Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

 

Wow- det var litt av en tur du! :unsure: Godt at det endte bra, jeg syntes det hørtes litt drama ut jeg! :o

 

Lykke til på neste kurskveld, jeg er sikker på at det går fint, til tross for litt mindre trening enn du hadde tenkt.

 

Klem fra Marlena, som har nådd 84. Hurra!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Marlena - jeg tenker det var et kjærkomment møte med 84-tallet. Gratulerer så mye!

 

Bolledama74 - tusen takk =) Følte meg litt sprek dagen etter, men ikke akkurat under selve "redningsaksjonen", hehe.

 

I dag var det kursdag, -0,8kg. Og -19,5kg totalt. Jeg vet jo så sabla godt at jeg burde være fornøyd. Har ikke fått trent det jeg ville, og har mensen, men jeg er nok en som sliter litt med å bli fornøyd med egen innsats.

 

Jeg merker også at jeg ønsker litt "feil" middager om dagen. Ønsker mye farseprodukter som karbonadedeig og pølser. Helt sprøtt. Er redd for å falle tilbake til gamle vaner, selvom jeg ikke tror jeg kommer til å gjøre det fordi jeg er så bevisst. Jeg må jobbe med å få mer rene kjøttprodukter inn i hverdagen, og variere middagene mine mer. Nå har jeg begynt å gå veldig på autopilot. Men merker at jeg denne uken har hoppet over litt måltider, skjønt dette var på fredag, dagen da alt kaoset oppsto, hehe, så jeg unnskylder meg selv litt der oppi alt helikoptergreiene. Men sånn som i dag, jeg har spist middag hos ei venninne, men hadde noen kcal til overs når alt var lagt sammen. Tok kveldsmaten før kurset, og tenkte at jeg ville jo ha litt samme vekt i magen som middagen jeg pleier å innta før kurset. Så hva hadde jeg til kveldsmat i dag, joda, pasta med mozzarellaost. Veid og beregnet slik at jeg holder meg til dagens kcal-inntak, men hva er det for et valg? Ja, jeg hadde skikkelig lyst på, men det er jo et måltig uten noe form for næring, og jeg kjente jo at jeg ble fort sulten, og spiste litt mer til middag enn jeg hadde planlagt. Arg, det er så kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,8 er MYE når du har gått ned mye på såpass kort tid. Ja, jeg vet det ikke alltid er like lett å være fornøyd med egen innsats, men vi som skal gå ned endel og bruke tid på det, må nok jobbe med egen innstilling. Tenk hvor mye smør 800 gram er! Vet jeg har skrevet til deg om det før..hehe...men det er så fin billedlig fremstilling av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram er da så absolutt mer enn bra nok på en uke!

Gled deg over det, noe raskere enn det er ikke greit for kroppen å følge med på :)

 

Ha en toppers kveld du som snart er 20 kilo mindre!

 

Marlena :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg skal jobbe med å være fornøyd med mine 800 gram. Jobber også med å ikke være så kritisk og streng med meg selv. Ikke så lett bestandig. Merker min tidligere historie med spiseforstyrrelser påvirker meg når jeg ikke har et såpass høyt som jeg ønsker, jeg vet jo innerst inne at 0,8 kg på en uke er veldig bra, jeg har gått ned 19,5kg på 16 uker, det er absolutt godkjent. Men når ukene ikke går som jeg vil, har jeg lett for å bli misfornøyd. Men jeg vet jo at jeg ikke fikk den treningen jeg ønsket, og da kan det hende det lå litt i bunnen, pluss mensen. Det er ting som kan spille inn. Men takk for oppmuntrende ord.

