Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Jeg fikk sett Biffy Clyro ja, og når jeg så de kom jeg jo på at disse har jeg sett før! Men høydepunktet for meg var helt klart Kaizers Orchestra. Virkelig det flotteste norske bandet i mine øyne. Fulgt de siden tidlig av tenårene, og nå som de skal legge opp, var dette en litt spesiell konsert for meg.

 

Jeg rørte null alkohol torsdag og fredag, mens i går ble det tre øl, og en uviss mengde Cava. Hehe, sistnevnte fordi vi endte på et nach (hvilket jeg ALDRI er på), og flaskene ble sendt rundt bordet. Det kjenner jeg litt i toppen i dag, så den slitne kroppen min, skal få kjørt seg litt på trening etterpå. Som om tre dager med vandring opp og ned på Slottsfjellet ikke er nok ;) Jeg har også styrt meg unna nattmat, men i hovedsak spist sushi til middag på festivalområdet, og to pizzastykker den første dagen. Jeg må innrømme at jeg synes dette er helt overkommelig, men jeg gleder meg så til de neste ukene, der planene ikke er så mange, og jeg får spiste og lagd middag hjemme. Det er så lenge siden nå at jeg nesten har glemt hvordan ;)

 

I går meldte jeg meg også på nytt GR-kurs, med oppstart 6.august. Og tirsdag 30.juli er det veiedag. Veldig spent på vekten på kurs, i forhold til vekten her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Akkurat nå har jeg innsett at jeg er ganske stolt av meg selv (og det er lov til å si dette uten å være helt på "skrytesiden") Jeg vil fortelle dere hvorfor!

 

Da kan jeg meddele at denne ukens vekttap ble på hele 2,2kg, jeg har vært på Slottsfjellfestivalen og 3 dager på Koster. Dobbeltsjekket dette, og likt tall poppet opp begge gangene. Siden 8.januar i år har jeg gått fra 132,5kg til 96,7kg. og siden siste kurskvld 18.juni, har jeg faktisk klart å ta av 5,3 kg frem til nå. Det er jeg riktig fornøyd med, i og med at jeg den siste måneden ikke har spist så mange måltider hjemme i og med en ferie til Malta, Koster, utdrikningslag, Slottsfjellfestival og litt diverse. Jeg har faktisk klart de første fem ukene i sommerferien godt i forhold til kosthold. Jeg må innrømme at jeg har vært dårlig til å spise grønnsaker i ferien, men nå er kjøleskapet fylt opp.

 

Dette er ikke et skryteinnlegg, men et "wow, kan jeg virkelig være så stolt av meg selv"-innlegg. Jeg er glad! Nå skal jeg nyte stranden med noen venninner =)

 

Ha en flott og sunn dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg innsett at jeg er ganske stolt av meg selv (og det er lov til å si dette uten å være helt på "skrytesiden") Jeg vil fortelle dere hvorfor!

 

Da kan jeg meddele at denne ukens vekttap ble på hele 2,2kg, jeg har vært på Slottsfjellfestivalen og 3 dager på Koster. Dobbeltsjekket dette, og likt tall poppet opp begge gangene. Siden 8.januar i år har jeg gått fra 132,5kg til 96,7kg. og siden siste kurskvld 18.juni, har jeg faktisk klart å ta av 5,3 kg frem til nå. Det er jeg riktig fornøyd med, i og med at jeg den siste måneden ikke har spist så mange måltider hjemme i og med en ferie til Malta, Koster, utdrikningslag, Slottsfjellfestival og litt diverse. Jeg har faktisk klart de første fem ukene i sommerferien godt i forhold til kosthold. Jeg må innrømme at jeg har vært dårlig til å spise grønnsaker i ferien, men nå er kjøleskapet fylt opp.

 

Dette er ikke et skryteinnlegg, men et "wow, kan jeg virkelig være så stolt av meg selv"-innlegg. Jeg er glad! Nå skal jeg nyte stranden med noen venninner =)

 

Ha en flott og sunn dag dere!

 

Gratulerer så mye :)

 

Innlegget ditt gir meg god motivasjon og inspirasjon til å gyve løs på kiloene og opprenskning av gamle uvaner.

