Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Bolledama - jeg er ganske sikekr på at den forrige veiingen må ha vært feil. Det hadde selvsagt vært gøy om det hadde stemt, men det gir ikke helt mening. Jeg veier meg alltid på formiddagen på kurs, og tirsdag viste det 102,9, mens torsdag ettermiddag (på kroppsscanningen) veide jeg 104,7, så jeg tror nok den forrige vekten var litt for snill. Hehe. Men det er iallefall en ganske så grei nedgang =)

 

I dag har jeg vært på shopping med ei venninne. Lenge siden jeg har hatt lust til å handle med venninner. Hun er ei flott, høy og slank jente. Itillegg har hun et uvanlig flott ansikt, så jeg føler meg litt som den stygge andungen, hehe. Men ei helt fantatisk flott og fantastisk venninne. Ble to nye kjoler, nye truser (forhåpentligvis uten farge som smitter av) og litt småting.

 

Nå skal jeg freshe meg litt opp til en personalfest. Lang, sort kjole, lakkede negler, nybarberte legger og litt ekstra sminke skal legges. Det blir en alkoholfri helg for meg. Forrige ukes frimerker ble brukt til øl på min "feire at jeg har fått drømmejobben-fest". Så nå vil jeg ha noe søtt og noe å tygge for disse frimerkene mine, hihi! Så tro det eller ei, i morgen går jeg for min kjære og gode venn kanelbollen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Persinalfest overstått. Jeg skippet alkoholen på personalfesten, men tok meg nesten to 0,4L-øl på byen etterpå med noen venner. Ble også et smalt ostekakestykke på personalfesten, og jeg smakte på EN mini baconcrisp og ET potetgullflak. Hihi. Det sto tre boller rundt meg, innen 30 cm avstand, fylt med sjokolade, nøtter, potetgull og paconcrisp. Hallo viljestyrke! Hehe. Vi grillet og jeg spiste godt til middag (slo sammen middag og kveldsmat). Indrefilet av storfe, aioli, asparges, litt maiskolbe, focaccia og et par scampi, og litt av en bakt potet. Middagsinntaket ser jeg på som ganske så greit. Rent kjøtt og en del grønt. Kunne kanskje droppet øl nummer to på byen, men gjort er gjort. Det var jo en så søt mann i baren, at jeg bare måtte bort en gang til for å være litt i nærheten, hihi!

 

I går følte jeg meg ganske så fin på byen. Ble forsøkt sjekket opp (selvom jeg skjønte at dette var da ikke mannen for meg, er det veldig stas)! Fikk flere komplimenter av vennene i går og, og flere på jobben. DDet synes visst virkelig om dagen. Jeg er redd denne rosen gjør at jeg hviler litt på laubærene. Lett å tenke at nå begynner folk å synes at jeg er fin, trenger jeg å fortsette? Men det e rjo helt klart at jeg trenger å fortsette, jeg veier fremdeles over 100, og har en lang vei igjen til målet mitt. Det kan også være at jeg har kommet inn i såpass gode rutiner, og at den største entusiasmen har gitt seg. Kanskje er det ikke så mye motivasjonen, men mangel på det store (veldig store) engasjementet jeg hadde de første 3-4 månedene. For å illustrere dette kan jeg fortelle hvordan jeg registrerer vekttap, mat og trening ukentlig. Foruten å veie all mat (med unntak av mat jeg spiser på restaurant/borte og lunsjen jeg smører på jobben), registrerer jeg alt daglig, har gjort dette siden oppstarten 8.januar. Jeg registrerer trimpoeng både på nett, og i en egen treningsdagbok jeg har. Så skriver jeg ukentlige middagsplaner og planlagt trening den kommende uken. Jeg registrerer vekttap på nett, i en egen bok, i et diagram jeg har klistret opp og limt inn på innsiden av det ene skapet mitt og i et excel-dokument jeg har på dataen. Jeg skriver også dagbok et par ganger i uken, for å sortere litt tanker i forhold til vekt, kosthold og litt annet.

 

Jeg ser når jeg skriver ned dette nå at det er jo alt for mye (og kanskje på grensen til å være litt sprø, hehe). Et resultat av at jeg blir alt for ambisiøs i perioder, og vil gjøre alt jeg kan for at dette skal gå så bra som overhodet mulig. Kanskje jeg bør slutte med noe av denne overdrevne registreringen. Og at det kan gi meg et lite pusterom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hihi! Forrige ukes massive vekttap på 3,7 kg stemte nok ikke, gikk da fra 106,6-102,9. Var på ny veiing i dag, og vekten viste 103,7. Altså 0,8kg opp fra forrige uke. Men det stemmmer nok mer at vekten rett og slett var stilt inn feil sist gang, eller at noe i kroppen min oppførte seg annerledes enn vanlig. Men en nedgang på 2,9kg på to uker sier jeg meg veldig, VELDIG fornøyd med! Jeg ønsker sårt å nå 102,5kg neste uke. Et vekttap på 1,2kg. Da når jeg -30 kg før ferien! Det hadde vært stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jaja, resultatet på to uker er nå som du sier bra uansett! :) Og - jaggu ikke lenge før du når det magiske tosifrede tallet... Fortsetter du i dette tempoet når du meg snart igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det tosifrede tallet drømmer jeg om. Heldigvis nærmer det seg, jeg ønsker å se det så fort som mulig, men har satt meg som mål å nå det innen 30.juli. Skal en uke på ferie, arrangere utdrikningslag, på musikkfestival og en del andre ting i juli, så kan nok ikke forvente at jeg rekker å nå tosifret før helt i slutten av juli =)

