Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Men jeg merker jeg er litt morsk på alle fridagene i mai, det betyr at det ikke er noen spinningtimer verken søndag eller mandag, det er litt mer enn jeg liker. Lett å bli for opphengt i disse timene her.

Forstår frustrasjonen, selv er jeg mer opphengt i at når mandagens helligdag er over er neste helligdag 1. juledag...... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Bolledama - la oss slå til med et himmelsk resultat neste uke ;)

 

Krusmynte - Steike, er det så lenge til neste helligdag?! Jeg er nok litt priviligert sånn i forhold til ferier/avsparering i forhold til mitt yrke (lærer), så jeg har fin og god sommer- og høstferie.

 

Reklame for smågodt på TV, kun 6,90 kr/kg. Smågodt har vært mitt STORE problem tidligere. Virkelig noe av det beste jeg vet om, tør ikke røre det nå! Virkelig ikke, huff! Skremmende at det selges så billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Reklame for smågodt på TV, kun 6,90 kr/kg. Smågodt har vært mitt STORE problem tidligere. Virkelig noe av det beste jeg vet om, tør ikke røre det nå! Virkelig ikke, huff! Skremmende at det selges så billig!

Ja helt enig.Rart også at Rimi har billigere frukt og grønt enn Kiwi som har fjernet momsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Good kveld!

 

I dag har jeg laget to runder med minipavlova. Det vil si den første porsjonen ble ikke helt slik jeg ønsket, så den måtte gå i søpla. Men først etter jeg hadde spist litt småbiter av de, og smakt litt på røren. Fikk et plutselig kick da jeg kom hjem fra quiz, sliten og trett etter trening, og ganske så sulten ettersom det var hele 5-6 timer siden middag. Pleier aldri å gå så langt mellom hvert måltid her, så da pavlovaene lå på banken klarte jeg ikke å la være å ta litt. Ble ingen enorme mengder altså, men irriterende! Nå er runde nummer to klar, tror det blir riktig så bra.

 

I morgen skal jeg følge de søte barna på jobb i toget, og deretter spise tapas hos ei venninne. Jeg har bestemt meg for en alkoholfri 17.mai, Mozell Light er kjøpt inn! Jeg står for desserten, som dere sannsynligvis har skjønt er minipavlova. De skal fylles med sitronkrem av gresk yoghurt og kesam, spent på hvordan den blir. Har kjøpt inn Tine's lett kremfløte dersom det ikke blir helt supert. På toppen skal det fylles med masse jordbær, blåbær og bringebær. Med andre ord ganske mye sunnere enn mange andre kaker.

 

Ellers reiser jeg innover til Oslo lørdags morgen. Alltid utfordrende å ikke skulle være hjemme i forhold til mat, men skal overnatte hos min unge tante, som er tidligere Grete Roede-deltaker og kursleder, så jeg er i ganske så trygge hender! Blir litt cafeturer med venninner i Oslo og, men i hovedsak skal måltidene inntas enten på bussen til/fra eller hos tante.

 

Jeg har nevnt tidligere at jeg stresser litt i forhold til min jobbsituasjon. Jeg elsker jobben min, både fordi jeg har valgt ett yrke jeg stortrives i, men også fordi arbeidsplassen min er så suveren! Og ettersom jeg er relativt nyutdannet har jeg ikke fast ansettelse enda, hvilket betyr at jeg ikke vet hva jeg gjør til høsten. Boliglånet, studielånet og alt annet vil ikke ta pause selvom jeg er usikker i forhold til høsten. Men nå kan det se ut som om det løsner litt. Jeg var på intervju forrige onsdag, og ble i dag innkalt på to nye intervjuer til uka. Det ene er på skolen jeg jobber nå, og jeg håper så sårt og inderlig at jeg får den. Merker tankene vandrer litt fort avgårde til jobb om dagen. Jeg skulle få svar fra det forrige intervjuet i dag. Men da klokken ble 19.30 gav jeg opp håpet om å få svar i dag. Men da jeg var på quiz hadde jeg blitt oppringt 20.20, ringte opp igjen 10 min etterpå, først opptatt, deretter ingen svar. Så jeg får smøre meg med tålmotighet frem til tirsdag! Enda mer venting, som jeg desverre er så veldig dårlig til. Men jeg skal prøve å legge de tankene bort, har en lei tendens til å bli stresset av sånne tanker.

 

Nå skal jeg straks hoppe i sengs! Er helt smal i øynene etter en lang dag!

 

Ha en strålende 17.mai, ta kloke valg, men kos dere litt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så spennende med intervjuer! Skal krysse fingrene for at du får en av jobbene, selvsagt helst den du har aller mest lyst på! Er ikke noe stas å gå rundt og ikke vite hva man skal gjøre til høsten, jobbet i vikarbyrå selv i mange år og i perioder visste jeg ikke en gang hva jeg skulle gjøre neste måned. På den tiden hadde jeg ikke boliglån og hadde klart å spare opp en grei buffer så jeg hadde til å betale studielånet et helt år dersom jeg måtte gå over på arbeidledighetstrygd, men det ble heldigvis aldri nødvendig. :)

 

Sitronkrem av gresk yoghurt og kesam hørtes utrolig friskt og godt ut, dersom det blir en suksess tar ihvertfall jeg gjerne imot oppskriften. Håper du får en strålende 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

 

Ha en strålende 17.mai, ta kloke valg, men kos dere litt også!