Klart du får lov å skryte, jeg skal i hvertfall juble og danse den dagen jeg kommer til 30 kg minus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk dere! Det er virkelig en god følelse dette her! Helt uvirkelig å tenke på at jeg er 35,8kg mindre nå enn ved nyttår. Klarer ikke forestille meg de kiloene på igjen. Alt er så mye lettere. Og jeg veier jo fremdeles 96,7kg, og har eg god vei igjen, men nå er jeg veldig godt igang! Det gir meg god motivasjon til å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hihi, nå har jeg sendt en forespørsel om PT-timer på senteret der jeg trener. Har så lyst til å få litt hjelp til dette med styrketrening, så kan jeg bli en liten muskel-Stine! Begynner å "drømme" om å bli sterk, hehe. God muskelatur i kroppen er nok også godt for toppen!

 

Mission muskel-Stine skal snart iverksettes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nå har jeg sendt en forespørsel om PT-timer på senteret der jeg trener. Har så lyst til å få litt hjelp til dette med styrketrening, så kan jeg bli en liten muskel-Stine! Begynner å "drømme" om å bli sterk, hehe. God muskelatur i kroppen er nok også godt for toppen!

 

Mission muskel-Stine skal snart iverksettes ;)/>

 

Lykke til med prosjekt muskel-Stine :-) en PT kan nok være til god hjelp og presse det lille ekstra ut av deg som du ikke trodde du kunne klare. Og det lille ekstra gir muskler og spreke tendenser!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hihi, takktakk May85!

 

I går dro jeg på en BodyBalance-time. For de av dere som er litt kjent med tråden min vet dere at jeg i hovedsak kun holder meg spinning og styrketrening. Fikk nok en gang bekreftet at BodyBalance ikke er en time som passer for meg. Men beina fikk jobbet godt, så jeg får si meg fornøyd med det. Men i dag er det tilbake til spinningsyklen igjen.

 

I går kveld gikk vi ut en liten gjeng og spilte litt shuffleboard. Jeg tok meg den store friheten til ta to øl, til tross for at jeg skal ut i helgen. Følte meg heeelt gal, men som jeg har sagt til meg selv i sommer, at jeg skal nyte litt også. Ikke bare telle kcal og droppe morsomme ting. Jeg er ofte med uten å drikke alkohol, så den sosiale siden min lider ikke. Men det er noe litt ekstra digg med å kunne ta seg en øl med de andre innimellom ;) Tror det er sommertiden som gjør det litt spesielt, for jeg har ikke den samme lysten i vinterhalvåret.

 

Stranden skal nyten i dag også, håper dere også nyter dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

En kjapp liten oppdatering. Her går alt greit, merker at sommeren med dens fristelser i form av ting man blir bydd på som gjest, alkohol og annet. Her om dagen spiste jeg twist og potetgull hos ei venninne, ikke mye, men jeg får alltid dårlig samvittighet etterpå. Det er ukult. Samme dag spiste jeg en Nutrilett-bar, så det ble dårlig samvittighet nummer to (synes Nutrilett er noe skvip). Menmen.

 

Ellers sliter jeg med å spise grønnsaker om dagen, lager ikke så mye middag hjemme, og mye blir sånn litt i farta. Planleggingsfriken Stine har visst tatt ferie, og slappe-av-Stine har entret banen, det kan nok hende jeg trenger det!

 

Treningen går helt bra om dagen, kjører 5 spinningøkter i uken, og supplerer med styrke på noen av timene.

 

I morgen er det "sommerveiing" med kurslederen, og neste tirsdag starter et ekspresskurs på 4 uker som jeg har meldt meg på. Men andre ord, fra i morgen av er det back on track. Men virkelig, jeg har gått ned nærmere 6 kg siden 18.juni, jeg synes jeg har grunn til å være fornøyd med sommeren til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da har jeg vært på veiing i dag! Ned 1,6 siden forrige uke ifølge kursvekten, mindre i forhold til min egen. Men i og for seg blir jo vekttapet det samme totalt ettersom jeg har kursvekten som utgangspunkt. Så nå er vekten faktisk nede på 95,1! Som jeg har nevnt tidligere, jeg vet at jeg fremdeles er stor, men at jeg er betraktelig mindre er helt klart. 37,4kg har forsvunnet fra kroppen, og jeg må si, skrive og tenke det gang på gang, men det går ikke opp for meg. Men det begynner å hjelpe litt.