 

I dag har jeg hatt en veldig fin dag, alt med mat har gått bra, og jeg hadde en himmelsk spinningtime istad. Lå i en veldig effektiv puls store deler av timen, og kjente det var godt med en time nå, en uke siden den forrige. Gleder meg til fredagen allerede. Jeg har et mål om -1,3 kg denne uken, et veldig høyt mål, men da når jeg målet mitt for kurset. Og jeg er jo ekstremt opptatt og glad i å sette meg mål for både det ene og det andre. Så denne uken har jeg helt klart noe å strekke meg etter.

 

Men uken byr på utfordringer, 50-årslag for mamma på lørdag. Ikke alltid så lett i selskaper, men vi endte opp med koltbord, noe jeg synes passet veldig bra. Ganske mye lettere å velge sunt da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg har hatt noen veldig gode spinningtimer de siste dagene. Jeg kjenner jeg klarer tyngre motstand på syklen, og kjenner godt at beina har jobbet etterpå. Jeg smiler for meg selv når jeg ser at armene mine er klissvåte av svette, og at det havner små svettedråper på gulvet (kanskje litt oversharing det her). Da føler jeg meg skikkelig sterk, hehe. Og det er jo det jeg vil, jeg vil ha en sterk og sunn kropp.

 

I resepsjonen på Spenst lagde de vafler i dag, gratis til alle og enhver. Og helt ærlig, hva lukter vel bedre enn nystekte vafler. Det gjorde det ikke stort lettere at lukten snek seg inn i spinningsalen, og ikke minst da jeg la meg i solariumet etterpå. Det å ligge der med himmelsk duft i nesa var ikke akkurat lett, så jeg stakk temmelig fort etter soltimen min var over. Deilig nå som fristelsen er overstått, for de er det jammen meg mange av i hverdagen. Det er først nå jeg innser hvor lett det er å legge på seg. For meg har nok mesteparten av vekten kommet på fordi jeg er fæl til å spise mye snop hjemme alene, men gratis vafler, kaker på jobb, godteri hos venner og mye mer gjør det ikke akkurat lettere.

 

I morgen er det 50-årslag for mamma. Jeg tar en alkoholfri kveld, mye mer fristende med et kakestykke fremfor å bruke kosemerkene på alkohol. Så jeg gelder meg litt til det i morgen, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Godt det ikke bare er jeg som driver med overstadig svetting! Mest på tredemøllen må jeg innrømme. Har en litt sånn teit lengde på håret - langt, men for kort til å sette opp (veldig kort bob). Svetter en del i ansiktet slik at luggen raskt klistrer seg fast og ikke er noe irritasjonsmoment etter noen minutter, men det som virkelig gjør at jeg vet at jeg har holdt på lenge og gjerne intenst er når håret på sidene og i nakken begynner å dryppe. Første gangen skjønte jeg ikke at det var meg og trodde det var lekkasje i taket! For jeg hadde jo ikke fått med meg at håret var vått... :lol: Alt man skal igjennom når man begynner å trene.

 

Vafler på Spenst? Hmmm.... Snodig kombinasjon for oss slankere, menmen. Treneren min og tre andre har en sånn "Bergens dårligst trente" på gang sammen med Bergens Tidende (skal ha 8 personer i 8 uker som skal trene med dem og følges av avisen) og da jeg hadde PT time stod treneren og pratet med en av de andre involverte og pratet litt om de som var plukket ut til å være med og at det gikk mye i vekt. Så pratet de litt om intromøtet de skulle ha og om de skulle servere noe. Jeg begynte å le og de så litt rart på meg, for jeg så jo for meg cola og Ballerina-kjeks - "værsågod - her er deres siste måltid"-type servering. Men de falt ned på kullsyrevann og frukt etter at vi hadde fleipet om Happy Meals og kebab og sånt. :) Man har det da ikke gøyere enn man lager det selv!