 

Jeg har det ganske hektisk på jobb om dagen, mye som tar tid, som skal gjøres. Og jeg må helt klart innrømme at jeg ikke klarer å fokusere helt på treningen og maten. Jeg gjør det jeg skal, men jeg klarer overhodet ikke presse meg selv noe særlig på trening. I dag satt jeg en time på spinningsykkelen (med en kjedelig instruktør), og gav litt over middels, virkelig ikke noe futt i kroppen. Matmessig går det greit, jeg spiser det jeg skal, men er ikke noe flink til å variere, og spiser ikke nok grønt iløpet av dagen. Det resulterer i at jeg ofte lager meg en rotmos på kvelde for å få minst 250 gram grønnsaker om dagen.

 

Jeg er sosial av meg, og uker som denne gjør det vanskelig å holde tunga helt rett i munnen. Det er særlig treningen det går utover. Mandag var jeg på møte etter jobb, før det bar rett til foreldrene mine på grilling etterpå (gikk 30 min fort i terreng), tirsdag møtte jeg klassen jeg skal ha til høsten, mye spenning og glede rundt denne dagen. Da jeg kom hjem var jeg ikke konsentrert/fokusert/strukturert nok til å dra på trening. Feriepengene hadde kommet, så jeg gikk i byen og handlet litt. Men gikk en tur på 1t20min på kvelden. Onsdag var en hektisk dag! Var på jobb fra 07.30-20-.30 (hadde mitt første foreldremøte helt alene!!!), og i møte i borettslaget da jeg kom hjem. Null trim! Torsdag var vel så hektisk. Jobb, hjelpe lillesøster med å forberede seg til eksamen, kaste i seg middag, spinning og rett på quiz, hjemme 22.15. Kanskje ikke så vakent spennende lesning dette her, hehe, men det er litt av dette "stresset" jeg synes kan ta litt overhånd. Jeg tenker at jeg ikek har fått trent, men jeg har jo fått gått noen turer og en spinningtime i går og i dag. Men jeg er alt for opphengt i det å ikke skulle gjøre det bra nok, og være flink nok. Det er en veldig frustrerende følelse!

 

Ellers oppdaget jeg noe rart på tirsdag. Jeg kjøpte et par nye shortser. To stykker, en på Lindex og en på HM. Den fra Lindex er i str 54 (og jeg som trodde jeg var mindre) og den på HM str 48! Det er faktisk fire størrelser i forskjell, og det satt så og si prikk likt. Er det rart man blir forvirret?! Veldig rart det der!

 

Nå skal jeg få meg litt ettelengtet søvn her! ENDELIG helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er nok litt disse utfordringene du snakker om som gjør at jeg har lagt opp til trening to ganger i uken og holder meg stort sett til det. Nettopp fordi av og til kan det bli litt hektisk. Og det hjelper å skrive ned tingene, f.eks. har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg dro avgårde på festival i går (fantastisk bra - har "oppdaget" et nytt band, må visst på Platekompaniet etterpå... :)) i stedenfor å trene, men så kom jeg jo på at jeg trente (om enn bare kardio) mandag, gikk tur tirsdag og hadde PT-time onsdag da jeg leste i min egen tråd. Altså har jeg trent det jeg skulle, men bare en gang styrke som nok er det som gir meg dårlig samvittighet, menmen - man kan ikke alltid få til alt. Og det er jo derfor man egentlig har egen tråd, for å skrive om akkurat det man bestemmer seg for selv. Og forhåpentligvis få litt tilbakemeldinger, selvsagt. Men det jeg vil frem til er at å bable ivei om hverdagstrivialiteter gir oss en påminning om hva vi har gjort og at det vi har gjort faktisk ikke er så ille! :) Så skriv i vei - faktisk synes jeg det er litt kjekt å lese om hvordan andre har det og ikke minst om takling av utfordringer....

 

Når det gjelder de shortsene så er jeg på vei ut i samme ærend i dag siden det har begynt litt sommersalg rundtomkring. Det skal være nattåpent her på torsdag, så har bestemt meg for at dersom jeg ikke finner ting på salg skal jeg vente til da, for da har mange butikker f.eks. 20% rabatt på hele butikken. Anyway, det er helt sinnsykt at det er så store forskjeller i mål på størrelser! Jeg har også alltid reagert på det - man bruker det ene et sted og noe annet et annet sted. Derfor var det så greit å komme til Skottland hvor jeg tok med meg samme størrelsen (16 - tilsvarende 44) og alt passet. Dvs alt passet jo ikke, men det var gjerne fasong og sånt, ikke at det var for lite/stort! Når man har gått så bra ned som det du har og går på shopping og må ha akkurat samme størrelse... Man kan jo miste motet av mindre! Men jeg vil tro at du er langt nærmere enn 48 enn 54. Hadde det vært meg hadde jeg nok lagt den største pent tilbake... *ler*

 

Er forresten litt nysgjerrig på hvilken festival du skal på?