 

Neste uke er det første kurskveld på ekspresskurset, og vekttapet frem til neste uke blir mitt totale "sommervekttap". Spent på det altså! Hehe.

 

Bryllup på lørdag hvor jeg er forlover, så fredag og lørdag blir vanskelige dager i forhold til mat. Men jeg får ta det som det kommer, og ha en liten sunn snack i veksa iløpet av dagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er så alt for lett å gå ut og ta to øl etter en kinotur nå som det er sommer og ferie. Fillern! Hadde et lite ønske om å se en fyr jeg har et litt godt øye til, men null kar, kun to øl i kroppen! Og champagnekveld med jentene i morgen (fredag) før bestevenninnen min gifter seg på lørdag, så virkelig ei tøff uke! Treningen går det veldig bra med, så jeg håper den redder meg denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37.4 kg WOW:-)

 

Håper du får en fin helg med både bryllup og jentekveld. At du trener mye for å berge deg gjennom en utfordrende uke er et godt tegn på den nye Stinepetrine, og på mandag kan du ro deg inn igjen og se tilbake på en fin helg. Og som du sier, en liten sunn snacks i veska er ikke dumt. Og et stort kakestykke smaker ikke nødvendigvis mer enn et lite... Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det viser nok en ny del av meg ja! Kakestykkene har jeg ikke tenkt på som noen stor fallgruve, skjønt det fort kan bli det. Men de siste ukene har det vært så deilig med litt alkohol sammen med de andre. Frem til nå nylig har jeg ikke følt lysten eller behovet til å ta meg en øl med de andre, kan like greit ta en Cola. Og jeg gjør det ennå, men nå synes jeg det er hyggelig å kunne ta en øl eller to med de andre. Skjønt ikke like ofte som de andre, er som regel med uten å drikke, men innimellom blir det noen øl på meg og!

 

Og det er i denne sammenheng jeg begynner å bli skremt. For noen år tilbake gikk jeg ned rundt 33 kg. Alle disse pluss flere kom på, da særlig etter en periode da jeg var fornøyd med min nye kropp (ca 77-78 kg), og ville ut på byen med venninnene og fikk gutteoppmerksomhet, er redd jeg faller inn i samme fallgruven nå. Jeg gjør nok ikke det, men jeg kjenner at jeg er vakent klar for hverdagen igjen. Denne uken har jeg alt nå vært i to sosiale lag med alkohol, og da er det ikke lett å si nei bestandig. Men jeg tar nok med meg en Cola i 70-80% av tilfellene, og drikker mindre alkohol enn tidligere de gangene jeg drikker, så jeg har helt klart innarbeidet meg noen bedre vaner enn tidligere. Jeg må innrømme at jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen.

 

Nå om dagen er jeg forvirret i forhold til egen kropp. Jeg ser meg selv i speilet og vet hvordan jeg ser ut der, men jeg er utrolig usikekr på hvordan jeg ser ut i forhold til andre. Jeg er rett og slett kjempeforvirret, og tenker mye på om jeg ser "normal" ut snart. Jeg snakket med ei vennninne om dette her om dagen, og hun var helt forferdet over at jeg hadde tatt meg selv ut av "normalboksen". Men jeg klarer ikke helt la være. I går var jeg i byen og kjøpte klær, og det er helt forferdeig sårt og vondt å ha gått ned over 37 kg og ikke passe inn i str 44 i alle bukser. Jeg blir sint og lei meg når jeg tar med buksen i største størrelse på HM, og den ikke passer. Jeg kan få på noen av modellene i 44, men jeg synes liksom at jeg har jobbet så hardt, at jeg hadde ønsket å passe inn i de "vanlige" buksene. Jeg kan ikke huske at jeg har gått inn i en butikk og kjøpt bukser uten å måtte ta største størrelsen. Jeg går hele tiden og drømmer om den neste 5-kiloen som skal av kroppen, og at da kroppen er et skritt nærmere "normalen". Slitsom tankegang det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Greetings fra Tyrkiet hvor jeg flesker meg i varmen.... Litt stusselig ferie, men det kan jeg fortelle om en annen gang. Ville bare si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i både det med normal og også klesstørrelsene - spesielt bukser. Har kommet inn i chinos i str 44 på H&M, samt jeans type slim i str 44. Men det er unntakene - det meste jeg prøver av bukser der passer ikke. Mye stopper også i str 42 - det synes jeg faktisk er minst en str for lite i "normal"-avdelingen, spesielt med all denne smale moten som er nå. Jeg er 180 høy, er per definisjon fortsatt overvektig selv hensyntatt muskelmassen, men ikke med så mye at det skulle tilsi at jeg ikke skal klare å komme inn i plagg fra en normal avdeling på en normal butikk! Irriterende det der....