 

Uansett - flink pike som stod over vaflene, og kos deg og nyt kake i feiringen i morgen i steden! Viktig å velge sine utskeielser med omhu. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, dette med hår og svette er et lite problem ja. Jeg har langt, tykt hår, som jeg sånn til hverdags er ganske så glad i, men på trening blir fryktelig varmt. Så jeg kjører hestehale med håret flettet, eller en stor dott på toppen. Alt hår skal bort fra ansiktet. Ingenting skal kunne distrahere meg, hehe. Og jeg ser på svetten med stolthet, den viser at jeg har jobbet! Heia svette!

 

Jeg har en sånn "sulten-dag" i dag. Kveldsmat og smootie er fortært, og jeg gleder meg til frokost allerede. Det er et dårlig tegn, tenker på den dumme vaflen. Tror jeg skal se ferdig Nytt på Nytt, lage en tekopp, skrive ferdig talen og quizen, og spise ei gulrot! Herlige helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da var helgen over, nyter de siste fritimene inne på sofaen, mens været rusker utenfor. Kaldt, mye vind og stor sannsynlighet for en hel del regn, da koser jeg meg litt inne enn så lenge =)

 

I dag hadde jeg en merkelig spinnigntime. For det første var timen med den instruktøren jeg synes er den minst insiprerende og for det andre var pulsen min veldig rar i dag. Jeg kom ikke opp i puls, lå på 78% av makspuls på det meste gjennom timen, pleier å komme opp til 92% to ganger. Veldig rart. Jeg husker ikke om jeg har nevnt det, men jeg har en medfødt rytmeforstyrrelse på hjertet (altså ikke en konsekvens av min overvekt), så jeg bruker alltid pulsbelte på spinningtimene. Dette var virkelig rart. Jeg følte meg mye mer sliten enn disse 78% som kom frem på skjermen. Byttet pulsbelte halvveis i timen for å se om det kunne være en feil med beltet, men "feilen" lå nok i meg. Både svette, muskler og pusten var nesten som vanlig, men pulsen hang ikke med. En rar time.

 

Nå som jeg har planlagt neste ukes middag og trening ser jeg at det er jo 1.mai til onsdagen, hadde håpet senteret iallefall kjørte en spinningtime, men det gjør de ikke. Men de har åpent, så kanskje jeg legger inn en styrkeøkt. Det har jeg tross alt ikke vondt av, burde nok legge inn mer.

 

Jeg tenker mye på centimeter om dagen, noen av dere som målet noe særlig? Og hvor mye har dere minket? Tenkte å oppdatere her etter jeg har målt meg på tirsdag, siste kursdagen, så det blir en fin liten oppsummering =)

 

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg måler meg, dog med ujevne mellomrom. Tar det gjerne når vekten har gått tregt for å se at jeg faktisk har gått inn. :) Har vel gått ned 10 cm i midjemål bare siden jeg begynte å trene, og sånt synes! For å si det sånn - tallene på vekten er det bare du som ser de sekundene du står på den. Centimeterne rundtomkring på kroppen ser jo alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Som nevnt har jeg hatt lyst til å gå ned 1,3 kg denne uken for å nå mitt mål om 10 kilo på dette kurset, og samtidig bikke 20 kilo. Slik ble det ikke, det ble 2,1kg! LYKKE!!! Jeg jubler! Det er virkelig morsomt! Så på under fire måneder har 21,6 kilo forsvunnet fra kroppen min. Men som du sier Krusmynte, vekten synes noen sekunder, centimeterne synes hele tiden. Så i dag har jeg målt meg igjen. Og fytti som det er morsomt. Jeg har jo litt sånn tall-mani, jeg liker å måle, veie og telle ting, lage stort diagram som henger på innsiden av den ene skapdøra hvor jeg tegner inn graf med vektnedgangen og slike ting. Så det å måle centimeter er nesten en superaktivitet for meg, hihi. Så her følger målene mine, de første er fra 8.januar, de andre er fra i dag =)

 

Vekt 132,5 --> 110,9 = -21,6 kg

Hals 37 --> 35,5 = -1,5 cm

Overarm 38 --> 34 = -4 cm

Bryst 135 --> 119 = -16 cm

Midje 120 --> 101,5 = -18,5 cm

Hofte 142 --> 127 = -15 cm

Ende 139 --> 130 = -9 cm

Lår 83 --> 76 = -7 cm

 

Totalt har jeg krympet 71cm rundt på kroppen, det er deilig!

