Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

12-timersdag på jobb! Puh, hodet mitt er tungt som en stein! Null trening i dag, men gikk hjem fra jobb, ca 4km, ikke allverdens, men litt luft og gange iallefall!

 

Og det var kurs i dag, 106,6 kg. Minus 1,2 kg siden forrige uke, og en total på 25,9 kg =) Og i dag fikk jeg 3-4 kommentarer fra forkjellige som sa at jøsses Stine, nå har du gått ned en del! Og det har jeg jo! Veldig gøy nå som foilk begynner å se det! Men jeg føler meg fremdeles ganske så stor. Og jeg er jo fremdeles ganske så stor, men jeg er nok nærmere 18 kilo lettere nå enn jeg var i fjor på samme tid, og det er ingen dum ting å vite. Det å forstå det derimot er litt vanskeliger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk bolledama! Det kan nok hende jeg når målet mitt før jeg hadde regnet med. Men jeg er fremdeles 30 kilo unna, så jeg har en god vei igjen =) Usikker på om jeg kommer til å møte på noe platå, eller om vekten begynner å gå sakte nedover etterhvert. Men dersom jeg fortsetter som jeg gjør nå kan det jo hende jeg klarer meg greit fordet. De neste to-tre ukene blir det litt redusert trening på meg. Det blir foreldremøter, samtaletimer og mye mer, det spiser helt klart opp en del av min tid. Men jeg ønsker å få til så mye trening som mulig. Går også glipp av et kursmøte på grunn av jobb, det irriterer meg, hehe. Skal høre om jeg får komme til ei som har kurs på kvelden og veie meg da =)

 

Må også påpeke noe! :D I går ble det servert masse sjokolade på jobb på planleggingsdagen. Jeg har jo tidligere vært en liten sjokoladoman. Men jeg sto blankt over. Da inspektøren kom rundt og delte ut is sa jeg pent nei takk, juhu! Og jeg hadde ikke lyst på heller. Virkelig en god følelse. Og så sparer jeg meg til jobbfeiringen på fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fantastisk bra resultat! Dette går jo virkelig så det suser - 26 kg totalt er jo kanonbra! Du bør vel være forberedt på at det kan komme til å gå litt tregere etterhvert, men du kommer deg garantert i mål med en liten porsjon tålmodighet. :)

Kjempegøy med kommentarer og. Pleier folk spørre deg hvor mye du har gått ned, eller bare kommenterer de at de ser det? For jeg har opplevd mange ganger at folk har spurt om antall kilo, og når det er folk jeg kjenner godt er det greit, men når det er perifere bekjente irriterer det meg litt må jeg innrømme. Det er jo en sak mellom meg og vekten min. Har en venninne som er gravid som irriterer seg over det motsatte spørsmålet - hvor mye har du gått opp. Det er jo en greie mellom oss og badevektene våre!

 

Ellers kan jeg skrive under på at det er vanskelig å forstå selv at man faktisk er mye mindre enn før. Plutselig en dag kommer det vel håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang og drømmejobb. :) Du fortjener så absolutt og ut å feire på fredag. Hvis du lar feiringen foregå kun på fredag og ikke resten av uka så går det nok bra. :rolleyes: Du var jo kjempeflink når du sto over både sjokolade og is. Du når nok målet ditt etter hvert, bare du er standhaftig nok. D.a er det bare resten som står igjen dvs. å greie å holde vekta og det krever litt jobbing. Og det krever ofte mere energi enn å gå ned i vekt. Det gjelder å stå på, men ikke å glemme at en skal leve også. Utskeielse en gang i blant er nok ikke så farlig, bare det ikke blir for ofte. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk dere! Helt klart viktig med standhaftighet og viljestyrke for at dette skal bli en varig endring.

 

Krusmynte - jeg har faktisk blitt spurt om antall kilo. Jeg synes også at det kan være ubehagelig å svare på. Men sa det til ei på jobb i går, men samtidig så føler jeg at det understreker hvor mye jeg faktisk skal ned. Jeg er jo ikke halvveis enda, skjønt det nærmer seg, men da kan de liksom regne seg til sånn ca hvor mye jeg skal ned, og da blit jeg ubekvem!