For øvrig er jeg fortsatt feit når jeg ser megi speilet, spesielt uten klær (med synes jeg av og til at jeg ser riktig så slank ut), men det er ikke tvil om at hodet ikke henger med vekttapet enn så lang tid jeg har brukt... Men - mandag er det hverdag med jobb, rutiner og PT-time igjen, så høsten 2013 blir sesongen jeg kom i mål....

 

Sånn, da er det ut og gå av seg litt av den meksikanske buffeten (mest grønnsaker og kylling med to små tortilla, litt nachos og rømme, med en kule is og vannmelon til dessert - nam!) og kikke litt i butikker. Skrives mer når jeg kommer hjem. Og forresten - gratulerer med supre tall!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen.

 

Nå om dagen er jeg forvirret i forhold til egen kropp. Jeg ser meg selv i speilet og vet hvordan jeg ser ut der, men jeg er utrolig usikekr på hvordan jeg ser ut i forhold til andre. Jeg er rett og slett kjempeforvirret, og tenker mye på om jeg ser "normal" ut snart. Jeg snakket med ei vennninne om dette her om dagen, og hun var helt forferdet over at jeg hadde tatt meg selv ut av "normalboksen". Men jeg klarer ikke helt la være. I går var jeg i byen og kjøpte klær, og det er helt forferdeig sårt og vondt å ha gått ned over 37 kg og ikke passe inn i str 44 i alle bukser. Jeg blir sint og lei meg når jeg tar med buksen i største størrelse på HM, og den ikke passer. Jeg kan få på noen av modellene i 44, men jeg synes liksom at jeg har jobbet så hardt, at jeg hadde ønsket å passe inn i de "vanlige" buksene. Jeg kan ikke huske at jeg har gått inn i en butikk og kjøpt bukser uten å måtte ta største størrelsen. Jeg går hele tiden og drømmer om den neste 5-kiloen som skal av kroppen, og at da kroppen er et skritt nærmere "normalen". Slitsom tankegang det her.

 

Hei, StinePetrine!

Har lest tråden din og er superimponert over jobben du har gjort til nå! Fantastisk treningsvilje og fint og nøkternt forhold til kosten ;)/> Litt kos er lov, også øl, du regner det vel inn i registreringen? For min del (uten kostholdsscore) så er en kalori en kalori, så lenge ikke alt kostholdet er NEI-mat, så jevner det seg nok ut i lengden - OG det er sommer :)/>

 

Bukseprøving i butikk er og blir noe drit - også for slankere jenter enn oss, har ei venninne med fantastisk smal midje, men fine og brede hofter som gjør at hun heller ikke finner noen hun er fornøyd med (jeg har vel MINST 20-30 cm igjen til jeg når hennes midje...hvis jeg noengang gjør det). Normalen er helt individuell, det er dessverre oss normale og unike kroppstørrelser som må lide for klesbransjens hang til å gå ut fra en "idealkropp" de færreste har og som gjør oss lei oss. :angry:/>

 

Tenkte jeg kunne gi deg et eksempel på "normalen", er 172 høy, i dag 89,6kg og kan bare glemme å få på meg 44 str bukse på laaang tid ennå. Var lykkelig da jeg for over en måned siden kunne vinke farvel til str 52 og str 48 ikke lenger gir meg valk over linningen. Var skikkelig giret og dro på meg en capri i str 46 og fikk nesten kink i ryggen av å skulle prøve å få den over lårene og tvinge knappen igjen - IKKE pent! Caprien ligger i skapet, og der blir den til jeg føler for å prøve den igjen (eller den er for stor NESTE SOMMER :D). Vi har alle forskjellige kroppsformer, og når du nå faktisk snuser på str 44 i bukser så skal du være STOLT og FORNØYD og gi deg selv og kroppen din tid på å nå målet, null stress, bare fortsett med å være flink!! Tenk på de klærne du allerede har måttet kassere, som er for store!! :D