Fy søren jeg misunner deg for litt minipavlova. Litt. Jeg nemmelig ikke greid å la være med bare litt. Gleder meg som en unge til å gratulere med ny jobb på tirsdag for jeg er ganske sikker du får den. Flytting og ny jobb her i gården og

 

Ha en flott 17mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Minipavlovaen ble helt himmelsk! Oppskrift komemr her =)

 

3 eggehviter

100 g sukker (har prøvd med Sukri og lignende, synes det smaker helt pyton)

 

Stivpiskes sammen. Lag sirkler på ca 8-10 cm i diameter, og lag gjerne en forhøyning rundt sirkelen. Dette for å holde bedre på fyllet. Kan enten lage en sirkel rundt med en sprøytepose, eller små "topper" rundt hele med en sprøytepose. Av 3 eggehviter blir det ca 5-6 stykker. Stekes på ca 120 grader i 60-70 minutter.

 

Så den himmelske sitronkremen. Dette er litt på øyemål, og litt tilfeldig i forhold til hva jeg hadde i kjøleskapet.

Saften og skallet fra en halv sitron

2 dl gresk yoghurt

2 dl mager kesam

smak til med sukker/søtningsstoff

 

Bland alt dette sammen, og plasser kremen på marengsen. Fyll med bær/frukt etter ønske! Jeg brukte bringebær, blåbær og jordbær i dag. Virkelig godt!

 

Ellers har 17.mai vært fin her. Droppet vinen til fordel for Mozell Light. Spiste godt med tapas til lunsj/middag, men det ble mye salat, scampi og kuttet ned på de mer kaloririke rettene som aioli. Men jeg har virkelig kost med meg god mat og dessert i dag. Men kom ikke over mitt daglige kcal-inntak, og har fått en kostholdsscore 10,0!

 

I morgen tidlig reiser jeg innover til Oslo, starter med en lunsj med ei venninne! Koselig med en liten "ferie" =)

 

Fortsatt fin 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Halleluja!!!!! Såg fantastisk sunt og godt ut! Den skal jeg prøve! Såg ikke gale ut om jeg skulle komme skade for å spise to heller! Ca 150 kcal per kake. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da har jeg kommet hjem fra Oslobesøket. Har registrert maten for disse dagene, og jeg har ligget greit i forhold til kalorier, har fått i meg godt med frukt og grønt hver dag. Møtte ei venninne til lunsj på lørdag, hun ville ha en kanelbolle til dessert, men valgte en is istedet ettersom det var så varmt, jeg holdt meg til en Cola Zero. Spiste derimot en Frozen Yoghurt på kvelden med min unge tante/venninne da vi gikk en kveldstur. Kun 100kcal, og hun som tidligere kursleder sa jeg kunne ta den på dagens melkerasjon, så jeg gjorde det med god samvittighet! En is/yoghurt jeg kan anbefale, kun 1,4% fett!

 

Jeg var også på en saltime på Sats mens jeg var i Oslo. En Step-time med styrke. Litt mye armer og bein for meg fort kan bli litt mye armer og bein, men jeg holdt godt ut gjennom hele timen!

 

Nå nyter jeg siste fridagen, snart frokost ute i hagen med en god bok =) Kveldstur med ei venninne i kveld, jakte på en skog full av hvitveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så, nå sitter jeg her en tidlig tirsdag morgen. Har nettopp målt centimeter og tatt undertøysbilde. Altså, ikke et sexy undertøysbilde, men jeg tar bilder innimellom for å sammenligne litt. Ser store forandringer nå fra starten. Veldig gøy. Og centimeter hadde minket med 8,5 cm på to uker. Allikevel sitter jeg nå med en fæl følelse av at vekten står stille denne uken også. Er så stresset/spent ang jobbintervjuer denne uken, så jeg er redd kroppen min er midt i en merkelig tilstand der den gjør rare ting. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Min dag, ut døra 07.30 - jobb (kort dag), Grete Roede-kurs, lunsj med ei venninne, jobbintervju, nå straks middag, spinningtime og besøke ei venninne etter trening. JEEZ! Uten tvil en hektisk dag, men vil fylle den til randen ettersom det er et nytt jobbintervju i morgen (på den plassen jeg virkelig vil være), og jeg vil koble av litt!

