper å komme innom her litt sporadisk framover, men vet at det ikke blir så ofte som jeg ønsker. MEN jeg lover å komme strekere tilbake etter nyttår, og håper du er her også da!!

 

Stor aventsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjekt du tar turen innom rett så det er, nå i disse travle førjulstider!! Jeg er nå på 64,7 og håper å fortsette å krype litt nedover før jula virkelig setter inn :) Ikke dumt å ha mål om å holde vekta stabil til over nyttår. Forresten skal kjæresten og jeg til London å feire nyttår!! :D Gleder meg helt enormt !

 

Ha en fortsatt flott 2. søndag i advent - og ei fin uke :)

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips, så var det 3. søndag i advent!

 

Hvordan går det? :)

 

I dag viste vekta 64,6. 0,1 ned er vel ikke så mye å skryte av, men så lenge det ikke går opp er jeg fornøyd ;) I kveld blir det konsert med Sissel Kyrkjebø :D

 

 

Ha en flott dag!

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. søndag i advent!! :D :D

 

Jeg hoppet på vekta i dag og satset på et lavere tall en sist, og det var det!! 64,4 og 0,2 ned :) Veldig fornøyd med det. Håper på å holde meg noelunde stabil til over nyttår.

 

Vil ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år !!!

 

Juleklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitteliten rapport herifra: 63,7 i dag! Klør meg litt i hodet, og forstår ikke helt at jeg faktisk har gått ned i jula..!? Veldig kjekt det :)

 

Reiser til London i morgen, det blir nok både vått og flott! (Er meldt vilt mye regn!!)

 

Gleder meg til å høre fra deg snart, linnis! Og håper solskinnsbolla stikker innom også :)

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei og godt nyttår!!

 

Bøyer meg i støvet for deg anonym!! Håper resultatet ditt fortsatt er like bra, og at du har hatt en super Londontur!!

 

 

Jeg er her inne for første gang på altfor lenge desverre...

 

Det var dette med å holde seg borte i dårlige perioder da.....

Jeg har virkelig fråtset i det siste må jeg innrømme Men fordelen er at jeg har vært veldig aktiv, så jeg håper og tror det kunne vært verre.

 

MEN i morgen er det slutt!! Da begynner jeg med registrering av maten igjen, og strengt opplegg. Ferien har vart altfor lenge! Regner med jeg har noen kilo som skal av nå 4-5 kanskje... Men jeg går ikke på vekten før på onsdag, orker ikke det før et par dager "normalitet" igjen

 

Stå på jenter, dette skal bli vårt år! (Håper også solskinnsbolla kommer hit snart :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Godt nyttår ja! :)

Så kjekt å høre fra deg linnis :D

London var fantastisk, og litt vått og kaldt :P Men en kanonopplevelse! Spiste mye junk da, og har ikke kommet inn i hverdagskosten helt enda, så jeg tror nok jeg har gått opp litt. Veier meg på onsdag jeg også, fristet ikke så veldig nå etter 2 stykker med eplekake.. :S

 

Enig - dette blir vårt år! :D

Ha en flott og sunn uke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallo!

 

Hvordan gikk det med deg i dag?? *spent*

 

Jeg har visst holdt meg stabil for jeg veier fremdeles 63,7!! :lol: Det har blitt litt trening i det siste, og begynner å komme inn i gode kostholdsvaner igjen. Men skal ikke bli for overmodig her, det gjelder å holde på fokuset!!

 

Og så er det et mål for 2014 å sette ny pers på Siddisløpet som er i slutten av april..! (<40 min) Vil komme i løpeform, og det er et godt stykke igjen til kondisen er på plass igjen..!! Vil også prøve å gjøre mer styrkeøvelser. Du er jo helt rå på styrketrening du linnis! Der sliter jeg med motivasjonen :mellow: Noen tips?

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!!

 

Litt treg, så mye som skjer nå første uka.... IKKE fornøyd med vekta her... 66,5 og det er 3-4 kilo for mye! Nå blir det å slite seg nedigjen der jeg var i november. Og jeg vet det blir et slit, det er det alltid med de siste kiloene..... :unsure:

 

Wow, du er jo helt utrolig!! Stabil vekt, skulle jeg så gjerne ønska meg! :) Applaus til deg min venn! Og imponert over farten på springinga og! Jeg var så fornøyd med løpet her på 58 min på mila :P

 

Jeg liker at jeg ser så godt fremgang med styrken. Det går fort fremover.... på bare få økter klarer jeg tyngre vekter, eller fler repetisjoner. Og så ser jeg antydning til muksler på biceps, og det gir motivasjon! :) Vet ikke helt om jeg har tips, men hvis du begynner med knebøy, markløft,biceps, triceps, armhvinger og situps, pluss et par ryggøvelser, så kan det være en start, så kan du utvide etter hvert? Men få en instruktør til å vise deg hvordan du gjør øvelsen, så du ikke feilbelaster, eller google hvordan du skal gjøre det, hvis du trene hjemme. :) LYKKE TIL!! :D

 

Fortsatt god helg, skal prøve å stikke oftere innom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fulgt litt med på tråden deres, og syns dere har en hyggelig tone og fine samtaler der det går litt opp og ned, som med meg :P

Jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skal henge meg på en slikt tråd, det forplikter en del (hvertfall inni hodet mitt, hehe). Men, nå har jeg bestemt meg, jeg SKAL ned kiloene, som jeg kaller "studentkiloer". Er det greit jeg henger meg på?