 

Kjenner til frykten for å gå opp, gikk opp 18kg etter å ha vært bare 5 kg unna hovedmålet sist for nesten to år siden. Fatter ikke hva som fikk meg til å stikke hodet i sanda og hånda i godteskåla og bare gi opp, men gjorde nå en gang dét. Dit skal jeg IKKE igjen! Derfor har jeg sverget én ting, og det er å holde meg her inne selv når det butter i mot (hittil har det heldigvis ikke det).

 

Vi skal klare det og vi skal holde vekten når vi kommer dit, heia oss!

Klem fra Juni72 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Krusmynte - så hyggelig å høre fra deg! Det buksegreiene er virkelig noe herk! Det gjør meg så irritert! Hvis man skal føle seg normal (tenker her på din BMI som begynner å bli riktig så bra nå), synes jeg man skal kunne gå inn og ikke engang ta den største av buksene, men de i midten av størrelseskalaen synes da jeg!

 

Personlig er jeg egentlig litt klar for å komme tilbake på jobb neste mandag. Hverdagen er fin den. Til tross for at jeg har hatt en helt fantastisk sommer, og er veeeeldig glad for at jeg har en uke igjen, så blir hverdagen fin! Blir lettere med matrutiner, nå er døgnet snudd litt, og det blir godt å komme inn i hverdagsvanene igjen!

 

Jeg også kan føle meg fin, ja, faktisk litt slank i speilet noen ganger. Jeg har stort sett vært veldig heldig med hvor på kroppen jeg har gått ned. Jeg har faktisk fått en liten timeglassfasong, og midjen min begynner å bli litt "smal" om jeg kan si det sånn. Og jeg tror jeg vil være fornøyd med kroppen min når jeg har kommet i mål. Men, og det er et men, så kommer de teite tankene. Kan jeg "tillate" meg å føle meg fin nå som jeg er 20 kg unna målet mitt? Det er en lang vei igjen, selvom jeg har tatt unna ca 2/3. Kommer jeg senere til å se tilbake å tenke at jeg var da virkelig ikke fin med mine 95kg? Jeg er så utrolig forvirret ang dette om dagen. Menmen, jeg jobber mye med den mentale biten rundt det hele om dagen. Og har fortalt ett par venninner om litt frustrasjon rundt dette med "normalen", som er det mest forvirrende og sårende ordet jeg vet om.

 

Juni72 - øl registreres ja! Har vært litt slækk på registreringen i sommer, men nå som det er kursstart igjen på tirsdag er det tilbake til alt av GR-rutiner =)

 

Som jeg skrev til Krusmynte, dette med bukser er mitt største mareritt. Endte opp med en bukse fra Cubus, den satt fint i butikken, så har jeg gått med den ett par dager, og nå er fasongen helt dvask. Ulempen med å kjøpe billige "mens-jeg-er-på-vei-ned-i-vekt-bukser" er at kvaliteten er så sinnsykt dårlig! Menmen, det gjør drømmen om et par skikkelig svindyre, olabukser med god passform enda større!

 

Redselen for å gå opp i vekt er enorm her hos meg. Jeg blir nesten redd av tanken! Jeg gruer meg til den dagen jeg når 75kg, og skal holde vekten. Jeg har aldri gjort det før, og selvom jeg kommer til å gå ett HoldVekten-kurs, er jeg veldig spent på hvordan det hele kommer til å gå.

 