 

Jeg har jo en slik liten belønning til meg selv for hver 10-kilo jeg går ned, så istad ble bestillingen med klær sendt avgårde og betalt! Håper klærne er her til 17.mai, er et par søte kjoler der jeg kunne tenke meg å bruke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk dere! Jeg er ganske så fornøyd!

 

Nå holder jeg på å bake grytebrød, det vil si jeg begynte i går kveld, og har såvindt begynt å fikse litt på det nå. To timer til med heving, så 45 minutters stekoing før jeg endelig kan ta en bit av det gode brødet! Hehe, blir sulten bare av å se på det. Fridager er herlige på den måten, man har tid til å gjøre slikt man ikke gjør ellers. Jeg elsker å bake, og i dag er det massevis av tid til både baking, fikse litt på plantene jeg driver og gror frem, trene, ta en cafetur, vaske litt og lage en god middag.

 

Ha en flott 1.mai alle sammen! Vi får ta fri fra jobb, men ikke sunn mat og trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Fridagen forsvant fort, og i dag var det tilbake på jobb igjen. En hektisk dag, men fin allikevel.

 

I dag ble det null quiz, så jeg trenger ikke stresse på treningen etterpå. Spinning, litt styrke og kanskje en liten svipptur innom solariumet. Skal i bursdag i morgen, og vil helst ikke være like blek som et ark da. Føler meg så mye mer vel med litt farge på armene.

 

I morgen skal jeg i bursdag til bestevenninnen min, det blir tapas, vin og sikker noe annet. Jeg har jo så og si ikke rørt alkohol de siste månedene, så jeg er litt spent på hvordan kroppen reagerer på det. Jeg klarer ikke slippe helt tanken på dette med kosthold når jeg skal spise god (og fet) tapas, og drikke vin. Jeg rekker ikke spinningtimen min i morgen. Vurderte å komme litt senere i bursdagen, ta spinningtimen først. Men jeg har blitt bedt om å hjelpe til med maten rett etter jobb, noe jeg synes er kjempekoselig, men med tanke på fet mat og alkohol i tillegg begynner jeg å grue meg litt. Jeg tror jeg skal begrense alkoholinntaket, men jeg vet at vi skal ut på byen, og vil helst ikke bli oppfattet som sær. Jeg kunne tenke meg en øl jeg, eller ett glass vin. Det er slitsomt å tenke sånn, at jeg ikke kan kose meg med noe på den måten for jeg er redd for å ha en dårlig uke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Når det er Tapas er det veldig mye godt å velge i som også er ganske sunt om man plukker bort litt bacon og slikt. Eggstand og spanske kjøttboller og småpoteter. Og mye med mye smak slik at man trenger ikke spise så mye av det. Men det er veldig mye salt og slik i Tapas så jeg ville drukket MYE vann slik at saltet vaskes ut av kroppen og ikke medfører opphoping av vann på neste veiing. Kan lett får noia og gi all skyll på tapasen og ølet mens det egentlige er saltet som medfører væskeopphoping i kroppen. Det er ca 200 kcal i en halvliter øl har jeg funnet ut. En øl varer ganske lenge, og drikker man rødvin så bør man ta et glass vann per glass rødvin i hvertfall. En god bartender blander også gode drinker som ikke har så mange kalorier! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Turjente - takk for mange gode tips! Vann kommer nok til å være min gode venn denne kvelden ;) Jeg er skikkelig i tvil på om det blir øl eller vin. Merker jeg har mest lyst på en øl i sola, men vin har mindre kcal. Tror jeg skal unne meg en øl uansett, og heller ta litt vin resten av kvelden.