 

 

Litt om meg: Jeg er 32 år, gift og har to barn på 4,5 år og 7,5 år. Jeg er ferdig utdannet førskolelærer til sommeren da jeg har gått deltid på høgskolen de siste 3,5 åra. De siste 3 åra har det kommet på ca 6-7 kg, og disse skal jeg ha vekk. Jeg trives best rundt 62-63 kg, men da jeg veide meg på mandag (og startet et nytt og bedre liv, var vekta forferdelige 69,4...!) Har aldri i hele mitt liv veid så mye, så nå er det i gen bønn. Innen juni skal jeg ned til ca 62 kg, jeg skal prøve å ikke stresse med det, men jeg håper å rekke det før det da. Ved å gi det noen måneder, kjenner jeg at det er lettere å gjøre det riktig.

 

Og riktig har jeg klart en gang før: gikk på Express kurset fjor og gikk ned 3,5 kg på de 4ukene. Gikk egentlig veldig greit, men da slapp fullstendig strikken dagen kurset var over.. Var ikke på noe forum eller noen å gå ned sammen med, så da bare glapp det helt.. :P har grunnprinsippene inne og vet ca hva jeg kan spise hver dag (tror hun ja, tenker kanskje dere, hehe, men jeg skrev mye opp i fjor. Så jeg hadd "oppskriften " om det skulle glippe. Noe det gjorde...

Min verste fiende er sjokolade, kan spise litt nesten hver dag, så det er noe jeg skal og holder på å skjerpe. Helga varer som regel fra fre-sønd, noe jeg må skjerpe meg på. Jeg spiller håndball (keeper), og har hatt min første trening denne uka etter et brudd i håndleddet i oktober. Deilig å være tilbake:) Ellers liker jeg å gå tur, ta en Joggetur (ca 5 km, orker og gidder ikke trene så innmari lenge av gangen!), og har begynt med litt Zumba og styrke på stuegulvet.

 

Startet friskt på mandag, null godis hele uke (godtedag fredager), ikke noe Pepsi Max (merker jeg blir mer fysen av det), og i dag har jeg heller ikke spist noe godis:))) Og jeg spiser hele sjokoladen og trøkker i meg potetgullposen til jeg blir kvalm :/ dette skal det bli slutt på.

Hadde reker i kveld så tok ett glass hvitvin. Dette har vært en god uke! Har trent 3ganger, skal ut å gå på skøyter med eldstesnupp i morra.

 

Håper jeg kan henge på! Veiedager: mandager.

 

Mandag 6.jan: 69,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hei!

Jeg har fulgt litt med på tråden deres, og syns dere har en hyggelig tone og fine samtaler der det går litt opp og ned, som med meg :P/>

Jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skal henge meg på en slikt tråd, det forplikter en del (hvertfall inni hodet mitt, hehe). Men, nå har jeg bestemt meg, jeg SKAL ned kiloene, som jeg kaller "studentkiloer". Er det greit jeg henger meg på?

 

Hallo Magenta! Jeij, så kjekt du vil henge deg på denne tråden! Velkommen ^_^^_^

 

Og riktig har jeg klart en gang før: gikk på Express kurset fjor og gikk ned 3,5 kg på de 4ukene. Gikk egentlig veldig greit, men da slapp fullstendig strikken dagen kurset var over..

 

Det gjør jo alt mye letter når en vet at "dette har jeg klart før, og skal klare det igjen!" Husker også noe min kursleder sa at det kan være lurt å spørre seg selv "hvordan blir min dag i morgen?". Rett og slett legge arbeid i å planlegge dagen i morgen. Det gir resultater! :)

 

Min verste fiende er sjokolade, kan spise litt nesten hver dag, så det er noe jeg skal og holder på å skjerpe. Helga varer som regel fra fre-sønd, noe jeg må skjerpe meg på.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen her!! Går ikke an å kutte ut noe så magisk som SJOKOLADE :wub: Svakt punkt hos meg også.

 

 

Jeg spiller håndball (keeper), og har hatt min første trening denne uka etter et brudd i håndleddet i oktober. Deilig å være tilbake:) Ellers liker jeg å gå tur, ta en Joggetur (ca 5 km, orker og gidder ikke trene så innmari lenge av gangen!), og har begynt med litt Zumba og styrke på stuegulvet.