 

Ellers så har jeg fått enda flere kommentarer i dag, sikkert en sammenheng med sommertøy og selvfølgelig at det har blitt en del kilo nå. Og den ene eldre damen på kruset hvisket til sidemannen sin i går at hun synes jeg var vakker, hehe. Snakk om selvtillittsboost nå før jeg skal ut og feire på fredag, hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Farmor sier stadig til meg nå når jeg har holdt på at "du blir bare penere og penere". *ler* Nå er jo hun farmor så det teller jo ikke like mye som fra en fremmed i og med at hun nok ikke er helt objektiv, men det er jo alltid kjekt å høre. Jeg traff jo to tidligere kolleger i byen helt tilfeldig på lørdag, og begge sa "oi, jeg kjente deg nesten ikke igjen" og hadde fortalt det til gamle lunsjgjengen min på jobb. Hun jeg gikk tur med i dag sa at jeg hadde forandret meg sånn i ansiktet. Ser jo at jeg har mindre bollekinn, for all del, men ser det aller best når jeg ser bilder av meg selv. Ble tatt bilde av på toppen av fjellet i dag (jepp - har hatt jomfrutur på et av byens 7 fjell! Noen av de har jeg jo vært på før, men ikke dette) og da fikk jeg litt sånn er det sånn jeg ser ut følelse.... Men på en god måte!

Og ja - sommerklær har nok sitt å si, i tillegg har du jo spandert på deg nye klær og da merker gjerne folk det også. Selv om det er mange kilo igjen kan jeg tenke meg at du føler deg mye bedre i ditt eget skinn, og da får man nok ubevisst en annen holdning også! For ikke å snakke om at du har fått drømmejobben - alt sånt hjelper på. Så sug det til deg for det det er verd, men for guds skyld - ikke kjøp nye truser på Vivikes til fredagen (se tråden min....). Fnis!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I kveld har jeg jukset skikkelig. Og jeg bryr meg ikke, arg!

 

Jeg hadde i dag planer om å lage en rotmos før jeg dro på quiz, men ble bedt med ut på en gåtur før quizen med ei venninne, hoppet på den, og kom nettopp hjem fra quiz. Problemet er nå at jeg har minimun 250g grønnsaker og 200g frukt som skal spises. Pleier å lage en smootie hver kveld, men nå har jeg ikke lyst på hverken det eller rotmos. Og attpåtil har jeg ikke brød, men lopme med ost og prim (ikke på samme lompen, men uansett) til kveldsmat. For noe tullball. Skylder litt på vond hals og en sliten kropp, samt tid som ikke strakk til i ettermiddag, men allikevel. Dette er latskap av meg, rett og slett latskap. For meg som har kostholdscore 10,0 så og si hver bidige dag, lyser dagens 4,4 hånlig mot meg! Og i morgen er det feirings med øl i hagen. Lysten til det er liten nå, synes liksom ikke jeg fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Korrigerer, er nå på 7,5 i kostholdsscore. det får duge for i dag!

 

Krusmynte - Gratulererm ed topptur, ingenting er så herlig som å stå på toppen av et fjell og se utover alle de høydemeterne man har gått opp =) Og ang truser, vil ikke ha masse trusefarge rundt omkring, hehe, liker Lindex sine truser, har aldri slitt med fargesmitting der, kun fra noen bukser. Hihi!

(PS; det tells med herlgie kommentarer fra besteforeldre og ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er 7 dager i en uke, og i løpet av den uken spiser du sikkert noe sånt som 35 måltider. So what hvis ikke alle blir perfekte? Så lenge det er unntaket heller enn regelen så er ikke det noe problem - du har jo såpass stålkontroll at jeg kan ikke se at det skal utgjøre den helt store forskjellen på neste veiing. Selv om du er litt kontrollfreak... ;)

 

Når det er sagt - håper du får en storveis aften i kveld! Nyt hver eneste slurk med øl, det er deg vel unt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, "litt kontrollfrik" er ganske så passende. Eller kanskje VELDIG kontrollfrik. Jobber med saken, skjønt det er ikke bestandig så lett ;)

 

Skal nyte hver slurk med øl, det skal jeg virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Heihei!