 

Nå har jeg kommet hjem fra trening, og oppdaget noen store vannblemmer under tærne. Au! Skal, skal ikke stikke hull. That's the question ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med tapas, vin/øl og MYE vann!!

Det fortjener du jammen!! :D

 

Min erfaring er at en liten fest ikke ødelegger så mye for en slankeuke, men vil ikke anbefale å notere vekt en søndagsmorgen ( eller en lørdagsmorgen da om festen er på fredag :) )For ja kroppen holder på vann, men dette forsvinner fort om du drikker rikelig med vann under og etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vin og tapas hørtes utrolig godt ut... Blir nesten litt misunnelig her jeg sitter! :) Men skal vel ikke klage siden jeg skal på hotell neste uke, med alt det medfører seg. Skummelt....

 

Men du - det er bra at du er obs på farene ved å spise tapas og drikke alkohol. MEN..... Ikke la det å skulle ned i vekt bli en besettelse. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at du er der. Men når jeg begynte å vurdere å takke nei til invitasjoner fordi jeg skulle trene og tilsvarende fordi det ble servert ting med det som for meg var for mye kalorier, så var det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet... Treningsstudioet er der i morgen også, du får ikke i deg mer kalorier enn du spiser/drikker selv, og det er utrolig viktig å LEVE selv om man skal ned i vekt. Dersom det går pittelitt mindre ned en uke - so what? Joda, man vil i mål fortest mulig, men på bekosning av hva da? Jeg har gått på kurs noen ganger og har falt i den fellen før. Har derfor vært veldig obs med tanke på maten, men var på vei i samme fellen med treningen og påla meg selv en ukes treningsfri bare for å bevise for meg selv at det går an å gjøre det en gang i blant. Hver gang jeg har vært på kurs har jeg havnet tilbake hit etter en viss tid, men det skal IKKE skje denne gangen! Så får det heller ta den tiden det tar.

 

Poenget mitt? Kos deg, om enn med måte, fordi du fortjener det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Du tar meg nok litt på kornet der Krusmynte. Dette er noe jeg jobber med med meg selv støtt og stadig. Jeg tror jeg har nevnt det tidlgiere at jeg fort kan bli litt opphengt i ting, så dette er noe jeg konstant har i bakhodet. Jeg har ofte lyst til å si nei til ting på grunn av trening, eller at jeg vet det blir servert ting som ikke er gunstig for vektnedgangen min. Innimellom kommer jeg litt senere for å skvise inn en treningsøkt, men fremdeles få med meg moroa. Jeg er ganske så sosial av meg, og vil ikke at venninnene mine skal føle at jeg ikke prioriterer de, og ettersom jeg er såpass selskapssyk som jeg er, så trenger jeg litt venninnetid. Og ja, det er viktig å leve under denne prosessen. Det kommer til å ta en stund til, og jeg vil ikke ha over et år av livet mitt "forsvinne" på grunn av dette. Det må skje litt andre ting og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da var gårsdagen unnagjort. Bursdagen var kjempekoselig, null inntak av kake og potetgull. Jeg hadde planlagt at jeg skulle kunne drikke hele vinflasken min, men da jeg kom dit var jeg så trett at jeg ikke hadde lyst til å drikke alkohol, så jeg tok to glass vin, og hadde det herlig med de to. Vi var en tur ute på byen, der ble det vann for min skyld. Men det gikk ikke på bekostning av kveldens hygge =)

 

Tapasmiddagen ble inntatt slik - to smale paistykker (mye egg og litt bacon i), 3 sushibiter, myyye salat, to loffeskiver, litt scampi, en liten teskje aioli og litt guacamole. Dropper dadler med bacon rundt, og mer av den herlige aiolien for å kutte litt tilbake. Og ettersom jeg kuttet ned på kcal til de andre måltidene i går kom jeg ikke over 1920 kcal i går, hvilket er innenfor min meny. Det er jeg fornøyd med!

