Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

:D Hatten av for ei flink dame!

 

tenker det er herlig med 40 kg minus!! Gratulerer så mye.

forstår godt at det er motiverende med kroppsscanning også. synes det virker som om du holder deg godt på matta selv de ukene hvor dagene og timene flyr unna. du er til stor inspirasjon StinePetrine :)

ønsker deg en flott søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, for en prestasjon du har fått til!!

Jeg har også gått ned i vekt og senere gått opp mye mer enn det jeg tok av, dessverre..

Kjenner at det skranter på helsa nå, å være så tung som jeg er er en stor påkjenning for kroppen! Jeg beundrer deg virkelig som klarer dette! Jeg og vil. Jeg og skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er så ufattelig herlig å høre at man er til inspirasjon! Tusen takk til dere som kommer med fine ord! Lykke til til dere og =)

 

Nå har venninnen min dratt, vi har hatt en kjempeflott helg. Maten har gått ganske så greit, men litt uregelmessig og annerledes mat i forhold til min vanlige hverdag, men tror det skal ha gått veldig greit. Har holdt meg til mine "faste" frimerker i forhold til det søte, og hatt det bra sånn sett. Venninnen min hadde jeg ikke sett siden midten av mai, og hun så helt klart forandring :D Veldig morsomt!

 

I dag har jeg vært superaktiv! Først 20 minutter med gange og jogging på tredemøllen, 45 minutter med spinning og deretter 1 time med rask gange og jogging i kupert terreng i skogen. En herlig dag! Så nå ser jeg for meg noen støle og ømme bein i morgen ;)

 

Jeg kjøpte nye klær (igjen) på lørdag. En ny bukse og en genser. Jeg kan glatt ta L fremfor XL, og buksen var i str 32". Det er virkelig gøy om dagen! Buksen sitter som ett pølseskinn, men det er en "skinny-fit", så det skal den gjøre, og den er ikke ubehagelig å ha på, men sitter igrunn litt fint. Og stoffet og passfasongen er mye bedre enn de buksene enn de andre jeg har hatt tidligere, føler dette er en mye mer odentlig bukse, hehe.

 

Ha en flott og sunn ny uke dere =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om aktiv søndag! Jeg gikk fra ytterdøren til bilen og tilbake og det var det.... *ler* Var på Matfestival på lørdag og kom hjem med litt ramsløkost og en boks med plommer. Dæven de var gode! Osten og, for all del, men det er noe med den norske frukten og bærene altså. Hvem trenger vel sjokolade når man kan mumse plommer? *ler* Men bortsett fra det har jeg prøvd å sove av meg forkjølelsen - nå er jeg lei altså! Men det blir PT-time igjen i dag....

 

Så gøy med nye klær! Jeg og handlet litt nytt på lørdag, en strikkejakke på H&M i str M samt to singleter i L, en cardigan på Vero Moda i L og en singlet i XL. Kan ikke huske sist jeg klarte å brette kroppen min inn i klær fra Vero Moda, altså! Så ganske fornøyd med den. :) Trenger etterhvert noen penklær - skal på tur med jobben i begynnelsen av oktober, antagelig folkehøyskolereunion i slutten av oktober og julebord i slutten av november. Og har ingen ting å pynte meg med... De to første arrangementene krever heldigvis ikke like stor pyntefaktor som siste, men man vil jo likevel føle seg vel. Men finner jeg noe jeg liker? Neida! Ikke i det hele tatt! Hverdagsklær finner jeg i massevis, men ikke ut-på-byen-klær. Sukk! Det var dagens klagesang herfra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk Zizzy, og ja, det er virkelig en stor glede å kunne kjøpe klær, spesielt bukser, uten å måtte gå etter de større størrelsene. Utvalget av butikker er også mye større! Helt himmelsk!

 

Krusmynte - sukk, ost! Hehe, min store last! Jeg elsker alt av ost, og kunne godt kun spist det, men det hadde nok ikke vært så heldig ;) Jeg finner alltid klær når jeg ikke trenger noe, veldig typisk! Men så morsomt med så mange festligheter i tiden fremover! Jeg elsker jo å pynte meg, og merker at hverdagen min er mye mer pyntet nå enn for ett år siden!