 

Kos deg i helgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Når jeg bestilte klær fra nettet sist valgte jeg str 18, altså 46, det passet både shorts og bukse. Hehe, jeg blir rett og slett skikkelig forvirret jeg! Men jeg får ta det som sitter godt på, uavhengig av størrelse. Meg husker tidligere da jeg var mindre, da synes jeg størrelsene var mye jenvnere. Så det er enda en ting man kan glede seg til med vektnedgangen! Jeg har vært så gal at jeg har bestilt en bikini på nett i dag, ja en BIKINI! Herlighet, det er sjansespill!!! Skal til Malta om to uker, og da jeg sjekket bikiniene på Change, synes jeg verken jeg fant noen jeg likte, samtidig som de aller fleste kostet 500-600kr for overdelen, og må jo ha underdel og. Fant mange fine på nett, googlet masse, og fant en supersøt! Håper den faller i smak, passe OG kommer frem i tide!

 

Jeg skal på Slottsfjellfestivalen, har vært der årlig de siste 8 årene. Hvilket band falt du pladask for?

 

Det er veldig greit å skrive her ja! Jeg trenger nok denne biten for å sette ord på tankene mine, få litt innspill og ikke minst, få motivasjon! Og så er det så utrolig nyttig å høre litt om hva andre går igjennom, og få litt tips!

 

Jeg henger meg skrekkelig opp i det at jeg ikke får mine 5-6 spinningtimer på Spenst som jeg har hatt en periode på noen måneder nå. Jeg vet at det egentlig er alt for mange spinningtimer. Denne uken tirsdag-tirsdag, får jeg 3 spinningtimer, jeg blir som sagt litt stresset, og i dag dropper jeg egentrening til fordel for en gåtur med lillesøster i ettermiddag/kveld. Tenker å gå en kyststi. Og her komemr det jeg må lære meg, det er helt greit å bytte ut litt gåing på tredemøllen og styrketrening til fordel for en lang gåtur ute i frisk luft, med vakker natur rundt. Det å gå ute gjør meg glad! Jeg vet at høsten og vinteren komemr fort, og jeg som ikke kan fordra kulde vil myyye heller være inne på Spenst enn ute i kulden da. Og det viktigste er vel at jeg holder meg i aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

You´re in luck - Biffy Clyro var bandet jeg synes var superbra, og de skal jo på Slottsfjellet og! Har jo hørt om dem før, og det viste seg at jeg hadde hørt noen av låtene deres og. Men gikk mest fordi de er skotsk og jeg liker jo alt som er skotsk! Til og med haggis! Dvs jeg har bare smakt det en gang, og det var helt OK... :) Anyway, selv uten å kjenne låtene noe særlig synes jeg det var en superbra konsert, og de fikk gode kritikker i avisen også.

Et annet band som spilte i går var Imagine Dragons. De var helt OK, men de brukte jo disse trommene til stadighet og det ble litt.... ensformig..... Ihvertfall i mine ører. De var bra, for all del, og virket veldig lykkelig over å være tilbake i Bergen og så ut til å ha det gøy på scenen noe jeg synes kan være veldig viktig på en konsert. Venninnen min likte dem best, antagelig fordi hun synes Biffy Clyro ble litt for heavy. Så om ikke du har hørt på dem før så anbefales det litt lytting før du går på konserten - gir jo en enda litt bedre konsertopplevelse. :) Men gøy får du det nok uansett, festivaler er jo stort sett stas.

 

Jeg har for øvrig vært på shortsjakt i dag uten hell - enten var det ekstremt korte bein og let's face it - shorts type hotpants kommer jeg aldri til å ville iføre meg.... Eller så hadde de ikke riktig størrelse. Irriterende. Bikini fant jeg heller ikke, og ikke sko heller. Er på jakt etter både nye joggesko som ikke skal brukes så mye til trening som til tusling i byen, gå fra jobben etc, og noen litt sommerlige sko som ikke er enten paddeflat eller med skyhøy hæl. Skal jaggu ikke være lett! Så det ble en billig shoppingtur, gikk på kino og siklet litt på The Rock, Vin Diesel og vennene hans, og handlet mat og gikk hjem igjen. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