 

I dag blir det en cafetur med de nye bladene som har dukket opp i postkassen, så en liten styrketime på Spenst før jeg drar hjem og tar en sofakveld. Herlige lørdagen!

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Synes du har vært kjempeflink! Godt det gikk veldig bra å være på bursdag. Det er mye i tapas som er veldig mye fett....slik som dadler med bacon rundt. Men også endel som ikke er så veldig gale slik som eggstand, poteter, spanske kjøttboller, salat og brød. Elsker Tapas!

Selv har jeg stått rolig nå en stund på vekten. Faktisk i mange uker. Man nå har jeg tatt tak igjen og begynt i på ny vei ned. Jeg har ikke gått opp disse ukene men jeg har vært mye på farten og altfor mye att og fram og lite ro i kroppen. Men første mai gav jeg meg et spark i rævva og jeg er nå inne i en god trend igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at det ble en vellykket kveld på alle måter! Noen ganger holder det liksom med to glass vin - noen ganger smaker det ikke like godt som andre, og det er helt greit. :) at du holdt deg innenfor kalorier er jo veldig bra og.

Høres ut som du har en trivelig lørdag, det har jeg også med gode venner. Til tross for regn også her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Turjente - Tapas er farlig godt ja! Jeg simpelten elsker stekt chorizo, heldigvis var ikke det på bordet i går! Hehe!

Det å stå stille på vekten er fryktelig kjedelig! Håper det løsner seg for det nå som du har giret opp litt ;)/>

 

Krusmynte - regn og pyton vær her og! Da er det lov til å kose seg inne! Og vet du hva, du har inspirert meg så mye med all løpingen din, at jeg i dag snek meg bort til tredemøllen på Spenst for å varme opp litt før styrkeøkten. Jeg startet med å gå 10 minutter 6,5km/t, for deretter å oppgadage at jeg hadde lyst til å jogge litt. Jeg tenkte, kanskje jeg klarer ett minutt (ja, jeg har ikke løpt på et par år), ehhh, 30 sekunder holder nok. Kanskje 2*30 sek. Hmm, og så skrudde jeg opp hastigheten (til 8,5), og løp. 30 sekunder gikk fort, så jeg gikk for 60. Det gikk også fort, og vips hadde jeg løpt 5 minutter. Ja, jeg vet jo at dette ikke er en verdensrekord, og at det kanskje høres tullete ut å bli glad for å jogge i 5 minutter, men dette var en virkelig mestringsfølelse for meg! Og jeg døde ikke, skjønt jeg burde nok tatt på en strammere sports-bh, hehe. Og så ble jeg så glad og giret at jeg doblet lengden på styrkeøkten, og droppet solariumstimen for senteret stengte! En herlig følelse det her altså!

 

Så, i morgen er det tilbake til løping og styrke før spinningtimen, JUHU!!!

 

Byttet rekkefølge på middag og kveldsmat i dag. Skal ha en Skyr Sitrongnist til dessert etter middagen, det er virkelig helt himmelsk!

 

Ettersom jeg ikke drakk all vinen min i går har jeg en del kosemerker tilovers. Vurderte å kjøpe en sjokolade, New Energi som jeg synes er supergod, istad. Men jeg fikk meg ikke til å gjøre det. Torde ikke gå bort til sjokoladehylla engang. Har dykket dypt i den en gang for mye, så det er litt skrekk forbundet med den delen av butikken. Vurderer en halv kanelbolle i morgen, snakker mye om de kanelbollene, men det er så gode. Samtidig så tenker jeg at litt sjokolade ikke gjør noen skade. Kanskje jeg skal gå til butikken etterpå og kjøpe en. Og bevise for meg selv at planlagt sjokolade er greit, men ikke uplanlagt. For noen dilemmaer, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...