Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

I KNOW!!! Liksom ikke snakk om ett par hundre gram. Ettersom jeg har snikveid meg såpass mye den siste uken har jeg hatt en sterk mistanke om det. Nå er vekten satt opp på det skumle loftet. Heldigvis er jeg ganske positiv til det hele, til tross for at det selvsagt er litt kjipt, men da får jeg jobbe ekstra for at det skal gå bra neste uke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er bra du tar det på den måten. Selv sjokkerte jeg meg selv (og andre) da jeg tok opprekking av nesten en hel Mariusgenser med et smil... *ler*

Det kan jo hende at kroppen har fått et lite "sjokk" nå når hverdagen er tilbake. Du har jo selv virket overrasket over god nedgang når du har vært på ferie og festivaler og sånt (fikk du sett Biffy Clyro forresten? Jeg er rett og slett litt forelsket i dem - ble ikke lei meg da jeg oppdaget at de kommer hit igjen i november!), så kanskje det er sånne ting som plutselig har fått utslag nå. Vanskelig å si! Men det viktigste er at du står på med krum nakke og ikke gir deg. Et par små greier som det der underveis er kanskje ikke så dumt heller, for jeg tror det gjør en bedre rustet til livet etterpå hvis du skjønner. Aldri så gale og alt det der. Men det er sikkert lurt å ha satt vekten på loftet! Selv har jeg min under sengen, men er jo så svimete om morgenen for tiden at jeg glemmer jo å veie meg selv på veiedager - mandag oppdaget jeg det etter at buksen var kommet på. Av med den igjen og opp på vekten. *ler* Skal ikke være lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Dratt opp en hel Marius-genser!?!? Da hadde jeg dånt! Det hadde jeg virkelig ikke klart å ta med et smil! Hehe!

 

Jeg fikk sett Biffy Clyro ja, har sett de en gang tidligere og! Underholdende band!

 

Jeg tenkte på det, hva kan jeg gjøre, grave meg ned, bli sint og skuffet, eller tenke at shit, dette fungerte virkelig ikke for meg, la me holde på de gode rutinene jeg har, så går dette bra. Og det gjør jeg. Timeplanen på Spenst har endret seg denne uken, så det er flere spinningtimer, på tidspunkter som passer meg godt! Tidligere har jeg løpt til spinning etter jobb (vanligvis hjemme fra jobb 16.00-16.45, og spinningen begynte 17.00). Men nå har jeg mye mer å velge mellom! Det er jammen meg deilig! Rekker å puste ut litt hjemme før jeg kaster på meg treningstøy og går ut døren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Istad sto jeg i kassa på butikken for å betale for varene mine, ekspeditøren i kasse sier; "trening gir virkelig resultater. Du ser flott ut! Hvor mye har du gått ned?" Hihi, nå kommer jeg til å sveve på en sky i dag! Og når jeg i tillegg gikk i en oversize collagegenser og en litt sliten hestehale etter turdag på jobb, ja, smilet er helt klart på plass nå =D

 

Nå skal jeg ta helg med god samvittighet. I dag kom jeg hjem rundt 15.15, og har tid til å puste ut litt etter at gulvene er støvsuget, og før middagen skal lages. Og jeg kan i tillegg spise middagen uten å stresse før treningen! Er bedt avgårde i kveld, men jeg er ganske sliten i topplokket etter en hekstisk uke, og mange hyggelige planer i helgen, så i dag vil jeg bare kose meg med en god film på sofaen etter spinningen.

 

God sunn helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå har jeg målt litt centimeter, tenkte det var spennende å se nå. Begynte på et ekspresskurs 6.august, og kan ikke skryte av noe vekttap frem til nå ettersom jeg gikk opp 1kg etter å ha tatt imot et mindre lurt råt i helgen. Siste kursdag er førstkommende tirsdag, og på 2,5 uker har jeg faktisk gått inn 10cm totalt til tross for vektens tall. Det er helt klart en gledelig overraskelse! Holdt også opp målebåndet på mine første cm-målinger, det var helt sprøtt! Tror nestem jeg skal vise det til ei venninne en dag, hehe.

 

Totalt minus:

Hals -3,5cm (nå: 33,5cm)

Overarm -7cm (nå: 31 cm)

Bryst -27cm (nå: 108cm)

Midje -28,5cm (nå: 91,5cm)

Hofte -27,5cm (nå: 114,5cm)

Ende -21cm (nå: 118cm)

Lår -14,5cm (nå: 68,5cm)

Totalt = -129cm

 

Det er veldig motiverende å se resultatene såpass spesifikt. Må gjøre det en gang iinnimellom for å konkretisere det hele litt. Og det fungerer!!