I går var jeg i bryllup til min beste venninne. En kjempeflott dag, som selvfølgelig førte med seg mye kalorier. Jeg tok en veldig liten dessertporsjon, og begrenset meg til middagen. Sto over alt av kaker etterpå, men forsynte meg av det jeg ville med alkohol. Kvelden før bryllupet var vi jentene samlet hjemme hos bruden, og det ble satt snop på bordet. Jeg har ikke hatt lyst på godteri siden jeg startet, og jeg vet ikke om jeg hadde så lyst på på fredag heller, men plutselig hadde jeg spist en del sjokokolade. Jeg spiste den alt for fort og koste meg egentlig ikke med den. Men jeg spiste altså sjokolade. Nå kan jeg telle på ei hånd mine sjokoladespiseepisoder de siste 8 månendene, men jeg ble allikevel litt satt ut da jeg plutselig hev meg over sjokoladebollen på fredag. Satt ut av egen reaksjon ettersom at detoverhodet ikke har vært noe problem for meg å holde meg unna godteri de siste 8 månedene. Muligens var det det at jeg tidligere har spist mye søtsaker med bruden, og at litt gamle vaner ble dratt opp, eller at jeg var litt deppa for alle venninnene mine gifter seg og får barn, mens jeg står på stedet hvil. Jeg vet virkelig ikke, men får være litt obs på dette. Forrige uke med twist og potetgull-episoden var også hos henne, så det kan være en liten greie der. Det er fælt å si, men det er tryggere å være hjemme enn hos andre, hehe.

 

Nå er det på tide med en spinningtime, planlegging av neste ukes matinnkjøp og middager, back on track!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg også kan føle meg fin, ja, faktisk litt slank i speilet noen ganger. Jeg har stort sett vært veldig heldig med hvor på kroppen jeg har gått ned. Jeg har faktisk fått en liten timeglassfasong, og midjen min begynner å bli litt "smal" om jeg kan si det sånn. Og jeg tror jeg vil være fornøyd med kroppen min når jeg har kommet i mål. Men, og det er et men, så kommer de teite tankene. Kan jeg "tillate" meg å føle meg fin nå som jeg er 20 kg unna målet mitt? Det er en lang vei igjen, selvom jeg har tatt unna ca 2/3. Kommer jeg senere til å se tilbake å tenke at jeg var da virkelig ikke fin med mine 95kg? Jeg er så utrolig forvirret ang dette om dagen.

Javisst skal du tillate deg å være fornøyd som du er nå! Så lenge det ikke blir en hvilepute, riktignok. Det er helt OK å like det man ser når man ser seg i speilet selv om man har mange kilo igjen - det er jo fordi man ser endringen og ikke minst forbedringen fra hvordan det var tidligere! Det er jo snakk om å glede seg over det man har oppnådd så langt. At du kanskje kommer til å se tilbake på den tiden og tenke at "hvordan kunne jeg synes at jeg var fornøyd da?" er jo en annen sak, men hvis du da sammenligner et bilde med utgangspunktet kontra et bilde ved 95 kg så vil du nok skjønne det.

 

Var du fornøyd da du hadde gått ned sist og var på ditt slankeste? Jeg så meg nemlig i speilet og var misfornøyd også da. Alltid noe som kunne vært bedre. Når jeg har sett tilbake på disse bildene skjønner jeg jo ikke hvorfor jeg ikke var fornøyd... Og jeg har litt det samme nå egentlig. Men det er mest i forhold til med/uten klær. I dag har jeg på meg nyinnkjøpt bukse og genser fra Tyrkia og føler meg slank og fin, men da jeg så meg i speilet uten klær i morges og i bikini i Tyrkia var alt bare æsj. Men hadde jeg sett et gammelt bikinibilde eller speilbilde av meg selv ville jeg nok synes at jeg så veldig fin ut.

Den mentale tilstanden har også utvilsomt mye å si, har jeg en dårlig dag (som jeg har hatt mange av i det siste) føles det ekstra æsj, både med og uten klær. Følte meg så æsj da jeg var på ferie at jeg var sikker på at jeg hadde gått opp enda mer enn det jeg faktisk har. Så - ja. Det er ikke enkelt det der. Og skjønner veldig godt at du blir forvirret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det buksegreiene er virkelig noe herk! Det gjør meg så irritert! Hvis man skal føle seg normal synes jeg man skal kunne gå inn og ikke engang ta den største av buksene, men de i midten av størrelseskalaen synes da jeg!

 

Hei Stine. Normalbegrepet er nok ganske vidtspennende. Jeg har vel heller ingen normal fasong om man skal bruke det begrepet. Selv om jeg er en str 38-40, har jeg store problemer med å finne bukser som passer eller sitter pent. Spesielt på HM. Jeg har til og med prøvd bukser der i str 44 uten å få de over rompa, eller ikke engang opp over lårene. Jeg har også tilnærmet timeglassfasong. Det er nok ikke din kropp som er unormal i forhold til de buksene, det er nok heller klærne. På 20 år har jeg funnet 4 bukser som passer fra HM(unntaket er gravidebukser, de passet, men da har vel ingen normalfasong?)Jeg har gitt opp HM og bukser, gidder ikke mer.