BLÆ!! Uheldig dag i dag, og litt uheldig i går. I går ble det halvannen skive loff med reker mer enn beregnet, så jeg gikk over kcal-inntak, men droppet vin og potetgull i går, selvom de andre forsynte seg av dette. I dag var det en dårlig kombinasjon. Frokostbuffet med ei venninne til frokost, når jeg spiser frokost der, pleier jeg å slå sammen frokost og lunsj, og ta et rundstykke med pålegg (det er ganske stort, ca 120 gram). I dag ble det et rundstykke og en skive. Så det ble jo da en del ekstra kcal, ikke akkurat Grete Roede-pålegg heller. Og så kom bursdagsfeiring for min søte bestefar. Middagen her ble helt teit. To pølser i lompe, salat, to skiver loff (ja, jeg vet, :angry: ), litt (LITT) brie, gulost, eggerøre og salat. Og selvsagt dessert. Litt is (mindre enn ei kule) 3/4 hjemmelaget skolebrød, en 0,5cm stripe med firkløverkake og et lite stykke med bærkake. Herlighet, nå er jeg oppe i 2100 kcal, og jeg har ikke fått i meg nok frukt, grønt eller melk i dag. Tror jeg skal sløyfe det i dag, og heller ta en kveldsmat med rester av rekene fra gårsdagen. Frukt/grønt gjør meg ikke mett nok før leggetid. Men dette er så kjedelig. Jeg vil jo så gjerne ned 1,2 kg denne uken. Det ser veldig mørkt ut nå. Jeg er sint og lei. Synes jeg har en helt pyton bilring rundt magen, selvom jeg er mye mindre rundt midjen enn jeg var, føler jeg allikevel at jeg er større. Jeg føler at lårene mine er større, særlig når jeg tøyer, at armene mine er større, leggene mine og mer til. Hvorfor skal jeg være så misfornøyd nå som jeg har kommet så langt? Jeg har ikke lyst til å ty til søtsaker, men jeg vil spise meg skikkelig mett på mat, kunne ta ei skive loff uten å tenke at nå er himmel og helvete ute!

 

BLÆ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og så puster vi dyyyyyyyyyypt og tar oss tid til å rekalkulere litt.....

 

For det første - dette er ingen krise!!!!! Jeg vet at du er litt kontrollfreak og vil ha stålkontroll hele tiden. Men av og til funker ikke livet helt sånn. Men det er faktisk ingen undergang. Greit, så går du kanskje ikke ned så mye som ønsket denne uken, men so what? De grammene kommer til å forsvinne - believe you me!

Her har du to positive fakta:

1 - til tross for utskeielser har du kontroll på hvor mange kalorier du har fått i deg. Jepp - kontroll. Du har notert alt og regnet og ikke bare tenkt at whatever og fråtset i vei. En seier? I think so!

2 - hvor mye hadde du ikke spist hvis du ikke hadde holdt på med prosjektet? Sikkert MINST dobbelt så mye. Mao enda en seier!

 

Og du er IKKE større. Men det er ikke unaturlig at de tankene kommer når man har en dårlig dag. Du skulle bare visst hva jeg så da jeg så meg i speilet i morges - det var ikke noe stas skal jeg si deg! For jeg og har en dårlig dag. Og selv om det ikke er matrelatert går det kraftig utover følelsene rundt kropp og det jeg har oppnådd selv om jeg vet at jeg er både slankere og i mye bedre form enn ever!

Og det kommer en dag der du kan ta en skive loff uten å ha dårlig samvittighet. Det kalles vel stabilisering og du vet jo hvordan det fungerer. Forsiktig må vi nok være resten av livet og vi må nok alltid tenke oss om før vi stapper ting i kjeften, men grunnet den økte kalorimengden vil vi kunne spise litt sånt innimellom. Så lenge det blir unntak heller enn regel....

 

Anyway - jeg håper dagen i dag blir bedre en gårsdagen. En klem kommer ihvertfall herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk Krusmynte for veldig oppløftende og hyggelige ord! Det stemmer alt sammen! Jeg har en mye bedre dag i dag enn på søndag, gårsdagen var bedre og!

 

Gårsdagens spinningøkt gikk veldig bra, fikk gitt jernet skikkelig, det gjorde underverker på humøret! Og i dag har jeg vært på siste kursdag på kurs nummer tre. For min del ble det kun 7 ganger, etter som den 8. gangen skal være 13.august, og da er jeg tilbake på jobb. Så i dag blir det et lite kurssammendrag h

 

I dag viser vekten 102,0kg. Hvilket betyr at jeg har gått ned 1,7kg siden forrige uke, OG jeg har gått ned 30,5kg! Så i dag har det blitt 30kilosmerke på boka! Hipp hipp hurra!! Jeg føler meg så heldig som går fort ned i vekt! Totalt på dette kurset (siden 7.mai, så iberegnet vekttapet 30/4-7/5 og) har jeg gått ned 8,9kg. Det er godt over en kilo i uka i snitt, nesten 1,3kg faktisk. Jeg er helt overveldet faktisk. Og forstår litt mer nå at jeg egentlig bare kan holde kjeft når jeg føler for å klage litt. Jeg skal være veldig fornøyd! I centimeter har jeg minket 22,5 på dette kruset, mens 96,5cm totalt. Det er klart det viser seg. Så nå skal jeg smile og være glad!

 

Den kommende uken byr på utfordringer, mange sosiale!

Tirsdag - spise middag ute med mamma

Onsdag - spise middag ute med venninner

Torsdag - enten quiz (med feiring av ferie) eller hyttetur med kollegaer

Fredag - puh, ingenting (enda)

Lørdag - bursdagsfest med grilling og alkohol

Søndag - St.Hans med grilling, dessert og alkohol

Og mandag til onsdag neste uke er jeg på kurs.

 

Her må det taes noen skikkelig kloke valg! Droppe litt desserter og alkohol, men det skal nok gå! Jeg har kjøpt meg en vekt, og skal fra neste tirsdag av (til tross for kurs) rapportere til min unge tante, som er tidligere kursleder. Ferie fra jobb, men ikke fokuset på trening og mat!