 

Snakket med en PT på SPenst i går, hun var helt overveldet over at jeg skal ned nærmere 60kg helt alene, og at jeg er ferdig med ca 2/3. Da ble jeg litt stolt =) Men tror det er greit å komme i gang med en PT nå, slik at det fortsetter den riktige veien, samtidig som det er litt gøy. Dere som har brukt/bruker en PT. Jeg tenker meg 50 min-økter, men lurer på om det kanskje holder med 25 minutter? Tenker i hovedsak styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kan man velge lengde på timene, altså? Mine er 55 minutter. Jeg synes egentlig det er greit, for tiden går sinnsykt fort! Ja, det er beintungt til tider, men likevel - du får jo kjørt deg skikkelig, og det er vel meningen? Jeg tror ihvertfall jeg ville tatt 50 minutter de første gangene, så når du begynner å komme litt inn i det kan du jo vurdere 25-minutters. Men - det er jo gjerne et økonomisk spørsmål og. Hvis prisen for 25 minutter er halvparten av 50 minutters så er det jo greit, men hvis den er høyere ville jeg også tatt det med i vurderingen.

Og ja - du ER flink som har klart å ta av så mye på egenhånd! Du klarer nok resten på egenhånd også, men en hjelpende hånd har da aldri skadet. :)

 

Så gøy med de endrete målene! Det blir liksom helt annerledes når man ser det såpass konkret. Holde målebåndet rundt midjen på lengden man måtte ha før man begynte og sånt. Det er nesten så jeg angrer på at jeg ikke har tatt vare på en av mine store bukser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hos oss kan man velge mellom to tider på timene. Jeg vurderer å kjøpe meg en bil om dagen, og kommer da til å måtte ta opp et lån, så jeg må tenke litt lurt økonomisk fremover. Tenker å kanskje ha en PT-time i uken i fire uker, så kutte ned til annenhver uke. Men vi får se hva det blir til =)

 

I helgen har jeg slappet av til det fulle. På fredag trente jeg og la meg tidlig, sov innen 22.30, og sov helt til 10.00! I går var jeg på cafe med ei venninne, og dro deretter på spontantur med ett par andre. Gikk en god og lang tur i skogen før vi dro hjem til meg og spiste en god biffmiddag. I dag blir det frokost på cafeen borti gata, trening og dagens høydepunkt, bankekjøttmiddag! Min høst/vinte-favorittmiddag. LIker at det begynner å bli litt kjøligere ute (til tross for at jeg er litt forkjølet nå, hehe).

 

Hvordan har helgen deres vært? Noen middagsforslag til ei some r dårlig til å spise fisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Spinning med pottetett nese er lite delikat! Slet litt med pusten da kan en si, kun munnen som fungerte som pustekanal! Hehe.

 

Jeg sitter og ser på tallene fra forrige inBody720-scanning. Synes ikke det er lenge siden sist, men nå skal jeg altså igjen fredag 6.september. Ikke mange dagene igjen. Det koster litt, men jeg synes virkelig det er verdt det!

 

I morgen er det på ny klart for ei arbeidsuke!

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Må middagsforslagene inneholde fisk? Isåfall er jeg ikke den riktige å spørre - eneste fisken jeg spiser er i form av fiskeboller eller -pudding. Ja, og så de posen rett i ovnen fra Findus. Med pesto. Og gjerne med ekstra pesto og med fullkornspasta (ekstra pesto kan evt tas på her), blomkål, brokkoli og mais til. Smaker masse pesto og lite fisk, så da funker det greit for meg. :)

Ellers laget jeg hjemmelaget burger her om dagen. Man tager en pakke karbonadedeig, blander i litt diverse krydder etter smak (salt, pepper, hvitløk, chili, en liten dæsj med barbequesaus hadde jeg i) og former som karbonader og steker i stekepannen. Grovt burgerbrød, Polarbrød extreme eller grovt brød, salat, agurk, tomat og paprika i store hauger og litt ekstra barbequesaus på. Nammenam!!!