 

Der hadde du rett ja Krusmynte. Jeg som vanligvis er veldig tidlig oppe om morgen, våknet ikke før godt over 12 i dag! Jeg var skråsikker på at noen hadde stilt klokka mi, men det hadde de visst ikke. Det var en hyggelig kveld i går, jeg begrenset meg til to 0,5L med Toburg Lite, et par slurker av et whiskey-glass og så fikk jeg en øl på byen, den drakk jeg svært lite av, men takket pent for glasset =) Jeg tenkte i går at jeg må jo by gjestene mine på noe, så jeg kjøpte inn noen nøtter. Skjønt de ble ikke rørt så mye. Så jeg sendte restene med ei venninne i går, samt en uåpnet potetgullpose noen andre hadde satt igjen!

 

Det jeg ikke likte i går var at jeg droppet spinningen. Jeg hadde rett og slett ikke lyst, kroppen var sliten, jeg hadde dårlig tid ettersom jeg skulle få besøk og jeg ville virkelig ikke. Blir irritert på sånt i ettertid, men samtidig så har jeg nok ikke så vondt av det, sånn kroppslig sett. Jeg syklet istedet frem og tilbake til jobb i går, ca 20-25 min hver vei, så det ble iallefall noe.

 

Nå skal jeg lage meg en god frokost, mager kalkunbacon og egg, himmelsk og ganske så kalorifattig til å være en så god frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Restitusjon er et fint ord. Kroppen har faktisk godt av hvile av og til! Så lenge det ikke blir en gjentagende greie tror jeg ikke det gjør så mye - du er jo så flink ellers! Og det er litt derfor jeg har lagt opp til trening bare to ganger i uken. Når en av dem er fast på mandagen har jeg 6 andre dager å velge mellom for å ta trening nr. 2. Men øktene mine blir jo relativt lange, da - vanligvis rundt to timer.

 

Ellers var du jo ganske billig i drift i går vil jeg påstå - jeg så jo på en måte litt for meg fri flyt og ravende dritings, men så feil kan jeg tydeligvis ta. ;) To øl + litt til kan vel knapt karakteriseres som fest, for mange er det jo en vanlig fredagskveld alene hjemme... Men alkohol er ikke det viktigste, jeg klarer ihvertfall utmerket å ha det like gøy uten. Av og til faktisk gøyere. :) Og så lenge du var fornøyd med kvelden selv er det absolutt det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, jeg var ganske så billig i drift på fredag ja! Men jeg hadde ikke så lyst øl på som jeg trodde. Snodig det der. Lurer på om det var fordi jeg kunne/skulle drikke mer enn en flaske, og at det da kom til å bli mindre kos, jeg vet virkelig ikke :)

 

Gårsdagen ble veldig rolig. En tur på cafe (som alltid, en cappuchino med lettmek) med en god bok. En ting jeg gjør når jeg vil koble helt ut! Og deretter en god kyllingsalat til middag, og litt jordbær og bringebær i hagen senere på kvelden, fremdeles med den gode boken!

 

Jeg sliter litt med motivasjonen om dagen. Muligens henger det sammen med at jeg ikke er helt i form, eller at jeg er kjempespent på den nye klassen jeg skal møte i høst (som vi allerede nå forbereder masse til/for), det at jeg ikke får vært på et ordentlig kursmøre før 18.juni. Kurslederen min er bortreist denne uken, men vi får komme og veie oss hos en annen, men det blir liksom ikke det samme. Og neste uke der igjen har vi førskoledag på jobb, så jeg får ikke gått på kurset ettersom det går på dagtid. Så da blir ikke neste før 18.juni. Jeg stresser også fordi førstkommende tirsdag skal jeg visst passe posten til en annen under en aktivitetsdag på jobb, men hva om han ikke er tilbake til 10.30, det er det seneste jeg kan dra avgårde for å rekke en veiing. Sånt stresser meg! Men det ordner seg nok på ett vis!