 

Startet friskt på mandag, null godis hele uke (godtedag fredager), ikke noe Pepsi Max (merker jeg blir mer fysen av det), og i dag har jeg heller ikke spist noe godis:))) Og jeg spiser hele sjokoladen og trøkker i meg potetgullposen til jeg blir kvalm :/ dette skal det bli slutt på.

Hadde reker i kveld så tok ett glass hvitvin. Dette har vært en god uke! Har trent 3ganger, skal ut å gå på skøyter med eldstesnupp i morra.

 

Håper jeg kan henge på! Veiedager: mandager.

 

Mandag 6.jan: 69,4 kg

 

Så flott du har hatt en god uke!! Er godt å komme i gang med trening igjen synes jeg og. Du må ha masse lykke til videre med de sunne gode valgene!! ;)

 

Linnis: Hei hei! :) Så inspirerende å høre om merkbar fremgang i styrketreningen din!! Og tusen takk for gode treningstips, skal prøve å gjøre litt mer øvelser hjemme. Når det gjelder løpingen så er det altså det løpet på 8,2 km jeg snakket om, så det er ikke sånn enorm fart ;) Elsker å ha et mål å se fram mot og jobbet mot det!

 

Lykke til i uka som kommer, heier på deg vet du! :) :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Magenta! Jeij, så kjekt du vil henge deg på denne tråden! Velkommen ^_^/> ^_^/>

 

 

 

Det gjør jo alt mye letter når en vet at "dette har jeg klart før, og skal klare det igjen!" Husker også noe min kursleder sa at det kan være lurt å spørre seg selv "hvordan blir min dag i morgen?". Rett og slett legge arbeid i å planlegge dagen i morgen. Det gir resultater! :)/>

 

 

 

Jeg kjenner meg veldig igjen her!! Går ikke an å kutte ut noe så magisk som SJOKOLADE :wub:/> Svakt punkt hos meg også.

 

 

 

 

Så flott du har hatt en god uke!! Er godt å komme i gang med trening igjen synes jeg og. Du må ha masse lykke til videre med de sunne gode valgene!! ;)/>

 

Linnis: Hei hei! :)/> Så inspirerende å høre om merkbar fremgang i styrketreningen din!! Og tusen takk for gode treningstips, skal prøve å gjøre litt mer øvelser hjemme. Når det gjelder løpingen så er det altså det løpet på 8,2 km jeg snakket om, så det er ikke sånn enorm fart ;)/> Elsker å ha et mål å se fram mot og jobbet mot det!

 

Lykke til i uka som kommer, heier på deg vet du! :)/> :)/>

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for hyggelig velkomst!

Er så motivert nå. Pleier å tenke: "Pytt sann, er jo bare en skoloaderute, hvor ille er det egentlig?" Men det er det, for når jeg tar en klarer jeg ikke alltids å stoppe der gitt :blink:

Godt å høre at jeg ikke er alene! Sjokkis er jo helt vanvittig godt, blir jo helt lykkelig når den smelter på tunga. Mmm!:)

 

I morgen er det veiedag og det har vært en skikkelig motivasjon i dag! Det at jeg skrev inn her i går og visste at jeg kan jo ikke komme å si i morra:" Øh.. Jeg spise en sjokolade og en pose potetgull for jeg var så fysen". Nei, i dag har jeg spist bra måltider (som resten av uka), en posjon middag (kalkun) hos svigermor og ingen snop :-))) Ble litt is til dessert, men jeg kan jo rett og slett ikke si nei når vi sitter 10 stk til bords og får servert 4 ulike desserter... Jeg er ikke så overvektig at jeg må være SÅ nazi... Så om den isen henger på, får jeg heller gå en halvtime ekstra ;) Må okse seg litt. Har vært så flink resten av helga atte. 1 godtedag på 7 dager...! DET er lenge siden sist. Håper det får utslag på vekta i morra.

Målte meg for 1,5 uke siden, så skal fortsette med det fremover hver uke eller annenhver.

 

Ser dere på "Tv 2 Sporty gjør livet lettere"? Syns det er så bra og utrolig motiverende program! :-)

Hjelper at det er på søndagskvelden :-) Ser fem til en strammere kropp!

 

Håper dere har hatt en fin helg!

God uke ønskes dere alle! Gode valg i hverdagen har mye å si! Tenk ett måltid av gangen, det hjelper meg ;) Og om jeg starter med å spise riktig kcal til frokost (eneste måltidet jeg veier), gjør jeg bedre valg resten av dagen. Et tips!;)

 

I morra kveld er det håndballkamp på plakaten, etter halv dag på skolen.

 

SnAkkes!

 

-Magenta-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...