Ellers er det godt med strimlet kyllingbryst, med blomkål, brokkoli, gulrot i passende biter, samt mais. Du steker kjøttet og deretter grønnsakene, tar på passe mengde currypaste og gjerne litt vann slik at det blir godt blandet. Serveres med varm tortilla - gjerne grov. Og hvis du har tatt på litt for mye currypaste som jeg alltid gjør fordi jeg ikke husker hvor mye som var for mye sist, så er det godt med en liten dæsj ekstra lett rømme, kesam el.l. på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk for mattips Krusmynte! Jeg synes fisk i form av fiskepudding/boller er så mye bedre enn f.eks. kokt torsk, som er det kjipeste jeg vet om! Skjønt selvfisket og grillet ørret, sukk, det er noe av det beste jeg kan få! Men det er jo ikke noe jeg gjør hver dag, hehe.

 

I dag kjøpte jeg grapefruktjuice ettersom dette tydeligvis skal være helt mirakuløst (ok, kanskje jeg overdriver litt) for forbrenningen. Det kan godt være at det stemmer, men aldri har jeg smakt noe så vondt! Nå 10 minutter etter juiceglasset har jeg fremdeles en gallesmak i munnen! UGG!!!

 

Jeg har noen veldig gode treningsøkter om dagen. Føler jeg har økt intensiteten på øktene, og får gitt så mye mer enn for noen måneder. Da jeg startet handlet det om å fullføre timene, samtidig som jeg ønsket å komme opp i 92% av makspuls to ganger iløpet av timen (vi har som regel to pulstopper på en time), men nå om dagen treffer jeg minst 92% av makspuls opptil flere ganger i timen, under stort sett hver spinningtime. Jeg klarer å kjøre opp motstanden høyere, og sykle fortere. Det er nå treningen virkelig begynner å bli gøy!

 

Vi har litt over en time til trimtid på jobb på tirsdager, så i morgen skal jeg ut og jogge med en kollega. Gruer meg litt etterosm jeg er en håpløs jogger, skjønt jeg har øvd litt i det siste, og ønsker å bli en god løper. Ulempen er bare at jeg har samtaler med foreldre rett etterpå, og da kommer til å sitte med vått, nyvasket hår. Hehe. Men det får gå greit!

 

I morgen er det kurs, og jeg er skikkelig spent! Har holdt meg laaaangt unna badevekten, hatt en total "feilfri" uke iforhold til mat og trening, og er virkelig nysgjerrig på morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grapefruktjuice har jeg ikke smakt, men Grape Soda (som i brusen) er snaddergodt når det er varmt! Tror dessverre ikke det finnes i lightversjon lengre. Grapefrukt kan være godt, men ikke for mye - da må jeg ha sukker på og da forsvinner jo litt av poenget...

 

Joggingen går nok greit i morgen, bare se for deg Phoebe og konsentrer deg om å ikke gjøre sånn. *ler* Og lykke til på kurs - skal krysse fingrene for at det går riktig vei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da kan jeg rapportere om et herlig vekttap i dag, 93,0 kg, -2,3kg! Da går det riktig vei igjen. Nå er jeg kun 0,5 kg unna å runde -40kg. Jeg har ikke bestemt meg for hva min 40kilos-belønning skal bli, men jeg lurer på om det blir PT-timene. En invistering i helse og motivasjon =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Damn! Det er jo fantastisk bra! Mao var det bare vekten (eller kroppen) som hadde litt hikke forrige uke - det kan man like! Det halvkiloet har du til neste uke, og jeg synes de PT-timene er velfortjent hvis det er det du bestemmer deg for! Det er en investering i egen helse, og du lærer mye av det som du kan ta med deg senere også, så det er absolutt en god investering.

Gratulerer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Ja dette var jammen meg gøy. Gir lysten til å fortsette å stå på enda større. Jeg teller ned kilo til neste delmål, som er 3,5kg unna, 89,5kg. Men samtidig er det jo et mål å se at jeg har gått ned 40kg, men det er 89,5 som er det neste ordentlige målet.

 

Nå er det snart trening her, styrke og spinning. Så skal jeg rydde og vaske litt her hjemme, før jeg inntar sofaen med god samvittighet! Pyjamas, pledd, te og en god porsjon med bringebær, vaniljekesam og banan! Gleder meg allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag har jeg en skikkelig dårlig dag. Jeg er sliten, trett og føler meg utilstrekkelig, en veldig kjip følelse. Det er ikke matmessig jeg har en dårlig dag, men litt andre saker, som har tatt helt piffen fra meg. Så jeg har ikke vært på butikken og handlet grønnsaker, så null grønnsaker her i dag (men fullt opp med frukt og alt annet i dag).