 

Jeg har sagt det tidligere denne uken, men sier det igjen, jeg får så mange komplimenter om dagen. Mange fra kollegaer, og tilogmed en halvkammerat som var her på fredag (og han er ikke av typen som legger merke til ting!). Han var ganske så brisen da han sa det, og formulerte seg på en ganske så klein måte, men poenget var at jeg måtte da ha blitt mindre. Hehe. Jeg blir jo innimellom litt ubekvem av sånt der og da, men jeg setter også så stor pris på det. Og det er morsomt at det synes. Kanskje det burde være motivajsjon nok.

 

22.juni skal jeg i bursdag til ei venninne, og i den bursdagen kommer det venninner jeg ikke har sett siden jul. Det hadde jo vært skrekkelig morsomt å møte de og se litt småsmashing ut ;) Så jeg skal ikke gi meg, selvom jeg har en litt kjip uke.

 

Det å mislykkes er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg skal dele en himmelsk oppskrift med dere. Nå som varmen har kommet (iallefall her i byen), er det godt med noe friskt å drikke. Jeg er helt opphengt på iste om dagen. Ikke kjøpeiste, selvom det og kan være godt, men hjemmelaget med masse gode smaker. Jeg bruker selv Solberg&Hansens jordbær og kiwi-fruktte. Det koster litt, men det gjør de andre alternativene og.

 

Til en liter iste:

3 ss teblanding (her trenger du egnede teposer)

1 liter vann

saften av en halv lime

suketter etter smak

 

Kok opp teen, og tilsett søtning. La den trekke 6-7 minutter, og la den avkjøles. Tilsett lime når teen blir litt kaldere. Serveres iskald med isbiter, en limebåt og et fancy sugerør. Det føles ganske så fancy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Ehhh, -3,7 denne uken. Dette kan da umulig være rett. Hehe, er det sånn det er å være syk og svette ut mye. Adios muskler og væske i kroppen! Tror vekten var feil. Skal veie meg hos ei venninne nå straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Når vekten min viser det jeg synes er snodige resultater går jeg på minst 3 ganger. Og viser den samme alle gangene må jeg jo bare stole på det, hvis den viser forskjellig hver gang veier jeg meg enda flere ganger! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Haha, jeg gikk på vekten tre ganger! Og var fremdeles sikker på at den viste feil. Jeg er igrunn det enda. Det har nok skjedd noe rart i dag, skal hoppe på vekta hos ei venninne i kveld. Skjønt når har jeg drukket sikkert to-tre liter vann etter dette lille tilfellet i dag, hehe. Sittet ute i varmen, og da trenger kroppen masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Under et døgn til min nye kroppsscanning. Herlighet, jeg er spent som bare fy! Jeg har satt meg noen mål for hva jeg ønsker for morgendagen. Om de er realistiske vet jeg svært lite om, ettersom jeg ikke har noe som helst å referere til. Så rett og slett mine egne mål på noen av områdene.

25.mars 2013 -------- Ønsker for morgendagen

Vekt; 115,8 ---> -10kg (105,8)

Fettprosent 50,6& ---> - 6% (44,6%)

BMI 39,6 ---> 37

Kroppsfett 58,6 kg ---> -8,7kg (49,9kg)

Visceral fat area 125,6 ---> -10 (115,6)

Prøve å oppretteholde muskelvekten!

 

Veldig spent på om dette går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så, da var dommedagen her! 25.mars tok jeg min første inBody720-test. I dag tok jeg nummer to. Og her er forandringene:

 

25.mars 2013 06.juni 2013

Vekt; 115,8 -11,1 kg (104,7 kg) (hadde - 10 kg som mål)

Fettprosent 50,6& - 4,6% (46%) (hadde -6% som mål, så litt under)

BMI 39,6 35,8 (hadde 37 som mål)

Kroppsfett 58,6 kg 48,1kg (hadde 49,9 som mål)

Visceral fat area 125,6 82,4 (hadde 115,6 som mål, så WOW)

Prøve å oppretteholde muskelvekten! (-0,6kg muskler)

 

Ok! Så jeg er egentlig ganske fornøyd. Muskelvekten min hadde synket fra 31,6 til 31,0 kg. Det er helt i orden. Jeg har økt muskelmengden i beina med rundt 0,5kg per bein, men har minket 1,8kg i muskler i overkroppen (minus armene). Så jeg må jobbe mer med kjernemuskelatur.