 

Denne uken ble det et vekttap på 0,4kg. Jeg er egentlig fornøyd med det. For meg som vanligvis trener 4-5 ganger i uken, og denne uken har fått to treningsdager, samt hatt besøk hele helgen, og i dag har veid meg med olabukse fremfor sommerkjole/treningstøy som jeg har gjort de siste månendene, har dette vært en litt annerledes uke. Lange dager på jobb med møter har tatt fra meg litt tid til trening, men slik er livet. Den neste uken er litt mer åpen, og jeg skal ha min første PT-time! JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,4 er bra - som du sier selv har det jo vært en annerledes uke. Men likevel går kurven i riktig retning, og det kan man jo like! :)

Og PT-time neste uke blir spennende - gleder meg til rapport om hvordan du liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Akkurat nå om dagen har jeg vent meg litt til at det går sakte, så 0,4kg er greit altså. Og som du sier, det går jo riktig vei! Og det er det som betyr noe. Jeg har jo helt kontroll på det jeg gjør, og så lenge jeg gjør det jeg skal, så vil jeg gå ned i vekt. Kanskje det tar litt lenger tid enn jeg ønsker, men slik er det. Jeg skal i mål!

 

I morgen på slaget 17.00 starter PT-timen. Jeg har dratt med meg ei venninne på spinning i dag, en hard time, og er spent på hvordan kroppen min er innstilt til morgendagens økt. Men jeg er virkelig glad, jeg gleder meg til å få litt juling. Hehe, jeg er jo såpass sprø at jeg midt i den hardeste spinningtimen på senteret begynner å smile, rett og slett fordi jeg liker det så godt! Det er litt sprøtt.

 

Skal gi dere en skikkelig oppdatering på hvordan timen går i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

PT-time veldig gjennomført! En veldig positiv opplevelse! Kroppen har fått kjørt seg på en annen måte, og det er godt. Kjenner helt klart at rumpa og lårene har jobbet, og jeg kommer garantert til å kjenen dette i morgen! PUH! Nå er det tid for quiz, og en siste dag på jobb før helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Altså, dette kjenner jeg litt i kroppen i dag. Hehe. Jeg hadde muligens forventet enda litt mer "juling" i går, men jeg kjenner helt klart at jeg har trent på en annerledes måte. Det er egentlig litt deilig!

 

I dag skal jeg prøve å gå litt tidlig fra jobb, kjøpe ny allværsjakke, kanskje stikke innom en cafe på vei hjem. Og så skal jeg handle inn fredagsblomstene, ta fredagstreningen, gjøre ferdig fredagsrengjøringen, bake noen fredagsrundstykker til fredagsbesøket mitt i kveld og sa jeg at jeg gledet meg til fredag??? Hehe, jeg er skikkelig klar for helg nå!

 

Ha en flott (litt tidlig) helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det kjennes! Første gangen jeg hadde PT-time var jeg mørbanket, og det uten at det egentlig var noe hard trening. Men så var jo jeg adskillig dårligere trent enn det du er, og selv om timene er blytunge nå i forhold og jeg fortsatt får gangsperr så er det på langt nær så invalidiserende gangsperr som før. :) Hvor mye en blir kjørt varierer jo fra trener til trener, og ikke minst opplegget de bruker. Og man må jo bli litt kjent og prøve seg litt frem og. Tipper det blir bra!

 

Jeg og er glad for fredag og har gode intensjoner om å komme meg tidlig avgårde i dag. Så får vi se om jeg klarer å gjennomføre... God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette kjenner jeg litt i kroppen i dag. Hehe. Jeg hadde muligens forventet enda litt mer "juling" i går, men jeg kjenner helt klart at jeg har trent på en annerledes måte. Det er egentlig litt deilig!

 

I dag skal jeg prøve å gå litt tidlig fra jobb, kjøpe ny allværsjakke, kanskje stikke innom en cafe på vei hjem. Og så skal jeg handle inn fredagsblomstene, ta fredagstreningen, gjøre ferdig fredagsrengjøringen, bake noen fredagsrundstykker til fredagsbesøket mitt i kveld og sa jeg at jeg gledet meg til fredag??? Hehe, jeg er skikkelig klar for helg nå!