 

Men satser på at morgendagen blir bedre. Passet bra at dette er en av mine treningsfrie dager, håper jeg er litt mer opplagt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Noen dager bare er sånn. Er ikke alltid det har en forklaring en gang, de er ofte de verste synes jeg. Men det går heldigvis over... :) Og en dag uten grønnsaker overlever du garantert! ;) Hvordan gikk det forresten med joggingen her om dagen? Du overlevde? Ingen Phoebe-fakter? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Joggingen fikk vi ikke tid til, jeg ble stående i klasserommet og snakke med en annen lærer, og hun andre var også litt opptatt, så vi får si bedre lykke neste gang! Men jeg prøver meg mer og mer på tredemøllen, og merker at jeg klarer å gi mer. Musklene i underkroppen har helt klart blitt sterkere, og det viser seg å ha god effekt på løpingen. Så jeg er ett skritt nærmere god løpeform. Jeg jogger på 9km/t. Det har liksom blitt min greie, passer meg fint. Så nå er neste skritt å øke varigheten på løpeøktene mine. Kjørte 4x4-intervaller her om dagen, 4 min 6km/t, 4 min 9km/t. Holdt på 30 min, men gikk de siste 6-8. Det er en start. Vil så gjerne få opp løpeformen, men kvier meg for å gi fra meg en spinningøkt i uka til fordel for en løpeøkt. Redd jeg ikke skal få det samme utbyttet.

 

Ellers har denne uken gått fint for min del (minus den litt leie dagen), har av alle ting hatt skikkelig lyst på Hapå (pålegget) etter at jeg så det hos ei venninne for noen dager siden, s jeg kjøpte det rett og slett. Følte meg helt spinnvill! 314 kcal per 100 gram, 6 gram fett. Så en skive med det i ny og ne synes jeg fakisk er greit.

 

Jeg vurderer å ta en kveldsjoggetur i morgen. Det er spinningdag, men ingen har vel tatt skade av en dobbel treningsøkt. Og så er søndag for mange av venninnene mine "slappe-av-med-kjæresten-dag", hvilket det hadde vært for meg og dersom jeg hadde hatt en av disse mennene ;) Så søndagene liker jeg å fylle med hyggelige aleneting =) Skjønt, det er jo fryktelig hyggelig å være med de andre og, og jeg gjør det og, men har ofte litt planer i bakhånd =)

 

Ha en flott og sunn helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå er jeg litt stolt! Denne lørdagskvelden (lørdag er egetlig en av mine treningsfrir dager) har jeg gått en tur på 1t45minutter, hvorav noe faktisk har vært litt løping, hehe. Og sist, men ikke minst, jeg har løpt i byens lengste og tyngste trapper, opp og ned, opp og ned! Dette kommer jeg til å kjenne i baken i morgen, hehe! Nå tar jeg lørdagen med god samtittighet!

 

Jeg har hatt lunsjbesøk av to vennninner, og spist chiabatta med salat, kalkunbacon og mozzarellasalat. Med bittelitt valnøtt og ett par syltynne striper med akasiehonning over, så er dette et lite lunsjmåltid fra himmelen!

 

Nå skriker magen min etter litt mer mat, kveldsmaten kaller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Det er egentlig veldig greit når man klarer å løsrive seg fra disse treningsstudioene - når man får såpass bra kardioøkter ute med småjogging og trappeløp så blir man plutselig mye friere! Jeg tenker ihvertfall at da blir det mye lettere å skulle trene når man reiser bort og sånne ting. For meg er det å trene ute på den måten en kneik å skulle over, gruet meg veldig da treneren sa jeg skulle gjøre tilsvarende da jeg egentlig skulle østover i sommer. "Heldigvis" tenkte jeg faktisk litt da turen ble avlyst... *ler* Men jeg håper at neste sommer, da er jeg der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg har to lysløyper bare noen kilometer fra døra, og der er det litt kjekt å fly rundt i skogen, får gå/jogge relativt i fred, og det er godt. Jeg er veldig glad i å være ute, og liker å få litt frisk luft. Så jeg er støtt og stadig ute og går med ei venninne, men jeg har tilgode å jogge en heeel tur, hehe.