 

Forøvrig mener jeg at du har lov til å være fornøyd med deg selv og den innsatsen du har gjort hittil. Mer enn det, du kan være kjempestolt av deg selv. Og være litt god med deg selv, snakke pent til deg hver dag. Ikke nødvendigvis om utseende ditt, men også personligheten, noe du har utrettet som du er glad for.

 

Lykke til videre. Mærri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy89

Hei!

 

For tre år siden gikk jeg ned over 32 kilo etter flere Grete Roede-kurs. Vekten sank fra 109,7 til 77,9, jeg var fysisk sterk, og følte meg bra! Virkelig bra! Nå tre år senere har kiloene sneket seg på, og fått selskap av fler. Jeg kan ikke riktig forklare hvorfor jeg gikk tilbake til mine gamle destruktive metoder, men jeg håper jeg kan ta med meg mine tidligere erfaringer som en støtte i min andre (og forhåpentligvis siste) runde med kurs.

.

Første kursdag viste vekten skremmende 132,5 kilo. Jeg hadde et godt vekttap den første uken, på 3,3 kilo. Jeg merker at det er godt å være tilbake i gamle rutiner. Iallefall stort sett. Jeg merker at mitt "sunne-jeg" er mindre sosial iforhold til mitt "usunne-jeg". Dette med tanke på kcal-inntak. Jeg er 24 år, og har venner som liker å ta seg en øl eller to i helgene, noe jeg nok en gang er mer konsekvent på. Dette er noe jeg får jobbe mer med fremmover.

 

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Ha en strålende fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy89

hei

jeg kjenner meg veldig igjen det du skriver..

jeg er nå 24 år gammel å veier 130 kg... jeg begynte på Grete rode kurs for snart 4 år siden å da veide jeg 109 kg skjønner heller ikke selv hvordan alle de kiloene ekstra har sneket seg på..

synes jeg selv er i go fysisk form men når jeg steller meg på vekta ser jeg at jeg er nøt til å gjøre noe med det...

er ikke like artig å være så stor... som du sier venner som vil ut å ta seg en øl eller to må man heller avstå øllen å ta noe annet med mindre kalori,

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Krusmynte - da jeg var på mitt slankeste tidligere veide jeg 77-78, altså kun et par kilo unna det jeg har som trivselsvekt nå. Og ja, jeg følte meg igrunn ganske så bra. Jeg følte meg både sterk i kroppen, i hodet og jeg var ordentlig glad. Men jeg trodde fremdeles ikke at jeg var liten nok, for jeg trodde jo alle veide mellom 55-60 kilo, og jeg ville jo da ned til 68, så jeg hang meg veldig opp i tallene fremfor hvordan jeg synes jeg så ut.

 

Det med og uten klær er en stor greie her og. I treningstøy er faktisk de gangene jeg føler meg flottest, hehe, og i noen klær også. Jeg er nok over gjennosnittlig opptatt av klær, så jeg bruke rmye tid på å finne farger og klær jeg trives i, og føler at jeg ser ok ut i. Men jeg klarer ikke slutte å fokusere på hvordan jeg ser ut i forhold til andre. Uten klær, veeeel, da er alle skavankene synlige. Jeg synes huden min er for slapp på store deler av kroppen, særlig i forhold til min alder, at jeg ikke har gått gjennom noen svangerskap og selvfølgelig venninner. Men jeg liker at kroppen min blir mindre.

 

Mærri - tusen takk for oppløftende "bukse-ord". Det å snakke litt pent til meg selv får jeg øve litt på. Har for lett å bli hengt opp i utseende og kropp, fremfor å se på persnoligheten og det som ligger bak.