 

Ha en flott (litt tidlig) helg dere!

 

Å kjøpe fredagsblomster er en god tradisjon :) Jeg husker at jeg gjorde det før, kjøpte friske blomster til helgen. Når sluttet jeg med det tro? Og hvorfor?

Må ut å kjøpe blomster i morgen!

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

For å si det slik, jeg er ikke mindre mørbanket i dag. Hehe, skjønt treningen var ikke av det hardeste slaget, men helt annerledes enn jeg pleier, og med stort fokus på rett teknikk. Jeg har skikkelig såre muskler fra topp til tå, og gårsdagens spinningtime var ganske smertefull i starten, hehe. Men det er gøy!

 

Zizzy - blomstertradisjonen min er jeg veldig glad i! En liten helgekos fremfor søtsaker. Jeg har tenkt på det sånn økonomisk, det blir jo fort penger av blomster, bær og vaniljekesam (som er min daglige dessert), men det er pokkern meg så dyrt med snop, øl på byen og andre usunnheter, så jeg kjøper mine "fristelser" med god samvittighet =D

 

Jeg skal kjøre gjennom opplegget til PT-en i morgen etter spinningen, gruer meg allerede, hehe. Men i dag skal jeg nyte en treningsfri dag. Snart en liten cafetur, så en bytur og deretter middagsbesøk og konsert. Jeg elsker slike helger, bare kos og hygge (og trening ;) )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Wow, da har jeg tatt meg en skikkelig treningsøkt i dag! Tilsammen er 1120kcal forbrent ved hjelp av styrketrening, løping og spinning! Feiret med en real runde i solariumet etterpå! Hehe! Høyst sannsynlig blir det en gåtur med ei venninne i kveld og. Ser nesten ut som om søndager er min nye supertreningsdag, hehe. Får håpe all denne treningen gir en positiv effekt på vekten på tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solarium. Det skal jeg jaggu santen ta meg tid til i morgen! Superlenge siden og ser jo at det knapt er noe brunfarge fra sommeren igjen. Dvs ser det jo når jeg tar av meg klærne grunnet bikinimerkene, men likevel. Greit å freshe det opp litt.

 

Er for øvrig imponert over disse søndagstreningene dine - for meg har liksom søndagen vært litt "hellig" hvis det ikke har vært ferie eller annet på gang. Det mest avanserte jeg har foretatt meg da har liksom vært en tur. Som av og til har krevd en dusj etterpå, andre ganger ikke.

 

Er det forresten ikke fantastisk deilig å dusje etter en sånn økt? Jeg stod ute i regnet og ventet på bussen som var litt sen, ble ganske kald og er skikkelig sliten i kroppen. Den lange, varme dusjen da jeg kom hjem? Priceless! :) Gjelder å sette pris på de små gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

JA!!! Det er så godt å gå i dusjen etter en skikkelig økt! I går var jeg kald og slapp, og tok meg en laaang og varm dusj, tok med med dyna ut i stua og lagde en kopp te, satt på en film og bare slappet helt av! Da kjente jeg at skulderene virkelig sank ned, og at jeg fortjente en rolig hjemmekveld.

 

Jeg har et "luksusproblem". Nesten alle klærne mine er for store. Jeg har gjennom hele denne perioden kvittet meg med klær etterhvert som de har blitt for store. Jeg har jo hatt gamle klær som jeg har hatt lyst til å passe inn i etterhvert, men nå er alle de klærne blitt for store. Og nå sitter jeg igjen med lite klær! Jeg har rett og slett ikke flere klær jeg skal "krympe" inn i. Hvilket betyr at jeg blir nødt til å kjøpe inn nye saker og ting. Jeg har egentlig ikke lyst til å bruke så mye penger på dette nå, for jeg vil heller kjøpe klær som jeg kan ha en lang stund, slik som når jeg når målet mitt. Det er så kjedelig å skulle bruke penger på klær jeg skal ha noen måneder. Skjønt jeg ønsker meg jo virkelig mye nytt, jeg synes det er så gøy å kjøpe klær om dagen ettersom kroppen er betraktelig lettere å kle opp, og jeg føler meg vel i det meste. Men som sagt, jeg vil ikke bruke så mye penger på det nå. Har tatt opp denne problemstillingen tidligere, men det ble virkelig tydelig for meg hvor lite det er igjen i skapene da jeg renset ut en hel haug av klesskapet på lørdag. Men som sagt, et luksusproblem. Jeg liker jo retningen det går i =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et luksusproblem, men det er også en dyr prosess vi holder på med. Kurs og treningskort er en ting, alle klærne som må byttes ut er noe annet. Jeg har løst det litt med å handle på salg. 199,- for en bukse er litt mer overkommelig enn gjerne 500,-, men det er jo likevel litt småsure penger når man vet at man får brukt tingene for en kort periode.