 

Nå skal jeg feire TRETTI KILO tapt med Jo Nesbøs nye bok i hagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I går var det en sentimental dag på jobb. Siste før ferien, og flere gode kollegaer som skal ha permisjon ett år (muligens mer) som forlater oss. Det å si hadet til klassen jeg skal slutte hos og mye mer førte til noen våte øyekroker her og der. Men alt i alt en fin avslutning.

 

I går ble jeg med noen av damene på jobb ut på hytta til hun ene. Skikkelig idyllisk, sommerhytte ved sjøen med stort svømmebasseng. Så vi fikk badet, spoist reker og koset oss masse! Jeg sto over alkoholen, men koste meg med tre skiver med reker. Ble alt for lenge mellom måltidene i går. Frokost 07.00, lunsjen som ble 12.00 fordi vi hadde sommerlunsj med alle ansatte, og rekemiddagen ca 19.00-20.00. Vi dro direkte fra jobb til hytta, jeg var ikke sikker på om jeg skulle bli med eller ikke, så løp og pakket mens de andre ventet i bilen utenfor. Da jeg kom hjem 01.30 var jeg stuptrett og skrubbsulten. Kokte opp litt vann til ti Go' og mager-pølser i lompe. Ikke akkurat en superkost, men litt rask mat for magen. Det ble ikke noe frukt eller grønt i går, det liker jeg ikke.

 

Dagens klaging, ryggen min er vond om dagen. Stiv og pyton i korsryggen, tør ikke trene spinning, så jeg får fokusere på å gå mye.

 

Dagens gledesmelding, en av fire sosiale happenings gjennomført uten alkohol oh potetgull/snacks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens klaging, ryggen min er vond om dagen. Stiv og pyton i korsryggen, tør ikke trene spinning, så jeg får fokusere på å gå mye.

Det der har jeg slitt med også. Husker du å tøye godt etter spinningen? Jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å tøye først så jeg gadd ikke, men så fikk jeg en lang historie av viktigheten ved å tøye når man bruker mye tid på tredemølle, sykkel o.l. uten at jeg husker hvorfor det er viktig. Spesielt bør hofteleddsbøyer og rumpen tøyes, men også korsryggen. Jeg kjenner ikke noe til stivheten til daglig, men kjenner det når jeg drar og trener igjen - den første av repetisjonene på ting som markløft o.l. hvor jeg bøyer meg rett fremover er det jeg spesielt merker det på. Når den første er unnagjort går det bedre, og det ble også bedre når jeg begynte å tøye. Gjør det etter oppvarming samt når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg tøyer alltid etter spinning, gjør dette sammen med instruktør, men vi tar svært sjeldent hofteleddsbøyet og sete. Så jeg må helt klart bli flinkere til det! Jeg har en veldig mye musklatur, så jeg har tatt litt lett på dette med tøying.

 

I dag hadde jeg min første time hos en kiropraktor. Han hadde flere artige fakta å komme med. Snakket litt om Grete Roede-opplegget, hvilket han egentlig er en tilhenger av på grunn av kostholdet, men han navnte noe annet og. Han påpekte dette fokuset på melk var noe surr. Han mente at det ikke var nødvendig med såpass store melkemengder om dagen, og at det ble for mye melkesukker. Samtidig som det var forskning som viste at vi ikke tok opp kalsiumet godt nok. Så jeg fikk streng beskjed om å gå og kjøpe kalsiumpiller. Jeg kommer nok til å fortsette med melken som jeg gjør, men artige opplysninger.

 

Kiroprakteren mente at ryggsmertene mine kom fra bekkenbeinet på høyre side, noe leddløsning av noe slag. Han sa at dette hadde nok sammenheng med at jeg har gått ned mye på kort tid, har vært mye spent i kroppen og har stresset litt i det siste. Og vips, der slo ryggvondten ut. Så nå skal jeg tøyes og bøyes hyppig før ferien jeg reiser på neste lørdag. Fikk ikke lov til å spinne frem til mandag (skal se det an da på den nye timen). Men jeg får gå. Skjønt da jeg gikk til butikken 200 meter unna nå i kveld, egentlig bare for å myke opp ryggen litt, klarte jeg såvidt å gå de siste meterne inn. Det låste seg helt! Håper virkelig dette går fort over. Jeg vil jo feire feriestart og bare nyte!

 

I dag måtte jeg avlyse jentekvelden jeg skulle på på grunn av ryggen. Skal ii bursdag i morgen, men det er en times bussreise hver vei, så jeg må nesten se det an. Vil ikke sitte å være party-pooper og vondt, er ikke noe godt selskap da, og har det heller ikke særlig hyggelig.