 

Lillemy89 - det er ikke gøy å være stor nei. Det er en utrolig vond følelse å ikke føle seg vel. Hvordan man føler seg, og hva vekten viser har helt klart ikke alltid sammenheng. Men når vekten har sneket seg opp over 130 er det på tide å gjøre noe (min var på 132,5), selvom det er vanskelig å innse, komme i gang og gjøre noe med det, er det det beste i lengden. Og man føler seg så mye mer vel. Jeg er så evig takknemmelig for at jeg startet, jeg skulle ønske jeg startet før, men jeg var ikke klar. Foreldrene mine var bekymrede for meg, og snakket om at jeg burde gå ned i vekt. Jeg ble sint, og så på dette som masing, og fikk tvert imot ikke lyst til å gjøre noe med vekten i det hele tatt. Men til slutt innså jeg at det var virkelig på tide å gjøre noe med det hele. Og jeg har ikke angret et sekund!

 

Og ja, jeg vil også ta meg noen øl med vennene i helgene. Vi er på quiz hver torsdag (skjønt ikke nå i ferien), og de andre tar seg en øl eller to (fort 400kcal der), jeg tar meg en Cola Zero. Har jeg lyst på øl, klart det! Men vi er jo som regel ute en dag i helgen og, og jeg vil ikke bruke opp alle mine kalorier på alkohol, så jeg er ofte helt edru på byen. Jeg blir kanskje litt fortere lysten på å gå hjem, men er sjeldent hjemme før 03.00 uansett, så jeg får uten tvil mye ut av kvelden. Hvis jeg vil fortsette å gå ned i vekt kan jeg ikke tillate meg like mye som de andre, og det må jeg bare innfinne meg i. Og det er greit.

 

Lykke til Lillemy, jeg har troen på at du klarer dette =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da var ekspresskurset igang! Nye kursleder, ny gruppe og en start på "høsten" 2013!

 

Det ble et vekttap på 0,4 denne uken, håper jo alltid på mer enn det, men ettersom bryllupet bidro til en del alkohol, og sjokolade dagen før, så er jeg fornøyd med et vekttap. Det går helt klart rette veien.

 

Den nye kursgruppen virker veldig hyggelig. Min forrige var på dagtid, og av den grunn var flesteparten av deltakerne pensjonister. De fleste veldig hyggelige damer, men gruppen jeg er i nå har flere på min alder. Det er veldig alright!

 

Det var overraskende godt å få en kursbok i hånden igjen, veldig godt å ha noe konkret å forholde seg til. Jeg liker som nevnt litt systemer, og det å være tilbake på kurs var godt! Denne uken kommer forhåpentligvis til å gå helt som planlagt, jeg går for kostholdsscore 10,0 hver dag, som jeg vanligvis har (minus noen uker nå i sommer). Samtidig som det skal inn 5 spinningtimer og 2-3 styrkeøkter. Back on track!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at du har kommet i en hyggelig gruppe - det har veldig mye å si for motivasjonen min ihvertfall! Og 0,4 ned med den helgen er jo superbra - det har du all mulig grunn til å være fornøyd med. Fortsetter du på denne måten er du i mål før du aner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg pleier ofte å registrere på forhånd hva jeg skal spise slik at jeg ser hvordan jeg ender opp i kcal iløpet av dagen. I dag så jeg at jeg kun endte opp på 1650, og måtte få opp både karbohydratene og det totale kaloriinntaket. Så nå har jeg vært litt crazy her, jeg hadde en del kcal igjen å bruke til lunsjen ettersom jeg skal ha 330 der, og som regel ender på 220. Jeg tok to lomper, et supertynt lag med smør og sukrin. Blir en type lefse, namnam! Helt klart best med sukker, men det er lov til å late som om det er like godt ;)

 

I dag har jeg vært og kjøpt litt klær, det er så utrolig herlig å kunne gå inn og ta på de toppene jeg vil. Jeg har som nevnt vært veldig irritert på buksestørrelser i det siste, men når det kommer til overdeler er all frustrasjon borte. Nå kan jeg ta enten L eller str 44, og det passer. Sitter ikke for stramt, men sitter fint. For en herlig følelse. En stor glede i denne vekttapprosessen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I hagen her i borettslaget har vi en hengekøye. Dette er andre sommeren jeg bor her, og andre sommeren jeg har kikket på den og tenkt at der må det være deilig å ligge og lese. Problemet er bare, jeg er livredd for å legge meg i hengekøyen i frykt for at den skal knekke sammen eller at tauet som henger den opp skal ryke. Nok en ting jeg ikke trenger å stresse med når resten av overvekten slipper taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...