 

Til neste sommer er jeg sikker på at du løper rundt i skog og mark Krusmynte. Med en heidundrande fart, og sprekt treningstøy ;)

 

I morgen er det klart for enda en ny uke, for meg går egentlig ukene fra tirsdag til tirsdag, min veiedag. Hehe, denne neste uke er spesielt spennende. Jeg har en god sjanse til å rundt -40kg (mangler 0,5kg), jeg skal ta ny kroppsscanning på fredag og får besøk av ei venninne hele helgen. Så helt klart en uke med mange spennende og morsomme ting å se frem til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da kan jeg meddele at jeg har rundet 40 kg! Ble -0,6kg denne uken, trente veldig mye forrige uke, så jeg hadde håpet på mer, men shit samma, jeg har gått ned 40,1kg! JUHU!!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk dere! En ganske bra dag, på mange måter. Skjønt jeg sto opp 0500 for å kjøre inn til Rikshospitalet og sjekke ut rytmeforstyrrelsen jeg har på hjertet, tok masse tester og styr, for så å rekke å være på jobb ett par timer. Det har vært en hektisk dag, men fytti katta, i dag har jeg svevd på en sky etter gårsdagens runde tall ;)

 

Litt kjipe nyheter på riksen i dag, de vil at jeg skal passe på mengden og intensiteten på treningen min. Jeg har et over gjennomsnittlig stort konkurranseinnstinkt, og liker å presse meg til jeg puster og peser, til lårene svir og jeg har et tykt svettelag over hele meg. Konkurrerer litt med meg selv i forhold til puls, og presser meg veldig fint der. Legen synes jeg presser meg for høyt, og vurderte å øke medisindosen min, skjønt jeg ønsker å trappe ned. Det er jo helt klart at legen er eksperten, så vi får se hva han sier når har får kikket på resultatene på mitt 24-timersEKG. Det gir meg stor glede å kunne presse meg selv langt, og jeg ønsker ikke å stoppe før jeg er klar, jeg vil gi det jeg har. Høres kanskje teit ut, men det betyr en del for meg.

 

Jeg fortsetter å øve på å jogge om dagen, har lagt inn en liten oppvarmingsøkt til spinningen. 5 min gange på 6km/t, og deretter 10 min jogg på 9km/t. Da er kroppen god og varm til spinningtimen, og jeg synes jeg får mer effekt av syklingen. Helt klart noe jeg kommer til å fortsette med. Jeg har tross alt et veldig stort ønske om å komme i en god løpeform.

 

Ha en flott og sunn lillelørdag dere!

Og Krusmynte, så artig at vi ligger ganske likt nå! Burde nesten hatt en liten klubb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå er snart alt kalrt for en helg med besøk. I dag har dagen vært ganske hektisk frem til nå. Jobb, kjøre tre mil for å ta kroppsscanning, kjøre tre mil tilbake igjen, handle, bake rundstykker, vaske og rydde leiligheten, lage en mager pannacotta til morgendagen og forberede meg til besøket med litt småting. Det sier seg kanskje selv at mellom alt dette rekker jeg ikke treningen min i dag, og det er igrunn helt greit.

 

Kroppsscanningen gikk veldig greit i dag. Resultatene blir blir bedre og bedre for hver gang. Første gang jeg tok testen veide jeg 115,8kg, og hadde til da gått ned 16,7 kg. Hadde virkelig vært gøy å hatt tall fra starten av. Men her følger et lite talloppsett for å illustrere noe av det jeg synes det er spennende å følge litt med på =)

 

Fettprosent 50,6% --> 40,2%

Kroppsfett 58,6kg --> 37,0kg

BMI 39,6 --> 31,5

Muskel høyre arm 3,33kg --> 2,82kg

Muskel venstre arm 3,15kg --> 2,73kg

Muskler overkropp 26,4kg --> 23,4kg

Muskler høyre ben 9,27kg --> 9,21kg

Muskler venstre ben 9,02kg -->8,99kg

 

Ifølge skjemaet har jeg nå kryss på mange "normal-bokser", fremfor "risiko/ubalanse/utrygg". Det er veldig godt å se. Men jeg har fremdeles en lang vei igjen. Men det er myye nærmere nå enn tidligere. Og det gir merlyst!!

 

Jeg har gått ned tilsammen 1,4kg i muskler fra jeg startet, det var visst helt å forvente, men jeg ønsker jo å beholde så mye som mulig av den. Der kommer PT'en inn i bildet. Under en uke til første økten med PT'en, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...