 

Det jeg er redd for nå, vil dette ryggreiene ødelegge motivasjonen min? Jeg kjenner alt nå at jeg blir litt rådøs. Jeg har ikke trent siden tirsdag, og i kveld føler jeg at jeg har vært hjemme uendelig lenge, fra 16.00 til leggetid (*kremt*, jeg legger meg veldig tidlig i dag ;) )! Jeg blir så rastløs, og det er nettopp kvelder hjemme alene som tidligere har vært de gangene jeg virkelig har overspist alt av godteri og usunne ting. Jeg liker å gjøre litt på ettermiddagen/kvelden, sannsynligvis for å unngå disse lange stundene alene. Ikke misforstå, jeg stortrives i eget selskap. Jeg elsker å ta med en bok ut i hagen og lese, eller se en film og slappe av. Men som nå, hvor jeg egentlig vil finne på ting, da liker jeg det overhodet ikke! Jeg er veldig spent på hvordan dette går fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag har jeg hatt en nokså inakiv dag. Gått en tur til en cafe borti gata, og en tur på butikken, that's it! Jeg er så lei av en vond rygg!!!

 

På cafeen var det er tilbud, gratis vaffel med kaffen. Min umiddelbare respons var, "men jeg vil jo ikke ha!!" Hun bak kassa så rart på meg, men lot meg slippe unna. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå har det blitt hele fire dager siden siste oppdatering fra meg. Ryggen er et sant mareritt, jeg har fått to låsninger, en i korsryggen og en i bekkenleddet, som hemmer alt av bevegelse. Det er ufattelig frustrerende!

 

Men jeg hoppet på vekten i går, og den viste -1,0 kg. Så det går rette veien, kniper litt på kcal om dagen ettersom jeg ikke er i aktivitet. Kun tre dager til avreise til Malta nå, så jeg håper kiropraktoren kan gjøre noen underverker med meg i morgen så jeg klarer å sitte hele flyturen, hehe. Ser virkelig komisk ut når jeg går om dagen. Prøver å ta det hele med et smil, men ikke så lett.

 

En liten gladnyhet, jeg hadde et par relativt "effektive" timer her om dagen, da ryggen ikke var så verst, så jeg tok meg en liten tur på loftet. Der tok jeg ned en pose med klær fra noen år tilbake, i den var det mange søte kjoler, som nå passet nesten alle sammen =D Stor glede i hjemmet da jeg oppdaget det. Så nå ligger det mange "nye" kjoler i kofferten!

 

Det er så veldig stille her om dagen, er det noen her om dagen, eller har feriemoduset kicket inn for fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kult å "shoppe" i egne skap! :) Malta høres utrolig deilig ut, for min del er det hele tre og en halv uke til jeg vender nesen mot Tyrkia. Men heldigvis bare en uke til jeg tar ferie. :)

 

Ja, det er veldig stille her inne om dagene. Inspirerer ikke akkurat til mye aktivitet for egnen del, er litt kjedelig å mer eller mindre ha monolog. Mye kjekkere med litt tilbakemeldinger innimellom! Ikke det, jeg skal vel egentlig ikke klage for det har jo vært noe. Men hele dette forumet har vært ekstremt stille i perioder, og at folk prioriterer litt annerledes nå om sommeren er forsåvidt forståelig. La oss bare håpe det kun gjelder tilstedeværelsen her og ikke prosjektet ellers! :)

 

Flott nedgang til tross for rolige dager treningsmessig, håper kiropraktoren din kan hjelpe! Selv låste nakken min seg ganske heftig her om dagen, naprapaten sa så fint "Oi!!" da han knakk både den og ryggen - var ikke det at det knakk, men måten det knakk på - sånn seriegreie nedover hele ryggraden. *ler* Men tror jeg har fått igjen disse ekle muskelknutene fra påsken, for har vondt i armen igjen. Har heldigvis ny time på tirsdag.

Anyway - god bedring! Og i tilfelle jeg glemmer det - nyt Malta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er veldig herlig å kunne shoppe litt i eget skap ja! Blir så glad når gamle klær passer igjen. Men nå gikk det nettopp opp for meg, at når jeg ikke lenger passer i disse klærne, da har jeg ingen mindre å bruke. Herlighet, da må jo kjøpe nytt! Blir nok ikke før etter sommeren, men da har jeg ingen bukser jeg kan gå i (har forsåvidt ikke det nå heller, kun shortser og kjoler). Så buksehandlingen som jeg tenker å utsette til ausgust/september blir spennende!

 

I dag er jeg ufin med meg selv. Både lunsj og middag blir inntatt på restaurant. Jeg hadde en biffsalat til lunsj, i og for seg mager den, men det blir alltid flere kcal når man spiser ute. Og til middagen i dag tenkte jeg å dele en skalldyrtallerken for to med ei venninne. Magert iallefall, så ikke noen krise å spise ute, men det er allikevel litt mer "risikabelt" enn å spise hjemme. Hehe.

 

Tredje besøk hos kiropraktoren i dag. Begynner å bli lei både av utgiftene, og smertene. Men jeg jobber hardt med å tenke positivt, og krysser fingrene for at jeg får trent igjen når jeg kommer hjem fra ferien. Vi har iallefall funnet ut hvorfor jeg har fått disse låsningene. Jeg gikk i spagaten på jobb for to uker siden. Ser nå hvor dumt det høres ut. Og det var høyst sannsynligvis årsaken til vondtene mine, så ikke noe mer spagat på meg. Kanskje like greit, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Spagat, nemlig! In my dreams sier nå bare jeg - tror aldri det kommer til å skje.... *ler* Tydeligvis like greit når jeg hører om dine resultater av de fysiske utskeielsene! En venninne av meg har en tendens til å begynne med breakdance når hun får litt alkohol og musikken/stemningen er riktig - å slenge seg ned på gulvet og ta helikopteret når man nettopp har kommet seg på beina etter prolaps er heller ikke særlig lurt....