 

Det som kanskje er mest spennende og oppløftende av det hele, er at forrigegang ble helsescoren min 47 poeng, i dag lå den på 57. OG på helsediagnosen, som forrige gang kom på høy risiko (av mulige normal, utrygg, risiko, høy risiko), den kom nå på normal! Og dette på bare en 11 ukers tid!

 

Jeg er stolt av meg selv nå, ikke ofte jeg er det (iallefall ikke såpass at jeg innrømmer det), men akkurat nå er jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og stolt skal du være! Det var jo gode resultater vil jeg påstå - spesielt dette farlige magefettet. Vær obs på at det kan lett gå opp - mitt og gikk kraftig ned heldigvis, men første gangen jeg var hadde jeg vært på ferie og spist mye ute. Det kan visst gjøre utslag i følge han som tok testen på meg - det hadde han visst sjekket på seg selv.

 

Økningen av muskelmasse i beina er jo superbra - muskler i beina er viktig - det er jo der samt stumpen som er de virkelig store muskelgruppene som forbrenner masse. Du får sende en liten takk til han spinninginstruktøren som er så lekker at du får litt ekstra motivasjon til å gå på timene hans - selv om han er ganske uvitende om sin innsats... Hihi!

 

Anyway, det er bra at du fikk en positiv opplevelse med dine resultater i motsetning til meg. Dvs det meste var jeg jo egentlig fornøyd med, det var den endringen i anbefalt vekt som var årsaken til min negative opplevelse. Nå vet jeg jo at det er det at muskelmassen gikk ned som gjorde at anbefalt vekt gikk ned også, men likevel. Jeg husker du skrev forrige gang hva din målvekt var uten at jeg husker tallet - den har sikkert ikke endret seg så mye for deg siden du bare har gått ned 0,6 i muskelmasse?

 

Uansett - gratulerer med flotte resultater! Og keep up the good work! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Sist ble målvekten min 74,2. Nå lå den på 73,5. Så den har gått litt ned. Men jeg har min trivselsvekt på 75kg. Og så får jeg se hva jeg gjør når jeg kommer dit, tar det derfra. Jeg skal legge inn et nådestøt på styrketrening av kjernemusklaturen i sommer. Jeg er kanskje den personen i verden som misliker mageøvelser mest. Hehe. Jeg trener stort sett alle andre deler av kroppen med en viss glede, men mageøvlser synes jeg er noe herk. Sommeren 2013 skal heretter bli kjent som sommeren der jeg fikk dilla på mageøvelser, hehe!

 

I dag bestilte jeg ferie til herlige Malta. 1 uke i solen, sukk. Drar med min herlige venninne (som også er min lillesøster) som er en liten treningsjunkie, så det blir treningstøy i kofferten, sammmen med fine kjoler, bøker og mye mer. En rolig ferie! Jeg gleder meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det var ikke stor forskjellen nei - det er bra! :) Vet ikke om de som målte deg sa det, men til meg sa de at målvekten er basert på en fettprosent på 23. Normalområdet er 18 til 28, så teoretisk kan du veie noen kilo mer og likevel være innen normalområdet. Selv om min idealvekt gikk mye mer ned så tenker jeg likevel at jeg skal bruke den første som hovedmål og deretter satse på å erstatte fettet med muskler. Synes det høres så bra ut med erstatte i denne sammenhengen. Akkurat som om man bare løfter av en fettklump av en rumpeballe og setter på en ny, mindre som består av større deler muskler. *fnis*

Men sier egentlig som deg - we'll see when I get there. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...