 

På kurset i dag viste vekten -1,6 kg! Jeg jubler!!! Seiersdans på kjøkkenet mens potetene koker! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Damn, det var litt av et resultat - grattis! Det går jo så det suser her inne hos deg, må innrømme at jeg kjenner et snev av "jeg og vil!!!". :)

 

Håper intervjuer etc har gått greit, og at du snart har noen gode nyheter å dele på den fronten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Intervju i går og i dag, i dag på arbeidsplassen der jeg jobber nå, som jeg virkelig og inderlig ønsker å fortsette. Jeg ble spurt om mange spørsmål, hvorav flere av mine svar stokket seg om oppe i hodet mitt, og kom ut i en rar form. Har en følelse av at jeg fremstod som en komplett idiot, så ikke en kul følelse akkurat nå. Skal koble av med en treningsøkt, og krysser fingrene for at jeg får beskjed innen fredag, så kan jeg enten furte eller feire i helgen!

 

Med andre ord, litt så som så med humøret nå. Får bare vente å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Vet dere hva jeg fyser på om dagen, en iskald øl, gjerne ute i sola! Sukk, har nettopp kommet hjem fra quiz, og luktet herlig øl. Jeg har overhodet ikke noe alkoholproblem, og har sjeldent vært den som trenger alkohol for å hygge meg, men jeg savner smaken av en iskald øl i godt selskap på quiz. Savner også litt en tur på byen med venninnene, med litt god drikke i kroppen og litt økt selvtillitt på mannefronten (er så sable kjærestesyk om dagen). Jeg som stort sett alltid vil ha noe søtt fremfor alkohol, har nå lyst på øl, bytur og litt mannetitting ;)

 

Dagens hjertesukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg merker at fokuset og stresset på alt rundt jobbintervjuene mine tar tankene litt bort fra kosthold og trening. Jeg trener som jeg skal, og spiser riktig (bortsett fra at jeg i går ikke spiste alle grønnsakene mine). Men jeg tenker ikke like mye på det allikevel. Kanskje er det en god ting, ettersom jeg kan bli litt for fokusert, men det er lettere å glippe når mesteparten av fokuset ligger på jobbsituasjonen min fra høsten av. Håper inderlig jeg får svar på mandag!

 

Jeg har hatt overnattingsbesøk av ei venninne, en sunn middag med bær til dessert. Koselig, og en lunsjdate mned lillesøster i dag, samt snart tid for reker i hagen her med ei annen venninne. Mozell Light i glassene, himmelske sommertiden! Har skikkelig lyst til å ta en liten svipptur på byen etter middagen, ta en øl, se litt på mennene og bare senke skuldrene. Har ikke brukt frimerkene mine denne uken, så det kan hende det blir en liten tur =)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinePetrine; selvsagt må du unne deg en bytur, en øl og se etter drømmemannen!! :D :D :D

Husk; livsstilsendringen er varig, og du må huske å leve livet selv om du skal ned i vekt! Livet skal nytes NÅ, og det er absolutt ingen krise med en bytur under vektreduksjon.

Jeg prøver å begrense byturer og alkoinntak, men har aldri ødelagt en uke selv om jeg har tatt meg en liten fest. Tar meg noen glass vin og MYE vann. Går så fint så. :D :D

 

Håper du finner deg en sabla bra mann! En snill, godhjertet og flott kar som vet å ta ordentlig godt vare på deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Livet skal nytes nå ja, det er jeg helt enig med deg i! Og drømmemannen må gjerne dukke opp på døra mi en dag, bare sånn helt tilfeldig. Trenger ingen hvit hest og rustning! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

JEG HAR FÅTT DRØMMEJOBBEN!!! Jeg er så lykkelig, skuldrene og armene mine ble lette som fjær, og jeg er rett og slett bare superglad! Så nå vil jeg ut på fredag, drikke øl som om det ikke finnes noe Grete Roede-kurs (eller kanskje ikke helt, er nok ikke så sprø) og kose meg!

Nå krysser jeg fingrene for at jeg får tilbake nattesøvnen fremover! Og vet dere hva som skjedde etter at jeg hadde sagt ja til jobben i dag?! Da ringte de fra et av de andre intervjuene jeg hadde vært på, og sannelig tilbød de meg en jobb og, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer!!!!! Det er jo fantastisk gode nyheter og det er deg vel unt - du fortjener all den ølen du klarer å drikke! *ler* Bare vær forsiktig med kebaben på vei hjem. Og dagen derpå kostholdet - de tingene er jo faktisk skumlere enn ølet i seg selv.... Og ikke glem at du nok er en smule billigere i drift enn før, 17. mai tok jeg to glass vin og det kjente jeg jaggu godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Kebaben er det ingen fare med, jeg har spist en halv en i hele mitt liv. Synes ikke det var så mye å juble over, hehe. Men er enig at det er dagen derpå som kan ødelegge ja! Og at jeg er "billig i drift" nå vil jeg helt klart tro! Etter å ha bodd i Latin-Amerika et par perioder, har jeg utviklet et lite kjærlighetsforhodl til brun rum, drikkes rent med litt is og eventuelt en limebåt. Merker at det er noe jeg skal styre unna på fredag, hehe. Holder meg nok til øl med mindre kcal, enjelt og greit :D Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...