 

Kjøpe nye klær, ja. Stakkars deg! *ler* Faktisk er det litt stakkars deg - selv sliter jeg virkelig med å finne ting jeg liker. Slet da jeg var i Edinburgh og. Prøvde og kjøpte mye rart som jeg ikke ville kjøpt for et år siden - ny kropp gir liksom litt nye og andre muligheter - men det skal jo være et eller annet som trekker deg mot tingen i utgangspunktet. Og det sliter jeg med. Forhåpentligvis går det litt greiere for deg! Men min anbefaling er at så lenge du fortsatt har litt som skal av, så prøv å finne litt på salg for de kommer sikkert ikke til å passe så lenge før de blir for store. Om du bare har to bukser en periode, so be it - topper kan brukes litt lengre, og kjoler/skjørt blir ikke for stor på samme måten som en bukse og varer på den måten litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Bukser er helt håptløst her i gården Krusmynte. Kjøper de litt for små for å få de til å vare litt lenger, men fort blir det helt pyton i fasongen, og begynner å henge i knærne, og i rumpa. Da ser det ikke mye lekkert ut. Har vurdert å kjøpe sånne tightsbukser med mye elastikk for å få mest muig valuta for pengene, de holder ved litt mer på fasongen etterhvert som kroppen rymper, og er lette å sy inn. Men samtidig så liker jeg ordentlige bukser. Dilemma det her ;)

 

Nå er det kun timer til avreise, ryggen er heldigvis mye bedre. Fremdeles ikke noe godt å sitte, men helt klart en stor forbedring fra tidligere i uken. Håper det holder ut ferien =)Jeg har snikveid meg i dag, sikkert skikkelig teit, for nå ble jeg litt giret. Vekten viste 100,3, altså 400 gram unna å bikke 100-tallet. Dette har jeg jo drømt så lenge om. Men jeg vet at jeg ikke kommer til å se 90-tallet etter ferien. Nå skal man aldri si aldri, men en uke med solslikking og alle måltidene ute, det lover ikke godt for noen vektnedgang. Men jeg får se når jeg kommer hjem, veier meg på tirsdag da og som vanlig. Det er jo egentlig bare tirsdagsvekten som tells, og den viste 101,0. Så det er i forhold til den jeg får regne ut ifra.

 

Kofferten inneholder intet mindre enn 10-11 kjoler,et par shortser og 5-6 topper. Samt masse smykker, sko og et par vesker. Dette er første ferien på lenge der jeg har følt behovet/lysten til å pynte meg fra morgen til kveld. Jeg er som nevnt tidligere en skikkelig jente-jente, men jeg har mistet litt av den "gnisten" nå som jeg har vært såpass stor. Jeg er jo innenforstått med at jeg fremdeles ikke er noen slank person enda, jeg veier jo tross alt rundt 100 kilo, men jeg begynner å se forandringer, og det er gøy å kle se fint igjen. Morsomt å sette sammen antrekk, bruke litt ekstra tid på sminken og håret. Gjøre litt ekstra for å føle seg vel!

 

Joggeskoene reiser jeg med på føttene, vi skal prøve å få til noen turer, må se an været. Er det for varmt er det ikke så lett, men lett treningstøy er med =) Får prøve å gjøre oss fortjente til litt kos. Så sliter jeg med denne samvittigheten ovenfor meg selv. Kan jeg bruke flere kosemerker når jeg er på ferie enn hjemme? Kan jeg ha en dessert på søndag (denne ukens kosemerker), et par glass vin en annen dag og så en dessert (neste ukes frimerker)? Jeg vet at det er ferie og at jeg kan kose meg litt ekstra, men jeg klarer ikke alltid slippe helt opp. Vi får rett og slett se hva det blir til =)

 

GOD SUNN SOMMER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har vært en gang på all inclusive i 2 uker og gått ned 2 kg, og en gang på sydentur uten all inclusive og gått ned 1 kg. Det er mulig, men du må tenke litt over hva du bestiller - ikke pizza med fire typer ost hver dag liksom. :) Sist merket jeg at magen ble mye bedre også fordi jeg spiste mer av typen omelett, yoghurt med musli og frukt til frokost istedenfor masse brød. Tenkte ikke over det der og da, men fikk en aha-opplevelse da jeg kom hjem og gikk tilbake til "normalen" hvis du skjønner. Men poenget er at det går nok helt sikkert greit. Og om du står i ro eller til og med går pittelitt opp i ferien er det egentlig bedre at det skjer nå enn at du ser 90-tallet for så å gå opp igjen på tresifret om enn bare for en kort periode. Jeg jobbet knallhardt da jeg kom ned på det tosifrede og følte meg egentlig aldri helt "trygg" før jeg var nede på 95..... :) Never tresifret again er vel mantraet selv om jeg akkurat såvidt har snust på 80-tallet om enn uoffisielt! ;)

Selv om det kanskje ikke blir så mye turgåing så går det jo kanskje an å velge restauranter litt langt fra hotellet? Gir litt "gratis" trim. I tillegg kan du kanskje få svømt litt? Det har nok spagatryggen din godt av og....