Men - er det kanskje noen av klærne som kan syes inn eller om så de passer litt lengre? Og jeg vet ikke hva de har der du bor, men av og til har de bytte-arrangement her i Bergen. Man tar med seg ting, får x antall lapper ihht hva/hvor mye du har med, som du kan bruke til å "kjøpe" hos andre. Kanskje det kan være en ide? Hvis du har jakker, støvletter eller andre ting som gjerne er litt dyre kan det jo hende at du kan få solgt noe for en rimelig penge på Finn? Isteden for å gi alt til Fretex eller UFF er jo det en grei måte å gjøre ting på. :)

 

Jeg kjøpte julebordkjole til svimlende 100 kroner på lørdag. På Spar Kjøp av alle steder. Grisebillig, og skulle jeg finne på å krympe ut av den til julebordet skal være så er det ikke allverdens som er tapt. Og hvis den fortsatt passer så kan jeg kjøpe dyyyyrt tilbehør (har en tendens til å ha litt dyr smak i sko og vesker og sånt) og likevel slippe unna med altfor mye utgifter. Vinn-vinn! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Gladdag! -1,2 kg! Jeg er nå 90,8kg. Nærmer meg veeeeldig 80-tallet nå. Håper virkelig på det neste uke! Skjønt lørdagen skal jeg spise frokost, lunsj og middag ute på restaurant, så jeg er litt spent.

 

Vi har begynt en kampanje på jobb nå. En skrittellerkonkurranse der vi er delt inn i lag. Jeg er lagleder for det ene laget, og er fast bestemt på å levere plenty av skritt hver dag! :D Jeg gleder meg! Vi holder på frem til 6.11, så det blir minimun 10,000 skritt per dag på meg, men aller helst minst 13000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det skal visst telles på en annerledes måte på spinning etc, noe tabellgreier i forhold til antall minutter på sykkel og sånt, men kom opp i 15000 skritt i dag. Gikk en powerwalk med ei venninne kl 21.15 i dag, hvilket er ganske sent til å være meg, hehe. Da fikk vi rasket sammen de siste 6000 skrittene for dagen. Stolt! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 er jo veldig bra. Gikk med skritteller en periode og hadde store problemer med å nå de anbefalte 10.000 selv om jeg gikk både til og fra jobb! Greit, jeg har stillesittende kontorjobb, men likevel. Husker jeg ble overrasket over hvor få skritt en times kveldstur gav... Fikk noen aha-opplevelser der, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladdag! -1,2 kg! Jeg er nå 90,8kg. Nærmer meg veeeeldig 80-tallet nå. Håper virkelig på det neste uke! Skjønt lørdagen skal jeg spise frokost, lunsj og middag ute på restaurant, så jeg er litt spent.

 

Vi har begynt en kampanje på jobb nå. En skrittellerkonkurranse der vi er delt inn i lag. Jeg er lagleder for det ene laget, og er fast bestemt på å levere plenty av skritt hver dag! :D/> Jeg gleder meg! Vi holder på frem til 6.11, så det blir minimun 10,000 skritt per dag på meg, men aller helst minst 13000!

 

Gratulerer med supert vektap denne uken :)

Vi skal også ha en skritteller konkurranse på jobb snart, håper det øker motivasjonen min til å bevege meg litt mer på fritiden. Jeg har en aktiv jobb hvor jeg går mye og gleder meg til å se hvor mange skritt det blir på jobb.

 

Ønsker deg en fin og sunn uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...