 

Hvor finner du alle disse kjolene du snakker om? Jeg har hatt lyst på kjole lenge, litt sånn sommerlig hverdagskjole om du skjønner, men finner jo ikke noe noen steder. Synes det blir så veldig pyntet, men kanskje det er fordi det egentlig aldri har vært min greie å gå med kjole. Gikk med skjørt på jobb for første gang siden jeg husker ikke når her om dagen, men det var dongeriskjørt og med kort tights under fordi det var så ufselig kaldt....

Forresten, på PM har de noen bukser som heter Wonderjeans. De er tight og veldig stretchy, men ikke på en sånn måte at de blir slaskete - de sitter liksom inntil likevel og er ikke sånn som gir etter og kan se litt slaskete ut etter noen timers bruk. Anyway, de er så stretchy at der klarer du sikkert helt fint å skvise deg inn i en størrelse eller to mindre enn du egentlig bruker og faktisk ha dem en stund. De koster litt, men når det er salg har de gjerne hatt fargene som er på vei ut til halv pris - jeg har bl.a. fått meg rød og brun på salg - men jeg synes det er verd det hvis man kan bruke det litt lengre. Jada PM er nok beregnet for et litt eldre klientell enn oss, men jeg synes det er helt straight å kjøpe bukser sånne steder. Verre med topper som man kan risikere at hun 66-åringen på jobben kan komme tuslende med og.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk for fine tips ang restaurantbesøk. Min felle er nok at jeg er så skrekkelig glad i pommesfritesen som blir servert i Middelhavslandene. Farlig farlig! Men jeg får jobbe med det å ta noen kloke valg!

 

Vel, kjolene kommer i hovedsak fra NoaNoa, Zara, HM, Lene V, GinaTricot (et par fotside sommerkjoler) og litt forskjellig. Kjoleinnkjøpene komemr når jeg ser noen jeg liker. Jeg er veldig glad i den "maxikjoletrenden", men fotside kjoler som kan pyntes opp eller ned! Men det er nok en vanesak, kjoler kan fort føles veldig pyntet, men jeg tenker ikke at andre har pyntet seg så veldig dersom de går i kjole i hverdagen. Ikke misforstå, jeg synes det er kjempefint, men tenker ikke at man er for pyntet i kjole til hverdags!

 

Nå pakkes de siste restene av ting, og jeg er straks klar. Har også bestemt oss for en tur til Rondane i slutten av juli. Viser dere turløypen her, den ser flott ut =)

 

Rundtur i Rondane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så, da har jeg kommet tilbake fra ferie! Ferien har vært fin og solrik, jeg har hatt mine to planlagte desserter, og holdt meg unna alt av alkohol. Middagene og lunsjene har også gått greit, og jeg har nok heller kommet litt lavt på kcal-inntak, fremfor høyt over.

 

Joggeskoene og treningstøyet som var pakket fikk jeg ikke brukt, ryggen har og er ikke helt i orden enda. Men på stranda har jeg prøvd å svømme litt et par dager, og vi har gått en del, men etter at jeg har sittet på hard stol en stund, ja, da har det vært et smertefullt mareritt å komme seg opp og gå videre. Men, fordelen er, jeg har skikkelig treningsabstinenser. Jeg har ligget på stranden og drømt at jeg har trent, så lysten er helt klart til stede. Og i dag skal jeg trene, forhåpentligvis uten de alt for store smertene.

 

Så nå som jeg har kommet hjem, til null åpne butikker, da har jeg gått på favorittkafeen borti gate for å spise frokost. Veldig enkel buffet med nybakte rundstykker, skinke, syltetøy, ost og av alle ting, nugatti. Og i dag er jeg skikkelig sulten! Jeg pleier vanligvis å ha ett rundstykke med diverse pålegg og salat, men i dag vil jeg ha mange, og tilogmed med litt nugatti på det ene. Dette er jo ikke helt likt meg, men jeg er veldig nære et rundstykke til OG en kanelbolle som nettopp kom ut av ovnen og lukter godt. Hvorfor kommer denne lysten nå etter jeg nettopp har kost meg på ferie, og hvilke konsekvenser kan det få? Jeg har jo som nevnt litt behov for kontroll, og akkurat nå i skrivende øyeblikk føler jeg at jeg ikke har heøt kontroll, og sånn har det ikke vært siden jeg før jeg startert på kurs i januar. Kanskje jeg nå har min første sprekk, på frokost og kanelbolle! Det er jo riktig så komisk igrunn. Sikkert litt fordi kjøleskapet hjemme er tomt etter ferien, så i går kveld ble det to Go' og Mager-pølser med potetmos OG litt pasta. For en helteit kombinasjon. Nå sukker jeg, og blir litt oppgitt over meg selv, hehe. Blir helt klart en mer næringsrik middag i dag!

 

Veiedag på tirsdag, håper på å bikke 100-grensen da, men med denne spiselysten jeg har nå ser det ikke helt lovende ut =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...